Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpoura na palubě Ryanairu. Pasažéři bez jídla a pití zavolali policii

Nedávný let z londýnského letiště Stansted do portugalského Porta s aerolinkou Ryanair se stal pro mnohé noční můrou. Cestující nejprve mohli nastoupit do letadla až po mnohahodinovém zpoždění. Po nástupu však zůstali stát přes tři hodiny na ranveji bez jídla a pití. Nakonec museli zavolat policii, aby z letadla mohli vystoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N16a67t67a50l29i74a 45L66a96r17a 9609516876366

8-o

0/0
16.3.2014 9:32

M58i30c34h47a65l 10N81o63v35á58k 9278578202570

S nima bych se bal i litat.

0/0
10.3.2014 22:39

V55á74c88l70a66v 53K15o81u53t63e90c93k87ý 6318874388

co pořád máte s tím "z bodu A do bodu B" ? 

Já bych si dovolil to malinko poupravit a rozšířil (čest výjimkám): 

z bodu A + 200km do bodu B + 200 km" v naprosto nepoužitelných časech.

0/0
4.3.2014 21:44

B13o83h25u38m95i49l23a 72M48a72j52e50r67o84v86á 4937251284

A proto mám vždy v příručním zavazadle něco k jídlu a pití které si koupím na letišti po šacungu

0/−1
4.3.2014 9:17

M19i86c58h14a76l 98M65i91l75l29e65r 9216462899692

my obvykle nejakou tycinku a lahev vody.

0/−1
4.3.2014 15:23

J46i36r39i 28C16e73e 5395451912308

Letecká přeprava je asi jediný obor lidské činnosti, kde se lidé chlubí tím, že využívají tu nejhorší a nejlacinější službu, kterou trh nabízí.

Nevšiml jsem si, že by někdo exhiboval tím, že nakupuje v Lidlu, jezdí v Dacii, nebo že se chodí najíst k Číňanům...

Ovšem jak jde o Ryanair, tak se každej může přetrhnout, aby prezentoval svý pozitivní zkušenosti s touhle buranskou firmou.

Nevím jestli jde o masochismus, ale pakáži, která si postavila image na pohrdání zákazníkem fakt svý prachy nedám. Takhle se nechovaj ani ČD.

+1/0
3.3.2014 19:59

J80o65z18e10f 23D33u19h11a36c71e20k 7931950653340

tak som asi letel inym Ryanairom ;-D

0/0
3.3.2014 20:22

J29a49n 57K79r71p53e85c 5386303934262

ne kazdy leti jen jednou rocne charterem na dovolenou.

+1/0
4.3.2014 7:48

J57o88z87e89f 80D84u73h40a17c44e48k 7941620573210

ja som isiel brq-std v nedelu rano (navrat po dvoch tyzdnoch) a pohoda, uplne normalna letecka spolocnost, vobec ziadne problemy neboli. V porovnani s inymi (british airways, ceske aerolinky, air france...) som nevidel rozdiel. Okrem ceny, ta bola o dost lepsia;-D

0/0
3.3.2014 14:26

J33o66s60e44f 98H67o18f21f76e73j 8210723792942

Někde asi udělali soudruzi chybu a je mi to celkem šumafuk.Nemám potřebu někam lítat a když do GB tak vláčkem pod vodou nebo lodičkou se Sea France.

Pohled jak se objevuji utesy v Doveru je neopakovatelný...

0/0
3.3.2014 11:57

M93i64c23h84a12l 24M83i78l82l31e14r 9256802599872

do VB vlakem z Prahy to bohuzel trva dost dlouho- a to rikam jako nekdo, kdo rad po Evrope cestuje vlakem. Samotna cesta z Parize ci Bruselu Eurostarem pod La Manche do Londyna je velmi rychla, ale dostat se do jednoho z techto mest z Prahy je neco uplne jineho.

Nejkratsi cesta je nocnim vlakem z Hl. nadr. a 2 prestupy v Koline nR a Bruselu, trva 18 1/2 hodiny.

Behem noci se asi 2 hodiny ceka na pripoj, myslim ze Svycarska, nekde u Erfurtu).

0/0
4.3.2014 2:05

M42i22c41h76a89l 38M27i96l36l65e22r 9886302809682

jinak do Asie, Ameriky, Afriky, natoz Australie to vlakem nejde a lodi to trva podstatne dele;-)

0/0
4.3.2014 2:06

P17e10t29r 43H64o52l94u68b 7921969480

Ryanair je nejúspěšnější letecká společnost v Evropě a spoustě lidí zejména v EU to musí náramně vadit :-) Líbí se mi heslo ražené majitelem společnosti "cena vždy vítězí". A má pravdu. Cílem cestujícího je v 99 procentech případů dostat se z bodu A do bodu B co nejlevněji, na což jsou experti právé u ryanairu R^

+1/−2
3.3.2014 3:33

J64o45z59e30f 84D86u17h61a91c60e83k 7461820673270

a u Ryanairu mozes mat zadarmo standardnu 10kg batozinu do kabiny plus malu prirucnu tasticku / kabelku. Co som pozeral tak wizzair ma iba jednu o dost mensiu kabinovu batozinu.

+1/0
3.3.2014 14:38

M73i84c67h15a86l 27M66i93l10l32e55r 9726592679982

takze podle tveho rozdeleni cestujicich my s manzelkou musime byt to 1%. Davame prednost letat s aerolinkami, ktere maji v cene zahrnuta zavazadla, obcerstveni, neuctuji nam extra za kazou blbost, nepozaduji po nas predtistene palubni vstupenky za cenu penale kdyz je nemame a nechovaji se jakoby to od nich byla nejaka "milost", kdyz nas vubec pusti do sveho "dobytcaku".Tyto zvyky dodrzujeme at letame tady u protinozcu, nebo jinde po svete vcetne Evropy.

Zajimave. Pritom vsichni nasi znami maji podobne cestovaci zvyky jako my. Ze by to 1 % bylo ve skutecnosti vetsi, nez si predstavujes?

+1/0
4.3.2014 1:47

B57o87h80u30m45i29l57a 71M30a61j67e45r93o61v55á 4177681584

Hlásím se hrdě k jednoprocentním;-D

0/0
4.3.2014 9:20

P27ř69e36m51e28k 21P80a58v58k41a 8638902858831

No asi každý nemá trojnásobek cestovného, který vymění za komfort a spokojí se s levnějším málem. Kolem mne zase všichni lítají nízkonákladovkama.

0/0
4.3.2014 9:23

M15i29c11h25a47l 35M78i45l52l49e47r 9566242969142

my povazujeme cestovni komfort za dulezity. Kdyz nekam letime, chceme si to uzit a to znamena priletet do destinace v dobre nalade a pokud mozno v co nejcerstvejsi kondici.

My si myslime, ze nema cenu byt utahani a rozmrzeli hned na zacatku a potrebovat den dva se z toho vzpamatovavat.

0/0
4.3.2014 15:17
Foto

M35a64r38e93k 26C51e98r49n39y 5288546787

S Ryanem mam cca 47 cest za sebou (Kerry-FFM a po Evrope) a ocekeval jsem vzdy jen to, ze mne za smesny peniz dopravi s ruksakem z bodu A do bodu B...najedl jsem se na letisti v bufetu, koupil flasku sifonu a nikdy zadny problem...dostal jsem to co jsem zaplatil.....jinak cekat nekolik hodin na letisti v letadle a pak teprve volat policii je smesne, protoze pochybuju, ze by napriklad mne dokazala letuska, nebo letuch udrzet na fleku kdybych se rozhodl vystoupit...;-D...holt kazdemu co si necha libit...

+1/−3
2.3.2014 17:47

M26i17c76h23a70l 29P14o54n18o77c50n87ý 2664435781

Nevim, jak to funguje, ale pokud by byly zavrene dvere, tak bych se ven tezko propasiroval. :-)

+1/0
2.3.2014 19:35

M44i57c15h74a71l 43M11i43l44l58e64r 9306542219122

pokud jsou zabezpecene dvere a letadlo je odstavene nekde na vedlejsi ranveji, asi by ses z nej nedostal. I kdyby se ti podarilo preprat posadku a dvere pres jejich odpor odbezpecit, musel bys skakat nekolik metru dolu z letadla a riskovat, ze si nameles hubu nebo zlomis kotnik. Nehlede k tomu, ze nepovolane osoby se nesmeji jen tak mirnix dirnix pohybovat po letistni plose. Zavolali by na tebe ochranku a skoncil bys v lochu.

Vis, stojici letadlo neni jako vlak, kde staci odjistit dvere a vystoupit na peron, nebo v nejhorsim pripade seskocit metr dolu na uroven kolejiste kdyz zrovna neni u peronu. Jak jednou od letadla stahnou nastupni tunel nebo odvezou schudky, jsi jak na vetvi;-)

+1/0
4.3.2014 2:14

M58i26c97h94a60l 90M73i32l39l79e11r 9356832309202

PS. v souvislosti s tvym pripspevkem mam vaznou pochybnost o tve letecke statistice.

 Clovek nemusi letel mnohokrat, aby vedel, ze otevrit dvere u odstaveneho letadla neni to same jako otevrit dvere u odstaveneho vagonu a ze pokuset se skocit z letadla na zem a jit pres letiste zpet k letistni budove, neni jako skocit z vagonu na zem a dojit zpet na nadrazi.;-);-);-);-);-);-)

+1/0
4.3.2014 4:29

I30v25a 75V62a41l16č59í83k95o72v50á 1459428211371

Dobrá reklama na tu leteckou pseudospolečnost. Tím letět jen omylem.

+2/0
2.3.2014 9:02

P84a54v88e86l 32R39ý85d18l 5265809480964

Když slyším slovo Ryanair, hnedka si vybavím cestující, kteří odlamují kolečka ze svých kufrů, protože se nevejdou do testovací klece. ( viz youtube :D )

Naštěstí jsem neměl tu čest RyanAirem letět, doufám, že mě to nepotká. Zatím jsem lítal do Anglie jenom s WizzAirem a to by v pohodě. Prostě mě dostanou z bodu A do bodu B a to mě stačí :) víc nepotřebuju.

+2/0
28.2.2014 19:42

A24l11e49x13a31n42d18r 74K44o20s34t94k35a 5949836919446

Průšvihem aerolinek je samozřejmě ta voda a jídlo, ale může mi někdo ozřejmit, jak je možné, aby neplánované PŘÍLETY, tedy letadla, která dosednou a žádné palivo nepotřebují, mohly ovlivnit PLÁNOVANÝ ODLET? Tedy o víc než několik minut.. Schopný dispečer naprosto v pohodě nechá v mezeře minutu a půl mezi jednotlivými přistáními (kterých jak říkají měli jen 20 navíc) odstartovat jeden stroj. Naprosto běžná je situace, kde na konci dráhy zahýbá stroj, který právě přistál na servisní cestu, někde ve třetině dráhy je vzlétající letadlo, tou dobou již téměř v plné rychlosti a kilometr od prahu dráhy (a 100m vysoko) je další přistávající. Jedině, jestli nedostatečně schopný letištní personál ten zmatek vyvolal..

0/−3
28.2.2014 13:07

J75a93n 11D81l93o46u89h97ý 8975745305438

Tak to mu se mi nějak nechce věřit, že by bylo možné přistávat nebo vzlétat z dráhy,která ještě není volná. Co když se to letadlo,které jak říkáte právě opouští dráhu z nějakého důvodu zastaví a to letadlo,co vzlétá bude muset z nějakého důvodu start přerušit? Sorry,ale to je nějaká blbost.

+3/0
1.3.2014 23:07

D92a46n76i33e88l 78U44r98b57á49n95e39k 6887938769798

No ona to není jen "nějaká blbost", ale "úplná blbost" :-D Ta "naprosto běžná" situace, jak ji pan Kostka popsal, by stála toho schopného dispečera nejen místo, ale možná i trestní stíhání. Existují přesné postupy a podle tonáže letadel i jejich minimální rozestupy, existují různé přibližovací obrazce, různé odletové tratě a hlavně bezpečnostní předpisy. Tam si nemůže každý dělat, co ho napadne, jako na polní cestě za vsí. A rozhodně ne tak, jak si to někdy lidé představují. Takže ač se to nezdá, opravdu při větším provozu naskakují až neuvěřitelná zdržení. Čekající letadla se dokonce často musí vracet dotankovat, protože na tříhodinové stání na vyčkávacím nemají dost paliva a narušili by si bezpečnostní rezervu, a navíc na letišti s jednou RWY je to opravdu složité zorganizovat.

+1/0
3.3.2014 12:10

J54a75n97a 43M59e22r42o87p14e 7308309107669

A ještě do toho přihoďte, že ne každé letadlo přistane napoprvé a ve větru se může stát úplně ledacos - včetně špatného odhadu přesného času přistání. Do toho stačí jedno-dvě letadla s přednostním přistáním (emergency, nedostatek paliva, cokoli).

+1/0
3.3.2014 20:43

F19r83a51n19t75i68š88e90k 11L88i27m59p13a65u41c93h 2525413976174

Nejhorší bude to, co není vidět. Údržba technického zařízení, úroveň personálu, kvalita pilotů. Doporučuji sledovat TV dokument "Letecké katastrofy". Je naivní si myslet, že low cost jsou jenom o občerstvení.

+6/0
27.2.2014 10:44

P13ř31e94m75e66k 94P12a27v21k55a 8898402788371

No tak pokud uvažuješ nějaké Indonesia Airlines nebo podobné banánovky, tak jistě máš prabvdu.

0/0
4.3.2014 9:26

J49a38k29u15b 52F66e13i84f85a17r 7429699936829

Nikdy jsem žádnou nízkonákladovkou neletěl a kdybych snad někdy nedejbože musel, tak by ryanair byl ta poslední možná.

+6/−4
26.2.2014 8:53

R84o48b88i35n 56Ž35i21ž75k51a 2168544726226

nejsem žádnej supernalítanej, letěl jsem zatím s ČSA, Turkish Airlines, Travel Servicem, Lufthansou Ryanairem, Easyjetem a Jet2 a bylo to v podstatě všude stejné, nikdy žádnej problém. 

Jedinej rozdíl byl mezi ČSA a Lufthansou a lowcostama byly ty 3 nebo kolik eur, které mě dělily od sendviče. Jídlo u Turků bylo výrazně na jiné úrovni, ale kdyby do Istanbulu letěl o 3 litry levnější lowcost, přežil bych to taky.

0/0
26.2.2014 12:22

P33e16t86r 10V48i57n74t10r24l24í91k 3696874941

Ryanair, zaručeně nejhorší dopravce, se kterým jsem letěl, z levných dopravců je slušný celkem FlyNiky, také se mi moc nelíbí WizzAir...

+4/0
25.2.2014 23:32

M60i64c91h90a80l 87R69i57m26b71a15u91e89r 4119915123187

Ryanair. Máte přesně to, za co jste si zaplatili. :-P

+7/−1
25.2.2014 19:35

P38e10t59r 58V22i72n82t35r82l93í44k 3376724871

ne všichni levní dopravci jsou otřesní

+6/0
25.2.2014 23:32

A21l42o42i51s 87M56a54ň88a79s 2312516289279

taky nepise ze vsichni, jen ryanair. 

Osobne jsem je nikdy nepouzil, ale mam par kolegu co to zkusili a neni mezi nimi nikdo, kdo by si to chtel zopakovat.

Je to batuzkarska spolecnost, pro nikoho normalniho se nehodi.

+5/−2
26.2.2014 12:35

M52a31r84e68k 18V34y23m10a66z79a65l 5598146432770

[>-] Mám radši ČSA. Na nic si nehrajou a letenky po Evropě mají za hodně dobrý ceny. A bezpečnost letadel je u nich na prvním místě. Ale pokud někdo chce letět za hubičku, musí počítat i s takovou věcí jako se stala RA.

+7/−1
25.2.2014 17:09

P17a14v43e73l 32D37o77l28n11í89č58e69k 3668493534151

A víte, že bezpečnostní předpisy jsou pro všechny úplně stejné?

+5/−4
25.2.2014 17:44

A68l41o51i40s 16M65a51ň22a52s 2142796859299

A tohle moudro jste sebral kde? ;-D

0/−1
26.2.2014 12:37

D41a83n18i89e94l 84U46r52b44á24n82e77k 6987568909888

V JAR-FCL, v ICAO annex L, EASA atd.

+1/0
3.3.2014 12:14

P32a32v50e95l 23D25r15o98t73á46r 7653724369184

Nemusel RyanAir už několikrát vyhlásit mayday, aby mohl přednostně přistát, protože natankovali menší množství rezervního paliva, než je doporučované?

+4/0
26.2.2014 14:58

D79a24n35i24e31l 13U39r37b81á41n63e19k 6837938979958

O takovém případu jsem nikde neslyšel. Mayday určitě ne. A pokud jo, tak mi schválně dejte nějaký odkaz, protože samozřejmě nemůžu vědět všechno.

+1/0
3.3.2014 12:15

M91i82c73h23a94l 22M89i63l95l90e87r 9946732889842

ackoliv mayday je popularni ( a zlidovely) vyraz pro emergence vseobecne, v leteckem provozu se v tebou popsanem pripade nevola.

Kdyz letadlo potrebuje kvuli nejake zavade nebo nedostatku paliva dostat povoleni k prednostnimu pristani, pouziji v komunikaci slovo "heavy" (=doslova prelozeno jako tezky) ve spojitosti s volacim znakem letadla.

0/0
4.3.2014 2:22

M71a16r78e50k 55V68y28m42a65z74a10l 5298206672400

[>-] A jste si jistý, že je všichni 100% dodržují?

+1/0
26.2.2014 20:31

P83a51v88e89l 51D66o76l44n35í16č10e39k 3118413484431

Ještě dodatek - stalo by se to i kterékoliv jiné společnosti, ne jen lowcostu.

+1/−6
25.2.2014 17:45

P46e92t46r 88V30i98n31t91r26l50í36k 3146944621

co? že by drželi lidi tak dlouho v letadle bez služeb a potravin ?...

+2/−1
25.2.2014 23:37

A56l25o63i75s 79M29a63ň89a46s 2942816639219

stalo se mi jednou pri letu z OSla do Stavangeru, ze nas diky pocasi poslali do Kristiansandu. Tam jsme sedeli v letadle cca dve hodiny. I pres veskery servis ze strany SAS musi rict, ze to bylo krajne neprijemne. Na terminal nas nepustili s ohledem na snahu odletet jak se nad Stavangerem trochu zveden mlha.

Takze servis byl a lide se s tim snaze vyrovnali a i diky tomu, ze byl doplnen neustalym hlasenim kapitana o stavu veci,

+3/0
26.2.2014 12:41

D73u20š43a21n 41S35o72c68h79a 9766311463471

Ja jsem s Ryanair letel naposled pred 8mi roky. Od jednoho zazitku v pristani v BRNE jsem s nimi prestal litat, mimo jine take kvuli tomu,jakym zpusobem tihle vydridusi zamestnavaji svoje lidi, viz dohledatelne dokumenty na youtube tusim Holandske televize...NEVER EVER ;-O

+6/0
25.2.2014 17:01

P62a68v89e29l 74D59o92l97n12í14č76e54k 3258843664661

To, jak zaměstnávají lidi, není můj problém jakožto cestujícího. Za prvé mě to nezajímá a za druhé, ti lidi mají možnost jít dělat něco jiného. Předpokládám, že jsou svéprávní, gramotní a pracovní smlouvy podepsali dobrovolně.

+3/−4
25.2.2014 17:56

P73a81v98e83l 13D49o37l14n75í26č69e83k 3308303524931

Za co ten mínus, paní Andreo? V letovém provozu pracují vzdělaní a kvalifikovaní lidé, pro které není problém si kdykoliv najít stejné nebo obdobné místo u jiné společnosti. To nejsou žádní sociálně znevýhodnění lidé, kteří by z nějakých důvodů měli potíže najít práci a museli by dělat první otročinu, která se namane.

0/0
25.2.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.