- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Projezdil jsem toho hodne, ale nejkrasnejsi jsou uzkokolejky Skagway - hranice s Yukonem a Siliguri - Darjeeling v severni Indii.
Mezitěmi cestami vlakem snů mi chybí třeba trasa Peking - Lhasa, nebo svýcarský Ledovcový expres.
o Glacier Expressu jsme uz dole mluvili
Celkem me prekvapilo, ze pani redaktorka do vyctu zaradila Kralovskeho Skotsmana namosto dole zmineny Venice Simplon Orient Express.
Kdo ma zajem si o tom neco zajimaveho precist (anglicky) a podivat se na fotografie, prikladam link.
http://www.seat61.com/Venice-Simplon-Orient-Express.htm#.U1HpesfvOWg
Krásné, také bych se svezl, ale dát 190 tisíc za Schongolo expres (základní cena) nebo 160 tisíc za Transibiřský expres je FAKT hodně.
http://www.esotravel.cz/poznavaci/jizni-afrika/shongololo-express-the-southern-cross/
http://www.esotravel.cz/poznavaci/rusko/transsibirska-magistrala/
pred nekolika desitkami let jsem mel prilezitost jet regulernim Simplon Orient Expresem z Belehradu do Athen (23hodin), v luzkovem voze. Jidelni vuz byl pristaveny jenom na recke hranice. Vzpominal jsem pri tom na blizkeho pribuzneho, ktery v techto vlacich kdysi jezdil jako pruvodci, na cele trase z Parize. Samozrejme jsem vzpomenul i na Agathu Christie a jeji "Vrazdu v Orient Expresu", trebaze tohle byla ta Simplonska vetev koncici v Athenach, ne Orientalni koncici v Istanbulu. Tahle trasa ani spojeni uz neexistuji.
Kdyz znovu zahajili provoz Orient Expresu ve forme dobove restaurovaneho luxusniho specialu, rekl jsem manzelce, co kdybychom si na nem jednou vyrazili pri jedne nasi navsteve Evropy. Prozatim jsme ale vzdycky zamerili potrebny rozpocet na jine, delsi a obsahem podstatne narocnejsi aktivity.
Posledne jsme namisto Orient Expresu zvolili krasy Svycarska a jejich Glacier Express, Bernina Express a Willem Tell Express a predtim 12 denni zajezd lodi po Stredomori.
Venice Simplon Orient Express jede z Parize nebo s pripojkou Pullmanem z Londyna a konci v Benatkach, ackoliv nekolikrat za rok ruzne luxusni specialy (s prestupem) konci v Praze, Krakove, Budapesti, Vidni. 2x za rok jede Pariz - Budapest-Bukurest-Istanbul. Je to nejluxusnejsi evropsky vlak s cenami tomu odpovidajicimi, napr. Londyn- Praha (2 dny/1 noc) od E 2050 (ekv. 47000Kc) za osobu. 6dni/5noci trasa a Pariz- Istanbul zacina od kousek pod E 6000 za osobu.
od doby, kdy Richard Trievithick vyhrál 500 guinejí, že svou lokomotviou převeze 10 tun na trati dlouhé 10 mil, uplynulo už 210 let, vážení, Stephenson byl zajisté geniální konstruktér, byl třeba i stavitelem první veřejné trati Stockton – Darlington, ale rozhodně nebyl vynálezcem lokomotivy
Neměly by se zaměňovat "nejúchvatnější tratě" s "nejluxusnějšími vlaky".
Troufám si tvrdit, že klientela nejluxusnějších vlaků s jízdenkou za x tisíc eur se nerekrutuje zrovna z železničních nadšenců, a účelem jejich cesty je spíš se ukázat v nových šatech a používat cestu následně při společenské konverzaci.
Tím neříkám, že tyto vlaky nejezdí po krásných tratích, akorát že se po těch samých tratích dá jet i normálními vlaky za zlomek té ceny.
no a Proc by kazdy mel cestovat stejnym stylem a za stejnym ucelem, ve stylu uniformovane dovolene jako na poukaz ROH? Proc by si lide nemohli vyhodit z kopytka a zaplatit si zajezd luxusnim vlakem, nebo v luxusni kabine na lodi, jestli je to bavi? Proc by je za nekdo mel jeste dnes nekdo kritizovat jako to delavaly domovni duvernice za totality?
Kazdy clovek prece ma pravo si uzit dovolenou podle svych zalib a kapsy a nikomu jinemu do toho nic neni
A co Sri Lanka (Highlands) nebo Indie (cesta do Shimly)?
tebe jeste prekvapuje, ze se na idnes nadpis absolutne netyka clanku? Tohle samozrejme nejsou nejuchvatnejsi zeleznicni trate sveta, tohle jsou jen nejluxusnejsi a nejdrazsi vlaky (nejsou tam vsechny, par jich jeste chybi). Abych rek pravdu, uplne nechapu, jak muzou delat lidi redaktory, kdyz nerozumej psanymu textu.
Osobně mi tu chybí Švýcarský Glacier Express
Oni se ve vyberu soustredovali na dlouhe trasy a luxusni vlaky. Glacier Express sice vezme neco pod 8 hodin ze St. Moritz do Zermattu nebo opacne, ale trasa je asi jen 250km. Je zajimava, ale na druhou stranu neni nic tak svetoborneho a co se inzerovaneho luxusu tyce....
Nacincane prostrene stoly v prvi tride slibuji, ale kdyz prinesou menu, je velmi obycejne a neni vyber. Kdyz prinesou jidlo, je jasne, ze jeho kvalita a zpusob prezentace je horsi, nez hromadne stravovani v kantyne.
Predkrm byl michany salat, oznamili, ze polevka neni. Hlavni chod byl jakys takys "gulas" s ryzi, ktery honosne nazvali Hovezi Stroganoff. Nemelo to smetanovou omacku jako musi mit Stroganoff, jenom takove nejake hnede UHO. Dezert byl jen obycejny jablecny rez. Jidlo uvarili nekde ve stredisku hromadneho vyvarovani, dali do plastovych sacku a prinesli do vlaku, tam vyndali z plastu, prihrali, dali na misy a servirovali tak, ze placli sberackou na talir porci "gulase", vedle toho porci ryze a vedle porci mrkve. V jakem poradi, to zalezelo na tom, kdo k tobe prijde prvni. Pak zjistili, ze zapomneli platky chleba, tak pro ne poslali poskoka. Prinesl je na tacu a serviroval jednotlive platky sucheho chleba placnutim primo na ubrus. Maslo k tomu nebyo zadne a talirek na chleba samozrejme take ne.
Jak rikam, ceske kantyny jsou proti "luxuxsnimu stravovani" v 1.tride Glacier Expresu o tridu vys.
Uplne jsem dostal chut na Railroad simulator