Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ničí vám na letištích kufry? Chytrý čip prozradí, kde s ním bouchli

Také se vám stalo, že jste svůj kufr při vyzvednutí na letišti téměř nepoznali? Britští designéři nyní přišli s novinkou, která umožní zjistit, co se s vaším zavazadlem při přepravě dělo. Veškeré velké otřesy a nárazy monitoruje mikročip zvaný DropTag.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R35a24d91e62k 48P39a30u28l87i 1436663575519

Úžasné, abych měl možnost si hned při převzetí zjistit, zda s mým balíčkem zacházeli náležitě, tak bych za poštovné klidně připlatil za přiložení čipu. Při tenkosti papírové krabice mu že být klidně i nalepený z vnitřní strany a vše bude rychle zkontrolovatelné. Úžasné. R^

+1/0
17.2.2013 12:09

M71a63r18t95i10n 66C66e52r50v86e48n77y 2463178566558

Me by spis zajimalo, kolik by clovek musel priplatit, aby posta opravdu dorucovala baliky az domu.

+1/−1
18.2.2013 8:13

D32a32v14i16d 28K15r25e60j73č69í 9452670876804

Nemyslím si, že by to bylo nepoužitelné. Chce to doladit do podoby, která bude dostatečně funkční, ale taky cenově přijatelná. V balíkové přepravě by si to uplatnění určitě najít mohlo. Co mám zkušenosti z poslední doby, tak nikdo nečeká, než si balík zkontroluji, tady podpis a doručovatel je pryč ani nevím jak. Ještě bych dodal, že implementace do PC by byla zcela zajisté taky potřebná, ne jen mobilní aplikace.

+1/−1
16.2.2013 21:23

T34o22m94á40š 21R61ů13ž15i79č29k33a 5808673578494

A výdrž baterky? Co když balíček bude cestovat na druhý konec světa třeba měsíc? Blbost na n-tou...

Ještě že existují kontrolní nálepky které změnou barvy dokáží indikovat různé druhy nevhodného zacházení - několik intenzit nárazů, přetočení, vlhkost,...  a za normální cenu.

+1/−4
16.2.2013 14:18
Foto

R22a60d89e51k 81P79a85u20l34i 1286663565889

Zjišťoval jste někdy výdrž mincové baterie? Vůči rozměrům vydrží nevídaně dlouho a při té spotřebě a nezbytnosti aktualizovat jen občas, na přepravu v pořádku vystačí.

0/0
17.2.2013 12:11

M90a84r16i92e 81Č14e29r60m96á22k93o61v24á 1211702108118

Problém s reklamací poškozeného kufru jsem nikdy neměla. Na letišti sepsali reklamaci, slečna se ani neobtěžovala podívat, jestli závada je opravdu takového rozsahu, stačilo, co jsem přes přepážku diktovala. Jednou jsem si poškození zavinila sama, kdaž jsem kufr přecpala a on po cestě prasknul. Kufr mi přivezli domů v pytli a ztracené věci i poškozený kufr mi pak uhradili. Celkem jsem reklamovala kufry třikrát a vždy k úplné spokojenosti. U nás v práci montéři co jezdí do ciziny si takto obměňují veškeré kufry jednou za dva roky. Aerolinkám se vyplatí mít spokojené cestující, aniž by navyšovali personál. Takže já o čip nestojím.

+3/−6
16.2.2013 14:04

P48a84v90e79l 15S22o95u54č36e90k 5821400249

Pobavila mne ta GPS...  V tunelech a podzemí letišť, kudy kufry putujou k letadlům nebo k nakládce na vozíky  bych signál GPS neočekával.  A právě tam se s nimi zachází nejhůř.

+4/−4
16.2.2013 8:29
Foto

P53a10v36e84l 47P33o40k41o94r61n64ý 2666174410392

A kde bychom mohli signál GPS vůbec očekávat? V budovách ne, tak leda v okamžiku, pokud by kufr vezli na vozíku od letadla a byl nahoře. Tedy signál GPS ani náhodou, maximálně tak podle signálů mobilních operátorů, kde by to mohlo fungovat. Na jiném webu http://www.coolest-gadgets.com/20130207/reduce-broken-product-deliveries/ čtu, že jde pouze o bluetooth tak na 50 m, žádné GPS. A kde je bluetooth na vozíku, co na něm vezou zavazadla k letadlu?

0/0
16.2.2013 16:47

M53a69t85o34u95š 23K57y65n54c49l 2168928356866

A nemyslíte si že je tam právě pro tyhle případy i něco jiného - např. gyroskop?

+1/0
16.2.2013 22:36

T69o18m73á33š 16K38o63u46l69a 2208442256627

Nějak nechápu, jak má tahle věc sloužit k nějakému dokazování...

1) Čip dáte do kufru, a vyrazíte na letiště. Kufr odevzdáte a když si ho budete vyzvedávat v cílové destinaci, značně otlučený, podíváte se tedy na čip a vida, na čipu svítí rovnou osmička - to je super, ale jak chcete dokazovat, že jste začínal cestovat s nulou a že jste vlastně vůbec ten čip měl v kufru? Prokazování poškození prostřednictvím čipu bude tedy vážně marné...

2) Za pár let si budete objednávat na internetu nějaké zboží a protože je to novinka, která navíc stojí jen třeba 49 korun, tak si říkáte, že ten skvělý čip, díky kterému budete mít jistotu, že se s vaší objednávkou nikde nebouchalo, musíte vyzkoušet a zvolíte si tedy objednávku s čipem... Dopravce přijede s vaší objednávkou na místo, z kapsy vytáhne čip, nalepí na krabici, zazvoní, vy si přeberete objednávku - jé, hele, 0, tomu říkám skvělá péče o zásilky - a s úsměvem přeberete zásilku... Krabici doma otevřete, v ní je všechno na kaši, ale vy jste přeci podepsali převzetí - navíc s nulou - a máte zase smůlu...

Takže k čemu je ten čip vlastně dobrý?

+2/−5
16.2.2013 1:24

K25a53r58l83a 52N57o38v47á94k60o38v70á 1382290148228

nechápete, že k tomu čipu je aplikace? takže to bude zaznamenávat...a dopravce normálně balíčky nebalí, balí je prodejce...to že to na obrázku mají vně zásilky myslím neznačí, že se nemůže umístit dovnitř...a většina dopravců na internet umisťuje informace, kde a v jakou dobu se balík nachází...

+4/0
16.2.2013 1:39

K37a81r77l90a 35N11o35v76á96k98o66v16á 1472400328868

a ještě poznámka - ten vzorek na čipu není číslo, je to prostě nějaký znak ;-)

+1/0
16.2.2013 1:40

T35o12m22á50š 90K34o61u43l51a 2448222786367

Ale zvolený dost nevhodně :)

0/−1
16.2.2013 10:39

J37a54n 10N91a18v50r16á31t87i80l 7477626326815

Když má někdo omezenou představivost neznamená to hned, že je něco nepoužitelné a k ničemu. Kolikrát někdo něco vymyslí a pak se diví na co všechno to lidé dokáží využít. Nicméně vaše argumentace v bodě 2 je skoro až vrchol omezeného uvažování.

+1/0
16.2.2013 11:55

J26a79r41o47s38l54a90v 39K16o41v78á20ř24í41k 4858653730670

Tak se cip da do krabice rovnou od prodejce. A pokud v cipu bude GPS tak snad na mapach se ukaze kde doslo k poniceni kufru.

0/0
18.2.2013 23:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.