Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emirates chtějí letadlo pro 800 lidí. Plánují tříposchoďové superjumbo

Fronty při nástupu do letadla se někdy zdají nekonečné již nyní. To však není nic ve srovnání s tím, jaké by byly, pokud by se do jednoho letadla mělo vejít až 800 lidí. Takové jsou nejnovější plány letecké společnosti Emirates, která do budoucna chystá tříposchoďový superstroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i73c66h15a84l 87M68i31l34l60e36r 9236872629972

oznameni nekterych aerolinek, ze maji v umyslu objednat do svych flotil A 380, byla ucinena uz v roce 2000. Prvni objednavky byly potvrzeny v 2001. Jako prvni zacaly s A380 letat Singapore Airlines v rijnu 2007 na lince Singapore-Sydney. V nasledujicim roce nasledovaly Emiraty a Qantas. Doposud bylo dodano 92 letadel deviti aerolinkam z celkove objednanych 262.

 Detaily objednavek a dodavek jsou na

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries

+1/0
2.12.2012 14:25

P96e44t22r 70F22r61ý36d38e68k 7349771149983

Cetl jsi vubec muj prispevek?

0/0
30.11.2012 0:56

P60e74t82r 71F54r27ý52d24e30k 7779491639193

Hmm, super, ze me idnes po prihlaseni prepnul na novy prispevek, prestoze jsem pred tim dal "reagovat", neni nad dobre naprogramovany system...

0/0
30.11.2012 0:58

J10o28s88e50f 34P96a34l87a36t20a 1953682721785

desetiletí? to přidejte. není tomu dávno, co airbus vyvinul a380. A nebyl to levný vývoj, nebyl bez komplikací a taky to byla tak trochu sázka do loterie. A zatím jich lítá 9 nebo kolik? Ještě ani nejsou vyrobené ty, co jsou objednané a bude to ještě trvat, než je vůbec vyrobí a sestaví. A emirates už poptávají další, větší letadlo. Sem zvědavý, kdo jim ho postaví:-)

+2/−7
29.11.2012 15:04

L28u45k96á80š 17Š83l68e70h59o77f64e67r 1703199825769

A380 létá cca 90 kusů, což při ceně jednoho letadla kolem 4mld korun není úpl;-)ně málo

+2/0
29.11.2012 15:39

T65o71m17á12š 61K17n48a27i98f79l 6783200337630

Tak .. 380ek létá podstatně víc... :)

A možná se budete divit, ale on airbus souběžně vyrábí 380ky, 340, 330, o řadě 32x nemluvě. Z tohoto titulu opravdu to, že ještě nemá vyrobené ty 380, co jsou objednané, nic neznamená (ostatně, ten stav, že bude mít vyrobené všechny, co jsou objednané nastane za velmi dlouhou dobu - a to v okamžiku, kdy dojde k ukončení výroby).

+5/0
29.11.2012 17:21

M85i12c81h48a34l 78M32i96l41l78e49r 9386672219852

On se asi jeste nedostal moc daleko do sveta;-)

+1/0
2.12.2012 14:01
Foto

D65a35v24i14d 59S54e33b61a69s26t20i95a79n 3802368144585

Emirates je hodně kvalitní aerolinka a dodnes nechápu ten poměr kvalita vs nízká cena...... ale do třípatrovýho letadla bych se musel hodně namazat abych to duševně ustál.

0/0
29.11.2012 12:37

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

M46i95c90h61a85l 32H84o13r53a67k 2394375627322

Opravdu byste na to neprisel ?? Kdyz mate temer neomezene finance z ropy tak by bylo spis s podivem kdyby toho v Emiratech nejak nevyuzili. To co si muzou dovolit Emirates vcetne jejich cenove politiky by si zadna jina aerolinka dovolit nemohla. Nic vic v tom nehledejte, neni to o zadne super managerske praci, zkratka jen o penezich.;-)

+3/0
29.11.2012 17:31

J48a37n 40Č42e54k63a15l 7729195614504

Jako že to dotují??

0/0
30.11.2012 9:53

V22á32c23l82a51v 26S14v74o90b90o71d29a 3341799130380

hlavně aby takové letadlo pak nespadlo... 800 lidí jednou ranou, to by bylo hrozný

+2/0
29.11.2012 12:29

O11n15d85ř93e33j 16Š92r70á67m48e47k 3813490521739

Letadla pro vice nez 800 lidi se delaji uz ted (A380 pro Indii). Kazdopadne by to byl masakr.

+1/−1
29.11.2012 20:03
Foto

V86á38c20l72a10v 71K30a12r51e34š 5626705410761

Hlavni uspech Emirates je smysluplna cenova a obchodni politika, coz vede k vysoky obsazenosti. Na te se take podili kvalita, ktera je ve srovnani s EU a US dopravci o dve tridy vys ...

Posledne jsem planoval US z Prahy a Emirates pres Dubai byly levnejsi nez ostatni pres Londyn/Frankfurt ... Co je lepsi - o 6 hodin vic v pohodli nebo des a hruza s konkurenci ?

+7/0
29.11.2012 11:40

M17i16c62h50a34l 14H66o32r67a27k 2154385517242

Uz jsem to tady jednou zminoval, takze to jen zopakuji i Vam. Takovou cenovou politiku jakou razi u Emirates by jakoukoliv jinou aerolinku polozilo. Oni maji zkratka neomezeny rozpocet a proto nasadili tuto politiku, aby pokud mozno zruinovali co nejvic konkurence, coz se jim i dari, ale to je celkem logicke.;-)

0/0
29.11.2012 17:34

M13i78c32h34a47l 27H84o89r23a17k 2124665797132

Vemte si jen jakou maji flotilu. Oni zkratka nemusi resit to jestli jsou jejich letadla zcela obsazena ci ne. Vsimnete si do jakych vsech ,,der,, posilaji triply ve verzi - 300 , to by si zadna jina aerolinka dovolit nemohla. Nebo to kolik maji letadel a kolik jich neustale objednavaji. Emirates je zkratka kapitola sama pro sebe.

0/0
29.11.2012 17:38

M43a68r69t45i61n 93C60e41r84v40e24n48y 2163638706918

Zkuste si ale taky zjistit jejich obsazenost. At to sejk sponzoruje jak chce, tak prazdni neletaji.

+1/0
29.11.2012 22:31

M66i70c30h15a97l 72M12i38l33l23e90r 9276912549472

kazda aerolinka se ohlizi na obsazenost. Nedelat to by byla ekonomicka sebevrazda.

Emiraty vyhlasuji cas od casu velmi vyhodne akce, aby posadily zadky na sedadla na linkach, kde obsazenost sezonne poklesla.

0/0
2.12.2012 14:04

P67e33t62r 88S98t57e69j76s56k63a70l 3929908194986

Nevite jake jsou duvody uspechu Emirates? Je to levne palivo - alespon co se tyce odletu z Dubaje?

+1/0
29.11.2012 10:31

P20e30t29r 31F50r41ý46d74e15k 7699651409213

Ano, tuhle mylnou predstavu ma spousta lidi...

0/0
29.11.2012 10:47

P47e12t43r 48S39t91e56j24s52k74a70l 3439958934726

No ale to je pomerne vyznamna polozka:

"747-400 může natankovat 215 745 litrů paliva (v ceně asi 1,8 mil Kč)..."

0/0
29.11.2012 10:57

T51o36m78á20š 29K33n12a70i96f70l 6143160317580

Náklady na palivo nejsou zdaleka jediné (a zdaleka ani ne nejvyšší).

0/0
29.11.2012 11:00

R57o28m42a27n 57K38r53a30t31o63c98h62v83í66l 6556577866534

Zdaleka ?, další velká položka je cena samotného letadla, tím to ale končí.

+2/0
29.11.2012 12:38

T47o72m33á77š 90K55n21a87i44f41l 6453770357850

Zdaleka. Tvoří necelou polovinu nákladů na let.  Velmi velkou (a procentuálně vyšší podíl, než cena paliva) činí údržba, přeletové a přistávací poplatky a další podobné věci . Před krizí, když byly ceny paliva na vrcholu, činila cena paliva cca 40% nákladů na let.

Jen pro dokreslení - v roce 2002 byl podíl paliva na nákladech na let pouhých 12%.

0/0
29.11.2012 13:13

T34o65m93á56š 38K26n47a64i28f30l 6153250217660

Ne. Palivem to není... Ono je to dílem bezedné kapsy arabských šejků na dotování - ačkoliv emirates jinak generují celkem solidní zisky.

ale jinak je to prostě povedené image jako luxusní a kvalitní aerolinky (kterými opravdu jsou), orientace prakticky výhradně na dálkové linky (obecně - dálkové linky jsou ekonomicky podstatně výnosnější, než nějaké regionální srandy po evropě), výborné umístění dubaje (jejich základny) atd atd...

+3/−1
29.11.2012 10:58

F48r44a25n48t82i60š68e57k 35V79o37m86á15č69k93a 1227834530

Blbost. Emirates létají i po okolí.

0/0
29.11.2012 11:42

T37o23m37á28š 71K97n29a70i15f82l 6533120727740

No ... zas tak moc ne :) (záleží tedy na tom, co považeujeme za okolí, a co za dálkovku).

0/0
29.11.2012 12:22
Foto

V43á54c48l98a26v 95K93a74r26e76š 5406245290501

Kliknete na Middle East ... a pak mudrujte.

http://www.emirates.com/us/english/flash/route_map.aspx

0/0
29.11.2012 16:21

R20o77m70a16n 45K60r86a97t38o30c71h26v29í22l 6546857146324

Takže, aerolinky by se sami o sobě neuživily ?

S Ethiadem je to stejné ?

0/0
29.11.2012 12:27

M17i61c53h60a31e93l 95M87r58á62č95e60k 3875579780789

Je to komfortem na palubě, který se nedá se žádnými evropskými ani americkými aerolinkami srovnat a je o dvě třídy výš. Stejně jako komfort na letišti a velký počet různých linek.

+1/0
29.11.2012 12:54

D59a36n21i47e66l 21S86p44á25č28i36l 5106765819293

Však si ho mohou dát nechat zakázkově vyrobit...

0/0
29.11.2012 10:17

T40o71m17á17š 66K96n59a56i75f20l 6573120337120

No ... bez urážky a ve vší úctě.. nemohou :) Ani emirates takovu věc nemají šanci takovou věc, jako vývoj letadla , zaplatit :)

+2/−1
29.11.2012 11:00

K77a41r24o46l 49M62e27l73o 3665658941743

Dobra vyzva pre Let Kunovice :-P

+9/0
29.11.2012 10:02

R18o45m12a66n 94K20r75a43t64o87c79h49v22í81l 6106797456364

Emirates,  nyní plánuje letadlo - vždyť Emirates jsou letecká společnost a né výrobce letadel. Obávám se, že to jsou plány neplány.

+1/−2
29.11.2012 9:58

P18e18t62r 42F46r85ý22d62e37k 7299111659153

Romane, jak myslis, ze se vyrobci letounu rozhoduji, jaky typ zacnou vyvijet? Napo vim ti - nerozhoduji se podle toho, jake by se jim libilo.

+4/0
29.11.2012 10:49

T51o21m91á87š 23K53n18a24i47f35l 6893460897610

to je sice pravda - ale on ten nadpis článku (a částečně i jeho text) jsou opravdu docela zavádějící .... :)

+3/−1
29.11.2012 11:01

P73e34t67r 61F47r37ý39d56e86k 7219741979263

S tim souhlasim, ale nejsme na tu uz na idnesu zvykli?

+1/0
29.11.2012 15:08

R54o42m82a56n 41K97r81a38t38o29c92h85v36í36l 6226707816724

Petře, jasně nejdřív si v Emirates řeknou nám by se líbilo letadlo o rozpětí 120metrů, poháněné 8-mi motory. S tím zajdou do Airbusu nebo Boeingu a tam jim řeknu do roka to tady máte.

+1/−1
29.11.2012 12:24

P95e56t34r 47F37r68ý66d63e38k 7759931349803

Ne, takhle to nefunguje. Kazdy vyrobce dopravnich letadel jeste pred spustenim vyvoje dela pruzkum trhu a soucasti toho je i diskuze s velkymi klienty o jejich predstavach o budoucich potrebach. Z toho pak vyrobce usoudi, jaky druh letounu by mohl mit v predpokladane dobe EIS a dal komercni uspech (bere se samozrejme ohled na dalsi veci - konkurence atd.). Emirates je pro Airbus vyznamnym klientem a kvuli nim zmenili specifikaci A350-1000. Pokud EK projevi o nejaky typ vazny zajem, Airbus o tom bude rozhodne uvazovat, i kdyby meli nabidnout treba jiny kompromis.

+2/0
29.11.2012 15:13

A22l25e37x63a81n64d78r 58K47o17s32t45k14a 5749746219116

Ale funguje. Když přijdou Emirates jakožto nesmírně významný zákaznník s návrhem na vývoj a výrobu ještě většího letadla, tak na to napřed nastoupí tým inřenýrů a až pak se začne airbus opatrně ptát dalších dopravců, jestli budou mít také zájem. Šejkové totiž navzdory celosvětové krizi platí na dřevo. A mimochodem, ono by patrně šlo dát dost rychle dohromady nějakou zvětšenou verzi A380. Což je mnohem levnější, než vývoj komplet nového letadla.

0/−2
29.11.2012 17:17

P27e85t14r 48F78r51ý91d16e14k 7239881769693

Kdyz sis vubec neprecetl, co pisu, tak to tu jen ztracime cas...

0/−1
30.11.2012 0:58

D16a43n13i48e79l 70U97r72b40á16n13e23k 6587488119128

Koukám, že si to představujete jako Hurvínek válku... Zvětšená verze? Letadla nejsou trakaře. Aerodynamika, pevnost, motory, podvozek atd. Jen tak udělat "zvětšenou" verzi A-380 fakt nejde, věřte mi.

+1/0
5.12.2012 4:52

R33o93m91a52n 36K58r17a30t41o43c72h44v56í76l 6506887806764

Vždyť A380 má maximální kapacitu 800 lidí, ale nikdo ji nevyužil !!

Taková kapacita se dosáhne tak, že na palubě bude jenom ekonomická třída.

+1/−4
29.11.2012 8:41

P11e88t41r 65S93p14á22l38e85n79k10a 2343302135907

A proto je potřeba nebýt slepý a umět číst.V článku se jasně píše, že chtějí zachovat třídy. Pane bože, za co ho trestáš...

+9/0
29.11.2012 8:49

R14o80m28a96n 33K43r57a36t81o16c46h97v63í25l 6626647246424

Sorry, to jsem přehlédnul.

0/0
29.11.2012 9:02

T80o47m22á69š 66K10n86a40i96f71l 6373300177230

ale jo - tu maximální kapacitu 800 jedna aerolinka využila.

0/−1
29.11.2012 13:14

R69o53m52a95n 31K90r56a42t52o62c58h58v57í16l 6576237336254

Která ?

0/0
29.11.2012 13:21

T85o91m48á65š 78K43n23a28i19f91l 6453850977610

aha.. tak už žádná .. jsem zapoměl její jméno, tak jsem musel trošku hledat.. a při tom jsem našel, že letos na jaře tu objednávku zrušili .. Air Austral měl objednané 2 v konfiguraci "full economy" s maximem sedaček.

0/0
29.11.2012 13:29

P98e33t37r 19K71o65s42i32k 7846485933587

ja mam pocit ze Japonci, asi ANA, to tak maji nebo chteji mit pro vnitrostatni dopravu

0/−1
29.11.2012 13:55

M20i17c51h80a81l 83M47i22l43l25e73r 9136742189812

Air Austral je francouzska aerolinka se zakladnou na Reunion v Indickem oceanu. Mela v planu velkolepe rozsireni spojeni po ruznych destinacich v oblasti Indickeho oceanu, do Francie, Australie a do Tichomori - Nove Kaledonie. Pak se octla ve financnich nesnazich, nemohla platit za objednane 2x B777 a odlozila objednavku tech dvou A380.

0/0
2.12.2012 14:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.