Diskuze
STROJ ČASU: Jak se stavěla D1, matka všech českých dálnic
Děkujeme za pochopení.
F12i64l22i56p 62D43o76s60t16á74l
Může mi nějaký pamětník popsat, kudy vedla standardní trasa Praha - Brno před existencí dálnice?
J90a23n 78S45l60o56v53í86k
Trasa vedla z Prahy do Jihlavy po silnici přes Kolín (nebo Kutnou Horu), Čáslav a Havlíčkův Brod. Je jisté, že pokud by se dálnice stavěla třeba nyní, vedla by právě tudy. Jenže ve 30. letech byla tendence propojit Československo co nejkratším směrem a proto trasu rozestavěli pro nás nepochopitelně nejen přes kopce v Posázaví, ale i po hřebenech Chřibů. Komunisté by D1 také postavili raději jinudy, ale rádi využili rozestavěnou trasu, kterou předtím nechali zarůst lesem. Z Jihlavy do Brna trasa staré silnice už vede podél dálnice (dnes II/602).
L88a46d91i24s23l20a22v 23H75r27ů56z42a
"Dobový název asfaltobeton"
Baroch zase perlí. Ale abych nebyl tak přísný, nutno ocenit, že alespoň v těch částech, které jsem četl, se vyvaroval ekologistické propagandy
A68l97e67x65a51n71d23r 65K62o23s30t92k40a
Ano, u Prahy je hustota dopravy skoro 100 tisíc aut za den. Jenže z toho skoro polovina jede během raní nebo odpolení/večerní špičky. A pak se "odborníci" diví, že tam řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost. Ono to prostě nejde. Pokud chcete na 3 pruzích mít vzdálenost mezi vozidly (nepočítám délku průjezdu samotného auta) 3 vteřiny, tak se tam vejde 3600 aut za hodinu. A co s tím, když tam ve špičce jede víc než 2x tolik?
J46a61n 81S94l14o88v24í67k
Právě proto by měly být rozšířeny proměnlivé značky, omezující rychlost při vyšším provozu vozidel a ta pak mohou mít mezi sebou kratší vzdálenost aniž by došlo k ohrožení bezpečnosti, protože by měly jet všechny pruhy stejnou rychlostí. Jenže, spousta řidičů toto omezení stejně (jako i jiná) nedodržuje a dochází pak k ještě horším podmínkám, kdy v jednom pruhu jedou auta moc pomalu a v druhém zase moc rychle a zbytek mezi nimi kličkuje. Takže se jen dojíždí, brzdí, rozjíždí ...
P54e16t34r 86N51e12c43h48a67n59i14c72k15ý
Sítí můžete nazvat cokoliv, ale rozsáhlá určitě není a to ani vzhledem k malé rozloze republiky. Navíc naše dálnice moc síťový charakter nemají a nejsou pořádně propojené ani v té Praze
R91o54m23a92n 87K42r86a34t74o26c97h83v53í72l
Tak já si myslím že to co máme tady v ČR se dá nazvat "Dálniční síť"
P60e41t79r 23N66e28c10h52a60n40i64c30k21ý
A určitě nepočítali s tak masivním automobilismem jaký tu je posledních 15 let. Infrastruktura pro 40mil. z roku 1930 by byla tak akorát pro současných 10mil. My tu momentálně nemáme ani kapacity pro těch 10 mega.
P32e23t54r 70N88e66c63h53a16n68i12c25k56ý
V tom si dovolím nesouhlasit. Takových úseků najdete po ČR mraky. Navíc můžete sledovat, že zrovna tahle část Moravy má velké množství čtyřproudých silnic nebo i dvouproudých s mimoúrovňovým křížením. K tomu kvalitnější železniční síť než většina Čech, takže zas tak zlé to nebude
P36e43t78r 89N35e12c96h38a82n17i87c46k46ý
Měla to být reakce, že na Moravu se kálí, ale systém to nějak nepobral...
P54a14v49e92l 81D38i67v31i64s
Moc hezky clanek! - jen nechapu, ze jeste dnes nekdo voli KSCM.... vlastne po skandalu 13. cervna chapu, ale stejne...
J30a54n 19M27a88š28í53n
jaká je souvislost s KSČM? Zrovna za komančů se dálnice postavila (drtivá většina) a dodnes slouží.
PS: komanče nevolím.....
P96e20t90r 66K73o69š15í61č32e81k
Výstavbu dálnic prosadili tlové, aby se měli kde batoumat.
P49e15t66r 34K51o22š59í14č22e86k
A chrudošiví borolové je v tom plně podporovali!
V73á57c34l71a32v 58J45o25n84á18š
Obrázek 20: Dálnice připravená k provozu a už je záplatovaná...
J19a38r45o20s48l36a62v 46H74o33r75á76k
Obrazek 25: prvni leta provozu. S peknyma prasklinama. Kde udelali soudruzi chybu.
M44a48r25t15i62n 30J66i15r39o23u40s83e13k
Stavěla, v termínech dostavěla a některé úseky slouží do GO 40 let. Dnes se postaví, termín se většinou nedodrží a do půl roku se zvlní a musí opravovat.
P49e84t29r 43D24a34v88i75d
40 let v provozu, posledních 20 let tankodrom.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků
Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?
Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...
Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu
Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na palubě české La Grace: Vlny tu kradou jídlo a medúzy ucpávají kohoutky
Dnes brzy ráno odstartoval ve Francii největší námořní festival ve Středozemním moři. Letos má i...
OBRAZEM: Nejdivnější armáda světa. Tisíce mužů chrání posmrtný klid císaře
Až osm tisíc bojovníků bylo zrozeno z hlíny, podobně jako golem, aby chránili posmrtný klid jednoho...
Český výletník: Říkali mi, že v Kolíně nic není. Tak jsem tam vyrazil
Všichni si myslí, že ho znají, protože přes něj jezdí každý někam vlakem. Ale doopravdy ho zná...
Děravé království v údolí Loiry. Nejen zámky, ohromí skalními domy i koktejly
Premium V některých se pěstují houby, v jiných zpracovávají jablka, v dalších farmáři chovají bource...
Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla
Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...
Prodej bytu 2+kk s parkovacím stáním a sklepem, 49 m2, Varšavská - Kladno
Varšavská, Kladno - Kročehlavy
4 490 000 Kč