Diskuze

Letadlo BA muselo nouzově přistát. Pilot se nadýchal toxických výparů

Nepříjemnou a nebezpečnou situaci zažili o víkendu cestující i posádka Boeingu 777 letecké společnosti British Airways. Poté, co se kapitán i druhý pilot nadýchali jedovatých výparů, které se dostaly do kokpitu, musel stroj nouzově přistát v minus 30 stupních Celsia na Newfoundlandu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

P42e52t86r 58P97a16c31k71a

11. 2. 2013 23:05

V roce 2010 přistálo v Goose Bay letadlo Air France na lince Paříž - Montreal, tentokrát kvůli falešnému poplachu hlásiče požáru v předním zavazadlovém prostoru. Moje žena čekala na toto letadlo v Montrealu, aby se s ním mohla vrátit do Paříže. Po velkých zmatcích ji přebukovali na další let a dorazila jen s pár hodinami zpoždění. Dodnes si pochvaluje, že se to stalo na letu tam a ne až při letu zpátky, kdy by byla na palubě. A vůbec mi nechce věřit, že dostat se do nádherné přírody Goose Bay až na samotný sever Labradoru a ještě zadarmo je báječná věc. Tehdy tam pak cestující ztvrdli den a půl než pro ně Air France vypravilo náhradní letadlo.

0 0
možnosti
PF

P13e70t32r 62F90r96ý94d31e52k

11. 2. 2013 22:47

A bylo nutne pouzit jako ilustracni foto B767, ktere navic BA vyradila uz v roce 2000?

4 0
možnosti
MP

Zanedlouho mám s BA letět na služební cestu, tak jen víc takovýchto zpráv... :-(.

0 0
možnosti
Foto

Berte to tak, že i když došlo k takovému problému, piloti to zvládli a nikomu se nic nestalo.

1 0
možnosti

T46o53m79á41š 17Š90t34e32c

11. 2. 2013 16:17

Pri lete vo výške 10 km je vonku tlak, ktorý na dýchanie nestačí. Kabína je síce pretlaková, ale keby sa v nej vzduch nemenil, zachvíľu by ho ľudia vnútri vydýchali. Aby sa dal vymeniť, musí sa dostatočne stlačiť. Než ho stlačovať nejakým ďalším kompresorom, odoberá sa stlačený vzduch z nasávacieho kompresoru motora. Vzhľadom na tlakové pomery v motore by sa tam nemali dostať žiadne splodiny zo spaľovacej komory, iba ak pri studenom štarte (a to zas beží klimatizácia z pozmeného zdroja/APU). Druhou vecou môže byť nemrznúca zmes používaná pred letom za podmienok tvorenia námrazy (podobne ako obvykle v aute cítiť, že človek použil ostrekovač). No alebo ak niekde v prvých stupňoch turbíny uniká mazivo… Tých možností bude asi viac.

2 1
možnosti
PV

Víte někdo, jak funguje onen vehement, jež má dle popisu v odkazovaném článku z roku 2009 jakýmsi způsobem vhánět jakýsi vzduch z motoru do kabiny?

0 1
možnosti
PF

P33e54t60r 49F68r69ý14d63e68k

11. 2. 2013 22:49

Nikoliv. Na obrazku je B767... G-BNWG

1 0
možnosti