Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výlety po Evropě vlakem. Rychle a navíc levněji než autem i letadlem

Kvalita i rychlost cestování vlakem rostou v západní Evropě mílovým tempem a jsou výzvou nejen pro obchodníky, ale i nezávislé cestovatele. Přinášíme vyzkoušené tipy, jak se projet po Evropě třístovkou a neutratit moc peněz. Podíváme se do Berlína, Kolína nad Rýnem, Amsterdamu, Paříže a Marseille.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u38k52á55š 96M19a92c64h 7753950140773

Pozitivni na clanku je ta hromada odkazu, jejichz vyhledani by stalo nejakou tu pulhodinku Googlovani. 

Ty kydy kolem muze brat vazne jen naivka. Samozrejme, ze ten vlak je poradne draha sranda. Uz jen z podstaty veci. K tomu, aby nekde fungovalo prime spojeni, musi se postavit koleje a nadrazi. U letadel muze vicemene letet jakekoliv letadlo odkudkoliv kamkoliv. Takze pokud si vyberete nahodna dve velka Evropska mesta, temer vzdycky dostanete podstatne lepsi cenu letadlem.

+1/−3
21.1.2013 20:37

L13u21b54o71s 64K90a24p28l67a98n 6188339781326

Zajimavy TIP jak levně cestovat vlakem do Skandinávie a v 10 dnech projet skoro 8000 km za cca 15 000 Kc http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/s-interrailem-vlakem-po-skandinavii/

0/0
8.7.2013 8:50

M85i51c61h48a73l 38M61i30l85l24e44r 9786822739692

nedavno jsme procestovali kus Evropy vlakem a moc nam to vyhovovalo. Podotykam, ze jako zamorsti navstevnici jsme meli "sitovku" 1.tridy na vsechny vlaky na 17dni (obvyklych 15 plus 2 dalsi jako bonus). Navic jsme platili pouze za povinne mistenky a vysokorychlostni priplatky u francouzskych TGV, priplatky za luzkove vozy (kabinka s vlastnim WC a sprchou).V ramci sitovky jsme dostali slevy na panoramicke vlaky a soukrome zeleznicni spoje ve Svycarsku a na lanovky.

 V destinacich jsme pak docela klidne cestovali MHD a na delsi trasy delali vylety bud regionalnimi vlaky zdarma nebo denni autokarove tury.

 Vyborna dovolena!!R^

0/0
8.7.2013 9:11


R32a52d71e23k 30N10e56u80m69a20n69n 5652262188275

Demagogie

Článek psal jako obvykle nějaký zelený ekofašista. Autor napsal nadpis a závěr a potom si k němu hledal cestovní relace ...

1) Při cestě letadlem se počítá čas a cena cesty na letiště, při cestě vlakem výletník asi bydlí na nádraží

2) Na letišti musíte být hodinu předem, ale na nádraží asi jen slezete z lavičky na druhém perónu, kde bydlíte a vlezete do vlaku

Pokud jedu vlakem, tak určitě nepojedu posledním spojem MHD.

3) časové relace pro jízdu autem jsou občas kalkulovány na sněhovou vánici, zkuste si to zadat do navigace - nebo snad autor 3 hodiny hledal nejpomalejší cestovní plánovač? 4) na výlet se většinou jezdí minimálně ve dvou, cesta autem se dostává někam jinam 5) cesta je plánována jen pro obyvatele metropolí, stačí bydlet v ostravě, Kolíně nebo i jen satelitu za Prahou a vlak dostává silné časové přirážky 6) naprostá flexibilita auta - pokud odjedu o poslední chvíli, tak jen jedu třeba o 30 minut později - ale neujede mi celý vlak, mohu zastavit kdy chci a kde chci, změnit cestovní plán, možnost zavazadel ...

+2/−3
21.1.2013 12:04

T91o77m87á66š 75Z29e66l89e69n60k82a 3164952359209

V metropolích žije většina populace. Nebo chcete vypočítat samostatně pro každou ves ?

+1/−1
21.1.2013 18:03

M37i14c71h44a21l 67M32i66l89l26e97r 9506652619122

zalezi jak kde. Bez ohledu na financni stranku (s lowcosty a bez zavazadel neletam), osobne davam prednost cestovat mezi Parizi a Londynem Eurostarem pod La Manche, nez letet. Kdyz si sectu cas dostat se z centra Londyna na Heathrow, cekani na letisti po podani zavazadel, let, vyzvednuti zavazadel a pruchod kontrolou (nejsem obcan EU), pak cestu do centra Parize, jsem na tom lepe vlakem, ktery zabere asi jen 2hod 40min z centra do centra mesta.

Take v Italii jsem si vsiml kolik lidi pouziva hodne casta spojeni s Eurostar Italia k cestam Rim- Florencie za 86 minut  nebo Rim- Neapol za 70 minut v naproste pohode, nez letat.

+3/0
21.1.2013 4:30

E61u47n92i60k54a 58D85e51b51s70k36á 3672985753884

Zajímavé, jen kdyby to byla pravda... Nevím jak vznikla porovnávací tabulka. Shodou okolností jsme minulý rok do Marseille letěla - let trval s přestupem v měmecku celkem do 4,5 hodiny i s přestupem a cena za jednu letenku byla 4 400 Kč. Jen musím podotknout, že letenka nebyla zakoupena v ČR. Takže pokud umíte natolik dobře anglicky, abyste si rezervovali jízdenku TGV s dostatečným předstihem (mimochodem cca 3-6 měsíců dopředu se dají jízdenky kpupit za velmi zajímavé ceny) tak přece nebudete utrácet zbytečně peníze v českých cestovkách za letenky....

+1/0
20.1.2013 18:16

E57u73n62i64k87a 47D93e37b13s52k43á 3112245153254

P.S. S letenkou -nejednalo se o nízkonákladovku :-)

+1/0
20.1.2013 18:18

L96u90b49o61s 69K78a25p42l50a61n 6308739841986

Pěkný článek! Autor má pravdu, že úroveň vlaků v západní Evropě je úplně někde jinde. Ano, je to tam dražší než u nás, ale díky výstavbě vysokorychlostních tratí vlaky úspěšně konkurují mezi velkými městy nejen autům, ale i letadlům. A o autobusech ani nemluvě, ty dálkové linky jako u nás jezdí jen výjimečně. A cesta vlakem je samozřejmě pro více osob dražší než autem. Ale mezi velkými městy to není jen o ceně za benzín. Vysokorychlostní železnice je velmi úspěšná a nepotřebuje ani dotace na provoz, více info na www.vysokorychlostni-zeleznice.cz . Jen u nas jsme trochu zaspali.

+1/0
20.1.2013 14:13
Foto

J61i92n90d98ř46i72c98h 97H32u51s16i51č50k36a 2645217694185

Auto je proste auto. Rizeni miluju a cekani ve vlaku na dojezd do cilove stanice by me nebavilo.

Nehlede na tu svobodu kdykoli zmenit trasu, zastavit se, kde chci, kdy chci. Ten vlak muze byt zajimava atrakce. Takovy zazitek jako let balonem, ale jinak bych to asi nepouzil.

0/−4
20.1.2013 11:15

M73a19r38t79i61n 41K86o61u22t34n97i53k 4753617707569

Tak třeba Belín - Kolín se dá pořídit letecky s příručákem za 33 eur s odbaveným zabazadlem za 45 eur a to po celý rok bez akce a to rozhodně není 1700kč zde uváděných a úplně tu chybí autobus, taková relace kolín- amsterdam je pro něj ideální

0/−1
19.1.2013 19:35

M20a92r18t72i39n 24K63o73u80t94n60i58k 4863437147359

A to nemluvím o čase zde uvedeném, protože i na to nádraží se musím nějak dostat a taková relace Paříž - Marseille z ORLY stojí u francouzského národního dopravce po celý rok v přepočtu 1200kč a s odbavením + cestou na letiště z centra paříže nepřekročím čas 3,5 hodiny a to nemluvím o irském dědkovi kde se dá dostat i pod 500kč

+1/0
19.1.2013 19:43

G93e71o53r19g 63K74o52m86b71e63r59e74c 9704201676151

Autore "Kolín nad Rýnem - Amsterdam" prime spojeni existuje a ne ze ne. Lita to napr. Air France (Direktflug, Reisedauer: 01:00 h)

+1/0
18.1.2013 16:10

V91l74a64d46i97m64í96r 66H16a66v60r74á20n20e70k 7356816610117

vlak je skvělý, jen u nás jsme o 50 let pozadu...a dohánět ztráty jízdným není ta pravá cesta...pokud stojí 18 km 32 Kč, přijde mi to hodně, pokud jede 2 a více osob, vyplatí se auto...ale rád bych na dovolenou vlakem, jen je to málo využívané..škoda

+4/−1
18.1.2013 9:26

J65a84n 66Č60e13k98a20l 7839925524744

ono je to jednoduché - pokud ten vlak chcete mít, tak buď to doženete na jízdném, anebo na dotacích, což je ale v důsledku jen rozprostření nákladů na celou populaci plus zaplatíte náklady na státního úředníka...

+1/0
18.1.2013 10:09

T50o39m70á51š 94K16u56c51h57a17ř 3907211618521

Taky jsme si už takhle s manželkou párkrát řekli, že uděláme s děckama sobotní výlet vlačkem třeba do ZOO. Když jsem pak na IDOS viděl tu cenu, tak jsme samozřejmě jeli autem a za ušetřené peníze se najedli. :-/

0/−1
18.1.2013 10:57

R88a49d87e57k 65J33a33n44a56t97a 9605416144922

Vtip je v tom, že vám IDOS neukázal správnou cenu (ani nemohl, na IDOSu nezadávát, kolik a jakých lidí jede!).

Na víkendové výlety s dětmi je skupinová jízdenka SONE ( http://cd.cz/sone ). Případně skupinová sleva ( cd.cz/skupina ).

+3/0
18.1.2013 13:51

T95o81m67á32š 44K69u41c63h40a66ř 3947341468981

To si nepomůžu. Stojí to 250 Kč, jenže pak si budu muset ještě kupovat jízdenky na šalinu. (4x25 + 4x12) Takže 398 Kč za pár Km. To je ještě víc, jak normální jízné IDS.  Ropákem to mám kratší, rychlejší a levnější.

Děti prostě tudum, tudum ... tudum, tudum budou znát pouze z vyprávění.

Ale to, že u některých vagónů padá lidská stolice stále ještě mezi koleje mi asi neuvěří..:-P

0/0
18.1.2013 15:00

R20a74d72e15k 17J24a58n31a36t36a 9285506154812

Tak to už je ale vaše rozhodnutí. Asi vás holt tolik nemrzí, že vaše děti nebudou znát veřejnou dopravu, když se rozhodujete podle rozdílu pár korun. Až budou chtít jet někam samostatně, koupíte hned každému vlastní auto?

SONE se vzhledem k pevné ceně vyplatí, pokud jedete na výlet dále než cca 30 km. Jestli je u vás (ani jste vlatsně nenapsal, odkud kam jste jeli) nějaká IDS jízdenka levnější, tak byste si ho samozřejmě nekupoval.

0/0
18.1.2013 15:18

A63l11e62n82a 60V34e33s88e26l82á 3573841565908

Píšete "šalina", takže Brno a okolí? Jednodenní síťová jízdenka platná ve všech zónách integrovaného systému JM kraje stojí 190 a o víkendu platí pro dva dospělé a až tři děti do patnácti let. A zahrnuje i tu šalinu. 

Ale je fakt, že systém všemožných zvýhodnění a slev je pro člověka, co hromadnou dopravu nevyužívá pravidelně, dost nepřehledný.

+3/0
19.1.2013 10:07

T33o86m35á96š 77Z19a73h55á40l13k92a 7630592907490

Loni v létě se dalo jezdit vlakem 14 dní neomezeně za 990 Kč. :-)

+1/0
20.1.2013 11:41

S87t33e66p72a73n 45T65o30t63h 8698459485128

???? Trochu nerozumim tem poctum v tabulkach... Maji tam PHA-BER Vlak 725, auto 1200, letadlo 2400... Me to zere 5,9/100, to je 35x6*4 - pocitam 400km pro jednoduchost a sem na nejakych 840kc, kdybych pocital 360km, je to 756. ale muzu jet ve dvou,trech,....peti lidech.Ano, mam ve vlaku pohodli, nemusim ridit.ale 360km se da v nemecku udelat za 2 hodky pohodlne jizdy.Mame UL-Gera-Eisenach-Koln-Aachen-Soignies za 6,5 hodiny a je to 857km Prumerka pekne na 131, tempomat na nemecke dalnici na 145. Proste na pohodu za 6,1/100 ve 4 lidech s vecma na 10dni.To je 8,57*6,1*35.Takze ve 4 lidech 857km za 1830.

Co meli za auto, ze se na 360km dostali na 1,5nasobek??To je temer 10l/100.Jenze to se porad bavime o ceste pro jednoho.

+2/−3
18.1.2013 8:44

R21a46d98e20k 73J82a39n93a23t52a 9475746874862

Mám dojem, že coby náklady na cestu autem počítáte jen cenu pohonných hmot.

+4/0
18.1.2013 13:53

G87e60o16r58g 96K65o14m68b78e66r57e87c 9924391716841

ani v Nemecku neudelate 360 za 2 hodiny to je prumer  Ø 180 km/h a uz vidim pri 4 lidech a nalozenym aute tu spotrebu 6 litru pri rychlostech 200km/h aby jste tedy dodrzel ten Ø ;-D

0/0
18.1.2013 16:19

J66i98ř89í 41J72í37š86a 3680272137928

Bayernticket - Autor totálně zapomněl na tuhle vymoženost. Po celém Bavorsku KROMĚ  IC EXPRESSŮ lze jezdit celý den za  15€ na osobu na všech tratích. Skupinově asi za 25 € max. 5 lidí, jestli si to pamatuju. Takže ve skupině se dostanete z Domažlic až do Mnichova za 5€. Stačí?? Nevím, jak dlouho to jede.Ale je to vyzkoušené do Norinberka a z Norinberka do Mch a Regensburgu.

+2/−1
18.1.2013 8:44

S35t83e51p68a22n 88T49o45t46h 8548329155808

no zapomel toho vic. Zapomel, ze tohle vsechno se maximalne vyplati JEDNOMU cloveku, protoze ve 4-5 v aute se naklady na cestu dostanou nekde k 40-50 halirum za kilak. Pokud se teda nejede starou nebo nenazranou pleckou.

+1/−1
18.1.2013 8:46

J68a52n 66Č41e61k85a88l 7109315384844

nejen kromě ICE, také mimo IC/EC a obecně veškeré dálkové dopravy...;-)

Čímž neříkám, že je to k ničemu, i s pomocí Nahverkehr se dá v Německu cestovat velmi dobře...

+2/0
18.1.2013 10:19

R47a83d56i23m 60S72v46o40b93o72d77a 1847366970442

No, vzhledem k tomu, že článek byl o přepravě mezi evropskými metropolemi, Bayernticket by asi moc platný nebyl, ne?

+1/−1
18.1.2013 12:10

A98n52n92a 35V39e43s92e19l71á 3309690551160

Zkoušeli jsme se vlakem dostat do Říma, Paříže, Waršavy, Budapeště. Je to lepší letět nebo jet autem. Je to levnější a mnohem kratší.

+2/0
18.1.2013 0:05

O23n92d14ř54e65j 31V37a41r36o84š73č17á91k 3204187893

Ja se potreboval dostat za kamarady do Splitu z Kosic. Auto jsem nemel, tak logicky bych jel vlakem Kosice-Budapest-Zahreb-Split. Kdyz mi to spocitali tak jsem malem padnul, jel bych to 26 hodin, navic v Budapesti zmena nadrazi a to cele za 4600 korun. Takze jsem letel Kosice-Budapest-Split (Malev) za 3450 a bylo vymalovano. Rano z Kosic a ve 4 odpoledne jsem se uz koupal.

+2/0
18.1.2013 11:24

J66i40ř43í 26K85r46a16m94p97l 4516544746836

to jsou blaboly, vlak ČD není rozhodně levnější než auto. Redaktoři iDnes mají zřejmě lepší ceny než ostatní.

Kupte mi jízdenku do Berlína za 750,- a sním své boty

+1/−2
17.1.2013 23:19

J92a89n 26Č39e98k80a78l 7739395704754

Tak dobrou chuť, chci vidět videozáznam... ;-D;-D

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/vlakem-do-evropy/nemecko/-4078/

+4/0
18.1.2013 10:20

B17o66h26u18m60i31l51a 81M11a81j62e39r21o88v54á 4767851184

jo jo kde jsou ty časy kdy jsem měla režijní jízdenku a lehátko do Berlína stálo 50 korun .....akorát se člověk dostal jenom do NDR a Rumunska. A ted když člověk může, tak nemůže.Rv

0/0
18.1.2013 10:38

T93o56m77a91s 39A38u25g37u68s66t19y29n 6297966431760

metro stoji 2 eura a nezda se mi, ze si muzu zaparkovat pekne vedle radnice ;)

0/0
17.1.2013 20:38

T10o71m72á12š 39Z60e15m49a53n 3145928654825

Za 3E zastavím v Drážďanech 5 minut pěšky od hlavního námestí a 24h.

0/0
18.1.2013 10:08

M56a98r53t19i82n 23N14o53v58o52t72n66ý 7348698535793

Jak tak koukám do celé diskuse, tak všichni, kteří se oháněji tím, že je auto levnější, asi jezdí na kanystru s benzínem a zapomínají při svých výpočtech na amortizaci auta. Což je docela důležitý rozdíl - když jedete vlakem, tak si lokomotivu ani vagóny kupovat nemusíte, jsou v ceně jízdného.

+4/−1
17.1.2013 18:09

T35o56m87á73š 78M23o14r89a54v13č43í51k 3377486353445

To ano, ale někdo auto již má. Tzn. v tomto případě jde o to nechat auto hnít v garáži anebo s ním jezdit a nemůžete počítat při rozhodování vlak-auto s čistou amortizací.

+1/−1
17.1.2013 20:10

J58a54n 22M66a64c19e46k 6831390322510

Ano i ne. Čistou amortizaci počítat nemůžete, ale pokud necháte auto v garáži, najedete v daném případě o 2500 km méně, což se projeví menšími náklady na servis, opravy a pneumatiky. A cena auta při prodeji bude s vyšším kilometrovým nájezdem nižší. Myslím, že odhad těchto nákladů 1 Kč/km je rozumný.

+1/0
17.1.2013 22:13

M29i10c45h14a89l 60M69e27č56i14a91r 1130430949635

Individuálna vec je aj to, či niekto má rád šoférovanie a vyžíva sa v hľadaní parkoviska v nejakom neznámom meste, alebo sa radšej niekam vezie v pohodlí vlaku kde si môže v prípade potreby pospať alebo sa najesť.. v aute sa tiež dá spať, ale nie počas jazdy...

+2/−1
17.1.2013 20:39

F79r62a25n19t26i37š17e79k 57N85o24v25á19k 1146437569707

Pane autore, voni sou agent německých a francouzských drah nebo co? Mockrát jsem uvažoval o tom, že pojedu do Frankfurtu nebo  Mnichova na veletrh vlakem, zkoušel jsem najít lístky dva měsíce předem a nikdy se mi nepodařilo přiblížit se cenám, které uvádíte. Zapomněl jste u vlaků uvést časy příjezdů do cílové stanice, protože pokud dojedete někam v 8 večer, asi už toho moc nestihnete a budete muset na místě přespat, což pak kalkulaci značně změní. O cestování ve dvou a více lidech nemluvě.

+3/−3
17.1.2013 17:37

R84a88d19e97k 52J89a67n31a77t40a 9665516774712

Z Prahy do Frankfurtu za 1260 Kč. Z Prahy do Mnichova 489 Kč. Zdroj - e-shop ČD.

0/0
18.1.2013 13:57

T11o55m67á13š 75M16o41r12a71v37č34í42k 3737556113475

Pro hop on - hop off raději používám letadlo. Je asi pravda, že zrovna na této trase vyjde vlak levněji, ale to je tak všechno. Stovky dalších kombinací vyjdou vlakem mnohem dráž a pomaleji. Procestovat Evropu za jedno Euro je sice už dávno pasé, ale i tak je to nesrovnatelné.

0/0
17.1.2013 15:47

L98u57d55ě71k 20N73o53v79ý 2371729573871

Z toho jasně vychází, že pro jednoho je výhodnější vlak, ale už pro dva je to podobné a pro rodinu (nebo víc kamarádů) vyjde nejlíp auto..

+1/0
17.1.2013 15:26

M47a95r50c37e78l 24P22a69v51l11í66k 7491384818279

že výhodnejšie ako lietadlo? ani omylom! v takom taliansku je IC skoro násobne drahšie a človek použije železnicu iba preto, že tam, kam mieri nemajú veľké letisko. a ak zmeškáte ten jediný denný spoj, veziete sa rovnako ako na slovensku hodiny a hodiny!

+3/0
17.1.2013 14:14

B80o73h20u25m21i29l40a 41M18a94j16e61r36o11v86á 4757131574

no zkuste schválně třeba Praha - Paříž;-D;-D;-D

+4/0
17.1.2013 12:42

M53a64r75t86i95n 62V59r42b41a 8940979891160

přesně to jsem zkusil. Dva různé termíny 4 členná rodina, stejný čas dojezdu. Auto - 2,500-3000 náklady, Vlak 420-500 EUR: tedy 3-4x dražší. Ano - když pojedu sám, tak si to umím představit. Už pro dva lidi ale zvolím auto.

+3/0
17.1.2013 16:56

J42a38r56o71m16i27r 56F46a68r16e64k 4412423727

Letadlo tak kolem 4000,- Kč na osobu, doba letu 1:55. Vloni se dalo lítat dokonce za 2500,-.

+1/0
17.1.2013 18:52

B62o85h67u63m34i63l91a 84M26a51j93e76r56o64v78á 4867441424

volte letadlo - 2500 dvě hodiny letuV

0/0
17.1.2013 19:22

B27o88h72u33m79i38l80a 58M56a21j84e57r20o54v63á 4887961554

jedete např.V přes Berlín a trvá to pouhých 16 hodin a to se fakt vyplatí

+1/0
17.1.2013 19:27

P73e41t73r 36H24a57n21y15c77h 3380690902664

ten ůvodní obrázek je na ploše ve 4K luxusní...

+1/0
17.1.2013 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.