Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

UKÁZKA: Líný cestovatel Dan Kieran by do letadla jen tak nesedl

Cestuj pomalu. Tak zní heslo britského novináře Dana Kierana, který si získal pověst jediného píšícího cestovatele, jenž nikam nespěchá. Před rychlostí a masovostí dává přednost tempu, které mu umožní lépe poznat a pochopit místa, kudy projíždí. Z jeho knihy Líný cestovatel přinášíme ukázku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i71c65h86a12l 27M75i79l97l10e98r 9686922419682

s nazory pana Kierana mam par problemu. On si totiz ponekud protireci. Na jedne strane zavrhuje letecke bezpecnostni prohlidky a umyslne prehnani ad absurdum, kdyz pise o puskach a nitroglycerinu v detske lahvicce, na druhou stranu prakticky tutez prohlidku pred nastupem do Eurostar v St. Pancras smete pod koberec jako nepodstatny detail. Pritom ty dve jsou totez.

Pan Kieran by mel byt uprimny a priznat proc dava prednost vlakum, namisto aby plival pausalne na letecka spojeni. Bud nerad leta, obava se letani - nebo zvlast miluje vlaky. Pokud to druhe, sympatizuji s nim jako fanousek dlouhych vlakovych strek (ne mistnich!). Tim ale naprosto nezavrhuji letecka spojeni. Kdyz se nekam potrebuji dostat rychle a je to dost daleko, zasadne letim, ale vyhybam se lowcostum. Kde mohu, pockam, az hlavni aerolinky budou mit nejakou akci, coz neni nijak vzacne. U nas u protinozcu, vzhledem k nasim vzdalenostem mezi hlavnimi mesty, davam prednost letani z praktickych duvodu. Ostatne, v akci prijde letenka dop Sydney s Qantasem levneji nez vlak, ani nemusim letet lowcostem.

Kdyz po ceste nemam duvod spechat, chci si uzit krajinu a pohodli vlakoveho cestovani (jasne, kde mozno v 1.tride), jedu vlakem. Nejzdim vlakem, abych usetril za letadlo, ale z pozitku. Planuji ted pristi cestu do Evropy a mezi Londynem a Prahou pro zmenu pojedu serii vlakovych spojeni, protoze tentokrat chci udelat cestou ruzne zastavky a nepotrebuji byt v Praze za 2 hodiny. Zminenym Eurostarem z Londyna do Parize (obycejnou economy, ktera je velmi pohodlna), luzkovym vlakem do Berlina a mezinarodnim rychlikem EC (Hamburg - Budapest) do Prahy. Jedinou nevyhodou je tahani se se zavazadly, o ktere se mi jinak postara aerolinka.

0/0
13.6.2014 4:26

M95i47c58h88a53l 75M85i79l62l26e35r 9616682969752

dnes uz neni mozne jet z Parize do Madridu primym nocnim spojenim "hotelovym vlakem" Elipsos. Byl zrusen v prosinci 2013. Viz zprava od svetoveho "Guru vlakoveho cestovani" Marka Smitha, alias "Muze v sedadle 61"....."The direct Paris-Madrid Elipsos sleeper train was discontinued from 15 December 2013, but you can still travel overnight, leaving Paris around 21:57 by Intercité de Nuit overnight train sleeping in a comfortable couchette, arriving Perpignan around 07:22.  Have breakfast in Perpignan, then join the 10:07 (11:10 from 6 July onwards) high-speed TGV direct to Madrid Atocha arriving 14:13 (15:45 from 6 July onwards)."

Cili pres noc v lehatkovem voze Pariz -Perpignan, prijezd 7:22 rano a po temer 3 hod prestavce (4 hodinove od cervence) pokracovat rychlym spojenim TGV do Madridu. Je mozne jet rychlovlaky pres Barcelonu, tj. Pariz - Barcelona a Barcelona-Madrid, nebo rychlovlakem do Barcelony a odtud lehatkovym vozem nocnim vlakem do Madridu.

http://www.seat61.com/Spain.htm#London_to_Madrid

Takze 14 tisic km, nebo jen 12set, dela se to s prestupem.

0/0
13.6.2014 3:27

Z52l47a76t78u51š84e 45J69e26l72í60n97k80o46v94á 1505982447952

Sheldon Cooper si to také dokázal logicky zdůvodnit.

0/0
11.6.2014 22:09

M77a71r52t95i27n 86D67o84s85e33d84ě90l 5231217102

On to autor má celé nějaké pomotané - kromě již zmíněné bezpečnostní kontroly třeba i cestu metrem - z letiště je to špatné, ale z vlakového nádraží OK... :) proč rovnou nenapíše, že se bojí létat ;)

+1/0
11.6.2014 15:40

P34a56v31e26l 62M26o21r11a88v72e79c 3242869972258

Zajímavé.. Pán si stěžuje na bezpečnostní kontroly na letišti, ale na nádraží St.Pancras mu kontroly nevadí.

+2/0
11.6.2014 8:40

J30a83n 62J34e11l96í80n93e79k 8603635272596

Přibližně čtrnáct a půl tisíce kilometrů zvládne za nějakých třináct hodin. Wow, 1110 Km/h, pecka.

+5/0
10.6.2014 23:32

P83e91t87r 68N84e69c46h70a93n77i28c42k60ý 7593516168530

Pan redaktor asi jezdí z Paříže do Madridu přes Kalkatu

0/0
11.6.2014 9:31

J16a52n 97J86í17c63h16a 8600860978371

tak jestli takhle kvalitní překlad je i ve zbytku knihy....

0/0
11.6.2014 9:57
Foto

L74i36b45o11r 61V93y50k15o80u91p55i12l 9386785599897

No jo, naši překladatelé bez mozku. Podle mého tachometru je to z Paříže do Madridu 1247 km, něco přes 13 hodin čisté jízdy.

+1/0
11.6.2014 12:00

V83l16a67d45i30m52í73r 17H56o73l61ý 8964831336627

Pekelně rychlý vlak. :-)

Ale nějak to odporuje teroii pomalého cestování. Na druhou stranu, pokud jede vlak rychlostí, jakou nelétá většina dopravních letadel, proč ho nevyužít. ;-D

Redakce, opravte si to.

0/0
11.6.2014 17:01

T33o81m47á42š 28H50a81v41e97t65t10a 5113724240961

Pán ještě necestoval rychlíkem AVALA v neděli večer. To by možná změnil názor.

0/0
10.6.2014 15:46

P95e57t38r 13N26e75c80h40a90n54i83c70k93ý 7153296888180

Jestli si říká pomalý cestovatel, tak by se mu to i líbilo, zvlášť to čekání na něj :-)

0/0
10.6.2014 22:33

P96e67t92r 77N56e41c27h70a43n33i36c46k63ý 7513716438420

Čtrnáct a půl tisíce kilometrů? To ten vlak jede někam do Kanady přes Sibiř. Pán má sice pravdu, ale z finančního hlediska je to jasné. Nízkonákladovka mne vykopne za pár hodin a pár eur rovnou na místě a můžu si tam cestovat co hrdlo ráčí. Za jeho vlakovou kombinaci dám tolik peněz, že už mi nezbude na poznání mé cílové destinace. A jako líný nebo pomalý cestovatel se nemůže nazývat, když cestuje vysokorychlostními vlaky. Jestli chce být pomalý, levný a líný cestovatel, tak ať si to dá vlaky osobními provázanými autobusy. Pak to bude teprv zážitek :-) Navíc jízdenka na trainhotel rozhodně nestojí 100 liber zpáteční, ale jednosměrná a valná většina lístků stojí o dost víc.

+10/0
10.6.2014 14:37

O76n65d48ř55e29j 45Š57r11á17m51e72k 3663210461929

Naprosto souhlasím, nejkrásnějším cílem je cesta samotná. A to i v životě.

0/0
10.6.2014 14:22

Z46u21z92a75n55a 14V27o10l95n85a 1549424572136

Jisté, ale pro někoho vysnena cesta znamená roadtrip po Austrálii. Dva měsíce v karavanu, dokonalost sama. Jenže tam asi těžko pojede lodi, ze..

0/0
10.6.2014 23:56

M53i90c41h98a59l 71M52i33l68l50e48r 9566302559342

lodi do Australie jet muze, ale bude to tzv. World Cruise, neboli okruzni cesta lodi s MNOHA zastavkami. Napr. lodi spolecnosti Princess a P&O ji delaji parkrat za rok. Princess zacina a konci v Sydney nebo Melbourne v Australii, zatimco P&O zacina a konci v Southamptonu, VB.  Cela streka trva obvykle 102-106 dni a je mozne ji delat v usecich, napr. zapadnim smerem Southampton - Los Angeles (pres zastavky na Madeire, americke vychodni pobrezi Karibik, Panamu na zapadni pobrezi i Mexiko), z Los Angeles pres ruzne tichomorske pristavy a NZ do Sydney. Vychodnim smertem se jede ze Southamptonu se zastavkami ve Stredomori, Jaderskem/ Egejskem mori a pak Suezem na Stredni Vychod, obvykle Dubaj a dal pres jizni/ jihovychodni Asii do Australie.

Kdo by jel z Evropy, muze vzit Southampton - Sydney jako druhou polovinu cesty treba na Sea Princess a po pobytuv Australii vzit prvni polovinu svetove okruzni jizdy treba na Dawn Princess Sydney - Benatky, nebo treba Southampton - Sydney pres Blizky vychod a Asii s Aurorou od P&O a zpet s Arkadii od P&O pres Tichomori, Panamu a americke pristavy do Evropy. Ale zabere to bei vocko 50-56 dni kazda cesta.

0/0
13.6.2014 3:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.