Diskuze
Tel Aviv zavádí cestování budoucnosti, auta se budou vznášet
Děkujeme za pochopení.
P93e54t29r 55L94e76b82l
Viděl jsem v nějakém dokumentu co vyvíjí jakýsi Norský vědec a to se velice podobalo (nemyslim té vyzualizaci).. vozítka se při stejné trase spojovala do tandemů nájezd byl vyřešen tak, že se vozítko kdesi dostalo na rychlost kolejky a pak se zařadilo do nějakého tandemu který měl stejnou cestu, takže vyhybky nemuseli být ani moc složité.. nejvíce času prý věnují dopravnímu algoritmu, který by zaručil efektivitu cestování.. Chce to už zas trochu poskočit automobily na fosilní palivo jsou tu už přes sto let a to je zvláštní, protože těch sto let bylo v technologii víc než tisíc let před tím.. A otážka peněz by měla být na posledním místě u pokrokových technologií, protože kapitalusmus je tu kvůli rozvoji a ne abychom koukali na telku s wasabi brambůrkama:)
J79a22k32u55b 89C92i95g81l37e75r
Asi se mi víc líbí koncept z Futuramy - ty tubusy, který vcucnou člověka v bodu A a vyflusnou v bodu B
J73a32n 10Z48e61l77e33n15k81a
Zajímavá vizualizace. Ale není na ní zachyceno, jak budou vypadat ty "stanice", tedy nástupní a výstupní prostory, jak se budou vozy předjíždět, míjet a odstavovat k nástupu a výstupu, nejsou tam zobrazeny výhybky a křížení tras, které určitě musí nějaké být, aby to mělo po městě patřičný síťový efekt a neumřelo to jako pokusná hračka někde ve vývojovém středisku. Jak bude vyřešeno napájení a jaká bude ve finále energetická úspora.
Také by mě zajímala nutná nosnost a robustnost celé konstrukce - mám za to, že aby to mělo dostatečnou přepravní kapacitu, musely by by podpěry i pojížděné "kolejnice" být mnohem, mnohem tužší a větší, než v té vizualizaci.
"Výška 6 mm prý není ve městě efektivně využita" Hmm... Ta výška se už více než století používá k zavěšení trolejového vedení pro tramvaje nebo trolejbusy, které by mimochodem měly daleko větší síťový i kapacitní efekt než tahle ptákovina.
Tak nějak začínám chápat, že v téhle divné době, kdy jsou prosté tramvaje a trolejbusy mnohými urbanistickými "vizionáři" považovány za "zastaralé a přežilé" dopravní prostředky, a kdy se lamentuje, že "kolejová vozidla jsou hlučná" a "troleje hyzdí město", je nutné vyvíjet za těžké prachy další úplně blbé designové, efektní a šílené systémy, které sice zhyzdí město ještě víc, které jsou však více "cool" a "in", než klasická a funkční MHD...
M60a95r57t87i56n 23S36o15v45á49k
Už na první pohled je zřejmé, že je to nesmysl. Zjevně nedostatečná kapacita. A tím pádem, i kdyby se něco takového postavilo, extrémní cena za jízdu.
K12a66t36e32ř57i31n66a 80P35é13r73o81v47á
to je něco jako když kdysi zpívala Pavlína Filipovská v písničce 'Normálně', že v roce šedesátém šestém (tenkrát budoucnost a ten rok měl být 1966) - ... už bude dávno všude mír, normálně.
Vůbec srandovní je ta první fotka jak na 10.proudý dálnici jsou tisíce lidí v zácpě a okolo si jede asi 15 v pohodě ve vozítku a podle dálnice lidi s dětma na procházce jak v parku. To je ale blbost!
J18o19s81e72f 75V43a27l43a
ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi, a podle mne je celkem trefna - pokud by system ovsem fungoval. Pokud si ale predstavim, ze jedna kapsle ma kapacitu 2 lidi zatimco bezne auto 4-5, ta prepravni kapacita bude vyuzita v obou pripadech asi tak na 50%. Takze u vozovky (ve vizualizaci) s 10 jizdnimi pruhy projede za 1 sekundu zhruba tak 8 aut dejme tomu 30 km/hod. Ta auta pri obsazeni 50 % prepravi za 1 s. celkem 10-20 lidi. takze aby kapsle stihly alespon stejnou prepravni kapacitu, musely by za JEDNU vterinu projet stejnym mistem bud 8 kapsli nebo by se musely kapsle pohybovat podstatne rychleji nez auta, tzn v pripade 1 kapsle /s rychlost 8x vyssi = 240 km/hod. Podle mne je to technicky (hlavne kapacitne) zcela nepromyslene
Z83l63a16t42u52š47e 98J52e26l94í96n97k12o18v77á
A to napsal odborník, takže tomu můžete věřit.
M57a48r78t74i50n 59Ž70e28l15i14n26s27k89ý
Zaveseny neni vznasejici se.
J12o89s27e41f 75V65a44l72a
ale fuj. Okurkova sezona je v plnem proudu: redaktor idnesu nazyva zavesenou drahu verejne dopravy "letajicimi auty ve vzduchu" Auto je neco, co se pohybuje nikoli po nejakem pevne danem systemu - to, co je na obrazcich, je projekt hromadne dopravy v nizkokapacitnich kapslich. Magneticke vznaseni se za 40 let existence neujalo pro vysokou energetickou narocnost - klasicka zavesena draha ve Wuppertalu je urcite v radech ekologictejsi nez tenhle projekt
I33v26o 31Č46á98n
Ani jste si nevšiml, že to napsala editorka - žena... která o tom neví vůbec nic, a proto o tom píše. Tak to holt je.
A47d10a63m 51R83y68c54h75l49ý
Kdyby se práce rozprostrela do regionu a do vesnic, tak se lidi nemusí cpát do měst a nemusely by se řešit takovéto problémy
J23o45s10e38f 36V29a19l93a
"kdyby se prace rozprostrela" je asi stejne logicke jako tvrzeni, ze na jizni Morave lze pestovat banany. Totiz lze, ale neuspesne.....jinak venkov si tu centralizaci prace zavinil castecne sam - misto aby podporoval svoje mistni hokynare, obchody s hobby artiklem, ucitele a lekare, tak jezdi do mest nakupovat do Globusu nebo Kauflandu nebo OBI nebo do IKEy a tim podporuji presun prace do mesta. Sami sveho stesti strujce.........V Rakousku nebo Svycarsku se lide podileni svymi (lokalne zvysenymi) danemi na financovani mistnich nemocnic nebo skol, aby nebyly ztratove a aby je provozovatel nezavrel
M29a77r45c88e98l 27P60a25v72l23í39k
v českosloensku sme sa skladali na "alveg", mal byť v tatrách k majstrovstvám sveta v lyžovaní ... občas sa vytiahnu pohľadnice ako si predstavujeme mesto o sto rokoiv (trenčín a námestie s lanovými dráhami a lietadlami ...).
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu
Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...
Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy
Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...
Prodej rodinného domu 4+kk se zahradou v Moravské Nové Vsi, okres Břeclav
Kovářská, Moravská Nová Ves, okres Břeclav
4 650 000 Kč