- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Asi by bylo fér porovnat stejný počet lyžařů, jezdících stejnou rychlostí a pak dělat závěry. Nebo aspoň vztáhnout počt poranění hlavy na 1000 lyžařů ...
I kdych pominul bezpečnostní prvek, tak helma je hlavně pohodlná.
Není náhodou New York Times z Ameriky? Kdo trochu jezdí, má v té věci jasno. To že je helma komfortní záležitost v této diskuzi nehraje roli, ale že při pádu ochrání hlavu (lebku i mozek) je snad každému jasný. Helma většinou vyplněná polystyrenovou hmotou má mnohem větší pohlcení nárazu než čepice a to nemluvím o rozložení bodového tlaku při nárazu na ostrý předmět. Když člověk jezdil před 20 lety ve Francii ve volném terénu, vůbec ho neoblažovala představa, že někde zavadí o skálu, která se mihla metr vedle. Dnes jsou i kevlarové helmy (tu mám), dostupné páteřáky a nemá cenu se vystavovat zbytečnému riziku. Asi je pravda, že jedinců ne zcela ovládajících své lyže, řítících se po svahu přibylo, tak se s tím musíme vyrovnat, nebo jezdit rychleji, než oni.
"vůbec ho neoblažovala představa, že někde zavadí o skálu, která se mihla metr vedle" no ale to je právě ono, právě proto sis dával větší pozor, než když jedeš v helmě.
Frajerů bez přileb jsou plný hřbitovy a těch s přilbama zase nemocnice. Jen si vybrat.
No myslim, ze chybi velice dulezite udaje, jak se v prubehu casu zmenil pocet lyzaru a jejich chovani. Tedy kolik je urazu vuci ujetym km na upravenych ci neupravenych sjezdovach.
A pak by se hned videlo, jak helmy zvysily bezpecnost lyzovani.
Nezanedbatelnym faktorem je taky generacni obmena a chovani lyzaru, kteri jiz nejsou tak sportovne zdatni (holt generace, kdy si deti neustale hraly venku misto sezeni u PC, jiz odrostla) a preferuji free styl jizdy mimo sjezdovky + lepsi vybaveni lyzi, ktere i slabsim lyzarum umoznuji zvladnout tereny, do kterych by se drive ani profik nepustil, neb by v nem zapadl a lyze jen stezi otocil.
Dříve byly úrazy, že lyžař spadl a zkoutil si nohu. Dneska rovnou zalítne do lesa nebo někoho srazí. Jezdí se podstatně agresívněji.
Mezi sjezdovkami je na foto vidět ten neupravený ostrůvek plný kamenů a uprostřed ostrůvku je zřejmá ta vyježděná trasa od teenager(ů). Když už tedy Schumi potřeboval vjet do toho ostrůvku, proč nezvolil tu vyježděnou stopu, ale jel nesmyslně po okraji plném kamenů?
Zranění mozku? Mám takový pocit, že těm, kteří na sjezdovce nepřiměřeně riskují, se často nemá v hlavě co zranit.
Brusel navrhuje protiskluzové hroty na skluznicích, případně sypané sjezdovky. V plánu jsou i rozmražovače sněhu vytvářeného sněžnými děly. Vědci zkoumají možnost jízdy do svahu. Ekologická frakce je pro absolutní zákaz přístupu do přírody.
Vám ten Brusel ale leží v žaludku. Je zajímavé, že čeští politici vždy vymyslí dobré věci a bruselští vždy špatné.
Jo jo, všechny ty helmy, dětský sedačky a bezpečnostní pasy i na parkovišti jsou jen lobbing pojišťoven a ke skutečný bezpečnosti nevedou. Kdo ze zastánců těchto povinných opatření si třeba vůbec dokáže představit, v čem může taková dětská sedačka pomoci? Nebo to všichni používají jen proto, že někdo někde určil, že je to správně?
tak zrovna dětská autosedačka smysl má.
Tenhle článek mně připomíná blbé kecy automobilistů, kteří se nepoutají. Nebo to tak aspoň dříve bylo. Že prý lepší vyletět oknem, než uhořet. Fakt zajímavé myšlenkové pochody.
Osobně jsem díky nepřipoutání vylezl z auta živej a zdravej po nárazu do příčně jedoucího auta a následně betonovýho plotu. Pasy se po výbuchu airbagu a pyropartrony zakously a nešly rozepnout, přičemž z motoru už se kouřilo.