Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus chce nacpat do letadla víc lidí. Budou sedět jako na kole

Zaplatili byste za letenku, kdybyste měli v letadle sedět na sedadle jako od bicyklu? Právě na taková sedadla si zažádala o patent společnost Airbus. Cílem je ušetřit místo v ekonomické třídě a vtěsnat do ní více pasažérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F48r43a29n13t18i84š17e88k 62K59a56l81v68o96d10a 5807717913841

Pořád se řeší marže obchodníků místo pohodlí zákazníků. Ve druhém kroku zažádají, aby jim byla povolena místa na stání a nakonec budou pracovníci letecké společnosti v bílých rukavičkách natláčet do již přeplněného letadla další cestující, jak je to u vlaků v Japonsku. A k tomu management servisu bude škrtat zdánlivě nejméně potřebné předletové opravy letounu.

+1/−1
18.7.2014 20:34

J31o44s17e93f 60V58o12s65i17c92k68y 4873627626653

Nechapu, co vas to vsechny tolik poburuje. Jednodusse takovy let muzete odmitnout a to ze s nim poleti jini a zaplati mene nez za vlak, to vam muze byt fuk. Trochu tolerance !

+3/−1
18.7.2014 17:26

T84a38d58e76á94š 69V67y45s12k18o61č29i37l 4287187268181

A když to letadlo se sardinkama někdo sundá to bude mrtvých...

+3/0
18.7.2014 8:14

D90a42n31i40e48l 67S54c16h28n10i94t92z71e93r 5281124221706

no až bude stát 1 barel ropy 250 dolarů, pak bych chtěl číst komentáře o komfortě. Jinak někomu bráni koupit a provozovat vlastní tryskáč?

0/−1
18.7.2014 1:10

J31a94n 95K25a62r97e14l 84N98o39v73a46k 5986764608596

tam bych se nevesel na delku :D nekomu tuka na majak

+1/0
17.7.2014 23:59

J70o30s43e53f 89N90o32v88a50k 5668492196468

Tak tímhle bych neletěl, ani kdyby mi za to platili.

+2/0
17.7.2014 21:11

T66o10m35á15š 46K93n23a41i75f78l 6333350627680

Niakso te nenuti.

0/0
20.7.2014 23:33

R24a42d80i11m 28H42e21n33e97k 6679687809401

Já bych tam zrušil sedadla úplně a tam by se potom vlezlo hodně lidí.

+1/0
17.7.2014 20:16

J72a17r73o95m58í94r 48D41a38n48ě40k 5610811474

A co kdyby se pod sedadla rovnou připevnily šlapky a cestující by si část ceny letenky odšlapal? Mechanismus by šlapání přenášel na křídla, která by mávala a snižovala by tak spotřebu benzínu v motorech.

+12/0
17.7.2014 19:32

K27v93í51d20o 27K36r32a17t55o68c65h30v76í35l 1434122675465

Ideální je transportovat cestující v hranatých kontejnerech v nákladovém prostoru. Jeden kontejner může být dimenzován pro 20-30 lidí na stojáka. V kontejnerech jsou ventily pro přísun čerstvého vzduchu - připojí se do nich přívodní hadice. Lidé se vzájemně zahřejí vlastním teplem a  třením o sebe. Je to velice ekonomické, říká dr. Megele, manažer ze společnosti People Cargo.

+7/−1
17.7.2014 18:18

K64v63í50d34o 11K81r73a40t24o36c85h93v50í48l 1464932925385

Redakce se omlouvá za chybu tisku, manažer společnosti People Cargo se jmenuje dr. Mengele.

0/−1
17.7.2014 18:20

M56a56r50t54i18n 64J60e15z40e37r28s22k97ý 9364807932952

nejlepší by bylo, kdyby se každej Airtbus předělal na franšízu létající brněnské hospody NA STOJÁKA - a hajzly můžou mít klidně na chodbě R^

0/−1
17.7.2014 17:40

J27o96s92e92f 68Z46a86h21á94l30k61a 4283269828816

Léto je zoufalá doba a nějak se čtenáři přilákat na reklamu (a diskuze) musí

+2/0
17.7.2014 17:34

S41t15a55n20i94s20l55a84v 73K95a51d45l21č11í38k 7583227556

Kurňa a zase je ve 3D vizualizaci figurant štíhlý muž 70 kg výška 175 cm a co můj známý s váhou 160kg ? a dvacetinásobným pupkem ???

+1/−1
17.7.2014 15:49

J52a28n 96S10a44l86o20m63o43n 4229440971855

To není figurant, to je tak zvaný "normočlověk", prostě nějakej průměr kterej se dělal už kdysi dávno. Měla by se tahle figura trochu předělat.

0/0
18.7.2014 6:48

F23r53a46n80t91i80š69e97k 85K71a22l29v96o26d10a 5747197663701

Ono pro výtahovou kabinu je uživatel také počítán na 75 kg. Nicméně 160kg to už není člověk, ale dva v jednom a bude si muset koupit dvě sedátka, bo u jednoho by došlo k prostupu hmoty do těla;-D.

0/0
18.7.2014 20:38

J48a71n 73Č63e83k40a69l 7679105414764

Okurková sezóna, takovéhle články se vyskytují vždycky, když se nic neděje...

+1/0
17.7.2014 14:08

J43i49ř74í 19K37r91a74m29p45l 4776524576656

no ty bláho. Kdyby na té fotce s paní dali před ní ještě řaduy sedadel, tak je to horší než sardinky v konzervě. To je masakr, za takových podmínek by museli zlevnit letenku 10x

0/0
17.7.2014 13:53

L56e84o80š 47E70x20n87e33r 1557728588242

Takhle bych neletěl ani kdyby mi za to zaplatili. :-(

+2/0
17.7.2014 16:15

L49a88d61a 50N32o22v69a66k 4192383717

to je přesně ten důvod, proč nenávidim slovo <sleva>...:-/

+2/−1
17.7.2014 13:52

M53i86c87h18a10l 88M30i92l95l24e17r 9176982599312

nevim proc. ?8-o

I hlavni aerolinky maji cas od casu slevy a to neznamena, ze letenky ve sleve koupene posadi pasazera venku na ocase nebo uvnitr na stojaka.

Kdyz jsme vloni planovali cestu do Evropy, zpatecni letenky s odletem od protinozcu v kvetnu byly $2400  a s odletem v cervnu $2600. Koncem ledna Qantas vyhlasil slevu trvajici 10 dni, behem nichz ceny spadly na $1760 a $1960. Samozrejme jsme toho vyuzili a dokonce v tom byly zahrnuty nejzadanejsi spoje.

0/0
17.7.2014 16:16

M96i89c52h52a87l 76M26i94l87l12e22r 9786232659822

pozn. to bylo na lety s Qantasem a Emiraty mezi Australii- Londynem-Prahou a Australii-Dubaji-Prahou.

0/0
17.7.2014 16:49

A90n56t28o23n36i60n 81B11l86a44z34e79k 4628982427811

Jednoznacne uprednostnuji Boeing!

0/0
17.7.2014 13:36

M61i89c10h25a78l 23M66i49l93l37e90r 9106162879192

proc?

(na okraj, ja letam obema, Airbusy i Boeingy)

+1/0
17.7.2014 13:54

R16o37m22a33n 59P87o85l33á70č24e87k 5646189625

Obě firmy udělají co si zákazník přeje a zaplatí jim za to... Takže spíš bych si vybíral dopravce než výrobce.;-)

+4/0
17.7.2014 14:02
Foto

R96o62m94a54n 29H60o88r23n49í13k 2765892774281

V případě havárie zcela jistě velmi, velmi bezpečné.

0/0
17.7.2014 13:33

P97a68v81e94l 98M34a27l51e49č75e81k 1934755667385

Nechutný. Kde je nějaká kultura cestování?

0/0
17.7.2014 13:26

R10u90d57a 57S86l95a73v95í54k 5853378306921

Mizí s klesajícími cenami letenek...

+3/0
17.7.2014 13:28

J86a19r55o69m19i66r 34C12h42a91l65o83u44p54k23a 4299727355837

Tak třeba v Bussiness class.

0/0
19.7.2014 23:47

P31e83t49r 22V28i41n90t32r33l72í37k 3196714131

Pozemní doprava ze čímdál více zpohodlňuje a letecká naopak, i pro mě jeden z důvodů proč nemám rád nízkonákladovky typu wizzair, niky lufthaft, ryanair... :/

+2/0
17.7.2014 13:18

P34e64t39r 29L 4226833180416

nač tam dávat vůbec nějaké sedadla, můžou tam zrovna nechat jen místa na stání

+9/0
17.7.2014 13:15

I36v66a97n 91D73o51l50e60ž76a80l 3601525976186

A když to tam zřízenci namačkají, jako v tokijském metru, tak ani nemají kam spadnout :-)

+1/0
17.7.2014 23:11

B46o95h36u37m28i44l10a 39M15a82j92e79r19o89v82á 4987601514

Tak a mám po létání:-(

+1/0
17.7.2014 13:09

J74a88n 57J81u23r36n66í48č80e72k 7947550574294

Zatím je to jenom patent. Patentovat lze kdejakou blbost. To znamená jenom to, že by musel Airbus žádat o svolení každý, kdo by dostal nápad tohle vyrábět, ni víc.

0/0
17.7.2014 13:03

P15e26t27r 43S92v83o64b73o41d96a 7612241974

Presne. Lidi uz si nechali patentovat treba porodni centrifugu apod. zhovadilosti a taky to neznamena ze by se dnesni prvorodicky museli bat ze je soupnou pri porodu na centrifugu :D

+1/0
17.7.2014 16:07

K93a41r60e76l 76F30i19e76d18l60e64r 6821107709789

lidi si zvyknout na všechno není-li jiná alternativa a i když hranice kultury nabídky se posouvají kvalitativně dolů bez snižování ceny...

+1/0
17.7.2014 12:59
Foto

B62o36h43u59m34i73l 74P92r71o49c15h76á85z10k57a 2593301973371

Ještě by se tam mohly namontovat pedály a cestující by šlapáním letoun poháněli. Ušetřilo by se za palivo, navíc by pasažéři udělali něco pro zlepšení své kondice.

+27/0
17.7.2014 12:47

M72i16c30h95a28l 34P48a51d95ě65r62a 7590912230857

To uz smrdi nacky z Automatu ;-)

+6/−1
17.7.2014 12:48
Foto

S21t14a63n12i89s34l29a48v 88T36e70s53a32ř 9757604102434

a co kdyby si cestující museli do letadla přinést vlastní sedlo z bicyklu? ;-D

+12/−1
17.7.2014 12:40

A83n71t96o71n41i40n 25B34l85a31z78e36k 4188882227631

Nevlastnim bicykl.........:-)

0/0
17.7.2014 13:37

J10a88n 53J94e28ž18e13k 3521665417695

Tak si v letadle zadarmo užiješ...

+1/0
17.7.2014 13:45

J56a80n 25D74l45o64u28h75ý 8306250233780

tak koloběžku... ;-D

0/0
18.7.2014 15:30

J72i48ř76í 13C12i50m22a 6790469

Na stojáka.;-D

0/0
17.7.2014 12:39

M58i89c32h86a16l 15M25i74l68l53e14r 9106702689522

lide maji svobodu vybrat si aerolinku a spojeni podle sve kapsy...nebo jet vlakem.....atd. Ja se zasadne vyhybam nizkonakladovkam kdekoliv na svete a na vzdalenosti pod 700km vetsinou davam prednost vlaku, nejakemu pohodlnemu rychliku nebo expresu typu TGV, ICE, Thalys, Frecciarossa....

Petr Svoboda tady uz 2x napsal o tom, ze aerolinka nepoda informaci jakym letadlem se leti :"Bohuzel v letaku to mit nebudete. Nebo pidi pismenkama pod carou. Ze mate letenku v takovem super letadle se dozvite az po nastupu. To je ten problem..." coz je samozrejme nesmysl.

Aerolinky bezne podavaji informace ktera letadla pouzivaji na konkretni spoje. Je to uvedene v jejich letovem radu. Pokud zacnou zavadet na nektere trasy tyto typy letadel, budou na ne prodavat levnejsi letenky a pasazera to musi trknout.

Kdo chce videt jaka je konfigurace sedadel pro ktery typ letadla /u ktere aerolinky a jake jsou dimenze sedadla, staci zajit na plany a tabulky Skytrax nebo Seatguru.

+3/0
17.7.2014 12:35

P69e56t42r 71S88v23o91b47o85d19a 7792561504

Asi tak. Ja bych to nechal vyresit trh. Pokud budou lidi chtit takhle letat tak proc jim v tom branit. Pokud nebudou chtit takhle letat tak tenhle podnikatelsky zamer proste ztroskota. Ale neverim ze tu nekdo z nas ma kristalovou kouli a vi co ostatni lidi chteji.

0/0
17.7.2014 12:40

M15i10c12h54a60l 32P96a90d91ě86r38a 7590132110617

Na kazde letence mate kolonku equipment, kde mate uvedeny typ letadla...Airbus industries, Avro....

0/0
17.7.2014 12:47

R70o18m78a12n 79P33o43l55á17č49e89k 5336659515

Ale tohle bude mít pořád stejný název ne? Taky je prostě A380, ale Emirates mají 400 míst k sezení a druzí třeba 600 míst...

0/0
17.7.2014 12:49

M46i77c36h57a74l 69P67a51d59ě48r47a 7700612760687

Tak je jasne ze do Bruselu z Prahy 380tkou nepoletite...neni zase takovy problem zjistit, jakymi letadlyu na danych linkach dane aerolinky operuji jakymi stroji.

+1/0
17.7.2014 12:53

M14i22c85h21a40l 75P77a39d76ě75r26a 7700542940157

Ikdyz Praha>Ostrava A330 bylo hodne prijemne prekvapeni R^

+1/0
17.7.2014 12:54

M70i98c41h48a55l 18M11i11l37l41e92r 9296582399642

tak prave tohle se doctes na Skytrax nebo Seat guru pro vsechny aerolinky a v ruznych pripadech i na strankach aerolinii. Napr. na Seatguru si vyhledas aerolinku, kterou chces letet, podivas se na typ letadla ktery je odpovida tvemu spoji a ukaze se ti mapa sedadel.

http://www.seatguru.com/browseairlines/browseairlines.php

Nebo si na Find Seat Maps zalozis aerolinku, cislo spoje a datum a vyjde ti cim poletis. j

http://www.seatguru.com/findseatmap/findseatmap.php

Je ovsem nutne brat na vedomi, ze pokud dojde k necemu neobvyklemu - porucha atd, aerolinka si vyhrazuje letadlo zmenit.

Vedle toho jsou na Seat guru take take tabulky rozmeru sedadel a vzdalensoti pro 1.tridu, business, economy a zvlast pro kratke a dlouhe spoje. Viz v menu Comparison Charts.

0/0
17.7.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.