Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tel Aviv zavádí cestování budoucnosti, auta se budou vznášet

Izraelský Tel Aviv chystá už na příští rok novinku ze světa snů nebo sci-fi filmů. Dvoumístná vozítka budou jezdit ve vzduchu, aby se vyhnula všem zácpám a nehodám. Pokud se projekt vznášejících se aut podaří otestovat a rozšířit, změní se panoramata velkých měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e97t12r 31L63e73b73l 9599448109802

Viděl jsem v nějakém dokumentu co vyvíjí jakýsi Norský vědec a to se velice podobalo (nemyslim té vyzualizaci).. vozítka se při stejné trase spojovala do tandemů nájezd byl vyřešen tak, že se vozítko kdesi dostalo na rychlost kolejky a pak se zařadilo do nějakého tandemu který měl stejnou cestu, takže vyhybky nemuseli být ani moc složité.. nejvíce času prý věnují dopravnímu algoritmu, který by zaručil efektivitu cestování.. Chce to už zas trochu poskočit automobily na fosilní palivo jsou tu už přes sto let a to je zvláštní, protože těch sto let bylo v technologii víc než tisíc let před tím.. A otážka peněz by měla být na posledním místě u pokrokových technologií, protože kapitalusmus je tu kvůli rozvoji a ne abychom koukali na telku s wasabi brambůrkama:)

0/0
4.7.2014 11:08

J79a86k51u27b 85C94i48g67l29e66r 9655697795288

Asi se mi víc líbí koncept z Futuramy - ty tubusy, který vcucnou člověka v bodu A a vyflusnou v bodu B :-)

0/0
30.6.2014 11:59

P11e19t35r 37L66e51b60l 9719958969132

ono to nakonec taky pujde..:-)

0/0
4.7.2014 11:11

J83a98n 67Z40e23l96e85n34k38a 2616146178845

Zajímavá vizualizace. 8-o Ale není na ní zachyceno, jak budou vypadat ty "stanice", tedy nástupní a výstupní prostory, jak se budou vozy předjíždět, míjet a odstavovat k nástupu a výstupu, nejsou tam zobrazeny výhybky a křížení tras, které určitě musí nějaké být, aby to mělo po městě patřičný síťový efekt a neumřelo to jako pokusná hračka někde ve vývojovém středisku. Jak bude vyřešeno napájení a jaká bude ve finále energetická úspora.

Také by mě zajímala nutná nosnost a robustnost celé konstrukce - mám za to, že aby to mělo dostatečnou přepravní kapacitu, musely by by podpěry i pojížděné "kolejnice" být mnohem, mnohem tužší a větší, než v té vizualizaci.

"Výška 6 mm prý není ve městě efektivně využita" Hmm... :-/ Ta výška se už více než století používá k zavěšení trolejového vedení pro tramvaje nebo trolejbusy, které by mimochodem měly daleko větší síťový i kapacitní efekt než tahle ptákovina.

Tak nějak začínám chápat, že v téhle divné době, kdy jsou prosté tramvaje a trolejbusy mnohými urbanistickými "vizionáři"  považovány za "zastaralé a přežilé" dopravní prostředky, a kdy se lamentuje, že "kolejová vozidla jsou hlučná" a "troleje hyzdí město", je nutné vyvíjet za těžké prachy další úplně blbé designové, efektní a šílené systémy, které sice zhyzdí město ještě víc, které jsou však více "cool" a "in", než klasická a funkční MHD... ;-)

0/0
29.6.2014 17:52

M25a50r11t33i53n 92S18o38v32á12k 3617645484313

Už na první pohled je zřejmé, že je to nesmysl. Zjevně nedostatečná kapacita. A tím pádem, i kdyby se něco takového postavilo, extrémní cena za jízdu.

+2/0
29.6.2014 17:06

K76a58t30e17ř90i54n24a 12P94é79r37o16v69á 2790448517665

to je něco jako když kdysi zpívala Pavlína Filipovská v písničce 'Normálně', že v roce šedesátém šestém (tenkrát budoucnost a ten rok měl být 1966) - ... už bude dávno všude mír, normálně. 

Vůbec srandovní je ta první fotka jak na 10.proudý dálnici jsou tisíce lidí v zácpě a okolo si jede asi 15 v pohodě ve vozítku a podle dálnice lidi s dětma na procházce jak v parku. To je ale blbost!

+2/0
29.6.2014 14:00

J95o12s49e22f 25V49a36l27a 9130873733603

ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi, a podle mne je celkem trefna - pokud by system ovsem fungoval. Pokud si ale predstavim, ze jedna kapsle ma kapacitu 2 lidi zatimco bezne auto 4-5, ta prepravni kapacita bude vyuzita v obou pripadech asi tak na 50%. Takze u vozovky (ve vizualizaci) s 10 jizdnimi pruhy projede za 1 sekundu zhruba tak 8 aut dejme tomu 30 km/hod. Ta auta pri obsazeni 50 % prepravi za 1 s. celkem 10-20 lidi. takze aby kapsle stihly alespon stejnou prepravni kapacitu, musely by za JEDNU vterinu projet stejnym mistem bud 8 kapsli nebo by se musely kapsle pohybovat podstatne rychleji nez auta, tzn v pripade 1 kapsle /s rychlost 8x vyssi = 240 km/hod. Podle mne je to technicky (hlavne kapacitne) zcela nepromyslene

+1/0
29.6.2014 17:48

K96a15t75e73ř74i18n75a 17P53é23r62o69v22á 2550308957475

'ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi'

Díky!, asi dosmrti bych to místo jinak beznadějně hledal.

Nejsi ty ten pověstný žák Krhounek?

0/0
29.6.2014 18:02

P32e38t92r 80L45e65b61l 9989198619182

běžte na magistrálu a počítejte kolik uvidíte aut s víc jak jedním člověkem.. pak vám velice rychle dojde proč kapsle pro dva.. navíc jejich rychlost nebudou omezovat semafory přednosti a další takže jedno vozítko muže během dně dopravit z místa na místo mnohem více lidí než několikanásobně větší počet aut.. a pokud je to vyřešené tak jak jsem o tom kdesi četl kapsle se velice jednoduše spojí a jsou schopné převážet větší počet cestujících..

0/0
4.7.2014 11:32

M92a88r87t66i49n 50H97r74o60u42d94n70ý 6678437222826

Kravina.

+5/0
29.6.2014 12:20

Z48l78a98t69u28š40e 79J79e58l79í79n60k49o23v74á 1655562677232

A to napsal odborník, takže tomu můžete věřit.

0/0
29.6.2014 22:13

M64a35r95t30i71n 56Ž55e44l14i37n67s35k46ý 9338819239292

Zaveseny neni vznasejici se.

+5/0
28.6.2014 19:48

I19v90o 88Č62á18n 5178173

Ve vzduchu!!!!!!;-D

0/0
29.6.2014 17:43

J68o70s47e34f 47V67a39l23a 9100303573573

ale fuj. Okurkova sezona je v plnem proudu: redaktor idnesu nazyva zavesenou drahu verejne dopravy "letajicimi auty ve vzduchu" Auto je neco, co se pohybuje nikoli po nejakem pevne danem systemu - to, co je na obrazcich, je projekt hromadne dopravy v nizkokapacitnich kapslich. Magneticke vznaseni se za 40 let existence neujalo pro vysokou energetickou narocnost - klasicka zavesena draha ve Wuppertalu je urcite v radech ekologictejsi nez tenhle projektRv

+5/0
28.6.2014 18:02

I52v58o 37Č22á72n 5948753

Ani jste si nevšiml, že to napsala editorka - žena... která o tom neví vůbec nic, a proto o tom píše. Tak to holt je.

0/0
29.6.2014 17:46

A51d89a54m 42R36y67c10h55l55ý 1648777609553

Kdyby se práce rozprostrela do regionu a do vesnic, tak se lidi nemusí cpát do měst a nemusely by se řešit takovéto problémy

+2/−2
28.6.2014 16:33

J27o87s60e11f 19V30a96l46a 9970533343263

"kdyby se prace rozprostrela" je asi stejne logicke jako tvrzeni, ze na jizni Morave lze pestovat banany. Totiz lze, ale neuspesne.....jinak venkov si tu centralizaci prace zavinil castecne sam - misto aby podporoval svoje mistni hokynare, obchody s hobby artiklem, ucitele a lekare, tak jezdi do mest nakupovat do Globusu nebo Kauflandu nebo OBI nebo do IKEy a tim podporuji presun prace do mesta. Sami sveho stesti strujce.........V Rakousku nebo Svycarsku se lide podileni svymi (lokalne zvysenymi) danemi na financovani mistnich nemocnic nebo skol, aby nebyly ztratove a aby je provozovatel nezavrel

+1/0
29.6.2014 8:59

M75a34r69c69e81l 77P25a67v42l64í27k 7231374208669

v českosloensku sme sa skladali na "alveg", mal byť v tatrách k majstrovstvám sveta v lyžovaní ... občas sa vytiahnu pohľadnice ako si predstavujeme mesto o sto rokoiv (trenčín a námestie s lanovými dráhami a lietadlami ...).

0/0
28.6.2014 7:19

V47l22a82s57t31i68m11i39l 64S96v35o13b51o97d39a 7533468305264

To mělo existovat už dávno a to dokonce ve více městech.

0/0
28.6.2014 5:42

V60á42c39l84a72v 85R61o91s23e62n70b47e73r97g 6639587332247

Hle, cestování budoucnosti, v Německu již od roku 1901:

http://de.wikipedia.org/wiki/Wuppertaler_Schwebebahn

a dokonce s více než dvoumístnými vozy, takže to má i nějakou přepravní kapacitu...

+6/0
28.6.2014 2:05

V94l13a56s73t94i14m72i55l 74S73v68o12b21o80d92a 7203598335174

Tak to je ale něco jiného. Schwebebahn je prostě dráha běžné hromadné dopravy. Jenom je to jednokolejka, ta je ve světě na více místech.

+1/0
28.6.2014 5:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.