Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Queen Mary na kolejích. Japonci chystají luxusní supervlak za miliardu

Cestujícím nabídne to nejluxusnější, co si lze na železnici představit. Japonský vyhlídkový supervlak JR East, který se už začal vyrábět, má být - aspoň co se přepychu týká - železniční obdobou osobní dopravní velelodi Queen Mary II.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a38n 40H21á20j22e94k 9569849752

Takhle nějak jsem si představoval vlak do kapitolu z Hunger Games.

0/0
21.6.2014 22:05

V39e53r83o81n11i39k93a 27Š63k22v94á24r21o84v68á 5831210616936

Vyhlídkový vlak v Česku? A proč ne?  Bylo by to stejné jako s autobusy, okna by se polepila reklamou, alespoň by toho místa bylo na reklamu více než u normálního vlaku.

+2/0
20.6.2014 15:31

M46i13l98a64n 48Ž72í13d90e53k 1620175111841

Blaine je svízel.... (kdo četl Temnou věž, ví o čem je řeč ;-))

0/0
20.6.2014 14:39


A27l23e44š 83J68a34n16á60č68e82k 3803904786773

Snowpiercer :-) vláček s věčným strojem pana Wilforda. Hlavně pozor aby ste necestovali v posledních vagonech.

+1/0
20.6.2014 12:37

J26a55n 51Z36e10l42e62n47k71a 2396886458185

Japonci vymýšlejí vyhlídkové vlaky, s prosklenými stěnami vagónů. Stejně tak Švýcaři. Jízda vlakem má být zážitkem.

Jen v Čechách a potažmo v EU jsme takoví blbci, že stavíme kolem tratí kilometry debilních betonových protihlukových stěn, které jsou nejen ohyzdné, ale hlavně skrz ně není vidět vůbec nic. Holt někde dbají na skutečné pohodlí cestujících, jinde jen na formální pitomosti v podobě zbytečných norem a zákonů.

+5/−1
20.6.2014 11:31

J96a47k50u64b 55Š20a19f96a97n49d84a 7255857551431

To je nesmysl. Podívejte se na Šinkansen. 1/3 jedete v tunelu, další 1/3 podél zdi.

U nás se stěny staví u koridorů. Nebo snad u Posázavského pacifiku (vyhlídkový vlak) vidíte nějakou stěnu?

+2/0
20.6.2014 12:32

L77e29o 28V72a68n94ě85k 6443117363178

Egh, tak o těch třetinách bych se klidně i hádal. Třetina to bude možná při průjezdu městem ;-)

0/0
20.6.2014 14:50

J68a32k78u50b 14Š93a32f26a18n22d28a 7285347791681

Jel jsem tím jen kousek (bohužel) na jihu a v tunelu to bylo asi tak. Celkem zklamání.

0/0
20.6.2014 15:31

P79e28t15r 66S20v23o86b28o69d52a 9213253767224

Stačí se podívat v Rakousku, jak to tam mají vyřešné - stěny do výšky jednoho metru... Ostatně u nás už to taky chtějí zavádět, protože mimo jiné mají problém s přístupem na tratě pro záchranné složky...

0/0
20.6.2014 15:55

P20e13t49r 38M48u51d85r27o56c45h 9901917692461

Jo, to mě taky štve. Lidi si postaví barák vedle trati a pak se diví, že je tam hluk, a žádají protihlukové stěny. Když už je tam chtějí dávat, ať tam dávají aspoň ty průhledné plastové. Základ do půl metru beton, ten chytí vibrace, zahnutý plast "chytí" hluk a ještě přes to bude normálně vidět. Dneska člověk pomalu ani neví, kudy jede. V Německu, ve Francii apod. můžou mít plastové stěny (a ještě z recykláku), jen u nás podporujeme cementárny a betonárky...

+2/0
20.6.2014 13:29

A92l98e24š 67Z39e44l25i92n80k14a 1184962926

Budou u toho vlaku ti japonští namačkávači ? ;-D

+2/0
20.6.2014 10:57

P77a55v13e97l 19F78a89r85a 9377827614701

Za miliardu? A čeho, korun? I kdyby dolarů, ve srovnání, kolik stojí naše tunely, dálnice atd atd je to pakatel, který bychom si klidně mohli dovolit také! ;-)

0/0
20.6.2014 10:46

L69e74o 28V52a50n96ě20k 6513287323768

Já už vidím ty řeči až by se tady zavedla japonská cena jízdenky ;-)

0/0
20.6.2014 10:55

A97l52e72š 14J22a55n70á81č18e58k 3513224456663

a japonské platy :-)

+1/0
20.6.2014 12:38

K47a21r79e21l 16N64a26s61t95o69u68p96i49l 3400161970551

a japonská pracovní doba a dovolená...;-)

+1/0
20.6.2014 14:39

L73e55o 78V15a55n45ě73k 6763397663108

Ty jsou stejné - co si vyjednáš, to máš ;-)

0/0
20.6.2014 14:43

M53i22l27o62s81l85a12v 84D40o40u21b67r60a45v55a 1131459255154

bude jezdit taky do Berouna?

0/0
20.6.2014 8:16

K39a75r20e12l 77N65a66s61t91o75u16p43i76l 3960251180831

bohužel, jenom do Vraného......

+5/0
20.6.2014 8:32

P51e15t24r 63M37u30d66r25o62c86h 9271687982421

Na co je vyhlidkovy vagon, kdyz to jede 300 km/hod.? Co z toho asi uvidim?

0/0
20.6.2014 8:00

K41a27r76e56l 23N91a10s52t59o96u57p31i11l 3220821430201

Jel jsi někdy vlakem touto rychlostí? Myslíš že není nic vidět? Nebo že máš jen rozmazanou krajinu kolem sebe?

+6/0
20.6.2014 8:08

J21a86n 51Č78e89k33a95l 7109435854164

Jj, každý by si to měl vyzkoušet... Přitom stačí popojet kousek z toho našeho údolíčka do civilizace...

+2/0
20.6.2014 8:42

P64e35t66r 19G82r61i24v76a90l32s64k41ý 6722554789403

Pán by si asi rád prohlížel odvodnění trati a počítal sloupy trakčního vedení :)

+2/0
20.6.2014 9:10

L72e10o 92V75a18n85ě52k 6323237233478

Překvapivě ve 300 km/h vidíš v stejně jako v 60 km/h. Jenom prostě registruješ objekty které jsou dál od trati. Počítat patníky podél trati asi nepůjde ;-)

+3/0
20.6.2014 10:57

A33n83d16r36e85j 74R27u31š71č64á64k 6687367174634

Problém není ani tak v rychlosti, i při 300 km/h stačíte pozorovat okolí, jako spíš v tom, že VRT mají často kolem sebe plno betonových zdí a takových věcí. Navíc tenhle vlak se podle mě na VRT moc nehodí, protože by všude dojel příliš rychle - nebyl by čas na to si vychutnat jízdu v luxusním prostředí, což je mimochodem i důvod, proč si lidé kupují dovolenou na Queen Mary 2 a neletí do cílové destinace letadlem, byť sebeluxusnějším.

+3/0
20.6.2014 11:07

L33e40o 62V82a88n98ě39k 6173207423438

Tratě Shinkansenu moc obetonované nejsou, spíš bývají nad zemí, na vyvýšených pilířích, takže výhled bude z takového vagónu nejspíš luxusní. Zase ale mají v některých oblastech dost dlouhé tunely :-)

0/0
20.6.2014 14:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.