Diskuze
Dovolená na vlastní pěst, 3. díl. Levně vlakem a busem po Evropě
Děkujeme za pochopení.
P10e79t91r 18N45e75c84h28a93n33i80c11k90ý
Doplnění článku:
Jak je níže, vyplatí se rozdělovat jízdenky na hranicích, ale platí to jen pro obyčejné jízdenky. Promo nabídky (typické pro rychlovlaky) mohou být levnější.
1. Německo
Síť regionálních vlaků je hustá, +- jako v ČR a jde se bez rychlovlaků obejít. Jízdenka pro 5 osob na jednu (nebo skupinu více menších) spolkovou zemi stojí obvykle kolem 29 eur a platí jeden den (jednodenní za 21eur nebo také noční varianta levnější), Pak je tu víkendová na osobáky po celém Německu za 42eur pro 5 lidí. V těchto sítových jízdenkách je často i MHD větších měst. Na rychlovlaky se vyplatí sledovat Spar-Preis a Europa-spezial, 3 týdny dopředu to jde třeba Furth - Paříž 39eur
2. Rakousko - také existuje síťová jízdenka pro 5 lidí za 29 eur na lokální vlaky. Dá se dobře využít, při správném plánování
3.Slovensko - V létě bývají k mání síťové jízdenky. O špatném komfortu bych u rychlých vlaků nepsal. Bmeer, Bmpeer apod. jsou kvalitní vozy 6. Španělsko - 1. Věc, která tu chybí je, že RENFE nebere jiné platební karty pro nákup online, než španělské. Prostě cokoli koupit po netu nemáte šanci Jinak promo nabídky na rychlovlaky s nákupem předem jdou využít, u některých to jde i na pokladně. Obecně platí, že vlaky kategorie TALGO nebo EUROMED se dají sehnat za hodně dobrou cenu (Barcelona - Valencia za 17eur apod.), pak vždy je dobré sledovat jestli v hledané relaci nejezdí i osobák, dá se výrazně ušetřit a před velkými městy se vyplatí rozdělit jízdné na jízdné za vlak do první zóny a za IDS jízdné.
P44a72t32r57i90k 79C38h48r50z
Dobré by bylo také uvést, že při cestování přes hranice vlakem se vyplatí rozdělit jízdenku na více částí, tak, aby ta část vedoucí přes hranice byla co nejkratší.
Před několika dny jsme jeli s kamarády z Budapešti (Maďarsko) do Čopu (Ukrajina). Přímá jízdenka stála 10 000 HUF. Koupili jsme ale jízdenku Budapešť - Zánohy (Maďarsko) za 5100 HUF a Záhony - Čop (1100 HUF). Celková cena tak 6200 HUF. Docela slušná úspora.
J80a59k42u67b 70J16a79n89á39s
JJ tak to říkal i jeden cestovatel co jel vlakem až do Íránu že si kupoval od hranic k hranicícm..Zase když je to s předstihem tak sem jel vlakem Amsterdam-Praha za 29€ což bych nesehnal levněji
M62i32c28h57a17l 43L55u29p32a49č
Nevím jak v jiných zemích Beneluxu, ale v Nizozemí se dá za vlak ušetřit tím, že si na nádraží cíleně koupíte zlevněnou jízdenku (o 40 % oproti původní ceně) a pak na peronu najdete studenta, který má slevovou kartu a může na ni vzít až tři lidi se zlevněnou jízdenkou a poprosíte ho, jestli se s ním můžete svézt. Od článku bych čekal spíš tyto informace než poukázat na dvě možnosti pozemního cestování, probrat jejich možnosti v některých státech a konec - to není tip, to si můžu vygooglit.
J61a80n59a 77M46e67r95o75p22e
O Bavorském Bayern Ticketu jsem se taky nedočetla - a přitom vychází velmi zajímavě, zvláště při více cestujících.
E75r37i68k 39S75a67n89e13t23r74i70k
Podla mna to súvisí z miestom kam sa cestuje a potom hlavne s počtom skupinou 1-2 vlak, autobus, alebo 3-5 auto, flexibilita a cena. Preto treba planovať cesty trochu, vlaky su tiež dobré, treba si napriklad pozrieť Tajemství železnic, kde je hlavnou atrakciou práve ten dopravný prostriedok.
P93e93t58r 63M32a33j91e98r
Mám za to, že autor by měl mít tu Evropu alespoň trochu projetou. Takhle je moc vidět, že nemá zkušenosti.
F37r57a92n79t60i26š21e96k 20P11r93u13d40k67ý
je to klidne mozny, ze byl nejdal v Drazdanech busem SA. Pokud nekdo skutecne cestuje, alespon okolo stredomori, nikdy by nemluvil o busu a vlaku jako o hlavnim prepravnim kanalu. Vzdycky to je jen a pouze o lokalnim premisteni, pak se muzeme bavit o cenach
J98a83n 62J94o39š70t
Autor se spokojil jen s povrchním (záporným) hodnocením italských drah, zřejmě proto, že jimi nikdy necestoval a při psaní podlehl lacinému stereotypu. Zapomněl jste na rychlovlak Frecciarossa který zdolá 600km trať Milano-Roma za 2h55min. a cena začíná od 29eur ... tyto rychlovlaky křižují také Torino, Venezia, Napoli. A stran vozového parku, dochvilnosti, čistoty, organizace a návaznosti spojů ... tam by se ČD mohly ještě hodně učit.
Ř49e24h17o83ř 78V79l74a55s73á41k
České dráhy na tom v poslední době nejsou z hlediska velké části cestujících špatně.
Je asi dost spojení, kde jezdí staré vlaky, nebo kde dochází ke zpožděním, ale třeba v příměstské dopravě okolo Prahy (používám často) si nemám na co stěžovat a ani při delších náhodných cestách jsem v poslední době neměl smůlu.
F46r65a82n14t79i45š94e76k 51P28r77u57d87k19ý
myslim si, ze v obecne rovine je samotne cestovani busem a vlakem drahe a zdlouhave. Jednoznacne vitezi predevsim nizkonakladova letecka doprava a prostredky jako bus, vlak vyuzit lokalne k premisteni. Pak uz je cena lokalni dopravy zajimava jen z hlediska mistni konkurecne. A kdyz neni konkurence, pesky nepujdete
M19i44c13h94a19l 95D68a91d62e52k
Není pravda, ono než se člověk dostane na letiště, které většinou bývá dost mimo město-hlavně nízkonákladové, než projde všema kontrolama atd. tak to taky zabere dost času a cena je určitě vyšší než bus či vlak.
A84l30e72x23a10n84d70r 47K65o72s45t20k98a
Ano, ve Španělsku je půjčení auta relativně levné. Jenže ten vlak jede po rovné trati dvoustovkou, na podobnou rychlost na dálnici zapomeňte. Navíc je dálnice placená a v době vyššího provozu ty mýtnice docela zdržují. Asi nejrozumnější je kombinace, kdy do oblasti přijedete vlakem či busem a tam si případně pronajmete auto. Pokud už rovnou nejedete svým. Praha-Valencie je s bídou něco přes 2000 km, pro 3-4 osoby se auto výrazně vyplatí i cenově.
Š60t31ě13p16á20n 76T61ó23t60h
jenze 2000km jsou 2-3 v aute... To je lepsi tam letecky a v miste nejaky pohyb. Ze 14ti dni bych nerad prosedel 4-5 jen na ceste tam a zpet.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Prodej, Rodinné domy, 100 m2 - Uherský Ostroh - vlastní přístup k řece Morava - Ráj pro rybáře
Šance, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště
3 499 000 Kč