- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V roce 2010 přistálo v Goose Bay letadlo Air France na lince Paříž - Montreal, tentokrát kvůli falešnému poplachu hlásiče požáru v předním zavazadlovém prostoru. Moje žena čekala na toto letadlo v Montrealu, aby se s ním mohla vrátit do Paříže. Po velkých zmatcích ji přebukovali na další let a dorazila jen s pár hodinami zpoždění. Dodnes si pochvaluje, že se to stalo na letu tam a ne až při letu zpátky, kdy by byla na palubě. A vůbec mi nechce věřit, že dostat se do nádherné přírody Goose Bay až na samotný sever Labradoru a ještě zadarmo je báječná věc. Tehdy tam pak cestující ztvrdli den a půl než pro ně Air France vypravilo náhradní letadlo.
A bylo nutne pouzit jako ilustracni foto B767, ktere navic BA vyradila uz v roce 2000?
Zanedlouho mám s BA letět na služební cestu, tak jen víc takovýchto zpráv... :-(.
Berte to tak, že i když došlo k takovému problému, piloti to zvládli a nikomu se nic nestalo.
Pri lete vo výške 10 km je vonku tlak, ktorý na dýchanie nestačí. Kabína je síce pretlaková, ale keby sa v nej vzduch nemenil, zachvíľu by ho ľudia vnútri vydýchali. Aby sa dal vymeniť, musí sa dostatočne stlačiť. Než ho stlačovať nejakým ďalším kompresorom, odoberá sa stlačený vzduch z nasávacieho kompresoru motora. Vzhľadom na tlakové pomery v motore by sa tam nemali dostať žiadne splodiny zo spaľovacej komory, iba ak pri studenom štarte (a to zas beží klimatizácia z pozmeného zdroja/APU). Druhou vecou môže byť nemrznúca zmes používaná pred letom za podmienok tvorenia námrazy (podobne ako obvykle v aute cítiť, že človek použil ostrekovač). No alebo ak niekde v prvých stupňoch turbíny uniká mazivo… Tých možností bude asi viac.
Víte někdo, jak funguje onen vehement, jež má dle popisu v odkazovaném článku z roku 2009 jakýmsi způsobem vhánět jakýsi vzduch z motoru do kabiny?
na obrazku je a321. B777 od BA je zde http://www.britishairways.com/cms/global/assets/images/global/aircraft/Fleet/Boeing_773_01.jpg