Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolo, které vám neukradnou. Z batohu ho rozložíte za 10 minut

Pro mnohé by to mohl být ideální dopravní prostředek do města - kolo s průměrem 26 palců, které se vejde do batohu a přitom ho můžete rozložit za méně než 10 minut. Další výhodou je, že tohle kolo by vám nikdo neukradl a mohli byste s ním bez potíží nastoupit do autobusu nebo třeba do metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a63k86u27b 15N39e76b86u88r34k36a 6665117620289

Za deset minut se dá rozložit a složit do kufru i Ritchey Break-Away a to je plnohodnoté sportovní kolo! Tohle je nějaký paskvil a cena určitě nebude adekvátní. U městského kola bych čekal, že ho složím tak za 30 sekund, aby to mělo smysl ;-)

0/0
20.8.2014 10:05
Foto

M79a91r22t48i41n 25O44c50h 7849854535126

Volovina...

0/0
10.8.2014 14:58

M72a54r50t19i76n 13Z88u95b51a88t77ý 5816503133683

Kolo ktere se sklada 10 min se na kombinaci s MHD nehodí. Osobně používám několik let Brompton a příbuzenstvo Dahony. Skládání těchto kol trvá do 20s. Navíc kolo bez brzd neodpovídá našim předpisům a je nebezpečný. Jinými slovy - jedná se spíš o designerský výstřelek který moc praktický není.

+1/0
10.8.2014 12:03

A50l36e74š 84L97i97s89o90v76s73k72ý 9392264973238

jako reklama či námět pro článek dobrý,na reálný používání na hou*o.

+1/0
10.8.2014 11:03

V11á41c61l37a13v 42M47á24c58h62a 1212663759907

letmo uložené kola a narychlo montované spoje... tuhost bude dělaná na třicetikilového somálce...

+3/0
9.8.2014 23:18

P23a39v96e38l 55K92r23a19u10s 8543130825621

btw. To co vidíte tady jsou je grafika, né fotografie...!

+1/0
9.8.2014 22:59

J73o45s14e73f 71V97a37l86a 9460303233103

jedno kolo z Indie uz mam, takove krasne damske retro 1930, dcera to chtela i pres moje namitky ze to asi k jezdeni nebude. Cena byla asi 2000 Kc, no a opravdu se na tom jezdit neda. Konstrukcne poddimenzovane, bez predni brzdy, osicky jdou silene ztuha. Je potreba si uvedomit, ze prumerna vaha Inda je tak stezi 50 kg, takze materaly pro tamni kola by snad mohli upect i v pekarne z testa na chleba

0/0
9.8.2014 22:16

O36t12a22k26a31r 85V41a23l98e63k 6436742115702

Dle obrazku to vypada, ze s nastavitelnosti sedla to nebude as take horke.;-)

0/0
9.8.2014 20:25

O14t98a91k40a16r 34V29a78l73e77k 6536882495682

Az

0/0
9.8.2014 20:26

M48i13c75h19a83l 37K28o89l11o91v78r67a70t 5687633205112

zajímala by mě maximální nosnost kola a kolik cca ujede, než se rozpadne na českých cestách ...

0/0
9.8.2014 19:26

J38a71n 11J92e37l94í16n23e87k 8793575382436

Gumový pás jo? Řemen! To mi přijde jako nesmysl. Člověk šlápnutím do pedálů je schopen vyvinout velký točivý moment a ten řemen asi bude přeskakovat. Není tam ani napínací kladka. Navíc ten rám nebude mít žádnou tuhost, chybí nosník mezi sedadlem a šlapkama. A aby přední kolo jelo v ose, bude potřeba mít nějáký středící mechanismus. No, nevím nevím, z konstrukčního hlediska mi to přijde jako paskvil.

0/0
9.8.2014 19:25

V71l42a46d72i74m95í86r 34F90i72b51i23g96e98r 5604471631604

Ale kdeže gumové řemeny se používají poměrně dost, v autech jsou v motorech(rozvody) používají je jako hnací někteří výrobci motocyklů a jsou ve všech skůtrech(variátor). Žždný problém ten máte v hlavě že tomu nevěříte ale ono se moc nechce věřit že guma dokáže nahradit kov.

+2/0
9.8.2014 19:48

J24a63n 76J25e26l47í74n20e18k 8683945942576

Ale jo, to já vím. Důvodem mých pochyb je provedení toho řemenového převodu. Jsou i kola s řemenem, ale to provedení musí prostě odpovídat.

0/0
9.8.2014 20:14

J69o61s67e30f 46V31a96l92a 9670323763463

vzhledem k tomu, ze na casovkarskych "kozach" jsou neskutecne kosmicke materialy vcetne prevodovek na baterky, ale nikdo zatim s ozubenym remenem neprisel, tak mam pocit, ze asi konstrukteri vedi, co na kolo patri I kdyz OHC rozvody v aute uz dneska nezene nikdy retez, ale vzdy remen....ale retez nebylo treba tak casto menit

0/0
9.8.2014 22:11

V97l58a78d39i94m54í75r 34F29i42b74i65g56e25r 5974961631864

Jestli třeba ten řetěz není lehčí než gumový řetěz a závodnící mají o dost větší zátah než obyčejní cyklisté. Třeba to časem přijde kdo ví

0/0
10.8.2014 18:49

J27a38n 94B25á80r61t39a 3780246258

Pokud je to stejný řemen jaký se používá jinde tak má v té gumě zatavená ocelová lanka. Navenek guma ale nenatáhne se ani o kousek.

0/0
10.8.2014 11:09

V65a66c56l40a10v 77P28e88r95o79u23t24k29a 6708377364861

to už radši takovou kvalitní skladačku co jde rychle uprostřed rozpůlit ,ale ta stoji okolo 20 ,,,

0/0
9.8.2014 17:21

P12a73t31r33i98k 38S79v15o47b50o82d77a 3269101266405

skládat něco v lepším případě deset, v horším 30 minut? to dojdu pěšky do práce i dom....

+1/0
9.8.2014 17:08

J59a67n 61H84o44r64s77k96ý 2196110837735

Je fakt, že v posledních letech materiály udělaly dost velký kvalitativní skok. Přesto (posuzováno jen citem podle fotek) mám dost obavy nejen o tuhost rámu, možná dokonce i o pevnost těch spojek. Ale ten nápad s pohonem pomocí řemene se mi zdá zajímavý. Říkal jsem si, kdypak to asi přejde od motorek ke kolům?

+5/0
9.8.2014 16:29

J13a18n 34J86e53l74í36n15e92k 8913655372766

Já myslím, že ten řemen má využití jen na hodně profi kolech, hlavně kvůli nemožnosti využít klasickou přehazovačku, ale planetovou převodovku. A je také potřeba mít dobrý rám, né ten paskvil tady na fotkách.

0/0
9.8.2014 19:31

M35a61r36e44k 21Š78i79m95o82n 2694127758508

Vypadá to jako další designerský krám nějakého jabkožrouta posedlého nemocniční bílou, který není k ničemu. V tech spojích musí být neskutečné tlaky, v těch středech ukotvených jen jednostranně taky, musí se to strašně opotřebovávat. Celkově to vypadá dost nebezpečně.

+2/−1
9.8.2014 16:20

D52a46v94i34d 23R96y54c15h11e39t26s94k33ý 9516731210470

Trochu jsem se podivil otázce "a co výbava". A CO BRZDY?

0/0
9.8.2014 14:29

M66a11r34e18k 18Š13i50m61o97n 2324137768298

Mohlo by to mít takavou tu zpětnošlapací brzdu (má to nějakej název, kterej si nepamatuju), nebo to prostě nemá vůbec volnoběh.

0/0
9.8.2014 16:14

M47a31r21e12k 32Š89i19m68o77n 2674817708338

Aha, tak z diskuse vyplývá, že to brzdí jakoby pořád a pořád to musíte překonávat šlapáním. No pěkně děkuju.

0/0
9.8.2014 16:18

M32i20r49a 86J37a15n84í45k 5133104515425

Je to torpedo:)

+3/0
9.8.2014 16:50

J43o43s53e71f 25V74a51l37a 9810903933833

na torpedo to konstrukcne vubec nevypada. Tipnul bych si na tzv. furtslap

0/0
9.8.2014 22:12

M30a28r83e11k 77Š87i43m51o46n 2844797408228

Pan Janík myslel, že torpédo je ten název, kterej si nepamatuju, což má pravdu. Ale ten krám torpédo nemá.

0/0
9.8.2014 23:31

K20a94r96e90l 82W44a31t69z69k88o 9556647957626

Torpédo se tomu říkalo. ;-)

0/0
10.8.2014 17:08

I92v40o 43K51a40r25c65h 1660180317833

Na co brzdy,hlavně , že jede;-D;-D

0/0
9.8.2014 16:32

V66l24a66d98i95m57í62r 23F59i15b79i53g45e97r 5554721231604

Brzdu to nemá je to jako kolovrátek když pojedete z kopce musíte šlapat nebo dát nohy mimo a šlapky se budou točit. Kola bez brzd se prodávají ale já osobně bych se toho bál. Koupil jsem si na venčení psa kolo s klasickou brzdou šlápnutí zpět (torpédo) je to super ruce jsou volnější když nemusím nahmatávat páčky.

0/0
9.8.2014 19:51

P39a37v46e81l 35S49o21b13o43t48k24a 5550524

Dobrý začátek, ale chtělo by to dále dopracovat - doufám, že ve finále přijdou designeři se skládacím automobilem, který si budu moci v openspace dát pod stůl. 

Přeci jen se v Praze auta hodně kradou a vykrádají a také místa na parkování jsou drahá.

+5/0
9.8.2014 13:12

J85a75n 17F25i29a63l69a 7734407925519

A co výbava? Blatníky, odrazky, zvonek, nosič. Takhle holé kolo je k ničemu.

+4/0
9.8.2014 13:07

J45a56n 22B86l96a53h84a 3522514162782

Tohle by bylo k ničemu i vybavené.

+1/0
9.8.2014 13:59

E93m46i83l 88P26r87c91h24a23l 5970140628934

na co kdyz mame Brompton :-)

+2/0
9.8.2014 12:47

D77a37n81i35e18l 52R85o97z43s93n46y77o 5370339155898

Dily ktere patri k sobe by meli mit barevne pruhy, aby se rychleji dali nalezt casti onoho spoje. A pak pruh by nemel byt cely dokola ale s hodne vyraznym klicem, k urceni spravne rotace trubky (proc pouzivat neviditelne klice vevnitr, kdyz to pak tam clovek cpe nasilu a snazi se nalezt spravnou pozici...)

To prestani slapat k brzdeni je nevyhoda - nemuzete prestat slapat protoze jinak zastavite... stacilo pouzit spravny naboj v zadnim kole, ne? Jak to meli kola pred dobou prehazovacek... a je jedno zda tam je retez nebo ozubeny pas.

0/0
9.8.2014 12:34

R63o71b14e45r16t 80H70o40m40o47l81k80a 2260792532401

Brzdi torpedem, kdyz se ti roztrhne ten gumovej pas misto retezu. To je o hubu... Takhle se pas roztrhne a kolo samo zastavi.

+1/0
9.8.2014 13:36
Foto

D92a28v19i68d 70J58a43n97i29k 5806596515474

Hloupost. ty gumove pasy jsou hodne dobre. HD motorky maji take gumu,...

0/0
9.8.2014 13:39

M20a88r63e85k 34Š58i35m98o26n 2864957668508

Může ti spadnout, nebo se dostane kamínek do středu nebo se prostě něco stane. Na druhou stranu to vlastně brzdí pořád a pořád to pálí energii.

0/0
9.8.2014 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.