Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ničí vám na letištích kufry? Chytrý čip prozradí, kde s ním bouchli

Také se vám stalo, že jste svůj kufr při vyzvednutí na letišti téměř nepoznali? Britští designéři nyní přišli s novinkou, která umožní zjistit, co se s vaším zavazadlem při přepravě dělo. Veškeré velké otřesy a nárazy monitoruje mikročip zvaný DropTag.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R12a34d20e11k 98P93a18u15l25i 1696383715609

Úžasné, abych měl možnost si hned při převzetí zjistit, zda s mým balíčkem zacházeli náležitě, tak bych za poštovné klidně připlatil za přiložení čipu. Při tenkosti papírové krabice mu že být klidně i nalepený z vnitřní strany a vše bude rychle zkontrolovatelné. Úžasné. R^

+1/0
17.2.2013 12:09

M67a34r73t85i45n 19C85e38r86v21e92n48y 2303378516388

Me by spis zajimalo, kolik by clovek musel priplatit, aby posta opravdu dorucovala baliky az domu.

+1/−1
18.2.2013 8:13

D43a33v91i85d 92K59r49e81j83č19í 9642810816744

Nemyslím si, že by to bylo nepoužitelné. Chce to doladit do podoby, která bude dostatečně funkční, ale taky cenově přijatelná. V balíkové přepravě by si to uplatnění určitě najít mohlo. Co mám zkušenosti z poslední doby, tak nikdo nečeká, než si balík zkontroluji, tady podpis a doručovatel je pryč ani nevím jak. Ještě bych dodal, že implementace do PC by byla zcela zajisté taky potřebná, ne jen mobilní aplikace.

+1/−1
16.2.2013 21:23

T40o15m28á61š 45R11ů16ž42i52č84k56a 5358253238274

A výdrž baterky? Co když balíček bude cestovat na druhý konec světa třeba měsíc? Blbost na n-tou...

Ještě že existují kontrolní nálepky které změnou barvy dokáží indikovat různé druhy nevhodného zacházení - několik intenzit nárazů, přetočení, vlhkost,...  a za normální cenu.

+1/−4
16.2.2013 14:18
Foto

R61a77d66e66k 75P80a45u46l85i 1666183835919

Zjišťoval jste někdy výdrž mincové baterie? Vůči rozměrům vydrží nevídaně dlouho a při té spotřebě a nezbytnosti aktualizovat jen občas, na přepravu v pořádku vystačí.

0/0
17.2.2013 12:11

M12a35r54i13e 55Č21e79r86m29á68k90o49v32á 1111802168398

Problém s reklamací poškozeného kufru jsem nikdy neměla. Na letišti sepsali reklamaci, slečna se ani neobtěžovala podívat, jestli závada je opravdu takového rozsahu, stačilo, co jsem přes přepážku diktovala. Jednou jsem si poškození zavinila sama, kdaž jsem kufr přecpala a on po cestě prasknul. Kufr mi přivezli domů v pytli a ztracené věci i poškozený kufr mi pak uhradili. Celkem jsem reklamovala kufry třikrát a vždy k úplné spokojenosti. U nás v práci montéři co jezdí do ciziny si takto obměňují veškeré kufry jednou za dva roky. Aerolinkám se vyplatí mít spokojené cestující, aniž by navyšovali personál. Takže já o čip nestojím.

+3/−6
16.2.2013 14:04

P44a36v64e32l 40S96o25u15č93e94k 5671420939

Pobavila mne ta GPS...  V tunelech a podzemí letišť, kudy kufry putujou k letadlům nebo k nakládce na vozíky  bych signál GPS neočekával.  A právě tam se s nimi zachází nejhůř.

+4/−4
16.2.2013 8:29
Foto

P37a27v24e40l 26P39o52k78o13r43n39ý 2416194740262

A kde bychom mohli signál GPS vůbec očekávat? V budovách ne, tak leda v okamžiku, pokud by kufr vezli na vozíku od letadla a byl nahoře. Tedy signál GPS ani náhodou, maximálně tak podle signálů mobilních operátorů, kde by to mohlo fungovat. Na jiném webu http://www.coolest-gadgets.com/20130207/reduce-broken-product-deliveries/ čtu, že jde pouze o bluetooth tak na 50 m, žádné GPS. A kde je bluetooth na vozíku, co na něm vezou zavazadla k letadlu?

0/0
16.2.2013 16:47

M53a79t63o40u55š 10K72y56n36c78l 2948568866506

A nemyslíte si že je tam právě pro tyhle případy i něco jiného - např. gyroskop?

+1/0
16.2.2013 22:36

T27o83m28á86š 74K62o32u18l70a 2648762856877

Nějak nechápu, jak má tahle věc sloužit k nějakému dokazování...

1) Čip dáte do kufru, a vyrazíte na letiště. Kufr odevzdáte a když si ho budete vyzvedávat v cílové destinaci, značně otlučený, podíváte se tedy na čip a vida, na čipu svítí rovnou osmička - to je super, ale jak chcete dokazovat, že jste začínal cestovat s nulou a že jste vlastně vůbec ten čip měl v kufru? Prokazování poškození prostřednictvím čipu bude tedy vážně marné...

2) Za pár let si budete objednávat na internetu nějaké zboží a protože je to novinka, která navíc stojí jen třeba 49 korun, tak si říkáte, že ten skvělý čip, díky kterému budete mít jistotu, že se s vaší objednávkou nikde nebouchalo, musíte vyzkoušet a zvolíte si tedy objednávku s čipem... Dopravce přijede s vaší objednávkou na místo, z kapsy vytáhne čip, nalepí na krabici, zazvoní, vy si přeberete objednávku - jé, hele, 0, tomu říkám skvělá péče o zásilky - a s úsměvem přeberete zásilku... Krabici doma otevřete, v ní je všechno na kaši, ale vy jste přeci podepsali převzetí - navíc s nulou - a máte zase smůlu...

Takže k čemu je ten čip vlastně dobrý?

+2/−5
16.2.2013 1:24

K40a92r34l89a 31N31o98v60á24k41o37v86á 1932630698868

nechápete, že k tomu čipu je aplikace? takže to bude zaznamenávat...a dopravce normálně balíčky nebalí, balí je prodejce...to že to na obrázku mají vně zásilky myslím neznačí, že se nemůže umístit dovnitř...a většina dopravců na internet umisťuje informace, kde a v jakou dobu se balík nachází...

+4/0
16.2.2013 1:39

K60a31r81l65a 38N84o58v20á54k43o22v93á 1452180978628

a ještě poznámka - ten vzorek na čipu není číslo, je to prostě nějaký znak ;-)

+1/0
16.2.2013 1:40

T68o21m42á62š 12K88o72u35l87a 2888132526907

Ale zvolený dost nevhodně :)

0/−1
16.2.2013 10:39

J98a61n 31N19a43v93r30á59t55i44l 7237446876195

Když má někdo omezenou představivost neznamená to hned, že je něco nepoužitelné a k ničemu. Kolikrát někdo něco vymyslí a pak se diví na co všechno to lidé dokáží využít. Nicméně vaše argumentace v bodě 2 je skoro až vrchol omezeného uvažování.

+1/0
16.2.2013 11:55

J14a25r15o42s73l28a81v 31K16o84v71á57ř56í77k 4488813160290

Tak se cip da do krabice rovnou od prodejce. A pokud v cipu bude GPS tak snad na mapach se ukaze kde doslo k poniceni kufru.

0/0
18.2.2013 23:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.