Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán zůstal zamčený mimo kokpit. Druhý pilot totiž mezitím usnul

Pokud se bojíte létat, tuhle zprávu snad raději nečtěte. Nizozemská rada pro bezpečnost v letecké dopravě ve spolupráci s aerolinkou Transavia vyšetřují incident, při němž se pilot Boeingu 737 nemohl dostat zpět do kabiny poté, co si odskočil na toaletu. Druhý pilot totiž mezitím usnul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i42r35i 76K56n42o89t35e48k 2629408478619

To je tak, když pilotuje Karel ;)

+3/−5
1.2.2013 20:41

L33a73d43a 14N71o13v48a59k 4612133307

vono když Miloš vidí ranway 2x, nebo vícekrát..., taky to nedělá dobrotu.. Jsem pro Karla..R^

+9/0
2.2.2013 1:52

V86i92l17é53m 33S28t49u86d16n54i17č11k11a 4693411421230

A jeste ta Milosova komunikace s vezi! "Dispatchere, kdyby jste nebyl takovy ... tak byste si vsiml, ze ja letim spravne, jenom vy to spatne vidite. Proto pozadejte ty okolni ... aby zacali konecne neco delat."

+2/0
3.2.2013 18:12

J49a13n 85H66a49r84c80u94b92a 6198531502979

A oni tam nemají kódový zámek?

0/0
1.2.2013 20:39

V51á66c81l72a73v 36V55á96v27r94a 5396219971737

Je to mozna mimo misu ale u nas ve Fordu se smelo pracovat prescas (nad 8 hodin denne) jen dalsi 4 hodiny. Vyhradne z bezpecnostnich duvodu. O tom ze by nekteri  zamestnanci pracovali nejradeji 24 hodin (za nadherne platy) netreba mluvit. Sam jsem prescasy odmital a i tak si prisel na svych 100,000 USD rocne hrubeho, a ze si nekdo z tech chronickych dluzniku na pujckach vydelal treba i 140 tisic? Ja mu je tedy uprimne nezavidel. Dobrovolne jsem odesel i do vice nez dobreho duchodu a na cestu mi pribalili 100,000 odstupne. (pravda i proto jsem si pockal par mesicu navic abych je dostal). Odstupne se dava v automobilkach jednou za 4 roky.

Kdyz ma clovek dobre a spolehlive pracovat, musi spat alespon 8 hodin. Musi si doprat dovolene, zotavene, proste vypnout. Jinak vyhori a uz mu to zustane do smrti.

Vim co vsechno piloti delaji kdyz vidi kolikrat i 20 hodin jeden a ten samy kokpit. Internet je v kabinach bezna vec, stejne jako letusky co umi poveselit, chlast, .....

A jak moc EU zalezi na bezpecnosti cestujicich si domyslete sami. Jsem cenzurovan na skoro denni urovni. Nemohu psat co si myslim. Neodpovida to "slusne a kulturni urovni diskuzi" tohoto serveru.

+6/−5
1.2.2013 19:19

M27a29r35t12i69n 42G17l27o47g63a27r 5108357675

Zřejmě chtěl dodržet povinnou pauzu během řízení :-)

+1/0
1.2.2013 18:47

L68a51d33a 55N77o61v13a19k 4592443877

možná by pomohlo tak jako to máme u nás v práci.. Každý má otevřený Solitair.. a když počítač určitou dobu nezaznamená nějakou aktivitu.., spustí se alarm...;-D

+4/0
1.2.2013 18:43

L68a68d86a 92N16o67v71a20k 4722823317

to tedy znamené, že pilot, který se první probudí, může toho druhého udat...;-D

+1/0
1.2.2013 18:41

J75a89n28a 48L37a19n59g64o34v19á 2185546700583

Snižováním nákladů za vyššími zisky!

+1/0
1.2.2013 18:37

L36a86d87a 51N94o64v25a25k 4522353547

nebo taky pachtěním se po co nejnižších cenách ke snižování nákladů...! ;-D

+1/0
1.2.2013 18:40

M48a57r59e69k 20H41r63u57b94y 6677112791878

Takhle to dopada, kdyz urednici nastavuji jinym pravidla podle sebe. Uz vidim, jak piloti budou slouzit 20 hodin v kuse az do svych 69 let ;-) Jenom doufam, ze se aspon trefi do europarlamentu ;-)R^

+4/0
1.2.2013 17:40

L43u64k80á49š 83M33a43l58v78i48n44s19k44y 2328834403358

To by mne zajímalo jestli ho někdo napráskal anebo  se na to přišlo pravidelnou analýzou letových zapisovačů.

0/0
1.2.2013 17:23

J73a12n 94Z12í64d21e16k 5749491969221

Někdo si všimnul vykopnutých dveří? :)

+5/0
1.2.2013 19:02

J17i11ř40í 28S85m70r17ž 7300598433127

Nízkonákladové společnost existují jen díky tomu, že se šetří všude a na všem. Nedovedu odhadnout jaké jsou technické kontroly letopunů těchto společností, ale dobré to rozhodně nebude.  Některé letadla společností létají nevytížené na plnou kapacitu, ty nízkonákladové jsou zase přecpané.  Něco je špatně.

+1/0
1.2.2013 17:19

V50á30c15l98a80v 31V75á32v28r34a 5216379751697

nizkonakladove spolecnosti nazyvajme chartery. Samozrejme setri na technickych prohlidkach svych letounu, setri na personalu, letouny si jen pronajimaji. Take jsem s podobnou americkou (ATA) letal. Zazitku mam docela dost.

Slusny clovek leta se slusnymi a respektovanymi spolecnostmi. Kdo chce usetrit, ma svoji volbu jasnou.

+1/−9
1.2.2013 19:22

J23a41k68u78b 84Š72a26f68a19n80d35a 7375177141131

Co má nízkonákladovka společného s charterem? A co jsem létal s nízkonákladovkami po Evropě tak ty měly většinou mnohem novější letadla něž ty normální.

+1/0
2.2.2013 8:12

J96a68n 28T88o24n 9676922616433

Určitě by se našlo i technické řešení, vždyť systémy které pohlídají pozornost řidiče nabízí i Škoda v nové Octavii, takže to nebude určitě ani moc drahé. Snad je to napadne dříve než se někdo zabije a pak se to teprve bude řešit, jak už to tak bývá.

+3/−1
1.2.2013 17:16

M16a17r92t27i31n 88B87ř75e28z90i20n11a 8928885890642

Myslím, že by to nebylo tak drahé a složité.Např. v železniční dopravě, musí strojvedoucí v určitých časových intervalech, mačkat tzv. tlačítko bdělosti. V případě, že nereaguje na zvukové signály od tohoto zařízení, dojde k zabrzdění vlaku. V případě letadla, by šlo pouze o zvukový signál + záznam do zapisovače letových režimů, pro pozdější kontrolu.

+3/−1
1.2.2013 17:36

J26o76s14e45f 88L10e95b47d25u24š30k23a 4672573793985

Takže u letadla to nevypne motor? ;-D

+3/0
1.2.2013 18:06

P73e75t27r 51H66a19r74i91p58r45a49s40a84d 22H85a67j34i98č 8333120754837

No víte, je tam jeden podstatný rozdíl. Zatímco obsluhovat lokomotivu je celkem rutina, která se dá dopředu připravit, tak piloti musí řešit často velmi složité úkoly až za letu. Tohle prostě fungovat nebude. Navíc zastavit vlak není většinou až tak velký problém, zatímco zastavit letící letadlo asi trochu problém bude.

+1/0
1.2.2013 18:58

J38a69n 27K92á31r82n73í73k 6555144337622

..no a navíc se najdou tací, co tlačítko mačkají ze spánku....

+1/0
1.2.2013 19:47

J30a93n 25M24o47d74r19ý 2943709967

Jen taková poznámka - jako svět dopravně létáme už pár desítek let, proč myslíte, že to ještě těch 100 tisíc inženýrů, specialistů a geniů na bezpečnost, kteří se za tu dobu na těchto postech po celém světě vystřídalo, nezavedlo? Možná to nebude tak jednoduché, jako mačkat tlačítko v nějaké lokomotivě, která umí jet rovně, otevírat a zavírat dveře, zrychlovat a zabrzdit. Toť vše.

0/0
2.2.2013 1:36

J50o59s97e83f 38K18o36l98á33ř 7803748705988

Tak když si média myslí, že státní regulace (viz odkaz na EU v článku) něčemu pomůžou, můžou dále psát o těchto "katastrofických" událostech a přidávat odkaz na EU. Nicméně se ptám: nemáme těch regulací už trochu moc? Neměl by být už svět díky nim zcela dokonalý? Kdepak soudruzi dělají chybu? To je jednoduché: nestudují ekonomii!!

+3/−7
1.2.2013 17:09

R42a22d96e91k 81J70a74n71a74t84a 9795886334462

Regulace je mnohdy nesmyslná. Ale u věcí, které zákazník nemůže nijak zjistit, jako je třeba zrovna tato (ne)bezpečnost dopravy, jsou přísná pravidla a kontroly na místě.

+5/−2
1.2.2013 17:43

J39i83r19k64a 11K73o43c97h 7294514703845

neco je spatne - pilot letadla muze pracovat 16 hodin denne. ridic nakladaku muze ridit jen 9 hodin. to je pilotovani letadla min narocna prace nez rizeni nakladaku ?

+5/−1
1.2.2013 16:57

F88r44a46n76t33i38š49e29k 53M24i14c62h22a12l87í36k 1751863324985

V zásadě ano. Letadlo většinu času řídí autopilot.

+14/−2
1.2.2013 17:02

P58a28v13e62l 92N95o64v16á97k 7671776979713

to je sice hezký, ale zkuste si sedět někde 16 hodin... abych řekl pravdu čekla jsem že piloti můžou lítat tedy menší časy...

+2/0
1.2.2013 17:15

P40a98v89e82l 39V47a12n65ě94č96e20k 4394943591481

Tech zminenych 16 hodin neznamena ovsem letovou dobu, ale pracovni dobu. Letova sluzba by nemela byt delsi nez 13 hodin, ale cele je to velmi slozite, doba se s ruznymi okolnostmi zkracuje, ale muze byt take prodlouzena. Pokud to nekoho zajima, zde je odkaz na podrobnejsi vysvetleni : http://flightimelimits.com/en/ftl-requirements/

+6/0
1.2.2013 17:25

J61i40r20k91a 74K82o61c88h 7854274733695

diky za osvetleni, neco podobneho je i u ridicu - 13 hodin vykon ("pracovni doma") - 9 hodin rizeni - porad je to ale mene nez u pilota

0/0
1.2.2013 18:42

P45a52v64e47l 25V46a83n23ě40č57e37k 4844143921601

No pokud zabrednete do toho dokumentu hloubeji, zjistite ze pracovni doba vlastne limitovana vubec neni (jen ta letova). :-)  Ale rekl bych, ze ty normy jsou nastaveny nakonec velmi prisne a vychazeji i z ruznych fyziologickych zalezitosti, aby prave obsahly "unavenost" v ruznou denni dobu pro dane casove pasmo, zohlednuji i to, zda je pilot uz na to casove pasmo aklimatizovan ci ne. Navic pilot nesmi prekrocit ruzne dlouhodobejsi limity. Dle meho nazoru je rizeni nakladaku rozhodne vice vycerpavajici nez pilotaz za pomoci autopilota a asi se obe profese nedaji srovnavat. Uz jen kvuli tomu, ze bychom se pak tim letadlem vlastne nakonec ani nikam nedostali, protoze tam se zastavit na prestavku neda.

+1/0
1.2.2013 19:02

V55l62a18d65i82s65l68a55v 59B16u46r87y78š64e25k 3383926532294

pokud by řidiči byli dva, tak myslím by mohli jet tak, jako letí to letadlo, tedy klidně i 16 hodin

0/0
3.2.2013 22:39

K37a94t58e53ř55i91n78a 23P63é48r10o61v64á 6891781685386

ještě že neusnul i autopilot

+41/−1
1.2.2013 16:26
Foto

P40e64t65r 14V62o86j94t90e65k 7392467349609

R^;-D

+2/0
1.2.2013 17:04

I91v21a56n 21M49a41r27e67k 6584228372

R^ R^ R^ >>>>Poznámka dne ! ! ! !

+4/0
1.2.2013 17:13

J73a89n42a 94L67a46n35g23o74v46á 2685646220643

Tak to by bylo vážně drsný!R^;-D

0/0
1.2.2013 18:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.