Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Sedm cest vlakem snů. Nejúchvatnější železniční tratě světa

Od roku 1829, kdy britský inženýr George Stephenson představil legendární lokomotivu Rocket, prošla železniční doprava mohutným rozvojem. Navzdory vysokorychlostním vlakům, které vás dnes dopraví do zvolené destinace jako blesk, stále existují železniční tratě, kam se můžete vydat na životní jízdu snů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i10r87i 34M10a89l44i70n86a 1769192297876

Projezdil jsem toho hodne, ale nejkrasnejsi jsou uzkokolejky Skagway - hranice s Yukonem a Siliguri - Darjeeling v severni Indii. R^

0/0
23.4.2014 18:57
Foto

R54a30d98e43k 24Š84o22l94t77y81s 4362309339165

Mezitěmi cestami vlakem snů mi chybí třeba trasa Peking - Lhasa, nebo svýcarský Ledovcový expres.

0/0
23.4.2014 15:08

M78i22c10h15a87l 12M69i57l40l34e63r 9376562159852

o Glacier Expressu jsme uz dole mluvili

0/0
23.4.2014 19:55

P66e83t97e46r 39S71m45r55e56k 3892110920222

965 tisíc korun ?? 8-o

0/0
20.4.2014 16:11

M40i27c60h13a75l 83M65i57l86l70e30r 9276282969892

Celkem me prekvapilo, ze pani redaktorka do vyctu zaradila Kralovskeho Skotsmana namosto dole zmineny Venice Simplon Orient Express.

Kdo ma zajem si o tom neco zajimaveho precist (anglicky) a podivat se na fotografie, prikladam link.

http://www.seat61.com/Venice-Simplon-Orient-Express.htm#.U1HpesfvOWg

0/0
19.4.2014 5:48
Foto

M74i78l85a38n 17S19v20o97b37o83d93a 5436438663

Krásné, také bych se svezl, ale dát 190 tisíc za Schongolo expres (základní cena) nebo 160 tisíc za Transibiřský expres je FAKT hodně.

http://www.esotravel.cz/poznavaci/jizni-afrika/shongololo-express-the-southern-cross/

http://www.esotravel.cz/poznavaci/rusko/transsibirska-magistrala/

0/0
18.4.2014 13:03

M52i24c86h18a56l 26M22i72l60l60e72r 9486372799222

:-) pred nekolika desitkami let jsem mel prilezitost jet regulernim Simplon Orient Expresem z Belehradu do Athen (23hodin), v luzkovem voze. Jidelni vuz byl pristaveny jenom na recke hranice. Vzpominal jsem pri tom na blizkeho pribuzneho, ktery v techto vlacich kdysi jezdil jako pruvodci, na cele trase z Parize. Samozrejme jsem vzpomenul i na Agathu Christie a jeji "Vrazdu v Orient Expresu", trebaze tohle byla ta Simplonska vetev koncici v Athenach, ne Orientalni koncici v Istanbulu. Tahle trasa ani spojeni uz neexistuji.

Kdyz znovu zahajili provoz Orient Expresu ve forme dobove restaurovaneho luxusniho specialu, rekl jsem manzelce, co kdybychom si na nem jednou vyrazili pri jedne nasi navsteve Evropy. Prozatim jsme ale vzdycky zamerili potrebny rozpocet na jine, delsi a obsahem podstatne narocnejsi aktivity. ;-)

Posledne jsme namisto Orient Expresu zvolili krasy Svycarska a jejich Glacier Express, Bernina Express a Willem Tell Express a predtim 12 denni zajezd lodi po Stredomori.

Venice Simplon Orient Express jede z Parize nebo s pripojkou Pullmanem z Londyna a konci v Benatkach, ackoliv nekolikrat za rok ruzne luxusni specialy (s prestupem) konci v Praze, Krakove, Budapesti, Vidni. 2x za rok jede Pariz - Budapest-Bukurest-Istanbul. Je to nejluxusnejsi evropsky vlak s cenami tomu odpovidajicimi, napr. Londyn- Praha (2 dny/1 noc) od E 2050 (ekv. 47000Kc) za osobu. 6dni/5noci trasa a Pariz- Istanbul zacina od kousek pod E 6000 za osobu.

0/0
19.4.2014 5:36

M76i28c20h74a54l 80M77i14l72l85e12r 9296292339282

oprava: trasu Pariz -Istanbul je mozne jet jen jednou v roce, koncem srpna

0/0
19.4.2014 5:51

J81i49ř32í 90M44a56n43n18h71e79i76m 2117282345649

od doby, kdy Richard Trievithick vyhrál 500 guinejí, že svou lokomotviou převeze 10 tun na trati dlouhé 10 mil, uplynulo už 210 let, vážení, Stephenson byl zajisté geniální konstruktér, byl třeba i stavitelem první veřejné trati Stockton – Darlington, ale rozhodně nebyl vynálezcem lokomotivy

+1/0
17.4.2014 14:18

J67a81n 40Č85e60k64a82l 7689875844734

Neměly by se zaměňovat "nejúchvatnější tratě" s "nejluxusnějšími vlaky". 

Troufám si tvrdit, že klientela nejluxusnějších vlaků s jízdenkou za x tisíc eur se nerekrutuje zrovna z železničních nadšenců, a účelem jejich cesty je spíš se ukázat v nových šatech a používat cestu následně při společenské konverzaci.

Tím neříkám, že tyto vlaky nejezdí po krásných tratích, akorát že se po těch samých tratích dá jet i normálními vlaky za zlomek té ceny. :-)

+5/−1
15.4.2014 8:57

M20i23c32h53a96l 92M49i41l78l33e26r 9456452649422

no a? Proc by kazdy mel cestovat stejnym stylem a za stejnym ucelem, ve stylu uniformovane dovolene jako na poukaz ROH? Proc by si lide nemohli vyhodit z kopytka a zaplatit si zajezd luxusnim vlakem, nebo v luxusni kabine na lodi, jestli je to bavi? Proc by je za nekdo mel jeste dnes nekdo kritizovat jako to delavaly domovni duvernice za totality?

Kazdy clovek prece ma pravo si uzit dovolenou podle svych zalib a kapsy a nikomu jinemu do toho nic neni!!

0/−1
15.4.2014 16:44

M20i47c93h77a78l 59M78i17l27l30e88r 9426712629972

oprava vety: Proc by je nekdo za to mel jeste dnes co kritizova, jako to delavaly domovni duvernice za totality?

0/0
15.4.2014 16:46

R79o44b15e69r46t 29P85a27c82i83n60a 7854559415511

Mate nejaky problemek ?? ;-D

Nic z toho, co tu chrlite, v tom prispevku neni. Takze si sve domovni duvernice vetknete za klobouk.

+1/−1
16.4.2014 17:17

M45i94c30h27a54l 44M73i19l15l24e40r 9166152329182

rekl bych, ze chapat smysl textu porozumenim i toho, co je mezi radky neni tvou silnou strankou.;-) Mel by sis gratulovat jake mas stesti, zes nevyrostl za komancu a nepotreboval jsi mezi radky cist.;-)

Po lopate :"účelem jejich cesty je spíš se ukázat v nových šatech a používat cestu následně při společenské konverzaci." Tak zrovinka takhle psavalo Rude pravo kdyz kritizovalo kapitaaalisticky zpusob zivota a "jak si ti bohaci ani neumi vazit kras prirody, protoze cestovani je pro ne snobska spolecenska zalezitost, prilezitost se ukazat v modelovych satech, na co maji a v jake spolecnosti se pohybuji, ne zaucelem uzit si prirody a architektury, jako to dela socialisticky uvedomely clovek". Samozrejme, ze ve stejnem tonu take tehdejsi domovni duvernice a socialisticke kolegyne zdrbaly kazdou zenskou, kdyz si treba na cestu do Bulharska nebo na Balaton poridila nove oblecen; tim hur kdyz si to koupila v Tuzexu.

Poznamka "že se po těch samých tratích dá jet i normálními vlaky za zlomek té ceny." patri do stejne ery, kdy jakekoliv vybocovani z masoveho zpusobu a stylu se hodnotilo negativne. Proc ale dneska kritizovat nekoho, ze da prednost drahemu specialu a ne obycejnemu vlaku? To je to same, jako kritizovat souseda, ze si koupil novou audinu nebo merka, kdyz 10let stara oktavka ho dopravi na stejna mista za zlomek ceny!

0/−1
17.4.2014 8:53

J59a77n 77Č79e52k81a40l 7759285224344

Já jim neberu jejich peníze, ať si je užívají a utrácejí dle libosti. jen říkám, že tam 99% z nich nejede kvůli té trati, a pravděpodobně ani jednou za celou cestu nevykouknou z okna ven...

0/0
18.4.2014 8:51

M30i21c93h28a72l 33M74i74l84l92e22r 9546182629152

jak muzes tvrdit, ze 99%? Odkud pochazi tvoje statistika? Ty jsi na tom sam jel a delal carky pokazde, kdyz se nekdo podival z okna? Proste nevis a vytvaris si statistiku jaka se ti hodi do kramu.

Neuvedomujes si, ze kdo si chce uzit takovy stupen luxusu prostredi +spolecnosti + oblekani, ten kvuli tomu neobetuje pohdli a nevybere si cestu vlakem nevimjak luxusnim!  Na to jsou luxusnich hotelu v jedne ze svetovych metropoli nebo atraktivnich destinacich. Vsechno je naservirovane i luxusneji, sirsi  vyber jidel, znacne vetsi prostory, nez se na stridacku otacet v kabinach vlaku. Nesmis si predstavovat, ze ty kabiny jsou nejake velke - ani v de-luxe ne! 70 m2 hotelove pokoje ani 250m2 apartmany se proste ve vlaku nedaji realizovat! Natoz plavecky bazen, fitka a salony krasy. Hoste se nemusi ani obavat, ze jim drncani vlaku rozleje sampanske a v noci je pripravi o spanek.

Znami si udelali cestu s Venice Simplon Orient Expressem, coz je de-luxe vlakove spojeni v Evrope, obvykle mezi Londynem (Parizi) a Benatkami. Scenerie Evropy, kterou projizdeli, byla u nich jednim ze dvou nejzminovanejsich zazitku. Druhym bylo dobove zarizeni vlaku. Ze se pri tom doporucuje dodrzovat dobove zvyky a vecere je spolecenska zalezitost, jako v 20.-30.letech minuleho stoleti na puvodnim Orient Expressu, je soucasti celkoveho zazitku z cesty. Co je na tom spatneho? Lide si kupuji CELKOVY zazitek, kdyz si vyberou podobnou cestu. Ne jen obleceni a spolecnost ani druhy extrem- jen krajinu videnou ze sedacky ve spartanskem kupe o 8 lidech. Zrejme je pro tebe nejlepsi zazitek z cestovani jet z A do B 2.tridou, koukat z okna, zatimco jis chleba s rizkem a popijis zteplale pivo nebo Kofolu. Nikdo ti tve poteseni nebere, ale ty zas bys nemel vymejslet nesmysly o tom jak a proc lide cestuji luxusnim vlakem.

Asi jsi nikdy nezazil zadnou cestu umoznujici kombinovane zazitky z cesty zajimavou krajinou a pocitu luxusu v pohodli, peclivych sluzbach, dobrem jidle a piti. Doporucuji jednou zkusit.

0/−1
18.4.2014 10:15

M34i10c54h15a23l 79M94i73l33l82e17r 9746882699142

PS. nezminil jsi se zda bys kritizoval souseda, ze si koupil novou audinu nebo merka, kdyz 10let stara oktavka ho dopravi na stejna mista za zlomek ceny!To je uplne stejny princip.

0/0
18.4.2014 10:18

M29i11c14h30a24l 62M25i86l50l17e40r 9396472249472

a jeste jedno PS. cestovani vlakem miluji odjakziva. Ale kdyz prijedeme do Evropy, koupime si Eurail pass, ktery je pro zamorske turisty pouze 1.trida, pokud jednomu je pres 26 let.

Nam to vyhovuje protoze jsme v letech, kdy jsme si pohodli zaslouzili a kde mozno, vybirame i luxusnejsi typ vlaku. Mistni couraky pouzivaneme jen tam, kde se jinak neda cestovat. Viz Neapol-Sorrento, Bellinzona - Lugano, Brig-Zermatt atd.

0/0
18.4.2014 10:26

P33a69v26e46l 57P39o30n23c98a53r 1353464702447

A co Sri Lanka (Highlands) nebo Indie (cesta do Shimly)?

0/0
14.4.2014 22:35

J64a57k85u15b 79M73a21t49ě86j47ů 5525182221145

tebe jeste prekvapuje, ze se na idnes nadpis absolutne netyka clanku? Tohle samozrejme nejsou nejuchvatnejsi zeleznicni trate sveta, tohle jsou jen nejluxusnejsi a nejdrazsi vlaky (nejsou tam vsechny, par jich jeste chybi). Abych rek pravdu, uplne nechapu, jak muzou delat lidi redaktory, kdyz nerozumej psanymu textu.

+2/0
15.4.2014 13:18

M97i81c50h57a59l 85M59i47l58l51e22r 9746972869152

" jak muzou delat lidi redaktory, kdyz nerozumej psanymu textu."

S tim bych nesouhlasil. Spis bych to formuloval jako "proc pan redaktor zvolil titulek, ktery neodpovida obsahu clanku?"

+1/0
16.4.2014 6:18

M76i88c25h54a51l 84M58i54l34l66e50r 9356822819772

oprava: pani redaktorka

0/0
16.4.2014 6:20

J93a48k27u26b 25M26a13t77ě86j83ů 5845272981435

vzhledem k tomu, ze pani redaktorka ten obsah nejdriv musela nekde nacist, tak si za tim stojim, nicmene i presto s Vami souhlasim.

0/0
16.4.2014 11:48

V92o15j74t33ě43c20h 58T37r62u70h28l48á37ř 2255899196

Osobně mi tu chybí Švýcarský Glacier Express

0/0
13.4.2014 21:25

M59i75c64h79a57l 72M56i81l71l88e73r 9216372699662

Oni se ve vyberu soustredovali na dlouhe trasy a luxusni vlaky. Glacier Express sice vezme neco pod 8 hodin ze St. Moritz do Zermattu nebo opacne, ale trasa je asi jen 250km. Je zajimava, ale na druhou stranu neni nic tak svetoborneho a co se inzerovaneho luxusu tyce....;-D;-D;-D

Nacincane prostrene stoly v prvi tride slibuji, ale kdyz prinesou menu, je velmi obycejne a neni vyber. Kdyz prinesou jidlo, je jasne, ze jeho kvalita a zpusob prezentace je horsi, nez hromadne stravovani v kantyne.

Predkrm byl michany salat, oznamili, ze polevka neni. Hlavni chod byl jakys takys "gulas" s ryzi, ktery honosne nazvali Hovezi Stroganoff. Nemelo to smetanovou omacku jako musi mit Stroganoff, jenom takove nejake hnede UHO. Dezert byl jen obycejny jablecny rez. Jidlo uvarili nekde ve stredisku hromadneho vyvarovani, dali do plastovych sacku a prinesli do vlaku, tam vyndali z plastu,  prihrali, dali na misy a servirovali tak, ze placli sberackou na talir porci "gulase", vedle toho porci ryze a vedle porci mrkve. V jakem poradi, to zalezelo na tom, kdo k tobe prijde prvni. Pak zjistili, ze zapomneli platky chleba, tak pro ne poslali poskoka. Prinesl je na tacu a serviroval jednotlive platky sucheho chleba placnutim primo na ubrus. Maslo k tomu nebyo zadne a talirek na chleba samozrejme take ne.RvRvRv

Jak rikam, ceske kantyny jsou proti "luxuxsnimu stravovani" v 1.tride  Glacier Expresu o tridu vys.

0/0
14.4.2014 11:31

J67a59n 20Č41e60k74a12l 7489715294664

Stejně jsem nepochopil, proč se kvalita vlaku nebo dokonce tratě má poměřovat kvalitou servírovaného jídla.:-)

+1/−1
15.4.2014 8:59

M84i56c96h75a87l 86M86i77l34l18e61r 9296852299582

ty toho zrejme nechapes vic. Viz nahore tva kritika lidi, kteri si zaplati luxusni cestu vlakem. Zpod kritiky zazniva neco jako zavist vuci lidem, kteri si zaplati drahou cestu a uzivaji si ji ve spolecenskem duchu.

V pripade Glacier Expresu je pasazerum nabizen balicek sluzeb v souvislosti s jizdenkou prvni tridy a reklama hovori doslova o "hyckani cestujicich". Jedno z prvnich pravidel feroveho obchodnim styku a obchodnich transakci plati, ze reklama nesmi byt falesna a zakaznik musi dostat  inzerovanou kvalitu sluzeb a zbozi.

Jidlo je soucasti balicku sluzeb a reklama z nej dela neco extra. Pokud spolecnost provozujici Glacier Express neni schopna dodat co slibuje, jedna se o "falesnou inzerci", tedy podvod zakazniku a na to jsou zakony.

Mimochodem, my jsme napsali stiznost firme, ktera GE provozuje a doplnili fotografiemi. Dostali jsme od nich omluvny dopis a informaci, ze v dobe nasi stiznosti uz probihaji jednani s jinou pohostinskou firmou, ktera ma zajistit kvalitu odpovidajici prvni tride. Take jsme o nasi zkusenosti napsali kritickou recenzi na prislusne cestovatelske stranky, pristupne z celeho sveta. Ukazalo se, ze nase zdaleka nebyla jedina kriticka recenze na kvalitu jidla a jeho prezentaci na GE.

0/−2
15.4.2014 17:07

J91a60n 54Č45e46k98a92l 7139605884264

Když už mi chceš tykat, tak by sis mohl nejdříve přečíst, co píšu, a pak to teprve kritizovat.

0/0
18.4.2014 8:55

M83i39c43h56a36l 92M59i89l86l10e84r 9946102869342

Priklad reklamy: "

Did you know...

that the Glacier Express offers not only a feast for the eyes but also pleasures for the palate? Choose from the dish of the day or 3-course menu – enjoying delicious culinary creations served at your seat."

 Jako "Delicious culinary creations" nelze brat gulas s houbami a UHO, placnuty na talir, kam se naberacka strefi.:-P

0/0
15.4.2014 17:56

O58n45d57ř15e40j 34F21i12g81u51r93a 5369829668918

Uplne jsem dostal chut na Railroad simulator

+2/0
13.4.2014 19:59

M52a46r86t71i12n 56P44r77o80c68h68á94z42k57a 1171649547587

Je to určitě Transsib? Ta je celá elektrifikovaná. Na fotce je pouze nějaké vedení, ale rozhodně ne trakce.

+2/0
13.4.2014 19:37

J21a50n 56M55i54c57h91á72l36e60k 3150425663765

A vlak do Bradavic je kde?

+7/−1
13.4.2014 17:28

P33e94t57r 48N18e38c83h76a24n67i75c46k70ý 7393786548740

Do výčtu luxusních vlaků bych si dovolil přidat tento Kambodžský expres  ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=ilJAczgfmHk

+16/0
13.4.2014 12:38

A85d48a76m 70P26u44r96k90r38t 5786382308828

luxusní odkaz R^

+2/0
13.4.2014 22:15

M71a48r12e90k 70K46l10u68f56a 3268734444366

Famózní, hlavně ta výhybna  ;-D;-D;-DR^

+5/0
13.4.2014 23:20

J88a78n 18K86o62h93l 4813857291934

Byl by to i zajímavý článek (galerie), kdyby... kdyby skutečně ten vlak jel v pořadí Tanzanie, Uganda a Súdan. Škoda že Súdán s Ugandou vůbec nemá pozemní hranici, a ani podle satelitních snímků to nevypadá, že by v oblasti existovalo železniční spojení.. Jedna chyba nebo nepřesnost v článku (kdyby jen jedna..) = pro mě osobně nedůvěryhodný celý článek. Čísla, data, informace v něm, nedůvěreyhodné, sbohem ;-)

+13/0
13.4.2014 12:20

J88i16ř17í 59Š60v56e78h58l55a 1564404942376

http://www.rovos.com/wp-content/files_mf/rvrcapecairomaplres28.jpg

0/0
13.4.2014 13:28

J43i79ř67í 41Š53v16e38h32l12a 1354884542276

Paní (slečna) Tomanová opravdu nebyla moc pozorná, stačilo, kdyby se podívala na dotyčné stránky - anglicky předpokládám umí.

0/0
13.4.2014 13:37

J82a51k26u44b 47K96o52r54e23c 6844630851493

je to opravdu zvláštní, že si neověří informace. přímo na stránkách je naspáno, že vlakem je jen část cesty, konkrétně po Viktoriny vodopády, pak cesta pokračuje letecky.

0/0
13.4.2014 14:22

P22e77t66r 28F87r94ý93d50e73k 7169941619373

Opravdu vas to na idnesu tolik prekvapuje?

+3/0
13.4.2014 18:36

P79e89t70r 85I79s27k15r42a 7721367413206

... ale přesně tak jsem to četl i v článku...

0/0
14.4.2014 13:29

J18a43k51u82b 30K93o13r54e14c 6924600641833

Ano, autorka článku již článek opravila. Pokud pojedete v diskusi níže, jistě tam najdete příspěvek autorky, kde to píše.

0/0
14.4.2014 13:45

O47t92a60k76a19r 44V31a81l19e27k 6626822365152

Pro bezneho (ceskeho) smrtelnika je cestovani temito luxusnimi vlaky naprosto mimo jejich moznosti. Tyto uchvatne trate (a mnohe jine) je mozne absolvovat za zlomek ceny na normalnich linkach, pripadne charterovymi vlaky. Trate, ktere doporucuji v Severni Americe:

=> White Pass & Yukon Route (uzkorozchodna): http://www.wpyr.com

=> Alaska Railroad: http://www.alaskarailroad.com

=> Durango - Silverton, Colorado (uzkorozchodna): http://www.durangotrain.com/

=> The Canadian (usek Vancouver - Jasper), VIA Rail: http://www.viarail.ca/en/explore-our-destinations/trains/rockies-and-pacific/toronto-vancouver-canadian

=> The Rocky Mountaineer (Calgary - Vancouver): www.rockymountaineer.com => The Cascades (usek Vancouver - Seattle): www.amtrak.com => Coast Starlight (usek San Jose - Santa Barbara): www.amtrak.com => Grand Canyon: http://www.thetrain.com/ => Copper Canyon, Mexico: http://mexicoscoppercanyon.com/

+6/0
13.4.2014 10:16

J45á80n 17K49o50t35ú18č 2786614518666

1.) Cesta z Mosky do Vladivostoku trvá 5 dní a nie 15.

2.) Žiadne vlaky nejazdia z Egypta do JAR, chýba prepojenie tratí medzi Južným Sudánom a Keňou.

+15/0
13.4.2014 9:41

O52t22a90k17a33r 85V39a15l12e41k 6336532645622

Neni to bezna linka. Je to luxusni vyletni vlak.

0/−1
13.4.2014 10:18

P90e20t38r 98M25a88r10š93o88u67n 5725968536196

a ten umí jezdit i mimo koleje...

+10/−2
13.4.2014 11:14

P39e75t68r 41N19e20c66h32a40n74i85c41k32ý 7763346728210

Řekl bych, že ta poznámka byla k bodu 1)

+2/0
13.4.2014 12:29

J37a51k85u58b 24K79o79r45e61c 6664570321333

ani ten tam nejezdi. Po železnici se jede jen k Viktorininym vodopadum, pak se pokracuje letecky. http://www.rovos.com/journeys/cape-to-cairo

+1/0
13.4.2014 14:24

P43e35t41r29a 75Š35k72r91a44ň54k95o68v78á 1620221839663

Ano, máte pravdu, vlak Pride of Africa jezdí jen k Viktoriiným vodopádům nebo do Tanzanie. Do Ugandy, Súdánu a Egypta se pokračuje letecky. Chybu jsem opravila, díky za upozornění. Editorka

+2/0
13.4.2014 16:47

L32e69o26š 55N45a55v67r59á24t95i88l 9943570535185

ad1)  uz si tu cestu presiel?  lebo ja ano a trvala 6 dni a daco (v 2004om), dnes trva necelych 6 dni (presnejsie 143hodin aj 20 minut, vlakom 002 Rossija

http://goo.gl/uabCzF

0/0
24.4.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.