Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Queen Mary na kolejích. Japonci chystají luxusní supervlak za miliardu

Cestujícím nabídne to nejluxusnější, co si lze na železnici představit. Japonský vyhlídkový supervlak JR East, který se už začal vyrábět, má být - aspoň co se přepychu týká - železniční obdobou osobní dopravní velelodi Queen Mary II.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a60n 95H84á25j50e49k 9899159532

Takhle nějak jsem si představoval vlak do kapitolu z Hunger Games.

0/0
21.6.2014 22:05

V75e76r96o64n78i67k44a 52Š20k89v37á91r61o34v63á 5851820866956

Vyhlídkový vlak v Česku? A proč ne?  Bylo by to stejné jako s autobusy, okna by se polepila reklamou, alespoň by toho místa bylo na reklamu více než u normálního vlaku.

+2/0
20.6.2014 15:31

M90i18l34a23n 74Ž94í70d54e73k 1660855151531

Blaine je svízel.... (kdo četl Temnou věž, ví o čem je řeč ;-))

0/0
20.6.2014 14:39

A87l56e27š 28J86a71n73á64č63e11k 3813474916563

Snowpiercer :-) vláček s věčným strojem pana Wilforda. Hlavně pozor aby ste necestovali v posledních vagonech.

+1/0
20.6.2014 12:37

J35a42n 97Z41e63l52e98n95k29a 2626126118925

Japonci vymýšlejí vyhlídkové vlaky, s prosklenými stěnami vagónů. Stejně tak Švýcaři. Jízda vlakem má být zážitkem.

Jen v Čechách a potažmo v EU jsme takoví blbci, že stavíme kolem tratí kilometry debilních betonových protihlukových stěn, které jsou nejen ohyzdné, ale hlavně skrz ně není vidět vůbec nic. Holt někde dbají na skutečné pohodlí cestujících, jinde jen na formální pitomosti v podobě zbytečných norem a zákonů.

+5/−1
20.6.2014 11:31

J33a93k76u66b 15Š45a48f44a43n15d75a 7245197311421

To je nesmysl. Podívejte se na Šinkansen. 1/3 jedete v tunelu, další 1/3 podél zdi.

U nás se stěny staví u koridorů. Nebo snad u Posázavského pacifiku (vyhlídkový vlak) vidíte nějakou stěnu?

+2/0
20.6.2014 12:32

L88e36o 85V30a27n69ě38k 6563417133428

Egh, tak o těch třetinách bych se klidně i hádal. Třetina to bude možná při průjezdu městem ;-)

0/0
20.6.2014 14:50

J15a56k68u93b 25Š26a93f47a78n86d95a 7955457971571

Jel jsem tím jen kousek (bohužel) na jihu a v tunelu to bylo asi tak. Celkem zklamání.

0/0
20.6.2014 15:31

P23e30t66r 82S32v41o19b20o68d42a 9423843417644

Stačí se podívat v Rakousku, jak to tam mají vyřešné - stěny do výšky jednoho metru... Ostatně u nás už to taky chtějí zavádět, protože mimo jiné mají problém s přístupem na tratě pro záchranné složky...

0/0
20.6.2014 15:55

P76e62t73r 33M10u87d79r50o28c87h 9811757402441

Jo, to mě taky štve. Lidi si postaví barák vedle trati a pak se diví, že je tam hluk, a žádají protihlukové stěny. Když už je tam chtějí dávat, ať tam dávají aspoň ty průhledné plastové. Základ do půl metru beton, ten chytí vibrace, zahnutý plast "chytí" hluk a ještě přes to bude normálně vidět. Dneska člověk pomalu ani neví, kudy jede. V Německu, ve Francii apod. můžou mít plastové stěny (a ještě z recykláku), jen u nás podporujeme cementárny a betonárky...

+2/0
20.6.2014 13:29

A45l92e90š 86Z72e14l49i71n72k19a 1714322946

Budou u toho vlaku ti japonští namačkávači ? ;-D

+2/0
20.6.2014 10:57

P87a36v60e39l 84F39a70r25a 9227727954561

Za miliardu? A čeho, korun? I kdyby dolarů, ve srovnání, kolik stojí naše tunely, dálnice atd atd je to pakatel, který bychom si klidně mohli dovolit také! ;-)

0/0
20.6.2014 10:46

L28e16o 94V41a83n16ě90k 6953727273778

Já už vidím ty řeči až by se tady zavedla japonská cena jízdenky ;-)

0/0
20.6.2014 10:55

A54l68e80š 91J91a13n53á12č11e14k 3103524886873

a japonské platy :-)

+1/0
20.6.2014 12:38

K13a52r15e24l 31N72a96s44t68o65u18p17i86l 3650271740581

a japonská pracovní doba a dovolená...;-)

+1/0
20.6.2014 14:39

L77e19o 81V90a58n91ě46k 6663717203708

Ty jsou stejné - co si vyjednáš, to máš ;-)

0/0
20.6.2014 14:43
Foto

M90i55l75o27s17l37a41v 11D76o73u10b30r43a85v13a 1711839155464

bude jezdit taky do Berouna?

0/0
20.6.2014 8:16

K36a36r51e36l 90N70a96s38t21o15u47p51i20l 3110151870921

bohužel, jenom do Vraného......

+5/0
20.6.2014 8:32

P48e11t78r 54M64u49d11r58o57c75h 9941877862171

Na co je vyhlidkovy vagon, kdyz to jede 300 km/hod.? Co z toho asi uvidim?

0/0
20.6.2014 8:00

K41a30r45e83l 29N63a64s14t29o77u26p36i63l 3340621970241

Jel jsi někdy vlakem touto rychlostí? Myslíš že není nic vidět? Nebo že máš jen rozmazanou krajinu kolem sebe?

+6/0
20.6.2014 8:08

J54a92n 64Č69e15k59a81l 7859355924784

Jj, každý by si to měl vyzkoušet... Přitom stačí popojet kousek z toho našeho údolíčka do civilizace...

+2/0
20.6.2014 8:42

P24e74t18r 51G13r73i27v16a36l81s51k33ý 6872284329623

Pán by si asi rád prohlížel odvodnění trati a počítal sloupy trakčního vedení :)

+2/0
20.6.2014 9:10

L28e10o 24V47a59n42ě31k 6123337263128

Překvapivě ve 300 km/h vidíš v stejně jako v 60 km/h. Jenom prostě registruješ objekty které jsou dál od trati. Počítat patníky podél trati asi nepůjde ;-)

+3/0
20.6.2014 10:57

A80n47d59r58e35j 84R49u38š20č36á23k 6617457284364

Problém není ani tak v rychlosti, i při 300 km/h stačíte pozorovat okolí, jako spíš v tom, že VRT mají často kolem sebe plno betonových zdí a takových věcí. Navíc tenhle vlak se podle mě na VRT moc nehodí, protože by všude dojel příliš rychle - nebyl by čas na to si vychutnat jízdu v luxusním prostředí, což je mimochodem i důvod, proč si lidé kupují dovolenou na Queen Mary 2 a neletí do cílové destinace letadlem, byť sebeluxusnějším.

+3/0
20.6.2014 11:07

L26e72o 30V14a45n47ě51k 6403807703868

Tratě Shinkansenu moc obetonované nejsou, spíš bývají nad zemí, na vyvýšených pilířích, takže výhled bude z takového vagónu nejspíš luxusní. Zase ale mají v některých oblastech dost dlouhé tunely :-)

0/0
20.6.2014 14:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.