Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus chce nacpat do letadla víc lidí. Budou sedět jako na kole

Zaplatili byste za letenku, kdybyste měli v letadle sedět na sedadle jako od bicyklu? Právě na taková sedadla si zažádala o patent společnost Airbus. Cílem je ušetřit místo v ekonomické třídě a vtěsnat do ní více pasažérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F43r15a37n96t31i61š50e71k 10K36a61l50v57o92d29a 5737287143581

Pořád se řeší marže obchodníků místo pohodlí zákazníků. Ve druhém kroku zažádají, aby jim byla povolena místa na stání a nakonec budou pracovníci letecké společnosti v bílých rukavičkách natláčet do již přeplněného letadla další cestující, jak je to u vlaků v Japonsku. A k tomu management servisu bude škrtat zdánlivě nejméně potřebné předletové opravy letounu.

+1/−1
18.7.2014 20:34

J67o82s48e30f 76V70o80s12i72c36k74y 4923517576503

Nechapu, co vas to vsechny tolik poburuje. Jednodusse takovy let muzete odmitnout a to ze s nim poleti jini a zaplati mene nez za vlak, to vam muze byt fuk. Trochu tolerance !

+3/−1
18.7.2014 17:26

T29a40d36e16á67š 61V62y73s39k76o42č76i43l 4377557878401

A když to letadlo se sardinkama někdo sundá to bude mrtvých...

+3/0
18.7.2014 8:14

D47a39n12i37e50l 63S78c55h12n30i24t65z42e73r 5981754271256

no až bude stát 1 barel ropy 250 dolarů, pak bych chtěl číst komentáře o komfortě. Jinak někomu bráni koupit a provozovat vlastní tryskáč?

0/−1
18.7.2014 1:10

J96a84n 76K13a78r51e10l 90N73o43v39a48k 5926794718716

tam bych se nevesel na delku :D nekomu tuka na majak

+1/0
17.7.2014 23:59

J37o91s18e54f 40N59o87v51a74k 5648872626738

Tak tímhle bych neletěl, ani kdyby mi za to platili.

+2/0
17.7.2014 21:11

T62o34m42á46š 81K54n10a98i45f31l 6643780367860

Niakso te nenuti.

0/0
20.7.2014 23:33

R47a56d88i63m 76H89e98n43e87k 6639517349711

Já bych tam zrušil sedadla úplně a tam by se potom vlezlo hodně lidí.

+1/0
17.7.2014 20:16

J52a39r31o34m51í11r 54D51a78n60ě21k 5160421254

A co kdyby se pod sedadla rovnou připevnily šlapky a cestující by si část ceny letenky odšlapal? Mechanismus by šlapání přenášel na křídla, která by mávala a snižovala by tak spotřebu benzínu v motorech.

+12/0
17.7.2014 19:32

K81v72í25d27o 55K96r71a33t10o50c92h45v33í52l 1374812415905

Ideální je transportovat cestující v hranatých kontejnerech v nákladovém prostoru. Jeden kontejner může být dimenzován pro 20-30 lidí na stojáka. V kontejnerech jsou ventily pro přísun čerstvého vzduchu - připojí se do nich přívodní hadice. Lidé se vzájemně zahřejí vlastním teplem a  třením o sebe. Je to velice ekonomické, říká dr. Megele, manažer ze společnosti People Cargo.

+7/−1
17.7.2014 18:18

K39v74í48d86o 39K88r48a95t63o71c30h11v91í91l 1524892575505

Redakce se omlouvá za chybu tisku, manažer společnosti People Cargo se jmenuje dr. Mengele.

0/−1
17.7.2014 18:20

M51a40r97t95i88n 20J47e90z59e13r23s25k62ý 9394647572432

nejlepší by bylo, kdyby se každej Airtbus předělal na franšízu létající brněnské hospody NA STOJÁKA - a hajzly můžou mít klidně na chodbě R^

0/−1
17.7.2014 17:40

J22o23s88e79f 71Z37a96h55á29l92k12a 4533139348846

Léto je zoufalá doba a nějak se čtenáři přilákat na reklamu (a diskuze) musí

+2/0
17.7.2014 17:34

S61t77a78n28i75s76l44a82v 39K94a76d35l16č82í98k 7913147466

Kurňa a zase je ve 3D vizualizaci figurant štíhlý muž 70 kg výška 175 cm a co můj známý s váhou 160kg ? a dvacetinásobným pupkem ???

+1/−1
17.7.2014 15:49

J71a58n 86S14a47l26o55m46o28n 4209910711245

To není figurant, to je tak zvaný "normočlověk", prostě nějakej průměr kterej se dělal už kdysi dávno. Měla by se tahle figura trochu předělat.

0/0
18.7.2014 6:48

F24r29a83n30t84i14š57e74k 44K29a19l52v17o23d49a 5927177133471

Ono pro výtahovou kabinu je uživatel také počítán na 75 kg. Nicméně 160kg to už není člověk, ale dva v jednom a bude si muset koupit dvě sedátka, bo u jednoho by došlo k prostupu hmoty do těla;-D.

0/0
18.7.2014 20:38

J65a35n 91Č42e22k46a63l 7589435544904

Okurková sezóna, takovéhle články se vyskytují vždycky, když se nic neděje...

+1/0
17.7.2014 14:08

J40i35ř63í 59K57r25a63m74p85l 4526204386686

no ty bláho. Kdyby na té fotce s paní dali před ní ještě řaduy sedadel, tak je to horší než sardinky v konzervě. To je masakr, za takových podmínek by museli zlevnit letenku 10x

0/0
17.7.2014 13:53

L21e31o77š 55E83x42n98e64r 1617588278322

Takhle bych neletěl ani kdyby mi za to zaplatili. :-(

+2/0
17.7.2014 16:15

L82a93d29a 69N37o88v93a98k 4582763977

to je přesně ten důvod, proč nenávidim slovo <sleva>...:-/

+2/−1
17.7.2014 13:52

M23i48c11h27a24l 61M28i14l65l69e40r 9836942249792

nevim proc. ?8-o

I hlavni aerolinky maji cas od casu slevy a to neznamena, ze letenky ve sleve koupene posadi pasazera venku na ocase nebo uvnitr na stojaka.

Kdyz jsme vloni planovali cestu do Evropy, zpatecni letenky s odletem od protinozcu v kvetnu byly $2400  a s odletem v cervnu $2600. Koncem ledna Qantas vyhlasil slevu trvajici 10 dni, behem nichz ceny spadly na $1760 a $1960. Samozrejme jsme toho vyuzili a dokonce v tom byly zahrnuty nejzadanejsi spoje.

0/0
17.7.2014 16:16

M64i23c83h62a51l 41M63i11l79l26e49r 9366832349952

pozn. to bylo na lety s Qantasem a Emiraty mezi Australii- Londynem-Prahou a Australii-Dubaji-Prahou.

0/0
17.7.2014 16:49

A76n49t16o64n17i24n 98B46l83a84z95e44k 4428682417621

Jednoznacne uprednostnuji Boeing!

0/0
17.7.2014 13:36

M64i68c56h71a53l 72M73i51l12l46e97r 9946622169462

proc?

(na okraj, ja letam obema, Airbusy i Boeingy)

+1/0
17.7.2014 13:54

R28o67m81a84n 43P49o62l54á47č11e58k 5256169785

Obě firmy udělají co si zákazník přeje a zaplatí jim za to... Takže spíš bych si vybíral dopravce než výrobce.;-)

+4/0
17.7.2014 14:02

R86o90m36a38n 23H13o37r88n71í88k 2395312484821

V případě havárie zcela jistě velmi, velmi bezpečné.

0/0
17.7.2014 13:33

P32a80v59e83l 38M46a94l84e27č62e61k 1744735427285

Nechutný. Kde je nějaká kultura cestování?

0/0
17.7.2014 13:26

R57u50d44a 84S79l23a17v76í55k 5783838656681

Mizí s klesajícími cenami letenek...

+3/0
17.7.2014 13:28

J82a52r48o48m63i45r 91C84h36a83l81o86u30p46k55a 4509577105957

Tak třeba v Bussiness class.

0/0
19.7.2014 23:47

P60e42t91r 14V73i61n64t40r83l41í95k 3486464601

Pozemní doprava ze čímdál více zpohodlňuje a letecká naopak, i pro mě jeden z důvodů proč nemám rád nízkonákladovky typu wizzair, niky lufthaft, ryanair... :/

+2/0
17.7.2014 13:18

P67e11t44r 74L 4416373270906

nač tam dávat vůbec nějaké sedadla, můžou tam zrovna nechat jen místa na stání

+9/0
17.7.2014 13:15

I69v57a54n 82D51o86l18e43ž24a89l 3471105336716

A když to tam zřízenci namačkají, jako v tokijském metru, tak ani nemají kam spadnout :-)

+1/0
17.7.2014 23:11

B44o15h86u79m62i10l26a 53M97a65j89e26r72o91v71á 4987691914

Tak a mám po létání:-(

+1/0
17.7.2014 13:09

J61a46n 52J54u14r49n88í30č35e95k 7617430474294

Zatím je to jenom patent. Patentovat lze kdejakou blbost. To znamená jenom to, že by musel Airbus žádat o svolení každý, kdo by dostal nápad tohle vyrábět, ni víc.

0/0
17.7.2014 13:03

P17e69t44r 54S57v67o45b54o91d98a 7652911464

Presne. Lidi uz si nechali patentovat treba porodni centrifugu apod. zhovadilosti a taky to neznamena ze by se dnesni prvorodicky museli bat ze je soupnou pri porodu na centrifugu :D

+1/0
17.7.2014 16:07

K98a42r13e92l 34F69i22e13d71l38e95r 6841787209279

lidi si zvyknout na všechno není-li jiná alternativa a i když hranice kultury nabídky se posouvají kvalitativně dolů bez snižování ceny...

+1/0
17.7.2014 12:59
Foto

B55o67h84u62m20i96l 26P17r10o35c98h37á87z68k21a 2813411103771

Ještě by se tam mohly namontovat pedály a cestující by šlapáním letoun poháněli. Ušetřilo by se za palivo, navíc by pasažéři udělali něco pro zlepšení své kondice.

+27/0
17.7.2014 12:47

M60i33c49h27a50l 25P91a61d31ě16r33a 7560402600457

To uz smrdi nacky z Automatu ;-)

+6/−1
17.7.2014 12:48
Foto

S29t91a71n76i32s34l26a11v 12T25e73s45a72ř 9857304232134

a co kdyby si cestující museli do letadla přinést vlastní sedlo z bicyklu? ;-D

+12/−1
17.7.2014 12:40

A33n57t14o93n97i36n 34B27l90a14z54e39k 4768102827361

Nevlastnim bicykl.........:-)

0/0
17.7.2014 13:37

J84a53n 47J46e68ž24e56k 3471305267685

Tak si v letadle zadarmo užiješ...

+1/0
17.7.2014 13:45

J46a31n 93D34l96o88u42h51ý 8856310673280

tak koloběžku... ;-D

0/0
18.7.2014 15:30

J19i45ř91í 78C86i79m41a 6870689

Na stojáka.;-D

0/0
17.7.2014 12:39

M36i25c55h26a83l 90M19i97l60l24e61r 9566502129582

lide maji svobodu vybrat si aerolinku a spojeni podle sve kapsy...nebo jet vlakem.....atd. Ja se zasadne vyhybam nizkonakladovkam kdekoliv na svete a na vzdalenosti pod 700km vetsinou davam prednost vlaku, nejakemu pohodlnemu rychliku nebo expresu typu TGV, ICE, Thalys, Frecciarossa....

Petr Svoboda tady uz 2x napsal o tom, ze aerolinka nepoda informaci jakym letadlem se leti :"Bohuzel v letaku to mit nebudete. Nebo pidi pismenkama pod carou. Ze mate letenku v takovem super letadle se dozvite az po nastupu. To je ten problem..." coz je samozrejme nesmysl.

Aerolinky bezne podavaji informace ktera letadla pouzivaji na konkretni spoje. Je to uvedene v jejich letovem radu. Pokud zacnou zavadet na nektere trasy tyto typy letadel, budou na ne prodavat levnejsi letenky a pasazera to musi trknout.

Kdo chce videt jaka je konfigurace sedadel pro ktery typ letadla /u ktere aerolinky a jake jsou dimenze sedadla, staci zajit na plany a tabulky Skytrax nebo Seatguru.

+3/0
17.7.2014 12:35

P71e93t19r 47S96v23o12b93o96d83a 7202311224

Asi tak. Ja bych to nechal vyresit trh. Pokud budou lidi chtit takhle letat tak proc jim v tom branit. Pokud nebudou chtit takhle letat tak tenhle podnikatelsky zamer proste ztroskota. Ale neverim ze tu nekdo z nas ma kristalovou kouli a vi co ostatni lidi chteji.

0/0
17.7.2014 12:40

M96i71c55h21a27l 18P31a69d47ě83r93a 7400692560757

Na kazde letence mate kolonku equipment, kde mate uvedeny typ letadla...Airbus industries, Avro....

0/0
17.7.2014 12:47

R83o70m15a17n 50P93o94l76á58č28e89k 5956809145

Ale tohle bude mít pořád stejný název ne? Taky je prostě A380, ale Emirates mají 400 míst k sezení a druzí třeba 600 míst...

0/0
17.7.2014 12:49

M38i18c61h31a71l 24P65a83d90ě98r73a 7280862650867

Tak je jasne ze do Bruselu z Prahy 380tkou nepoletite...neni zase takovy problem zjistit, jakymi letadlyu na danych linkach dane aerolinky operuji jakymi stroji.

+1/0
17.7.2014 12:53

M68i52c12h45a53l 75P16a87d39ě27r83a 7880192330487

Ikdyz Praha>Ostrava A330 bylo hodne prijemne prekvapeni R^

+1/0
17.7.2014 12:54

M12i52c47h77a47l 19M75i52l14l68e17r 9406682699632

tak prave tohle se doctes na Skytrax nebo Seat guru pro vsechny aerolinky a v ruznych pripadech i na strankach aerolinii. Napr. na Seatguru si vyhledas aerolinku, kterou chces letet, podivas se na typ letadla ktery je odpovida tvemu spoji a ukaze se ti mapa sedadel.

http://www.seatguru.com/browseairlines/browseairlines.php

Nebo si na Find Seat Maps zalozis aerolinku, cislo spoje a datum a vyjde ti cim poletis. j

http://www.seatguru.com/findseatmap/findseatmap.php

Je ovsem nutne brat na vedomi, ze pokud dojde k necemu neobvyklemu - porucha atd, aerolinka si vyhrazuje letadlo zmenit.

Vedle toho jsou na Seat guru take take tabulky rozmeru sedadel a vzdalensoti pro 1.tridu, business, economy a zvlast pro kratke a dlouhe spoje. Viz v menu Comparison Charts.

0/0
17.7.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.