- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Žádný stres?? Už vidím, jak v těch vysněných davech cyklistů jsou všichni v klidu, nikdo se nestrká, všichni poctivě ukazují změny směru...
Divil byste se, ale v zemích s rozvinutou cyklistickou kulturou, jako je například Dánsko nebo Nizozemí, je to velmi běžné.
Navrhu mame i v Praze tuny, jen hezke recicky a obrazky, nic vic
Doufám, že si to nepřečtou fanatici z Auto*Matu...
Vypada to pekne, ale je fakt, jak zde jiz bylo poznamenano, ze nad silnici to zrovna neni nejlepsi napad, ale lepsi nez nic.
Mě to hrozně teší, že takto tam smýšlejí. Já jsem žil ve Veľké Británii, síce né v Londýně ale musím říct, že často jsem četl v novinách o nehode cyklistů a bohužel ne jednou to skončilo smrtí cyklisty. Jedna nehoda se stala počas olympíjských her. Tady v komentáři za mnou někdo psal, že je to zbytečné, že se vejdou na silnice, no v Londýně to není jako v Praze, tam jsou ulice užší a popřitom všechny cesty mají pruh pro cyklisti. Tohle asi budou nejaké hlavné tepny, vlastně to se píše, že to bude nad železničnými tratěma. V Londýně je kolo super dopravní prostředek, už jen proto, že tam není tolik kopců jako například v Praze, proto se kola asi nemají ani šanci tak prosadit v Praze.
Docela zajímavý futuristický řešení.Jinak ovšem zbytečnost.Cyklisté,chodci a řidiči motorových dopravních prostředků se pohodlně a bez potíží vlezou na současné silnice.Chce to jen ohleduplnost a to od všech.Jezdím jak autem,tak na kole i na motorce a vím o čem mluvím.Pokud je jedna skupina bezohledná doplácí na to všichni.Kolo je smysluplný dopravní prostředek stejně jako ty ostatní.Ty řeči kolem jak jedni ubližují a křivdí druhým jsou právě díky tomu,že nejsme ohleduplní.A na výlet rodiny s dětmi jsou cyklostezky a příroda.
Pane Procházka, zkoušel jste ve špičce projet na kole např. od Mánesa kolem Národního divadla na sever? Kde kapacita není, ani ohledy nepomohou.
6,5 km cyklostezky za 7 miliard? Ceny jako u nás. Doufám, že cyklistům zavedou daň z kola.
To je cena, jako za dálnici v těžkým terénu :D
Nevím, jak to chtějí stavět, ale cena by mohla být klidně 1/50 při použití prefabrikátů.
Super. Konečně by se cyklisté nepletli pod kola. Ale ať si to zaplatí (třeba mýtem), stejně jako si my řidiči "předplácíme" infrastrukturu formou nehorázně vysokých nepřímých daní, jimiž jsou zatíženy pohonné hmoty.
Jezdím nastejno autem, MHD a o něco méně na kole. Částečně proto, že mnoho českých řidičů se na ulicích chová jako prasata (blinkry, řazení do pruhů, barvičky na semaforu apod.). A přesto budu raději, když se z mých peněz bude budovat infrastruktura pro cyklisty než třeba slavná Blanka, která je nejen zbytečná a předražená, ale nakonec ještě nefunkční. Mnoho lidí cyklisty nepovažuje za součást provozu, to je bohužel v naší zaostalé zemičce poměrně častý jev. Vyjeďte si za hranice (Polsko, Rakousko, Německo, Francie, Británie, Japonsko...) a uvidíte, že cyklistická infrastruktura nemusí být pouze neúčelně vynaložené peníze. Může mít smysl, řád a být užitečná - a zároveň nemusí být drahá. Často stačí jen trocha barvy navíc. U nás bohužel nic takového zatím není, nebo jen v náznacích, ale při rekonstrukcích a nových dopravních stavbách není problém cyklistickou infrastrukturu zahrnout doslova za pár kaček. Žádný cyklista tu nepotřebuje visuté mosty přes vedlejší ulici (tuším 944 milionů - Praha, Vysočany), bohatě mu stačí načmárat smysluplný cyklopruh (nemyslím skrz Vršovice kde začíná odnikud a končí těsně před křižovatkami) nebo případně zahrnout lávku jako pod mostem na pražském okruhu, jejíž cena nedosahuje ani setinu promile celé stavby.(nepočítám odkloněné peníze ani kapsovné). Prostě stačí jen přemýšlet a jde to...
"Načmárat cyklopruh"? .... OK - a kam? Vedle na chodník, na trávu? .... nebo jste měl na mysli omezovat jízdní pruhy a td. a td.