Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po Rakousku vlakem: Semmering, alpské tunely i supermoderní RailJet

Nejstarší horská železnice světa, scenéricky vděčné tratě v Alpách, časově bezkonkurenční přesuny mezi největšími městy. Když navíc víte, jak na to, cestování po kolejích v Rakousku může vyjít docela levně. Dráhy u našich jižních sousedů nespí na vavřínech a další technologická zlepšení jsou na cestě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a30r53t71i54n 90Š60v96a32n27c81a33r 5332703

Možná že jsem nemoderní staromilec, ale ty nové tunely pod Alpami mě na cestu vlakem nelákají. Raději se vozím přes průsmyky.

0/0
17.4.2013 12:38

V43l48a49d28i60m65í67r 35Š49t44ě84r13b32a 2692331912517

Na cesty po Rakousku doporučuji jízdenky podle této informace :  http://www.oebb.at/de/Tickets/Gruppenticket/Einfach-Raus-Ticket/index.jsp

0/0
1.3.2013 7:31

M84a49r34e50k 57T93o92p87i90č 4725309117443

Ano, stále je to moc výhodná jízdenka, ale v době jejího zavedení bylo její využití podstatně lepší. Ono je to tím, že na spoustě tratí přestaly regionální vlaky jezdit (např. celou štreku přes Semmering už je dnes prakticky možné projet jen dálkovými vlaky), rozpadly se návaznosti v železničních uzlech a nebo se změnil dopravce (trať do Mariazell, Wachau). Pamatuji, že třeba v roce 2008 nebyl problém udělat si na tuto jízdenku jednodenní výlet z jihomoravského příhraničí třeba do Grazu, do oblasti Solné Komory či Gesäuse, projet si legendární úzkorozchodné tratě (Mariazell, Lunz). To vše už je ale minulost a nebo to vyjde podstatně dráž. ;-(

Je škoda, že OBB nenabízejí síťové jízdenky na kratší období, než jeden rok. Jen mladší 26 let si každé léto přijdou na své, když bývá v nabídce Sommerticket.

0/0
2.3.2013 9:27

M13a45r19t30i91n 71K92o68u82t19n22i18k 4793187867519

Tak zrovna trať Graz - Klagenfurt budují již více než 5 let a to až po Wolfsberg na tělese stávající tratě s pár přeložkami, dál se právě nepustili do toho tunelu, ale možná by vyšlo levnějí trasování přes slovinsko a maribor kolem drávy, než budovat takovýto tunel

0/0
26.2.2013 15:35

P68a89v72e40l 74M96a82t97o29u85š54e55k 5400697928464

Oceňuji, že se konečně někdo snaží osvítit Čechům jinou pozemní dopravu než silniční, konkrétně než automobilovou.

+1/0
26.2.2013 8:19
Foto

L33u15b41o48š 92M11o77t60l 9975820117403

V Rakousku taky nasadili tenhle nejmodernější vlak na jaderný pohon:

http://vimeo.com/2578284

+3/−3
25.2.2013 17:17

P22e42t77r 85K16o45v31a81r 6566706688166

ČD v roce 2020;-)

0/0
26.2.2013 7:42

J61o20s10e16f 27K46u38b23e26š 9745835739754

Pěkný článek, díky :-)

Jen bych upozornil, na popisu fotografie je chyba, městečko v Rakousku se nejmenuje Hedenreichstein, ale Heidenreichstein, kam vede trať z Gmündu ;-).

+3/0
25.2.2013 15:06

M47a57r66t22i21n 41B91o94u52s85k86a 4178670494933

U sedmeho snimku je taky spatnej popisek, nejedna se totiz o nadrazi Wien-Semmering, ktere neexistuje, ale o nadrazi Wien-Simmering. Nadrazi Semmering je asi 100 km jizne od Vidne.

+2/0
25.2.2013 15:19

J47a21n 89H62á46j35e85k 9819109702

Nejsem si jisty, jestli to nahodou opet nezmenili, ale jeste pred rokem mohli jezdit deti (do 14 let) s rodici pouze pokud meli zakoupenou tzv. Vorteilscart Familie (cca 20E/rok ale plati pro vsechny deti v rodine). Jinak pokud by nekdo chtel jezdit rakouskem casteji, spise nez interrail jsou vyhodne prave Vorteilscart  - obdoba InKarty CD (99E/rok pro dospělého, 20E pro studenty), sleva 50% na většinu vlaků (výjimečně pouze 25%).

Dalsi zajimavou variantou cestovani jsou jeste Sparschiene - mezinárodní jízdenky z Rakouska (většinou z Vídně), kdy je možné za 29Eur dojet z Vídně až do Říma. Tak šťastnou cestu.

0/0
25.2.2013 11:59

D43a61v53i87d 23P46r57a13ž19á67k 6864632692446

Jenže z vlaku se vlaky těžko fotí :-P

0/0
25.2.2013 11:12

J39a75n 20Č19e34k23a97l 7589955444744

ale vlak vás celkem často doveze na nádraží, což bývá dobrý výchozí bod na místa k focení vlaků... ;-D

+2/0
25.2.2013 11:38

J15a84n 31Č37e50k61a74l 7669505764784

Tak fotka Tauruse je sice popsaná špatně, ale to je detail.

Článek jako takový má pravdu - po Rakousku se dá vlakem objezdit nádherná místa, a to jich je zde zmíněn jen zlomek...

+6/0
25.2.2013 9:14

M48a17r38e48k 38P14a58l81i16c83k51a 1545339701243

Prý souprava Railjet. A toho, že to je jen Taurus z Railjetu táhnoucí obyčejné vagony Deutsche Bahn, jste si už nevšimli. Amatéři...Rv

+9/−3
25.2.2013 5:56

L76u57k86á72š 84Z64e19d22n18í60č36e74k 4673168224962

Ano zrovna jsem to chtěl poznamenat, na internetu existuje tolik opravdu kvalitních fotografií soupravy Railjet i se zde exponovaných míst a oni vyberou "stanicovku" s vozy DB , no co uz ...

+3/−1
25.2.2013 13:19

J28o66s59e36f 12K79u85b83e92š 9985245379904

Napište svůj článek, odborníku ;-).

+1/−8
25.2.2013 15:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.