Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolo, které vám neukradnou. Z batohu ho rozložíte za 10 minut

Pro mnohé by to mohl být ideální dopravní prostředek do města - kolo s průměrem 26 palců, které se vejde do batohu a přitom ho můžete rozložit za méně než 10 minut. Další výhodou je, že tohle kolo by vám nikdo neukradl a mohli byste s ním bez potíží nastoupit do autobusu nebo třeba do metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71a18k70u41b 47N72e64b30u58r21k12a 6745747220769

Za deset minut se dá rozložit a složit do kufru i Ritchey Break-Away a to je plnohodnoté sportovní kolo! Tohle je nějaký paskvil a cena určitě nebude adekvátní. U městského kola bych čekal, že ho složím tak za 30 sekund, aby to mělo smysl ;-)

0/0
20.8.2014 10:05
Foto

M38a40r85t79i55n 35O28c14h 7489614825876

Volovina...

0/0
10.8.2014 14:58

M94a74r65t75i47n 73Z74u75b87a24t53ý 5596633413813

Kolo ktere se sklada 10 min se na kombinaci s MHD nehodí. Osobně používám několik let Brompton a příbuzenstvo Dahony. Skládání těchto kol trvá do 20s. Navíc kolo bez brzd neodpovídá našim předpisům a je nebezpečný. Jinými slovy - jedná se spíš o designerský výstřelek který moc praktický není.

+1/0
10.8.2014 12:03


A38l62e53š 41L56i20s38o30v84s97k66ý 9592704523148

jako reklama či námět pro článek dobrý,na reálný používání na hou*o.

+1/0
10.8.2014 11:03

V69á55c92l45a64v 10M98á46c87h23a 1852363259247

letmo uložené kola a narychlo montované spoje... tuhost bude dělaná na třicetikilového somálce...

+3/0
9.8.2014 23:18

P52a89v50e94l 29K36r77a65u54s 8793760795241

btw. To co vidíte tady jsou je grafika, né fotografie...!

+1/0
9.8.2014 22:59

J14o32s82e92f 73V94a78l70a 9360453273873

jedno kolo z Indie uz mam, takove krasne damske retro 1930, dcera to chtela i pres moje namitky ze to asi k jezdeni nebude. Cena byla asi 2000 Kc, no a opravdu se na tom jezdit neda. Konstrukcne poddimenzovane, bez predni brzdy, osicky jdou silene ztuha. Je potreba si uvedomit, ze prumerna vaha Inda je tak stezi 50 kg, takze materaly pro tamni kola by snad mohli upect i v pekarne z testa na chleba

0/0
9.8.2014 22:16

O40t56a73k49a16r 97V71a51l44e27k 6626622365592

Dle obrazku to vypada, ze s nastavitelnosti sedla to nebude as take horke.;-)

0/0
9.8.2014 20:25

O37t17a13k10a22r 67V84a85l94e23k 6146302215412

Az

0/0
9.8.2014 20:26

M45i52c26h54a33l 16K88o78l13o25v48r80a15t 5387783865682

zajímala by mě maximální nosnost kola a kolik cca ujede, než se rozpadne na českých cestách ...

0/0
9.8.2014 19:26

J71a67n 35J32e58l13í53n61e59k 8453845862396

Gumový pás jo? Řemen! To mi přijde jako nesmysl. Člověk šlápnutím do pedálů je schopen vyvinout velký točivý moment a ten řemen asi bude přeskakovat. Není tam ani napínací kladka. Navíc ten rám nebude mít žádnou tuhost, chybí nosník mezi sedadlem a šlapkama. A aby přední kolo jelo v ose, bude potřeba mít nějáký středící mechanismus. No, nevím nevím, z konstrukčního hlediska mi to přijde jako paskvil.

0/0
9.8.2014 19:25

V15l91a10d18i38m29í69r 57F13i86b61i40g61e56r 5164171531834

Ale kdeže gumové řemeny se používají poměrně dost, v autech jsou v motorech(rozvody) používají je jako hnací někteří výrobci motocyklů a jsou ve všech skůtrech(variátor). Žždný problém ten máte v hlavě že tomu nevěříte ale ono se moc nechce věřit že guma dokáže nahradit kov.

+2/0
9.8.2014 19:48

J63a96n 73J73e84l90í31n74e13k 8443275522796

Ale jo, to já vím. Důvodem mých pochyb je provedení toho řemenového převodu. Jsou i kola s řemenem, ale to provedení musí prostě odpovídat.

0/0
9.8.2014 20:14

J62o93s75e32f 86V85a60l90a 9460533183683

vzhledem k tomu, ze na casovkarskych "kozach" jsou neskutecne kosmicke materialy vcetne prevodovek na baterky, ale nikdo zatim s ozubenym remenem neprisel, tak mam pocit, ze asi konstrukteri vedi, co na kolo patri I kdyz OHC rozvody v aute uz dneska nezene nikdy retez, ale vzdy remen....ale retez nebylo treba tak casto menit

0/0
9.8.2014 22:11

V79l72a90d95i56m47í53r 16F60i30b88i64g41e16r 5194851631254

Jestli třeba ten řetěz není lehčí než gumový řetěz a závodnící mají o dost větší zátah než obyčejní cyklisté. Třeba to časem přijde kdo ví

0/0
10.8.2014 18:49

J40a59n 17B97á46r85t33a 3280316928

Pokud je to stejný řemen jaký se používá jinde tak má v té gumě zatavená ocelová lanka. Navenek guma ale nenatáhne se ani o kousek.

0/0
10.8.2014 11:09

V91a55c85l68a37v 66P22e87r65o41u75t42k47a 6548287654951

to už radši takovou kvalitní skladačku co jde rychle uprostřed rozpůlit ,ale ta stoji okolo 20 ,,,

0/0
9.8.2014 17:21

P34a86t94r41i52k 84S66v34o77b51o34d60a 3389681206635

skládat něco v lepším případě deset, v horším 30 minut? to dojdu pěšky do práce i dom....

+1/0
9.8.2014 17:08

J77a84n 27H49o61r89s20k95ý 2836180237445

Je fakt, že v posledních letech materiály udělaly dost velký kvalitativní skok. Přesto (posuzováno jen citem podle fotek) mám dost obavy nejen o tuhost rámu, možná dokonce i o pevnost těch spojek. Ale ten nápad s pohonem pomocí řemene se mi zdá zajímavý. Říkal jsem si, kdypak to asi přejde od motorek ke kolům?

+5/0
9.8.2014 16:29

J89a79n 76J92e12l16í20n22e41k 8693485702296

Já myslím, že ten řemen má využití jen na hodně profi kolech, hlavně kvůli nemožnosti využít klasickou přehazovačku, ale planetovou převodovku. A je také potřeba mít dobrý rám, né ten paskvil tady na fotkách.

0/0
9.8.2014 19:31

M44a59r25e86k 37Š36i71m64o77n 2694697118258

Vypadá to jako další designerský krám nějakého jabkožrouta posedlého nemocniční bílou, který není k ničemu. V tech spojích musí být neskutečné tlaky, v těch středech ukotvených jen jednostranně taky, musí se to strašně opotřebovávat. Celkově to vypadá dost nebezpečně.

+2/−1
9.8.2014 16:20

D23a69v44i34d 13R86y88c50h18e19t53s84k82ý 9626461130830

Trochu jsem se podivil otázce "a co výbava". A CO BRZDY?

0/0
9.8.2014 14:29

M10a16r64e72k 41Š92i85m22o63n 2514697118988

Mohlo by to mít takavou tu zpětnošlapací brzdu (má to nějakej název, kterej si nepamatuju), nebo to prostě nemá vůbec volnoběh.

0/0
9.8.2014 16:14

M92a11r17e47k 51Š79i82m40o16n 2674917628118

Aha, tak z diskuse vyplývá, že to brzdí jakoby pořád a pořád to musíte překonávat šlapáním. No pěkně děkuju.

0/0
9.8.2014 16:18

M84i33r46a 74J64a95n98í36k 5943794225295

Je to torpedo:)

+3/0
9.8.2014 16:50

J53o48s29e16f 10V49a79l34a 9160103963203

na torpedo to konstrukcne vubec nevypada. Tipnul bych si na tzv. furtslap

0/0
9.8.2014 22:12

M15a75r50e74k 40Š19i65m33o98n 2254677118658

Pan Janík myslel, že torpédo je ten název, kterej si nepamatuju, což má pravdu. Ale ten krám torpédo nemá.

0/0
9.8.2014 23:31

K98a50r20e52l 39W68a43t29z88k67o 9186887187606

Torpédo se tomu říkalo. ;-)

0/0
10.8.2014 17:08

I75v31o 43K24a93r15c93h 1970260287223

Na co brzdy,hlavně , že jede;-D;-D

0/0
9.8.2014 16:32

V52l91a26d58i39m40í39r 49F59i59b93i72g26e92r 5574311151924

Brzdu to nemá je to jako kolovrátek když pojedete z kopce musíte šlapat nebo dát nohy mimo a šlapky se budou točit. Kola bez brzd se prodávají ale já osobně bych se toho bál. Koupil jsem si na venčení psa kolo s klasickou brzdou šlápnutí zpět (torpédo) je to super ruce jsou volnější když nemusím nahmatávat páčky.

0/0
9.8.2014 19:51

P90a12v90e13l 84S45o67b47o61t81k52a 5240104

Dobrý začátek, ale chtělo by to dále dopracovat - doufám, že ve finále přijdou designeři se skládacím automobilem, který si budu moci v openspace dát pod stůl. 

Přeci jen se v Praze auta hodně kradou a vykrádají a také místa na parkování jsou drahá.

+5/0
9.8.2014 13:12

J34a91n 39F86i75a26l70a 7594367775499

A co výbava? Blatníky, odrazky, zvonek, nosič. Takhle holé kolo je k ničemu.

+4/0
9.8.2014 13:07

J57a10n 80B58l27a30h46a 3822874142342

Tohle by bylo k ničemu i vybavené.

+1/0
9.8.2014 13:59

E30m49i17l 80P89r91c78h56a95l 5450580688804

na co kdyz mame Brompton :-)

+2/0
9.8.2014 12:47

D85a16n80i15e44l 43R63o34z51s55n83y63o 5190309405458

Dily ktere patri k sobe by meli mit barevne pruhy, aby se rychleji dali nalezt casti onoho spoje. A pak pruh by nemel byt cely dokola ale s hodne vyraznym klicem, k urceni spravne rotace trubky (proc pouzivat neviditelne klice vevnitr, kdyz to pak tam clovek cpe nasilu a snazi se nalezt spravnou pozici...)

To prestani slapat k brzdeni je nevyhoda - nemuzete prestat slapat protoze jinak zastavite... stacilo pouzit spravny naboj v zadnim kole, ne? Jak to meli kola pred dobou prehazovacek... a je jedno zda tam je retez nebo ozubeny pas.

0/0
9.8.2014 12:34

R35o95b98e75r18t 46H68o44m79o66l57k30a 2520212502211

Brzdi torpedem, kdyz se ti roztrhne ten gumovej pas misto retezu. To je o hubu... Takhle se pas roztrhne a kolo samo zastavi.

+1/0
9.8.2014 13:36
Foto

D11a44v91i44d 33J42a10n93i51k 5576846265244

Hloupost. ty gumove pasy jsou hodne dobre. HD motorky maji take gumu,...

0/0
9.8.2014 13:39

M34a12r40e31k 97Š68i83m25o10n 2544837398908

Může ti spadnout, nebo se dostane kamínek do středu nebo se prostě něco stane. Na druhou stranu to vlastně brzdí pořád a pořád to pálí energii.

0/0
9.8.2014 16:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.