Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výlety po Evropě vlakem. Rychle a navíc levněji než autem i letadlem

Kvalita i rychlost cestování vlakem rostou v západní Evropě mílovým tempem a jsou výzvou nejen pro obchodníky, ale i nezávislé cestovatele. Přinášíme vyzkoušené tipy, jak se projet po Evropě třístovkou a neutratit moc peněz. Podíváme se do Berlína, Kolína nad Rýnem, Amsterdamu, Paříže a Marseille.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13u65k59á51š 71M56a43c15h 7603530360633

Pozitivni na clanku je ta hromada odkazu, jejichz vyhledani by stalo nejakou tu pulhodinku Googlovani. 

Ty kydy kolem muze brat vazne jen naivka. Samozrejme, ze ten vlak je poradne draha sranda. Uz jen z podstaty veci. K tomu, aby nekde fungovalo prime spojeni, musi se postavit koleje a nadrazi. U letadel muze vicemene letet jakekoliv letadlo odkudkoliv kamkoliv. Takze pokud si vyberete nahodna dve velka Evropska mesta, temer vzdycky dostanete podstatne lepsi cenu letadlem.

+1/−3
21.1.2013 20:37

L52u43b34o16s 29K56a49p70l27a90n 6858569521956

Zajimavy TIP jak levně cestovat vlakem do Skandinávie a v 10 dnech projet skoro 8000 km za cca 15 000 Kc http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/s-interrailem-vlakem-po-skandinavii/

0/0
8.7.2013 8:50

M28i86c19h54a90l 52M41i78l91l41e92r 9746122449842

nedavno jsme procestovali kus Evropy vlakem a moc nam to vyhovovalo. Podotykam, ze jako zamorsti navstevnici jsme meli "sitovku" 1.tridy na vsechny vlaky na 17dni (obvyklych 15 plus 2 dalsi jako bonus). Navic jsme platili pouze za povinne mistenky a vysokorychlostni priplatky u francouzskych TGV, priplatky za luzkove vozy (kabinka s vlastnim WC a sprchou).V ramci sitovky jsme dostali slevy na panoramicke vlaky a soukrome zeleznicni spoje ve Svycarsku a na lanovky.

 V destinacich jsme pak docela klidne cestovali MHD a na delsi trasy delali vylety bud regionalnimi vlaky zdarma nebo denni autokarove tury.

 Vyborna dovolena!!R^

0/0
8.7.2013 9:11

R94a60d78e82k 73N34e42u50m12a48n51n 5162892878895

Demagogie

Článek psal jako obvykle nějaký zelený ekofašista. Autor napsal nadpis a závěr a potom si k němu hledal cestovní relace ...

1) Při cestě letadlem se počítá čas a cena cesty na letiště, při cestě vlakem výletník asi bydlí na nádraží

2) Na letišti musíte být hodinu předem, ale na nádraží asi jen slezete z lavičky na druhém perónu, kde bydlíte a vlezete do vlaku

Pokud jedu vlakem, tak určitě nepojedu posledním spojem MHD.

3) časové relace pro jízdu autem jsou občas kalkulovány na sněhovou vánici, zkuste si to zadat do navigace - nebo snad autor 3 hodiny hledal nejpomalejší cestovní plánovač? 4) na výlet se většinou jezdí minimálně ve dvou, cesta autem se dostává někam jinam 5) cesta je plánována jen pro obyvatele metropolí, stačí bydlet v ostravě, Kolíně nebo i jen satelitu za Prahou a vlak dostává silné časové přirážky 6) naprostá flexibilita auta - pokud odjedu o poslední chvíli, tak jen jedu třeba o 30 minut později - ale neujede mi celý vlak, mohu zastavit kdy chci a kde chci, změnit cestovní plán, možnost zavazadel ...

+2/−3
21.1.2013 12:04

T63o82m20á34š 89Z54e12l35e85n12k51a 3314172439379

V metropolích žije většina populace. Nebo chcete vypočítat samostatně pro každou ves ?

+1/−1
21.1.2013 18:03

M44i24c46h23a19l 40M44i23l74l39e84r 9456162159482

zalezi jak kde. Bez ohledu na financni stranku (s lowcosty a bez zavazadel neletam), osobne davam prednost cestovat mezi Parizi a Londynem Eurostarem pod La Manche, nez letet. Kdyz si sectu cas dostat se z centra Londyna na Heathrow, cekani na letisti po podani zavazadel, let, vyzvednuti zavazadel a pruchod kontrolou (nejsem obcan EU), pak cestu do centra Parize, jsem na tom lepe vlakem, ktery zabere asi jen 2hod 40min z centra do centra mesta.

Take v Italii jsem si vsiml kolik lidi pouziva hodne casta spojeni s Eurostar Italia k cestam Rim- Florencie za 86 minut  nebo Rim- Neapol za 70 minut v naproste pohode, nez letat.

+3/0
21.1.2013 4:30

E45u51n90i11k76a 20D63e76b53s39k92á 3352915793324

Zajímavé, jen kdyby to byla pravda... Nevím jak vznikla porovnávací tabulka. Shodou okolností jsme minulý rok do Marseille letěla - let trval s přestupem v měmecku celkem do 4,5 hodiny i s přestupem a cena za jednu letenku byla 4 400 Kč. Jen musím podotknout, že letenka nebyla zakoupena v ČR. Takže pokud umíte natolik dobře anglicky, abyste si rezervovali jízdenku TGV s dostatečným předstihem (mimochodem cca 3-6 měsíců dopředu se dají jízdenky kpupit za velmi zajímavé ceny) tak přece nebudete utrácet zbytečně peníze v českých cestovkách za letenky....

+1/0
20.1.2013 18:16

E12u35n17i74k13a 37D69e75b77s59k28á 3682455943154

P.S. S letenkou -nejednalo se o nízkonákladovku :-)

+1/0
20.1.2013 18:18

L18u94b29o47s 66K98a39p15l66a27n 6808469921826

Pěkný článek! Autor má pravdu, že úroveň vlaků v západní Evropě je úplně někde jinde. Ano, je to tam dražší než u nás, ale díky výstavbě vysokorychlostních tratí vlaky úspěšně konkurují mezi velkými městy nejen autům, ale i letadlům. A o autobusech ani nemluvě, ty dálkové linky jako u nás jezdí jen výjimečně. A cesta vlakem je samozřejmě pro více osob dražší než autem. Ale mezi velkými městy to není jen o ceně za benzín. Vysokorychlostní železnice je velmi úspěšná a nepotřebuje ani dotace na provoz, více info na www.vysokorychlostni-zeleznice.cz . Jen u nas jsme trochu zaspali.

+1/0
20.1.2013 14:13
Foto

J26i14n51d43ř52i36c58h 38H41u12s20i75č74k23a 2505577504275

Auto je proste auto. Rizeni miluju a cekani ve vlaku na dojezd do cilove stanice by me nebavilo.

Nehlede na tu svobodu kdykoli zmenit trasu, zastavit se, kde chci, kdy chci. Ten vlak muze byt zajimava atrakce. Takovy zazitek jako let balonem, ale jinak bych to asi nepouzil.

0/−4
20.1.2013 11:15

M81a47r31t96i16n 54K23o32u72t29n50i56k 4313897757919

Tak třeba Belín - Kolín se dá pořídit letecky s příručákem za 33 eur s odbaveným zabazadlem za 45 eur a to po celý rok bez akce a to rozhodně není 1700kč zde uváděných a úplně tu chybí autobus, taková relace kolín- amsterdam je pro něj ideální

0/−1
19.1.2013 19:35

M61a55r76t35i92n 68K55o79u63t26n36i89k 4343267647189

A to nemluvím o čase zde uvedeném, protože i na to nádraží se musím nějak dostat a taková relace Paříž - Marseille z ORLY stojí u francouzského národního dopravce po celý rok v přepočtu 1200kč a s odbavením + cestou na letiště z centra paříže nepřekročím čas 3,5 hodiny a to nemluvím o irském dědkovi kde se dá dostat i pod 500kč

+1/0
19.1.2013 19:43

G76e62o64r54g 61K28o97m95b29e30r63e38c 9874831806291

Autore "Kolín nad Rýnem - Amsterdam" prime spojeni existuje a ne ze ne. Lita to napr. Air France (Direktflug, Reisedauer: 01:00 h)

+1/0
18.1.2013 16:10

V98l82a60d94i80m25í34r 23H90a50v42r88á28n32e96k 7556646410797

vlak je skvělý, jen u nás jsme o 50 let pozadu...a dohánět ztráty jízdným není ta pravá cesta...pokud stojí 18 km 32 Kč, přijde mi to hodně, pokud jede 2 a více osob, vyplatí se auto...ale rád bych na dovolenou vlakem, jen je to málo využívané..škoda

+4/−1
18.1.2013 9:26

J68a35n 31Č40e42k57a79l 7159715144264

ono je to jednoduché - pokud ten vlak chcete mít, tak buď to doženete na jízdném, anebo na dotacích, což je ale v důsledku jen rozprostření nákladů na celou populaci plus zaplatíte náklady na státního úředníka...

+1/0
18.1.2013 10:09

T90o79m45á16š 90K50u64c68h36a61ř 3377501628201

Taky jsme si už takhle s manželkou párkrát řekli, že uděláme s děckama sobotní výlet vlačkem třeba do ZOO. Když jsem pak na IDOS viděl tu cenu, tak jsme samozřejmě jeli autem a za ušetřené peníze se najedli. :-/

0/−1
18.1.2013 10:57

R84a18d77e96k 32J17a73n55a14t21a 9935776524272

Vtip je v tom, že vám IDOS neukázal správnou cenu (ani nemohl, na IDOSu nezadávát, kolik a jakých lidí jede!).

Na víkendové výlety s dětmi je skupinová jízdenka SONE ( http://cd.cz/sone ). Případně skupinová sleva ( cd.cz/skupina ).

+3/0
18.1.2013 13:51

T47o11m19á62š 18K73u58c62h53a22ř 3417551908951

To si nepomůžu. Stojí to 250 Kč, jenže pak si budu muset ještě kupovat jízdenky na šalinu. (4x25 + 4x12) Takže 398 Kč za pár Km. To je ještě víc, jak normální jízné IDS.  Ropákem to mám kratší, rychlejší a levnější.

Děti prostě tudum, tudum ... tudum, tudum budou znát pouze z vyprávění.

Ale to, že u některých vagónů padá lidská stolice stále ještě mezi koleje mi asi neuvěří..:-P

0/0
18.1.2013 15:00

R15a28d40e83k 67J29a57n48a11t18a 9495966524452

Tak to už je ale vaše rozhodnutí. Asi vás holt tolik nemrzí, že vaše děti nebudou znát veřejnou dopravu, když se rozhodujete podle rozdílu pár korun. Až budou chtít jet někam samostatně, koupíte hned každému vlastní auto?

SONE se vzhledem k pevné ceně vyplatí, pokud jedete na výlet dále než cca 30 km. Jestli je u vás (ani jste vlatsně nenapsal, odkud kam jste jeli) nějaká IDS jízdenka levnější, tak byste si ho samozřejmě nekupoval.

0/0
18.1.2013 15:18

A75l33e22n22a 97V46e31s34e51l74á 3423871605318

Píšete "šalina", takže Brno a okolí? Jednodenní síťová jízdenka platná ve všech zónách integrovaného systému JM kraje stojí 190 a o víkendu platí pro dva dospělé a až tři děti do patnácti let. A zahrnuje i tu šalinu. 

Ale je fakt, že systém všemožných zvýhodnění a slev je pro člověka, co hromadnou dopravu nevyužívá pravidelně, dost nepřehledný.

+3/0
19.1.2013 10:07

T63o65m64á75š 26Z77a49h84á80l19k19a 7320692977100

Loni v létě se dalo jezdit vlakem 14 dní neomezeně za 990 Kč. :-)

+1/0
20.1.2013 11:41

S11t22e21p31a23n 86T29o98t29h 8578539735808

???? Trochu nerozumim tem poctum v tabulkach... Maji tam PHA-BER Vlak 725, auto 1200, letadlo 2400... Me to zere 5,9/100, to je 35x6*4 - pocitam 400km pro jednoduchost a sem na nejakych 840kc, kdybych pocital 360km, je to 756. ale muzu jet ve dvou,trech,....peti lidech.Ano, mam ve vlaku pohodli, nemusim ridit.ale 360km se da v nemecku udelat za 2 hodky pohodlne jizdy.Mame UL-Gera-Eisenach-Koln-Aachen-Soignies za 6,5 hodiny a je to 857km Prumerka pekne na 131, tempomat na nemecke dalnici na 145. Proste na pohodu za 6,1/100 ve 4 lidech s vecma na 10dni.To je 8,57*6,1*35.Takze ve 4 lidech 857km za 1830.

Co meli za auto, ze se na 360km dostali na 1,5nasobek??To je temer 10l/100.Jenze to se porad bavime o ceste pro jednoho.

+2/−3
18.1.2013 8:44

R75a65d51e78k 67J35a83n45a52t72a 9795746944892

Mám dojem, že coby náklady na cestu autem počítáte jen cenu pohonných hmot.

+4/0
18.1.2013 13:53

G52e13o12r75g 76K32o34m49b61e30r66e47c 9444441656451

ani v Nemecku neudelate 360 za 2 hodiny to je prumer  Ø 180 km/h a uz vidim pri 4 lidech a nalozenym aute tu spotrebu 6 litru pri rychlostech 200km/h aby jste tedy dodrzel ten Ø ;-D

0/0
18.1.2013 16:19

J28i71ř13í 68J18í25š66a 3400642437238

Bayernticket - Autor totálně zapomněl na tuhle vymoženost. Po celém Bavorsku KROMĚ  IC EXPRESSŮ lze jezdit celý den za  15€ na osobu na všech tratích. Skupinově asi za 25 € max. 5 lidí, jestli si to pamatuju. Takže ve skupině se dostanete z Domažlic až do Mnichova za 5€. Stačí?? Nevím, jak dlouho to jede.Ale je to vyzkoušené do Norinberka a z Norinberka do Mch a Regensburgu.

+2/−1
18.1.2013 8:44

S63t58e49p40a55n 27T96o76t95h 8268819765518

no zapomel toho vic. Zapomel, ze tohle vsechno se maximalne vyplati JEDNOMU cloveku, protoze ve 4-5 v aute se naklady na cestu dostanou nekde k 40-50 halirum za kilak. Pokud se teda nejede starou nebo nenazranou pleckou.

+1/−1
18.1.2013 8:46

J55a36n 13Č31e22k30a90l 7499785164544

nejen kromě ICE, také mimo IC/EC a obecně veškeré dálkové dopravy...;-)

Čímž neříkám, že je to k ničemu, i s pomocí Nahverkehr se dá v Německu cestovat velmi dobře...

+2/0
18.1.2013 10:19

R18a71d35i80m 37S46v71o20b42o18d69a 1907226880202

No, vzhledem k tomu, že článek byl o přepravě mezi evropskými metropolemi, Bayernticket by asi moc platný nebyl, ne?

+1/−1
18.1.2013 12:10

A29n46n67a 69V29e46s93e61l22á 3819210441270

Zkoušeli jsme se vlakem dostat do Říma, Paříže, Waršavy, Budapeště. Je to lepší letět nebo jet autem. Je to levnější a mnohem kratší.

+2/0
18.1.2013 0:05
Foto

O44n52d73ř84e51j 94V32a83r91o26š48č59á54k 3704447423

Ja se potreboval dostat za kamarady do Splitu z Kosic. Auto jsem nemel, tak logicky bych jel vlakem Kosice-Budapest-Zahreb-Split. Kdyz mi to spocitali tak jsem malem padnul, jel bych to 26 hodin, navic v Budapesti zmena nadrazi a to cele za 4600 korun. Takze jsem letel Kosice-Budapest-Split (Malev) za 3450 a bylo vymalovano. Rano z Kosic a ve 4 odpoledne jsem se uz koupal.

+2/0
18.1.2013 11:24

J30i28ř19í 74K75r58a28m36p47l 4306134256436

to jsou blaboly, vlak ČD není rozhodně levnější než auto. Redaktoři iDnes mají zřejmě lepší ceny než ostatní.

Kupte mi jízdenku do Berlína za 750,- a sním své boty

+1/−2
17.1.2013 23:19

J97a90n 74Č64e86k17a73l 7789285334584

Tak dobrou chuť, chci vidět videozáznam... ;-D;-D

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/vlakem-do-evropy/nemecko/-4078/

+4/0
18.1.2013 10:20

B10o94h54u96m10i95l72a 73M74a72j33e63r98o21v41á 4647901844

jo jo kde jsou ty časy kdy jsem měla režijní jízdenku a lehátko do Berlína stálo 50 korun .....akorát se člověk dostal jenom do NDR a Rumunska. A ted když člověk může, tak nemůže.Rv

0/0
18.1.2013 10:38

T60o93m96a38s 41A91u52g19u82s40t58y61n 6587116941600

metro stoji 2 eura a nezda se mi, ze si muzu zaparkovat pekne vedle radnice ;)

0/0
17.1.2013 20:38

T74o79m14á30š 36Z50e57m38a49n 3705738374745

Za 3E zastavím v Drážďanech 5 minut pěšky od hlavního námestí a 24h.

0/0
18.1.2013 10:08

M52a54r52t82i92n 67N38o60v70o63t62n54ý 7898228415243

Jak tak koukám do celé diskuse, tak všichni, kteří se oháněji tím, že je auto levnější, asi jezdí na kanystru s benzínem a zapomínají při svých výpočtech na amortizaci auta. Což je docela důležitý rozdíl - když jedete vlakem, tak si lokomotivu ani vagóny kupovat nemusíte, jsou v ceně jízdného.

+4/−1
17.1.2013 18:09

T23o23m32á67š 48M46o60r60a69v58č19í45k 3677876693275

To ano, ale někdo auto již má. Tzn. v tomto případě jde o to nechat auto hnít v garáži anebo s ním jezdit a nemůžete počítat při rozhodování vlak-auto s čistou amortizací.

+1/−1
17.1.2013 20:10

J25a44n 39M84a16c77e65k 6431650982130

Ano i ne. Čistou amortizaci počítat nemůžete, ale pokud necháte auto v garáži, najedete v daném případě o 2500 km méně, což se projeví menšími náklady na servis, opravy a pneumatiky. A cena auta při prodeji bude s vyšším kilometrovým nájezdem nižší. Myslím, že odhad těchto nákladů 1 Kč/km je rozumný.

+1/0
17.1.2013 22:13

M26i51c75h46a37l 25M24e36č56i51a68r 1360160929915

Individuálna vec je aj to, či niekto má rád šoférovanie a vyžíva sa v hľadaní parkoviska v nejakom neznámom meste, alebo sa radšej niekam vezie v pohodlí vlaku kde si môže v prípade potreby pospať alebo sa najesť.. v aute sa tiež dá spať, ale nie počas jazdy...

+2/−1
17.1.2013 20:39

F23r43a57n91t92i82š92e44k 38N55o81v56á18k 1446577879127

Pane autore, voni sou agent německých a francouzských drah nebo co? Mockrát jsem uvažoval o tom, že pojedu do Frankfurtu nebo  Mnichova na veletrh vlakem, zkoušel jsem najít lístky dva měsíce předem a nikdy se mi nepodařilo přiblížit se cenám, které uvádíte. Zapomněl jste u vlaků uvést časy příjezdů do cílové stanice, protože pokud dojedete někam v 8 večer, asi už toho moc nestihnete a budete muset na místě přespat, což pak kalkulaci značně změní. O cestování ve dvou a více lidech nemluvě.

+3/−3
17.1.2013 17:37

R49a43d44e18k 92J22a80n30a53t60a 9225756554182

Z Prahy do Frankfurtu za 1260 Kč. Z Prahy do Mnichova 489 Kč. Zdroj - e-shop ČD.

0/0
18.1.2013 13:57

T33o90m24á64š 31M85o73r16a29v32č16í46k 3897546683165

Pro hop on - hop off raději používám letadlo. Je asi pravda, že zrovna na této trase vyjde vlak levněji, ale to je tak všechno. Stovky dalších kombinací vyjdou vlakem mnohem dráž a pomaleji. Procestovat Evropu za jedno Euro je sice už dávno pasé, ale i tak je to nesrovnatelné.

0/0
17.1.2013 15:47

L90u98d62ě66k 85N71o58v82ý 2291319753711

Z toho jasně vychází, že pro jednoho je výhodnější vlak, ale už pro dva je to podobné a pro rodinu (nebo víc kamarádů) vyjde nejlíp auto..

+1/0
17.1.2013 15:26

M48a31r80c67e82l 46P58a65v92l79í35k 7111374428239

že výhodnejšie ako lietadlo? ani omylom! v takom taliansku je IC skoro násobne drahšie a človek použije železnicu iba preto, že tam, kam mieri nemajú veľké letisko. a ak zmeškáte ten jediný denný spoj, veziete sa rovnako ako na slovensku hodiny a hodiny!

+3/0
17.1.2013 14:14

B21o12h55u31m35i60l47a 69M23a22j87e31r61o41v41á 4447101194

no zkuste schválně třeba Praha - Paříž;-D;-D;-D

+4/0
17.1.2013 12:42

M11a66r97t51i48n 63V52r95b12a 8220219721600

přesně to jsem zkusil. Dva různé termíny 4 členná rodina, stejný čas dojezdu. Auto - 2,500-3000 náklady, Vlak 420-500 EUR: tedy 3-4x dražší. Ano - když pojedu sám, tak si to umím představit. Už pro dva lidi ale zvolím auto.

+3/0
17.1.2013 16:56

J39a53r58o46m80i73r 98F49a20r10e61k 4662543937

Letadlo tak kolem 4000,- Kč na osobu, doba letu 1:55. Vloni se dalo lítat dokonce za 2500,-.

+1/0
17.1.2013 18:52

B25o96h33u61m44i35l91a 35M74a25j69e63r91o77v39á 4577351574

volte letadlo - 2500 dvě hodiny letuV

0/0
17.1.2013 19:22

B50o60h58u77m13i94l60a 70M10a69j90e65r45o83v92á 4687371984

jedete např.V přes Berlín a trvá to pouhých 16 hodin a to se fakt vyplatí

+1/0
17.1.2013 19:27

P78e60t76r 47H68a13n77y42c76h 3270800302204

ten ůvodní obrázek je na ploše ve 4K luxusní...

+1/0
17.1.2013 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.