Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak přežít pád letadla. Nemusí to být beznadějné, říká odborník

Ocitnete-li se na palubě padajícího letadla, nemusí to být beznadějné. Ačkoli nedávný pád malajsijského Boeingu 777 nad Ukrajinou nikdo z 298 lidí na palubě nepřežil, v historii existují případy šťastlivců, kteří z těžké letecké havárie vyvázli. Může pro šťastný konec člověk něco udělat, anebo nezbývá, než spoléhat na štěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A54l55e80x95a49n27d59r 84K14o23s68t89k46a 5429786759666

1) Neječte. Lidé v krizové situaci rádi ječí, vřískají a pobíhají, což výrazně sníží šance na přežití čehokoliv.

0/0
1.8.2014 7:39

J39a64r58o46s36l54a30v 15M92o20u54č59k50a 3579452587302

Ten článek se měl jmenovat Jak přežít blábolení odborníka. Prakticky v tom článku nebylo vysvětleno nic, co by zvýšilo šanci na přežití. Ta fakta co se kdy kde stalo nejsou návodem. Rv!!

+6/0
30.7.2014 10:10

M48i93c59h71a57l 79P81a94v77l15á23t 9343643234359

Je to skoda. Velmi rad bych si precetl rady odbornika, co meli udelat pasazeri KLM4085, aby prezili.

0/0
30.7.2014 16:49

P87a84v50e34l 40S64o77b87o51t40k89a 5800324

Naprosto jednoduše - měli si před letem koupit zítřejší noviny.

0/0
30.7.2014 20:59

P39a83v17e74l 78S90o82b38o28t31k79a 5430204

najděte si můj příspěvek níže - "ODPOVĚĎ NA OTÁZKU V TITULKU:...."

0/0
30.7.2014 21:01

A51n76e81t72a 35S20o25u76k53u37p33o80v45á 4935609197

Nejsem si jistá, zda-li je tohle nejlepší článek na léto, tedy čas dovolených a létání. Vlastně se z něj člověk nedozví vůbec nic kloudného (protože to ani nejde) a tak je text pouze shrnutím velkých leteckých neštěstí za posledních bratru čtyřicet let. Martin Velek si "zapublikoval" a tím to hasne.

0/−5
29.7.2014 12:31

M19a47r26e25k 13T16u36r73n32o53v41e82c 7515802190706

Nic kloudného? Já celkem nevidím důvod, proč by se o podobných věcech nemělo informovat - a je celkem jedno kdy. Třeba naše paní starostka (a zároveň poslankyně) nedávno v nějakém rozhovoru povídala, že "nikoho z nás, kteří občas létáme, nikdy nezajímalo, kudy vlastně". Ať mluví za sebe - mě to zajímalo vžycky. Takže když jsem vloni letěl třeba nad Irákem, tak jsem se také celkem divil. Také psala: "Nikdo z nás by si nedokázal představit, že civilní letadlo může být sestřeleno." No a to já si zrovna docela dobře představit dokážu - právě kvůli tomu, že si z historie něco pamatuji...

To mají novináři s podobnými články čekat, až budete mít po dovolené? A co kdy někdo třeba na dovolenou poletí až v září? Nebo třeba až v zimě?

Bych to fakt nehrotil. Třeba na takový ten kanadský seriál o leteckých katastrofách nejraději koukám vždycky těsně před tím, než mám někam letět...

+1/0
29.7.2014 17:18

M43a57r35t59i66n 70Š96t79ě38p55á56n21e80k 3647623243381

To je zase clanek na dve veci. Par minut na internetu a hned je tu uzasny navod jak prezit pad letadla. Ach jo.

+1/−3
29.7.2014 12:09

J10o94s49e44f 48L58o42p66a44t55a 2207169193

Bohužel jeden z mála způsobů jak přežít pád letadla je neletět s ním... To ale odborník neříká, tak nevím.

+1/−4
28.7.2014 21:30

P49a79v14e78l 48N61o52v79á98k 7471146689883

Jo a taky jedním zmmala způsobů jak přežít život je nenarodit se :-P

+2/0
29.7.2014 11:56

M53i48l64o76š 52K25r85u36m40p 2984547184

v článku není ani jedna citace žádného odborníka. Jinak celý ten článek je mrdkovina (dle mého názoru), člověk se akorát dozví o Vesne 10.160 a o tom, že si má nasadit kyslíkovou masku a doufat. A na závěr výčet katastrof. Super článek.

+8/−2
28.7.2014 21:12

J28a29r35o64s26l36a58v 30M95o88u22č64k70a 3579532737572

Svatá pravda.

0/0
30.7.2014 10:11
Foto

J95a25n 11L81i94n78h42a28r40t 3861303621695

O tom DC-10 slyším poprvé a jsou to teda machři největší. R^ Už se o tom na iDnes psalo?

+1/0
28.7.2014 21:02

V84l13a61d63i62m35í22r 79M54e39n84d48i 3632889311386

Myslíte na let 981 Turkish Airlines ?

0/0
28.7.2014 21:19
Foto

J27a31n 29L95i24n74h38a96r64t 3541703391485

Myslím tenhle: DC-10 společnosti United Airlines za letu z coloradského Denveru do Chicaga (1989).

0/0
28.7.2014 21:42

M24i53c62h51a62l 70P80a77v49l94á82t 9883543434609

UAL 232. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_232 . Podrobne take serial Mayday / Vysetrovani leteckych nehod - serie 11, epizoda 13.

0/0
29.7.2014 14:28

P48e56t82e97r 87H87u55s47z66á72r 5488557845395

Mam jenom ja ten pocit, ze vycet nekolik faktu z historie leteckych incidentu a katastrof a titulek clanku jsou dve naprosto odlisne veci???

+15/0
28.7.2014 20:33

K44a65m21i46l 51K56u74l39h77á34n50e16k 7839644792654

Jak přežít pád letadla? To se dovíte, jakmile ten pád přežijete. Je to jako návod, jak přežít průstřel hlavy. Autor je komik.

+6/−1
28.7.2014 20:21

M35i42c96h87a12l 80R64i26c94h86t75e95r 5781523747815

Nechápu, kdo je ten odborník, co radí? Autor? Já myslel, že je publicista, jak je podepsaný.

+4/−1
28.7.2014 20:20

T34o40m81á31š 43D42u68š14e26k 1827456462557

Super článek ;-D. Titulek jak z Banánových rybiček, odborník nedorazil. A článek o tom, jak přežít, je doplněn případy, kdy až na výjimky nepřežil nikdo.

+24/−1
28.7.2014 20:14

P40e23t25e68r 42N32o41v71á29k 5584788399770

Predpokladajme  že by ma vymrštilo z lietadla pripútaného ku kreslu. Ja by som postupoval takto: V prvej fázy si dám dole oblečenie a urobím si taký malý padák takže spomaľujem pád. Keby mi nešlo dať si nič dole tak rýchlo mávam rukami ako vták, každé spomalenie je dobré. V polke pádu sa jednou rukou pridržujem kresla, druhou rukou si dám dole pásy. Po odpásaní sa dám do polohy že nohami som na sedáku kresla ale som pričupený (pre lepší odraz). Asi 1 až 2 metre nad zemou sa od kresla prudko odrazím smerom nahor. Potom logicky na zem dopadnem ako keby som skočil z malej výšky.

+3/−4
28.7.2014 20:10

V49l63a54d92i73m61í39r 62M40e86n85d37i 3902539171656

Ale predtýmto všetkým si musíš dať ešte hore na wecku také 3-4 jointy;-)

+6/0
28.7.2014 20:13

A15l79e47š 32M56á89c70h91a60l 1429968438671

a vy umite vyskocit rychlosti cca 160km/h ?

+1/0
28.7.2014 20:31

T19o70m49á97š 12K70n49a55i47f52l 6673950917850

:D:D

+1/0
28.7.2014 20:39

V29l50a17d13i69m11í83r 43V31y86s85o69k82ý 8572732551515

konečně ty rady odborníka...

+8/0
28.7.2014 22:54

T15o48m91á47š 36Š53a40p56o84v97a94l65o81v 2444614169441

Spousta lidí Váš vtip nepochopila... byl to vtip, že jo? ;-D

0/0
29.7.2014 12:48

S33t49a91n45i14s57l48a67v 62H46a38v10r85a15n 9340595658977

Takže jsi to nepochopil taky.

0/0
30.7.2014 19:42

V23l44a21d73i97m12í63r 76M62e56n89d90i 3392119701876

Popis k fotke č 6 nesedí. Podla mňa je fotka z nehody v Dallase z r. 1985. Ano jedná sa o lietadlo L1011 Tristar, ale nie je to fotka nehody v Rijáde

0/0
28.7.2014 19:49

M91i91l20a89n 97K14r68u97p44a 5178353988463

Pro pana Tyčku:

Když padáte volným pádem, tak na vás žádné přetížení nepůsobí. Jste v beztížném stavu.

Kosmonauti to někde využívali při tréninku v nějakém speciálním letadle, které střídavě vystoupalo do výšky a pak pár desítek sekund padalo volným pádem k zemi.

Když ale padá reálné letadlo, tak nepadá volným pádem, ale většinou se nějak točí ve vývrtce. Tohle způsobuje to přetížení - odstředivá síla.

+1/0
28.7.2014 19:44

A40l41e29š 52M44á74c10h20a72l 1829938328691

Absolutní nesmysl o stavu beztíže při volném pádu. To byste přece nepadal ;-D

V letadle se to simuluje pomocí létání podle paraboly. Ale jen několik sekund.

0/−3
28.7.2014 20:36

Z45b73y68n60ě81k 60Š47a38f25a42r29č64í36k 5347518295624

Neupadl jste volným pádem na hlavu? 8-o

0/0
28.7.2014 21:04

T18o14m59á18š 64K22n81a64i40f63l 6403550727480

Vy budete fyzikar hadr :D

+2/0
28.7.2014 20:40

M75a25r96t93i94n 25P49e84j64c62h71a70l 9806462917954

Padák si nasadit při startu a mít to štěstí ,že se letadlo rozlomí kde sedím a vyhodí mě to ven..., docela dobrá báchorka.

0/0
28.7.2014 19:26

E45r84i76k 52S27a67n96e27t26r21i60k 4558320510824

Už vidím ako si vedľa vás sadá nejaká pani a pýta sa čo máte v tom batohu. Ale to je len padák.

0/0
29.7.2014 10:04
Foto

B25r43o76n88i11s95l78a78v 79G85a92b17r65y22š 2492729961

Přiznám se, že jsem ještě nikdy neletěl. Víc než ty prohlídky mě děsí to, že to někde spadne. Technika sice pokročila, ale poslední dobou to padá jak hrušky buď selháním techniky, nebo selháním lidského činitele, ať už se nachází v letadle nebo mimo něj. Láká mě to, ale zároveň z toho mám strach. A jak to tak někdy dopadá, když si poprvé nasednu do letadla, může to být i můj poslední let.

0/0
28.7.2014 19:20

A10l76e90š 68M74á35c56h78a78l 1219268518961

Nepadá to méně nebo více. Jen se o tom víc píše. Jinak, letecká doprava je bezpečnější než automobilová.

+6/0
28.7.2014 19:42

P51e98t63r 26M71a28l47i45š34k67a 6481655381433

Ale když to spadne tak to stojí za to.

+2/0
28.7.2014 20:02
Foto

B52r45o76n21i19s36l14a53v 33G17a24b94r48y70š 2512899201

To je všeobecně známý fakt. Ale já volím tu, kde pravděpodobnost přežití není při nehodě mizivá.

+1/0
28.7.2014 20:14

J62a40k40u58b 49K21o16r64e57c 6694270871803

Tak teď právě byste měl využít možnosti a proletět se s Malaysian airlines. Tři letadla jim prece nemuzou spadnout.

0/0
28.7.2014 20:19
Foto

F20r67a98n10t35i52š85e57k 20H79r76a15b31a51l 3173449246938

Jak přežít pád letadla? Být v jiném ;-)

+3/−1
28.7.2014 19:18

M22a27r52t52i26n 67H90r61o35u24d80n77ý 6778637422266

Z 10km padáte volným pádem 3,5-4 minuty. Za tu dobu se dá zvládnout všelicos, i si nasadit padák uložený v příručním zavazadle (takový padák má dnes i méně jak 4kg). Otázkou tedy je, jak během té doby neomdlít, a dostat se brzy z letadla, protože pokud se nedostanete z letadla, tak je vám sebelepší padák k h....

0/−5
28.7.2014 18:39

J51i65ř34í 31D81v70o79ř51á62k 5408153158630

Teorie pěkná.Jinak mít padák v příručním zavazadle a vyskočit z dopravního letadla (kudy) při rychlosti 600 až 900 km za hodinu v 10 km a po cestě dolů si nasadit a otevřít padák ?Nějaký námět pro dementní film? Možná hlavní role Chuck Norris ?

+13/0
28.7.2014 18:58

T62o95m84á80š 64M94á45c72a 9745535153876

R^

+1/0
28.7.2014 19:30

P18e98t42r 40T51y88č25k79a 6165702389662

Pokud padáš volným pádem tak na tebe působí v letadle přetížení, že neuděláš vůbec nic.

+1/−3
28.7.2014 19:02

R59a60d94e75k 86J27a94n85a29t81a 9825606494722

Padák je jen teoretická možnost.

Buď se letadlo rozpadně ve vzduchu, pak nastane rychlá dekomprese a omdlíte. A když se nerozpadne, tak se z něj nedostanete.

+2/0
28.7.2014 19:03

T72o10m79á29š 66M84á69c35a 9455965143966

Nejste náhodou vzdálený příbuzný Chucka Norrise?

+3/0
28.7.2014 19:29

V57l52a95d15i30m31í54r 94K64u83č87e74r44a 7187934532918

Otázka - mohu si do letadla přinést vlastní padák ?

0/0
28.7.2014 18:39

J42a21n 24K45ř65í68ž 6425953555308

Možná ano,ale byl by vám k prdu.

+3/0
28.7.2014 18:41

J64i93ř59í 80N74e18u12m56e68i49s32t76e85r 2132965753661

Vraťte mi vstupné. Slibovaný odborník nedorazil.

+10/0
28.7.2014 18:34

M78i57c74h70a29l 85P47o70h61o94ř13e14l59s63k93ý 8162851881367

zakladní otázka .....dovoli mi letuška použít v nouzové situlaci svou sedačku

s  5bodovým pásem ?

0/0
28.7.2014 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.