Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výlety po Evropě vlakem. Rychle a navíc levněji než autem i letadlem

Kvalita i rychlost cestování vlakem rostou v západní Evropě mílovým tempem a jsou výzvou nejen pro obchodníky, ale i nezávislé cestovatele. Přinášíme vyzkoušené tipy, jak se projet po Evropě třístovkou a neutratit moc peněz. Podíváme se do Berlína, Kolína nad Rýnem, Amsterdamu, Paříže a Marseille.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u79k18á48š 64M71a47c38h 7513840600903

Pozitivni na clanku je ta hromada odkazu, jejichz vyhledani by stalo nejakou tu pulhodinku Googlovani. 

Ty kydy kolem muze brat vazne jen naivka. Samozrejme, ze ten vlak je poradne draha sranda. Uz jen z podstaty veci. K tomu, aby nekde fungovalo prime spojeni, musi se postavit koleje a nadrazi. U letadel muze vicemene letet jakekoliv letadlo odkudkoliv kamkoliv. Takze pokud si vyberete nahodna dve velka Evropska mesta, temer vzdycky dostanete podstatne lepsi cenu letadlem.

+1/−3
21.1.2013 20:37

L55u86b17o64s 68K55a50p92l71a95n 6338839901946

Zajimavy TIP jak levně cestovat vlakem do Skandinávie a v 10 dnech projet skoro 8000 km za cca 15 000 Kc http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/s-interrailem-vlakem-po-skandinavii/

0/0
8.7.2013 8:50

M73i46c14h10a51l 58M24i47l63l16e58r 9286312669422

nedavno jsme procestovali kus Evropy vlakem a moc nam to vyhovovalo. Podotykam, ze jako zamorsti navstevnici jsme meli "sitovku" 1.tridy na vsechny vlaky na 17dni (obvyklych 15 plus 2 dalsi jako bonus). Navic jsme platili pouze za povinne mistenky a vysokorychlostni priplatky u francouzskych TGV, priplatky za luzkove vozy (kabinka s vlastnim WC a sprchou).V ramci sitovky jsme dostali slevy na panoramicke vlaky a soukrome zeleznicni spoje ve Svycarsku a na lanovky.

 V destinacich jsme pak docela klidne cestovali MHD a na delsi trasy delali vylety bud regionalnimi vlaky zdarma nebo denni autokarove tury.

 Vyborna dovolena!!R^

0/0
8.7.2013 9:11

R44a73d85e50k 81N75e17u67m22a64n13n 5632622798315

Demagogie

Článek psal jako obvykle nějaký zelený ekofašista. Autor napsal nadpis a závěr a potom si k němu hledal cestovní relace ...

1) Při cestě letadlem se počítá čas a cena cesty na letiště, při cestě vlakem výletník asi bydlí na nádraží

2) Na letišti musíte být hodinu předem, ale na nádraží asi jen slezete z lavičky na druhém perónu, kde bydlíte a vlezete do vlaku

Pokud jedu vlakem, tak určitě nepojedu posledním spojem MHD.

3) časové relace pro jízdu autem jsou občas kalkulovány na sněhovou vánici, zkuste si to zadat do navigace - nebo snad autor 3 hodiny hledal nejpomalejší cestovní plánovač? 4) na výlet se většinou jezdí minimálně ve dvou, cesta autem se dostává někam jinam 5) cesta je plánována jen pro obyvatele metropolí, stačí bydlet v ostravě, Kolíně nebo i jen satelitu za Prahou a vlak dostává silné časové přirážky 6) naprostá flexibilita auta - pokud odjedu o poslední chvíli, tak jen jedu třeba o 30 minut později - ale neujede mi celý vlak, mohu zastavit kdy chci a kde chci, změnit cestovní plán, možnost zavazadel ...

+2/−3
21.1.2013 12:04

T56o33m56á69š 96Z10e33l50e42n11k76a 3184322119169

V metropolích žije většina populace. Nebo chcete vypočítat samostatně pro každou ves ?

+1/−1
21.1.2013 18:03

M50i34c83h60a36l 32M46i42l19l29e66r 9776902459482

zalezi jak kde. Bez ohledu na financni stranku (s lowcosty a bez zavazadel neletam), osobne davam prednost cestovat mezi Parizi a Londynem Eurostarem pod La Manche, nez letet. Kdyz si sectu cas dostat se z centra Londyna na Heathrow, cekani na letisti po podani zavazadel, let, vyzvednuti zavazadel a pruchod kontrolou (nejsem obcan EU), pak cestu do centra Parize, jsem na tom lepe vlakem, ktery zabere asi jen 2hod 40min z centra do centra mesta.

Take v Italii jsem si vsiml kolik lidi pouziva hodne casta spojeni s Eurostar Italia k cestam Rim- Florencie za 86 minut  nebo Rim- Neapol za 70 minut v naproste pohode, nez letat.

+3/0
21.1.2013 4:30

E93u60n66i42k59a 34D70e61b68s41k21á 3322535493154

Zajímavé, jen kdyby to byla pravda... Nevím jak vznikla porovnávací tabulka. Shodou okolností jsme minulý rok do Marseille letěla - let trval s přestupem v měmecku celkem do 4,5 hodiny i s přestupem a cena za jednu letenku byla 4 400 Kč. Jen musím podotknout, že letenka nebyla zakoupena v ČR. Takže pokud umíte natolik dobře anglicky, abyste si rezervovali jízdenku TGV s dostatečným předstihem (mimochodem cca 3-6 měsíců dopředu se dají jízdenky kpupit za velmi zajímavé ceny) tak přece nebudete utrácet zbytečně peníze v českých cestovkách za letenky....

+1/0
20.1.2013 18:16

E66u83n66i16k23a 77D79e12b53s98k19á 3892475493404

P.S. S letenkou -nejednalo se o nízkonákladovku :-)

+1/0
20.1.2013 18:18

L31u42b15o93s 16K25a50p89l50a80n 6798729251286

Pěkný článek! Autor má pravdu, že úroveň vlaků v západní Evropě je úplně někde jinde. Ano, je to tam dražší než u nás, ale díky výstavbě vysokorychlostních tratí vlaky úspěšně konkurují mezi velkými městy nejen autům, ale i letadlům. A o autobusech ani nemluvě, ty dálkové linky jako u nás jezdí jen výjimečně. A cesta vlakem je samozřejmě pro více osob dražší než autem. Ale mezi velkými městy to není jen o ceně za benzín. Vysokorychlostní železnice je velmi úspěšná a nepotřebuje ani dotace na provoz, více info na www.vysokorychlostni-zeleznice.cz . Jen u nas jsme trochu zaspali.

+1/0
20.1.2013 14:13
Foto

J25i98n92d92ř14i61c81h 21H83u31s69i24č58k23a 2435507434335

Auto je proste auto. Rizeni miluju a cekani ve vlaku na dojezd do cilove stanice by me nebavilo.

Nehlede na tu svobodu kdykoli zmenit trasu, zastavit se, kde chci, kdy chci. Ten vlak muze byt zajimava atrakce. Takovy zazitek jako let balonem, ale jinak bych to asi nepouzil.

0/−4
20.1.2013 11:15

M21a37r19t78i26n 58K42o89u26t93n26i35k 4433157637829

Tak třeba Belín - Kolín se dá pořídit letecky s příručákem za 33 eur s odbaveným zabazadlem za 45 eur a to po celý rok bez akce a to rozhodně není 1700kč zde uváděných a úplně tu chybí autobus, taková relace kolín- amsterdam je pro něj ideální

0/−1
19.1.2013 19:35

M37a98r25t96i42n 86K58o20u57t82n33i91k 4653367567109

A to nemluvím o čase zde uvedeném, protože i na to nádraží se musím nějak dostat a taková relace Paříž - Marseille z ORLY stojí u francouzského národního dopravce po celý rok v přepočtu 1200kč a s odbavením + cestou na letiště z centra paříže nepřekročím čas 3,5 hodiny a to nemluvím o irském dědkovi kde se dá dostat i pod 500kč

+1/0
19.1.2013 19:43

G46e56o60r87g 18K46o81m44b60e24r45e87c 9944581876641

Autore "Kolín nad Rýnem - Amsterdam" prime spojeni existuje a ne ze ne. Lita to napr. Air France (Direktflug, Reisedauer: 01:00 h)

+1/0
18.1.2013 16:10

V60l75a85d43i34m46í89r 34H78a98v31r43á35n50e33k 7886466250887

vlak je skvělý, jen u nás jsme o 50 let pozadu...a dohánět ztráty jízdným není ta pravá cesta...pokud stojí 18 km 32 Kč, přijde mi to hodně, pokud jede 2 a více osob, vyplatí se auto...ale rád bych na dovolenou vlakem, jen je to málo využívané..škoda

+4/−1
18.1.2013 9:26

J86a53n 75Č73e90k26a80l 7459285504704

ono je to jednoduché - pokud ten vlak chcete mít, tak buď to doženete na jízdném, anebo na dotacích, což je ale v důsledku jen rozprostření nákladů na celou populaci plus zaplatíte náklady na státního úředníka...

+1/0
18.1.2013 10:09

T25o97m94á67š 40K89u50c22h74a98ř 3657361188191

Taky jsme si už takhle s manželkou párkrát řekli, že uděláme s děckama sobotní výlet vlačkem třeba do ZOO. Když jsem pak na IDOS viděl tu cenu, tak jsme samozřejmě jeli autem a za ušetřené peníze se najedli. :-/

0/−1
18.1.2013 10:57

R25a48d18e19k 89J56a50n78a69t11a 9215836114932

Vtip je v tom, že vám IDOS neukázal správnou cenu (ani nemohl, na IDOSu nezadávát, kolik a jakých lidí jede!).

Na víkendové výlety s dětmi je skupinová jízdenka SONE ( http://cd.cz/sone ). Případně skupinová sleva ( cd.cz/skupina ).

+3/0
18.1.2013 13:51

T26o52m10á70š 82K17u82c32h48a66ř 3197431478341

To si nepomůžu. Stojí to 250 Kč, jenže pak si budu muset ještě kupovat jízdenky na šalinu. (4x25 + 4x12) Takže 398 Kč za pár Km. To je ještě víc, jak normální jízné IDS.  Ropákem to mám kratší, rychlejší a levnější.

Děti prostě tudum, tudum ... tudum, tudum budou znát pouze z vyprávění.

Ale to, že u některých vagónů padá lidská stolice stále ještě mezi koleje mi asi neuvěří..:-P

0/0
18.1.2013 15:00

R49a88d30e26k 66J64a75n77a71t35a 9385926294462

Tak to už je ale vaše rozhodnutí. Asi vás holt tolik nemrzí, že vaše děti nebudou znát veřejnou dopravu, když se rozhodujete podle rozdílu pár korun. Až budou chtít jet někam samostatně, koupíte hned každému vlastní auto?

SONE se vzhledem k pevné ceně vyplatí, pokud jedete na výlet dále než cca 30 km. Jestli je u vás (ani jste vlatsně nenapsal, odkud kam jste jeli) nějaká IDS jízdenka levnější, tak byste si ho samozřejmě nekupoval.

0/0
18.1.2013 15:18

A38l92e55n56a 87V56e95s32e97l93á 3533111355918

Píšete "šalina", takže Brno a okolí? Jednodenní síťová jízdenka platná ve všech zónách integrovaného systému JM kraje stojí 190 a o víkendu platí pro dva dospělé a až tři děti do patnácti let. A zahrnuje i tu šalinu. 

Ale je fakt, že systém všemožných zvýhodnění a slev je pro člověka, co hromadnou dopravu nevyužívá pravidelně, dost nepřehledný.

+3/0
19.1.2013 10:07

T10o50m10á55š 19Z26a38h79á79l94k26a 7460282487790

Loni v létě se dalo jezdit vlakem 14 dní neomezeně za 990 Kč. :-)

+1/0
20.1.2013 11:41

S73t41e88p87a46n 93T54o20t61h 8548909375278

???? Trochu nerozumim tem poctum v tabulkach... Maji tam PHA-BER Vlak 725, auto 1200, letadlo 2400... Me to zere 5,9/100, to je 35x6*4 - pocitam 400km pro jednoduchost a sem na nejakych 840kc, kdybych pocital 360km, je to 756. ale muzu jet ve dvou,trech,....peti lidech.Ano, mam ve vlaku pohodli, nemusim ridit.ale 360km se da v nemecku udelat za 2 hodky pohodlne jizdy.Mame UL-Gera-Eisenach-Koln-Aachen-Soignies za 6,5 hodiny a je to 857km Prumerka pekne na 131, tempomat na nemecke dalnici na 145. Proste na pohodu za 6,1/100 ve 4 lidech s vecma na 10dni.To je 8,57*6,1*35.Takze ve 4 lidech 857km za 1830.

Co meli za auto, ze se na 360km dostali na 1,5nasobek??To je temer 10l/100.Jenze to se porad bavime o ceste pro jednoho.

+2/−3
18.1.2013 8:44

R89a35d71e65k 38J82a77n31a35t82a 9835136174572

Mám dojem, že coby náklady na cestu autem počítáte jen cenu pohonných hmot.

+4/0
18.1.2013 13:53

G23e60o39r51g 37K57o51m34b61e64r22e87c 9974541406471

ani v Nemecku neudelate 360 za 2 hodiny to je prumer  Ø 180 km/h a uz vidim pri 4 lidech a nalozenym aute tu spotrebu 6 litru pri rychlostech 200km/h aby jste tedy dodrzel ten Ø ;-D

0/0
18.1.2013 16:19

J10i28ř87í 21J89í53š32a 3600172447698

Bayernticket - Autor totálně zapomněl na tuhle vymoženost. Po celém Bavorsku KROMĚ  IC EXPRESSŮ lze jezdit celý den za  15€ na osobu na všech tratích. Skupinově asi za 25 € max. 5 lidí, jestli si to pamatuju. Takže ve skupině se dostanete z Domažlic až do Mnichova za 5€. Stačí?? Nevím, jak dlouho to jede.Ale je to vyzkoušené do Norinberka a z Norinberka do Mch a Regensburgu.

+2/−1
18.1.2013 8:44

S58t48e58p14a83n 38T45o41t59h 8328139625798

no zapomel toho vic. Zapomel, ze tohle vsechno se maximalne vyplati JEDNOMU cloveku, protoze ve 4-5 v aute se naklady na cestu dostanou nekde k 40-50 halirum za kilak. Pokud se teda nejede starou nebo nenazranou pleckou.

+1/−1
18.1.2013 8:46

J74a65n 73Č17e52k49a84l 7329895874824

nejen kromě ICE, také mimo IC/EC a obecně veškeré dálkové dopravy...;-)

Čímž neříkám, že je to k ničemu, i s pomocí Nahverkehr se dá v Německu cestovat velmi dobře...

+2/0
18.1.2013 10:19

R64a25d95i66m 68S38v78o44b92o86d92a 1847136590382

No, vzhledem k tomu, že článek byl o přepravě mezi evropskými metropolemi, Bayernticket by asi moc platný nebyl, ne?

+1/−1
18.1.2013 12:10

A59n61n23a 79V25e96s65e17l45á 3349790241170

Zkoušeli jsme se vlakem dostat do Říma, Paříže, Waršavy, Budapeště. Je to lepší letět nebo jet autem. Je to levnější a mnohem kratší.

+2/0
18.1.2013 0:05
Foto

O66n59d46ř67e60j 75V48a68r41o77š71č31á53k 3674697923

Ja se potreboval dostat za kamarady do Splitu z Kosic. Auto jsem nemel, tak logicky bych jel vlakem Kosice-Budapest-Zahreb-Split. Kdyz mi to spocitali tak jsem malem padnul, jel bych to 26 hodin, navic v Budapesti zmena nadrazi a to cele za 4600 korun. Takze jsem letel Kosice-Budapest-Split (Malev) za 3450 a bylo vymalovano. Rano z Kosic a ve 4 odpoledne jsem se uz koupal.

+2/0
18.1.2013 11:24

J81i79ř69í 57K24r89a32m19p20l 4726844986176

to jsou blaboly, vlak ČD není rozhodně levnější než auto. Redaktoři iDnes mají zřejmě lepší ceny než ostatní.

Kupte mi jízdenku do Berlína za 750,- a sním své boty

+1/−2
17.1.2013 23:19

J60a42n 87Č23e70k77a42l 7499345344364

Tak dobrou chuť, chci vidět videozáznam... ;-D;-D

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/vlakem-do-evropy/nemecko/-4078/

+4/0
18.1.2013 10:20

B20o68h27u82m50i58l70a 38M95a23j62e53r20o66v92á 4757371374

jo jo kde jsou ty časy kdy jsem měla režijní jízdenku a lehátko do Berlína stálo 50 korun .....akorát se člověk dostal jenom do NDR a Rumunska. A ted když člověk může, tak nemůže.Rv

0/0
18.1.2013 10:38

T57o87m89a49s 60A80u45g82u17s82t89y36n 6537576551420

metro stoji 2 eura a nezda se mi, ze si muzu zaparkovat pekne vedle radnice ;)

0/0
17.1.2013 20:38

T46o54m72á48š 67Z60e11m56a13n 3925978874775

Za 3E zastavím v Drážďanech 5 minut pěšky od hlavního námestí a 24h.

0/0
18.1.2013 10:08

M55a76r11t15i22n 75N46o46v70o18t45n47ý 7668508875483

Jak tak koukám do celé diskuse, tak všichni, kteří se oháněji tím, že je auto levnější, asi jezdí na kanystru s benzínem a zapomínají při svých výpočtech na amortizaci auta. Což je docela důležitý rozdíl - když jedete vlakem, tak si lokomotivu ani vagóny kupovat nemusíte, jsou v ceně jízdného.

+4/−1
17.1.2013 18:09

T68o69m15á97š 76M30o48r12a87v68č95í85k 3437466663825

To ano, ale někdo auto již má. Tzn. v tomto případě jde o to nechat auto hnít v garáži anebo s ním jezdit a nemůžete počítat při rozhodování vlak-auto s čistou amortizací.

+1/−1
17.1.2013 20:10

J56a15n 61M15a87c31e41k 6801180952750

Ano i ne. Čistou amortizaci počítat nemůžete, ale pokud necháte auto v garáži, najedete v daném případě o 2500 km méně, což se projeví menšími náklady na servis, opravy a pneumatiky. A cena auta při prodeji bude s vyšším kilometrovým nájezdem nižší. Myslím, že odhad těchto nákladů 1 Kč/km je rozumný.

+1/0
17.1.2013 22:13

M45i36c10h11a19l 22M18e43č33i92a89r 1110350389985

Individuálna vec je aj to, či niekto má rád šoférovanie a vyžíva sa v hľadaní parkoviska v nejakom neznámom meste, alebo sa radšej niekam vezie v pohodlí vlaku kde si môže v prípade potreby pospať alebo sa najesť.. v aute sa tiež dá spať, ale nie počas jazdy...

+2/−1
17.1.2013 20:39

F26r52a79n59t13i34š50e62k 90N61o88v82á59k 1476387339887

Pane autore, voni sou agent německých a francouzských drah nebo co? Mockrát jsem uvažoval o tom, že pojedu do Frankfurtu nebo  Mnichova na veletrh vlakem, zkoušel jsem najít lístky dva měsíce předem a nikdy se mi nepodařilo přiblížit se cenám, které uvádíte. Zapomněl jste u vlaků uvést časy příjezdů do cílové stanice, protože pokud dojedete někam v 8 večer, asi už toho moc nestihnete a budete muset na místě přespat, což pak kalkulaci značně změní. O cestování ve dvou a více lidech nemluvě.

+3/−3
17.1.2013 17:37

R79a54d12e75k 87J67a85n73a34t12a 9435896664132

Z Prahy do Frankfurtu za 1260 Kč. Z Prahy do Mnichova 489 Kč. Zdroj - e-shop ČD.

0/0
18.1.2013 13:57

T36o75m88á15š 87M11o58r92a50v94č73í19k 3487306393575

Pro hop on - hop off raději používám letadlo. Je asi pravda, že zrovna na této trase vyjde vlak levněji, ale to je tak všechno. Stovky dalších kombinací vyjdou vlakem mnohem dráž a pomaleji. Procestovat Evropu za jedno Euro je sice už dávno pasé, ale i tak je to nesrovnatelné.

0/0
17.1.2013 15:47

L95u93d68ě10k 30N79o36v33ý 2371849923851

Z toho jasně vychází, že pro jednoho je výhodnější vlak, ale už pro dva je to podobné a pro rodinu (nebo víc kamarádů) vyjde nejlíp auto..

+1/0
17.1.2013 15:26

M77a31r17c71e34l 58P62a16v70l41í50k 7311404868139

že výhodnejšie ako lietadlo? ani omylom! v takom taliansku je IC skoro násobne drahšie a človek použije železnicu iba preto, že tam, kam mieri nemajú veľké letisko. a ak zmeškáte ten jediný denný spoj, veziete sa rovnako ako na slovensku hodiny a hodiny!

+3/0
17.1.2013 14:14

B17o11h77u28m65i43l76a 16M48a30j65e81r55o48v65á 4767131184

no zkuste schválně třeba Praha - Paříž;-D;-D;-D

+4/0
17.1.2013 12:42

M72a24r29t86i11n 84V89r67b32a 8850639531460

přesně to jsem zkusil. Dva různé termíny 4 členná rodina, stejný čas dojezdu. Auto - 2,500-3000 náklady, Vlak 420-500 EUR: tedy 3-4x dražší. Ano - když pojedu sám, tak si to umím představit. Už pro dva lidi ale zvolím auto.

+3/0
17.1.2013 16:56

J68a42r76o29m31i59r 65F37a51r11e25k 4672513677

Letadlo tak kolem 4000,- Kč na osobu, doba letu 1:55. Vloni se dalo lítat dokonce za 2500,-.

+1/0
17.1.2013 18:52

B75o16h66u15m64i47l23a 67M72a83j29e98r92o38v96á 4217891514

volte letadlo - 2500 dvě hodiny letuV

0/0
17.1.2013 19:22

B94o82h95u49m77i29l43a 27M46a79j30e23r13o28v59á 4267241604

jedete např.V přes Berlín a trvá to pouhých 16 hodin a to se fakt vyplatí

+1/0
17.1.2013 19:27

P64e79t97r 16H33a11n69y92c98h 3320650372394

ten ůvodní obrázek je na ploše ve 4K luxusní...

+1/0
17.1.2013 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.