Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbus chce nacpat do letadla víc lidí. Budou sedět jako na kole

Zaplatili byste za letenku, kdybyste měli v letadle sedět na sedadle jako od bicyklu? Právě na taková sedadla si zažádala o patent společnost Airbus. Cílem je ušetřit místo v ekonomické třídě a vtěsnat do ní více pasažérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F11r58a14n15t20i67š71e24k 95K72a39l95v16o42d32a 5847567373501

Pořád se řeší marže obchodníků místo pohodlí zákazníků. Ve druhém kroku zažádají, aby jim byla povolena místa na stání a nakonec budou pracovníci letecké společnosti v bílých rukavičkách natláčet do již přeplněného letadla další cestující, jak je to u vlaků v Japonsku. A k tomu management servisu bude škrtat zdánlivě nejméně potřebné předletové opravy letounu.

+1/−1
18.7.2014 20:34

J62o12s36e67f 89V25o21s70i94c93k93y 4223327906133

Nechapu, co vas to vsechny tolik poburuje. Jednodusse takovy let muzete odmitnout a to ze s nim poleti jini a zaplati mene nez za vlak, to vam muze byt fuk. Trochu tolerance !

+3/−1
18.7.2014 17:26

T96a69d23e92á35š 88V50y33s23k66o27č60i20l 4457617868651

A když to letadlo se sardinkama někdo sundá to bude mrtvých...

+3/0
18.7.2014 8:14


D72a18n93i51e18l 40S14c34h79n61i67t10z21e47r 5191624641346

no až bude stát 1 barel ropy 250 dolarů, pak bych chtěl číst komentáře o komfortě. Jinak někomu bráni koupit a provozovat vlastní tryskáč?

0/−1
18.7.2014 1:10

J69a98n 18K14a66r54e96l 89N31o29v71a79k 5366944718806

tam bych se nevesel na delku :D nekomu tuka na majak

+1/0
17.7.2014 23:59

J66o28s32e87f 34N61o28v50a26k 5588462986438

Tak tímhle bych neletěl, ani kdyby mi za to platili.

+2/0
17.7.2014 21:11

T15o58m59á98š 97K51n34a10i47f47l 6943420137720

Niakso te nenuti.

0/0
20.7.2014 23:33

R59a36d88i39m 48H38e40n20e24k 6909837669501

Já bych tam zrušil sedadla úplně a tam by se potom vlezlo hodně lidí.

+1/0
17.7.2014 20:16

J75a30r79o15m35í55r 72D72a82n71ě46k 5310451214

A co kdyby se pod sedadla rovnou připevnily šlapky a cestující by si část ceny letenky odšlapal? Mechanismus by šlapání přenášel na křídla, která by mávala a snižovala by tak spotřebu benzínu v motorech.

+12/0
17.7.2014 19:32

K86v85í23d33o 18K22r84a86t71o53c74h20v30í86l 1364422265805

Ideální je transportovat cestující v hranatých kontejnerech v nákladovém prostoru. Jeden kontejner může být dimenzován pro 20-30 lidí na stojáka. V kontejnerech jsou ventily pro přísun čerstvého vzduchu - připojí se do nich přívodní hadice. Lidé se vzájemně zahřejí vlastním teplem a  třením o sebe. Je to velice ekonomické, říká dr. Megele, manažer ze společnosti People Cargo.

+7/−1
17.7.2014 18:18

K87v25í32d23o 71K88r74a96t51o70c70h42v19í63l 1474802375495

Redakce se omlouvá za chybu tisku, manažer společnosti People Cargo se jmenuje dr. Mengele.

0/−1
17.7.2014 18:20

M83a91r10t56i31n 92J64e26z58e49r40s56k71ý 9394847962702

nejlepší by bylo, kdyby se každej Airtbus předělal na franšízu létající brněnské hospody NA STOJÁKA - a hajzly můžou mít klidně na chodbě R^

0/−1
17.7.2014 17:40

J64o15s75e35f 66Z10a36h17á50l11k34a 4903939178356

Léto je zoufalá doba a nějak se čtenáři přilákat na reklamu (a diskuze) musí

+2/0
17.7.2014 17:34

S56t47a94n70i59s48l41a40v 22K25a66d81l41č35í21k 7313117616

Kurňa a zase je ve 3D vizualizaci figurant štíhlý muž 70 kg výška 175 cm a co můj známý s váhou 160kg ? a dvacetinásobným pupkem ???

+1/−1
17.7.2014 15:49

J90a17n 95S39a77l28o85m33o30n 4649910381195

To není figurant, to je tak zvaný "normočlověk", prostě nějakej průměr kterej se dělal už kdysi dávno. Měla by se tahle figura trochu předělat.

0/0
18.7.2014 6:48

F18r47a16n64t77i31š58e50k 33K69a44l26v86o35d69a 5237917823291

Ono pro výtahovou kabinu je uživatel také počítán na 75 kg. Nicméně 160kg to už není člověk, ale dva v jednom a bude si muset koupit dvě sedátka, bo u jednoho by došlo k prostupu hmoty do těla;-D.

0/0
18.7.2014 20:38

J91a65n 81Č85e33k93a56l 7869745294694

Okurková sezóna, takovéhle články se vyskytují vždycky, když se nic neděje...

+1/0
17.7.2014 14:08

J23i54ř88í 93K12r88a13m26p13l 4826944956226

no ty bláho. Kdyby na té fotce s paní dali před ní ještě řaduy sedadel, tak je to horší než sardinky v konzervě. To je masakr, za takových podmínek by museli zlevnit letenku 10x

0/0
17.7.2014 13:53

L84e46o88š 54E57x50n17e43r 1387328258262

Takhle bych neletěl ani kdyby mi za to zaplatili. :-(

+2/0
17.7.2014 16:15

L34a28d24a 98N95o45v34a56k 4752823697

to je přesně ten důvod, proč nenávidim slovo <sleva>...:-/

+2/−1
17.7.2014 13:52

M96i27c21h25a34l 96M80i39l88l49e77r 9126382969432

nevim proc. ?8-o

I hlavni aerolinky maji cas od casu slevy a to neznamena, ze letenky ve sleve koupene posadi pasazera venku na ocase nebo uvnitr na stojaka.

Kdyz jsme vloni planovali cestu do Evropy, zpatecni letenky s odletem od protinozcu v kvetnu byly $2400  a s odletem v cervnu $2600. Koncem ledna Qantas vyhlasil slevu trvajici 10 dni, behem nichz ceny spadly na $1760 a $1960. Samozrejme jsme toho vyuzili a dokonce v tom byly zahrnuty nejzadanejsi spoje.

0/0
17.7.2014 16:16

M11i38c40h24a65l 13M80i59l72l66e87r 9986772649792

pozn. to bylo na lety s Qantasem a Emiraty mezi Australii- Londynem-Prahou a Australii-Dubaji-Prahou.

0/0
17.7.2014 16:49

A96n26t49o21n41i78n 74B80l20a26z27e17k 4908282537881

Jednoznacne uprednostnuji Boeing!

0/0
17.7.2014 13:36

M35i59c27h42a95l 59M42i80l40l65e12r 9556212529472

proc?

(na okraj, ja letam obema, Airbusy i Boeingy)

+1/0
17.7.2014 13:54

R18o71m10a50n 10P47o57l98á26č61e26k 5976459905

Obě firmy udělají co si zákazník přeje a zaplatí jim za to... Takže spíš bych si vybíral dopravce než výrobce.;-)

+4/0
17.7.2014 14:02
Foto

R31o70m43a54n 59H95o79r34n74í54k 2475982164241

V případě havárie zcela jistě velmi, velmi bezpečné.

0/0
17.7.2014 13:33

P81a45v92e50l 53M23a70l94e48č80e45k 1264345187275

Nechutný. Kde je nějaká kultura cestování?

0/0
17.7.2014 13:26

R93u47d59a 25S28l23a67v66í64k 5893808136621

Mizí s klesajícími cenami letenek...

+3/0
17.7.2014 13:28

J22a14r69o74m71i13r 61C27h55a11l25o98u96p80k27a 4309837645577

Tak třeba v Bussiness class.

0/0
19.7.2014 23:47

P97e88t58r 29V38i81n21t76r32l30í74k 3366854551

Pozemní doprava ze čímdál více zpohodlňuje a letecká naopak, i pro mě jeden z důvodů proč nemám rád nízkonákladovky typu wizzair, niky lufthaft, ryanair... :/

+2/0
17.7.2014 13:18

P16e14t66r 76L 4816143300476

nač tam dávat vůbec nějaké sedadla, můžou tam zrovna nechat jen místa na stání

+9/0
17.7.2014 13:15

I51v31a43n 96D96o72l22e51ž67a67l 3191625826786

A když to tam zřízenci namačkají, jako v tokijském metru, tak ani nemají kam spadnout :-)

+1/0
17.7.2014 23:11

B56o55h71u85m23i82l33a 45M43a34j92e77r32o54v41á 4737761594

Tak a mám po létání:-(

+1/0
17.7.2014 13:09

J89a30n 16J54u98r89n39í88č42e35k 7337110234444

Zatím je to jenom patent. Patentovat lze kdejakou blbost. To znamená jenom to, že by musel Airbus žádat o svolení každý, kdo by dostal nápad tohle vyrábět, ni víc.

0/0
17.7.2014 13:03

P87e48t93r 13S92v13o56b74o75d64a 7182601734

Presne. Lidi uz si nechali patentovat treba porodni centrifugu apod. zhovadilosti a taky to neznamena ze by se dnesni prvorodicky museli bat ze je soupnou pri porodu na centrifugu :D

+1/0
17.7.2014 16:07

K60a38r86e58l 88F44i64e31d19l11e95r 6641507799689

lidi si zvyknout na všechno není-li jiná alternativa a i když hranice kultury nabídky se posouvají kvalitativně dolů bez snižování ceny...

+1/0
17.7.2014 12:59
Foto

B83o42h15u53m90i67l 54P30r40o95c84h38á65z85k37a 2123961343231

Ještě by se tam mohly namontovat pedály a cestující by šlapáním letoun poháněli. Ušetřilo by se za palivo, navíc by pasažéři udělali něco pro zlepšení své kondice.

+27/0
17.7.2014 12:47

M74i79c81h60a71l 71P36a85d97ě13r39a 7810832120597

To uz smrdi nacky z Automatu ;-)

+6/−1
17.7.2014 12:48
Foto

S35t35a14n53i98s46l24a87v 89T40e15s30a26ř 9867394942634

a co kdyby si cestující museli do letadla přinést vlastní sedlo z bicyklu? ;-D

+12/−1
17.7.2014 12:40

A88n15t56o59n39i29n 41B22l17a77z27e21k 4248202867831

Nevlastnim bicykl.........:-)

0/0
17.7.2014 13:37

J61a65n 30J24e46ž46e14k 3721695767345

Tak si v letadle zadarmo užiješ...

+1/0
17.7.2014 13:45

J43a40n 50D42l13o84u65h70ý 8736250333450

tak koloběžku... ;-D

0/0
18.7.2014 15:30

J30i57ř92í 69C27i82m75a 6810619

Na stojáka.;-D

0/0
17.7.2014 12:39

M87i19c12h75a52l 20M11i33l83l41e23r 9916242679522

lide maji svobodu vybrat si aerolinku a spojeni podle sve kapsy...nebo jet vlakem.....atd. Ja se zasadne vyhybam nizkonakladovkam kdekoliv na svete a na vzdalenosti pod 700km vetsinou davam prednost vlaku, nejakemu pohodlnemu rychliku nebo expresu typu TGV, ICE, Thalys, Frecciarossa....

Petr Svoboda tady uz 2x napsal o tom, ze aerolinka nepoda informaci jakym letadlem se leti :"Bohuzel v letaku to mit nebudete. Nebo pidi pismenkama pod carou. Ze mate letenku v takovem super letadle se dozvite az po nastupu. To je ten problem..." coz je samozrejme nesmysl.

Aerolinky bezne podavaji informace ktera letadla pouzivaji na konkretni spoje. Je to uvedene v jejich letovem radu. Pokud zacnou zavadet na nektere trasy tyto typy letadel, budou na ne prodavat levnejsi letenky a pasazera to musi trknout.

Kdo chce videt jaka je konfigurace sedadel pro ktery typ letadla /u ktere aerolinky a jake jsou dimenze sedadla, staci zajit na plany a tabulky Skytrax nebo Seatguru.

+3/0
17.7.2014 12:35

P82e79t73r 77S82v97o95b93o56d97a 7232101834

Asi tak. Ja bych to nechal vyresit trh. Pokud budou lidi chtit takhle letat tak proc jim v tom branit. Pokud nebudou chtit takhle letat tak tenhle podnikatelsky zamer proste ztroskota. Ale neverim ze tu nekdo z nas ma kristalovou kouli a vi co ostatni lidi chteji.

0/0
17.7.2014 12:40

M24i75c17h17a59l 64P67a79d24ě75r63a 7930302150317

Na kazde letence mate kolonku equipment, kde mate uvedeny typ letadla...Airbus industries, Avro....

0/0
17.7.2014 12:47

R22o45m25a79n 76P12o25l33á51č18e15k 5386379975

Ale tohle bude mít pořád stejný název ne? Taky je prostě A380, ale Emirates mají 400 míst k sezení a druzí třeba 600 míst...

0/0
17.7.2014 12:49

M68i21c15h38a37l 43P10a90d40ě52r75a 7320462320247

Tak je jasne ze do Bruselu z Prahy 380tkou nepoletite...neni zase takovy problem zjistit, jakymi letadlyu na danych linkach dane aerolinky operuji jakymi stroji.

+1/0
17.7.2014 12:53

M15i96c67h32a42l 10P35a92d90ě87r47a 7970952390147

Ikdyz Praha>Ostrava A330 bylo hodne prijemne prekvapeni R^

+1/0
17.7.2014 12:54

M41i26c71h19a46l 35M94i60l92l26e83r 9176812799842

tak prave tohle se doctes na Skytrax nebo Seat guru pro vsechny aerolinky a v ruznych pripadech i na strankach aerolinii. Napr. na Seatguru si vyhledas aerolinku, kterou chces letet, podivas se na typ letadla ktery je odpovida tvemu spoji a ukaze se ti mapa sedadel.

http://www.seatguru.com/browseairlines/browseairlines.php

Nebo si na Find Seat Maps zalozis aerolinku, cislo spoje a datum a vyjde ti cim poletis. j

http://www.seatguru.com/findseatmap/findseatmap.php

Je ovsem nutne brat na vedomi, ze pokud dojde k necemu neobvyklemu - porucha atd, aerolinka si vyhrazuje letadlo zmenit.

Vedle toho jsou na Seat guru take take tabulky rozmeru sedadel a vzdalensoti pro 1.tridu, business, economy a zvlast pro kratke a dlouhe spoje. Viz v menu Comparison Charts.

0/0
17.7.2014 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.