Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po Rakousku vlakem: Semmering, alpské tunely i supermoderní RailJet

Nejstarší horská železnice světa, scenéricky vděčné tratě v Alpách, časově bezkonkurenční přesuny mezi největšími městy. Když navíc víte, jak na to, cestování po kolejích v Rakousku může vyjít docela levně. Dráhy u našich jižních sousedů nespí na vavřínech a další technologická zlepšení jsou na cestě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a85r31t94i93n 91Š73v29a48n86c35a81r 5592343

Možná že jsem nemoderní staromilec, ale ty nové tunely pod Alpami mě na cestu vlakem nelákají. Raději se vozím přes průsmyky.

0/0
17.4.2013 12:38

V77l83a30d61i53m60í94r 60Š74t62ě39r66b24a 2732971642677

Na cesty po Rakousku doporučuji jízdenky podle této informace :  http://www.oebb.at/de/Tickets/Gruppenticket/Einfach-Raus-Ticket/index.jsp

0/0
1.3.2013 7:31

M20a91r17e98k 82T56o34p31i53č 4525629447753

Ano, stále je to moc výhodná jízdenka, ale v době jejího zavedení bylo její využití podstatně lepší. Ono je to tím, že na spoustě tratí přestaly regionální vlaky jezdit (např. celou štreku přes Semmering už je dnes prakticky možné projet jen dálkovými vlaky), rozpadly se návaznosti v železničních uzlech a nebo se změnil dopravce (trať do Mariazell, Wachau). Pamatuji, že třeba v roce 2008 nebyl problém udělat si na tuto jízdenku jednodenní výlet z jihomoravského příhraničí třeba do Grazu, do oblasti Solné Komory či Gesäuse, projet si legendární úzkorozchodné tratě (Mariazell, Lunz). To vše už je ale minulost a nebo to vyjde podstatně dráž. ;-(

Je škoda, že OBB nenabízejí síťové jízdenky na kratší období, než jeden rok. Jen mladší 26 let si každé léto přijdou na své, když bývá v nabídce Sommerticket.

0/0
2.3.2013 9:27

M31a84r12t88i28n 15K85o89u47t40n70i44k 4213677647369

Tak zrovna trať Graz - Klagenfurt budují již více než 5 let a to až po Wolfsberg na tělese stávající tratě s pár přeložkami, dál se právě nepustili do toho tunelu, ale možná by vyšlo levnějí trasování přes slovinsko a maribor kolem drávy, než budovat takovýto tunel

0/0
26.2.2013 15:35

P77a98v30e82l 29M25a89t51o35u94š36e95k 5400107178414

Oceňuji, že se konečně někdo snaží osvítit Čechům jinou pozemní dopravu než silniční, konkrétně než automobilovou.

+1/0
26.2.2013 8:19
Foto

L26u98b41o54š 64M35o55t92l 9775760717613

V Rakousku taky nasadili tenhle nejmodernější vlak na jaderný pohon:

http://vimeo.com/2578284

+3/−3
25.2.2013 17:17

P63e70t88r 69K93o75v53a42r 6606566158946

ČD v roce 2020;-)

0/0
26.2.2013 7:42

J59o62s32e77f 89K58u47b32e38š 9275215369204

Pěkný článek, díky :-)

Jen bych upozornil, na popisu fotografie je chyba, městečko v Rakousku se nejmenuje Hedenreichstein, ale Heidenreichstein, kam vede trať z Gmündu ;-).

+3/0
25.2.2013 15:06

M71a52r52t37i14n 51B52o38u15s70k33a 4478350464333

U sedmeho snimku je taky spatnej popisek, nejedna se totiz o nadrazi Wien-Semmering, ktere neexistuje, ale o nadrazi Wien-Simmering. Nadrazi Semmering je asi 100 km jizne od Vidne.

+2/0
25.2.2013 15:19

J63a98n 65H52á35j58e14k 9719329242

Nejsem si jisty, jestli to nahodou opet nezmenili, ale jeste pred rokem mohli jezdit deti (do 14 let) s rodici pouze pokud meli zakoupenou tzv. Vorteilscart Familie (cca 20E/rok ale plati pro vsechny deti v rodine). Jinak pokud by nekdo chtel jezdit rakouskem casteji, spise nez interrail jsou vyhodne prave Vorteilscart  - obdoba InKarty CD (99E/rok pro dospělého, 20E pro studenty), sleva 50% na většinu vlaků (výjimečně pouze 25%).

Dalsi zajimavou variantou cestovani jsou jeste Sparschiene - mezinárodní jízdenky z Rakouska (většinou z Vídně), kdy je možné za 29Eur dojet z Vídně až do Říma. Tak šťastnou cestu.

0/0
25.2.2013 11:59

D87a27v33i38d 17P46r59a62ž59á32k 6324102152556

Jenže z vlaku se vlaky těžko fotí :-P

0/0
25.2.2013 11:12

J14a62n 66Č54e91k98a39l 7649225234684

ale vlak vás celkem často doveze na nádraží, což bývá dobrý výchozí bod na místa k focení vlaků... ;-D

+2/0
25.2.2013 11:38

J38a61n 68Č10e60k66a80l 7299225264334

Tak fotka Tauruse je sice popsaná špatně, ale to je detail.

Článek jako takový má pravdu - po Rakousku se dá vlakem objezdit nádherná místa, a to jich je zde zmíněn jen zlomek...

+6/0
25.2.2013 9:14

M28a98r96e34k 73P84a75l24i10c63k93a 1205479721913

Prý souprava Railjet. A toho, že to je jen Taurus z Railjetu táhnoucí obyčejné vagony Deutsche Bahn, jste si už nevšimli. Amatéři...Rv

+9/−3
25.2.2013 5:56

L59u79k33á83š 33Z15e20d69n77í83č89e61k 4983648514792

Ano zrovna jsem to chtěl poznamenat, na internetu existuje tolik opravdu kvalitních fotografií soupravy Railjet i se zde exponovaných míst a oni vyberou "stanicovku" s vozy DB , no co uz ...

+3/−1
25.2.2013 13:19

J91o38s80e43f 66K57u66b34e54š 9885975239154

Napište svůj článek, odborníku ;-).

+1/−8
25.2.2013 15:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.