Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnostní pásy jsou na nic, ať lidi stojí, prosazuje šéf Ryanairu

Bezpečnostní pásy v letadle jsou zbytečné, při havárii pasažéry stejně nezachrání. Před několika dny to opakovaně po nějaké době znovu začal tvrdit kontroverzní šéf Ryanairu Michael O'Leary, který usiluje o povolení letů vstoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15i41c69h96a70l 85M43i77l92l48e30r 9436732259102

Par diskuteru, kterym jsem dole odpovedel, nechape, ze letani letadlem neni o luxusu, ale o bezpecnosti.

Klidne si lette s nizkonakladovkou kde chcete setrit a vyhovuji vam podminky, chleba s rizkem nebo pastikou v kapse a s malou prirucni taskou, kdyz nechcete kupovat balicek sluzeb nabizeny regulerni aerolinkou.

Na bezpecnosti pasazeru by ale nemela setrit zadna aerolinka registrovana u IATA. Cestovat v letadle na stojaka/ sedet na zemi bez upoutani pasem je hazard se zdravim a bezpecnosti pasazeru. Vubec nejde o vydrzeni stat 2 hodiny, ale o to, co se behem tech 2 hodin muze prihodit.  Tvrzeni, ze pas vas pri havarce nezachrani je umyslne zavadejici protoze takovych havarek je nastesti malo. Nejcasteji se setkavame s turbulencemi a necekanymi propady letadla, kde prave pasy hraji podstatnou bezpecnostni roli.

Porovnavani s evropskymi super-expresy je smesne protoze jste zapomneli, ze vlaky se nepohybuji ve 3 dimenzich ani nebrzdi se stejnou intenzitou jako letadlo pri pristani.

+2/0
21.11.2012 1:02

M93a68r91t20i56n 85P72r68a53v76d62a 8901538658387

Ono ale právě to "cestování v letadle na stojaka", nebude doslova na stojaka bez upoutani pasem, viz

http://cestovani.idnes.cz/podivejte-se-jak-se-bude-letat-na-stojaka-prvni-navrh-z-dilny-airbusu-1ig-/kolem-sveta.aspx?c=A090720_124102_igsvet_tom

0/0
14.12.2012 10:04

T53o60m 63K38r50a60u10s 2943180352663

Podle vysledku ankety je jasne kdo ma sockovskou naturu;-D

A ze jich v Cesku neni malo.

+2/0
20.11.2012 23:12

M54i71c35h81a68l 53R11i23m13b18a94u83e82r 4349115423667

Je zbytečné, pomalé a drahé přistávat v cílové destinaci, prostě by měli otevřít pumovnici a lidi nad cílem vysypat. R^

+2/0
19.11.2012 1:06

T25o11m93a64s 15H13a91c54e70k 6424147625687

Nebezpecny precedent!

Je to soukroma firma, muze si bojovat za co chce. Pro me za me at udelaji ze zensky si tam litaj zadarmo kdyz podrzej kapitanovi. To je jeho obchodni politika. Z ceho mam ale hruzu je aby se z toho nestal precedent a za par let to nebylo "standard" a to co je dnes standard nebylo "luxus". Prikladu je bohuzel az moc. Sehnat dnes v CR kvalitni jidlo je nadlidsky ukol, vsichni davaji prednost o par korun levnejsim smejdum - ale ty jsou dnes uz na urovni co byvaly ty originaly. Mam strach co bude s autama kdyz vidim nastup cinskych plechovek. Spotrebni zbozi - no pro me za me, tak ho budu kupovat kazdych par let znova, alespon to bude "nove" a neokoukane, ale jak jde o zdravi nebo bezpecnost (jidlo, auta, letadla) tak tam vazne tenhle skluz nechci. 

Verim ze kdo lita casto tak se mu tenhle pristup take nelibi.

+4/−1
16.11.2012 6:50

S76t59e28p19a17n 29T27o83t68h 8268319415498

bohuzel ma pravdu...pasy v podobe, je v letadlech jsou, nemohou nic zachranit, leda zhorsit. Proc se asi v autech delaji vicebodove pasy a v letadle jen pres bricho?? A jestli by mel nekdo chut cestovat na stojaka, tak proc ne?? Stal sem ve vlaku z Ostravy do Prahy 3.5 hodiny a stalo me to pres 300 v dobach, kdy byl jeden dopravce a urazil sem necely 400kilaku. Po Evrope do 500kc bych to na stojaka risknul taky.

+2/−5
15.11.2012 13:34

T52o68m54a66s 36H97a62c50e20k 6644597175307

Nema pravdu a ani vy ji nemate. Pasy zachranili uz mnoho zivotu pri ruznych situacich, jak na zemi tak ve vzduchu. Vicebodove pasy - piloti maji 5ti bodove, takze ty jenom tribodove v aute jsou podle vasi logiky taky na prd. 

Jinak samozrejme pokud se par raplu najde co tak chteji cestovat - proc ne, pokud si zajisti pojisteni aby jsme pak pripadne mrzacky z vlastni blbosti nemuseli my pracujici zivit. Jenom aby z toho nevznikl nebezpecny precedent.

+5/−1
16.11.2012 6:13

P77e76t98r 39S79p98á54l35e87n96k56a 2503242565187

Čtyřbodové.

0/0
16.11.2012 14:44

J81a76n 79G46a85l70t 9231302893458

.... jojo protože máme socialistické centrálně plánované zdravotnictví tak tím budeme ospravedlňovat omezování lidské svobody .... budem přikazovat kolik a čeho kdo může sníst, jak často musí cvičit, kouření a alkohol samozřejmě zakážeme a kontaktní sporty samozřejmě taky ...

0/−1
17.5.2013 14:58

T18o12m67a86s 24H19a17c54e56k 6214967155917

He, trosku pozdni rekace. Navic asi ne na muj prispevek. Ja jasne rikam ze pokud nekdo takto cestova chce, tak at klidne. Ale at si zaplati svoje (nesocialisticke) pojisteni. Ja chapu ze jsou mezi nami lide rozumu mdleho, kteri vyznam pasu nechapou a ani nikdy nepochopi. A ani nechteji poslouchat nekoho kdo tomu rozumi. To je fajn. Ja jen nechci aby se to rozsirilo jako "normal" i k beznym aerolinkam. Navic je to vec ktera ovlivni i ostatni. Nepripoutane individuum muze zabit i toho kdo se pripoutal. Obecne vidim jakekoliv zlehcovani bezpecnostnich pravidel jako cestu do pekel. Takove to Cimrmanovske setreni - (A) kdyz je v tovarni hale tolik zarovek, tak se nic nestane kdyz jednu vysroubujeme. Zpet na (a), diokud nezustane jen jedna nebo zadna zarovka.

+1/0
20.5.2013 0:58

M27i90c60h50a96l 43M65i69l79l56e48r 9936122819822

zase jeden, ktery kouka jen na penize, aby co nejvic usetril Rv

Porovnavat vlak a letadlo na stojaka je jak porovnavat jablka a pomerance.

+1/0
20.11.2012 23:21

P36e82t90r 15M85a18r89š63o46u33n 5295198426416

recyklovaný výrok jako reklama do medii? super, opět se o mne mluví. a mám reklamu zadarmo, ještě že mi na to ti novináři vždycky skočej :-P

+2/0
14.11.2012 20:57

D16a12n 60S69v78o74b54o68d79a 9610790925116

PROTI :

Pri vetsich tubulencich nebo nejakem drsnejsim pristani by mohlo dojit ke zranenim.

Cena letenky by sice mozna 1 Libru byla ale k tomu jeste letistni poplatky

PRO : 

souhlas s havarii ze tam ten pas cloveku nepomuze

dobre prirovnani s vlakem kde clovek mit pas nemusi

+2/−1
14.11.2012 9:39

S51t41e87p40a74n 24T15o71t73h 8848239235858

obzvlaste treba rychlovlak ICE 1998

+1/0
15.11.2012 13:50

M41i81c70h86a59l 20M45i59l47l24e42r 9906502229132

ty jsi v nejake letecke havarce byl, ze tvrdis, ze pas nepomuze? Ne kazda konci smrti vsech pasazeru a ti kdo pri takove se neriti nekontrolovane po kabine protoze nejsou pripoutani, maji lepsi sanci preziti.

0/0
20.11.2012 23:23

M60i38c32h35a33l 38M95i61l93l90e41r 9786662269102

argumenty PRO nejsou dobre promyslene.Rv

V mnoha havariich, kde pasazeri letadla prezili, mely pripoutane osoby vetsi sanci vyvaznout zivi a s mene zranenimi, nez nepripoutani, ktere naraz katapultoval bud nahoru hlavou do skrinek nebo chodbickou dopredu, treba hlavou do letuscina kovoveho vozejku. To jsou dokumentovane pripady.

Prirovnani s vlakem vubec nesedi, protoze vlak nebrzdi ve stejne rychlosti, smeru a case jako pristavajici letadlo...ani Eurostar nebrzdi z 300km/hod na nulu za par vterin a take ne tri-dimenzne jako letadlo, ale dvoudimenzne.

Ve vlaku take nehrozi naraz hlavou do skrinek a lebecni ci paterni zraneni, protoze vlak nema ve zvyku se neocekavane propadnout o nekolik desitek ci v horsim pripade i stovek metru. Letadlo ano.

+2/0
20.11.2012 23:48

J39a85n 84G64a60l67t 9361962893928

vzhledem tomu jak casto se neco takového stane májí ty pásy asi takový ekonomický smysl jako kdybychom povinně museli každý den neprůstřelnou vestu kvůli hrozbě terorizmu...

0/−1
17.5.2013 15:00

M42a90r16t80i49n 25K42o33n63e59č69n33ý 4840899607173

A proč má vlastně letadlo plášť? Je to hrozně těžký a zvyšuje hmotnost letadla a cenu letenky. Když se nebude lítat výš jak 3000m můžou lidi sedět pěkně venku pod sluníčkem. Vlastně stát teda. Letenka za 50 pencí a prodá se to určitě líp, jak na letadlo s pláštěm. Pilot stačí jeden, to se taky nikdy nestalo, že by druhej pilot dostal infarkt že? To jsem zvědavej, jak by to pak ti zbylí lidé řešili. že by si otevřeli google a mrkli jak se řídí letadlo?

+3/−2
13.11.2012 23:13

L53u74k34e 65V28o14j80t79ě96c41h 7613645370487

a při turbulenci budou pasažéři létat kabinou?

+4/0
13.11.2012 23:12

J10i69ř95í 37M42a45c62e69k 3875195904621

Myslíte turbulence, které má ten pán v hlavě?

+1/−1
14.11.2012 8:03

S34t92e45p78a26n 60T79o70t17h 8288539255678

zazil sem nekolik turbulenci a zadna nebyla takova, aby to telo neustalo. Aby telo "letalo" musela by ta turbulence trvat nekolik vterin volneho padu a to nikdy neni, protoze pak uz by nastavala s plnym letadlem spise katastrofa.

0/0
15.11.2012 13:36

T76o72m11a10s 69H28a10c70e98k 6324317335247

Ale ze jste letel jednou letadle jeste neznamena ze jste sezral vsecku moudrost sveta. Blabol o tom ze aby telo letelo je potreba nekolik vterin volneho padu se mozna da pochopit od 4leteho ditete, ale ne od nekho kdo ma za sebou fyziku zakladni skoly. Hned dalsi blabol ze to nikdy neni ani nema smysl komentovat a ze by pak nastala katastrofa je take jen o tom ze o dane veci vite uplne kulove. Proc mate takovou chut diskutovat o necem o cem evidentne nemate ani paru a ani na to nemate vedomosti?

Ja jsem dvakrat poslepu presel nasi silnici, toz to by teda muselo bejt aby me neco prejelo, tak muzeme vsichni chodit pres magistralu poslepu. To je Vase logika.

+2/−1
16.11.2012 6:07
Foto

M93i32c74h17a21l 64Ř77e19h22á27č55e13k 8945817488

Turbulence není volný pád. V turbulenci působí vzduchová hmota na letadlo nebo jeho část nad rámec gravitace. Stačí, aby byl letadlu pohybující se vzduchovou udělen impuls, který posune letadlo o 2 metry dolů, a nepřipoutaní lidé narazí hlavou do stropu, protože lidé poletí dál setrvačností původní trajektorií uvnitř letadla, které směr letu změnilo.

Zkuste ustát třeba turbulenci, kdy levé křídlo je ve vzduchové hmotě pohybující se rychlostí 1500 fpm nahoru (a to není zas tak moc), a pravé křídlo ve vzduchové hmotě, která se vertikálně nepohybuje.

+1/0
16.11.2012 12:33

M75i67c38h62a76l 83M26i77l84l96e85r 9196312449332

"zazil sem nekolik turbulenci a zadna nebyla takova, aby to telo neustalo."

;-D jo, pan je zkuseny cestovatel, to je videt!

Protoze mezi tvymi par zkusenostmi nebyla oskliva turbulence jeste vubec neznamena, ze mas pravdu. Kdyz se letadlo nahle propadne o par desitek ci par stovek metru- a ze se to stava- nepripoutani pasazeri skonci hlavou ve strope /stropnich skrinkach a pak je z paluby odnaseji v nositkach, krev jim tece z ran na hlave, maji obvykle otres mozku, krk musi byt fixovany nakrcnikem kvuli potencionalnimu zraneni krcnich obratlu. V extremnim pripade mohli utrpet vazne zraneni patere vedouci k para- nebo quadruplegii, existuje i moznost rozstipnuti lebecni kosti a poraneni mozku. To vubec nemluvime o havarce, jenom silne turbulenci a nahle, relativne male, ztrate letove vysky.

Ono by to chtelo trochu myslet, nez jeden ze sebe zacne delat hrdinu jak nepotrebuje pasy!

0/0
20.11.2012 23:38

M31i46c56h93a37l 65T75u83t53k45o 6142129989628

Tak to mu preju at to otestuje sam a Letadlo at vbehne do vzduchovy kapsy, s letuskou to prastilo do stropu letadla a spatky na zem, zvysek letu odsedela se zlomenou nohou, von by si to asi zaslouzil take.

+5/−1
13.11.2012 21:24

J88a81n 23V24o14t88o60č56k62a 8932610268

a že jí ten pás v tomhle případě pomohl, viď ;-D

+2/−1
14.11.2012 17:15

T48o57m39a35s 66H90a98c90e82k 6324807585357

Letusce ne, ale tem ostatnim x set cestujicim asi ano.

+1/0
16.11.2012 6:16

M53i48c12h61a77l 32M47i22l74l85e43r 9956362179292

8-oletuska nebyla pripoutana, prave proto to s ni tresklo do stropu.

Ostatni pasazeri byli a proto se jim nic nestalo. To ti nedoslo? Pritom stacilo jen trochu vic premyslet!

0/0
20.11.2012 23:53

M28i42c85h10a41l 42N13o58v45á95k 4155773457173

No vidíš a ty bys musel zbytek cesty odstát, protože nemáš sedadlo :D

+1/0
15.11.2012 11:12

T63o96m97a90s 42H55a63c16e17k 6594417835937

Ale fuj, podle Stepana Totha jste si tohle jen vymyslel, a co jsem ja zazil jsem vlastne nezazil, protoze nam prave nazorne vysvetlil ze tohle se nikdy nemuze stat. ;-D

+1/0
16.11.2012 6:17

R11o44b64e49r32t 93H72o82m62o13l48k72a 2350222152981

Samotná cena letenky je stejně úplné minimum z celé ceny letecké cesty, takže by to zas takové ušetření nebylo... Ale na dejme tomu hodinový let do Paříže bych do toho asi šel :-)

0/0
13.11.2012 20:53

S13t42e36p41a44n 38T77o79t97h 8378269855728

v nasem okruhu je dost zemi, kde by se to vplatilo uplne s klidem. Londyn, Paris, Rim, Berlin, Frankfurt, Koln, Viden, Blava, Poprad, Warsawa, Pest a verim ze do dvou hodin letu je to v klidu. Navic si batuzkar v klidu sedne na zem a je to.

0/0
15.11.2012 13:39

M78i78c91h80a10l 29M64i43l61l50e37r 9226222899242

Ale houbelec!Rv

Ze letis na kratkou vzdalenost vubec nezarucuje, ze te nepotka turbulence a neskoncis palici ve stope. Tyhle nizkonakladovky jsou navic na kazdy extra vydaj jak certi. Jen aby nemusely platit delsi parkovani na letisti, jsou pripravene vzletnout do vylozene psoty a vzit to primo pres nejhorsi usek protoze zdrzeni nebo prodlouzei cesty obletavanim bourky je stoji penize.

0/0
20.11.2012 23:59

M45i86c93h81a38l 93M12i60l38l50e66r 9686982359712

sezeni na zemi te take neuchrani od trisknuti hlavou do stropu.

Kdyz si tak procitam co jsi tu napsal za nesmysly, napada me, ze te nejaka ta predchozi turbulence zasahla mnohem vic, nez si uvedomujes;-);-);-)

0/0
21.11.2012 0:01

P51a94t44r65i75k 40H68o92r43á40č15e78k 6476977749902

Při turbulenci spadnu na zem odřu si "něco" a z Ryanair vysoudím majlant.Paráda

0/−1
13.11.2012 20:51

S17t25e64p89a83n 91T39o91t89h 8508839895298

verim tomu, ze na smluvnich podminkach bude, ze ses mel drzte a tys to neudelal, takze pesek ;-)

0/0
15.11.2012 13:41

O70n77d96r74e61j 24B64o70c27e55k 3586682562356

Ten samej článek tu byl už před rokem, tak zase napřesrok nashle :-)

+8/0
13.11.2012 20:49

J88a94k63u95b 81D90o52l91a77n91s20k17ý 5617210524367

Hodně štěstí při turbulenci... Taky bude muset ubýt zavazadlového prostoru, aby se tam cestující vlezli na výšku. To je ale asi jedno. Za 1 libru nebude stejně povoleno žádné palubní zavazadlo kromě dámské kabelky. Pokud bude let trvat hodinu, taxe to asi ustát dá (za příznivých podmínek), akorát před vzletem, po přistání a okolní manévry to můžou prodloužit klidně o další hodinu. Raději bych dal na zem koberec, před letadlem vyzout boty, navlíct pantofle a sedět na zemi na polštářku :)

0/0
13.11.2012 19:41

D83a49v28i18d 52P20e43š10e49k 3333231758510

kdyz dokazou stat zamestnanci u pasu 8 hodin kazdy den, tak proc bych 1x rocne nevydrzel stat 4 hodky na dovolenou a 4 hodky zpatky? 

A jestli ma se mnou spadnout letadlo, tak verim ze pri mem stesti by mi ty pasy opravdu nepomohly, takze se klidne necham zavrit do nejake koje a na dovolene zustanu za usetrene penize o 2 dny dele. Ja bych byl spokojeny!!

+1/−8
13.11.2012 19:38

M54a47r43t35i33n 81K66o11n55e30č92n47ý 4790359157953

ve dvou by jste ušetřil 1400 Kč, kde za to zůstanete o dva dny déle? leda v dřevěný chatce v čechách u rybníka ;-D

+5/0
13.11.2012 23:17

S68t14e57p18a15n 13T31o83t16h 8168799515528

a to si myslis, ze si vtipnej?? V londyne se da sehnat ubytovani od 500kc...v parizi od 1000, Rim od 900... takze ja klidne ozelim sezeni a zustanu o den dele.

+1/−1
15.11.2012 13:49

M62i80c51h29a78l 12M49i64l69l27e85r 9286532279482

priklad ceskeho pastickare, ale pozor - s nizkonakladovkou tech pastik moc neprovezes;-D

0/0
21.11.2012 0:03

T72o86m59a71s 62H74a44c36e53k 6714937465417

Nojo pri Vasem stesti a tom ze jste asi v zivote neletel Vam ponekud unika ze ty pasy tam jsou hlavne pro situace jako je start a pristani a turbulence. Tyhle deje jsou mnohem castejsi nez ze letadlo spadne z 10km na zem (kdy opravdu pasy nepomuzou). Letam celkem pravidelne a casto a kdyz vyjdu jen z mych zkusenosti tak ja bych do letadla bez pasu nevlezl a navic ja jsem pripoutany celu dobu co jsem v sedadle. Uz se mi to vyplatilo. 

Jinak diky lidem s Vasim postojem - "no sak ja nemusim pravej sejra, dam si moucnej blivajz ale zase si ho muzu dat o 20deka navic a jsem spokojeny" - je dne v CR problem sehnat kvalitni potraviny, protoze uz se za normal berou tyhle blivajzy. Dekujeme.

+1/0
16.11.2012 6:28

D49a74v59i30d 14P77e39š66e38k 3153351938280

samozrejme letam letadlem a prave proto bych vyuzil levejsi alternativu. Take letam s pasy, kvuli turbulencim a jsem si jisty ze by i ona kabina mela takoveto zabezpeceni.

Co se tyce toho jidla, tak michate  dve rozdilne veci dohromady. Zatimco u dopravy si temer nemuzete vybrat, tak u jidla ano. A musim s Vami souhlasit, ze to co se tady prodava neni k jidlu. Proto si ovoce a zeleninu pestuji sam, maso nejcasteji nakupejeme jako sirsi rodina ve velkem primo od reznika bez zprostredkovatelu. A srovnavnavat nejen potraviny, ale treba i vodu z vodovodu se zapadem proste nejde. 

Stojim si za nazorem, ze jsou veci, na kterych se da setrit (doprava, obleceni, dybleni), ale to co clovek ji je uplne jina kategorie (proto jsem zastancem nizsiho DPH u potravin, aby i ty nejkvalitnejsi byli k dostani za "lidove ceny" a jejich producenti byli ziskovi). Muj zivot je pro spolecnost prilis cenny na to abych do sebe rval eidam za 10kc a riskoval vic nez je zdravo.

0/−1
16.11.2012 8:34

M48a86r89e29k 83T77ů65m67a 4432918906792

Nechci nic přivolávat, ale Ryanair si už tímhle docela koleduje. Ať šetří na čemkoliv, pokud si myslí, že jím to přinese víc peněz. Ale rozhodně by to nemělo být na úkor bezpečnosti pasažérů...Rv;-D

+2/−2
13.11.2012 19:30

M98a16r16e91k 34T39ů55m28a 4372858816782

pardon špatný 2. smajlík :-/

0/−1
13.11.2012 19:31

G77a67b27r67i19e29l 15H34o68r18t42e35n 9321169553224

A jak chce pan nejchytřejší odfiltrovat lidi, kteří tu cestu neustojí? Ze skrytých zdravotních důvodů, nebo třeba proto, že na dlouhé nehybné stání nejsou zvyklí? No, ono mu to stejně nejspíš neprojde.:-/

+1/−1
13.11.2012 19:17

T56o35m82á16š 25D38e22m97l 8405597314234

v MHD se Vás taky nikdo neptá jestli tu cestu ustojíte a že je to někdy sakra náročný

+2/−1
13.11.2012 19:42

T10o63m72á30š 59H13a46v14e98t97t50a 5743824710731

Z MHD můžete vystoupit a počkat na další spoj.

A hlavně letadla nemají pouze fatální nehody, ale i problémy, při kterých dojde k poškození letadla, ale nedojde ke zranění cestujících. Zrovna RA odepsal jeden stroj při nepovedeném přistání, kde pokud by část cestujících stála u nějaké tyče, tak by to nebylo bez zranění. Zažil jste někdy intenzivní brždění v MHD z 50 km/hod? A teď si představte to šou u letadla, které v okamžiku přistání letí hodně přes 200 km/hod a díky poškozenému podvozku nezastaví na 1500 m dráhy, ale na 300 metrech.

+5/0
13.11.2012 20:17

S74t46e97p58a98n 17T48o71t25h 8398569955708

no a co takovy stani ve vlaku, u nas jedoucim az 160?? To uz se notne blizi prostavaci a startovaci rychlosti letadla. Ve vlaku zadny pasy nejsou, ani ve vlacich ICE, Maglev, Sikanzen, TGV a vert, taky tam lidi chodi...

0/−1
15.11.2012 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.