Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tel Aviv zavádí cestování budoucnosti, auta se budou vznášet

Izraelský Tel Aviv chystá už na příští rok novinku ze světa snů nebo sci-fi filmů. Dvoumístná vozítka budou jezdit ve vzduchu, aby se vyhnula všem zácpám a nehodám. Pokud se projekt vznášejících se aut podaří otestovat a rozšířit, změní se panoramata velkých měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e73t44r 79L23e75b27l 9419658229592

Viděl jsem v nějakém dokumentu co vyvíjí jakýsi Norský vědec a to se velice podobalo (nemyslim té vyzualizaci).. vozítka se při stejné trase spojovala do tandemů nájezd byl vyřešen tak, že se vozítko kdesi dostalo na rychlost kolejky a pak se zařadilo do nějakého tandemu který měl stejnou cestu, takže vyhybky nemuseli být ani moc složité.. nejvíce času prý věnují dopravnímu algoritmu, který by zaručil efektivitu cestování.. Chce to už zas trochu poskočit automobily na fosilní palivo jsou tu už přes sto let a to je zvláštní, protože těch sto let bylo v technologii víc než tisíc let před tím.. A otážka peněz by měla být na posledním místě u pokrokových technologií, protože kapitalusmus je tu kvůli rozvoji a ne abychom koukali na telku s wasabi brambůrkama:)

0/0
4.7.2014 11:08

J41a22k72u92b 67C87i16g90l27e32r 9385287515228

Asi se mi víc líbí koncept z Futuramy - ty tubusy, který vcucnou člověka v bodu A a vyflusnou v bodu B :-)

0/0
30.6.2014 11:59

P41e14t58r 40L42e73b58l 9379488229362

ono to nakonec taky pujde..:-)

0/0
4.7.2014 11:11


J54a10n 24Z41e68l55e79n57k49a 2446786628835

Zajímavá vizualizace. 8-o Ale není na ní zachyceno, jak budou vypadat ty "stanice", tedy nástupní a výstupní prostory, jak se budou vozy předjíždět, míjet a odstavovat k nástupu a výstupu, nejsou tam zobrazeny výhybky a křížení tras, které určitě musí nějaké být, aby to mělo po městě patřičný síťový efekt a neumřelo to jako pokusná hračka někde ve vývojovém středisku. Jak bude vyřešeno napájení a jaká bude ve finále energetická úspora.

Také by mě zajímala nutná nosnost a robustnost celé konstrukce - mám za to, že aby to mělo dostatečnou přepravní kapacitu, musely by by podpěry i pojížděné "kolejnice" být mnohem, mnohem tužší a větší, než v té vizualizaci.

"Výška 6 mm prý není ve městě efektivně využita" Hmm... :-/ Ta výška se už více než století používá k zavěšení trolejového vedení pro tramvaje nebo trolejbusy, které by mimochodem měly daleko větší síťový i kapacitní efekt než tahle ptákovina.

Tak nějak začínám chápat, že v téhle divné době, kdy jsou prosté tramvaje a trolejbusy mnohými urbanistickými "vizionáři"  považovány za "zastaralé a přežilé" dopravní prostředky, a kdy se lamentuje, že "kolejová vozidla jsou hlučná" a "troleje hyzdí město", je nutné vyvíjet za těžké prachy další úplně blbé designové, efektní a šílené systémy, které sice zhyzdí město ještě víc, které jsou však více "cool" a "in", než klasická a funkční MHD... ;-)

0/0
29.6.2014 17:52

M22a16r93t26i55n 24S29o55v91á67k 3807715674103

Už na první pohled je zřejmé, že je to nesmysl. Zjevně nedostatečná kapacita. A tím pádem, i kdyby se něco takového postavilo, extrémní cena za jízdu.

+2/0
29.6.2014 17:06

K33a48t11e14ř72i60n66a 22P87é91r59o57v76á 2580708127775

to je něco jako když kdysi zpívala Pavlína Filipovská v písničce 'Normálně', že v roce šedesátém šestém (tenkrát budoucnost a ten rok měl být 1966) - ... už bude dávno všude mír, normálně. 

Vůbec srandovní je ta první fotka jak na 10.proudý dálnici jsou tisíce lidí v zácpě a okolo si jede asi 15 v pohodě ve vozítku a podle dálnice lidi s dětma na procházce jak v parku. To je ale blbost!

+2/0
29.6.2014 14:00

J62o51s73e27f 36V78a42l80a 9330913793623

ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi, a podle mne je celkem trefna - pokud by system ovsem fungoval. Pokud si ale predstavim, ze jedna kapsle ma kapacitu 2 lidi zatimco bezne auto 4-5, ta prepravni kapacita bude vyuzita v obou pripadech asi tak na 50%. Takze u vozovky (ve vizualizaci) s 10 jizdnimi pruhy projede za 1 sekundu zhruba tak 8 aut dejme tomu 30 km/hod. Ta auta pri obsazeni 50 % prepravi za 1 s. celkem 10-20 lidi. takze aby kapsle stihly alespon stejnou prepravni kapacitu, musely by za JEDNU vterinu projet stejnym mistem bud 8 kapsli nebo by se musely kapsle pohybovat podstatne rychleji nez auta, tzn v pripade 1 kapsle /s rychlost 8x vyssi = 240 km/hod. Podle mne je to technicky (hlavne kapacitne) zcela nepromyslene

+1/0
29.6.2014 17:48

K42a42t68e11ř54i56n18a 47P39é16r11o27v10á 2280118667975

'ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi'

Díky!, asi dosmrti bych to místo jinak beznadějně hledal.

Nejsi ty ten pověstný žák Krhounek?

0/0
29.6.2014 18:02

P47e70t84r 88L89e28b30l 9929818969682

běžte na magistrálu a počítejte kolik uvidíte aut s víc jak jedním člověkem.. pak vám velice rychle dojde proč kapsle pro dva.. navíc jejich rychlost nebudou omezovat semafory přednosti a další takže jedno vozítko muže během dně dopravit z místa na místo mnohem více lidí než několikanásobně větší počet aut.. a pokud je to vyřešené tak jak jsem o tom kdesi četl kapsle se velice jednoduše spojí a jsou schopné převážet větší počet cestujících..

0/0
4.7.2014 11:32

M67a32r48t68i85n 59H54r58o89u55d31n11ý 6618647472556

Kravina.

+5/0
29.6.2014 12:20

Z49l56a27t17u77š75e 82J85e30l94í72n52k24o48v17á 1725582487782

A to napsal odborník, takže tomu můžete věřit.

0/0
29.6.2014 22:13

M17a66r42t41i50n 72Ž52e75l51i26n68s32k34ý 9518719809462

Zaveseny neni vznasejici se.

+5/0
28.6.2014 19:48

I64v88o 90Č91á48n 5628473

Ve vzduchu!!!!!!;-D

0/0
29.6.2014 17:43

J89o85s12e44f 51V48a57l52a 9230843393883

ale fuj. Okurkova sezona je v plnem proudu: redaktor idnesu nazyva zavesenou drahu verejne dopravy "letajicimi auty ve vzduchu" Auto je neco, co se pohybuje nikoli po nejakem pevne danem systemu - to, co je na obrazcich, je projekt hromadne dopravy v nizkokapacitnich kapslich. Magneticke vznaseni se za 40 let existence neujalo pro vysokou energetickou narocnost - klasicka zavesena draha ve Wuppertalu je urcite v radech ekologictejsi nez tenhle projektRv

+5/0
28.6.2014 18:02

I16v25o 76Č44á34n 5988413

Ani jste si nevšiml, že to napsala editorka - žena... která o tom neví vůbec nic, a proto o tom píše. Tak to holt je.

0/0
29.6.2014 17:46

A69d60a72m 48R10y51c66h69l18ý 1698567869673

Kdyby se práce rozprostrela do regionu a do vesnic, tak se lidi nemusí cpát do měst a nemusely by se řešit takovéto problémy

+2/−2
28.6.2014 16:33

J13o93s50e64f 69V18a34l12a 9670263193493

"kdyby se prace rozprostrela" je asi stejne logicke jako tvrzeni, ze na jizni Morave lze pestovat banany. Totiz lze, ale neuspesne.....jinak venkov si tu centralizaci prace zavinil castecne sam - misto aby podporoval svoje mistni hokynare, obchody s hobby artiklem, ucitele a lekare, tak jezdi do mest nakupovat do Globusu nebo Kauflandu nebo OBI nebo do IKEy a tim podporuji presun prace do mesta. Sami sveho stesti strujce.........V Rakousku nebo Svycarsku se lide podileni svymi (lokalne zvysenymi) danemi na financovani mistnich nemocnic nebo skol, aby nebyly ztratove a aby je provozovatel nezavrel

+1/0
29.6.2014 8:59

M22a81r73c31e87l 54P66a92v17l92í86k 7271464128919

v českosloensku sme sa skladali na "alveg", mal byť v tatrách k majstrovstvám sveta v lyžovaní ... občas sa vytiahnu pohľadnice ako si predstavujeme mesto o sto rokoiv (trenčín a námestie s lanovými dráhami a lietadlami ...).

0/0
28.6.2014 7:19

V83l77a49s81t65i96m71i84l 21S73v21o73b26o73d38a 7113438635974

To mělo existovat už dávno a to dokonce ve více městech.

0/0
28.6.2014 5:42

V86á68c92l47a29v 24R89o92s59e20n17b32e27r67g 6259507342277

Hle, cestování budoucnosti, v Německu již od roku 1901:

http://de.wikipedia.org/wiki/Wuppertaler_Schwebebahn

a dokonce s více než dvoumístnými vozy, takže to má i nějakou přepravní kapacitu...

+6/0
28.6.2014 2:05

V43l52a51s49t96i61m56i75l 80S49v28o78b90o52d63a 7473248325904

Tak to je ale něco jiného. Schwebebahn je prostě dráha běžné hromadné dopravy. Jenom je to jednokolejka, ta je ve světě na více místech.

+1/0
28.6.2014 5:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.