- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Předěláme řidiče na cyklisty a pak cyklisty na běžce. Kdyby místo cyklení po vynucených cyklopruzích běhali, stačily by normální chodníky a stopro by zhubli ještě víc. Navíc běh je pomalejší, takže o móc bezpečnější, to každý zacyklenec musí uznat. Vždyť kolik smrťáků ročně si sami způsobí cyklisté ... já je mám rád, takže kdyby to mělo zachránit jen jeden život ...
"Vídeň, Amsterodam, Mnichov, Kodaň - všechno to jsou města prakticky na placce - vhodná pro cyklistiku.
Praha je kopcovité město a nikdy tady tolik cyklistů nebude.
Jakékoliv prosazování cyklopruhů v Praze je potom extrémismus, vyhazování peněz a terorizování ostatních obyvatel.
V poslední době je děsné módní v místě, kde byly 2 pruhy jedním směrem, udělat z jednoho pruhu cyklopruh a do zbytku dát retardéry, aby řidiči zůstali v jednom pruhu. Plynulosti dopravy to pak samozřejmě skvěle pomáhá. Navíc vidět na většině těch městských cyklopruhů cyklistu je skoro svátek. Normální lidi jedou maximálně okolo Vltavy nebo směrem do přírody. Ty pruhy jsou nevyužívané, zbytečné, drahé a omezují ostatní
akorát by se musela prodloužit jejich horní čast, aby se svítidlo dostalo do stejné pozice jako nyní.
... by bohate stacilo, kdyby pumpickari umeli jezdit podle platnych dopravnich predpisu a plechovkari meli trosku ohledu (a dali si ctrvrthodinky fora na cestu, po Praze se stejne vsichni sejdeme na semaforech), obcas mi prijde, ze vetsina ucastniku prazskeho provozu ani nedokaze rozeznat pravou a levou, oranzovou si pletou se zelenou a ty oranzove vykrizovane mista na krizovatkach pokladaji za vyhrazene parkoviste. Mysleni a logika je vyzadovana na OBOU stranach, ale bohuzel, obema stranam proste nekdy schazi.
To jste trefil jádro pudla. Stačí dodržovat pravidla a být laskavý navzájem. Pak není problém.
Uz pred hodne lety jsem si dopisoval s urady - tehdy ohledne novych ctvrti a infrastruktury. I po dlouhych letech cesti urednici nejsou schopni dat dohromady poradny plan/program, kterym by se dalo pri vystavbe infrastruktury ridit. Dukazem je zmatecne znaceni, asi podle fantazie kde koho - zalezi v kterem meste a ulici koho co napadne. Zadny standard, vzdy jen kousky cyklostezky nepospojovane dohromady. A kdyz uz se nekde postavi kousicek cyklostezky, tak aspon za par desitek milionu, jinak se ani nekopne do zeme.
Co se takhle inspirovat treba v NL? Maji tam spoustu historikych center mest a presto si tam zaridili cyklostezky nebo cyklopruhy vsude - ano, na kazde nebo podel (v pripade dalnic) komunikace. Znaceni a zpusob vedeni cyklostezky nebo cyklopruhu je vzdy stejny, neni to jinak v kazdem meste/ulici a taky neexistuje aby cyklostezka nebo cyklopruh nahle nekde skoncily - treba v rusne ulici. Da se tam jet desitky nebo stovky kilometru, aniz bych jel nekde po silnici.
srovnávat Prahu s městy v Holandsku, no, to chce už opravdu odvahu! Ale vy využíváte vždy to, co se vám hodí do krámu, i když je to nesrovnatelné!
Je vás v Praze 1000 (7-8000 v létě) a kvůli vám se mají chodci tísnit na chodnících, uskakovat, nechat se obtěžovat koly na jediných místech, kde se mají cítit bezpečně?
Nekončit cyklopruh těsně před křižovatkou, jelikož to působí těžko řešitelné situace(při točení doleva stejně dojet na konec cyklopruhu a pak se řadit přes 2-3 pruhy do odbočovacího.) Když tam cyklopruh nebude žádný, bude se moc cyklista doleva zařadit dřív.
Mimochodem co namalovat cyklopřejezd kolmo k vozovce, takže by cyklista mohl dojet po pravé straně k přejezdu a otočit se kolmo doleva?
Jezdím na kole velmi často - do práce i jako koníček. Společné chodníky s cyklopruhem jsou horší řešení, než pruh na silnici. Je to z důvodu časté nedisciplinovanosti chodců i některých cyklistů. Matky s pobíhajícíma děckama co táhnou kočár jak buldozer, domácí mazlíčci i ostatní prostě nedodržují nic. Já se jim pak složitě vyhýbám a ještě občas poslouchám přiblblé poznámky, co si to dovoluju jezdit po cyklostezce, když oni tam jdou. Mnohem lépe se mi jezdí v pruhu, kde navíc nemusím dávat pořád přednost. Cítím se tam i bezpečněji, protože mě zatím žádné auto ani náznakem neohrozilo.
no jistě, oni si chodci dovolují chodit po chodníku, který byl odjakživa určený k chození. Hlavně že cyklisti můžou být vzorem dodržování silničních pravidel
do Vídně, když je to tam tak úžasné? Já jsem jako běžný chodec ráda, že chodníky jsou z naprosté většiny stále určené obyčejným chodcům a ne fanatikům ve vycpaných elasťákách.
A proč Vy netáhnete východním směrem? V ruských městech se nedělá pro cyklisty nic, tam by se Vám jistě líbilo.
...si provozujte v místech k tomu určených. Kolo jako dopravní prostředek uznám, až ho budou provozovat nezávisle na ročním období. Jinak je to v našich končinách sezónní zájmová činnost. Tečka.
... auto jako městský dopravní prostředek uznám, až nebude zamořovat vzduch nezávisle na ročním období. Jinak je v našich městech ekologická katastrofa. Vykřičník
Ve městě jsou priority pevně dané. Na prvním místě jsou VŽDY chodci, takže nelze ubírat jejich prostor na úkor jiných skupin. Dále se to řídí podle lokality. V klidných rezidenčních částech města je priorita: chodci - cyklisté - auta. Na hlavních a páteřních tazích je priorita: chodci - auta - cyklisté.
Z toho plyne, že na uvedené křižovatce jakožto páteřní komunikaci, jsou cyklisté ti poslední, kteří tam mají na něco nárok a tudíž řešení, které tam je, je v rámci možností vůči nim ještě velmi velkorysé.
A ty by sis' měl uvědomi tu nejzásadnější věc a to je ta, že město je místo pro život a ne pro popojíždění autem. V Praze docela dobře funguje MHD a je to jen o lidech, jejich pohodlnosti a zažitému klišé, že MHD je pro socky, proč většina lidí poposkakuje osamocena v autě přeplněnými ulicemi. Já bydlím v centru Prahy a i když nejsem žádný cyklosktivista a mám auta dvě, tak po Praze nejčasteji jezdím MHD, potom na motorce, pak na kole a nejméně často autem. A to z prostého důvodu, že autem je to na většinu míst nejpomalejší a nemám kde zaparkovat, protože centrum Prahy je auty přesyceno.