Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vzpoura na palubě Ryanairu. Pasažéři bez jídla a pití zavolali policii

Nedávný let z londýnského letiště Stansted do portugalského Porta s aerolinkou Ryanair se stal pro mnohé noční můrou. Cestující nejprve mohli nastoupit do letadla až po mnohahodinovém zpoždění. Po nástupu však zůstali stát přes tři hodiny na ranveji bez jídla a pití. Nakonec museli zavolat policii, aby z letadla mohli vystoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N10a57t90a59l42i77a 62L81a88r20a 9259466236256

8-o

0/0
16.3.2014 9:32
Foto

M31i37c76h15a36l 70N16o61v81á95k 9528448202500

S nima bych se bal i litat.

0/0
10.3.2014 22:39

V54á73c44l97a48v 29K97o21u14t95e72c70k58ý 6958324928

co pořád máte s tím "z bodu A do bodu B" ? 

Já bych si dovolil to malinko poupravit a rozšířil (čest výjimkám): 

z bodu A + 200km do bodu B + 200 km" v naprosto nepoužitelných časech.

0/0
4.3.2014 21:44


B27o66h43u26m19i13l30a 39M67a95j32e25r71o18v62á 4107571644

A proto mám vždy v příručním zavazadle něco k jídlu a pití které si koupím na letišti po šacungu

0/−1
4.3.2014 9:17

M58i13c88h91a92l 93M64i50l89l60e53r 9186672649632

my obvykle nejakou tycinku a lahev vody.

0/−1
4.3.2014 15:23

J38i78r16i 37C41e86e 5285711332838

Letecká přeprava je asi jediný obor lidské činnosti, kde se lidé chlubí tím, že využívají tu nejhorší a nejlacinější službu, kterou trh nabízí.

Nevšiml jsem si, že by někdo exhiboval tím, že nakupuje v Lidlu, jezdí v Dacii, nebo že se chodí najíst k Číňanům...

Ovšem jak jde o Ryanair, tak se každej může přetrhnout, aby prezentoval svý pozitivní zkušenosti s touhle buranskou firmou.

Nevím jestli jde o masochismus, ale pakáži, která si postavila image na pohrdání zákazníkem fakt svý prachy nedám. Takhle se nechovaj ani ČD.

+1/0
3.3.2014 19:59

J30o33z19e41f 74D29u53h81a95c83e53k 7841350733480

tak som asi letel inym Ryanairom ;-D

0/0
3.3.2014 20:22

J60a68n 23K68r85p59e37c 5676603424392

ne kazdy leti jen jednou rocne charterem na dovolenou.

+1/0
4.3.2014 7:48

J56o71z25e77f 39D40u65h18a71c70e55k 7191250413980

ja som isiel brq-std v nedelu rano (navrat po dvoch tyzdnoch) a pohoda, uplne normalna letecka spolocnost, vobec ziadne problemy neboli. V porovnani s inymi (british airways, ceske aerolinky, air france...) som nevidel rozdiel. Okrem ceny, ta bola o dost lepsia;-D

0/0
3.3.2014 14:26

J80o65s27e53f 22H29o27f11f76e14j 8590963362852

Někde asi udělali soudruzi chybu a je mi to celkem šumafuk.Nemám potřebu někam lítat a když do GB tak vláčkem pod vodou nebo lodičkou se Sea France.

Pohled jak se objevuji utesy v Doveru je neopakovatelný...

0/0
3.3.2014 11:57

M32i65c86h49a88l 85M24i82l43l59e33r 9376282839782

do VB vlakem z Prahy to bohuzel trva dost dlouho- a to rikam jako nekdo, kdo rad po Evrope cestuje vlakem. Samotna cesta z Parize ci Bruselu Eurostarem pod La Manche do Londyna je velmi rychla, ale dostat se do jednoho z techto mest z Prahy je neco uplne jineho.

Nejkratsi cesta je nocnim vlakem z Hl. nadr. a 2 prestupy v Koline nR a Bruselu, trva 18 1/2 hodiny.

Behem noci se asi 2 hodiny ceka na pripoj, myslim ze Svycarska, nekde u Erfurtu).

0/0
4.3.2014 2:05

M15i96c20h79a69l 27M69i53l35l97e33r 9356402219752

jinak do Asie, Ameriky, Afriky, natoz Australie to vlakem nejde a lodi to trva podstatne dele;-)

0/0
4.3.2014 2:06

P68e18t75r 59H11o36l77u18b 7181589560

Ryanair je nejúspěšnější letecká společnost v Evropě a spoustě lidí zejména v EU to musí náramně vadit :-) Líbí se mi heslo ražené majitelem společnosti "cena vždy vítězí". A má pravdu. Cílem cestujícího je v 99 procentech případů dostat se z bodu A do bodu B co nejlevněji, na což jsou experti právé u ryanairu R^

+1/−2
3.3.2014 3:33

J96o31z67e29f 83D10u42h32a70c17e48k 7271660683620

a u Ryanairu mozes mat zadarmo standardnu 10kg batozinu do kabiny plus malu prirucnu tasticku / kabelku. Co som pozeral tak wizzair ma iba jednu o dost mensiu kabinovu batozinu.

+1/0
3.3.2014 14:38

M22i60c50h65a60l 83M71i67l90l25e60r 9676822519372

takze podle tveho rozdeleni cestujicich my s manzelkou musime byt to 1%. Davame prednost letat s aerolinkami, ktere maji v cene zahrnuta zavazadla, obcerstveni, neuctuji nam extra za kazou blbost, nepozaduji po nas predtistene palubni vstupenky za cenu penale kdyz je nemame a nechovaji se jakoby to od nich byla nejaka "milost", kdyz nas vubec pusti do sveho "dobytcaku".Tyto zvyky dodrzujeme at letame tady u protinozcu, nebo jinde po svete vcetne Evropy.

Zajimave. Pritom vsichni nasi znami maji podobne cestovaci zvyky jako my. Ze by to 1 % bylo ve skutecnosti vetsi, nez si predstavujes?

+1/0
4.3.2014 1:47

B89o18h90u47m24i26l66a 51M96a72j35e63r76o13v32á 4417591794

Hlásím se hrdě k jednoprocentním;-D

0/0
4.3.2014 9:20

P42ř27e45m94e54k 48P24a35v54k36a 8428672758311

No asi každý nemá trojnásobek cestovného, který vymění za komfort a spokojí se s levnějším málem. Kolem mne zase všichni lítají nízkonákladovkama.

0/0
4.3.2014 9:23

M97i70c35h51a75l 44M37i21l32l59e33r 9496932829182

my povazujeme cestovni komfort za dulezity. Kdyz nekam letime, chceme si to uzit a to znamena priletet do destinace v dobre nalade a pokud mozno v co nejcerstvejsi kondici.

My si myslime, ze nema cenu byt utahani a rozmrzeli hned na zacatku a potrebovat den dva se z toho vzpamatovavat.

0/0
4.3.2014 15:17
Foto

M53a41r27e52k 45C51e35r47n25y 5568866407

S Ryanem mam cca 47 cest za sebou (Kerry-FFM a po Evrope) a ocekeval jsem vzdy jen to, ze mne za smesny peniz dopravi s ruksakem z bodu A do bodu B...najedl jsem se na letisti v bufetu, koupil flasku sifonu a nikdy zadny problem...dostal jsem to co jsem zaplatil.....jinak cekat nekolik hodin na letisti v letadle a pak teprve volat policii je smesne, protoze pochybuju, ze by napriklad mne dokazala letuska, nebo letuch udrzet na fleku kdybych se rozhodl vystoupit...;-D...holt kazdemu co si necha libit...

+1/−3
2.3.2014 17:47

M34i26c84h83a55l 97P32o58n97o90c70n28ý 2934665141

Nevim, jak to funguje, ale pokud by byly zavrene dvere, tak bych se ven tezko propasiroval. :-)

+1/0
2.3.2014 19:35

M58i87c18h28a46l 91M41i13l13l81e12r 9446772629622

pokud jsou zabezpecene dvere a letadlo je odstavene nekde na vedlejsi ranveji, asi by ses z nej nedostal. I kdyby se ti podarilo preprat posadku a dvere pres jejich odpor odbezpecit, musel bys skakat nekolik metru dolu z letadla a riskovat, ze si nameles hubu nebo zlomis kotnik. Nehlede k tomu, ze nepovolane osoby se nesmeji jen tak mirnix dirnix pohybovat po letistni plose. Zavolali by na tebe ochranku a skoncil bys v lochu.

Vis, stojici letadlo neni jako vlak, kde staci odjistit dvere a vystoupit na peron, nebo v nejhorsim pripade seskocit metr dolu na uroven kolejiste kdyz zrovna neni u peronu. Jak jednou od letadla stahnou nastupni tunel nebo odvezou schudky, jsi jak na vetvi;-)

+1/0
4.3.2014 2:14

M30i77c30h97a82l 88M92i12l19l84e85r 9276922229802

PS. v souvislosti s tvym pripspevkem mam vaznou pochybnost o tve letecke statistice.

 Clovek nemusi letel mnohokrat, aby vedel, ze otevrit dvere u odstaveneho letadla neni to same jako otevrit dvere u odstaveneho vagonu a ze pokuset se skocit z letadla na zem a jit pres letiste zpet k letistni budove, neni jako skocit z vagonu na zem a dojit zpet na nadrazi.;-);-);-);-);-);-)

+1/0
4.3.2014 4:29

I12v53a 62V53a95l45č76í56k98o68v50á 1939958571161

Dobrá reklama na tu leteckou pseudospolečnost. Tím letět jen omylem.

+2/0
2.3.2014 9:02

P38a38v62e16l 82R35ý60d13l 5615879690594

Když slyším slovo Ryanair, hnedka si vybavím cestující, kteří odlamují kolečka ze svých kufrů, protože se nevejdou do testovací klece. ( viz youtube :D )

Naštěstí jsem neměl tu čest RyanAirem letět, doufám, že mě to nepotká. Zatím jsem lítal do Anglie jenom s WizzAirem a to by v pohodě. Prostě mě dostanou z bodu A do bodu B a to mě stačí :) víc nepotřebuju.

+2/0
28.2.2014 19:42

A31l39e41x93a95n54d13r 55K57o63s85t39k55a 5509496109646

Průšvihem aerolinek je samozřejmě ta voda a jídlo, ale může mi někdo ozřejmit, jak je možné, aby neplánované PŘÍLETY, tedy letadla, která dosednou a žádné palivo nepotřebují, mohly ovlivnit PLÁNOVANÝ ODLET? Tedy o víc než několik minut.. Schopný dispečer naprosto v pohodě nechá v mezeře minutu a půl mezi jednotlivými přistáními (kterých jak říkají měli jen 20 navíc) odstartovat jeden stroj. Naprosto běžná je situace, kde na konci dráhy zahýbá stroj, který právě přistál na servisní cestu, někde ve třetině dráhy je vzlétající letadlo, tou dobou již téměř v plné rychlosti a kilometr od prahu dráhy (a 100m vysoko) je další přistávající. Jedině, jestli nedostatečně schopný letištní personál ten zmatek vyvolal..

0/−3
28.2.2014 13:07

J35a85n 73D28l66o61u27h97ý 8255295585128

Tak to mu se mi nějak nechce věřit, že by bylo možné přistávat nebo vzlétat z dráhy,která ještě není volná. Co když se to letadlo,které jak říkáte právě opouští dráhu z nějakého důvodu zastaví a to letadlo,co vzlétá bude muset z nějakého důvodu start přerušit? Sorry,ale to je nějaká blbost.

+3/0
1.3.2014 23:07

D11a63n77i24e95l 80U34r53b53á82n43e67k 6987508209768

No ona to není jen "nějaká blbost", ale "úplná blbost" :-D Ta "naprosto běžná" situace, jak ji pan Kostka popsal, by stála toho schopného dispečera nejen místo, ale možná i trestní stíhání. Existují přesné postupy a podle tonáže letadel i jejich minimální rozestupy, existují různé přibližovací obrazce, různé odletové tratě a hlavně bezpečnostní předpisy. Tam si nemůže každý dělat, co ho napadne, jako na polní cestě za vsí. A rozhodně ne tak, jak si to někdy lidé představují. Takže ač se to nezdá, opravdu při větším provozu naskakují až neuvěřitelná zdržení. Čekající letadla se dokonce často musí vracet dotankovat, protože na tříhodinové stání na vyčkávacím nemají dost paliva a narušili by si bezpečnostní rezervu, a navíc na letišti s jednou RWY je to opravdu složité zorganizovat.

+1/0
3.3.2014 12:10

J73a70n10a 26M17e79r10o11p74e 7158669217319

A ještě do toho přihoďte, že ne každé letadlo přistane napoprvé a ve větru se může stát úplně ledacos - včetně špatného odhadu přesného času přistání. Do toho stačí jedno-dvě letadla s přednostním přistáním (emergency, nedostatek paliva, cokoli).

+1/0
3.3.2014 20:43

F35r27a46n40t58i78š62e82k 30L88i58m11p67a42u88c84h 2345893556704

Nejhorší bude to, co není vidět. Údržba technického zařízení, úroveň personálu, kvalita pilotů. Doporučuji sledovat TV dokument "Letecké katastrofy". Je naivní si myslet, že low cost jsou jenom o občerstvení.

+6/0
27.2.2014 10:44

P83ř84e72m64e88k 91P67a37v53k24a 8638632168311

No tak pokud uvažuješ nějaké Indonesia Airlines nebo podobné banánovky, tak jistě máš prabvdu.

0/0
4.3.2014 9:26

J41a27k96u36b 12F85e74i85f38a20r 7589859766879

Nikdy jsem žádnou nízkonákladovkou neletěl a kdybych snad někdy nedejbože musel, tak by ryanair byl ta poslední možná.

+6/−4
26.2.2014 8:53

R57o67b13i11n 59Ž53i89ž65k20a 2658414286376

nejsem žádnej supernalítanej, letěl jsem zatím s ČSA, Turkish Airlines, Travel Servicem, Lufthansou Ryanairem, Easyjetem a Jet2 a bylo to v podstatě všude stejné, nikdy žádnej problém. 

Jedinej rozdíl byl mezi ČSA a Lufthansou a lowcostama byly ty 3 nebo kolik eur, které mě dělily od sendviče. Jídlo u Turků bylo výrazně na jiné úrovni, ale kdyby do Istanbulu letěl o 3 litry levnější lowcost, přežil bych to taky.

0/0
26.2.2014 12:22

P73e56t85r 29V65i18n77t52r33l91í57k 3886914631

Ryanair, zaručeně nejhorší dopravce, se kterým jsem letěl, z levných dopravců je slušný celkem FlyNiky, také se mi moc nelíbí WizzAir...

+4/0
25.2.2014 23:32

M92i48c93h12a92l 22R61i30m97b63a25u39e19r 4579515483967

Ryanair. Máte přesně to, za co jste si zaplatili. :-P

+7/−1
25.2.2014 19:35

P56e76t76r 17V86i60n91t57r86l79í69k 3616434531

ne všichni levní dopravci jsou otřesní

+6/0
25.2.2014 23:32

A55l33o32i20s 74M23a53ň22a57s 2102726339789

taky nepise ze vsichni, jen ryanair. 

Osobne jsem je nikdy nepouzil, ale mam par kolegu co to zkusili a neni mezi nimi nikdo, kdo by si to chtel zopakovat.

Je to batuzkarska spolecnost, pro nikoho normalniho se nehodi.

+5/−2
26.2.2014 12:35

M34a91r73e67k 89V46y51m71a66z66a45l 5948736812900

[>-] Mám radši ČSA. Na nic si nehrajou a letenky po Evropě mají za hodně dobrý ceny. A bezpečnost letadel je u nich na prvním místě. Ale pokud někdo chce letět za hubičku, musí počítat i s takovou věcí jako se stala RA.

+7/−1
25.2.2014 17:09

P65a75v64e28l 31D57o10l52n53í95č22e46k 3478443394791

A víte, že bezpečnostní předpisy jsou pro všechny úplně stejné?

+5/−4
25.2.2014 17:44

A95l37o64i28s 46M13a66ň26a60s 2712716879669

A tohle moudro jste sebral kde? ;-D

0/−1
26.2.2014 12:37

D85a24n10i41e62l 55U80r44b54á11n31e34k 6497298709778

V JAR-FCL, v ICAO annex L, EASA atd.

+1/0
3.3.2014 12:14

P98a13v36e36l 86D48r67o19t62á53r 7623194489664

Nemusel RyanAir už několikrát vyhlásit mayday, aby mohl přednostně přistát, protože natankovali menší množství rezervního paliva, než je doporučované?

+4/0
26.2.2014 14:58

D59a85n21i85e67l 80U21r15b84á87n58e44k 6517358439938

O takovém případu jsem nikde neslyšel. Mayday určitě ne. A pokud jo, tak mi schválně dejte nějaký odkaz, protože samozřejmě nemůžu vědět všechno.

+1/0
3.3.2014 12:15

M96i82c95h47a60l 67M44i61l78l46e56r 9906772189922

ackoliv mayday je popularni ( a zlidovely) vyraz pro emergence vseobecne, v leteckem provozu se v tebou popsanem pripade nevola.

Kdyz letadlo potrebuje kvuli nejake zavade nebo nedostatku paliva dostat povoleni k prednostnimu pristani, pouziji v komunikaci slovo "heavy" (=doslova prelozeno jako tezky) ve spojitosti s volacim znakem letadla.

0/0
4.3.2014 2:22

M70a95r86e51k 45V22y62m61a88z66a93l 5288486772520

[>-] A jste si jistý, že je všichni 100% dodržují?

+1/0
26.2.2014 20:31

P96a41v75e68l 56D78o23l10n16í90č50e59k 3168303334291

Ještě dodatek - stalo by se to i kterékoliv jiné společnosti, ne jen lowcostu.

+1/−6
25.2.2014 17:45

P36e75t94r 86V48i64n83t97r81l43í31k 3166804661

co? že by drželi lidi tak dlouho v letadle bez služeb a potravin ?...

+2/−1
25.2.2014 23:37

A49l94o83i36s 49M25a24ň19a60s 2232576949809

stalo se mi jednou pri letu z OSla do Stavangeru, ze nas diky pocasi poslali do Kristiansandu. Tam jsme sedeli v letadle cca dve hodiny. I pres veskery servis ze strany SAS musi rict, ze to bylo krajne neprijemne. Na terminal nas nepustili s ohledem na snahu odletet jak se nad Stavangerem trochu zveden mlha.

Takze servis byl a lide se s tim snaze vyrovnali a i diky tomu, ze byl doplnen neustalym hlasenim kapitana o stavu veci,

+3/0
26.2.2014 12:41

D60u93š61a55n 41S64o46c66h51a 9536891133411

Ja jsem s Ryanair letel naposled pred 8mi roky. Od jednoho zazitku v pristani v BRNE jsem s nimi prestal litat, mimo jine take kvuli tomu,jakym zpusobem tihle vydridusi zamestnavaji svoje lidi, viz dohledatelne dokumenty na youtube tusim Holandske televize...NEVER EVER ;-O

+6/0
25.2.2014 17:01

P57a77v85e23l 57D16o28l48n51í54č75e79k 3798183144271

To, jak zaměstnávají lidi, není můj problém jakožto cestujícího. Za prvé mě to nezajímá a za druhé, ti lidi mají možnost jít dělat něco jiného. Předpokládám, že jsou svéprávní, gramotní a pracovní smlouvy podepsali dobrovolně.

+3/−4
25.2.2014 17:56

P25a80v38e52l 83D32o13l29n86í88č50e44k 3988963514921

Za co ten mínus, paní Andreo? V letovém provozu pracují vzdělaní a kvalifikovaní lidé, pro které není problém si kdykoliv najít stejné nebo obdobné místo u jiné společnosti. To nejsou žádní sociálně znevýhodnění lidé, kteří by z nějakých důvodů měli potíže najít práci a museli by dělat první otročinu, která se namane.

0/0
25.2.2014 18:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.