Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda v dunách a nocleh pod Jižním křížem. Saharou v džípu

Duny jsou na Sahaře skutečně takové jako na obrázcích. Poušť je krásná a vzrušující jako oceán. Ztratit by se tu člověk nechtěl, ale po výletě zatouží snad každý. Konec zimy a začátek jara je pro návštěvu ideální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a61v79e15l 13Ž69e61r19n68í88č42e40k 9802242926542

Jižní kříž v Tunisu?

0/0
24.2.2013 19:51

I11g38o12r 83P71l75a19n92d50e28r 9877724816630

lol, Južný kríž nevidiet nad 20 stupňov severnej šírky, najjužnejsií bod Tunisu je na sever od 30 stupňov.

0/0
24.2.2013 10:51
Foto

M59i13r65o30s70l10a82v 35S47t46e27i61n52e82r 6518254483785

Já jsem seděl v Landcruiseru od Toyoty bedle řidiče. V poušti se řidiči orientují podle džebelů na horizontu, asi jako já v Jižních Čechách podle šumavských vrcholů. také jsou tam dominantní špičky, které má každý zkušený Tuareg v oku. Takže má ten kopec pořád na hraně okénka a dojede bezpečně do Tatouinu.

Technika jízdy v písku je jednoduchá. Přední kola vyhazují písek, ten by dopadal před zadní kola. Tak se musí neustále jet ve vlnovkách, aby písek padal mimo stopu.

Problém je, když začne vát vítr a viditelnost klesne tak, že není možná žádná orientace. Proto musí mít každé auto zásobu vody, aby případně i několik desítek hodin mohli kampovat na písku.[>-]

+2/0
24.2.2013 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.