Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolo, které vám neukradnou. Z batohu ho rozložíte za 10 minut

Pro mnohé by to mohl být ideální dopravní prostředek do města - kolo s průměrem 26 palců, které se vejde do batohu a přitom ho můžete rozložit za méně než 10 minut. Další výhodou je, že tohle kolo by vám nikdo neukradl a mohli byste s ním bez potíží nastoupit do autobusu nebo třeba do metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a68k69u88b 90N48e78b14u10r20k96a 6465337430319

Za deset minut se dá rozložit a složit do kufru i Ritchey Break-Away a to je plnohodnoté sportovní kolo! Tohle je nějaký paskvil a cena určitě nebude adekvátní. U městského kola bych čekal, že ho složím tak za 30 sekund, aby to mělo smysl ;-)

0/0
20.8.2014 10:05
Foto

M29a83r84t78i97n 30O98c53h 7159204595486

Volovina...

0/0
10.8.2014 14:58

M54a61r29t10i80n 44Z27u57b95a83t66ý 5166353803883

Kolo ktere se sklada 10 min se na kombinaci s MHD nehodí. Osobně používám několik let Brompton a příbuzenstvo Dahony. Skládání těchto kol trvá do 20s. Navíc kolo bez brzd neodpovídá našim předpisům a je nebezpečný. Jinými slovy - jedná se spíš o designerský výstřelek který moc praktický není.

+1/0
10.8.2014 12:03

A43l95e66š 22L84i92s93o49v54s75k27ý 9942664713638

jako reklama či námět pro článek dobrý,na reálný používání na hou*o.

+1/0
10.8.2014 11:03

V38á52c93l26a84v 98M39á62c28h75a 1462473629777

letmo uložené kola a narychlo montované spoje... tuhost bude dělaná na třicetikilového somálce...

+3/0
9.8.2014 23:18

P59a96v18e85l 12K85r92a34u66s 8543140175521

btw. To co vidíte tady jsou je grafika, né fotografie...!

+1/0
9.8.2014 22:59

J82o84s76e55f 92V46a54l24a 9210183943893

jedno kolo z Indie uz mam, takove krasne damske retro 1930, dcera to chtela i pres moje namitky ze to asi k jezdeni nebude. Cena byla asi 2000 Kc, no a opravdu se na tom jezdit neda. Konstrukcne poddimenzovane, bez predni brzdy, osicky jdou silene ztuha. Je potreba si uvedomit, ze prumerna vaha Inda je tak stezi 50 kg, takze materaly pro tamni kola by snad mohli upect i v pekarne z testa na chleba

0/0
9.8.2014 22:16

O14t42a48k45a47r 55V40a71l94e77k 6186182635842

Dle obrazku to vypada, ze s nastavitelnosti sedla to nebude as take horke.;-)

0/0
9.8.2014 20:25

O69t34a71k96a88r 19V41a26l54e84k 6726822105912

Az

0/0
9.8.2014 20:26

M48i65c50h12a28l 81K68o47l57o86v20r23a42t 5217733735752

zajímala by mě maximální nosnost kola a kolik cca ujede, než se rozpadne na českých cestách ...

0/0
9.8.2014 19:26

J23a69n 32J21e82l26í32n98e63k 8733595572746

Gumový pás jo? Řemen! To mi přijde jako nesmysl. Člověk šlápnutím do pedálů je schopen vyvinout velký točivý moment a ten řemen asi bude přeskakovat. Není tam ani napínací kladka. Navíc ten rám nebude mít žádnou tuhost, chybí nosník mezi sedadlem a šlapkama. A aby přední kolo jelo v ose, bude potřeba mít nějáký středící mechanismus. No, nevím nevím, z konstrukčního hlediska mi to přijde jako paskvil.

0/0
9.8.2014 19:25

V62l47a63d91i15m53í75r 89F36i93b46i22g47e60r 5834561961674

Ale kdeže gumové řemeny se používají poměrně dost, v autech jsou v motorech(rozvody) používají je jako hnací někteří výrobci motocyklů a jsou ve všech skůtrech(variátor). Žždný problém ten máte v hlavě že tomu nevěříte ale ono se moc nechce věřit že guma dokáže nahradit kov.

+2/0
9.8.2014 19:48

J52a77n 71J12e59l87í19n31e43k 8513475532326

Ale jo, to já vím. Důvodem mých pochyb je provedení toho řemenového převodu. Jsou i kola s řemenem, ale to provedení musí prostě odpovídat.

0/0
9.8.2014 20:14

J21o72s93e48f 56V30a36l67a 9960823493293

vzhledem k tomu, ze na casovkarskych "kozach" jsou neskutecne kosmicke materialy vcetne prevodovek na baterky, ale nikdo zatim s ozubenym remenem neprisel, tak mam pocit, ze asi konstrukteri vedi, co na kolo patri I kdyz OHC rozvody v aute uz dneska nezene nikdy retez, ale vzdy remen....ale retez nebylo treba tak casto menit

0/0
9.8.2014 22:11

V33l19a73d31i41m74í11r 95F31i80b84i71g13e58r 5534691711114

Jestli třeba ten řetěz není lehčí než gumový řetěz a závodnící mají o dost větší zátah než obyčejní cyklisté. Třeba to časem přijde kdo ví

0/0
10.8.2014 18:49

J38a46n 14B81á73r28t97a 3140636308

Pokud je to stejný řemen jaký se používá jinde tak má v té gumě zatavená ocelová lanka. Navenek guma ale nenatáhne se ani o kousek.

0/0
10.8.2014 11:09

V39a69c69l38a52v 78P49e24r87o89u67t50k51a 6328507364101

to už radši takovou kvalitní skladačku co jde rychle uprostřed rozpůlit ,ale ta stoji okolo 20 ,,,

0/0
9.8.2014 17:21

P90a89t13r59i63k 65S68v46o44b46o58d90a 3749271766545

skládat něco v lepším případě deset, v horším 30 minut? to dojdu pěšky do práce i dom....

+1/0
9.8.2014 17:08

J70a36n 61H52o42r91s62k43ý 2656790147595

Je fakt, že v posledních letech materiály udělaly dost velký kvalitativní skok. Přesto (posuzováno jen citem podle fotek) mám dost obavy nejen o tuhost rámu, možná dokonce i o pevnost těch spojek. Ale ten nápad s pohonem pomocí řemene se mi zdá zajímavý. Říkal jsem si, kdypak to asi přejde od motorek ke kolům?

+5/0
9.8.2014 16:29

J85a23n 63J55e72l36í17n11e14k 8653725102336

Já myslím, že ten řemen má využití jen na hodně profi kolech, hlavně kvůli nemožnosti využít klasickou přehazovačku, ale planetovou převodovku. A je také potřeba mít dobrý rám, né ten paskvil tady na fotkách.

0/0
9.8.2014 19:31

M92a15r30e57k 49Š69i23m23o78n 2254707968928

Vypadá to jako další designerský krám nějakého jabkožrouta posedlého nemocniční bílou, který není k ničemu. V tech spojích musí být neskutečné tlaky, v těch středech ukotvených jen jednostranně taky, musí se to strašně opotřebovávat. Celkově to vypadá dost nebezpečně.

+2/−1
9.8.2014 16:20

D18a37v56i46d 78R59y15c82h32e80t90s85k64ý 9666261710870

Trochu jsem se podivil otázce "a co výbava". A CO BRZDY?

0/0
9.8.2014 14:29

M97a35r38e58k 37Š71i15m93o94n 2654897808708

Mohlo by to mít takavou tu zpětnošlapací brzdu (má to nějakej název, kterej si nepamatuju), nebo to prostě nemá vůbec volnoběh.

0/0
9.8.2014 16:14

M52a65r61e64k 98Š60i63m34o16n 2664267108228

Aha, tak z diskuse vyplývá, že to brzdí jakoby pořád a pořád to musíte překonávat šlapáním. No pěkně děkuju.

0/0
9.8.2014 16:18

M24i43r92a 81J53a50n34í80k 5883424485655

Je to torpedo:)

+3/0
9.8.2014 16:50

J45o32s61e50f 23V68a34l22a 9790243383303

na torpedo to konstrukcne vubec nevypada. Tipnul bych si na tzv. furtslap

0/0
9.8.2014 22:12

M65a15r61e46k 81Š40i19m37o45n 2234377218218

Pan Janík myslel, že torpédo je ten název, kterej si nepamatuju, což má pravdu. Ale ten krám torpédo nemá.

0/0
9.8.2014 23:31

K51a25r64e98l 80W19a27t95z29k75o 9976237217466

Torpédo se tomu říkalo. ;-)

0/0
10.8.2014 17:08

I42v14o 30K96a84r23c37h 1750910147523

Na co brzdy,hlavně , že jede;-D;-D

0/0
9.8.2014 16:32

V50l79a15d12i52m17í20r 50F98i97b14i34g40e69r 5964421111884

Brzdu to nemá je to jako kolovrátek když pojedete z kopce musíte šlapat nebo dát nohy mimo a šlapky se budou točit. Kola bez brzd se prodávají ale já osobně bych se toho bál. Koupil jsem si na venčení psa kolo s klasickou brzdou šlápnutí zpět (torpédo) je to super ruce jsou volnější když nemusím nahmatávat páčky.

0/0
9.8.2014 19:51

P17a48v35e45l 96S14o16b47o37t24k83a 5440594

Dobrý začátek, ale chtělo by to dále dopracovat - doufám, že ve finále přijdou designeři se skládacím automobilem, který si budu moci v openspace dát pod stůl. 

Přeci jen se v Praze auta hodně kradou a vykrádají a také místa na parkování jsou drahá.

+5/0
9.8.2014 13:12

J20a22n 58F11i14a24l53a 7214657575249

A co výbava? Blatníky, odrazky, zvonek, nosič. Takhle holé kolo je k ničemu.

+4/0
9.8.2014 13:07

J23a41n 17B72l60a10h52a 3212484682532

Tohle by bylo k ničemu i vybavené.

+1/0
9.8.2014 13:59

E78m16i52l 74P97r63c24h92a35l 5150490868904

na co kdyz mame Brompton :-)

+2/0
9.8.2014 12:47

D75a39n64i81e87l 89R32o58z34s21n13y89o 5410559475848

Dily ktere patri k sobe by meli mit barevne pruhy, aby se rychleji dali nalezt casti onoho spoje. A pak pruh by nemel byt cely dokola ale s hodne vyraznym klicem, k urceni spravne rotace trubky (proc pouzivat neviditelne klice vevnitr, kdyz to pak tam clovek cpe nasilu a snazi se nalezt spravnou pozici...)

To prestani slapat k brzdeni je nevyhoda - nemuzete prestat slapat protoze jinak zastavite... stacilo pouzit spravny naboj v zadnim kole, ne? Jak to meli kola pred dobou prehazovacek... a je jedno zda tam je retez nebo ozubeny pas.

0/0
9.8.2014 12:34

R12o45b75e15r41t 15H15o35m16o59l38k28a 2390512742361

Brzdi torpedem, kdyz se ti roztrhne ten gumovej pas misto retezu. To je o hubu... Takhle se pas roztrhne a kolo samo zastavi.

+1/0
9.8.2014 13:36
Foto

D50a40v42i94d 27J63a31n25i19k 5296666135624

Hloupost. ty gumove pasy jsou hodne dobre. HD motorky maji take gumu,...

0/0
9.8.2014 13:39

M43a51r26e39k 89Š89i39m43o54n 2854697148588

Může ti spadnout, nebo se dostane kamínek do středu nebo se prostě něco stane. Na druhou stranu to vlastně brzdí pořád a pořád to pálí energii.

0/0
9.8.2014 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.