Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusem přes Himálaj: dva dny hrůzy a výkřiků v Super De Luxe

Přes Himálaj se v severní Indii můžete dostat dvěma způsoby. První je rychlý, pohodlný a celkem bezpečný: vnitrostátní letecká linka, s níž jste za hodinku ze západního Šrínagaru ve východním Lehu. My jsme s Mirkou, aniž bychom tušily, do čeho jdeme, zvolily ten druhý, dobrodružný způsob. Autobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F74r45a72n89t88i95s50e57k 70H84a59v23e60l 6392772537318

Ono na tu jizdu si nakonec clovek aji zvykne, ostatne ty autobusy nejezdi moc rychle. Nejhorsi jsou ale ty obcasne vraky okolo silnic. Docela zabava je nejet v Super de-luxe, ale svezt se normalnim autobusem s Indy nebo Nepalci. V Nepalu je momentalne spousta novych "silnic", coz jsou jenom zaseky ve svahu bez jakehokoliv zpevneni a tam se projet mistnim autobusem je zazitek na cely zivot. Pred rokem jsem potkal asi 30km od Melamchi Pool Bazar v horach totalne vydesene turisty, kteri tvrdili, ze dolu jdou uz pesky :-). Ja treba v Nepalu jezdim na motorce. Sice tam nedam moc zavazadel, ale citim se bezpecneji a jsem rychlejsi nez autobus.

0/0
15.2.2013 2:44

M59a10r23t64i73n 77K53o35z20á97k 4584360109837

Maně jsem si vzpomněl, jak jsme cestovali do íránských hor třicet let starým mikrobusem, který měl naprosto rozjeté poloosy, takže po té úzké silnici bez svodidel nad šílenými srázy Elborzu jel do vlnovky a to celé řidič vylepšil tím, že po vyjetí z Quazvínu naložil do kufru odhadem půl tuny cihel čímž plně naložený mikrobus přetížil cca o polovinu; zřejmě, aby se mu z kopce lépe jelo a ještě lépe brzdilo. Do kopce jsme jeli třicet. Taky jsme uvažovali, zda nás najdou další nebo až následující jaro. Ale nakonec jsme dojeli. Takovýhle luxusní autobus byl oproti tomu vlastně ještě luxus :-)  Ale pravda, zase tam byl -- narozdíl od Indie -- asfalt.

0/0
14.2.2013 20:15

J94i96ř85í 94J39i72n79d47r63a 6895759626258

Předpokládám, že autorka se už nějakým de-lux verzí autobusu dostala z New Delhi do Šrinagaru, tak ji to nemělo překvapit. Jinak ta silnice je vcelku v pohodě, na světě byly a jsou nebezpečnější silnice než Šrinagar - Kargil - Leh. Ještě je možnost využít sdílené taxi (jeep cca pro 8-10 osob, který uvedenou trasu jezdí).

0/0
14.2.2013 13:42


M52a55r80t88i69n 17K74o39u76t78n56i19k 4703937467629

Podle prvního článku z Dilí do Stinagaru letěli

0/0
14.2.2013 16:24
Foto

T84o51m97a43s 84S74l28a63v53i81k 2240578793625

Už jsem toho po světě nacestoval hodně a nejvíc jsem se bál právě na cestě autobusem v Nepálu, když jsme sjížděli z hor. Tam jsem se smrtí už počítal, protože to mozek jinak vyhodnotit nedokázal... Jenže letadla tam taky furt padaj, takže si nevybereš. V letadle by ale nebyl ten nekonečný strach nad propastí. Za půl roku tam nicméně jedu znovu, takže bojim bojim :)

0/0
14.2.2013 12:32

Z59d74e96n25ě37k 82J64a27n 4688668925193

Vloni jsem byl na měsíčním treku v Nepálském Himálaji a musím říct, že nejnebezpečnější část za celou dobu byla právě podobná cesta místním autobusem na začátek treku. Ale co, do těchto zemí se za kvalitní dálnicí nejezdí ;-).

0/0
14.2.2013 12:19

J17i48ř29í 11M84a11c10e14k 3345635814671

Paní autorko, Vy jste si asi spletla zemi. Kdo cestuje do Indie, musí být na takovéhle věci připraven. Nechtěla jste jet do Švýcarska?

+1/−6
14.2.2013 11:59

M62i35c25h34a60l 81N96e26z95v44a72l 9773184794

No nevim ... zazitek to musel byt urcite super, ale podle videa me ta cesta pripada uplne v pohode. Spis to musel byt umor a spina, nez adrenalin, ktery clanek popisuje. Tak ci tak, pekne fotky R^

+1/−1
14.2.2013 11:41

T30o34m38á76š 90K64n62a44i46f43l 6933550937610

Video tyhlety věci opravdu hodně zkresluje.

+1/0
14.2.2013 12:59

P59e69t72r 60K55o24l83d63u43š50e68k 7589817318

Opravdu ten autobus jezdí na benzin?

0/−1
14.2.2013 10:10

T89o51m84á37š 17K91n29a82i10f35l 6143750257980

a není to jedno? ten článek je kapku o něčem jiném, než o naftě nebo benzínu.

+1/0
14.2.2013 11:15

L89i78b89o65r 35M13a64l46í73č10e26k 6618645466692

Mohlo by být. V Indii je zatím benzín dominantním palivem nicméně diesel je tam mohutně na vzestupu. Hlavně kvůli cenám benzínu, který je tam docela drahý. Což spolu s ekologickými důvody donutilo (dobrovolně i nedobrovolně) přeměnit místní tuk-tuky na pohon pro CNG a LPG.

+1/0
14.2.2013 11:20

J93a35n32a 16P80l22š55k91o19v27á 7862687396

No to je fakt zásadní otázka! To by se mělo rozebrat do detailu.

0/0
14.2.2013 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.