Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Queen Mary na kolejích. Japonci chystají luxusní supervlak za miliardu

Cestujícím nabídne to nejluxusnější, co si lze na železnici představit. Japonský vyhlídkový supervlak JR East, který se už začal vyrábět, má být - aspoň co se přepychu týká - železniční obdobou osobní dopravní velelodi Queen Mary II.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a46n 69H72á14j71e75k 9219519202

Takhle nějak jsem si představoval vlak do kapitolu z Hunger Games.

0/0
21.6.2014 22:05

V46e71r39o89n10i25k48a 74Š91k75v34á89r32o63v13á 5421120846956

Vyhlídkový vlak v Česku? A proč ne?  Bylo by to stejné jako s autobusy, okna by se polepila reklamou, alespoň by toho místa bylo na reklamu více než u normálního vlaku.

+2/0
20.6.2014 15:31

M61i87l85a33n 87Ž76í79d17e35k 1510135231891

Blaine je svízel.... (kdo četl Temnou věž, ví o čem je řeč ;-))

0/0
20.6.2014 14:39

A65l87e21š 92J28a27n36á90č36e75k 3783314956183

Snowpiercer :-) vláček s věčným strojem pana Wilforda. Hlavně pozor aby ste necestovali v posledních vagonech.

+1/0
20.6.2014 12:37

J82a66n 40Z11e86l78e59n63k33a 2226836628195

Japonci vymýšlejí vyhlídkové vlaky, s prosklenými stěnami vagónů. Stejně tak Švýcaři. Jízda vlakem má být zážitkem.

Jen v Čechách a potažmo v EU jsme takoví blbci, že stavíme kolem tratí kilometry debilních betonových protihlukových stěn, které jsou nejen ohyzdné, ale hlavně skrz ně není vidět vůbec nic. Holt někde dbají na skutečné pohodlí cestujících, jinde jen na formální pitomosti v podobě zbytečných norem a zákonů.

+5/−1
20.6.2014 11:31

J92a88k96u71b 78Š84a67f12a20n69d83a 7245747921691

To je nesmysl. Podívejte se na Šinkansen. 1/3 jedete v tunelu, další 1/3 podél zdi.

U nás se stěny staví u koridorů. Nebo snad u Posázavského pacifiku (vyhlídkový vlak) vidíte nějakou stěnu?

+2/0
20.6.2014 12:32

L84e19o 64V37a78n92ě23k 6763337633338

Egh, tak o těch třetinách bych se klidně i hádal. Třetina to bude možná při průjezdu městem ;-)

0/0
20.6.2014 14:50

J62a36k42u74b 37Š40a19f34a47n93d64a 7965927621921

Jel jsem tím jen kousek (bohužel) na jihu a v tunelu to bylo asi tak. Celkem zklamání.

0/0
20.6.2014 15:31

P96e22t81r 25S36v92o19b73o54d68a 9833143687944

Stačí se podívat v Rakousku, jak to tam mají vyřešné - stěny do výšky jednoho metru... Ostatně u nás už to taky chtějí zavádět, protože mimo jiné mají problém s přístupem na tratě pro záchranné složky...

0/0
20.6.2014 15:55

P26e64t42r 47M25u58d35r37o81c39h 9741887362981

Jo, to mě taky štve. Lidi si postaví barák vedle trati a pak se diví, že je tam hluk, a žádají protihlukové stěny. Když už je tam chtějí dávat, ať tam dávají aspoň ty průhledné plastové. Základ do půl metru beton, ten chytí vibrace, zahnutý plast "chytí" hluk a ještě přes to bude normálně vidět. Dneska člověk pomalu ani neví, kudy jede. V Německu, ve Francii apod. můžou mít plastové stěny (a ještě z recykláku), jen u nás podporujeme cementárny a betonárky...

+2/0
20.6.2014 13:29

A14l86e25š 11Z44e80l80i41n60k96a 1694242876

Budou u toho vlaku ti japonští namačkávači ? ;-D

+2/0
20.6.2014 10:57

P81a72v89e33l 70F23a18r82a 9607277814431

Za miliardu? A čeho, korun? I kdyby dolarů, ve srovnání, kolik stojí naše tunely, dálnice atd atd je to pakatel, který bychom si klidně mohli dovolit také! ;-)

0/0
20.6.2014 10:46

L37e64o 25V81a17n36ě98k 6933147863388

Já už vidím ty řeči až by se tady zavedla japonská cena jízdenky ;-)

0/0
20.6.2014 10:55

A66l49e32š 87J63a64n66á71č32e36k 3763614476583

a japonské platy :-)

+1/0
20.6.2014 12:38

K68a60r79e53l 47N86a15s80t73o79u65p97i33l 3340961750191

a japonská pracovní doba a dovolená...;-)

+1/0
20.6.2014 14:39

L11e53o 16V50a11n82ě59k 6533257873938

Ty jsou stejné - co si vyjednáš, to máš ;-)

0/0
20.6.2014 14:43

M54i66l74o27s65l23a56v 55D54o55u26b80r56a92v69a 1651889405404

bude jezdit taky do Berouna?

0/0
20.6.2014 8:16

K69a95r23e35l 33N55a95s57t84o11u36p38i58l 3920601240971

bohužel, jenom do Vraného......

+5/0
20.6.2014 8:32

P61e10t83r 75M77u52d29r92o29c95h 9231807442931

Na co je vyhlidkovy vagon, kdyz to jede 300 km/hod.? Co z toho asi uvidim?

0/0
20.6.2014 8:00

K28a22r55e91l 80N29a43s29t31o18u38p55i28l 3260961330301

Jel jsi někdy vlakem touto rychlostí? Myslíš že není nic vidět? Nebo že máš jen rozmazanou krajinu kolem sebe?

+6/0
20.6.2014 8:08

J42a93n 17Č65e14k63a61l 7269765294154

Jj, každý by si to měl vyzkoušet... Přitom stačí popojet kousek z toho našeho údolíčka do civilizace...

+2/0
20.6.2014 8:42

P36e42t25r 22G90r81i24v82a66l22s40k79ý 6782404909553

Pán by si asi rád prohlížel odvodnění trati a počítal sloupy trakčního vedení :)

+2/0
20.6.2014 9:10

L30e58o 36V32a68n97ě63k 6283727783888

Překvapivě ve 300 km/h vidíš v stejně jako v 60 km/h. Jenom prostě registruješ objekty které jsou dál od trati. Počítat patníky podél trati asi nepůjde ;-)

+3/0
20.6.2014 10:57

A64n59d38r25e60j 23R17u85š15č94á46k 6727147424394

Problém není ani tak v rychlosti, i při 300 km/h stačíte pozorovat okolí, jako spíš v tom, že VRT mají často kolem sebe plno betonových zdí a takových věcí. Navíc tenhle vlak se podle mě na VRT moc nehodí, protože by všude dojel příliš rychle - nebyl by čas na to si vychutnat jízdu v luxusním prostředí, což je mimochodem i důvod, proč si lidé kupují dovolenou na Queen Mary 2 a neletí do cílové destinace letadlem, byť sebeluxusnějším.

+3/0
20.6.2014 11:07

L20e89o 61V24a76n73ě58k 6423137893538

Tratě Shinkansenu moc obetonované nejsou, spíš bývají nad zemí, na vyvýšených pilířích, takže výhled bude z takového vagónu nejspíš luxusní. Zase ale mají v některých oblastech dost dlouhé tunely :-)

0/0
20.6.2014 14:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.