Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak přežít pád letadla. Nemusí to být beznadějné, říká odborník

Ocitnete-li se na palubě padajícího letadla, nemusí to být beznadějné. Ačkoli nedávný pád malajsijského Boeingu 777 nad Ukrajinou nikdo z 298 lidí na palubě nepřežil, v historii existují případy šťastlivců, kteří z těžké letecké havárie vyvázli. Může pro šťastný konec člověk něco udělat, anebo nezbývá, než spoléhat na štěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40l63e10x35a94n71d30r 97K57o69s24t75k44a 5529536669396

1) Neječte. Lidé v krizové situaci rádi ječí, vřískají a pobíhají, což výrazně sníží šance na přežití čehokoliv.

0/0
1.8.2014 7:39

J81a67r47o74s47l65a55v 94M49o62u39č51k17a 3359642207802

Ten článek se měl jmenovat Jak přežít blábolení odborníka. Prakticky v tom článku nebylo vysvětleno nic, co by zvýšilo šanci na přežití. Ta fakta co se kdy kde stalo nejsou návodem. Rv!!

+6/0
30.7.2014 10:10

M84i63c11h56a93l 96P87a12v47l17á47t 9533493474759

Je to skoda. Velmi rad bych si precetl rady odbornika, co meli udelat pasazeri KLM4085, aby prezili.

0/0
30.7.2014 16:49

P37a14v57e89l 33S63o87b56o74t69k84a 5900454

Naprosto jednoduše - měli si před letem koupit zítřejší noviny.

0/0
30.7.2014 20:59

P43a55v23e30l 77S56o49b15o59t91k37a 5280104

najděte si můj příspěvek níže - "ODPOVĚĎ NA OTÁZKU V TITULKU:...."

0/0
30.7.2014 21:01

A97n20e60t97a 15S26o98u50k94u41p64o79v29á 4455509187

Nejsem si jistá, zda-li je tohle nejlepší článek na léto, tedy čas dovolených a létání. Vlastně se z něj člověk nedozví vůbec nic kloudného (protože to ani nejde) a tak je text pouze shrnutím velkých leteckých neštěstí za posledních bratru čtyřicet let. Martin Velek si "zapublikoval" a tím to hasne.

0/−5
29.7.2014 12:31

M87a36r25e50k 47T96u87r25n19o35v48e48c 7655752160516

Nic kloudného? Já celkem nevidím důvod, proč by se o podobných věcech nemělo informovat - a je celkem jedno kdy. Třeba naše paní starostka (a zároveň poslankyně) nedávno v nějakém rozhovoru povídala, že "nikoho z nás, kteří občas létáme, nikdy nezajímalo, kudy vlastně". Ať mluví za sebe - mě to zajímalo vžycky. Takže když jsem vloni letěl třeba nad Irákem, tak jsem se také celkem divil. Také psala: "Nikdo z nás by si nedokázal představit, že civilní letadlo může být sestřeleno." No a to já si zrovna docela dobře představit dokážu - právě kvůli tomu, že si z historie něco pamatuji...

To mají novináři s podobnými články čekat, až budete mít po dovolené? A co kdy někdo třeba na dovolenou poletí až v září? Nebo třeba až v zimě?

Bych to fakt nehrotil. Třeba na takový ten kanadský seriál o leteckých katastrofách nejraději koukám vždycky těsně před tím, než mám někam letět...

+1/0
29.7.2014 17:18

M72a34r22t92i24n 20Š89t64ě54p93á35n67e85k 3147363183521

To je zase clanek na dve veci. Par minut na internetu a hned je tu uzasny navod jak prezit pad letadla. Ach jo.

+1/−3
29.7.2014 12:09

J44o81s12e78f 60L41o43p54a55t42a 2917859573

Bohužel jeden z mála způsobů jak přežít pád letadla je neletět s ním... To ale odborník neříká, tak nevím.

+1/−4
28.7.2014 21:30

P80a31v73e24l 74N51o24v49á11k 7321876429943

Jo a taky jedním zmmala způsobů jak přežít život je nenarodit se :-P

+2/0
29.7.2014 11:56

M78i53l42o16š 55K87r16u32m31p 2604197794

v článku není ani jedna citace žádného odborníka. Jinak celý ten článek je mrdkovina (dle mého názoru), člověk se akorát dozví o Vesne 10.160 a o tom, že si má nasadit kyslíkovou masku a doufat. A na závěr výčet katastrof. Super článek.

+8/−2
28.7.2014 21:12

J47a64r22o92s45l74a89v 13M78o85u65č63k25a 3939232727722

Svatá pravda.

0/0
30.7.2014 10:11
Foto

J12a75n 55L90i53n19h21a92r45t 3611533311455

O tom DC-10 slyším poprvé a jsou to teda machři největší. R^ Už se o tom na iDnes psalo?

+1/0
28.7.2014 21:02

V87l84a98d33i70m71í38r 82M46e16n93d29i 3312169511666

Myslíte na let 981 Turkish Airlines ?

0/0
28.7.2014 21:19
Foto

J59a64n 43L96i20n37h24a57r35t 3261283341175

Myslím tenhle: DC-10 společnosti United Airlines za letu z coloradského Denveru do Chicaga (1989).

0/0
28.7.2014 21:42

M46i50c28h40a49l 12P29a56v30l74á90t 9663313444259

UAL 232. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_232 . Podrobne take serial Mayday / Vysetrovani leteckych nehod - serie 11, epizoda 13.

0/0
29.7.2014 14:28

P90e56t56e98r 83H78u87s35z37á12r 5208807485575

Mam jenom ja ten pocit, ze vycet nekolik faktu z historie leteckych incidentu a katastrof a titulek clanku jsou dve naprosto odlisne veci???

+15/0
28.7.2014 20:33

K14a40m32i36l 63K88u84l29h37á64n83e16k 7519684182864

Jak přežít pád letadla? To se dovíte, jakmile ten pád přežijete. Je to jako návod, jak přežít průstřel hlavy. Autor je komik.

+6/−1
28.7.2014 20:21

M97i36c58h35a31l 97R23i18c53h67t87e45r 5871183237485

Nechápu, kdo je ten odborník, co radí? Autor? Já myslel, že je publicista, jak je podepsaný.

+4/−1
28.7.2014 20:20

T39o71m11á47š 36D81u25š92e55k 1827686572717

Super článek ;-D. Titulek jak z Banánových rybiček, odborník nedorazil. A článek o tom, jak přežít, je doplněn případy, kdy až na výjimky nepřežil nikdo.

+24/−1
28.7.2014 20:14

P34e52t66e37r 24N93o66v22á60k 5214268329180

Predpokladajme  že by ma vymrštilo z lietadla pripútaného ku kreslu. Ja by som postupoval takto: V prvej fázy si dám dole oblečenie a urobím si taký malý padák takže spomaľujem pád. Keby mi nešlo dať si nič dole tak rýchlo mávam rukami ako vták, každé spomalenie je dobré. V polke pádu sa jednou rukou pridržujem kresla, druhou rukou si dám dole pásy. Po odpásaní sa dám do polohy že nohami som na sedáku kresla ale som pričupený (pre lepší odraz). Asi 1 až 2 metre nad zemou sa od kresla prudko odrazím smerom nahor. Potom logicky na zem dopadnem ako keby som skočil z malej výšky.

+3/−4
28.7.2014 20:10

V87l34a27d82i80m10í81r 68M22e94n85d48i 3382359111166

Ale predtýmto všetkým si musíš dať ešte hore na wecku také 3-4 jointy;-)

+6/0
28.7.2014 20:13

A68l92e83š 29M50á40c17h76a29l 1659988358241

a vy umite vyskocit rychlosti cca 160km/h ?

+1/0
28.7.2014 20:31

T21o87m30á46š 53K23n12a97i69f44l 6403320707280

:D:D

+1/0
28.7.2014 20:39

V82l72a53d93i52m35í15r 82V91y60s32o82k73ý 8222392621445

konečně ty rady odborníka...

+8/0
28.7.2014 22:54

T55o68m66á24š 35Š51a18p16o64v82a32l94o49v 2884754249341

Spousta lidí Váš vtip nepochopila... byl to vtip, že jo? ;-D

0/0
29.7.2014 12:48

S33t84a67n42i25s60l11a81v 34H84a89v84r55a87n 9720275358337

Takže jsi to nepochopil taky.

0/0
30.7.2014 19:42

V66l87a95d87i33m64í28r 38M11e81n97d33i 3282179311716

Popis k fotke č 6 nesedí. Podla mňa je fotka z nehody v Dallase z r. 1985. Ano jedná sa o lietadlo L1011 Tristar, ale nie je to fotka nehody v Rijáde

0/0
28.7.2014 19:49

M40i14l76a53n 70K22r77u51p17a 5258833498763

Pro pana Tyčku:

Když padáte volným pádem, tak na vás žádné přetížení nepůsobí. Jste v beztížném stavu.

Kosmonauti to někde využívali při tréninku v nějakém speciálním letadle, které střídavě vystoupalo do výšky a pak pár desítek sekund padalo volným pádem k zemi.

Když ale padá reálné letadlo, tak nepadá volným pádem, ale většinou se nějak točí ve vývrtce. Tohle způsobuje to přetížení - odstředivá síla.

+1/0
28.7.2014 19:44

A85l44e70š 83M69á47c23h51a34l 1609498358921

Absolutní nesmysl o stavu beztíže při volném pádu. To byste přece nepadal ;-D

V letadle se to simuluje pomocí létání podle paraboly. Ale jen několik sekund.

0/−3
28.7.2014 20:36

Z88b70y76n56ě41k 29Š71a76f46a64r12č51í83k 5897118615264

Neupadl jste volným pádem na hlavu? 8-o

0/0
28.7.2014 21:04

T49o93m80á24š 58K57n47a82i91f23l 6423110627570

Vy budete fyzikar hadr :D

+2/0
28.7.2014 20:40

M45a34r97t44i41n 85P14e73j10c58h75a34l 9276312887884

Padák si nasadit při startu a mít to štěstí ,že se letadlo rozlomí kde sedím a vyhodí mě to ven..., docela dobrá báchorka.

0/0
28.7.2014 19:26

E32r64i93k 86S76a56n22e60t87r17i29k 4208160300364

Už vidím ako si vedľa vás sadá nejaká pani a pýta sa čo máte v tom batohu. Ale to je len padák.

0/0
29.7.2014 10:04
Foto

B45r59o60n38i50s34l24a76v 43G93a59b15r57y59š 2632709691

Přiznám se, že jsem ještě nikdy neletěl. Víc než ty prohlídky mě děsí to, že to někde spadne. Technika sice pokročila, ale poslední dobou to padá jak hrušky buď selháním techniky, nebo selháním lidského činitele, ať už se nachází v letadle nebo mimo něj. Láká mě to, ale zároveň z toho mám strach. A jak to tak někdy dopadá, když si poprvé nasednu do letadla, může to být i můj poslední let.

0/0
28.7.2014 19:20

A36l79e61š 53M92á43c46h38a13l 1709988818351

Nepadá to méně nebo více. Jen se o tom víc píše. Jinak, letecká doprava je bezpečnější než automobilová.

+6/0
28.7.2014 19:42

P75e32t74r 44M98a89l33i71š82k40a 6721105331263

Ale když to spadne tak to stojí za to.

+2/0
28.7.2014 20:02
Foto

B50r75o59n16i93s72l81a80v 13G59a37b62r34y83š 2152749881

To je všeobecně známý fakt. Ale já volím tu, kde pravděpodobnost přežití není při nehodě mizivá.

+1/0
28.7.2014 20:14

J25a85k19u32b 75K73o83r58e40c 6534280591303

Tak teď právě byste měl využít možnosti a proletět se s Malaysian airlines. Tři letadla jim prece nemuzou spadnout.

0/0
28.7.2014 20:19
Foto

F54r58a29n60t64i35š53e43k 45H56r50a70b57a85l 3293239806118

Jak přežít pád letadla? Být v jiném ;-)

+3/−1
28.7.2014 19:18

M94a19r56t23i69n 78H97r90o55u14d56n74ý 6218277552596

Z 10km padáte volným pádem 3,5-4 minuty. Za tu dobu se dá zvládnout všelicos, i si nasadit padák uložený v příručním zavazadle (takový padák má dnes i méně jak 4kg). Otázkou tedy je, jak během té doby neomdlít, a dostat se brzy z letadla, protože pokud se nedostanete z letadla, tak je vám sebelepší padák k h....

0/−5
28.7.2014 18:39

J25i90ř16í 83D23v57o88ř69á11k 5148183378660

Teorie pěkná.Jinak mít padák v příručním zavazadle a vyskočit z dopravního letadla (kudy) při rychlosti 600 až 900 km za hodinu v 10 km a po cestě dolů si nasadit a otevřít padák ?Nějaký námět pro dementní film? Možná hlavní role Chuck Norris ?

+13/0
28.7.2014 18:58

T27o70m88á60š 55M37á13c25a 9975835183436

R^

+1/0
28.7.2014 19:30

P18e75t37r 51T39y72č37k23a 6675252279182

Pokud padáš volným pádem tak na tebe působí v letadle přetížení, že neuděláš vůbec nic.

+1/−3
28.7.2014 19:02

R71a73d37e90k 85J34a18n33a69t86a 9395166714652

Padák je jen teoretická možnost.

Buď se letadlo rozpadně ve vzduchu, pak nastane rychlá dekomprese a omdlíte. A když se nerozpadne, tak se z něj nedostanete.

+2/0
28.7.2014 19:03

T77o18m78á31š 73M61á42c55a 9105885723516

Nejste náhodou vzdálený příbuzný Chucka Norrise?

+3/0
28.7.2014 19:29

V92l42a44d98i74m41í45r 79K36u84č49e72r19a 7357284402348

Otázka - mohu si do letadla přinést vlastní padák ?

0/0
28.7.2014 18:39

J39a54n 63K89ř95í26ž 6365333935738

Možná ano,ale byl by vám k prdu.

+3/0
28.7.2014 18:41

J33i74ř36í 73N62e59u49m53e81i48s30t23e30r 2802535353521

Vraťte mi vstupné. Slibovaný odborník nedorazil.

+10/0
28.7.2014 18:34

M78i34c67h82a64l 26P29o75h93o98ř27e28l15s69k45ý 8242911911977

zakladní otázka .....dovoli mi letuška použít v nouzové situlaci svou sedačku

s  5bodovým pásem ?

0/0
28.7.2014 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.