Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán zůstal zamčený mimo kokpit. Druhý pilot totiž mezitím usnul

Pokud se bojíte létat, tuhle zprávu snad raději nečtěte. Nizozemská rada pro bezpečnost v letecké dopravě ve spolupráci s aerolinkou Transavia vyšetřují incident, při němž se pilot Boeingu 737 nemohl dostat zpět do kabiny poté, co si odskočil na toaletu. Druhý pilot totiž mezitím usnul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64i32r52i 77K18n92o53t14e18k 2229978478459

To je tak, když pilotuje Karel ;)

+3/−5
1.2.2013 20:41

L42a13d72a 79N59o17v69a11k 4452583897

vono když Miloš vidí ranway 2x, nebo vícekrát..., taky to nedělá dobrotu.. Jsem pro Karla..R^

+9/0
2.2.2013 1:52

V15i23l55é79m 70S74t83u90d96n93i58č89k97a 4313171151920

A jeste ta Milosova komunikace s vezi! "Dispatchere, kdyby jste nebyl takovy ... tak byste si vsiml, ze ja letim spravne, jenom vy to spatne vidite. Proto pozadejte ty okolni ... aby zacali konecne neco delat."

+2/0
3.2.2013 18:12

J20a62n 87H55a89r31c86u32b11a 6158751252719

A oni tam nemají kódový zámek?

0/0
1.2.2013 20:39

V16á85c67l90a82v 16V49á86v46r60a 5646889921967

Je to mozna mimo misu ale u nas ve Fordu se smelo pracovat prescas (nad 8 hodin denne) jen dalsi 4 hodiny. Vyhradne z bezpecnostnich duvodu. O tom ze by nekteri  zamestnanci pracovali nejradeji 24 hodin (za nadherne platy) netreba mluvit. Sam jsem prescasy odmital a i tak si prisel na svych 100,000 USD rocne hrubeho, a ze si nekdo z tech chronickych dluzniku na pujckach vydelal treba i 140 tisic? Ja mu je tedy uprimne nezavidel. Dobrovolne jsem odesel i do vice nez dobreho duchodu a na cestu mi pribalili 100,000 odstupne. (pravda i proto jsem si pockal par mesicu navic abych je dostal). Odstupne se dava v automobilkach jednou za 4 roky.

Kdyz ma clovek dobre a spolehlive pracovat, musi spat alespon 8 hodin. Musi si doprat dovolene, zotavene, proste vypnout. Jinak vyhori a uz mu to zustane do smrti.

Vim co vsechno piloti delaji kdyz vidi kolikrat i 20 hodin jeden a ten samy kokpit. Internet je v kabinach bezna vec, stejne jako letusky co umi poveselit, chlast, .....

A jak moc EU zalezi na bezpecnosti cestujicich si domyslete sami. Jsem cenzurovan na skoro denni urovni. Nemohu psat co si myslim. Neodpovida to "slusne a kulturni urovni diskuzi" tohoto serveru.

+6/−5
1.2.2013 19:19

M85a21r77t64i32n 50G43l17o28g80a74r 5148757295

Zřejmě chtěl dodržet povinnou pauzu během řízení :-)

+1/0
1.2.2013 18:47

L30a73d15a 27N74o14v98a26k 4182953157

možná by pomohlo tak jako to máme u nás v práci.. Každý má otevřený Solitair.. a když počítač určitou dobu nezaznamená nějakou aktivitu.., spustí se alarm...;-D

+4/0
1.2.2013 18:43

L85a42d93a 98N52o31v77a56k 4412433677

to tedy znamené, že pilot, který se první probudí, může toho druhého udat...;-D

+1/0
1.2.2013 18:41

J66a39n82a 97L50a30n26g65o15v50á 2275776600233

Snižováním nákladů za vyššími zisky!

+1/0
1.2.2013 18:37

L94a28d29a 70N78o45v31a96k 4142613187

nebo taky pachtěním se po co nejnižších cenách ke snižování nákladů...! ;-D

+1/0
1.2.2013 18:40

M22a79r46e46k 42H92r28u83b80y 6157562931398

Takhle to dopada, kdyz urednici nastavuji jinym pravidla podle sebe. Uz vidim, jak piloti budou slouzit 20 hodin v kuse az do svych 69 let ;-) Jenom doufam, ze se aspon trefi do europarlamentu ;-)R^

+4/0
1.2.2013 17:40

L48u73k51á63š 30M50a12l43v52i77n35s64k72y 2168244653168

To by mne zajímalo jestli ho někdo napráskal anebo  se na to přišlo pravidelnou analýzou letových zapisovačů.

0/0
1.2.2013 17:23

J52a43n 64Z78í79d51e79k 5449171459641

Někdo si všimnul vykopnutých dveří? :)

+5/0
1.2.2013 19:02

J69i48ř43í 58S80m86r77ž 7590618503907

Nízkonákladové společnost existují jen díky tomu, že se šetří všude a na všem. Nedovedu odhadnout jaké jsou technické kontroly letopunů těchto společností, ale dobré to rozhodně nebude.  Některé letadla společností létají nevytížené na plnou kapacitu, ty nízkonákladové jsou zase přecpané.  Něco je špatně.

+1/0
1.2.2013 17:19

V57á66c77l72a16v 94V82á21v51r26a 5496379361307

nizkonakladove spolecnosti nazyvajme chartery. Samozrejme setri na technickych prohlidkach svych letounu, setri na personalu, letouny si jen pronajimaji. Take jsem s podobnou americkou (ATA) letal. Zazitku mam docela dost.

Slusny clovek leta se slusnymi a respektovanymi spolecnostmi. Kdo chce usetrit, ma svoji volbu jasnou.

+1/−9
1.2.2013 19:22

J39a66k42u58b 85Š57a77f16a47n64d72a 7365557301641

Co má nízkonákladovka společného s charterem? A co jsem létal s nízkonákladovkami po Evropě tak ty měly většinou mnohem novější letadla něž ty normální.

+1/0
2.2.2013 8:12

J69a58n 94T67o19n 9846822916113

Určitě by se našlo i technické řešení, vždyť systémy které pohlídají pozornost řidiče nabízí i Škoda v nové Octavii, takže to nebude určitě ani moc drahé. Snad je to napadne dříve než se někdo zabije a pak se to teprve bude řešit, jak už to tak bývá.

+3/−1
1.2.2013 17:16

M91a28r93t26i87n 96B90ř74e37z62i97n74a 8358435210222

Myslím, že by to nebylo tak drahé a složité.Např. v železniční dopravě, musí strojvedoucí v určitých časových intervalech, mačkat tzv. tlačítko bdělosti. V případě, že nereaguje na zvukové signály od tohoto zařízení, dojde k zabrzdění vlaku. V případě letadla, by šlo pouze o zvukový signál + záznam do zapisovače letových režimů, pro pozdější kontrolu.

+3/−1
1.2.2013 17:36

J64o36s37e20f 40L56e18b34d43u44š77k84a 4632103743185

Takže u letadla to nevypne motor? ;-D

+3/0
1.2.2013 18:06

P12e71t98r 89H89a68r31i64p72r71a43s37a36d 47H81a60j13i91č 8803310844267

No víte, je tam jeden podstatný rozdíl. Zatímco obsluhovat lokomotivu je celkem rutina, která se dá dopředu připravit, tak piloti musí řešit často velmi složité úkoly až za letu. Tohle prostě fungovat nebude. Navíc zastavit vlak není většinou až tak velký problém, zatímco zastavit letící letadlo asi trochu problém bude.

+1/0
1.2.2013 18:58

J75a58n 17K80á61r61n69í80k 6435794547722

..no a navíc se najdou tací, co tlačítko mačkají ze spánku....

+1/0
1.2.2013 19:47

J41a89n 64M35o58d63r61ý 2283189677

Jen taková poznámka - jako svět dopravně létáme už pár desítek let, proč myslíte, že to ještě těch 100 tisíc inženýrů, specialistů a geniů na bezpečnost, kteří se za tu dobu na těchto postech po celém světě vystřídalo, nezavedlo? Možná to nebude tak jednoduché, jako mačkat tlačítko v nějaké lokomotivě, která umí jet rovně, otevírat a zavírat dveře, zrychlovat a zabrzdit. Toť vše.

0/0
2.2.2013 1:36

J56o28s44e73f 23K23o21l91á65ř 7473818635898

Tak když si média myslí, že státní regulace (viz odkaz na EU v článku) něčemu pomůžou, můžou dále psát o těchto "katastrofických" událostech a přidávat odkaz na EU. Nicméně se ptám: nemáme těch regulací už trochu moc? Neměl by být už svět díky nim zcela dokonalý? Kdepak soudruzi dělají chybu? To je jednoduché: nestudují ekonomii!!

+3/−7
1.2.2013 17:09

R48a85d96e86k 10J78a56n94a84t29a 9555856304902

Regulace je mnohdy nesmyslná. Ale u věcí, které zákazník nemůže nijak zjistit, jako je třeba zrovna tato (ne)bezpečnost dopravy, jsou přísná pravidla a kontroly na místě.

+5/−2
1.2.2013 17:43

J32i57r10k76a 21K83o85c92h 7804314963985

neco je spatne - pilot letadla muze pracovat 16 hodin denne. ridic nakladaku muze ridit jen 9 hodin. to je pilotovani letadla min narocna prace nez rizeni nakladaku ?

+5/−1
1.2.2013 16:57

F50r71a75n33t35i38š66e75k 51M24i66c96h24a46l54í77k 1181423474865

V zásadě ano. Letadlo většinu času řídí autopilot.

+14/−2
1.2.2013 17:02

P23a43v64e95l 80N27o36v76á69k 7561626489853

to je sice hezký, ale zkuste si sedět někde 16 hodin... abych řekl pravdu čekla jsem že piloti můžou lítat tedy menší časy...

+2/0
1.2.2013 17:15

P32a67v72e19l 90V48a33n87ě30č49e60k 4814763511821

Tech zminenych 16 hodin neznamena ovsem letovou dobu, ale pracovni dobu. Letova sluzba by nemela byt delsi nez 13 hodin, ale cele je to velmi slozite, doba se s ruznymi okolnostmi zkracuje, ale muze byt take prodlouzena. Pokud to nekoho zajima, zde je odkaz na podrobnejsi vysvetleni : http://flightimelimits.com/en/ftl-requirements/

+6/0
1.2.2013 17:25

J26i19r51k66a 64K10o84c14h 7274974243915

diky za osvetleni, neco podobneho je i u ridicu - 13 hodin vykon ("pracovni doma") - 9 hodin rizeni - porad je to ale mene nez u pilota

0/0
1.2.2013 18:42

P89a79v62e18l 58V69a25n96ě19č76e17k 4604783981111

No pokud zabrednete do toho dokumentu hloubeji, zjistite ze pracovni doba vlastne limitovana vubec neni (jen ta letova). :-)  Ale rekl bych, ze ty normy jsou nastaveny nakonec velmi prisne a vychazeji i z ruznych fyziologickych zalezitosti, aby prave obsahly "unavenost" v ruznou denni dobu pro dane casove pasmo, zohlednuji i to, zda je pilot uz na to casove pasmo aklimatizovan ci ne. Navic pilot nesmi prekrocit ruzne dlouhodobejsi limity. Dle meho nazoru je rizeni nakladaku rozhodne vice vycerpavajici nez pilotaz za pomoci autopilota a asi se obe profese nedaji srovnavat. Uz jen kvuli tomu, ze bychom se pak tim letadlem vlastne nakonec ani nikam nedostali, protoze tam se zastavit na prestavku neda.

+1/0
1.2.2013 19:02

V89l74a91d86i89s77l13a87v 49B17u12r65y18š80e84k 3553106492814

pokud by řidiči byli dva, tak myslím by mohli jet tak, jako letí to letadlo, tedy klidně i 16 hodin

0/0
3.2.2013 22:39

K67a87t44e45ř43i83n62a 58P91é46r55o43v17á 6941831875936

ještě že neusnul i autopilot

+41/−1
1.2.2013 16:26
Foto

P49e89t62r 23V90o78j71t42e66k 7812357289169

R^;-D

+2/0
1.2.2013 17:04

I88v67a53n 76M42a91r19e89k 6454868502

R^ R^ R^ >>>>Poznámka dne ! ! ! !

+4/0
1.2.2013 17:13

J95a44n10a 14L71a67n81g55o32v92á 2195536150743

Tak to by bylo vážně drsný!R^;-D

0/0
1.2.2013 18:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.