Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kapitán zůstal zamčený mimo kokpit. Druhý pilot totiž mezitím usnul

Pokud se bojíte létat, tuhle zprávu snad raději nečtěte. Nizozemská rada pro bezpečnost v letecké dopravě ve spolupráci s aerolinkou Transavia vyšetřují incident, při němž se pilot Boeingu 737 nemohl dostat zpět do kabiny poté, co si odskočil na toaletu. Druhý pilot totiž mezitím usnul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i74r74i 26K45n37o37t19e34k 2799498678229

To je tak, když pilotuje Karel ;)

+3/−5
1.2.2013 20:41

L31a42d16a 36N78o74v80a62k 4702463637

vono když Miloš vidí ranway 2x, nebo vícekrát..., taky to nedělá dobrotu.. Jsem pro Karla..R^

+9/0
2.2.2013 1:52

V20i29l29é42m 73S60t97u81d76n24i53č97k69a 4793501431390

A jeste ta Milosova komunikace s vezi! "Dispatchere, kdyby jste nebyl takovy ... tak byste si vsiml, ze ja letim spravne, jenom vy to spatne vidite. Proto pozadejte ty okolni ... aby zacali konecne neco delat."

+2/0
3.2.2013 18:12


J78a93n 39H81a49r78c97u37b65a 6838221302249

A oni tam nemají kódový zámek?

0/0
1.2.2013 20:39

V41á68c13l38a61v 34V17á17v75r60a 5296519841457

Je to mozna mimo misu ale u nas ve Fordu se smelo pracovat prescas (nad 8 hodin denne) jen dalsi 4 hodiny. Vyhradne z bezpecnostnich duvodu. O tom ze by nekteri  zamestnanci pracovali nejradeji 24 hodin (za nadherne platy) netreba mluvit. Sam jsem prescasy odmital a i tak si prisel na svych 100,000 USD rocne hrubeho, a ze si nekdo z tech chronickych dluzniku na pujckach vydelal treba i 140 tisic? Ja mu je tedy uprimne nezavidel. Dobrovolne jsem odesel i do vice nez dobreho duchodu a na cestu mi pribalili 100,000 odstupne. (pravda i proto jsem si pockal par mesicu navic abych je dostal). Odstupne se dava v automobilkach jednou za 4 roky.

Kdyz ma clovek dobre a spolehlive pracovat, musi spat alespon 8 hodin. Musi si doprat dovolene, zotavene, proste vypnout. Jinak vyhori a uz mu to zustane do smrti.

Vim co vsechno piloti delaji kdyz vidi kolikrat i 20 hodin jeden a ten samy kokpit. Internet je v kabinach bezna vec, stejne jako letusky co umi poveselit, chlast, .....

A jak moc EU zalezi na bezpecnosti cestujicich si domyslete sami. Jsem cenzurovan na skoro denni urovni. Nemohu psat co si myslim. Neodpovida to "slusne a kulturni urovni diskuzi" tohoto serveru.

+6/−5
1.2.2013 19:19

M16a88r18t65i98n 34G46l32o90g51a34r 5388797505

Zřejmě chtěl dodržet povinnou pauzu během řízení :-)

+1/0
1.2.2013 18:47

L43a45d94a 23N69o55v10a22k 4382653507

možná by pomohlo tak jako to máme u nás v práci.. Každý má otevřený Solitair.. a když počítač určitou dobu nezaznamená nějakou aktivitu.., spustí se alarm...;-D

+4/0
1.2.2013 18:43

L87a18d32a 71N27o77v62a96k 4922623307

to tedy znamené, že pilot, který se první probudí, může toho druhého udat...;-D

+1/0
1.2.2013 18:41

J76a74n55a 31L89a93n46g21o85v37á 2955366660413

Snižováním nákladů za vyššími zisky!

+1/0
1.2.2013 18:37

L24a33d37a 25N89o16v75a78k 4982573457

nebo taky pachtěním se po co nejnižších cenách ke snižování nákladů...! ;-D

+1/0
1.2.2013 18:40

M38a10r29e33k 55H75r81u56b80y 6257282481238

Takhle to dopada, kdyz urednici nastavuji jinym pravidla podle sebe. Uz vidim, jak piloti budou slouzit 20 hodin v kuse az do svych 69 let ;-) Jenom doufam, ze se aspon trefi do europarlamentu ;-)R^

+4/0
1.2.2013 17:40

L33u20k27á91š 54M64a59l21v94i14n85s62k38y 2698774723238

To by mne zajímalo jestli ho někdo napráskal anebo  se na to přišlo pravidelnou analýzou letových zapisovačů.

0/0
1.2.2013 17:23

J10a94n 56Z73í53d65e45k 5919611809301

Někdo si všimnul vykopnutých dveří? :)

+5/0
1.2.2013 19:02

J53i19ř60í 98S15m87r11ž 7650958583867

Nízkonákladové společnost existují jen díky tomu, že se šetří všude a na všem. Nedovedu odhadnout jaké jsou technické kontroly letopunů těchto společností, ale dobré to rozhodně nebude.  Některé letadla společností létají nevytížené na plnou kapacitu, ty nízkonákladové jsou zase přecpané.  Něco je špatně.

+1/0
1.2.2013 17:19

V54á92c84l27a14v 24V47á92v46r22a 5776189111287

nizkonakladove spolecnosti nazyvajme chartery. Samozrejme setri na technickych prohlidkach svych letounu, setri na personalu, letouny si jen pronajimaji. Take jsem s podobnou americkou (ATA) letal. Zazitku mam docela dost.

Slusny clovek leta se slusnymi a respektovanymi spolecnostmi. Kdo chce usetrit, ma svoji volbu jasnou.

+1/−9
1.2.2013 19:22

J60a55k61u12b 77Š90a50f94a35n63d33a 7805757161271

Co má nízkonákladovka společného s charterem? A co jsem létal s nízkonákladovkami po Evropě tak ty měly většinou mnohem novější letadla něž ty normální.

+1/0
2.2.2013 8:12

J50a18n 11T79o68n 9486412766243

Určitě by se našlo i technické řešení, vždyť systémy které pohlídají pozornost řidiče nabízí i Škoda v nové Octavii, takže to nebude určitě ani moc drahé. Snad je to napadne dříve než se někdo zabije a pak se to teprve bude řešit, jak už to tak bývá.

+3/−1
1.2.2013 17:16

M87a83r41t40i52n 96B86ř45e44z16i40n96a 8408915890162

Myslím, že by to nebylo tak drahé a složité.Např. v železniční dopravě, musí strojvedoucí v určitých časových intervalech, mačkat tzv. tlačítko bdělosti. V případě, že nereaguje na zvukové signály od tohoto zařízení, dojde k zabrzdění vlaku. V případě letadla, by šlo pouze o zvukový signál + záznam do zapisovače letových režimů, pro pozdější kontrolu.

+3/−1
1.2.2013 17:36

J36o63s29e22f 39L22e40b12d11u83š76k44a 4642783953225

Takže u letadla to nevypne motor? ;-D

+3/0
1.2.2013 18:06

P24e84t87r 89H16a18j63i81č 1650469458418

No víte, je tam jeden podstatný rozdíl. Zatímco obsluhovat lokomotivu je celkem rutina, která se dá dopředu připravit, tak piloti musí řešit často velmi složité úkoly až za letu. Tohle prostě fungovat nebude. Navíc zastavit vlak není většinou až tak velký problém, zatímco zastavit letící letadlo asi trochu problém bude.

+1/0
1.2.2013 18:58

J10a86n 52K76á19r88n61í22k 6775564117582

..no a navíc se najdou tací, co tlačítko mačkají ze spánku....

+1/0
1.2.2013 19:47

J70a11n 38M50o23d19r10ý 2783369437

Jen taková poznámka - jako svět dopravně létáme už pár desítek let, proč myslíte, že to ještě těch 100 tisíc inženýrů, specialistů a geniů na bezpečnost, kteří se za tu dobu na těchto postech po celém světě vystřídalo, nezavedlo? Možná to nebude tak jednoduché, jako mačkat tlačítko v nějaké lokomotivě, která umí jet rovně, otevírat a zavírat dveře, zrychlovat a zabrzdit. Toť vše.

0/0
2.2.2013 1:36

J84o26s17e12f 26K29o54l65á39ř 7723758945698

Tak když si média myslí, že státní regulace (viz odkaz na EU v článku) něčemu pomůžou, můžou dále psát o těchto "katastrofických" událostech a přidávat odkaz na EU. Nicméně se ptám: nemáme těch regulací už trochu moc? Neměl by být už svět díky nim zcela dokonalý? Kdepak soudruzi dělají chybu? To je jednoduché: nestudují ekonomii!!

+3/−7
1.2.2013 17:09

R11a96d34e66k 54J89a44n10a46t37a 9855416454172

Regulace je mnohdy nesmyslná. Ale u věcí, které zákazník nemůže nijak zjistit, jako je třeba zrovna tato (ne)bezpečnost dopravy, jsou přísná pravidla a kontroly na místě.

+5/−2
1.2.2013 17:43

J34i41r52k36a 44K61o72c52h 7674604123865

neco je spatne - pilot letadla muze pracovat 16 hodin denne. ridic nakladaku muze ridit jen 9 hodin. to je pilotovani letadla min narocna prace nez rizeni nakladaku ?

+5/−1
1.2.2013 16:57

F45r91a33n90t71i84š93e15k 68M49i25c84h43a34l46í98k 1831793784255

V zásadě ano. Letadlo většinu času řídí autopilot.

+14/−2
1.2.2013 17:02

P84a82v46e41l 97N30o49v60á17k 7371536669153

to je sice hezký, ale zkuste si sedět někde 16 hodin... abych řekl pravdu čekla jsem že piloti můžou lítat tedy menší časy...

+2/0
1.2.2013 17:15

P52a12v97e18l 23V45a24n55ě51č11e64k 4914363511101

Tech zminenych 16 hodin neznamena ovsem letovou dobu, ale pracovni dobu. Letova sluzba by nemela byt delsi nez 13 hodin, ale cele je to velmi slozite, doba se s ruznymi okolnostmi zkracuje, ale muze byt take prodlouzena. Pokud to nekoho zajima, zde je odkaz na podrobnejsi vysvetleni : http://flightimelimits.com/en/ftl-requirements/

+6/0
1.2.2013 17:25

J37i36r53k82a 80K32o71c60h 7184854593735

diky za osvetleni, neco podobneho je i u ridicu - 13 hodin vykon ("pracovni doma") - 9 hodin rizeni - porad je to ale mene nez u pilota

0/0
1.2.2013 18:42

P64a54v54e60l 21V71a27n37ě80č43e10k 4754663421111

No pokud zabrednete do toho dokumentu hloubeji, zjistite ze pracovni doba vlastne limitovana vubec neni (jen ta letova). :-)  Ale rekl bych, ze ty normy jsou nastaveny nakonec velmi prisne a vychazeji i z ruznych fyziologickych zalezitosti, aby prave obsahly "unavenost" v ruznou denni dobu pro dane casove pasmo, zohlednuji i to, zda je pilot uz na to casove pasmo aklimatizovan ci ne. Navic pilot nesmi prekrocit ruzne dlouhodobejsi limity. Dle meho nazoru je rizeni nakladaku rozhodne vice vycerpavajici nez pilotaz za pomoci autopilota a asi se obe profese nedaji srovnavat. Uz jen kvuli tomu, ze bychom se pak tim letadlem vlastne nakonec ani nikam nedostali, protoze tam se zastavit na prestavku neda.

+1/0
1.2.2013 19:02

V38l41a45d75i15s92l96a59v 79B11u10r82y34š29e40k 3473986362854

pokud by řidiči byli dva, tak myslím by mohli jet tak, jako letí to letadlo, tedy klidně i 16 hodin

0/0
3.2.2013 22:39

K55a14t79e64ř33i71n55a 91P52é17r24o88v70á 6311761505826

ještě že neusnul i autopilot

+41/−1
1.2.2013 16:26
Foto

P70e56t94r 79V19o70j44t13e60k 7132627769399

R^;-D

+2/0
1.2.2013 17:04

I92v30a43n 46M53a53r53e77k 6274948372

R^ R^ R^ >>>>Poznámka dne ! ! ! !

+4/0
1.2.2013 17:13

J65a35n18a 28L45a64n52g69o32v20á 2165426720463

Tak to by bylo vážně drsný!R^;-D

0/0
1.2.2013 18:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.