Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ničí vám na letištích kufry? Chytrý čip prozradí, kde s ním bouchli

Také se vám stalo, že jste svůj kufr při vyzvednutí na letišti téměř nepoznali? Britští designéři nyní přišli s novinkou, která umožní zjistit, co se s vaším zavazadlem při přepravě dělo. Veškeré velké otřesy a nárazy monitoruje mikročip zvaný DropTag.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R45a85d42e21k 64P61a48u70l79i 1496143755489

Úžasné, abych měl možnost si hned při převzetí zjistit, zda s mým balíčkem zacházeli náležitě, tak bych za poštovné klidně připlatil za přiložení čipu. Při tenkosti papírové krabice mu že být klidně i nalepený z vnitřní strany a vše bude rychle zkontrolovatelné. Úžasné. R^

+1/0
17.2.2013 12:09

M15a12r79t81i19n 74C49e40r10v52e29n69y 2443198306138

Me by spis zajimalo, kolik by clovek musel priplatit, aby posta opravdu dorucovala baliky az domu.

+1/−1
18.2.2013 8:13

D49a67v59i79d 82K73r91e35j56č14í 9942300136524

Nemyslím si, že by to bylo nepoužitelné. Chce to doladit do podoby, která bude dostatečně funkční, ale taky cenově přijatelná. V balíkové přepravě by si to uplatnění určitě najít mohlo. Co mám zkušenosti z poslední doby, tak nikdo nečeká, než si balík zkontroluji, tady podpis a doručovatel je pryč ani nevím jak. Ještě bych dodal, že implementace do PC by byla zcela zajisté taky potřebná, ne jen mobilní aplikace.

+1/−1
16.2.2013 21:23


T24o97m71á58š 65R92ů63ž35i56č18k26a 5258443438224

A výdrž baterky? Co když balíček bude cestovat na druhý konec světa třeba měsíc? Blbost na n-tou...

Ještě že existují kontrolní nálepky které změnou barvy dokáží indikovat různé druhy nevhodného zacházení - několik intenzit nárazů, přetočení, vlhkost,...  a za normální cenu.

+1/−4
16.2.2013 14:18
Foto

R51a29d52e27k 66P39a80u54l95i 1646413195549

Zjišťoval jste někdy výdrž mincové baterie? Vůči rozměrům vydrží nevídaně dlouho a při té spotřebě a nezbytnosti aktualizovat jen občas, na přepravu v pořádku vystačí.

0/0
17.2.2013 12:11

M34a14r78i28e 36Č56e37r31m97á85k53o37v49á 1241212518628

Problém s reklamací poškozeného kufru jsem nikdy neměla. Na letišti sepsali reklamaci, slečna se ani neobtěžovala podívat, jestli závada je opravdu takového rozsahu, stačilo, co jsem přes přepážku diktovala. Jednou jsem si poškození zavinila sama, kdaž jsem kufr přecpala a on po cestě prasknul. Kufr mi přivezli domů v pytli a ztracené věci i poškozený kufr mi pak uhradili. Celkem jsem reklamovala kufry třikrát a vždy k úplné spokojenosti. U nás v práci montéři co jezdí do ciziny si takto obměňují veškeré kufry jednou za dva roky. Aerolinkám se vyplatí mít spokojené cestující, aniž by navyšovali personál. Takže já o čip nestojím.

+3/−6
16.2.2013 14:04

P67a38v58e22l 15S83o52u13č46e22k 5421530749

Pobavila mne ta GPS...  V tunelech a podzemí letišť, kudy kufry putujou k letadlům nebo k nakládce na vozíky  bych signál GPS neočekával.  A právě tam se s nimi zachází nejhůř.

+4/−4
16.2.2013 8:29
Foto

P92a34v82e18l 10P51o38k97o87r86n15ý 2906524420982

A kde bychom mohli signál GPS vůbec očekávat? V budovách ne, tak leda v okamžiku, pokud by kufr vezli na vozíku od letadla a byl nahoře. Tedy signál GPS ani náhodou, maximálně tak podle signálů mobilních operátorů, kde by to mohlo fungovat. Na jiném webu http://www.coolest-gadgets.com/20130207/reduce-broken-product-deliveries/ čtu, že jde pouze o bluetooth tak na 50 m, žádné GPS. A kde je bluetooth na vozíku, co na něm vezou zavazadla k letadlu?

0/0
16.2.2013 16:47

M89a26t25o68u13š 42K96y12n60c42l 2288298366256

A nemyslíte si že je tam právě pro tyhle případy i něco jiného - např. gyroskop?

+1/0
16.2.2013 22:36

T89o44m94á77š 32K92o28u53l41a 2238692226647

Nějak nechápu, jak má tahle věc sloužit k nějakému dokazování...

1) Čip dáte do kufru, a vyrazíte na letiště. Kufr odevzdáte a když si ho budete vyzvedávat v cílové destinaci, značně otlučený, podíváte se tedy na čip a vida, na čipu svítí rovnou osmička - to je super, ale jak chcete dokazovat, že jste začínal cestovat s nulou a že jste vlastně vůbec ten čip měl v kufru? Prokazování poškození prostřednictvím čipu bude tedy vážně marné...

2) Za pár let si budete objednávat na internetu nějaké zboží a protože je to novinka, která navíc stojí jen třeba 49 korun, tak si říkáte, že ten skvělý čip, díky kterému budete mít jistotu, že se s vaší objednávkou nikde nebouchalo, musíte vyzkoušet a zvolíte si tedy objednávku s čipem... Dopravce přijede s vaší objednávkou na místo, z kapsy vytáhne čip, nalepí na krabici, zazvoní, vy si přeberete objednávku - jé, hele, 0, tomu říkám skvělá péče o zásilky - a s úsměvem přeberete zásilku... Krabici doma otevřete, v ní je všechno na kaši, ale vy jste přeci podepsali převzetí - navíc s nulou - a máte zase smůlu...

Takže k čemu je ten čip vlastně dobrý?

+2/−5
16.2.2013 1:24

K78a51r52l30a 62N51o53v22á29k96o72v50á 1412950318318

nechápete, že k tomu čipu je aplikace? takže to bude zaznamenávat...a dopravce normálně balíčky nebalí, balí je prodejce...to že to na obrázku mají vně zásilky myslím neznačí, že se nemůže umístit dovnitř...a většina dopravců na internet umisťuje informace, kde a v jakou dobu se balík nachází...

+4/0
16.2.2013 1:39

K74a81r31l12a 82N97o52v20á23k30o49v79á 1452840128988

a ještě poznámka - ten vzorek na čipu není číslo, je to prostě nějaký znak ;-)

+1/0
16.2.2013 1:40

T89o77m27á60š 17K22o65u77l82a 2128702466317

Ale zvolený dost nevhodně :)

0/−1
16.2.2013 10:39

J36a89n 95N96a32v65r41á48t19i80l 1802977425165

Když má někdo omezenou představivost neznamená to hned, že je něco nepoužitelné a k ničemu. Kolikrát někdo něco vymyslí a pak se diví na co všechno to lidé dokáží využít. Nicméně vaše argumentace v bodě 2 je skoro až vrchol omezeného uvažování.

+1/0
16.2.2013 11:55

J41a11r72o76s43l94a73v 59K63o77v69á24ř62í26k 4528293800360

Tak se cip da do krabice rovnou od prodejce. A pokud v cipu bude GPS tak snad na mapach se ukaze kde doslo k poniceni kufru.

0/0
18.2.2013 23:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.