Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tel Aviv zavádí cestování budoucnosti, auta se budou vznášet

Izraelský Tel Aviv chystá už na příští rok novinku ze světa snů nebo sci-fi filmů. Dvoumístná vozítka budou jezdit ve vzduchu, aby se vyhnula všem zácpám a nehodám. Pokud se projekt vznášejících se aut podaří otestovat a rozšířit, změní se panoramata velkých měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e28t93r 51L50e19b98l 9819388679372

Viděl jsem v nějakém dokumentu co vyvíjí jakýsi Norský vědec a to se velice podobalo (nemyslim té vyzualizaci).. vozítka se při stejné trase spojovala do tandemů nájezd byl vyřešen tak, že se vozítko kdesi dostalo na rychlost kolejky a pak se zařadilo do nějakého tandemu který měl stejnou cestu, takže vyhybky nemuseli být ani moc složité.. nejvíce času prý věnují dopravnímu algoritmu, který by zaručil efektivitu cestování.. Chce to už zas trochu poskočit automobily na fosilní palivo jsou tu už přes sto let a to je zvláštní, protože těch sto let bylo v technologii víc než tisíc let před tím.. A otážka peněz by měla být na posledním místě u pokrokových technologií, protože kapitalusmus je tu kvůli rozvoji a ne abychom koukali na telku s wasabi brambůrkama:)

0/0
4.7.2014 11:08

J33a73k19u58b 76C20i56g46l14e75r 9465537385468

Asi se mi víc líbí koncept z Futuramy - ty tubusy, který vcucnou člověka v bodu A a vyflusnou v bodu B :-)

0/0
30.6.2014 11:59

P36e15t70r 13L96e69b35l 9689988739422

ono to nakonec taky pujde..:-)

0/0
4.7.2014 11:11

J65a15n 49Z54e21l73e24n73k85a 2286706828585

Zajímavá vizualizace. 8-o Ale není na ní zachyceno, jak budou vypadat ty "stanice", tedy nástupní a výstupní prostory, jak se budou vozy předjíždět, míjet a odstavovat k nástupu a výstupu, nejsou tam zobrazeny výhybky a křížení tras, které určitě musí nějaké být, aby to mělo po městě patřičný síťový efekt a neumřelo to jako pokusná hračka někde ve vývojovém středisku. Jak bude vyřešeno napájení a jaká bude ve finále energetická úspora.

Také by mě zajímala nutná nosnost a robustnost celé konstrukce - mám za to, že aby to mělo dostatečnou přepravní kapacitu, musely by by podpěry i pojížděné "kolejnice" být mnohem, mnohem tužší a větší, než v té vizualizaci.

"Výška 6 mm prý není ve městě efektivně využita" Hmm... :-/ Ta výška se už více než století používá k zavěšení trolejového vedení pro tramvaje nebo trolejbusy, které by mimochodem měly daleko větší síťový i kapacitní efekt než tahle ptákovina.

Tak nějak začínám chápat, že v téhle divné době, kdy jsou prosté tramvaje a trolejbusy mnohými urbanistickými "vizionáři"  považovány za "zastaralé a přežilé" dopravní prostředky, a kdy se lamentuje, že "kolejová vozidla jsou hlučná" a "troleje hyzdí město", je nutné vyvíjet za těžké prachy další úplně blbé designové, efektní a šílené systémy, které sice zhyzdí město ještě víc, které jsou však více "cool" a "in", než klasická a funkční MHD... ;-)

0/0
29.6.2014 17:52

M48a86r59t22i31n 58S89o80v49á23k 3147825924203

Už na první pohled je zřejmé, že je to nesmysl. Zjevně nedostatečná kapacita. A tím pádem, i kdyby se něco takového postavilo, extrémní cena za jízdu.

+2/0
29.6.2014 17:06

K34a70t67e97ř14i20n84a 43P53é50r96o58v64á 2720398637605

to je něco jako když kdysi zpívala Pavlína Filipovská v písničce 'Normálně', že v roce šedesátém šestém (tenkrát budoucnost a ten rok měl být 1966) - ... už bude dávno všude mír, normálně. 

Vůbec srandovní je ta první fotka jak na 10.proudý dálnici jsou tisíce lidí v zácpě a okolo si jede asi 15 v pohodě ve vozítku a podle dálnice lidi s dětma na procházce jak v parku. To je ale blbost!

+2/0
29.6.2014 14:00

J17o44s86e54f 58V81a74l56a 9770243523843

ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi, a podle mne je celkem trefna - pokud by system ovsem fungoval. Pokud si ale predstavim, ze jedna kapsle ma kapacitu 2 lidi zatimco bezne auto 4-5, ta prepravni kapacita bude vyuzita v obou pripadech asi tak na 50%. Takze u vozovky (ve vizualizaci) s 10 jizdnimi pruhy projede za 1 sekundu zhruba tak 8 aut dejme tomu 30 km/hod. Ta auta pri obsazeni 50 % prepravi za 1 s. celkem 10-20 lidi. takze aby kapsle stihly alespon stejnou prepravni kapacitu, musely by za JEDNU vterinu projet stejnym mistem bud 8 kapsli nebo by se musely kapsle pohybovat podstatne rychleji nez auta, tzn v pripade 1 kapsle /s rychlost 8x vyssi = 240 km/hod. Podle mne je to technicky (hlavne kapacitne) zcela nepromyslene

+1/0
29.6.2014 17:48

K65a35t50e37ř79i13n49a 25P59é71r78o48v62á 2520168707335

'ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi'

Díky!, asi dosmrti bych to místo jinak beznadějně hledal.

Nejsi ty ten pověstný žák Krhounek?

0/0
29.6.2014 18:02

P98e34t17r 20L58e52b74l 9579338789212

běžte na magistrálu a počítejte kolik uvidíte aut s víc jak jedním člověkem.. pak vám velice rychle dojde proč kapsle pro dva.. navíc jejich rychlost nebudou omezovat semafory přednosti a další takže jedno vozítko muže během dně dopravit z místa na místo mnohem více lidí než několikanásobně větší počet aut.. a pokud je to vyřešené tak jak jsem o tom kdesi četl kapsle se velice jednoduše spojí a jsou schopné převážet větší počet cestujících..

0/0
4.7.2014 11:32

M85a33r56t41i69n 90H67r84o70u17d36n91ý 6358247442576

Kravina.

+5/0
29.6.2014 12:20

Z72l18a16t94u38š68e 85J53e25l27í77n55k76o97v62á 1315792697132

A to napsal odborník, takže tomu můžete věřit.

0/0
29.6.2014 22:13

M73a48r31t16i92n 61Ž47e84l61i90n97s24k83ý 9448189279842

Zaveseny neni vznasejici se.

+5/0
28.6.2014 19:48

I24v72o 26Č56á64n 5708873

Ve vzduchu!!!!!!;-D

0/0
29.6.2014 17:43

J53o73s89e39f 93V19a73l70a 9540533413833

ale fuj. Okurkova sezona je v plnem proudu: redaktor idnesu nazyva zavesenou drahu verejne dopravy "letajicimi auty ve vzduchu" Auto je neco, co se pohybuje nikoli po nejakem pevne danem systemu - to, co je na obrazcich, je projekt hromadne dopravy v nizkokapacitnich kapslich. Magneticke vznaseni se za 40 let existence neujalo pro vysokou energetickou narocnost - klasicka zavesena draha ve Wuppertalu je urcite v radech ekologictejsi nez tenhle projektRv

+5/0
28.6.2014 18:02

I34v85o 98Č11á76n 5308103

Ani jste si nevšiml, že to napsala editorka - žena... která o tom neví vůbec nic, a proto o tom píše. Tak to holt je.

0/0
29.6.2014 17:46

A90d33a28m 62R70y42c88h45l45ý 1658967859263

Kdyby se práce rozprostrela do regionu a do vesnic, tak se lidi nemusí cpát do měst a nemusely by se řešit takovéto problémy

+2/−2
28.6.2014 16:33

J82o60s28e48f 86V57a55l67a 9800343533393

"kdyby se prace rozprostrela" je asi stejne logicke jako tvrzeni, ze na jizni Morave lze pestovat banany. Totiz lze, ale neuspesne.....jinak venkov si tu centralizaci prace zavinil castecne sam - misto aby podporoval svoje mistni hokynare, obchody s hobby artiklem, ucitele a lekare, tak jezdi do mest nakupovat do Globusu nebo Kauflandu nebo OBI nebo do IKEy a tim podporuji presun prace do mesta. Sami sveho stesti strujce.........V Rakousku nebo Svycarsku se lide podileni svymi (lokalne zvysenymi) danemi na financovani mistnich nemocnic nebo skol, aby nebyly ztratove a aby je provozovatel nezavrel

+1/0
29.6.2014 8:59

M89a75r43c60e37l 73P25a79v43l69í95k 7301544368679

v českosloensku sme sa skladali na "alveg", mal byť v tatrách k majstrovstvám sveta v lyžovaní ... občas sa vytiahnu pohľadnice ako si predstavujeme mesto o sto rokoiv (trenčín a námestie s lanovými dráhami a lietadlami ...).

0/0
28.6.2014 7:19

V61l29a38s34t88i56m54i66l 50S35v79o61b88o72d53a 7333518935194

To mělo existovat už dávno a to dokonce ve více městech.

0/0
28.6.2014 5:42

V41á52c23l11a84v 37R32o70s45e48n90b32e28r41g 6309877162607

Hle, cestování budoucnosti, v Německu již od roku 1901:

http://de.wikipedia.org/wiki/Wuppertaler_Schwebebahn

a dokonce s více než dvoumístnými vozy, takže to má i nějakou přepravní kapacitu...

+6/0
28.6.2014 2:05

V28l50a42s31t75i20m12i92l 62S89v70o25b71o77d60a 7273368195164

Tak to je ale něco jiného. Schwebebahn je prostě dráha běžné hromadné dopravy. Jenom je to jednokolejka, ta je ve světě na více místech.

+1/0
28.6.2014 5:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.