Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpoura na palubě Ryanairu. Pasažéři bez jídla a pití zavolali policii

Nedávný let z londýnského letiště Stansted do portugalského Porta s aerolinkou Ryanair se stal pro mnohé noční můrou. Cestující nejprve mohli nastoupit do letadla až po mnohahodinovém zpoždění. Po nástupu však zůstali stát přes tři hodiny na ranveji bez jídla a pití. Nakonec museli zavolat policii, aby z letadla mohli vystoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N53a55t91a21l88i36a 52L39a87r67a 9569926826166

8-o

0/0
16.3.2014 9:32
Foto

M64i33c12h97a91l 44N19o64v98á26k 9548368692890

S nima bych se bal i litat.

0/0
10.3.2014 22:39

V13á83c56l79a81v 34K30o64u33t49e51c12k48ý 6128204748

co pořád máte s tím "z bodu A do bodu B" ? 

Já bych si dovolil to malinko poupravit a rozšířil (čest výjimkám): 

z bodu A + 200km do bodu B + 200 km" v naprosto nepoužitelných časech.

0/0
4.3.2014 21:44

B24o49h59u47m22i87l28a 34M48a29j75e27r84o12v18á 4147791714

A proto mám vždy v příručním zavazadle něco k jídlu a pití které si koupím na letišti po šacungu

0/−1
4.3.2014 9:17

M56i63c46h91a69l 42M63i61l83l98e87r 9276292699152

my obvykle nejakou tycinku a lahev vody.

0/−1
4.3.2014 15:23

J60i13r65i 17C45e51e 5825181382938

Letecká přeprava je asi jediný obor lidské činnosti, kde se lidé chlubí tím, že využívají tu nejhorší a nejlacinější službu, kterou trh nabízí.

Nevšiml jsem si, že by někdo exhiboval tím, že nakupuje v Lidlu, jezdí v Dacii, nebo že se chodí najíst k Číňanům...

Ovšem jak jde o Ryanair, tak se každej může přetrhnout, aby prezentoval svý pozitivní zkušenosti s touhle buranskou firmou.

Nevím jestli jde o masochismus, ale pakáži, která si postavila image na pohrdání zákazníkem fakt svý prachy nedám. Takhle se nechovaj ani ČD.

+1/0
3.3.2014 19:59

J79o25z25e83f 60D92u87h64a56c42e76k 7201620643590

tak som asi letel inym Ryanairom ;-D

0/0
3.3.2014 20:22

J58a94n 68K58r28p86e26c 5196203494602

ne kazdy leti jen jednou rocne charterem na dovolenou.

+1/0
4.3.2014 7:48

J34o95z50e76f 76D47u30h17a18c49e75k 7951370663210

ja som isiel brq-std v nedelu rano (navrat po dvoch tyzdnoch) a pohoda, uplne normalna letecka spolocnost, vobec ziadne problemy neboli. V porovnani s inymi (british airways, ceske aerolinky, air france...) som nevidel rozdiel. Okrem ceny, ta bola o dost lepsia;-D

0/0
3.3.2014 14:26

J16o66s14e54f 11H18o96f57f26e63j 8660973282542

Někde asi udělali soudruzi chybu a je mi to celkem šumafuk.Nemám potřebu někam lítat a když do GB tak vláčkem pod vodou nebo lodičkou se Sea France.

Pohled jak se objevuji utesy v Doveru je neopakovatelný...

0/0
3.3.2014 11:57

M28i90c29h43a82l 26M49i44l48l33e37r 9446652379922

do VB vlakem z Prahy to bohuzel trva dost dlouho- a to rikam jako nekdo, kdo rad po Evrope cestuje vlakem. Samotna cesta z Parize ci Bruselu Eurostarem pod La Manche do Londyna je velmi rychla, ale dostat se do jednoho z techto mest z Prahy je neco uplne jineho.

Nejkratsi cesta je nocnim vlakem z Hl. nadr. a 2 prestupy v Koline nR a Bruselu, trva 18 1/2 hodiny.

Behem noci se asi 2 hodiny ceka na pripoj, myslim ze Svycarska, nekde u Erfurtu).

0/0
4.3.2014 2:05

M47i87c11h54a73l 84M17i22l61l33e96r 9676962319322

jinak do Asie, Ameriky, Afriky, natoz Australie to vlakem nejde a lodi to trva podstatne dele;-)

0/0
4.3.2014 2:06

P57e56t11r 73H34o32l36u61b 7881429820

Ryanair je nejúspěšnější letecká společnost v Evropě a spoustě lidí zejména v EU to musí náramně vadit :-) Líbí se mi heslo ražené majitelem společnosti "cena vždy vítězí". A má pravdu. Cílem cestujícího je v 99 procentech případů dostat se z bodu A do bodu B co nejlevněji, na což jsou experti právé u ryanairu R^

+1/−2
3.3.2014 3:33

J71o11z76e61f 63D29u94h13a52c77e58k 7851650313310

a u Ryanairu mozes mat zadarmo standardnu 10kg batozinu do kabiny plus malu prirucnu tasticku / kabelku. Co som pozeral tak wizzair ma iba jednu o dost mensiu kabinovu batozinu.

+1/0
3.3.2014 14:38

M32i31c21h60a68l 92M42i74l98l14e17r 9136472599632

takze podle tveho rozdeleni cestujicich my s manzelkou musime byt to 1%. Davame prednost letat s aerolinkami, ktere maji v cene zahrnuta zavazadla, obcerstveni, neuctuji nam extra za kazou blbost, nepozaduji po nas predtistene palubni vstupenky za cenu penale kdyz je nemame a nechovaji se jakoby to od nich byla nejaka "milost", kdyz nas vubec pusti do sveho "dobytcaku".Tyto zvyky dodrzujeme at letame tady u protinozcu, nebo jinde po svete vcetne Evropy.

Zajimave. Pritom vsichni nasi znami maji podobne cestovaci zvyky jako my. Ze by to 1 % bylo ve skutecnosti vetsi, nez si predstavujes?

+1/0
4.3.2014 1:47

B26o10h76u22m31i86l26a 58M79a28j18e20r64o11v35á 4337781614

Hlásím se hrdě k jednoprocentním;-D

0/0
4.3.2014 9:20

P73ř63e42m29e24k 43P78a63v96k38a 8118982138931

No asi každý nemá trojnásobek cestovného, který vymění za komfort a spokojí se s levnějším málem. Kolem mne zase všichni lítají nízkonákladovkama.

0/0
4.3.2014 9:23

M35i40c56h71a69l 17M50i13l24l20e55r 9586422689632

my povazujeme cestovni komfort za dulezity. Kdyz nekam letime, chceme si to uzit a to znamena priletet do destinace v dobre nalade a pokud mozno v co nejcerstvejsi kondici.

My si myslime, ze nema cenu byt utahani a rozmrzeli hned na zacatku a potrebovat den dva se z toho vzpamatovavat.

0/0
4.3.2014 15:17
Foto

M22a34r49e74k 83C33e26r84n61y 5128486207

S Ryanem mam cca 47 cest za sebou (Kerry-FFM a po Evrope) a ocekeval jsem vzdy jen to, ze mne za smesny peniz dopravi s ruksakem z bodu A do bodu B...najedl jsem se na letisti v bufetu, koupil flasku sifonu a nikdy zadny problem...dostal jsem to co jsem zaplatil.....jinak cekat nekolik hodin na letisti v letadle a pak teprve volat policii je smesne, protoze pochybuju, ze by napriklad mne dokazala letuska, nebo letuch udrzet na fleku kdybych se rozhodl vystoupit...;-D...holt kazdemu co si necha libit...

+1/−3
2.3.2014 17:47

M32i83c31h32a49l 71P46o50n57o60c32n19ý 2674155251

Nevim, jak to funguje, ale pokud by byly zavrene dvere, tak bych se ven tezko propasiroval. :-)

+1/0
2.3.2014 19:35

M31i73c65h11a19l 38M88i23l14l84e23r 9506912869292

pokud jsou zabezpecene dvere a letadlo je odstavene nekde na vedlejsi ranveji, asi by ses z nej nedostal. I kdyby se ti podarilo preprat posadku a dvere pres jejich odpor odbezpecit, musel bys skakat nekolik metru dolu z letadla a riskovat, ze si nameles hubu nebo zlomis kotnik. Nehlede k tomu, ze nepovolane osoby se nesmeji jen tak mirnix dirnix pohybovat po letistni plose. Zavolali by na tebe ochranku a skoncil bys v lochu.

Vis, stojici letadlo neni jako vlak, kde staci odjistit dvere a vystoupit na peron, nebo v nejhorsim pripade seskocit metr dolu na uroven kolejiste kdyz zrovna neni u peronu. Jak jednou od letadla stahnou nastupni tunel nebo odvezou schudky, jsi jak na vetvi;-)

+1/0
4.3.2014 2:14

M33i87c48h83a10l 40M76i69l97l97e19r 9596942179192

PS. v souvislosti s tvym pripspevkem mam vaznou pochybnost o tve letecke statistice.

 Clovek nemusi letel mnohokrat, aby vedel, ze otevrit dvere u odstaveneho letadla neni to same jako otevrit dvere u odstaveneho vagonu a ze pokuset se skocit z letadla na zem a jit pres letiste zpet k letistni budove, neni jako skocit z vagonu na zem a dojit zpet na nadrazi.;-);-);-);-);-);-)

+1/0
4.3.2014 4:29

I28v10a 28V32a17l55č72í88k43o35v18á 1429398451301

Dobrá reklama na tu leteckou pseudospolečnost. Tím letět jen omylem.

+2/0
2.3.2014 9:02

P47a58v12e72l 59R90ý41d97l 5165279210244

Když slyším slovo Ryanair, hnedka si vybavím cestující, kteří odlamují kolečka ze svých kufrů, protože se nevejdou do testovací klece. ( viz youtube :D )

Naštěstí jsem neměl tu čest RyanAirem letět, doufám, že mě to nepotká. Zatím jsem lítal do Anglie jenom s WizzAirem a to by v pohodě. Prostě mě dostanou z bodu A do bodu B a to mě stačí :) víc nepotřebuju.

+2/0
28.2.2014 19:42

A69l92e98x20a87n94d81r 76K66o77s12t52k92a 5259546189486

Průšvihem aerolinek je samozřejmě ta voda a jídlo, ale může mi někdo ozřejmit, jak je možné, aby neplánované PŘÍLETY, tedy letadla, která dosednou a žádné palivo nepotřebují, mohly ovlivnit PLÁNOVANÝ ODLET? Tedy o víc než několik minut.. Schopný dispečer naprosto v pohodě nechá v mezeře minutu a půl mezi jednotlivými přistáními (kterých jak říkají měli jen 20 navíc) odstartovat jeden stroj. Naprosto běžná je situace, kde na konci dráhy zahýbá stroj, který právě přistál na servisní cestu, někde ve třetině dráhy je vzlétající letadlo, tou dobou již téměř v plné rychlosti a kilometr od prahu dráhy (a 100m vysoko) je další přistávající. Jedině, jestli nedostatečně schopný letištní personál ten zmatek vyvolal..

0/−3
28.2.2014 13:07

J79a92n 28D67l35o47u28h27ý 8965105915168

Tak to mu se mi nějak nechce věřit, že by bylo možné přistávat nebo vzlétat z dráhy,která ještě není volná. Co když se to letadlo,které jak říkáte právě opouští dráhu z nějakého důvodu zastaví a to letadlo,co vzlétá bude muset z nějakého důvodu start přerušit? Sorry,ale to je nějaká blbost.

+3/0
1.3.2014 23:07

D85a57n38i17e45l 83U93r61b57á50n63e36k 6927368329138

No ona to není jen "nějaká blbost", ale "úplná blbost" :-D Ta "naprosto běžná" situace, jak ji pan Kostka popsal, by stála toho schopného dispečera nejen místo, ale možná i trestní stíhání. Existují přesné postupy a podle tonáže letadel i jejich minimální rozestupy, existují různé přibližovací obrazce, různé odletové tratě a hlavně bezpečnostní předpisy. Tam si nemůže každý dělat, co ho napadne, jako na polní cestě za vsí. A rozhodně ne tak, jak si to někdy lidé představují. Takže ač se to nezdá, opravdu při větším provozu naskakují až neuvěřitelná zdržení. Čekající letadla se dokonce často musí vracet dotankovat, protože na tříhodinové stání na vyčkávacím nemají dost paliva a narušili by si bezpečnostní rezervu, a navíc na letišti s jednou RWY je to opravdu složité zorganizovat.

+1/0
3.3.2014 12:10

J92a34n79a 97M22e39r80o78p92e 7958729927179

A ještě do toho přihoďte, že ne každé letadlo přistane napoprvé a ve větru se může stát úplně ledacos - včetně špatného odhadu přesného času přistání. Do toho stačí jedno-dvě letadla s přednostním přistáním (emergency, nedostatek paliva, cokoli).

+1/0
3.3.2014 20:43

F14r12a46n52t69i31š93e17k 90L45i73m90p80a55u52c70h 2255733116664

Nejhorší bude to, co není vidět. Údržba technického zařízení, úroveň personálu, kvalita pilotů. Doporučuji sledovat TV dokument "Letecké katastrofy". Je naivní si myslet, že low cost jsou jenom o občerstvení.

+6/0
27.2.2014 10:44

P29ř15e66m29e22k 23P88a84v45k98a 8418802578181

No tak pokud uvažuješ nějaké Indonesia Airlines nebo podobné banánovky, tak jistě máš prabvdu.

0/0
4.3.2014 9:26

J87a29k68u29b 11F90e58i21f21a78r 7379379966649

Nikdy jsem žádnou nízkonákladovkou neletěl a kdybych snad někdy nedejbože musel, tak by ryanair byl ta poslední možná.

+6/−4
26.2.2014 8:53

R79o22b72i90n 15Ž73i94ž89k22a 2618164696896

nejsem žádnej supernalítanej, letěl jsem zatím s ČSA, Turkish Airlines, Travel Servicem, Lufthansou Ryanairem, Easyjetem a Jet2 a bylo to v podstatě všude stejné, nikdy žádnej problém. 

Jedinej rozdíl byl mezi ČSA a Lufthansou a lowcostama byly ty 3 nebo kolik eur, které mě dělily od sendviče. Jídlo u Turků bylo výrazně na jiné úrovni, ale kdyby do Istanbulu letěl o 3 litry levnější lowcost, přežil bych to taky.

0/0
26.2.2014 12:22

P23e59t81r 57V54i32n61t53r61l21í13k 3616314381

Ryanair, zaručeně nejhorší dopravce, se kterým jsem letěl, z levných dopravců je slušný celkem FlyNiky, také se mi moc nelíbí WizzAir...

+4/0
25.2.2014 23:32

M91i17c11h48a98l 49R97i78m71b14a50u67e94r 4119275383557

Ryanair. Máte přesně to, za co jste si zaplatili. :-P

+7/−1
25.2.2014 19:35

P68e28t43r 13V88i59n34t75r25l92í12k 3576834801

ne všichni levní dopravci jsou otřesní

+6/0
25.2.2014 23:32

A82l14o34i94s 50M24a81ň44a65s 2492546639809

taky nepise ze vsichni, jen ryanair. 

Osobne jsem je nikdy nepouzil, ale mam par kolegu co to zkusili a neni mezi nimi nikdo, kdo by si to chtel zopakovat.

Je to batuzkarska spolecnost, pro nikoho normalniho se nehodi.

+5/−2
26.2.2014 12:35

M39a25r75e92k 34V27y17m24a12z96a62l 5768246972900

[>-] Mám radši ČSA. Na nic si nehrajou a letenky po Evropě mají za hodně dobrý ceny. A bezpečnost letadel je u nich na prvním místě. Ale pokud někdo chce letět za hubičku, musí počítat i s takovou věcí jako se stala RA.

+7/−1
25.2.2014 17:09

P25a68v24e74l 46D18o98l52n23í66č61e87k 3108143474131

A víte, že bezpečnostní předpisy jsou pro všechny úplně stejné?

+5/−4
25.2.2014 17:44

A87l22o66i10s 57M17a78ň10a60s 2302136689159

A tohle moudro jste sebral kde? ;-D

0/−1
26.2.2014 12:37

D43a79n81i10e17l 96U56r49b11á50n23e77k 6367748879858

V JAR-FCL, v ICAO annex L, EASA atd.

+1/0
3.3.2014 12:14

P24a29v11e45l 95D14r68o45t97á39r 7933644549684

Nemusel RyanAir už několikrát vyhlásit mayday, aby mohl přednostně přistát, protože natankovali menší množství rezervního paliva, než je doporučované?

+4/0
26.2.2014 14:58

D13a38n27i52e15l 68U14r48b98á63n34e34k 6607478779238

O takovém případu jsem nikde neslyšel. Mayday určitě ne. A pokud jo, tak mi schválně dejte nějaký odkaz, protože samozřejmě nemůžu vědět všechno.

+1/0
3.3.2014 12:15

M42i86c76h64a63l 25M44i33l16l13e84r 9266552479922

ackoliv mayday je popularni ( a zlidovely) vyraz pro emergence vseobecne, v leteckem provozu se v tebou popsanem pripade nevola.

Kdyz letadlo potrebuje kvuli nejake zavade nebo nedostatku paliva dostat povoleni k prednostnimu pristani, pouziji v komunikaci slovo "heavy" (=doslova prelozeno jako tezky) ve spojitosti s volacim znakem letadla.

0/0
4.3.2014 2:22

M28a32r58e45k 53V73y87m75a34z61a89l 5688636662810

[>-] A jste si jistý, že je všichni 100% dodržují?

+1/0
26.2.2014 20:31

P71a80v67e43l 75D77o30l31n61í10č52e11k 3968663744851

Ještě dodatek - stalo by se to i kterékoliv jiné společnosti, ne jen lowcostu.

+1/−6
25.2.2014 17:45

P26e49t27r 79V59i71n70t53r61l52í28k 3236964801

co? že by drželi lidi tak dlouho v letadle bez služeb a potravin ?...

+2/−1
25.2.2014 23:37

A53l62o64i72s 37M17a94ň33a84s 2922746319619

stalo se mi jednou pri letu z OSla do Stavangeru, ze nas diky pocasi poslali do Kristiansandu. Tam jsme sedeli v letadle cca dve hodiny. I pres veskery servis ze strany SAS musi rict, ze to bylo krajne neprijemne. Na terminal nas nepustili s ohledem na snahu odletet jak se nad Stavangerem trochu zveden mlha.

Takze servis byl a lide se s tim snaze vyrovnali a i diky tomu, ze byl doplnen neustalym hlasenim kapitana o stavu veci,

+3/0
26.2.2014 12:41

D77u77š87a71n 36S16o80c39h95a 9916231303291

Ja jsem s Ryanair letel naposled pred 8mi roky. Od jednoho zazitku v pristani v BRNE jsem s nimi prestal litat, mimo jine take kvuli tomu,jakym zpusobem tihle vydridusi zamestnavaji svoje lidi, viz dohledatelne dokumenty na youtube tusim Holandske televize...NEVER EVER ;-O

+6/0
25.2.2014 17:01

P62a54v45e93l 33D67o65l88n72í44č15e72k 3818813204931

To, jak zaměstnávají lidi, není můj problém jakožto cestujícího. Za prvé mě to nezajímá a za druhé, ti lidi mají možnost jít dělat něco jiného. Předpokládám, že jsou svéprávní, gramotní a pracovní smlouvy podepsali dobrovolně.

+3/−4
25.2.2014 17:56

P86a49v11e71l 10D44o46l80n22í31č30e83k 3608343984201

Za co ten mínus, paní Andreo? V letovém provozu pracují vzdělaní a kvalifikovaní lidé, pro které není problém si kdykoliv najít stejné nebo obdobné místo u jiné společnosti. To nejsou žádní sociálně znevýhodnění lidé, kteří by z nějakých důvodů měli potíže najít práci a museli by dělat první otročinu, která se namane.

0/0
25.2.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.