- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná že jsem nemoderní staromilec, ale ty nové tunely pod Alpami mě na cestu vlakem nelákají. Raději se vozím přes průsmyky.
Na cesty po Rakousku doporučuji jízdenky podle této informace : http://www.oebb.at/de/Tickets/Gruppenticket/Einfach-Raus-Ticket/index.jsp
Ano, stále je to moc výhodná jízdenka, ale v době jejího zavedení bylo její využití podstatně lepší. Ono je to tím, že na spoustě tratí přestaly regionální vlaky jezdit (např. celou štreku přes Semmering už je dnes prakticky možné projet jen dálkovými vlaky), rozpadly se návaznosti v železničních uzlech a nebo se změnil dopravce (trať do Mariazell, Wachau). Pamatuji, že třeba v roce 2008 nebyl problém udělat si na tuto jízdenku jednodenní výlet z jihomoravského příhraničí třeba do Grazu, do oblasti Solné Komory či Gesäuse, projet si legendární úzkorozchodné tratě (Mariazell, Lunz). To vše už je ale minulost a nebo to vyjde podstatně dráž.
Je škoda, že OBB nenabízejí síťové jízdenky na kratší období, než jeden rok. Jen mladší 26 let si každé léto přijdou na své, když bývá v nabídce Sommerticket.
Tak zrovna trať Graz - Klagenfurt budují již více než 5 let a to až po Wolfsberg na tělese stávající tratě s pár přeložkami, dál se právě nepustili do toho tunelu, ale možná by vyšlo levnějí trasování přes slovinsko a maribor kolem drávy, než budovat takovýto tunel
Oceňuji, že se konečně někdo snaží osvítit Čechům jinou pozemní dopravu než silniční, konkrétně než automobilovou.
V Rakousku taky nasadili tenhle nejmodernější vlak na jaderný pohon:
Pěkný článek, díky
Jen bych upozornil, na popisu fotografie je chyba, městečko v Rakousku se nejmenuje Hedenreichstein, ale Heidenreichstein, kam vede trať z Gmündu .
U sedmeho snimku je taky spatnej popisek, nejedna se totiz o nadrazi Wien-Semmering, ktere neexistuje, ale o nadrazi Wien-Simmering. Nadrazi Semmering je asi 100 km jizne od Vidne.
Nejsem si jisty, jestli to nahodou opet nezmenili, ale jeste pred rokem mohli jezdit deti (do 14 let) s rodici pouze pokud meli zakoupenou tzv. Vorteilscart Familie (cca 20E/rok ale plati pro vsechny deti v rodine). Jinak pokud by nekdo chtel jezdit rakouskem casteji, spise nez interrail jsou vyhodne prave Vorteilscart - obdoba InKarty CD (99E/rok pro dospělého, 20E pro studenty), sleva 50% na většinu vlaků (výjimečně pouze 25%).
Dalsi zajimavou variantou cestovani jsou jeste Sparschiene - mezinárodní jízdenky z Rakouska (většinou z Vídně), kdy je možné za 29Eur dojet z Vídně až do Říma. Tak šťastnou cestu.
ale vlak vás celkem často doveze na nádraží, což bývá dobrý výchozí bod na místa k focení vlaků...
Tak fotka Tauruse je sice popsaná špatně, ale to je detail.
Článek jako takový má pravdu - po Rakousku se dá vlakem objezdit nádherná místa, a to jich je zde zmíněn jen zlomek...
Prý souprava Railjet. A toho, že to je jen Taurus z Railjetu táhnoucí obyčejné vagony Deutsche Bahn, jste si už nevšimli. Amatéři...
Ano zrovna jsem to chtěl poznamenat, na internetu existuje tolik opravdu kvalitních fotografií soupravy Railjet i se zde exponovaných míst a oni vyberou "stanicovku" s vozy DB , no co uz ...