Diskuze

Výlety po Evropě vlakem. Rychle a navíc levněji než autem i letadlem

Kvalita i rychlost cestování vlakem rostou v západní Evropě mílovým tempem a jsou výzvou nejen pro obchodníky, ale i nezávislé cestovatele. Přinášíme vyzkoušené tipy, jak se projet po Evropě třístovkou a neutratit moc peněz. Podíváme se do Berlína, Kolína nad Rýnem, Amsterdamu, Paříže a Marseille.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LM

L90u37k19á32š 67M80a17c27h

21. 1. 2013 20:37

Pozitivni na clanku je ta hromada odkazu, jejichz vyhledani by stalo nejakou tu pulhodinku Googlovani. 

Ty kydy kolem muze brat vazne jen naivka. Samozrejme, ze ten vlak je poradne draha sranda. Uz jen z podstaty veci. K tomu, aby nekde fungovalo prime spojeni, musi se postavit koleje a nadrazi. U letadel muze vicemene letet jakekoliv letadlo odkudkoliv kamkoliv. Takze pokud si vyberete nahodna dve velka Evropska mesta, temer vzdycky dostanete podstatne lepsi cenu letadlem.

1 3
možnosti
LK

Zajimavy TIP jak levně cestovat vlakem do Skandinávie a v 10 dnech projet skoro 8000 km za cca 15 000 Kc http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/s-interrailem-vlakem-po-skandinavii/

0 0
možnosti
RN

Demagogie

Článek psal jako obvykle nějaký zelený ekofašista. Autor napsal nadpis a závěr a potom si k němu hledal cestovní relace ...

1) Při cestě letadlem se počítá čas a cena cesty na letiště, při cestě vlakem výletník asi bydlí na nádraží

2) Na letišti musíte být hodinu předem, ale na nádraží asi jen slezete z lavičky na druhém perónu, kde bydlíte a vlezete do vlaku

Pokud jedu vlakem, tak určitě nepojedu posledním spojem MHD.

3) časové relace pro jízdu autem jsou občas kalkulovány na sněhovou vánici, zkuste si to zadat do navigace - nebo snad autor 3 hodiny hledal nejpomalejší cestovní plánovač? 4) na výlet se většinou jezdí minimálně ve dvou, cesta autem se dostává někam jinam 5) cesta je plánována jen pro obyvatele metropolí, stačí bydlet v ostravě, Kolíně nebo i jen satelitu za Prahou a vlak dostává silné časové přirážky 6) naprostá flexibilita auta - pokud odjedu o poslední chvíli, tak jen jedu třeba o 30 minut později - ale neujede mi celý vlak, mohu zastavit kdy chci a kde chci, změnit cestovní plán, možnost zavazadel ...

2 3
možnosti
TZ

V metropolích žije většina populace. Nebo chcete vypočítat samostatně pro každou ves ?

1 1
možnosti
MM

zalezi jak kde. Bez ohledu na financni stranku (s lowcosty a bez zavazadel neletam), osobne davam prednost cestovat mezi Parizi a Londynem Eurostarem pod La Manche, nez letet. Kdyz si sectu cas dostat se z centra Londyna na Heathrow, cekani na letisti po podani zavazadel, let, vyzvednuti zavazadel a pruchod kontrolou (nejsem obcan EU), pak cestu do centra Parize, jsem na tom lepe vlakem, ktery zabere asi jen 2hod 40min z centra do centra mesta.

Take v Italii jsem si vsiml kolik lidi pouziva hodne casta spojeni s Eurostar Italia k cestam Rim- Florencie za 86 minut  nebo Rim- Neapol za 70 minut v naproste pohode, nez letat.

3 0
možnosti
ED

Zajímavé, jen kdyby to byla pravda... Nevím jak vznikla porovnávací tabulka. Shodou okolností jsme minulý rok do Marseille letěla - let trval s přestupem v měmecku celkem do 4,5 hodiny i s přestupem a cena za jednu letenku byla 4 400 Kč. Jen musím podotknout, že letenka nebyla zakoupena v ČR. Takže pokud umíte natolik dobře anglicky, abyste si rezervovali jízdenku TGV s dostatečným předstihem (mimochodem cca 3-6 měsíců dopředu se dají jízdenky kpupit za velmi zajímavé ceny) tak přece nebudete utrácet zbytečně peníze v českých cestovkách za letenky....

1 0
možnosti
ED

P.S. S letenkou -nejednalo se o nízkonákladovku :-)

1 0
možnosti
LK

Pěkný článek! Autor má pravdu, že úroveň vlaků v západní Evropě je úplně někde jinde. Ano, je to tam dražší než u nás, ale díky výstavbě vysokorychlostních tratí vlaky úspěšně konkurují mezi velkými městy nejen autům, ale i letadlům. A o autobusech ani nemluvě, ty dálkové linky jako u nás jezdí jen výjimečně. A cesta vlakem je samozřejmě pro více osob dražší než autem. Ale mezi velkými městy to není jen o ceně za benzín. Vysokorychlostní železnice je velmi úspěšná a nepotřebuje ani dotace na provoz, více info na http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz . Jen u nas jsme trochu zaspali.

1 0
možnosti
Foto

Auto je proste auto. Rizeni miluju a cekani ve vlaku na dojezd do cilove stanice by me nebavilo.

Nehlede na tu svobodu kdykoli zmenit trasu, zastavit se, kde chci, kdy chci. Ten vlak muze byt zajimava atrakce. Takovy zazitek jako let balonem, ale jinak bych to asi nepouzil.

0 4
možnosti
MK

Tak třeba Belín - Kolín se dá pořídit letecky s příručákem za 33 eur s odbaveným zabazadlem za 45 eur a to po celý rok bez akce a to rozhodně není 1700kč zde uváděných a úplně tu chybí autobus, taková relace kolín- amsterdam je pro něj ideální

0 1
možnosti
MK

A to nemluvím o čase zde uvedeném, protože i na to nádraží se musím nějak dostat a taková relace Paříž - Marseille z ORLY stojí u francouzského národního dopravce po celý rok v přepočtu 1200kč a s odbavením + cestou na letiště z centra paříže nepřekročím čas 3,5 hodiny a to nemluvím o irském dědkovi kde se dá dostat i pod 500kč

1 0
možnosti
GK

Autore "Kolín nad Rýnem - Amsterdam" prime spojeni existuje a ne ze ne. Lita to napr. Air France (Direktflug, Reisedauer: 01:00 h)

1 0
možnosti
VH

vlak je skvělý, jen u nás jsme o 50 let pozadu...a dohánět ztráty jízdným není ta pravá cesta...pokud stojí 18 km 32 Kč, přijde mi to hodně, pokud jede 2 a více osob, vyplatí se auto...ale rád bych na dovolenou vlakem, jen je to málo využívané..škoda

4 1
možnosti

J33a27n 51Č79e40k46a37l

18. 1. 2013 10:09

ono je to jednoduché - pokud ten vlak chcete mít, tak buď to doženete na jízdném, anebo na dotacích, což je ale v důsledku jen rozprostření nákladů na celou populaci plus zaplatíte náklady na státního úředníka...

1 0
možnosti
ŠT

???? Trochu nerozumim tem poctum v tabulkach... Maji tam PHA-BER Vlak 725, auto 1200, letadlo 2400... Me to zere 5,9/100, to je 35x6*4 - pocitam 400km pro jednoduchost a sem na nejakych 840kc, kdybych pocital 360km, je to 756. ale muzu jet ve dvou,trech,....peti lidech.Ano, mam ve vlaku pohodli, nemusim ridit.ale 360km se da v nemecku udelat za 2 hodky pohodlne jizdy.Mame UL-Gera-Eisenach-Koln-Aachen-Soignies za 6,5 hodiny a je to 857km Prumerka pekne na 131, tempomat na nemecke dalnici na 145. Proste na pohodu za 6,1/100 ve 4 lidech s vecma na 10dni.To je 8,57*6,1*35.Takze ve 4 lidech 857km za 1830.

Co meli za auto, ze se na 360km dostali na 1,5nasobek??To je temer 10l/100.Jenze to se porad bavime o ceste pro jednoho.

2 3
možnosti
RJ

Mám dojem, že coby náklady na cestu autem počítáte jen cenu pohonných hmot.

4 0
možnosti