Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak přežít pád letadla. Nemusí to být beznadějné, říká odborník

Ocitnete-li se na palubě padajícího letadla, nemusí to být beznadějné. Ačkoli nedávný pád malajsijského Boeingu 777 nad Ukrajinou nikdo z 298 lidí na palubě nepřežil, v historii existují případy šťastlivců, kteří z těžké letecké havárie vyvázli. Může pro šťastný konec člověk něco udělat, anebo nezbývá, než spoléhat na štěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A71l48e59x56a87n97d34r 39K35o68s26t10k84a 5609376299216

1) Neječte. Lidé v krizové situaci rádi ječí, vřískají a pobíhají, což výrazně sníží šance na přežití čehokoliv.

0/0
1.8.2014 7:39

J31a17r85o62s23l96a60v 37M33o17u98č48k27a 3949602547522

Ten článek se měl jmenovat Jak přežít blábolení odborníka. Prakticky v tom článku nebylo vysvětleno nic, co by zvýšilo šanci na přežití. Ta fakta co se kdy kde stalo nejsou návodem. Rv!!

+6/0
30.7.2014 10:10

M55i49c95h41a92l 20P65a53v94l87á63t 9913933114949

Je to skoda. Velmi rad bych si precetl rady odbornika, co meli udelat pasazeri KLM4085, aby prezili.

0/0
30.7.2014 16:49


P24a96v72e59l 58S75o57b50o98t29k64a 5890344

Naprosto jednoduše - měli si před letem koupit zítřejší noviny.

0/0
30.7.2014 20:59

P89a18v73e65l 54S41o15b87o33t78k37a 5950304

najděte si můj příspěvek níže - "ODPOVĚĎ NA OTÁZKU V TITULKU:...."

0/0
30.7.2014 21:01

A19n28e19t95a 44S38o15u14k34u29p32o10v95á 4765969977

Nejsem si jistá, zda-li je tohle nejlepší článek na léto, tedy čas dovolených a létání. Vlastně se z něj člověk nedozví vůbec nic kloudného (protože to ani nejde) a tak je text pouze shrnutím velkých leteckých neštěstí za posledních bratru čtyřicet let. Martin Velek si "zapublikoval" a tím to hasne.

0/−5
29.7.2014 12:31

M95a22r38e30k 40T63u86r24n96o46v62e94c 7175902270446

Nic kloudného? Já celkem nevidím důvod, proč by se o podobných věcech nemělo informovat - a je celkem jedno kdy. Třeba naše paní starostka (a zároveň poslankyně) nedávno v nějakém rozhovoru povídala, že "nikoho z nás, kteří občas létáme, nikdy nezajímalo, kudy vlastně". Ať mluví za sebe - mě to zajímalo vžycky. Takže když jsem vloni letěl třeba nad Irákem, tak jsem se také celkem divil. Také psala: "Nikdo z nás by si nedokázal představit, že civilní letadlo může být sestřeleno." No a to já si zrovna docela dobře představit dokážu - právě kvůli tomu, že si z historie něco pamatuji...

To mají novináři s podobnými články čekat, až budete mít po dovolené? A co kdy někdo třeba na dovolenou poletí až v září? Nebo třeba až v zimě?

Bych to fakt nehrotil. Třeba na takový ten kanadský seriál o leteckých katastrofách nejraději koukám vždycky těsně před tím, než mám někam letět...

+1/0
29.7.2014 17:18

M63a38r66t39i41n 13Š83t35ě83p30á65n87e50k 3657573633181

To je zase clanek na dve veci. Par minut na internetu a hned je tu uzasny navod jak prezit pad letadla. Ach jo.

+1/−3
29.7.2014 12:09

J88o36s66e98f 75L88o54p41a93t97a 2977759203

Bohužel jeden z mála způsobů jak přežít pád letadla je neletět s ním... To ale odborník neříká, tak nevím.

+1/−4
28.7.2014 21:30

P95a42v11e86l 46N67o20v67á66k 7921386139453

Jo a taky jedním zmmala způsobů jak přežít život je nenarodit se :-P

+2/0
29.7.2014 11:56

M20i96l97o72š 41K87r97u86m27p 2644607454

v článku není ani jedna citace žádného odborníka. Jinak celý ten článek je mrdkovina (dle mého názoru), člověk se akorát dozví o Vesne 10.160 a o tom, že si má nasadit kyslíkovou masku a doufat. A na závěr výčet katastrof. Super článek.

+8/−2
28.7.2014 21:12

J86a48r21o97s46l14a84v 58M73o34u32č85k62a 3289892537492

Svatá pravda.

0/0
30.7.2014 10:11
Foto

J31a42n 38L94i40n77h57a42r31t 3661203771325

O tom DC-10 slyším poprvé a jsou to teda machři největší. R^ Už se o tom na iDnes psalo?

+1/0
28.7.2014 21:02

V77l77a50d51i58m28í98r 69M29e88n52d53i 3702859731226

Myslíte na let 981 Turkish Airlines ?

0/0
28.7.2014 21:19
Foto

J19a22n 97L53i47n94h31a31r49t 3561703631645

Myslím tenhle: DC-10 společnosti United Airlines za letu z coloradského Denveru do Chicaga (1989).

0/0
28.7.2014 21:42

M25i47c74h80a51l 55P53a44v21l69á70t 9543783124539

UAL 232. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_232 . Podrobne take serial Mayday / Vysetrovani leteckych nehod - serie 11, epizoda 13.

0/0
29.7.2014 14:28

P85e51t68e91r 82H29u21s53z22á33r 5848817565285

Mam jenom ja ten pocit, ze vycet nekolik faktu z historie leteckych incidentu a katastrof a titulek clanku jsou dve naprosto odlisne veci???

+15/0
28.7.2014 20:33

K12a11m57i44l 14K14u50l77h71á28n39e30k 7769974522364

Jak přežít pád letadla? To se dovíte, jakmile ten pád přežijete. Je to jako návod, jak přežít průstřel hlavy. Autor je komik.

+6/−1
28.7.2014 20:21

M98i67c92h76a45l 96R86i77c79h45t13e92r 5621573667725

Nechápu, kdo je ten odborník, co radí? Autor? Já myslel, že je publicista, jak je podepsaný.

+4/−1
28.7.2014 20:20

T96o25m18á67š 22D19u74š96e12k 1177796502617

Super článek ;-D. Titulek jak z Banánových rybiček, odborník nedorazil. A článek o tom, jak přežít, je doplněn případy, kdy až na výjimky nepřežil nikdo.

+24/−1
28.7.2014 20:14

P62e51t23e10r 84N34o26v87á79k 5824148249790

Predpokladajme  že by ma vymrštilo z lietadla pripútaného ku kreslu. Ja by som postupoval takto: V prvej fázy si dám dole oblečenie a urobím si taký malý padák takže spomaľujem pád. Keby mi nešlo dať si nič dole tak rýchlo mávam rukami ako vták, každé spomalenie je dobré. V polke pádu sa jednou rukou pridržujem kresla, druhou rukou si dám dole pásy. Po odpásaní sa dám do polohy že nohami som na sedáku kresla ale som pričupený (pre lepší odraz). Asi 1 až 2 metre nad zemou sa od kresla prudko odrazím smerom nahor. Potom logicky na zem dopadnem ako keby som skočil z malej výšky.

+3/−4
28.7.2014 20:10

V64l68a10d56i24m23í61r 66M32e60n88d84i 3242889911956

Ale predtýmto všetkým si musíš dať ešte hore na wecku také 3-4 jointy;-)

+6/0
28.7.2014 20:13

A73l37e27š 46M25á27c92h89a92l 1779338498831

a vy umite vyskocit rychlosti cca 160km/h ?

+1/0
28.7.2014 20:31

T27o42m14á53š 42K54n15a95i54f91l 6653880947390

:D:D

+1/0
28.7.2014 20:39

V90l34a24d70i44m34í91r 15V54y86s76o64k46ý 8752202631465

konečně ty rady odborníka...

+8/0
28.7.2014 22:54

T89o21m81á15š 28Š84a41p81o44v85a98l28o45v 2604574299871

Spousta lidí Váš vtip nepochopila... byl to vtip, že jo? ;-D

0/0
29.7.2014 12:48

S12t65a77n17i88s25l91a21v 87H26a75v77r18a39n 9850905548747

Takže jsi to nepochopil taky.

0/0
30.7.2014 19:42

V76l23a33d71i48m82í87r 10M47e91n85d19i 3352299441576

Popis k fotke č 6 nesedí. Podla mňa je fotka z nehody v Dallase z r. 1985. Ano jedná sa o lietadlo L1011 Tristar, ale nie je to fotka nehody v Rijáde

0/0
28.7.2014 19:49

M73i54l85a39n 11K94r89u93p40a 5678653148363

Pro pana Tyčku:

Když padáte volným pádem, tak na vás žádné přetížení nepůsobí. Jste v beztížném stavu.

Kosmonauti to někde využívali při tréninku v nějakém speciálním letadle, které střídavě vystoupalo do výšky a pak pár desítek sekund padalo volným pádem k zemi.

Když ale padá reálné letadlo, tak nepadá volným pádem, ale většinou se nějak točí ve vývrtce. Tohle způsobuje to přetížení - odstředivá síla.

+1/0
28.7.2014 19:44

A55l23e37š 89M84á79c16h64a39l 1269938288881

Absolutní nesmysl o stavu beztíže při volném pádu. To byste přece nepadal ;-D

V letadle se to simuluje pomocí létání podle paraboly. Ale jen několik sekund.

0/−3
28.7.2014 20:36

Z77b98y34n77ě89k 56Š42a59f65a40r14č25í73k 5807338385414

Neupadl jste volným pádem na hlavu? 8-o

0/0
28.7.2014 21:04

T79o27m83á72š 90K78n58a29i49f48l 6383920437370

Vy budete fyzikar hadr :D

+2/0
28.7.2014 20:40

M90a21r22t27i89n 68P61e77j19c70h75a89l 9816322737214

Padák si nasadit při startu a mít to štěstí ,že se letadlo rozlomí kde sedím a vyhodí mě to ven..., docela dobrá báchorka.

0/0
28.7.2014 19:26

E97r82i35k 96S45a76n43e25t86r29i74k 4588490170144

Už vidím ako si vedľa vás sadá nejaká pani a pýta sa čo máte v tom batohu. Ale to je len padák.

0/0
29.7.2014 10:04
Foto

B65r32o12n23i13s61l63a42v 68G78a12b18r23y96š 2112959361

Přiznám se, že jsem ještě nikdy neletěl. Víc než ty prohlídky mě děsí to, že to někde spadne. Technika sice pokročila, ale poslední dobou to padá jak hrušky buď selháním techniky, nebo selháním lidského činitele, ať už se nachází v letadle nebo mimo něj. Láká mě to, ale zároveň z toho mám strach. A jak to tak někdy dopadá, když si poprvé nasednu do letadla, může to být i můj poslední let.

0/0
28.7.2014 19:20

A54l38e50š 55M67á45c91h23a77l 1969408708931

Nepadá to méně nebo více. Jen se o tom víc píše. Jinak, letecká doprava je bezpečnější než automobilová.

+6/0
28.7.2014 19:42

P13e37t11r 66M20a66l79i18š70k59a 6441495651273

Ale když to spadne tak to stojí za to.

+2/0
28.7.2014 20:02
Foto

B43r68o29n27i85s33l48a13v 21G65a58b97r85y20š 2982349641

To je všeobecně známý fakt. Ale já volím tu, kde pravděpodobnost přežití není při nehodě mizivá.

+1/0
28.7.2014 20:14

J33a71k74u75b 74K16o56r86e43c 6264270821783

Tak teď právě byste měl využít možnosti a proletět se s Malaysian airlines. Tři letadla jim prece nemuzou spadnout.

0/0
28.7.2014 20:19
Foto

F16r15a12n28t57i54š57e78k 54H46r54a98b25a45l 3173219806688

Jak přežít pád letadla? Být v jiném ;-)

+3/−1
28.7.2014 19:18

M19a45r94t20i77n 89H51r67o61u72d40n52ý 6168317302426

Z 10km padáte volným pádem 3,5-4 minuty. Za tu dobu se dá zvládnout všelicos, i si nasadit padák uložený v příručním zavazadle (takový padák má dnes i méně jak 4kg). Otázkou tedy je, jak během té doby neomdlít, a dostat se brzy z letadla, protože pokud se nedostanete z letadla, tak je vám sebelepší padák k h....

0/−5
28.7.2014 18:39

J59i53ř95í 66D61v53o76ř84á78k 5348303768580

Teorie pěkná.Jinak mít padák v příručním zavazadle a vyskočit z dopravního letadla (kudy) při rychlosti 600 až 900 km za hodinu v 10 km a po cestě dolů si nasadit a otevřít padák ?Nějaký námět pro dementní film? Možná hlavní role Chuck Norris ?

+13/0
28.7.2014 18:58

T70o48m74á61š 57M18á47c83a 9945365213756

R^

+1/0
28.7.2014 19:30

P89e91t84r 47T12y39č33k78a 6815842639252

Pokud padáš volným pádem tak na tebe působí v letadle přetížení, že neuděláš vůbec nic.

+1/−3
28.7.2014 19:02

R23a16d64e68k 19J41a53n69a74t18a 9905336654892

Padák je jen teoretická možnost.

Buď se letadlo rozpadně ve vzduchu, pak nastane rychlá dekomprese a omdlíte. A když se nerozpadne, tak se z něj nedostanete.

+2/0
28.7.2014 19:03

T58o23m81á58š 64M26á83c90a 9715605903476

Nejste náhodou vzdálený příbuzný Chucka Norrise?

+3/0
28.7.2014 19:29

V76l93a95d96i75m84í83r 58K47u50č52e77r73a 7627814512118

Otázka - mohu si do letadla přinést vlastní padák ?

0/0
28.7.2014 18:39

J80a11n 60K81ř21í80ž 6205953335308

Možná ano,ale byl by vám k prdu.

+3/0
28.7.2014 18:41

J46i41ř32í 43N14e76u70m64e59i72s76t42e16r 2492165523171

Vraťte mi vstupné. Slibovaný odborník nedorazil.

+10/0
28.7.2014 18:34

M69i13c83h11a44l 42P88o90h59o39ř65e64l22s85k11ý 8522641461267

zakladní otázka .....dovoli mi letuška použít v nouzové situlaci svou sedačku

s  5bodovým pásem ?

0/0
28.7.2014 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.