Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

UKÁZKA: Líný cestovatel Dan Kieran by do letadla jen tak nesedl

Cestuj pomalu. Tak zní heslo britského novináře Dana Kierana, který si získal pověst jediného píšícího cestovatele, jenž nikam nespěchá. Před rychlostí a masovostí dává přednost tempu, které mu umožní lépe poznat a pochopit místa, kudy projíždí. Z jeho knihy Líný cestovatel přinášíme ukázku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i14c88h92a22l 55M92i76l85l39e91r 9436872599152

s nazory pana Kierana mam par problemu. On si totiz ponekud protireci. Na jedne strane zavrhuje letecke bezpecnostni prohlidky a umyslne prehnani ad absurdum, kdyz pise o puskach a nitroglycerinu v detske lahvicce, na druhou stranu prakticky tutez prohlidku pred nastupem do Eurostar v St. Pancras smete pod koberec jako nepodstatny detail. Pritom ty dve jsou totez.

Pan Kieran by mel byt uprimny a priznat proc dava prednost vlakum, namisto aby plival pausalne na letecka spojeni. Bud nerad leta, obava se letani - nebo zvlast miluje vlaky. Pokud to druhe, sympatizuji s nim jako fanousek dlouhych vlakovych strek (ne mistnich!). Tim ale naprosto nezavrhuji letecka spojeni. Kdyz se nekam potrebuji dostat rychle a je to dost daleko, zasadne letim, ale vyhybam se lowcostum. Kde mohu, pockam, az hlavni aerolinky budou mit nejakou akci, coz neni nijak vzacne. U nas u protinozcu, vzhledem k nasim vzdalenostem mezi hlavnimi mesty, davam prednost letani z praktickych duvodu. Ostatne, v akci prijde letenka dop Sydney s Qantasem levneji nez vlak, ani nemusim letet lowcostem.

Kdyz po ceste nemam duvod spechat, chci si uzit krajinu a pohodli vlakoveho cestovani (jasne, kde mozno v 1.tride), jedu vlakem. Nejzdim vlakem, abych usetril za letadlo, ale z pozitku. Planuji ted pristi cestu do Evropy a mezi Londynem a Prahou pro zmenu pojedu serii vlakovych spojeni, protoze tentokrat chci udelat cestou ruzne zastavky a nepotrebuji byt v Praze za 2 hodiny. Zminenym Eurostarem z Londyna do Parize (obycejnou economy, ktera je velmi pohodlna), luzkovym vlakem do Berlina a mezinarodnim rychlikem EC (Hamburg - Budapest) do Prahy. Jedinou nevyhodou je tahani se se zavazadly, o ktere se mi jinak postara aerolinka.

0/0
13.6.2014 4:26

M94i31c91h58a97l 82M27i10l30l69e67r 9146362289232

dnes uz neni mozne jet z Parize do Madridu primym nocnim spojenim "hotelovym vlakem" Elipsos. Byl zrusen v prosinci 2013. Viz zprava od svetoveho "Guru vlakoveho cestovani" Marka Smitha, alias "Muze v sedadle 61"....."The direct Paris-Madrid Elipsos sleeper train was discontinued from 15 December 2013, but you can still travel overnight, leaving Paris around 21:57 by Intercité de Nuit overnight train sleeping in a comfortable couchette, arriving Perpignan around 07:22.  Have breakfast in Perpignan, then join the 10:07 (11:10 from 6 July onwards) high-speed TGV direct to Madrid Atocha arriving 14:13 (15:45 from 6 July onwards)."

Cili pres noc v lehatkovem voze Pariz -Perpignan, prijezd 7:22 rano a po temer 3 hod prestavce (4 hodinove od cervence) pokracovat rychlym spojenim TGV do Madridu. Je mozne jet rychlovlaky pres Barcelonu, tj. Pariz - Barcelona a Barcelona-Madrid, nebo rychlovlakem do Barcelony a odtud lehatkovym vozem nocnim vlakem do Madridu.

http://www.seat61.com/Spain.htm#London_to_Madrid

Takze 14 tisic km, nebo jen 12set, dela se to s prestupem.

0/0
13.6.2014 3:27

Z78l22a93t80u17š29e 50J70e60l98í84n65k35o66v45á 1525602497922

Sheldon Cooper si to také dokázal logicky zdůvodnit.

0/0
11.6.2014 22:09


M37a45r74t59i59n 30D27o13s68e33d53ě50l 5661577722

On to autor má celé nějaké pomotané - kromě již zmíněné bezpečnostní kontroly třeba i cestu metrem - z letiště je to špatné, ale z vlakového nádraží OK... :) proč rovnou nenapíše, že se bojí létat ;)

+1/0
11.6.2014 15:40

P27a17v62e16l 65M13o52r96a18v82e84c 3432109462138

Zajímavé.. Pán si stěžuje na bezpečnostní kontroly na letišti, ale na nádraží St.Pancras mu kontroly nevadí.

+2/0
11.6.2014 8:40

J27a61n 61J55e62l70í20n38e48k 8853525932916

Přibližně čtrnáct a půl tisíce kilometrů zvládne za nějakých třináct hodin. Wow, 1110 Km/h, pecka.

+5/0
10.6.2014 23:32

P17e86t61r 96N70e20c40h34a44n39i69c30k93ý 7173676448690

Pan redaktor asi jezdí z Paříže do Madridu přes Kalkatu

0/0
11.6.2014 9:31

J44a63n 98J92í41c32h75a 8260660578881

tak jestli takhle kvalitní překlad je i ve zbytku knihy....

0/0
11.6.2014 9:57
Foto

L91i62b95o42r 92V43y41k20o41u60p74i25l 9396275779937

No jo, naši překladatelé bez mozku. Podle mého tachometru je to z Paříže do Madridu 1247 km, něco přes 13 hodin čisté jízdy.

+1/0
11.6.2014 12:00

V70l65a90d28i38m40í36r 86H65o49l59ý 8574911636657

Pekelně rychlý vlak. :-)

Ale nějak to odporuje teroii pomalého cestování. Na druhou stranu, pokud jede vlak rychlostí, jakou nelétá většina dopravních letadel, proč ho nevyužít. ;-D

Redakce, opravte si to.

0/0
11.6.2014 17:01

T68o96m48á14š 65H89a54v86e42t31t20a 5253594200551

Pán ještě necestoval rychlíkem AVALA v neděli večer. To by možná změnil názor.

0/0
10.6.2014 15:46

P80e91t81r 32N11e31c84h64a69n13i48c26k81ý 7793476648420

Jestli si říká pomalý cestovatel, tak by se mu to i líbilo, zvlášť to čekání na něj :-)

0/0
10.6.2014 22:33

P16e28t67r 82N33e59c71h57a83n21i60c78k67ý 7793316518250

Čtrnáct a půl tisíce kilometrů? To ten vlak jede někam do Kanady přes Sibiř. Pán má sice pravdu, ale z finančního hlediska je to jasné. Nízkonákladovka mne vykopne za pár hodin a pár eur rovnou na místě a můžu si tam cestovat co hrdlo ráčí. Za jeho vlakovou kombinaci dám tolik peněz, že už mi nezbude na poznání mé cílové destinace. A jako líný nebo pomalý cestovatel se nemůže nazývat, když cestuje vysokorychlostními vlaky. Jestli chce být pomalý, levný a líný cestovatel, tak ať si to dá vlaky osobními provázanými autobusy. Pak to bude teprv zážitek :-) Navíc jízdenka na trainhotel rozhodně nestojí 100 liber zpáteční, ale jednosměrná a valná většina lístků stojí o dost víc.

+10/0
10.6.2014 14:37

O73n97d31ř58e72j 62Š83r42á78m11e27k 3733710161939

Naprosto souhlasím, nejkrásnějším cílem je cesta samotná. A to i v životě.

0/0
10.6.2014 14:22

Z65u77z19a41n51a 72V56o41l20n73a 1279194332846

Jisté, ale pro někoho vysnena cesta znamená roadtrip po Austrálii. Dva měsíce v karavanu, dokonalost sama. Jenže tam asi těžko pojede lodi, ze..

0/0
10.6.2014 23:56

M12i32c26h73a66l 16M49i43l83l42e64r 9836502549582

lodi do Australie jet muze, ale bude to tzv. World Cruise, neboli okruzni cesta lodi s MNOHA zastavkami. Napr. lodi spolecnosti Princess a P&O ji delaji parkrat za rok. Princess zacina a konci v Sydney nebo Melbourne v Australii, zatimco P&O zacina a konci v Southamptonu, VB.  Cela streka trva obvykle 102-106 dni a je mozne ji delat v usecich, napr. zapadnim smerem Southampton - Los Angeles (pres zastavky na Madeire, americke vychodni pobrezi Karibik, Panamu na zapadni pobrezi i Mexiko), z Los Angeles pres ruzne tichomorske pristavy a NZ do Sydney. Vychodnim smertem se jede ze Southamptonu se zastavkami ve Stredomori, Jaderskem/ Egejskem mori a pak Suezem na Stredni Vychod, obvykle Dubaj a dal pres jizni/ jihovychodni Asii do Australie.

Kdo by jel z Evropy, muze vzit Southampton - Sydney jako druhou polovinu cesty treba na Sea Princess a po pobytuv Australii vzit prvni polovinu svetove okruzni jizdy treba na Dawn Princess Sydney - Benatky, nebo treba Southampton - Sydney pres Blizky vychod a Asii s Aurorou od P&O a zpet s Arkadii od P&O pres Tichomori, Panamu a americke pristavy do Evropy. Ale zabere to bei vocko 50-56 dni kazda cesta.

0/0
13.6.2014 3:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.