Diskuze

Bezpečné létání? Čtyři z deseti pilotů usnou v kabině, ukázal průzkum

Mnohým cestujícím v letadle by se asi přitížilo, kdyby věděli, že pilot během letu nekontrolovaně usnul. Nejnovější průzkum Evropské asociace pilotů ukázal, že čtyři z deseti pilotů neplánovaně během letu usnou. Třetina z nich pak uvedla, že při probuzení zjistili, že usnul i druhý pilot.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V94ě32r85a 48B16e46n39o60v39á

21. 11. 2012 17:14

Vážení, ale to spaní je docela dobře placené, jak u pilotů tak i u našich politiků, že by šlo o nový trend?

0 2
možnosti

Spí, protože při autopilotu, nemají nic na práci. Statistiky jasně ukazují, že se v podstatě nic neděje. Výjimečné pády letadel jsou stejně, když jsou piloti vzhůru.

1 0
možnosti

M96a96r16e95k 32H23r93u21b61y

21. 11. 2012 10:59

Chrapou, protoze nemaj nic na praci. Mohli by treba prebirat hrasek a cocku ;-)

2 2
možnosti

Hmm tak si schrupnou, když mají zaplého autopilota. Od toho je to taky autopilot, aby si pohlídal kurz a výšku. Jiné letící letadlo zaznamená dřív radar, než pilot na vlastní oči uvidí. Zatáčky, ze kterých by se dalo vyletět ani stromy či mosty, do kterých by se dalo narazit nad atlantikem nejsou.

Nakonec ... ten živák na mašině potřebujete jenom když jedete nad 100 km/h a taky jenom v ČR. U takového TGV se fakt na živák nejezdí.

1 1
možnosti

J41a13n 39N73o61v60á26k

20. 11. 2012 22:04

No ono to s autopilotem je asi dost nuda. Mě byla vyprávěna historka, že piloti odstartovali a pak ke kniplu posadili kamaráda, co měl zkušenosti max s větroněm a šli dozadu hrát karty. Potom, co se s tím hodinu pral přišli, vypnuli autopilota a přistáli.:-)

A jinak mi ten článek připoměl jeden "propagandistický" dokument od "lháře a komunisty" M.Moora, kde se mimo objevil příběh velké letecké havárie. Při přehrávání záznamu hovorů v kabině z černé skříňky se ukázalo, že piloti se těsně před smrtí spolu bavili o tom, jak jsou unavení a jak to nedávají. Havárii už potom nedokázali zabránit a zemřeli (a s nimi i kopa cestujících).

0 2
možnosti

E77d58a 14D10r55á35b40e96k

21. 11. 2012 12:04

To je nesmysl, protože autopilota by ten větroňář přapral a pak by měli "piloti" docela problém ;-DRv P.S. Přistání by zvládla automatika také, klidně jste tu svou smyšlenou historku mohl ještě víc vyšperkovat ;-D

1 2
možnosti

Já to říkám pořád, vykopněte lidi z letadel, aut i lokomotiv a šoupněte tam počítače.

.

Počítač nespí, počítač se nemýlí, počítač rozhoduje ve zlomku nanosekund, počítač má komplexní přehled o tisících proměnných...

.

Já bych do autobusu/auta/letadla řízeného počítačem nastupoval mnohem radostněji, než když tam sedí nějaký šedesátiletý děda před infarktem ;-D

0 14
možnosti
Foto

při běžném linkovém letu by to počítač určitě zvládl bez problémů. Při manévrování už ale bude lepší pilot. Aspoň pár let. V USA už máte povolené v několika státech robotická auta, takže se výzkum na tohle téma rozběhl naplno (protože to už nikoho nelimituje) a to znamená že se v tomhle ohledu brzo dočkáme velkého postupu.

1 1
možnosti

Do kabiny nejakou peknou letusku, aby je udrzovala ve stavu bdelosti

3 1
možnosti

Nejlepší řešení by asi bylo, aby se společnosti přestaly chovat jako pokrytci a prostě jednoho z nich nechali legálně pohodlně spát, zatímco by dost pečlivě ohlídali toho druhého aby si šlofíka nehodil také. Při správném nastavení by ho podle mě piloti neobcházeli, protože rozumní lidé rozumná opatření respektují.

19 1
možnosti

tak pozor, ono se dneska legálně spát může, akorát na to potřebujete mít dva bdělé v kokpitu, a to může být problém.

5 1
možnosti

NO hlavně že neusnul i autopilot!

7 1
možnosti

Chtělo by to tlačítko zvané "živák", jako mají lokomotivy. Pokud ho strojvůdce po zaznění bzučáku nestiskne, vlak se zastaví.....R^

8 4
možnosti

tak hlavně aby nezastavilo pak letadlo

20 1
možnosti