Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

UKÁZKA: Líný cestovatel Dan Kieran by do letadla jen tak nesedl

Cestuj pomalu. Tak zní heslo britského novináře Dana Kierana, který si získal pověst jediného píšícího cestovatele, jenž nikam nespěchá. Před rychlostí a masovostí dává přednost tempu, které mu umožní lépe poznat a pochopit místa, kudy projíždí. Z jeho knihy Líný cestovatel přinášíme ukázku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i92c47h47a90l 94M42i51l62l23e67r 9186642859532

s nazory pana Kierana mam par problemu. On si totiz ponekud protireci. Na jedne strane zavrhuje letecke bezpecnostni prohlidky a umyslne prehnani ad absurdum, kdyz pise o puskach a nitroglycerinu v detske lahvicce, na druhou stranu prakticky tutez prohlidku pred nastupem do Eurostar v St. Pancras smete pod koberec jako nepodstatny detail. Pritom ty dve jsou totez.

Pan Kieran by mel byt uprimny a priznat proc dava prednost vlakum, namisto aby plival pausalne na letecka spojeni. Bud nerad leta, obava se letani - nebo zvlast miluje vlaky. Pokud to druhe, sympatizuji s nim jako fanousek dlouhych vlakovych strek (ne mistnich!). Tim ale naprosto nezavrhuji letecka spojeni. Kdyz se nekam potrebuji dostat rychle a je to dost daleko, zasadne letim, ale vyhybam se lowcostum. Kde mohu, pockam, az hlavni aerolinky budou mit nejakou akci, coz neni nijak vzacne. U nas u protinozcu, vzhledem k nasim vzdalenostem mezi hlavnimi mesty, davam prednost letani z praktickych duvodu. Ostatne, v akci prijde letenka dop Sydney s Qantasem levneji nez vlak, ani nemusim letet lowcostem.

Kdyz po ceste nemam duvod spechat, chci si uzit krajinu a pohodli vlakoveho cestovani (jasne, kde mozno v 1.tride), jedu vlakem. Nejzdim vlakem, abych usetril za letadlo, ale z pozitku. Planuji ted pristi cestu do Evropy a mezi Londynem a Prahou pro zmenu pojedu serii vlakovych spojeni, protoze tentokrat chci udelat cestou ruzne zastavky a nepotrebuji byt v Praze za 2 hodiny. Zminenym Eurostarem z Londyna do Parize (obycejnou economy, ktera je velmi pohodlna), luzkovym vlakem do Berlina a mezinarodnim rychlikem EC (Hamburg - Budapest) do Prahy. Jedinou nevyhodou je tahani se se zavazadly, o ktere se mi jinak postara aerolinka.

0/0
13.6.2014 4:26

M11i71c22h23a40l 55M60i37l79l16e50r 9736552369392

dnes uz neni mozne jet z Parize do Madridu primym nocnim spojenim "hotelovym vlakem" Elipsos. Byl zrusen v prosinci 2013. Viz zprava od svetoveho "Guru vlakoveho cestovani" Marka Smitha, alias "Muze v sedadle 61"....."The direct Paris-Madrid Elipsos sleeper train was discontinued from 15 December 2013, but you can still travel overnight, leaving Paris around 21:57 by Intercité de Nuit overnight train sleeping in a comfortable couchette, arriving Perpignan around 07:22.  Have breakfast in Perpignan, then join the 10:07 (11:10 from 6 July onwards) high-speed TGV direct to Madrid Atocha arriving 14:13 (15:45 from 6 July onwards)."

Cili pres noc v lehatkovem voze Pariz -Perpignan, prijezd 7:22 rano a po temer 3 hod prestavce (4 hodinove od cervence) pokracovat rychlym spojenim TGV do Madridu. Je mozne jet rychlovlaky pres Barcelonu, tj. Pariz - Barcelona a Barcelona-Madrid, nebo rychlovlakem do Barcelony a odtud lehatkovym vozem nocnim vlakem do Madridu.

http://www.seat61.com/Spain.htm#London_to_Madrid

Takze 14 tisic km, nebo jen 12set, dela se to s prestupem.

0/0
13.6.2014 3:27

Z57l10a10t51u95š17e 31J78e84l35í96n14k57o74v12á 1875932367922

Sheldon Cooper si to také dokázal logicky zdůvodnit.

0/0
11.6.2014 22:09

M12a24r76t31i48n 45D91o65s66e40d49ě30l 5861257322

On to autor má celé nějaké pomotané - kromě již zmíněné bezpečnostní kontroly třeba i cestu metrem - z letiště je to špatné, ale z vlakového nádraží OK... :) proč rovnou nenapíše, že se bojí létat ;)

+1/0
11.6.2014 15:40

P65a67v17e23l 89M46o78r91a36v87e43c 3512139622778

Zajímavé.. Pán si stěžuje na bezpečnostní kontroly na letišti, ale na nádraží St.Pancras mu kontroly nevadí.

+2/0
11.6.2014 8:40

J28a56n 46J61e33l24í80n77e60k 8153135502636

Přibližně čtrnáct a půl tisíce kilometrů zvládne za nějakých třináct hodin. Wow, 1110 Km/h, pecka.

+5/0
10.6.2014 23:32

P47e45t14r 20N88e34c18h44a79n80i45c56k32ý 7323496438150

Pan redaktor asi jezdí z Paříže do Madridu přes Kalkatu

0/0
11.6.2014 9:31

J93a87n 13J88í22c92h83a 8340900188841

tak jestli takhle kvalitní překlad je i ve zbytku knihy....

0/0
11.6.2014 9:57
Foto

L88i55b17o85r 94V25y53k90o83u33p62i78l 9536435479747

No jo, naši překladatelé bez mozku. Podle mého tachometru je to z Paříže do Madridu 1247 km, něco přes 13 hodin čisté jízdy.

+1/0
11.6.2014 12:00

V10l15a11d91i40m44í55r 21H25o47l74ý 8354521296847

Pekelně rychlý vlak. :-)

Ale nějak to odporuje teroii pomalého cestování. Na druhou stranu, pokud jede vlak rychlostí, jakou nelétá většina dopravních letadel, proč ho nevyužít. ;-D

Redakce, opravte si to.

0/0
11.6.2014 17:01

T96o26m33á54š 33H72a59v61e17t78t58a 5593814400191

Pán ještě necestoval rychlíkem AVALA v neděli večer. To by možná změnil názor.

0/0
10.6.2014 15:46

P59e55t73r 27N82e29c88h25a54n53i10c94k70ý 7573496278470

Jestli si říká pomalý cestovatel, tak by se mu to i líbilo, zvlášť to čekání na něj :-)

0/0
10.6.2014 22:33

P63e47t64r 61N29e87c24h12a50n52i93c23k80ý 7843736798150

Čtrnáct a půl tisíce kilometrů? To ten vlak jede někam do Kanady přes Sibiř. Pán má sice pravdu, ale z finančního hlediska je to jasné. Nízkonákladovka mne vykopne za pár hodin a pár eur rovnou na místě a můžu si tam cestovat co hrdlo ráčí. Za jeho vlakovou kombinaci dám tolik peněz, že už mi nezbude na poznání mé cílové destinace. A jako líný nebo pomalý cestovatel se nemůže nazývat, když cestuje vysokorychlostními vlaky. Jestli chce být pomalý, levný a líný cestovatel, tak ať si to dá vlaky osobními provázanými autobusy. Pak to bude teprv zážitek :-) Navíc jízdenka na trainhotel rozhodně nestojí 100 liber zpáteční, ale jednosměrná a valná většina lístků stojí o dost víc.

+10/0
10.6.2014 14:37

O86n28d60ř35e46j 65Š18r10á78m11e33k 3763870141669

Naprosto souhlasím, nejkrásnějším cílem je cesta samotná. A to i v životě.

0/0
10.6.2014 14:22

Z60u21z94a43n75a 56V40o67l59n24a 1419754942126

Jisté, ale pro někoho vysnena cesta znamená roadtrip po Austrálii. Dva měsíce v karavanu, dokonalost sama. Jenže tam asi těžko pojede lodi, ze..

0/0
10.6.2014 23:56

M72i67c35h25a65l 69M30i66l22l26e80r 9566612499852

lodi do Australie jet muze, ale bude to tzv. World Cruise, neboli okruzni cesta lodi s MNOHA zastavkami. Napr. lodi spolecnosti Princess a P&O ji delaji parkrat za rok. Princess zacina a konci v Sydney nebo Melbourne v Australii, zatimco P&O zacina a konci v Southamptonu, VB.  Cela streka trva obvykle 102-106 dni a je mozne ji delat v usecich, napr. zapadnim smerem Southampton - Los Angeles (pres zastavky na Madeire, americke vychodni pobrezi Karibik, Panamu na zapadni pobrezi i Mexiko), z Los Angeles pres ruzne tichomorske pristavy a NZ do Sydney. Vychodnim smertem se jede ze Southamptonu se zastavkami ve Stredomori, Jaderskem/ Egejskem mori a pak Suezem na Stredni Vychod, obvykle Dubaj a dal pres jizni/ jihovychodni Asii do Australie.

Kdo by jel z Evropy, muze vzit Southampton - Sydney jako druhou polovinu cesty treba na Sea Princess a po pobytuv Australii vzit prvni polovinu svetove okruzni jizdy treba na Dawn Princess Sydney - Benatky, nebo treba Southampton - Sydney pres Blizky vychod a Asii s Aurorou od P&O a zpet s Arkadii od P&O pres Tichomori, Panamu a americke pristavy do Evropy. Ale zabere to bei vocko 50-56 dni kazda cesta.

0/0
13.6.2014 3:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.