Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo BA muselo nouzově přistát. Pilot se nadýchal toxických výparů

Nepříjemnou a nebezpečnou situaci zažili o víkendu cestující i posádka Boeingu 777 letecké společnosti British Airways. Poté, co se kapitán i druhý pilot nadýchali jedovatých výparů, které se dostaly do kokpitu, musel stroj nouzově přistát v minus 30 stupních Celsia na Newfoundlandu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e82t21r 39P38a58c46k18a 4229269135371

V roce 2010 přistálo v Goose Bay letadlo Air France na lince Paříž - Montreal, tentokrát kvůli falešnému poplachu hlásiče požáru v předním zavazadlovém prostoru. Moje žena čekala na toto letadlo v Montrealu, aby se s ním mohla vrátit do Paříže. Po velkých zmatcích ji přebukovali na další let a dorazila jen s pár hodinami zpoždění. Dodnes si pochvaluje, že se to stalo na letu tam a ne až při letu zpátky, kdy by byla na palubě. A vůbec mi nechce věřit, že dostat se do nádherné přírody Goose Bay až na samotný sever Labradoru a ještě zadarmo je báječná věc. Tehdy tam pak cestující ztvrdli den a půl než pro ně Air France vypravilo náhradní letadlo.

0/0
11.2.2013 23:05

P17e75t51r 50F25r84ý13d48e93k 7129141449583

A bylo nutne pouzit jako ilustracni foto B767, ktere navic BA vyradila uz v roce 2000?

+4/0
11.2.2013 22:47

M62a69r83t66i48n 68P46l81a49t84i17l 9561443701968

Zanedlouho mám s BA letět na služební cestu, tak jen víc takovýchto zpráv... :-(.

0/0
11.2.2013 16:27
Foto

M82i32c21h44a58l 87Ř64e34h11á43č32e32k 8815867638

Berte to tak, že i když došlo k takovému problému, piloti to zvládli a nikomu se nic nestalo.

+1/0
11.2.2013 17:08

P72a78v75e80l 74N87o61v50á73k 7561656549663

jo a ještě dobrý se koukat se na letecké katastrofy co dávaj na dvojce ;-D

+1/0
11.2.2013 20:07

P90h44i92l 80H24i16l65l 2706901684846

Ideální je film Přežít. "Hoďte sem ještě tu flákotu z pilota"

0/−1
11.2.2013 21:44

L69i97b45u82š33e 25H45o63r94á85č21k37o79v62á 3959182301814

Nápodobně, za měsíc letím s BA, a k tomu ještě Boeingem 777, do Jižní Ameriky. No nic, dám si frťana na kuráž a budu doufat, že vše bude OK;-)

0/0
14.2.2013 9:05

T46o86m91á42š 96Š42t65e49c 4508180755317

Pri lete vo výške 10 km je vonku tlak, ktorý na dýchanie nestačí. Kabína je síce pretlaková, ale keby sa v nej vzduch nemenil, zachvíľu by ho ľudia vnútri vydýchali. Aby sa dal vymeniť, musí sa dostatočne stlačiť. Než ho stlačovať nejakým ďalším kompresorom, odoberá sa stlačený vzduch z nasávacieho kompresoru motora. Vzhľadom na tlakové pomery v motore by sa tam nemali dostať žiadne splodiny zo spaľovacej komory, iba ak pri studenom štarte (a to zas beží klimatizácia z pozmeného zdroja/APU). Druhou vecou môže byť nemrznúca zmes používaná pred letom za podmienok tvorenia námrazy (podobne ako obvykle v aute cítiť, že človek použil ostrekovač). No alebo ak niekde v prvých stupňoch turbíny uniká mazivo… Tých možností bude asi viac.

+2/−1
11.2.2013 16:17

P91a81v20e90l 20V76a51j78n27e57r 4210112594807

Víte někdo, jak funguje onen vehement, jež má dle popisu v odkazovaném článku z roku 2009 jakýmsi způsobem vhánět jakýsi vzduch z motoru do kabiny?

0/−1
11.2.2013 15:00
Foto

P79r16e23m28y28s96l 44V88o53h80n91o37u10t 7139269822740

na obrazku je a321. B777 od BA je zde http://www.britishairways.com/cms/global/assets/images/global/aircraft/Fleet/Boeing_773_01.jpg

0/−2
11.2.2013 14:49

P37e87t72r 92F38r27ý88d52e28k 7659511649883

Nikoliv. Na obrazku je B767... G-BNWG

+1/0
11.2.2013 22:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.