Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusem přes Himálaj: dva dny hrůzy a výkřiků v Super De Luxe

Přes Himálaj se v severní Indii můžete dostat dvěma způsoby. První je rychlý, pohodlný a celkem bezpečný: vnitrostátní letecká linka, s níž jste za hodinku ze západního Šrínagaru ve východním Lehu. My jsme s Mirkou, aniž bychom tušily, do čeho jdeme, zvolily ten druhý, dobrodružný způsob. Autobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F58r14a84n75t68i96s57e10k 79H83a49v36e18l 6162732897938

Ono na tu jizdu si nakonec clovek aji zvykne, ostatne ty autobusy nejezdi moc rychle. Nejhorsi jsou ale ty obcasne vraky okolo silnic. Docela zabava je nejet v Super de-luxe, ale svezt se normalnim autobusem s Indy nebo Nepalci. V Nepalu je momentalne spousta novych "silnic", coz jsou jenom zaseky ve svahu bez jakehokoliv zpevneni a tam se projet mistnim autobusem je zazitek na cely zivot. Pred rokem jsem potkal asi 30km od Melamchi Pool Bazar v horach totalne vydesene turisty, kteri tvrdili, ze dolu jdou uz pesky :-). Ja treba v Nepalu jezdim na motorce. Sice tam nedam moc zavazadel, ale citim se bezpecneji a jsem rychlejsi nez autobus.

0/0
15.2.2013 2:44

M59a57r87t37i54n 16K81o68z17á73k 4274640519657

Maně jsem si vzpomněl, jak jsme cestovali do íránských hor třicet let starým mikrobusem, který měl naprosto rozjeté poloosy, takže po té úzké silnici bez svodidel nad šílenými srázy Elborzu jel do vlnovky a to celé řidič vylepšil tím, že po vyjetí z Quazvínu naložil do kufru odhadem půl tuny cihel čímž plně naložený mikrobus přetížil cca o polovinu; zřejmě, aby se mu z kopce lépe jelo a ještě lépe brzdilo. Do kopce jsme jeli třicet. Taky jsme uvažovali, zda nás najdou další nebo až následující jaro. Ale nakonec jsme dojeli. Takovýhle luxusní autobus byl oproti tomu vlastně ještě luxus :-)  Ale pravda, zase tam byl -- narozdíl od Indie -- asfalt.

0/0
14.2.2013 20:15

J29i69ř19í 37J43i84n36d96r72a 6315939316478

Předpokládám, že autorka se už nějakým de-lux verzí autobusu dostala z New Delhi do Šrinagaru, tak ji to nemělo překvapit. Jinak ta silnice je vcelku v pohodě, na světě byly a jsou nebezpečnější silnice než Šrinagar - Kargil - Leh. Ještě je možnost využít sdílené taxi (jeep cca pro 8-10 osob, který uvedenou trasu jezdí).

0/0
14.2.2013 13:42

M36a41r84t55i85n 74K78o56u87t82n88i13k 4963127167619

Podle prvního článku z Dilí do Stinagaru letěli

0/0
14.2.2013 16:24
Foto

T33o40m44a37s 27S30l66a97v78i40k 2140668613835

Už jsem toho po světě nacestoval hodně a nejvíc jsem se bál právě na cestě autobusem v Nepálu, když jsme sjížděli z hor. Tam jsem se smrtí už počítal, protože to mozek jinak vyhodnotit nedokázal... Jenže letadla tam taky furt padaj, takže si nevybereš. V letadle by ale nebyl ten nekonečný strach nad propastí. Za půl roku tam nicméně jedu znovu, takže bojim bojim :)

0/0
14.2.2013 12:32

Z66d43e33n67ě54k 36J31a27n 4408888725193

Vloni jsem byl na měsíčním treku v Nepálském Himálaji a musím říct, že nejnebezpečnější část za celou dobu byla právě podobná cesta místním autobusem na začátek treku. Ale co, do těchto zemí se za kvalitní dálnicí nejezdí ;-).

0/0
14.2.2013 12:19

J40i85ř30í 33M45a81c29e45k 3495895584921

Paní autorko, Vy jste si asi spletla zemi. Kdo cestuje do Indie, musí být na takovéhle věci připraven. Nechtěla jste jet do Švýcarska?

+1/−6
14.2.2013 11:59

M30i16c74h86a76l 55N70e21z93v13a25l 9543794384

No nevim ... zazitek to musel byt urcite super, ale podle videa me ta cesta pripada uplne v pohode. Spis to musel byt umor a spina, nez adrenalin, ktery clanek popisuje. Tak ci tak, pekne fotky R^

+1/−1
14.2.2013 11:41

T57o79m39á16š 98K54n64a17i88f79l 6773540937310

Video tyhlety věci opravdu hodně zkresluje.

+1/0
14.2.2013 12:59

P47e25t44r 75K84o39l47d48u61š44e49k 7849287608

Opravdu ten autobus jezdí na benzin?

0/−1
14.2.2013 10:10

T24o37m69á74š 53K16n34a48i16f42l 6893130377230

a není to jedno? ten článek je kapku o něčem jiném, než o naftě nebo benzínu.

+1/0
14.2.2013 11:15

L27i93b18o32r 60M48a72l78í67č49e69k 6498905196282

Mohlo by být. V Indii je zatím benzín dominantním palivem nicméně diesel je tam mohutně na vzestupu. Hlavně kvůli cenám benzínu, který je tam docela drahý. Což spolu s ekologickými důvody donutilo (dobrovolně i nedobrovolně) přeměnit místní tuk-tuky na pohon pro CNG a LPG.

+1/0
14.2.2013 11:20

J93a65n24a 36P13l91š60k19o13v10á 7862967976

No to je fakt zásadní otázka! To by se mělo rozebrat do detailu.

0/0
14.2.2013 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.