Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva cyklisté, dva názory. Jeden jezdí s helmou, druhý zásadně bez ní

Používání helem je z velké části ovlivněno mediální masáží a jde také o výnosný obchod se strachem. Tvrdí to zkušený cyklista Vít Štěpánek, který jezdí na kole bez helmy. S tím nesouhlasí aktivní cyklista a šéfeditor iDNES.cz Petr Pravda, který namítá, že jezdit dnes bez helmy je hazard. Oba odpovídali čtenářům v on-line duelu od 11 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P90e93t11r 31D48v27o43r32a13k 3321720927289

Asi před 2 měsíci jsem začal jezdit na kole. Po dlouhé době, pro zábavu pro lepší fyzičku. Překvapilo mě, že drtivá většina polních cest, které jsem znal z dřívějška a kde jsem se třeba i vyflákal na kamenech, je dnes luxusní vyasfaltovaná cesta, kde opravdu smýknutí kol na kameni nebo větvích nebo trávě nehrozí. Helmu proto zatím nemám.

Podotýkám, že jezdím i na motorce a mám nejen povinnou helmu (integrálku, přestože papírově vyhoví i otevřená), ale mám i koženou kombinézu, rukavice, boty...na lyže mám kromě nepovinné helmy i páteřák...

0/0
4.8.2014 11:15

J12a23n 23H27o61n27z12o59v69i41č 3393864249938

Od svých 4 do 35 let jsem vydatně jezdil na kole pro zábavu, kvůli prosté dopravě z A do B, cestování a vůbec jsem toho o mnoho víc najezdil než nachodil. Nikdy jsem helmu neměl, tehdy mívali helmu na kole maximálně závodníci Závodu míru a ještě ne všichni, pokud by v helmě vyjel běžný socialistický občan, byl by za cvoka. Spadl jsem mnohokrát i ve větších rychlostech, vyjma silniční lišeje se mi nikdy nic nestalo, žádná zlomenina, natož úraz hlavy. Je to jen konstatování, nevím, jestli jsme tehdy byli opatrnější nebo teď se jezdí obecně rychleji, spíš mi připadá a to se týká např. i lyží, aut atd. že lidé nepoužívají mozek, jedou, co to dá a hlavně nedokáží odhadnout své možnosti, přičemž v případě průseru se nestačí divit, že situaci totálně nezvládli, ani nestačili se pokusit ji zvládnout, jak se vše událo nečekaně a rychle. Teď mám čas jet na kole tak maximálně nakoupit, spíš než helmu zásadně používám reflexní vestu původně do auta a to i ve vedru na nahém těle.

0/0
24.7.2014 11:58

L63a53d45i34s49l78a53v 97Z37o57c16h 8122808784238

Jen pro zajímavost - na stránkách zabývající se tématem motoristických přileb byl vznesen dotaz, zda je možno na mopedu (Betka) používat místo motocyklistické helmy cyklistickou. Odpověď zněla: "NE, v žádném případě, na motocyjklu vás cyklistická helma vůbec neochrání".

Nevím, co si o tom myslet...

0/0
24.7.2014 8:24

M53a31r50c38e82l 73B31l62a71ž43e33k 2336794786667

Pane Štěpánku, tuto, jak říkáte, extrémní a velmi nepravděpodobnou situaci, jsem zažil už dvakrát a myslím si, že mně helma zachránila život. Nebo minimálně velmi vážný úraz s pravděpodobnými následky. Jezděte si tedy bez helmy, je to Vaše věc, ale nesvádějte k tomu ostatní. Děkuji.

+2/0
21.7.2014 13:43

I24v74a57n 74B65a17z25i79k47a 8883496184649

Jen hlupák si myslí, že zranění se dá vyhnout. Snižovat jehomožnost ano, ale zcela vyhnout - nikdy!  ...A pokud riskuji, tak chci riskovat tak,abych mohl zítra zas. :- ))

+3/0
21.7.2014 12:45

V23á24c75l49a41v 12V17e50s74e57l89ý 3365928333818

Setkávám se s názorem " v helmě nejezdím, připadám s v ní jako idiot". Ale už si neuvědomí, že bez helmy na kole připadá jako idiot všem ostatním.

+7/−8
14.7.2014 13:41

M12i22c24h86a46l 11V67o97r82e46l 5169694897922

Napřed by se měl každý naučit na tom kole taky pořádně jezdit, do čehož paří i padání. Naočkovat si aspoň 2 roky "juda" a nechat sebou pořádně mlátit o zem. Tím by se to padání na hlavu zredukovalo :-). Viděl jsem několik držkopádů a často lidí letí, jak letí vůbec ze sebou nic nedělají, ani si nestihnou uvědomit, že letí. Neskutečný pytle brambor a to říkám narovinu. Chápu, že by většina se mnou nesouhlasila ale stojku a salto by měl každý zvládat jako denní chleba, to by pak ty pády všude vypadaly jinak, když člověk umí ovládat svoje tělo.. S helmou jinak souhlasím, zabijáků v autech nebo bláznů, co to valí 50km/h na přeplněné cyklostezce je dost, lepší materiální ochrana hlavy v těchto situacích zatím není.

0/0
14.7.2014 10:47

M34a22r97t57i29n 57K82r47á75s59a 1579576653833

helmu používám, i když si stejně jako pán myslím, že se dá úrazům předcházet. Ale zas na druhou stranu se dá říct, že nikdy nevíte kdo vás trefí

+4/0
14.7.2014 8:00

M30a80r41t34i91n 77Č35e74r61m70á63k 4541256920128

Měl jsem na kole dvě zajímavé "rány", obojí naštěstí jen potlučený a natažené krční svaly. A na kolem umím jezdit, mám už něco najeto... Ale pak přišla shoda několika náhod najednou a poslední zlomek sekundy jsem věděl: "aha, letím". Tudíž názor, že předvídám, a to mi stačí na úplnou eliminaci rizika je hodně naivní. Ale jen než přijde ... ta "rána".

+3/−1
11.7.2014 23:18

L26u56c49i45e 91P77r72o75v97a83z36n62í65k38o79v27á 5472262509220

Názor pana Štěpánka mě poněkud šokoval. Osobně si myslím, že ten, kdo tvrdí, že "v drtivé většině případů" se dá úrazu předejít používáním mozku (a bezpečným chováním), sám tento orgán postrádá. Copak můžu mít pod kontrolou chování lidí okolo mě?! Nebo 100% vyloučit vlastní chybu?! V 8 letech jsem na lyžích spadla z vleku, helmy se v 90. letech ještě moc nenosily, no a jak si tak nandávám rukavičky, sedím na kraji sjezdovky hned vedle pomy na velmi přehledném a mírném úseku, během pár vteřin mám kolem sebe plno krve a rozřízlou hlavu. Nějaký idiot si myslel, že by bylo fajn mě přeskočit. Dá se snad vyloučit, že 8-leté dítě spadne? Dá se vyloučit setkání s idiotem? Ne. Pane Štěpánek, domyslete to do konce.Rv

+6/−2
2.6.2014 13:14
Foto

S85t15a50n90i19s48l59a97v 95T15e22s89a11ř 9927804712394

Můžu jezdit sebeopatrněji, ale uklouznutí kola na kamenu, kořenu, blátu apod. se nikdo 100% vyhnout nemůže nikdo. Vyhnout se blbcům / volně pobíhajícím psům / nepozorným dětem se taky 100% nedá, takže HELMA ANO.

A těch pár stovek nikoho nezrujnuje. Ruku na srdce, většina z nás má dražší mobil než obě helmy (na kolo i lyže) dohromady.

+6/−1
27.5.2014 13:11
Foto

V19a75c23l16a44v 11F36u13k51s75a 2193301764

bez helmy už nejsem biker ale nezodpovědný cyklista

+6/−2
12.5.2014 18:37

A64n81t30o57n59í71n 61V74á85c57l66a18v17í50k 3218352913835

Můj kamoš je Mudr. a lítá vrtulníkem jako záchranář. Jeho heslo zní. Nepustit nikoho z rodiny na kolo bez helmy !!! Je plno zoufalců kteří sedí v invalidním vozíku. Další debata je zbytečná !!!

+7/−1
10.5.2014 21:08

E44d95a 77D79r22á45b21e26k 7839362203807

to kombinujete "argumentvání kamarádem" a "argumentovánií autoritou" dohoromady ;-D

0/0
13.7.2014 23:16

P45a77v63e71l 73G51ö64t79z65e 4453602592565

Ono se tak nejak zapomina na to, ze i kdyz to clovek nema prikazem, muze si to helmu vzit, stejne jako ji muze dat svym detem, za ktere on ma zodpovednost. Prikazovat ale dospelym helmu je podle mne nesmysl. kdo ji chce pouzit at ji ma, kdo nechce at si nese sve riziko. Proc to prikazovat.

+1/0
7.5.2014 12:23

P39a24v67e14l 15Š65e17d54l35b88a43u30e67r 7298881862185

V roce 89 jsem utíkal na trolejbus, zachytil jsem hlavou za natažený drát, kterého jsem si nevšiml, spadl jsem v běhu dozadu na hlavu a praskla mi spodina lebeční. Měsíc v nemocnici, skoro v rakvi. Nic moc... Jako chodec jsem přilbu fakt neměl, ale hodila by se. Na kole jsem v té době - a to přilby ještě nebyly -  jezdíval skoro pořád a bez nehody. Ovšem to jezdilo podstatně méně cyklistů i aut a nebyli bruslaři, nejezdilo se po horách, takže dneska je možnost pádu na kole jistě větší, než v osmdesátých letech. Protože vím, jak hnusné je ležet měsíc v nemocnici, že mozkomíšní mok, tekoucí z ucha, je krásně citrónově žlutý a jak je hrozné celou tu dobu nesmět ani vstát z nemocniční postele, ani číst, ani poslouchat rádio, ani se dívat na televizi, prostě nic, jen ležet a čekat, až se mozek zahojí a těšit se, až zase jednou konečně půjdu do sprchy, tak proto jsem spíše pro přilby. Ten měsíc pouhého ležení na zádech s kapačkou, při plném vědomí, ten se šíííleně táhnul, bylo mi 19... Snad nejhorší zážitek v životě. Ono se na kole většinou fakt nic nestane a svádí to možná k pohodlí bez ochrany, ale když už se něco stane a přilba není, je pozdě. Jakou rychlostí jsem mohl tehdy utíkat na ten trolejbus? Docela malou, nejsem gepard a ta hlava stejně praskla a to hodně... Dodnes jsem si na nic z toho úrazu nevzpomněl a to mě vezli vrtulníkem nad Ostravou... I když je pravda, že přilby moc půvabu nepobraly a moje krásná žena se přilbou změní na celkem ošklivého ufouna, stejně je raději používáme.

+6/0
3.5.2014 1:39

T67o56m60á60š 85J13a38n45e62č31k87a 4391805976170

Jezdit bez helmy je stejné jako nepoutat se v autě. Stokrát se nic nestane, ale když se stane - pak je pozdě říkat kdyby. Tahal jsem řádově desítky lidí z auta a neviděl jsem nikoho, komu by zachránilo život, že nebyl připoutaný, ale spoustu mrtvých, kteří být mrtví nemuseli. A viděl jsem mnoho takových, kteří díky helmě přežili bez následků nehodu na kole, ale bohužel i takové, kteří, díky tomu, že neměli helmu mají doživotní následky a několik takových,  kteří ten pád nepřežili.

+11/−1
2.5.2014 17:51

P35e74t98r 39H43l92a64d92í48k 2146585331100

Kvalitní helma na kolo se dá pořídit už od 500kč.Kdo jezdí s helmou je cyklista,bez helmy kolař;-Dnebo na helmu nemá peníze a frflá že ji nepotřebuje;-D;-D;-D

+5/−3
2.5.2014 17:40

P68a42v88e46l 96O51d65r29a22z21i35l 6854319517820

Přečetl jsem si odpovědi pana Štěpánka, je milé, když je člověk věřící, ale věda také není k zahození. Přestal jsem ho brát vážně ve chvíli, kdy napsal, že přilba omezuje vnímátní. To je nesmysl, pokud si ji ovšem nenasadil přes obličej, což je docela dobře možné.

Statistika je jasná. Nejčastější (lékařsky řešené) úrazy na kole jsou úrazy hlavy a u těch přilba zásadně snižuje riziko smrti, poškození mozku a doživotní invalidity.

+5/−1
2.5.2014 17:37

P77a76v72e37l 81O18d55r67a89z54i92l 6524739177550

Typická arugmentace nezodpovědného: s helmou víc riskujete. Tak já, vážený pane, já ne. Nikdy jsem nezastavil na sjezdovce pod muldou, nikdy jsem nejel šusem lesem. Mám ale na kole dvoje brzdy a taky helmu.

+3/−1
2.5.2014 17:10

F12r61a12n69t13i72š83e89k 87M25o77s94s 8242483239189

Jezdím na kole asi od pěti let (bude mi 40) a najezdím toho dost. Jako malí kluci jsme se toho na kolech navyváděli opravdu hodně a nikdy napamatuji, že by stal vážný úraz (maximálně nějaká zlomená ruka). A to jsme na kole skákali z ramp, akorát jsme prostě dávali pozor.

Dneska mi to připadá, že lidé podlehají s přilbami falešnému pocitu bezpečí. Viz. články o tom, jak se někdo na Šumavě rozbil, protože najel z asfaltové cesty na štěrkovou a letěl pro něj vrtulník i přesto, že měl přilbu.

Absolutně nechápu ty jedince, kteří by hned všem nařizovali nošení přileb. Vždyť je to přeci perfektní, že máme na výběr. Jezdím bez přilby? No a co, je to moje zodpovědnost, moje hlava, tak v čem je problém? Proč hned tolik agrese a netolerance?

Také se podivují nad tím, kolik lidí tu píše, že jim přilba zachránila život nebo je uchránila od težkého zranění. Buď si vymýšlí nebo na kole neumí jezdit a nebo jezdí riskantně a neopatrně. Jinak si to nedovedu vysvětlit. (Samozřejmě neplatí pro závod nebo trénink, zde jsou pády i zranění na místě)

Já osobně (tento názor nikomu nevnucuji a ani ho nechci uzákonit povinně pro všechny) doporučuji používat přilbu v těchto případech:

- jízda po silnici s hustým automobilový provozem mimo město, rychlá jízda v lese, sjezdy apod., při závodě, pro toho kdo na kole pořádně neumí, jezdí riskantně nebo pod vlivem alkoholu. Naopak přilbu považuji za zbytečnost v případě že: - jedu na výlet, jedu do práce, do školy, na nákup, mimo silnice s hustým provozem

+6/−2
2.5.2014 13:42

P91a20v86e26l 75O76d76r25a54z10i52l 6434539537760

Vy máte prostě problém respektovat zkušenosti jiných a zásadně upřednostňujete zkušenosti svoje. To je přirozené. Barák počítám taky nemáte pojištěnej, protože jste ještě nikdy nevyhořel a těm, kteří o tom vyprávějí, těm to nevěříte, že? ;-D

+5/−2
2.5.2014 17:11

D58a72n 20M59a32c26h27o77l97d87a 8887572584852

a va sto neprekvapuje, ze asi 80% zastancu prileb zde se uz skarede vymlelo? Nechci rikat nejake dogma, ale za cely zivot se kolem me tezce rozbili 3 lidi, jeden co u jizdy drzel v ruce GPS a nevenoval se rizeni, jeden co ozraly sjizdel schody a treti co pri brutalnim sjezdu sejmul strom. Ano vsichni s prilbou, ale zajimavy je spis ten duvod. Pri normalni jizde se v mem okoli jeste nikomu nic nestalo, ani velky pad. Ono oboje má něco do sebe prilba i opatrna jizda. Ja prilbu mam, ale vozim ji pouze v pripadech k tomu opravdu vybyzejicich.

+2/−1
4.5.2014 10:07

P92a16v53e80l 62J82a65n57o41u78š34k45o57v68e60c 1383408459202

Pane Odrazil, nechte to na každém, ať se rozhodne jestli si pojistí barák nebo dá helmu na hlavu.

+1/0
17.7.2014 17:37

J66a14n 84P64e26r96n89i23k 8210981378286

Takže shrnuli diskuzi, tak jsou zde hysteričtí zastánci přileb, kteří jak to vypadá používají kolo jako adrenalinovou zábavu ježděním po kamenitých lesních cestách mezi stromy a pak ti, kteří na helmě tak nelpí a používají kolo jako dopravní prostředek. No v zájmu zdraví a bezpečnosti našich občanů bych proto dovolil vlastníkům lesa zakázat vstup do svého lesa (když se bude někdo čílit, tak ať se zamyslí, zda by dovolil bandám cyklistů rajtovat po jeho zahradě kde se jim zlíbí a ožírat jejich stromy a keře). Stejně tak výkřiky o placení léčení těm bez helmy - no ono jet na kolo do lesa ať s helmou nebo bez ní je riziko a přiznejme si to - pohřeb platí rodina, i blbá zlomena noha jde z pojištění, ačkoliv sice dotyčný měl helmu, ale je to blb co si potřebuje dopřát adrenalinu. Konec výkřiku, závěr nechť si každý udělá sám.

+2/−2
2.5.2014 10:35

D27a89n 32M48a55c70h80o69l87d29a 8277932844232

podle diskuze to vypada ze ten kdo nosi helmu neumi jezdit na kole, pac 80% takovych lidi uz se vymlelo :) a to nejspise tak hrozne, ze jim blembak zachranil zivot. Nicmene odbocim od kola k lyzim. Bohuzel nikdo moc neví, ze podle ruznych testu lyzarska standartni prilba zabrani smrti po narazu na pevnou prekazku do 30 km/h. A takto pomalu moc lidi nejezdi. Takze se jedna o jakysi falesny pocit bezpeci, pomahajici vlasne jen proti otresu mozku. Ovsem otres mozku neni takovy marketingovy tahak jako smrt.

+2/−2
2.5.2014 8:46

F74r56a65n48t67i51š77e89k 53M11o38s89s 8562903489709

Také me udivuje, kolik lidí ze píše jak jim přilba zachránila život. Buď na kole neumí jezdit nebo jezdí riskantně.

+2/−2
2.5.2014 13:44

J66a30n 22K60o44h23l 4193227891574

U lyží mi to dává smysl, na kole ne. Občas ji beru jen do jizerek nebo do horšího terénu a jednou to na šumavě dost nepěkně odnesla, ale to mi bylo asi 9.. Ale obecně lepší je jezdit bez ní. Umím prostě odhadnout svoje síly, jezdím odmala a potencionálně nebezpečné situace dokážu včas vyhodnotit a koncentrovat se na jízdu, stejně jako za volantem, nemyslet na blbosti a úplně to stačí. Ale dneska jezdí na kole každej, a podle toho to na cestách někdy i vypadá. A že se zvyšuje rychlost je nesmysl, třeba u mě se s věkem spíš snižuje :-) Málokdy teď jedu přes těch cca 60km/h, a to jen na předem vyzkoušených, rovných a opravených úsecích cest ;-)

+1/−1
2.5.2014 5:45

L69u57d89ě49k 20N98ě50m51e49c 5345741532564

Ve třiceti brzdit. Chm....

0/0
2.5.2014 7:32
Foto

P58a37v73e87l 92S58ý98k79o42r98a 7300985145423

Tak takového naivu aby pohledal

0/0
14.7.2014 8:54

J49a98n 64P44o75l89a96n92s86k50ý 4432127863471

Ten kdo jezdí bez přilby je u mě vocas a nepovažuji jej za cyklistu. Většinou bez ní jezdí hlavně ti, co na kole jezdí málo = ještě větší riziko - jsou schopni z kola spadnout i při rychlostech okolo 5 km/h, zavaděním o větve, nedržením stability a podobně. Je to jednoduché, neuvědomují si rizika, a díky tomu si myslí, že jsou v bezpečí a snaží se ušetřit 500-1000 korun. Do nedávna jsem jezdil cca 200 km za týden, často i více a s čím sem se za tu dobu setkal. Ruku na srdce, každý kdo pravidelně jezdí se setkal s nehodou, u které přilba někomu zachránila život - a i kdyby za tu celou dobu co jezdíte jednou zachránila ten Váš tak stála za to.

+4/−4
2.5.2014 4:21

J17a66n 73K27o19h70l 4843867551304

500 stovek za přilbu? to je jako nemít žádnou..

+2/−2
2.5.2014 5:46

J60a23n 19P25o70l37a90n45s76k58ý 4502857153571

Ano, Lidl - měl jsem jeden čas i tu jejich, nyní mám Specialized S3 = rozdíl? Skoro žádnej. Ano S3 je lehčí, ale pohodlná byla i ta z Lidlu. Oni tady z toho taky dělají, jak je to drahé a hrozná masáž. :D Chci jezdit na kole, tak si prostě koupim helmu. Pokud málo, tak si koupím helmu v Lidlu a je, pokud jezdím více a líbí se mi třeba i nějakej design, tak si připlatím. Ale! Určitě bych to nenařizoval zákonem, když je člověk magor, je to pořád jeho volba. Kdykoliv jedu okolo cyklisty bez přilby, tak si pomyslím svoje - nahrál bych mu vše co jsem za tu dobu ježdění viděl do mozku a určitě by si to rozmyslel. Nejhorší jsou pak ti, co tvrdí, že jsou tak dobří cyklisté, že přilbu nepotřebují, a že musíš jako mít ty "reflexy" a podobné keci.. Tak jako pán Štěpánek. Smutné je, že právě takovým se nic nestane a pak najednou prásk, objeví se únava, nebo podcení situaci a nejsou mezi námi..

+4/0
2.5.2014 6:20

P83e55t63r 70K85m39e85n15t 9202910236682

Ja bych to taky nenarizoval zakonem ... Jen bych do zakona dal ,že pokud clovek neudela vse k ochrane sveho zdaravi zaplati naklady na uzdraveni ze sveho.

0/0
6.5.2014 15:47

L80u20d37ě28k 55N93ě78m14e31c 5655741362654

Přesně tohle je ta mediální masáž. Ne že bych neměl dražší.

+3/0
2.5.2014 7:33

J95a15n 65P52e45r61n11i18k 8880711558106

Ano, pokud jezdíte lesem, pak přilbu ano, protože jezdit lesem je nebezpečné. Ale ruku na srdce, do lesa se buď jezdí traktorem na dřevo, nebo pěšky se kochat. Nemám rád cyklisty, co mi jezdí do lesa (mého) a roze.erou cestičky a zničí podhoubí. Jinak na silnici větve nečouhají (tam kolo patří). Jednou mi helma pomohla - při krupobití, to není špatná věc - od té doby se dívam na předpověď. Jinak z ní bolí za krkem.

+1/0
2.5.2014 10:28

F98r56a69n24t50i30š95e56k 88M26o63s26s 8302643719819

Vy jste mi teda pěknej dáreček.

+1/0
2.5.2014 13:20

J82i90r18k28a 97C74h79i72p 3426682576895

jeden muj osobni poznatek... bez prilby jedu mnohem opatrneji, proto s ni nejezdim jak na lyzich tak na kole. Nepranyrujte me za to, ze jsem nezodpovedny k sobe, kdy jde hlavne o to, riskuji to, ze me sejmete vy, nezodpovedni s miliony ochrannych doplnku...   Je to dost podobna situace, jako jizda bez pasu, nyni se citim jako nahy...pasy mnohym nestaci, vetsinou maji SUV korejske znacky, aby se citili mene ohrozeni podobnymi povahami jako jsou oni sami

+3/0
1.5.2014 23:56

M14i78c19h64a37e28l 97M33e63n63s10i69k 8281466480422

(pardon, odesláno předčasně - pokračování:)

Pan Štěpánek v podstatě neříká nic jiného, že každý má buď jezdit jak "paní radová", NEBO v opačném případě si helmu nasadit. Je asi nepochybné, že pokud chci na kole opravdu JEZDIT a troufnout si sjezd lesem nebo kamením NEBO na jinak bezpečné a přehledné silnici vyšší rychlost NEBO jízdu městem, helmu si pro jistotu vezmu a to nijak nezpochybňuje.

Tak v čem je vlastně ten "duel"? V tom, že si Štěpánek natřásá peří? :-)

+1/−1
1.5.2014 21:50

M87i45c86h73a79e27l 26M79e52n56s35i29k 8821366540912

Ten "online duel" se opravdu nedá dočíst a je k ničemu.

Měl mne varovat už výraz "...předraženou, neforemnou, obtěžující skořápku..." - pan Štěpánek má asi buď mimořádnou smůlu při výběru helmy, není ochoten ji koupit jinde než v Tescu za dvě stovky anebo - a to nejspíše - má "neforemnou a obtěžující" hlavu.

Nejsem profesionál, snob ani boháč - ale žádná z helem, které jsem kupoval, nikdy nestála víc než 2690 Kč, nevážila víc než 220 gramů a hlavně: ŽÁDNÁ NEMĚLA PÁSKY VPŘEDU ;-D (reakce na vpravdě idiotský argument nějaké tazatelky, že jí pásky "omezovaly periferní vidění" - to mne fakt pobaviloR^).

0/0
1.5.2014 21:43

A40n90t76o79n61í36n 97S32e41b17e27r82a 7313898800599

Přílby to je jen lobby a mediální masáž výrobců přileb. Je to prostě relativně nové odvětví na kterém se dá služně vydělat.

Dneska jsou přilby na všechno.

Snad ještě přilba pro chodce není.... ;-D

+5/−1
1.5.2014 19:37

O42n90d37ř54e94j 77R71a86z97ý65m 2175126985257

Ta hysterie helmařů je nevídaná.. co vás tak rozčiluje na lidech, co nenosí helmu na kole?

+8/−2
1.5.2014 10:28

M95a18r70i69á77n 50J66o86s16e89f22í55k 1653611447948

Jaká hysterie. Rozbiješ si svoji hlavu. Já přilbu vozím. Hysterii ve mě vyvolává sebevědomí lidí kteří si myslí že se jim nemůže nic stát, protože umí jezdit na kole. Já taky jezdit umím, ale když můžu trochu snížit riziko vážného zranění, proč bych si nedal přilbu na hlavu. Dnes kvalitní přilba váží pár gramů a je odvětraná tak, že ani nevíte že máte něco na hlavě. Přilba je základ.

+4/−2
1.5.2014 12:14

K88a71r96e91l 37N55o80v59á24k 7671144788240

Kecy, kolo je základ. Na co byste měl helmu bez kola?;-D

+10/−1
1.5.2014 13:35
Foto

J53a34n 97W16u44t98k56a 5227539493244

Mne spis vadi, kdyz nekdo nekomu vnucuje svuj nazor, to je ta hysterie. Ja si helmu treba koupim, az vyhodnotim, ze se riziko zvysilo. Treba jednou budu pouzivat kolo kazdej den. Treba i zacnu jezdit pravidelne po silnicich,coz bych ale opravdu nechtel. Potom o tom budu uvazovat...

+5/0
1.5.2014 17:29

L72i36b10o24r 98Z39a25j36í91c 8181926209197

Jezdím na kole závodně přes 30 let a samo jsem jako kluk helmu nechtěl vozit, ale dneska je úplně jiná doba, na silnici je to samý idiot a tak helmu vozím i když jedu s manželkou na výlet .:-)

+2/−1
1.5.2014 9:28

K71a68r24e58l 56N12o72v71á51k 7421804918150

Názor závodníků je irelevantní, nakonec svým vyjádřením jste se obdivuhodně otevřeně zařadil.:-/

+1/−5
1.5.2014 13:37

A20n66t15o32n50í49n 56S34e65b36e40r81a 7303978400219

No já jsem se vyučil na kole v terénu, rychlými sjezdy a teď už jezdím jen rekreačne s manželkou. A to jsou rychlosti ve kterých si neumím přestavit, že by se mi něco stalo. 20 let jsem na kole něměl nehodu. Jen když jsem se učil, tak jsem občas přepad.

+4/−1
1.5.2014 7:45

M69a30r43i24á36n 46J30o49s10e20f79í77k 1713391547188

Další nesmrtelný.

0/−5
1.5.2014 12:15

K18a87r71e20l 14N51o68v46á84k 7521444388410

A vy si nezapomeňte vzít helmu i na WC.

+7/0
1.5.2014 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.