Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusem přes Himálaj: dva dny hrůzy a výkřiků v Super De Luxe

Přes Himálaj se v severní Indii můžete dostat dvěma způsoby. První je rychlý, pohodlný a celkem bezpečný: vnitrostátní letecká linka, s níž jste za hodinku ze západního Šrínagaru ve východním Lehu. My jsme s Mirkou, aniž bychom tušily, do čeho jdeme, zvolily ten druhý, dobrodružný způsob. Autobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F94r42a54n30t11i13s22e19k 43H76a87v53e29l 6472442627258

Ono na tu jizdu si nakonec clovek aji zvykne, ostatne ty autobusy nejezdi moc rychle. Nejhorsi jsou ale ty obcasne vraky okolo silnic. Docela zabava je nejet v Super de-luxe, ale svezt se normalnim autobusem s Indy nebo Nepalci. V Nepalu je momentalne spousta novych "silnic", coz jsou jenom zaseky ve svahu bez jakehokoliv zpevneni a tam se projet mistnim autobusem je zazitek na cely zivot. Pred rokem jsem potkal asi 30km od Melamchi Pool Bazar v horach totalne vydesene turisty, kteri tvrdili, ze dolu jdou uz pesky :-). Ja treba v Nepalu jezdim na motorce. Sice tam nedam moc zavazadel, ale citim se bezpecneji a jsem rychlejsi nez autobus.

0/0
15.2.2013 2:44

M44a61r50t34i56n 17K26o45z76á73k 4804430679357

Maně jsem si vzpomněl, jak jsme cestovali do íránských hor třicet let starým mikrobusem, který měl naprosto rozjeté poloosy, takže po té úzké silnici bez svodidel nad šílenými srázy Elborzu jel do vlnovky a to celé řidič vylepšil tím, že po vyjetí z Quazvínu naložil do kufru odhadem půl tuny cihel čímž plně naložený mikrobus přetížil cca o polovinu; zřejmě, aby se mu z kopce lépe jelo a ještě lépe brzdilo. Do kopce jsme jeli třicet. Taky jsme uvažovali, zda nás najdou další nebo až následující jaro. Ale nakonec jsme dojeli. Takovýhle luxusní autobus byl oproti tomu vlastně ještě luxus :-)  Ale pravda, zase tam byl -- narozdíl od Indie -- asfalt.

0/0
14.2.2013 20:15

J43i46ř21í 61J66i34n40d60r69a 6925529256738

Předpokládám, že autorka se už nějakým de-lux verzí autobusu dostala z New Delhi do Šrinagaru, tak ji to nemělo překvapit. Jinak ta silnice je vcelku v pohodě, na světě byly a jsou nebezpečnější silnice než Šrinagar - Kargil - Leh. Ještě je možnost využít sdílené taxi (jeep cca pro 8-10 osob, který uvedenou trasu jezdí).

0/0
14.2.2013 13:42

M71a71r88t29i16n 44K64o52u19t88n90i47k 4353377847339

Podle prvního článku z Dilí do Stinagaru letěli

0/0
14.2.2013 16:24
Foto

T38o41m74a75s 51S53l16a18v85i77k 2370848823905

Už jsem toho po světě nacestoval hodně a nejvíc jsem se bál právě na cestě autobusem v Nepálu, když jsme sjížděli z hor. Tam jsem se smrtí už počítal, protože to mozek jinak vyhodnotit nedokázal... Jenže letadla tam taky furt padaj, takže si nevybereš. V letadle by ale nebyl ten nekonečný strach nad propastí. Za půl roku tam nicméně jedu znovu, takže bojim bojim :)

0/0
14.2.2013 12:32

Z57d80e41n42ě54k 73J86a54n 4738978125823

Vloni jsem byl na měsíčním treku v Nepálském Himálaji a musím říct, že nejnebezpečnější část za celou dobu byla právě podobná cesta místním autobusem na začátek treku. Ale co, do těchto zemí se za kvalitní dálnicí nejezdí ;-).

0/0
14.2.2013 12:19

J34i57ř29í 23M41a96c55e37k 3415605774491

Paní autorko, Vy jste si asi spletla zemi. Kdo cestuje do Indie, musí být na takovéhle věci připraven. Nechtěla jste jet do Švýcarska?

+1/−6
14.2.2013 11:59

M32i27c64h80a42l 38N17e79z68v27a40l 9203164914

No nevim ... zazitek to musel byt urcite super, ale podle videa me ta cesta pripada uplne v pohode. Spis to musel byt umor a spina, nez adrenalin, ktery clanek popisuje. Tak ci tak, pekne fotky R^

+1/−1
14.2.2013 11:41

T20o45m82á67š 75K72n67a29i58f88l 6723460397380

Video tyhlety věci opravdu hodně zkresluje.

+1/0
14.2.2013 12:59

P13e90t19r 36K19o16l22d44u90š32e23k 7169267198

Opravdu ten autobus jezdí na benzin?

0/−1
14.2.2013 10:10

T16o48m24á44š 90K57n92a11i75f63l 6973150907690

a není to jedno? ten článek je kapku o něčem jiném, než o naftě nebo benzínu.

+1/0
14.2.2013 11:15

L91i76b50o23r 67M44a16l24í82č55e11k 6388705326842

Mohlo by být. V Indii je zatím benzín dominantním palivem nicméně diesel je tam mohutně na vzestupu. Hlavně kvůli cenám benzínu, který je tam docela drahý. Což spolu s ekologickými důvody donutilo (dobrovolně i nedobrovolně) přeměnit místní tuk-tuky na pohon pro CNG a LPG.

+1/0
14.2.2013 11:20

J50a54n22a 42P79l65š96k25o93v64á 7122127116

No to je fakt zásadní otázka! To by se mělo rozebrat do detailu.

0/0
14.2.2013 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.