Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak přežít pád letadla. Nemusí to být beznadějné, říká odborník

Ocitnete-li se na palubě padajícího letadla, nemusí to být beznadějné. Ačkoli nedávný pád malajsijského Boeingu 777 nad Ukrajinou nikdo z 298 lidí na palubě nepřežil, v historii existují případy šťastlivců, kteří z těžké letecké havárie vyvázli. Může pro šťastný konec člověk něco udělat, anebo nezbývá, než spoléhat na štěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23l49e58x51a23n92d90r 37K97o52s33t50k85a 5399856729736

1) Neječte. Lidé v krizové situaci rádi ječí, vřískají a pobíhají, což výrazně sníží šance na přežití čehokoliv.

0/0
1.8.2014 7:39

J62a52r41o29s29l53a23v 14M85o12u67č95k93a 3509332287402

Ten článek se měl jmenovat Jak přežít blábolení odborníka. Prakticky v tom článku nebylo vysvětleno nic, co by zvýšilo šanci na přežití. Ta fakta co se kdy kde stalo nejsou návodem. Rv!!

+6/0
30.7.2014 10:10

M41i34c89h40a40l 66P21a57v78l11á84t 9193463754479

Je to skoda. Velmi rad bych si precetl rady odbornika, co meli udelat pasazeri KLM4085, aby prezili.

0/0
30.7.2014 16:49


P59a86v12e33l 85S52o64b98o81t69k73a 5130554

Naprosto jednoduše - měli si před letem koupit zítřejší noviny.

0/0
30.7.2014 20:59

P51a59v39e49l 53S79o54b52o42t95k98a 5430664

najděte si můj příspěvek níže - "ODPOVĚĎ NA OTÁZKU V TITULKU:...."

0/0
30.7.2014 21:01

A40n58e96t47a 54S32o72u30k10u28p12o71v49á 4265699197

Nejsem si jistá, zda-li je tohle nejlepší článek na léto, tedy čas dovolených a létání. Vlastně se z něj člověk nedozví vůbec nic kloudného (protože to ani nejde) a tak je text pouze shrnutím velkých leteckých neštěstí za posledních bratru čtyřicet let. Martin Velek si "zapublikoval" a tím to hasne.

0/−5
29.7.2014 12:31

M49a80r35e23k 24T55u11r24n30o69v58e38c 7315502640286

Nic kloudného? Já celkem nevidím důvod, proč by se o podobných věcech nemělo informovat - a je celkem jedno kdy. Třeba naše paní starostka (a zároveň poslankyně) nedávno v nějakém rozhovoru povídala, že "nikoho z nás, kteří občas létáme, nikdy nezajímalo, kudy vlastně". Ať mluví za sebe - mě to zajímalo vžycky. Takže když jsem vloni letěl třeba nad Irákem, tak jsem se také celkem divil. Také psala: "Nikdo z nás by si nedokázal představit, že civilní letadlo může být sestřeleno." No a to já si zrovna docela dobře představit dokážu - právě kvůli tomu, že si z historie něco pamatuji...

To mají novináři s podobnými články čekat, až budete mít po dovolené? A co kdy někdo třeba na dovolenou poletí až v září? Nebo třeba až v zimě?

Bych to fakt nehrotil. Třeba na takový ten kanadský seriál o leteckých katastrofách nejraději koukám vždycky těsně před tím, než mám někam letět...

+1/0
29.7.2014 17:18

M84a49r45t30i55n 38Š35t70ě44p35á74n19e52k 3127443723341

To je zase clanek na dve veci. Par minut na internetu a hned je tu uzasny navod jak prezit pad letadla. Ach jo.

+1/−3
29.7.2014 12:09

J79o14s11e56f 43L72o59p89a42t86a 2637229803

Bohužel jeden z mála způsobů jak přežít pád letadla je neletět s ním... To ale odborník neříká, tak nevím.

+1/−4
28.7.2014 21:30

P77a95v36e76l 11N50o48v55á73k 7821266199893

Jo a taky jedním zmmala způsobů jak přežít život je nenarodit se :-P

+2/0
29.7.2014 11:56

M80i96l92o43š 83K89r35u41m40p 2644627514

v článku není ani jedna citace žádného odborníka. Jinak celý ten článek je mrdkovina (dle mého názoru), člověk se akorát dozví o Vesne 10.160 a o tom, že si má nasadit kyslíkovou masku a doufat. A na závěr výčet katastrof. Super článek.

+8/−2
28.7.2014 21:12

J36a48r22o83s93l14a48v 21M52o45u91č38k96a 3809772897622

Svatá pravda.

0/0
30.7.2014 10:11
Foto

J98a36n 78L55i21n92h16a91r26t 3251573251635

O tom DC-10 slyším poprvé a jsou to teda machři největší. R^ Už se o tom na iDnes psalo?

+1/0
28.7.2014 21:02

V52l78a15d90i35m40í31r 51M79e77n42d48i 3892909321356

Myslíte na let 981 Turkish Airlines ?

0/0
28.7.2014 21:19
Foto

J49a89n 67L39i91n43h79a23r81t 3581273141645

Myslím tenhle: DC-10 společnosti United Airlines za letu z coloradského Denveru do Chicaga (1989).

0/0
28.7.2014 21:42

M67i82c76h36a36l 63P20a18v97l91á18t 9753223274869

UAL 232. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_232 . Podrobne take serial Mayday / Vysetrovani leteckych nehod - serie 11, epizoda 13.

0/0
29.7.2014 14:28

P31e75t93e11r 76H43u59s88z38á29r 5158127825805

Mam jenom ja ten pocit, ze vycet nekolik faktu z historie leteckych incidentu a katastrof a titulek clanku jsou dve naprosto odlisne veci???

+15/0
28.7.2014 20:33

K77a22m16i75l 76K65u19l55h65á17n74e26k 7329454692924

Jak přežít pád letadla? To se dovíte, jakmile ten pád přežijete. Je to jako návod, jak přežít průstřel hlavy. Autor je komik.

+6/−1
28.7.2014 20:21

M15i97c16h43a65l 95R61i20c11h24t75e84r 5211283317265

Nechápu, kdo je ten odborník, co radí? Autor? Já myslel, že je publicista, jak je podepsaný.

+4/−1
28.7.2014 20:20

T81o90m80á61š 56D25u78š81e31k 1937206342777

Super článek ;-D. Titulek jak z Banánových rybiček, odborník nedorazil. A článek o tom, jak přežít, je doplněn případy, kdy až na výjimky nepřežil nikdo.

+24/−1
28.7.2014 20:14

P63e25t19e31r 37N56o64v80á52k 5104398569140

Predpokladajme  že by ma vymrštilo z lietadla pripútaného ku kreslu. Ja by som postupoval takto: V prvej fázy si dám dole oblečenie a urobím si taký malý padák takže spomaľujem pád. Keby mi nešlo dať si nič dole tak rýchlo mávam rukami ako vták, každé spomalenie je dobré. V polke pádu sa jednou rukou pridržujem kresla, druhou rukou si dám dole pásy. Po odpásaní sa dám do polohy že nohami som na sedáku kresla ale som pričupený (pre lepší odraz). Asi 1 až 2 metre nad zemou sa od kresla prudko odrazím smerom nahor. Potom logicky na zem dopadnem ako keby som skočil z malej výšky.

+3/−4
28.7.2014 20:10

V35l76a83d92i50m23í77r 18M84e19n60d98i 3772669801196

Ale predtýmto všetkým si musíš dať ešte hore na wecku také 3-4 jointy;-)

+6/0
28.7.2014 20:13

A50l30e22š 32M66á55c48h35a77l 1139148538601

a vy umite vyskocit rychlosti cca 160km/h ?

+1/0
28.7.2014 20:31

T19o93m35á76š 78K21n22a76i25f75l 6963760437760

:D:D

+1/0
28.7.2014 20:39

V54l53a25d69i88m36í19r 34V79y15s20o72k49ý 8222142871325

konečně ty rady odborníka...

+8/0
28.7.2014 22:54

T21o32m85á48š 38Š33a21p14o59v89a12l11o57v 2494124949801

Spousta lidí Váš vtip nepochopila... byl to vtip, že jo? ;-D

0/0
29.7.2014 12:48

S57t14a22n98i88s62l15a72v 78H76a39v26r22a32n 9840765778577

Takže jsi to nepochopil taky.

0/0
30.7.2014 19:42

V34l52a22d82i83m61í19r 42M84e19n97d13i 3212829261236

Popis k fotke č 6 nesedí. Podla mňa je fotka z nehody v Dallase z r. 1985. Ano jedná sa o lietadlo L1011 Tristar, ale nie je to fotka nehody v Rijáde

0/0
28.7.2014 19:49

M38i31l88a11n 67K94r46u51p89a 5258503258513

Pro pana Tyčku:

Když padáte volným pádem, tak na vás žádné přetížení nepůsobí. Jste v beztížném stavu.

Kosmonauti to někde využívali při tréninku v nějakém speciálním letadle, které střídavě vystoupalo do výšky a pak pár desítek sekund padalo volným pádem k zemi.

Když ale padá reálné letadlo, tak nepadá volným pádem, ale většinou se nějak točí ve vývrtce. Tohle způsobuje to přetížení - odstředivá síla.

+1/0
28.7.2014 19:44

A12l55e28š 12M16á14c83h96a72l 1699218528101

Absolutní nesmysl o stavu beztíže při volném pádu. To byste přece nepadal ;-D

V letadle se to simuluje pomocí létání podle paraboly. Ale jen několik sekund.

0/−3
28.7.2014 20:36

Z11b93y38n52ě90k 49Š43a95f48a19r47č90í12k 5277158275764

Neupadl jste volným pádem na hlavu? 8-o

0/0
28.7.2014 21:04

T40o68m35á77š 30K60n66a27i95f11l 6553580697920

Vy budete fyzikar hadr :D

+2/0
28.7.2014 20:40

M53a12r15t36i81n 30P60e50j10c84h24a94l 9426642677534

Padák si nasadit při startu a mít to štěstí ,že se letadlo rozlomí kde sedím a vyhodí mě to ven..., docela dobrá báchorka.

0/0
28.7.2014 19:26

E56r65i67k 60S97a65n89e82t21r91i86k 4188390630244

Už vidím ako si vedľa vás sadá nejaká pani a pýta sa čo máte v tom batohu. Ale to je len padák.

0/0
29.7.2014 10:04

B76r75o80n97i29s95l52a92v 46G39a97b38r16y56š 6835604870

Přiznám se, že jsem ještě nikdy neletěl. Víc než ty prohlídky mě děsí to, že to někde spadne. Technika sice pokročila, ale poslední dobou to padá jak hrušky buď selháním techniky, nebo selháním lidského činitele, ať už se nachází v letadle nebo mimo něj. Láká mě to, ale zároveň z toho mám strach. A jak to tak někdy dopadá, když si poprvé nasednu do letadla, může to být i můj poslední let.

0/0
28.7.2014 19:20

A14l53e67š 38M74á14c68h86a50l 1739658288481

Nepadá to méně nebo více. Jen se o tom víc píše. Jinak, letecká doprava je bezpečnější než automobilová.

+6/0
28.7.2014 19:42

P16e73t23r 15M57a69l28i63š76k43a 6141725301303

Ale když to spadne tak to stojí za to.

+2/0
28.7.2014 20:02

B10r37o83n36i37s41l97a13v 84G94a84b12r71y22š 6215774320

To je všeobecně známý fakt. Ale já volím tu, kde pravděpodobnost přežití není při nehodě mizivá.

+1/0
28.7.2014 20:14

J85a73k96u32b 33K24o10r98e24c 6414330371193

Tak teď právě byste měl využít možnosti a proletět se s Malaysian airlines. Tři letadla jim prece nemuzou spadnout.

0/0
28.7.2014 20:19
Foto

F62r65a53n82t67i58š66e47k 38H86r49a12b88a27l 3303549966168

Jak přežít pád letadla? Být v jiném ;-)

+3/−1
28.7.2014 19:18

M52a97r21t27i98n 32H97r76o23u82d36n22ý 6988747752756

Z 10km padáte volným pádem 3,5-4 minuty. Za tu dobu se dá zvládnout všelicos, i si nasadit padák uložený v příručním zavazadle (takový padák má dnes i méně jak 4kg). Otázkou tedy je, jak během té doby neomdlít, a dostat se brzy z letadla, protože pokud se nedostanete z letadla, tak je vám sebelepší padák k h....

0/−5
28.7.2014 18:39

J42i29ř57í 88D53v61o20ř84á57k 5858573298440

Teorie pěkná.Jinak mít padák v příručním zavazadle a vyskočit z dopravního letadla (kudy) při rychlosti 600 až 900 km za hodinu v 10 km a po cestě dolů si nasadit a otevřít padák ?Nějaký námět pro dementní film? Možná hlavní role Chuck Norris ?

+13/0
28.7.2014 18:58

T90o86m36á69š 22M74á77c41a 9265135823956

R^

+1/0
28.7.2014 19:30

P29e79t37r 29T23y79č89k44a 6875472699142

Pokud padáš volným pádem tak na tebe působí v letadle přetížení, že neuděláš vůbec nic.

+1/−3
28.7.2014 19:02

R98a73d60e60k 38J23a90n84a20t14a 9345356874102

Padák je jen teoretická možnost.

Buď se letadlo rozpadně ve vzduchu, pak nastane rychlá dekomprese a omdlíte. A když se nerozpadne, tak se z něj nedostanete.

+2/0
28.7.2014 19:03

T15o94m16á31š 18M79á96c12a 9965555463216

Nejste náhodou vzdálený příbuzný Chucka Norrise?

+3/0
28.7.2014 19:29

V84l13a12d85i33m40í85r 13K72u24č89e19r45a 7407644302488

Otázka - mohu si do letadla přinést vlastní padák ?

0/0
28.7.2014 18:39

J25a55n 11K41ř22í73ž 6945383655398

Možná ano,ale byl by vám k prdu.

+3/0
28.7.2014 18:41

J95i85ř76í 25N76e63u80m98e45i78s71t38e16r 2562675103951

Vraťte mi vstupné. Slibovaný odborník nedorazil.

+10/0
28.7.2014 18:34

M84i83c89h42a78l 62P73o39h42o94ř15e77l48s64k58ý 8752771211927

zakladní otázka .....dovoli mi letuška použít v nouzové situlaci svou sedačku

s  5bodovým pásem ?

0/0
28.7.2014 18:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.