Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Rakousku vlakem: Semmering, alpské tunely i supermoderní RailJet

Nejstarší horská železnice světa, scenéricky vděčné tratě v Alpách, časově bezkonkurenční přesuny mezi největšími městy. Když navíc víte, jak na to, cestování po kolejích v Rakousku může vyjít docela levně. Dráhy u našich jižních sousedů nespí na vavřínech a další technologická zlepšení jsou na cestě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a55r12t12i58n 43Š40v76a28n17c29a81r 5592473

Možná že jsem nemoderní staromilec, ale ty nové tunely pod Alpami mě na cestu vlakem nelákají. Raději se vozím přes průsmyky.

0/0
17.4.2013 12:38

V72l94a55d67i71m37í52r 12Š51t51ě27r78b92a 2622821932477

Na cesty po Rakousku doporučuji jízdenky podle této informace :  http://www.oebb.at/de/Tickets/Gruppenticket/Einfach-Raus-Ticket/index.jsp

0/0
1.3.2013 7:31

M91a94r65e48k 21T11o44p95i94č 4965429807653

Ano, stále je to moc výhodná jízdenka, ale v době jejího zavedení bylo její využití podstatně lepší. Ono je to tím, že na spoustě tratí přestaly regionální vlaky jezdit (např. celou štreku přes Semmering už je dnes prakticky možné projet jen dálkovými vlaky), rozpadly se návaznosti v železničních uzlech a nebo se změnil dopravce (trať do Mariazell, Wachau). Pamatuji, že třeba v roce 2008 nebyl problém udělat si na tuto jízdenku jednodenní výlet z jihomoravského příhraničí třeba do Grazu, do oblasti Solné Komory či Gesäuse, projet si legendární úzkorozchodné tratě (Mariazell, Lunz). To vše už je ale minulost a nebo to vyjde podstatně dráž. ;-(

Je škoda, že OBB nenabízejí síťové jízdenky na kratší období, než jeden rok. Jen mladší 26 let si každé léto přijdou na své, když bývá v nabídce Sommerticket.

0/0
2.3.2013 9:27


M73a90r57t82i43n 26K32o86u61t54n88i69k 4133607837789

Tak zrovna trať Graz - Klagenfurt budují již více než 5 let a to až po Wolfsberg na tělese stávající tratě s pár přeložkami, dál se právě nepustili do toho tunelu, ale možná by vyšlo levnějí trasování přes slovinsko a maribor kolem drávy, než budovat takovýto tunel

0/0
26.2.2013 15:35

P50a77v92e34l 68M37a86t93o97u61š93e20k 5710767408194

Oceňuji, že se konečně někdo snaží osvítit Čechům jinou pozemní dopravu než silniční, konkrétně než automobilovou.

+1/0
26.2.2013 8:19
Foto

L30u84b76o36š 31M19o28t65l 9705590397493

V Rakousku taky nasadili tenhle nejmodernější vlak na jaderný pohon:

http://vimeo.com/2578284

+3/−3
25.2.2013 17:17

P75e78t17r 49K59o26v54a28r 6496566958466

ČD v roce 2020;-)

0/0
26.2.2013 7:42

J13o62s84e81f 32K21u25b84e24š 9795485279824

Pěkný článek, díky :-)

Jen bych upozornil, na popisu fotografie je chyba, městečko v Rakousku se nejmenuje Hedenreichstein, ale Heidenreichstein, kam vede trať z Gmündu ;-).

+3/0
25.2.2013 15:06

M57a57r40t58i36n 62B18o96u47s27k28a 4538530594543

U sedmeho snimku je taky spatnej popisek, nejedna se totiz o nadrazi Wien-Semmering, ktere neexistuje, ale o nadrazi Wien-Simmering. Nadrazi Semmering je asi 100 km jizne od Vidne.

+2/0
25.2.2013 15:19

J31a21n 69H73á88j40e32k 9679349462

Nejsem si jisty, jestli to nahodou opet nezmenili, ale jeste pred rokem mohli jezdit deti (do 14 let) s rodici pouze pokud meli zakoupenou tzv. Vorteilscart Familie (cca 20E/rok ale plati pro vsechny deti v rodine). Jinak pokud by nekdo chtel jezdit rakouskem casteji, spise nez interrail jsou vyhodne prave Vorteilscart  - obdoba InKarty CD (99E/rok pro dospělého, 20E pro studenty), sleva 50% na většinu vlaků (výjimečně pouze 25%).

Dalsi zajimavou variantou cestovani jsou jeste Sparschiene - mezinárodní jízdenky z Rakouska (většinou z Vídně), kdy je možné za 29Eur dojet z Vídně až do Říma. Tak šťastnou cestu.

0/0
25.2.2013 11:59

D43a59v44i53d 35P94r40a88ž65á11k 6684232692226

Jenže z vlaku se vlaky těžko fotí :-P

0/0
25.2.2013 11:12

J92a86n 48Č65e44k65a37l 7789605694634

ale vlak vás celkem často doveze na nádraží, což bývá dobrý výchozí bod na místa k focení vlaků... ;-D

+2/0
25.2.2013 11:38

J13a20n 74Č38e52k35a88l 7169225924134

Tak fotka Tauruse je sice popsaná špatně, ale to je detail.

Článek jako takový má pravdu - po Rakousku se dá vlakem objezdit nádherná místa, a to jich je zde zmíněn jen zlomek...

+6/0
25.2.2013 9:14

M73a53r21e32k 87P63a86l58i85c18k51a 1565799111913

Prý souprava Railjet. A toho, že to je jen Taurus z Railjetu táhnoucí obyčejné vagony Deutsche Bahn, jste si už nevšimli. Amatéři...Rv

+9/−3
25.2.2013 5:56

L66u32k67á18š 63Z97e74d89n32í83č65e60k 4233758784162

Ano zrovna jsem to chtěl poznamenat, na internetu existuje tolik opravdu kvalitních fotografií soupravy Railjet i se zde exponovaných míst a oni vyberou "stanicovku" s vozy DB , no co uz ...

+3/−1
25.2.2013 13:19

J56o28s89e23f 94K53u22b76e73š 9905125829544

Napište svůj článek, odborníku ;-).

+1/−8
25.2.2013 15:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.