Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plíživé zdražování skipasů: Jak se mění ceny a proč platíme za děti

Ceny skipasů jsou žhavé téma u nás, na Slovensku, v Rakousku a zřejmě i všude jinde ve světě. Nejčastěji si stěžujeme na jejich každoroční růst, nepoměr s velikostí lyžařského areálu nebo placení za malé děti. Některé cenové souvislosti přitom mají racionální důvod, jiné však naopak překvapí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i52ř40í 94P58a54u30l 3826665487102

Ještě "pár" roků a diskuze o cenách skipasů se stane minulostí. Alespoň v Česku.

0/0
17.2.2014 22:43

L13á46ď36a 74V10r71a51n43ý 7668338838317

České hory na běžky, na sjezdovky Alpy.

Nejhorší na tom je že v mimosezoně jsou Alpy levnější.

+4/0
16.2.2014 23:46

P97ř36e57m86y97s59l 25H18r39o47m64a93d12a 2624196338671

Tak Alpy rozhodně levnější nejsou - to dobře víte, že je nesmysl. Přepočítávat to na km sjezdovek je kravina, protože za den stejně nalyžujete cca stejně u nás jako v Alpách. 

Je legrace jak všichni tvrdí, že lyžovat zásadně jenom do Alp a pak přijde takováto zima, kdy je to v našich střediscích vyloženě hnusné lyžování na bahně a stejně je tam narváno. Tomu vážně nerozumím, proč ti lidé raději nejedou do těch Alp8-o?

0/−1
20.2.2014 14:20


M51i26c61h53a78l 42K61r37č63á54l 6838798866832

Pokud započítám čekací doby na vlek tak je česko dražší. Divím se, že lyžařským areálům ještě nikdo nezatrhl prodat víc skipasů než je kapacita vleků a propustnost sjezdovek. Je to jako by pokladna kina prodala víc vstupenek než je míst v sále a těm co se tam nevejdou řekli ať si dvě hodiny počkají, že budou film promítat ještě jednou.

+9/0
16.2.2014 21:26

M24i39c54h88a84l 87P58a86v33l21á39t 9963793114699

Proc by jim to mel nekdo zakazovat? Jak vidno, najde se dost hloupych lyzaru / lyzaru, kterym cekani delsi nez jezdeni nevadi.

0/0
25.2.2014 13:19

J48a28n 81J34e58l50í76n57e46k 8593605122276

Ano, česko je levnější, jenže.... Parkoviště je v Rakousku u areálu vždy zdarma. Fronty neexistují. Výběr sjezdovek, kvalita svahů, doprovodný program. To, co si dovolí ve Špindlu k zákazníkovi, to jsem v cizině nikde nezažil.

+8/0
16.2.2014 19:05

J75i15ř75í 32N56e39č13á72s86e82k 6777186421953

Je fakt, že i "drahý" CZ skipasy jsou tak o 20 % levnější, než rakouský. Ale CO za to dostanete ve smyslu:

- počtu vleků/km sjezdovek

- čekání ve forntách (Rokytnice!)

- kvality sjezdovek (délka, členitos, úprava)

NESROVNATELNÝ!

Všímejte si: - jak mizí 3-hodinový permice - jak kde (do kolika let) definují "děti" - velké rozdíly - pakrování (kapacita) Naprosto neuvěřitelné je platrit za parking (Harrachov!) - nikde nemají kametry namířené na frontu u dolní stanice - proč asi... - řvoucí rádio (nejlépe mix několika stanic) u nástupu, někde dokonce i na sloupech vleku/lanovky - kouření ve frontách (super, když jste s dětmi)  - vadí to taky někomu, nebo jsem exot? Sumasumárum: Dřív krkonošsky patriot, dnes... smutek v duši a Alpy v navigaci :-/:-/

+13/0
16.2.2014 17:41

S25i17m90o28n55a 94P29a50n93t14ů21č64k74o14v61á 3248355862823

K vaší otázce, mně kouření ve frontě nevadí, byť jsem sama nekuřačka, zato nesnáším netoleranci, lidskou hloupost a věčné prudiče, kteří tráví dovolenou neustálým kritizováním.

+2/−15
16.2.2014 19:43

T30o56m95á44š 30O73r56d77e22l37t 3901796846348

Souhlasím,. Nepovažuju se za lyžařského fanatika, ale několikrát do roka na lyže vyrazím (do Čech i za hranice), přesto marně vzpomínám, kdy jsem někoho viděl kouřit ve frontě. Troufnu si tvrdit, že to je spíš ojedinělá záležitost.

0/−1
17.2.2014 8:02

P52e28t48r 96Č82e31r62n81ý 2558229634292

V ČR se u vleků opravdu ve frontách kouří? Já už v ĆR 20 let nelyžoval, žiju v zahraničí, ale tohle si nedovedu představit. Je to vůbec legální?

+2/−1
16.2.2014 22:00

J89i28n71d70ř26i65c10h 30M46i18t76t43e10r 6561820123973

Legální to je ale taky debilní. Kdyby Zeman /Miloš ne Bohumír/ lyžoval, určitě by hulil všude a jezdil by nalitej. Naštěstí nelyžuje a dělá jen prezidenta a tak nemůže napáchat moc škody.

+1/−1
16.2.2014 23:33

J97i66n73d50ř31i66c54h 65M59i49t65t73e23r 6841140903433

Máte úplně pravdu, to hulení taky nesnáším. Jedu mj. také za čerstvým vzduchem. V Česku jezdím jen běžky jinak do Alp.Itálie, Francie, Rakousko.

+2/0
16.2.2014 23:30

P47e59t82r 58B20u13l53í92n 7801692615845

Add ty kamery na dolní frontu: ne že byste v globále neměl pravdu, zkuste se kouknout třeba na Špindl, když jste ve frontě kdekoliv, digitální nástupní rám Vám mimo jiné vysílá záběr kamery na frontu ostatních lanovek. Našlo by se jich i víc...

0/0
17.2.2014 11:34

P11a62v72e66l 55S76ý55k89o32r61a 7427312877731

čím méně lidí přijde lyžovat, tím dražší bude skipas. A čím dražší bude skipas, tím méně lidí přijede. Zacyklovalo se to. [>-]

+3/0
16.2.2014 14:33

M78a13r88t13i83n 50K27a76r93á37s51e45k 1248964509374

V Česku to zatím nefunguje. skipassy skoro stejně drahé jako v Alpách a u vleků fronty jako před Tuzexem. Takže spousta platících kteří nelyžují. Ideální zákazníci. Možná by stálo za to, umístit turnikety tak aby si každý mohl pípnout už když přijede do fronty a doba čekání by se pak proplácela zpět. To byste viděli ty přepravní kapacity a hlídání aby všechno šlo hladce. Jasně že to nikdy nebude, pokud k tomu někdo vlekaře nedonutí, ale bylo by to přinejmenším fér.

Na Slovensku jsem jednou lyžoval na sjezdovce, kde byla velká dvojitá TatraPoma a když to bylo o víkendu, tak ji automaticky pustili na maximální rychlost, aby stíhala vyvážet lidi. Sice pak malé děcka skákaly několik metrů vzduchem, ale byla vidět snaha udělat pro zákazníky maximum. Že by se české vleky a lanovky nedaly přes špičku zrychlit?

+1/0
17.2.2014 22:16

J54o27s53e81f 38H42o83n89e30š 7861352640753

Vzpomínám jak přišlo Euro,tak skipasy byly za 26e dražší do 30e.Následující 3 sezóny byly cenově na stejné úrovni.Zhruba od 2004 dochází k 2e skoku každý rok a lidi to přijali.Nevím jestli to nebyla kartelová dohoda,ale spíš si myslím,že ano.Tuzemští vlekaři zahtroubili letos.Také mě napadá jestli neměli informace o devalvaci ČNB

0/0
16.2.2014 13:58

P91a83v45e19l 49F63a87r33a 9277847984681

Vždyť za lyžování v areálech se nic neplatí, platí se pouze za vleky! 

Komu se zdá cena vysoká, může to šlapat pěšky a jezdit zadarmo. ;-)

+6/0
16.2.2014 13:39

J59o22s95e27f 69P24a21l93a47t48a 1613982521545

lyžaři shrnují sníh dolů a každý večer ho musí rolba zpět nahrnout nahoru...sjezdovka se samozřejmě platí dohromady s vlekem, protože nikdo nebude celý den šlapat. A jedno sjetí zadarmo nikomu neuškodí, když už si to někdo vyšlape. Kdyby šlapali všichni, to bys viděl, jak by si to pohlídali, platilo by se i za sjezdovku ;-D Navíc na sjezdovce je zákaz pěšky, na sáňkách atd..

+2/−1
16.2.2014 16:15

S46i42m21o56n89a 36P42a53n23t82ů93č71k56o34v51á 3338155622953

Buď jste velmi mladý, nebo velmi... no nebudu hrubá.

"lyžaři shrnují sníh dolů a každý večer ho musí rolba zpět nahrnout nahoru"

??? V době mého dětství žádné rolby, které by sníh "nahrnovaly zpět" nebyly, přesto jsme lyžovali celou zimu. Jak je to asi možné?

Rolby samozřejmě upravují sjezdovky a jejich provoz se platí z toho, co se vybere od lyžařů cestou nahoru, takže ten, kdo bude šlapat nahoru po svých, bude zadarmo využívat upravenou sjezdovku, ale úprava sjezdovky rozhodně nespočívá v nahrnování sněhu zpět nahoru;-D

+3/−1
16.2.2014 19:41

J93i37n69d50ř83i65c84h 56M24i73t89t14e39r 6581120893123

Ale on sníh po každém oblouku lyžaře padá dolů. A rolba , když upravuje svah rovná muldy a nahrnuje sníh na vydřená místa. A rolby jezdí nahoru a dolů a upravují svah při každé jízdě. Ano lyžovali jsme celou zimu, ale muldy byly metr vysoké a byl to humus. Takže úprava sjezdovky nespočívá pouze v nahrnování sněhu nahoru, ale je to jedna z možností jak nahrnout sníh na potřebná místa.

+3/0
16.2.2014 23:49

P28e48t27r 60M50a37t52ě15j50í16č15e70k 2579963974195

Tak si vem pasy a zkus vyjit sjezdovku treba v Peci. Uvidis jak bude vlekar drzkovat. Strasne tim ohrozujes ty co frcej dolu .... To ze jsi sam tercem silenych polaku ponecham stranou :/

0/0
19.2.2014 21:06

P40a36v80e60l 91S97ý68k74o91r38a 7377372757551

a nasledovat bude clanek v sekci ekonomika, o tom, jak horska střediska mela spatnou sezonu a potrebuji dotaci.

Zaujal mne clanek  Kam miz peníze stredni tridy.

0/0
16.2.2014 13:10

B62e12n 16P96a48v95k26a 1977363277131

Nezapomeňte na reportáž TV Nova. Ta nikdy nezklame. Tudle tam byla reportáž z nějaké zaprděné sjezdovky ve Středočeském kraji!, kde si majitel pošmakoval a klienti také. Jestli tohle tady může fungovat, tak asi začnu vyrábět v ČR odsolovací zařízení.

+1/0
16.2.2014 13:21

P60a17v84e45l 86S34ý69k76o59r16a 7817402237411

Již je to tady: 

Teplá zima sebere skiareálům na tržbách 20 miliard

Teplá zima a minimum sněhu se podepsaly na prudkém poklesu tržeb řady českých lyžařských areálů, hotelů a penzionů. Proti minulým letům utratí turisté a lyžaři na tuzemských horách zhruba o 20 miliard korun méně. Řada provozovatelů níže položených skiareálů registruje proti minulým zimám až o dvě třetiny nižší tržby. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Mag Consulting[>-]

0/0
16.2.2014 14:17

B29e69n 31P62a73v14k24a 1697513937161

"Velmi zjednodušeně se dá předpokládat, že malé středisko bude mít oproti desetkrát většímu přibližně desetkrát menší celkové náklady, ale pravděpodobně pojme i desetkrát méně lyžařů; při stejné ceně skipasu jeho tržby dosahují desetiny tržeb velkého areálu." Tak tohle je fakt na Nobelovku z ekonomie;-D

+7/0
16.2.2014 12:21

J38i53n42d87ř78i71c67h 26M77i29t51t39e68r 6141920343553

Mě se to zdá logická úvaha. Jsou tam drobné nepřesnosti, třeba něktré náklady se takhle dělit nedají. Rolba např. může malé středisko upravit za 2 hod. a zbytek času stojí a 10x větší středisko bude potřebovat jen 3 rolby x7 hodin. Ale jinak to sedí. Kde vy vidíte chyby ?

0/0
16.2.2014 23:53

B90e66n 65P13a65v16k57a 1807653337131

No právě jste to popsal. Prostě to takhle počítat nejde.

0/0
18.2.2014 22:08

M63i10l27o91s93l68a20v 88M24l60a37d50y 1213711474832

Lyžování je drahé, v zimě se dají dělat i jiné levnější věci. V Rakousku už například lidé přestávají jezdit i na své super hory.

+1/0
16.2.2014 12:15

J33i77n59d63ř24i70c18h 39M76i45t66t90e96r 6591410983393

Je drahé, ale pak sjezdovky nebudou přecpané a bude to ještě lepší.

+2/0
16.2.2014 23:54

M96a74r14t60i70n 45K18a81r40á56s63e46k 1148454739864

Ceny za děti lze brát z hlediska provozovatele dvojím způsobem. Buď tak, že dítě na vleku či lanovce zabere stejnou přepravní kapacitu jako dospělý a na svahu pomalou jízdou ještě víc a tím pádem není důvod děti zvýhodňovat či dokonce vozit zadarmo. Nebo druhý, že je to investice do služeb těm platícím dospělým, kteří by jinak nepřijeli a kteří navíc díky tomu vychovají nové budoucí zákazníky. Kultura nám sice velí děti zohledňovat, ale kultura ještě žádného vlekaře neuživila. Takže to asi chce prostě spočítat či odhadnout, jak to vyjde finančně nejlíp. Málo který vlekař si totiž může dovolit lásku k lyžím nebo k dětem dotovat.

+8/−1
16.2.2014 11:09

M67i19l56a94n 73K37r44a69t81o30c74h78v20i34l 8744504254798

Na toto jsem přišel taky velmi záhy. A proto od mala moje děti jezdily do rakouska. Právě West Dachstein byl moc fajn. Ubytko s polopenzí 25E děti se slevou....vleky za rozumné peníze, naučily se tam skvěle. A výsledek? Nechtějí lyžovat v ČR. A nedivím se. Já taky ne :-)

+2/0
16.2.2014 12:12

P87e30t63r 35N83e75c97h47a42n67i83c13k27ý 7223396308120

Myslím si, že v ČR začnou vyhrávat malinké tatrapomy, kde za stovku jste dostali 10 jízd, každá sice trvala max 5 minut, ale s kamarády parády habaděj odpoledne po škole. Doufám, že ještě takové existují :-)

0/0
16.2.2014 12:21

M35a60r86t66i29n 28K76a32r25á97s17e35k 1198904459524

Existuji, jen je poslední dobou z nějakého důvodu nahrazují kotvy, na kterých jezdím fakt nerad. Každopádně na zablbnutí na hodinu či dvě odpoledne to určitě stačí a jednou za rok někam na pár dní si dát patřičně do těla, abych nezapomněl, že existují i několikakilometrové kopce.

0/0
16.2.2014 15:13

M93a76r85t77i13n 61K49a89r31á48s88e38k 1238674119854

Dachstein West, jsem loni taky navštívil a je to moc pěkné místo, které není daleko a dá se tam poměrně levně bydlet, i se tam dopravit. O to víc mě vždycky překvapí, když jsem se v Krkonoších nechával cestou na hřeben s běžkama vyvézt lanovou na Svatém Petru a viděl tam tu frontu, tak že to těm lidem za tu cca kilometrovou sjezdovku za tu cenu stojí. No a od té doby co stojí jedna jízda 200Kč chodím pěšky, abych tu zvrhlost nepodporoval.

+3/0
16.2.2014 13:54

P76a89v21e32l 76S47ý60k27o48r83a 7527692107801

Nastínil jste nový trend:  Organizovaná cvičení, která lze úplně stejně dobře, a v případě takové jógy i lépe a bez otřesně desinterpretovaného ideologického sluníčkového balastu cvičitelských hipipin, po jehož vyslechnutí by si Šakjamuní prostřelil hlavu kuší a rozkousal a sežral diamantovou sútru, dělat zadarmo. Běhání na pásu ve fitku za stovku na hodinu, místo běhání po lese zadarmo. Členství v pražských fitnessech za 3-4k měsíčně, protože mají hezky podsvícenou recepci. Havajská čakrová medová masáž lávovými aromakameny za 3000, namísto zvalchování hřbetu kvalifikovaným fyzioterapeutem za dvě stovky, bez svíček, ale se zdravotním účinkem. Solárko. Spinning. Zumba. Televize, zejména pak kabelová. Platit pár stovek měsíčně za možnost mrhat časem je takové divné. Co chci vidět, pořídim si na internetech jednou z tisíce legálních či komunálních cest, bez reklam na jogurty pro lepší sraní a domácí seriálové tvorby. Read more:

Kam mizí peníze střední třídy. [>-]

+3/−1
16.2.2014 14:22

J21a45n 66Z45e87l51i55n24a85r 3156525897396

Ten kdo to psal je pekny blazen

0/0
16.2.2014 18:24

S56i41m32o74n44a 35P91a45n40t43ů41č62k40o43v76á 3828255632523

No když jste to nakous, vybavil se mi obrázek známého, který žije v Praze a autem jezdí hrát tenis do 500m vzdálené haly.

Co se týče toho běhání ve fitku na pásu, podobná konina. Běh je snad nejlevnější sport a ten, kdo vymyslel běžecký pás, by měl dostat nobelovku za marketing.

I všechny ty rotopedy a orbitreky ve fitkách za stovku za hodinu, když se podobný stroj dá domů koupit za pár tisíc a navíc tak ušetříte spostu času který jinak strávíte ježděním tam a zpět. Můj příklad: miluju běžky, tak mám doma crossový trenažer. Pořizovací cena 10 000 Kč. Obden cvičím hodinu, za rok tedy při běžné ceně 100 Kč/hodinu ve fitku ušetřím 18 250 Kč a víc než týden času, který bych strávila cestováním do fitka a zpět za předpokladu, že by mi jedna cesta zabrala jen půl hodiny.

Samozřejmě ten výpočet je od oka, když je normální zima, nazouváme běžky hned za zahradou, takže se proběhnu venku, ale i tak to stojí za úvahu.

+1/−3
16.2.2014 20:16

J36i13n47d75ř13i71c91h 94M80i20t71t82e48r 6351730553803

U nás lidi běhají venku v přírodě bez trenažéru a ušetří ještě víc. A pohybují se venku. To je nejlepší ne?

0/0
16.2.2014 23:42

S78i17m51o30n29a 19P30a75n18t31ů54č68k37o70v48á 3668585322153

Asi jste nečetl pozorně, psala jsem, že mě baví běžky, ne běhání. Nevím, jak to vypadá u vás, ale u nás jsou podmínky na běžky cca 4 měsíce v roce, když je dobrá zima. Když je taková, jako letos, do dneška to bylo tak 14 dní.

Samozřejmě, že provozuji venkovní sporty, ale běžkařský pohyb bez sněhu bez toho trenažeru jaksi nepotrénuju. Nejblíž by tomu byly asi inline brusle, ale na to zase u nás nejsou moc podmínky, bydlíme hodně v kopcích a máme tu rozbitý cesty, spíš na teréňák, než na brusle.

0/0
17.2.2014 0:02

J97i55n81d51ř77i24c15h 96M16i21t46t91e84r 6531590893613

Tady je to na běžky letos slabé (Jeseníky). Taky to jde max. 5 měsíců v roce. Inline brusle tom jsou blízko ale kolečkové lyže a hole jsou tomu blíž. Ale chce to kvalitní asfalt :http://nordicmag.cz/clanek/48-trenink-na-koleckovych-lyzich-klady-a-zapory

Používají to i reprezentanti. Běžky se dají kombinovat i s horským kolem viz. Katka Neumannová.

0/0
17.2.2014 0:20

P77a63v23e98l 42N52e48d14ě20l36a 5966420644421

Milá dámo, každej ať si dělá, co chce. Ne každý má 10+2, aby si mohl bydlení zabordelit různými orbitreky a dalšími úžasnými stroji.

Co když těch koníčků má víc než jen běžky? Co když má rád třeba tenis nebo veslování? Má si kvůli tomu pořídit v obýváku umělý kanál a antukovej kurt?

Víme, jste úžasně spořivá, ušetřila jste tisíce, ale ne každý se chce prošetřit do důchodu a chce si své peníze užít. Třeba tím, že půjde "běhat na pás" do fitka.

+1/0
17.2.2014 9:01

M80a57r57t51i55n 10K83a51r94á19s20e23k 1278614659364

No tak tím si je teda fakt užije. To je jako koupit si televizi, dát si ji namísto okna a pouštět si na ní pohled před barák. Prostě úžasně užité utracení peněz. Jestli máte rád veslování a tenis doporučuju trenažér veslování a nintendo(k té televizi v okně). Každopádně to nic nemění na tom, že peníze se dají utratit daleko užitečnějším a příjemnějším způsobem, než platit za to, že se můžu proběhnout. Jen by to nebylo tak "cool" a nemohl bych chodit do "gymu" či "fitka". Čili nezní to tak dobře, protože na běhání samotném není nic co by vyjadřovalo moji životní úroveň. Máte u mě devět bodů z deseti za nesmyslnost argumentu.

0/0
17.2.2014 22:02

P40a30v13e71l 48N81e24d84ě40l12a 5566420814341

šmarjá, to snad nebudu spát ...

Každej ať si svoje peníze užije jak chce. Když bude chtít, tak třeba takhle. To, že vy na to máte jinej názor, ještě neznamená, že je ten nejlepší ... :-/

Chytrej jak rádio. Všechno vím nejlíp. Skáču dobře, skáču rád, co?

0/0
18.2.2014 1:10

M63a68r18t66i97n 42K36a17r23á24s90e57k 1398924969184

Asi jsem měl přehnaná očekávání, když jsem předpokládal argument. Když argumenty dojdou příliš brzy, jde se do útoku obviňováním? Nikde jsem nepsal že si každý nemůže užít peníze po svém. Jen když to některým lidem připadá blbé, nedivte se že to řeknou. Taky netvrdím, že je můj názor lepší než jakýkoli jiný. Na to ať si každý udělá obrázek sám. Jak tak koukám, zatím jste tu nic jiného než útoky povýšeným tónem nenapsal. Umíte napsat i něco k věci?

0/0
18.2.2014 1:23

P12a72v93e71l 76N97e42d72ě20l53a 5536510684701

no hlavně, že Vy jste se předvedl. Plno argumentů a žádné povýšené obviňování že? :-/

0/0
18.2.2014 21:26

M56a53r19t93i66n 93K13a23r89á56s57e33k 1848904429924

Tak si to zpočítáme.

Vy - Tohoto času 3 příspěvky ze kterých ani jeden není k tématu, pouze obviňujete slečnu či paní Pantůčkovou, že si zabordeluje byt a že je spořivá No a pak jsme se do sebe pustili, protože způsob jakým je to napsané považuju za hulvátský.

Já - Tohoto času pět příspěvků k tématu a toto je třetí v naší potyčce.

Na příspěvky k tématu vedu 5:0

0/0
19.2.2014 18:25

P21a64v53e31l 83N68e96d41ě68l64a 5686250624691

jsi pašák

0/0
21.2.2014 17:52

M86a77r45t52i97n 49K19a44r97á59s14e24k 1288734579804

Zkončili jsme s urážkami a přešli k ironii? No i to je pokrok, jen tak dál.

0/0
22.2.2014 23:44

M25a48r75t87i55n 77K35a11r34á86s59e29k 1848354469164

Článek zapomněl zohlednit jeden pro mne velmi důležitý parametr a to je nacpanost sjezdovek a vleků. Když se podívám na frontu u vleku na většině použitelných českých sjezdovek, bude tam čekací doba zhruba desetinásobná, proti sjezdovkám alpským. Stejně tak pocitové množství lidí na svahu. A to je důvod proč ani levnější skipas nemusí být zajímavý. Když tomu dám dovolenou, ubytování, dopravu a jídlo, tak pak je zdražený skipas víceméně ničím, proti rozdílu "jezdím nahoru a dolu" vs. "polovinu času prostojím ve frontě na lanovku"

+18/0
16.2.2014 11:06

M55i89l94a71n 55K18r32a34t64o82c22h93v17i87l 8474134384848

správný postřeh! A taky můj hlavní důvod proč v ČR ne. Např. Liberec a jeho pověstná úzká Liberecká sjezdovka, je po pár hodinách strašidelná, přepravní kapacita zvýšena 3× oproti původní kotvě a sjezdovka se stává nebezpečnou počtem lidí na špatném terénu.

+2/0
16.2.2014 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.