Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Sedm cest vlakem snů. Nejúchvatnější železniční tratě světa

Od roku 1829, kdy britský inženýr George Stephenson představil legendární lokomotivu Rocket, prošla železniční doprava mohutným rozvojem. Navzdory vysokorychlostním vlakům, které vás dnes dopraví do zvolené destinace jako blesk, stále existují železniční tratě, kam se můžete vydat na životní jízdu snů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i47r30i 10M40a61l70i33n10a 1509202467356

Projezdil jsem toho hodne, ale nejkrasnejsi jsou uzkokolejky Skagway - hranice s Yukonem a Siliguri - Darjeeling v severni Indii. R^

0/0
23.4.2014 18:57
Foto

R60a25d25e11k 86Š92o68l98t59y27s 4782119579795

Mezitěmi cestami vlakem snů mi chybí třeba trasa Peking - Lhasa, nebo svýcarský Ledovcový expres.

0/0
23.4.2014 15:08

M86i57c97h57a16l 51M59i58l63l31e19r 9766982309892

o Glacier Expressu jsme uz dole mluvili

0/0
23.4.2014 19:55

P86e56t35e44r 70S96m98r16e27k 3872100340952

965 tisíc korun ?? 8-o

0/0
20.4.2014 16:11

M44i87c13h31a39l 13M90i46l51l52e62r 9406832119662

Celkem me prekvapilo, ze pani redaktorka do vyctu zaradila Kralovskeho Skotsmana namosto dole zmineny Venice Simplon Orient Express.

Kdo ma zajem si o tom neco zajimaveho precist (anglicky) a podivat se na fotografie, prikladam link.

http://www.seat61.com/Venice-Simplon-Orient-Express.htm#.U1HpesfvOWg

0/0
19.4.2014 5:48
Foto

M60i78l76a26n 69S78v69o39b31o75d23a 5186898583

Krásné, také bych se svezl, ale dát 190 tisíc za Schongolo expres (základní cena) nebo 160 tisíc za Transibiřský expres je FAKT hodně.

http://www.esotravel.cz/poznavaci/jizni-afrika/shongololo-express-the-southern-cross/

http://www.esotravel.cz/poznavaci/rusko/transsibirska-magistrala/

0/0
18.4.2014 13:03

M90i39c28h50a35l 62M28i42l16l55e68r 9266972509142

:-) pred nekolika desitkami let jsem mel prilezitost jet regulernim Simplon Orient Expresem z Belehradu do Athen (23hodin), v luzkovem voze. Jidelni vuz byl pristaveny jenom na recke hranice. Vzpominal jsem pri tom na blizkeho pribuzneho, ktery v techto vlacich kdysi jezdil jako pruvodci, na cele trase z Parize. Samozrejme jsem vzpomenul i na Agathu Christie a jeji "Vrazdu v Orient Expresu", trebaze tohle byla ta Simplonska vetev koncici v Athenach, ne Orientalni koncici v Istanbulu. Tahle trasa ani spojeni uz neexistuji.

Kdyz znovu zahajili provoz Orient Expresu ve forme dobove restaurovaneho luxusniho specialu, rekl jsem manzelce, co kdybychom si na nem jednou vyrazili pri jedne nasi navsteve Evropy. Prozatim jsme ale vzdycky zamerili potrebny rozpocet na jine, delsi a obsahem podstatne narocnejsi aktivity. ;-)

Posledne jsme namisto Orient Expresu zvolili krasy Svycarska a jejich Glacier Express, Bernina Express a Willem Tell Express a predtim 12 denni zajezd lodi po Stredomori.

Venice Simplon Orient Express jede z Parize nebo s pripojkou Pullmanem z Londyna a konci v Benatkach, ackoliv nekolikrat za rok ruzne luxusni specialy (s prestupem) konci v Praze, Krakove, Budapesti, Vidni. 2x za rok jede Pariz - Budapest-Bukurest-Istanbul. Je to nejluxusnejsi evropsky vlak s cenami tomu odpovidajicimi, napr. Londyn- Praha (2 dny/1 noc) od E 2050 (ekv. 47000Kc) za osobu. 6dni/5noci trasa a Pariz- Istanbul zacina od kousek pod E 6000 za osobu.

0/0
19.4.2014 5:36

M82i80c40h22a97l 49M65i18l32l17e35r 9656282729982

oprava: trasu Pariz -Istanbul je mozne jet jen jednou v roce, koncem srpna

0/0
19.4.2014 5:51

J63i89ř81í 55M92a60n32n21h42e74i14m 2417462705709

od doby, kdy Richard Trievithick vyhrál 500 guinejí, že svou lokomotviou převeze 10 tun na trati dlouhé 10 mil, uplynulo už 210 let, vážení, Stephenson byl zajisté geniální konstruktér, byl třeba i stavitelem první veřejné trati Stockton – Darlington, ale rozhodně nebyl vynálezcem lokomotivy

+1/0
17.4.2014 14:18

J10a62n 70Č87e27k91a41l 7779765594514

Neměly by se zaměňovat "nejúchvatnější tratě" s "nejluxusnějšími vlaky". 

Troufám si tvrdit, že klientela nejluxusnějších vlaků s jízdenkou za x tisíc eur se nerekrutuje zrovna z železničních nadšenců, a účelem jejich cesty je spíš se ukázat v nových šatech a používat cestu následně při společenské konverzaci.

Tím neříkám, že tyto vlaky nejezdí po krásných tratích, akorát že se po těch samých tratích dá jet i normálními vlaky za zlomek té ceny. :-)

+5/−1
15.4.2014 8:57

M73i20c28h27a36l 62M24i42l56l15e35r 9266942209312

no a? Proc by kazdy mel cestovat stejnym stylem a za stejnym ucelem, ve stylu uniformovane dovolene jako na poukaz ROH? Proc by si lide nemohli vyhodit z kopytka a zaplatit si zajezd luxusnim vlakem, nebo v luxusni kabine na lodi, jestli je to bavi? Proc by je za nekdo mel jeste dnes nekdo kritizovat jako to delavaly domovni duvernice za totality?

Kazdy clovek prece ma pravo si uzit dovolenou podle svych zalib a kapsy a nikomu jinemu do toho nic neni!!

0/−1
15.4.2014 16:44

M57i28c79h32a44l 34M71i61l46l35e13r 9566842809702

oprava vety: Proc by je nekdo za to mel jeste dnes co kritizova, jako to delavaly domovni duvernice za totality?

0/0
15.4.2014 16:46

R58o13b77e42r19t 58P11a24c57i77n77a 7314379245931

Mate nejaky problemek ?? ;-D

Nic z toho, co tu chrlite, v tom prispevku neni. Takze si sve domovni duvernice vetknete za klobouk.

+1/−1
16.4.2014 17:17

M36i54c92h16a70l 82M59i96l37l16e48r 9486652809102

rekl bych, ze chapat smysl textu porozumenim i toho, co je mezi radky neni tvou silnou strankou.;-) Mel by sis gratulovat jake mas stesti, zes nevyrostl za komancu a nepotreboval jsi mezi radky cist.;-)

Po lopate :"účelem jejich cesty je spíš se ukázat v nových šatech a používat cestu následně při společenské konverzaci." Tak zrovinka takhle psavalo Rude pravo kdyz kritizovalo kapitaaalisticky zpusob zivota a "jak si ti bohaci ani neumi vazit kras prirody, protoze cestovani je pro ne snobska spolecenska zalezitost, prilezitost se ukazat v modelovych satech, na co maji a v jake spolecnosti se pohybuji, ne zaucelem uzit si prirody a architektury, jako to dela socialisticky uvedomely clovek". Samozrejme, ze ve stejnem tonu take tehdejsi domovni duvernice a socialisticke kolegyne zdrbaly kazdou zenskou, kdyz si treba na cestu do Bulharska nebo na Balaton poridila nove oblecen; tim hur kdyz si to koupila v Tuzexu.

Poznamka "že se po těch samých tratích dá jet i normálními vlaky za zlomek té ceny." patri do stejne ery, kdy jakekoliv vybocovani z masoveho zpusobu a stylu se hodnotilo negativne. Proc ale dneska kritizovat nekoho, ze da prednost drahemu specialu a ne obycejnemu vlaku? To je to same, jako kritizovat souseda, ze si koupil novou audinu nebo merka, kdyz 10let stara oktavka ho dopravi na stejna mista za zlomek ceny!

0/−1
17.4.2014 8:53

J59a66n 57Č74e44k76a22l 7269765214984

Já jim neberu jejich peníze, ať si je užívají a utrácejí dle libosti. jen říkám, že tam 99% z nich nejede kvůli té trati, a pravděpodobně ani jednou za celou cestu nevykouknou z okna ven...

0/0
18.4.2014 8:51

M26i65c74h66a55l 49M34i32l40l75e12r 9906742989742

jak muzes tvrdit, ze 99%? Odkud pochazi tvoje statistika? Ty jsi na tom sam jel a delal carky pokazde, kdyz se nekdo podival z okna? Proste nevis a vytvaris si statistiku jaka se ti hodi do kramu.

Neuvedomujes si, ze kdo si chce uzit takovy stupen luxusu prostredi +spolecnosti + oblekani, ten kvuli tomu neobetuje pohdli a nevybere si cestu vlakem nevimjak luxusnim!  Na to jsou luxusnich hotelu v jedne ze svetovych metropoli nebo atraktivnich destinacich. Vsechno je naservirovane i luxusneji, sirsi  vyber jidel, znacne vetsi prostory, nez se na stridacku otacet v kabinach vlaku. Nesmis si predstavovat, ze ty kabiny jsou nejake velke - ani v de-luxe ne! 70 m2 hotelove pokoje ani 250m2 apartmany se proste ve vlaku nedaji realizovat! Natoz plavecky bazen, fitka a salony krasy. Hoste se nemusi ani obavat, ze jim drncani vlaku rozleje sampanske a v noci je pripravi o spanek.

Znami si udelali cestu s Venice Simplon Orient Expressem, coz je de-luxe vlakove spojeni v Evrope, obvykle mezi Londynem (Parizi) a Benatkami. Scenerie Evropy, kterou projizdeli, byla u nich jednim ze dvou nejzminovanejsich zazitku. Druhym bylo dobove zarizeni vlaku. Ze se pri tom doporucuje dodrzovat dobove zvyky a vecere je spolecenska zalezitost, jako v 20.-30.letech minuleho stoleti na puvodnim Orient Expressu, je soucasti celkoveho zazitku z cesty. Co je na tom spatneho? Lide si kupuji CELKOVY zazitek, kdyz si vyberou podobnou cestu. Ne jen obleceni a spolecnost ani druhy extrem- jen krajinu videnou ze sedacky ve spartanskem kupe o 8 lidech. Zrejme je pro tebe nejlepsi zazitek z cestovani jet z A do B 2.tridou, koukat z okna, zatimco jis chleba s rizkem a popijis zteplale pivo nebo Kofolu. Nikdo ti tve poteseni nebere, ale ty zas bys nemel vymejslet nesmysly o tom jak a proc lide cestuji luxusnim vlakem.

Asi jsi nikdy nezazil zadnou cestu umoznujici kombinovane zazitky z cesty zajimavou krajinou a pocitu luxusu v pohodli, peclivych sluzbach, dobrem jidle a piti. Doporucuji jednou zkusit.

0/−1
18.4.2014 10:15

M53i80c15h12a19l 62M57i76l76l28e64r 9786492599592

PS. nezminil jsi se zda bys kritizoval souseda, ze si koupil novou audinu nebo merka, kdyz 10let stara oktavka ho dopravi na stejna mista za zlomek ceny!To je uplne stejny princip.

0/0
18.4.2014 10:18

M42i76c38h58a83l 42M41i61l48l92e97r 9416582689822

a jeste jedno PS. cestovani vlakem miluji odjakziva. Ale kdyz prijedeme do Evropy, koupime si Eurail pass, ktery je pro zamorske turisty pouze 1.trida, pokud jednomu je pres 26 let.

Nam to vyhovuje protoze jsme v letech, kdy jsme si pohodli zaslouzili a kde mozno, vybirame i luxusnejsi typ vlaku. Mistni couraky pouzivaneme jen tam, kde se jinak neda cestovat. Viz Neapol-Sorrento, Bellinzona - Lugano, Brig-Zermatt atd.

0/0
18.4.2014 10:26

P63a66v98e44l 11P68o44n71c18a88r 1633174972887

A co Sri Lanka (Highlands) nebo Indie (cesta do Shimly)?

0/0
14.4.2014 22:35

J36a83k55u81b 80M25a69t24ě45j50ů 5905202491535

tebe jeste prekvapuje, ze se na idnes nadpis absolutne netyka clanku? Tohle samozrejme nejsou nejuchvatnejsi zeleznicni trate sveta, tohle jsou jen nejluxusnejsi a nejdrazsi vlaky (nejsou tam vsechny, par jich jeste chybi). Abych rek pravdu, uplne nechapu, jak muzou delat lidi redaktory, kdyz nerozumej psanymu textu.

+2/0
15.4.2014 13:18

M62i26c63h26a28l 18M45i10l21l49e24r 9586732419662

" jak muzou delat lidi redaktory, kdyz nerozumej psanymu textu."

S tim bych nesouhlasil. Spis bych to formuloval jako "proc pan redaktor zvolil titulek, ktery neodpovida obsahu clanku?"

+1/0
16.4.2014 6:18

M49i93c77h33a63l 58M65i23l85l75e86r 9666932529622

oprava: pani redaktorka

0/0
16.4.2014 6:20

J93a19k57u94b 28M54a71t10ě90j78ů 5805902831435

vzhledem k tomu, ze pani redaktorka ten obsah nejdriv musela nekde nacist, tak si za tim stojim, nicmene i presto s Vami souhlasim.

0/0
16.4.2014 11:48

V42o66j66t95ě81c78h 10T95r41u25h88l14á60ř 2495399516

Osobně mi tu chybí Švýcarský Glacier Express

0/0
13.4.2014 21:25

M30i77c16h68a85l 30M48i25l45l48e93r 9326772429832

Oni se ve vyberu soustredovali na dlouhe trasy a luxusni vlaky. Glacier Express sice vezme neco pod 8 hodin ze St. Moritz do Zermattu nebo opacne, ale trasa je asi jen 250km. Je zajimava, ale na druhou stranu neni nic tak svetoborneho a co se inzerovaneho luxusu tyce....;-D;-D;-D

Nacincane prostrene stoly v prvi tride slibuji, ale kdyz prinesou menu, je velmi obycejne a neni vyber. Kdyz prinesou jidlo, je jasne, ze jeho kvalita a zpusob prezentace je horsi, nez hromadne stravovani v kantyne.

Predkrm byl michany salat, oznamili, ze polevka neni. Hlavni chod byl jakys takys "gulas" s ryzi, ktery honosne nazvali Hovezi Stroganoff. Nemelo to smetanovou omacku jako musi mit Stroganoff, jenom takove nejake hnede UHO. Dezert byl jen obycejny jablecny rez. Jidlo uvarili nekde ve stredisku hromadneho vyvarovani, dali do plastovych sacku a prinesli do vlaku, tam vyndali z plastu,  prihrali, dali na misy a servirovali tak, ze placli sberackou na talir porci "gulase", vedle toho porci ryze a vedle porci mrkve. V jakem poradi, to zalezelo na tom, kdo k tobe prijde prvni. Pak zjistili, ze zapomneli platky chleba, tak pro ne poslali poskoka. Prinesl je na tacu a serviroval jednotlive platky sucheho chleba placnutim primo na ubrus. Maslo k tomu nebyo zadne a talirek na chleba samozrejme take ne.RvRvRv

Jak rikam, ceske kantyny jsou proti "luxuxsnimu stravovani" v 1.tride  Glacier Expresu o tridu vys.

0/0
14.4.2014 11:31

J77a73n 39Č51e42k30a10l 7969695834934

Stejně jsem nepochopil, proč se kvalita vlaku nebo dokonce tratě má poměřovat kvalitou servírovaného jídla.:-)

+1/−1
15.4.2014 8:59

M23i25c79h38a50l 21M59i60l37l60e23r 9776732559452

ty toho zrejme nechapes vic. Viz nahore tva kritika lidi, kteri si zaplati luxusni cestu vlakem. Zpod kritiky zazniva neco jako zavist vuci lidem, kteri si zaplati drahou cestu a uzivaji si ji ve spolecenskem duchu.

V pripade Glacier Expresu je pasazerum nabizen balicek sluzeb v souvislosti s jizdenkou prvni tridy a reklama hovori doslova o "hyckani cestujicich". Jedno z prvnich pravidel feroveho obchodnim styku a obchodnich transakci plati, ze reklama nesmi byt falesna a zakaznik musi dostat  inzerovanou kvalitu sluzeb a zbozi.

Jidlo je soucasti balicku sluzeb a reklama z nej dela neco extra. Pokud spolecnost provozujici Glacier Express neni schopna dodat co slibuje, jedna se o "falesnou inzerci", tedy podvod zakazniku a na to jsou zakony.

Mimochodem, my jsme napsali stiznost firme, ktera GE provozuje a doplnili fotografiemi. Dostali jsme od nich omluvny dopis a informaci, ze v dobe nasi stiznosti uz probihaji jednani s jinou pohostinskou firmou, ktera ma zajistit kvalitu odpovidajici prvni tride. Take jsme o nasi zkusenosti napsali kritickou recenzi na prislusne cestovatelske stranky, pristupne z celeho sveta. Ukazalo se, ze nase zdaleka nebyla jedina kriticka recenze na kvalitu jidla a jeho prezentaci na GE.

0/−2
15.4.2014 17:07

J27a79n 45Č39e15k73a62l 7819145354854

Když už mi chceš tykat, tak by sis mohl nejdříve přečíst, co píšu, a pak to teprve kritizovat.

0/0
18.4.2014 8:55

M19i86c19h98a77l 18M97i11l36l35e10r 9656192539202

Priklad reklamy: "

Did you know...

that the Glacier Express offers not only a feast for the eyes but also pleasures for the palate? Choose from the dish of the day or 3-course menu – enjoying delicious culinary creations served at your seat."

 Jako "Delicious culinary creations" nelze brat gulas s houbami a UHO, placnuty na talir, kam se naberacka strefi.:-P

0/0
15.4.2014 17:56

O28n81d56ř26e60j 61F76i85g83u81r27a 5349549878498

Uplne jsem dostal chut na Railroad simulator

+2/0
13.4.2014 19:59

M61a96r34t24i34n 49P72r27o61c45h69á75z54k19a 1911799787297

Je to určitě Transsib? Ta je celá elektrifikovaná. Na fotce je pouze nějaké vedení, ale rozhodně ne trakce.

+2/0
13.4.2014 19:37

J61a62n 44M10i56c19h35á57l19e32k 3240945893735

A vlak do Bradavic je kde?

+7/−1
13.4.2014 17:28

P56e47t85r 48N68e84c38h85a77n18i38c64k25ý 7913116418740

Do výčtu luxusních vlaků bych si dovolil přidat tento Kambodžský expres  ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=ilJAczgfmHk

+16/0
13.4.2014 12:38

A89d47a54m 34P36u85r26k95r76t 5156982908628

luxusní odkaz R^

+2/0
13.4.2014 22:15

M94a46r49e78k 11K96l70u16f40a 3208444324766

Famózní, hlavně ta výhybna  ;-D;-D;-DR^

+5/0
13.4.2014 23:20

J65a91n 27K54o19h65l 4183907491154

Byl by to i zajímavý článek (galerie), kdyby... kdyby skutečně ten vlak jel v pořadí Tanzanie, Uganda a Súdan. Škoda že Súdán s Ugandou vůbec nemá pozemní hranici, a ani podle satelitních snímků to nevypadá, že by v oblasti existovalo železniční spojení.. Jedna chyba nebo nepřesnost v článku (kdyby jen jedna..) = pro mě osobně nedůvěryhodný celý článek. Čísla, data, informace v něm, nedůvěreyhodné, sbohem ;-)

+13/0
13.4.2014 12:20

J52i29ř32í 21Š98v31e71h17l33a 1854864552436

http://www.rovos.com/wp-content/files_mf/rvrcapecairomaplres28.jpg

0/0
13.4.2014 13:28

J27i74ř22í 98Š43v13e83h16l43a 1884134192606

Paní (slečna) Tomanová opravdu nebyla moc pozorná, stačilo, kdyby se podívala na dotyčné stránky - anglicky předpokládám umí.

0/0
13.4.2014 13:37

J14a59k59u88b 35K54o14r96e43c 6354810741593

je to opravdu zvláštní, že si neověří informace. přímo na stránkách je naspáno, že vlakem je jen část cesty, konkrétně po Viktoriny vodopády, pak cesta pokračuje letecky.

0/0
13.4.2014 14:22

P16e19t47r 36F98r89ý78d46e82k 7369431529183

Opravdu vas to na idnesu tolik prekvapuje?

+3/0
13.4.2014 18:36

P56e45t31r 46I84s42k17r88a 7701677573726

... ale přesně tak jsem to četl i v článku...

0/0
14.4.2014 13:29

J95a60k10u39b 30K41o85r27e67c 6524760951943

Ano, autorka článku již článek opravila. Pokud pojedete v diskusi níže, jistě tam najdete příspěvek autorky, kde to píše.

0/0
14.4.2014 13:45

O62t13a29k80a67r 75V33a55l81e45k 6566602225882

Pro bezneho (ceskeho) smrtelnika je cestovani temito luxusnimi vlaky naprosto mimo jejich moznosti. Tyto uchvatne trate (a mnohe jine) je mozne absolvovat za zlomek ceny na normalnich linkach, pripadne charterovymi vlaky. Trate, ktere doporucuji v Severni Americe:

=> White Pass & Yukon Route (uzkorozchodna): http://www.wpyr.com

=> Alaska Railroad: http://www.alaskarailroad.com

=> Durango - Silverton, Colorado (uzkorozchodna): http://www.durangotrain.com/

=> The Canadian (usek Vancouver - Jasper), VIA Rail: http://www.viarail.ca/en/explore-our-destinations/trains/rockies-and-pacific/toronto-vancouver-canadian

=> The Rocky Mountaineer (Calgary - Vancouver): www.rockymountaineer.com => The Cascades (usek Vancouver - Seattle): www.amtrak.com => Coast Starlight (usek San Jose - Santa Barbara): www.amtrak.com => Grand Canyon: http://www.thetrain.com/ => Copper Canyon, Mexico: http://mexicoscoppercanyon.com/

+6/0
13.4.2014 10:16

J95á42n 52K26o48t79ú78č 2366934278456

1.) Cesta z Mosky do Vladivostoku trvá 5 dní a nie 15.

2.) Žiadne vlaky nejazdia z Egypta do JAR, chýba prepojenie tratí medzi Južným Sudánom a Keňou.

+15/0
13.4.2014 9:41

O53t15a12k66a89r 87V91a53l49e89k 6786132695882

Neni to bezna linka. Je to luxusni vyletni vlak.

0/−1
13.4.2014 10:18

P98e81t48r 50M78a63r82š68o28u95n 5315348106606

a ten umí jezdit i mimo koleje...

+10/−2
13.4.2014 11:14

P56e25t83r 76N35e63c31h31a27n52i25c55k67ý 7673676498160

Řekl bych, že ta poznámka byla k bodu 1)

+2/0
13.4.2014 12:29

J62a48k55u59b 79K95o87r52e48c 6804700461823

ani ten tam nejezdi. Po železnici se jede jen k Viktorininym vodopadum, pak se pokracuje letecky. http://www.rovos.com/journeys/cape-to-cairo

+1/0
13.4.2014 14:24

P69e68t62r91a 92Š91k73r94a36ň44k35o76v59á 1310961629183

Ano, máte pravdu, vlak Pride of Africa jezdí jen k Viktoriiným vodopádům nebo do Tanzanie. Do Ugandy, Súdánu a Egypta se pokračuje letecky. Chybu jsem opravila, díky za upozornění. Editorka

+2/0
13.4.2014 16:47

L24e11o60š 56N24a71v61r14á96t44i86l 9883810245505

ad1)  uz si tu cestu presiel?  lebo ja ano a trvala 6 dni a daco (v 2004om), dnes trva necelych 6 dni (presnejsie 143hodin aj 20 minut, vlakom 002 Rossija

http://goo.gl/uabCzF

0/0
24.4.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.