- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nebezpecny slon by mel byt zastrelen.
Za par let si na to vzpomenou jako usmevnou historku...
bolavé zuby dokáží s náladou každého tvora pěkně zacvičit...
Souhlasim s panem Novakem, v rade dalsich zemich muzu jet sam. Je to proste nesmysl, ktery jsem na idnes cetl uz nekolikrat. Vyhoda v JAR je, ze vsude jsou srozumitelne ukazatele a mapy, kvalitni silnice. Krom toho lze snadno zjistit, kde jsou zvirata. V JAR lze take mit pruvodce. Rozdil od zminovane Keni je v tom, ze pruvodci v JAR prehradi cestu, aby zvirata mohla nerusene prejit, zatimco v Keni jsou ochotny najizdet do lezicicich zvirat, aby si je turisti mohli vyfotit ve stoje ....
Tak s Aveem by me nikdo na safari nedostal... A pochybuji ze bych se odvazila tam jet sama, bez pruvodce, navic vlastnim autem... Ciha tam tolik nebezpeci, vcetne slonu samotaru, hmyzu a dalsich potvor na zemi, ze ani nahodou. Navic pruvodce ma jinou vyhodu - upozorni cloveka na veci, kterych by si jinak nevsiml.. DIky nemu jsme v Keni videli lvici s mladaty schovanou v rosti.. UZASNE
s průvodcem je to nebezpečí stejný jako bez něj, slon váží několik tun a ani sebelepší 4x4 nemá šanci, v drtivé většině se autům nikdy nic nestane a nestalo
Jenom pro zpřesnění posledního souvětí - nejen v JAR si vystačíte s mapou a vlastním/pronajatým autem - totéž jde i v některých parcích v Botswaně a v Zambii, takže džíp s průvodcem je sice výhoda, ale ne nezbytnost (jen to auto musí mít často poněkud jiné parametry než chrastítka na fotkách).
ikdyby jeli "dzipem" - obecny nazev pro terenni auto - dopadlo by to podobne. Slon Africky - 6-7 tun. "Dzip" - kolem 2.5 tuny...+naklad do 3.5tuny. Porad je to 2x tolik.