Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

FÓRUM: Ať kritici cyklopruhů nabídnou alternativu, hájí se úřad Prahy 10

"Na iDNES.cz byl nedávno publikován článek pana Víta Štěpánka, který kritizuje vedení pražských cyklopruhů mezi chodníkem a jízdním pruhem pro automobily. Má pocit, že takto je to nebezpečné a za příklad si vybral Záběhlickou ulici v Praze 10," napsala Ivana Cabrnochová, místostarostka Městské části Praha 10 pro oblast územního a strategického rozvoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiří 1971

Řešení mám

Předěláme řidiče na cyklisty a pak cyklisty na běžce. Kdyby místo cyklení po vynucených cyklopruzích běhali, stačily by normální chodníky a stopro by zhubli ještě víc. Navíc běh je pomalejší, takže o móc bezpečnější, to každý zacyklenec musí uznat. Vždyť kolik smrťáků ročně si sami způsobí cyklisté ... já je mám rád, takže kdyby to mělo zachránit jen jeden život ...

0/−2
29.10.2012 8:14

Prngr1

Štěpánek je nebezpečný fanatik

"Vídeň, Amsterodam, Mnichov, Kodaň - všechno to jsou města prakticky na placce - vhodná pro cyklistiku.

Praha je kopcovité město a nikdy tady tolik cyklistů nebude.

Jakékoliv prosazování cyklopruhů v Praze je potom extrémismus, vyhazování peněz a terorizování ostatních obyvatel.

V poslední době je děsné módní v místě, kde byly 2 pruhy jedním směrem, udělat z jednoho pruhu cyklopruh a do zbytku dát retardéry, aby řidiči zůstali v jednom pruhu. Plynulosti dopravy to pak samozřejmě skvěle pomáhá. Navíc vidět na většině těch městských cyklopruhů cyklistu je skoro svátek. Normální lidi jedou maximálně okolo Vltavy nebo směrem do přírody. Ty pruhy jsou nevyužívané, zbytečné, drahé a omezují ostatní

+2/−1
25.10.2012 15:20

Neumětel

Lampy by šly posunout na trávník

akorát by se musela prodloužit jejich horní čast, aby se svítidlo dostalo do stejné pozice jako nyní.

0/0
23.10.2012 13:06

File not found

Ono ...

... by bohate stacilo, kdyby pumpickari umeli jezdit podle platnych dopravnich predpisu a plechovkari meli trosku ohledu (a dali si ctrvrthodinky fora na cestu, po Praze se stejne vsichni sejdeme na semaforech), obcas mi prijde, ze vetsina ucastniku prazskeho provozu ani nedokaze rozeznat pravou a levou, oranzovou si pletou se zelenou a ty oranzove vykrizovane mista na krizovatkach pokladaji za vyhrazene parkoviste. Mysleni a logika je vyzadovana na OBOU stranach, ale bohuzel, obema stranam proste nekdy schazi.

+4/0
23.10.2012 11:24

kobejda

Re: Ono ...

To jste trefil jádro pudla. Stačí dodržovat pravidla a být laskavý navzájem.  Pak není problém.

0/0
26.10.2012 18:22

jgeo

NL

Uz pred hodne lety jsem si dopisoval s urady - tehdy ohledne novych ctvrti a infrastruktury. I po dlouhych letech cesti urednici nejsou schopni dat dohromady poradny plan/program, kterym by se dalo pri vystavbe infrastruktury ridit. Dukazem je zmatecne znaceni, asi podle fantazie kde koho - zalezi v kterem meste a ulici koho co napadne. Zadny standard, vzdy jen kousky cyklostezky nepospojovane dohromady. A kdyz uz se nekde postavi kousicek cyklostezky, tak aspon za par desitek milionu, jinak se ani nekopne do zeme.

Co se takhle inspirovat treba v NL? Maji tam spoustu historikych center mest a presto si tam zaridili cyklostezky nebo cyklopruhy vsude - ano, na kazde nebo podel (v pripade dalnic) komunikace. Znaceni a zpusob vedeni cyklostezky nebo cyklopruhu je vzdy stejny, neni to jinak v kazdem meste/ulici a taky neexistuje aby cyklostezka nebo cyklopruh nahle nekde skoncily - treba v rusne ulici. Da se tam jet desitky nebo stovky kilometru, aniz bych jel nekde po silnici.

+1/0
23.10.2012 8:19

astrudina

Re: NL

srovnávat Prahu s městy v Holandsku, no, to chce už opravdu odvahu! Ale vy využíváte vždy to, co se vám hodí do krámu, i když je to nesrovnatelné!

Je vás v Praze 1000 (7-8000 v létě) a kvůli vám se mají chodci tísnit na chodnících, uskakovat, nechat se obtěžovat koly na jediných místech, kde se mají cítit bezpečně?

+2/−2
23.10.2012 10:29

lenoch07

Re: NL

Tebe to fakt ta nenávist k cyklistům žere. Hele máš vůbec řidičák?

+2/0
23.10.2012 12:00

IfčaX

Re: NL

No, myslím, že i v tom spočíval ten povzdech, ne? Že je to - bohužel - nesrovnatelné.

A ten rozdíl začíná v hlavách.

0/0
23.10.2012 13:17

Fai Rodis

Re: NL

Presne. Aspon ten chodnik nam chodcum laskave nechte.

Komicke je, jak cyklisti narikaji, jak jsou oproti autum bezbranni, ale ze chodec je vuci nim ve stejne znevyhodnene situaci, to uz na vedomi neberou.;-€

+2/−1
23.10.2012 19:49

Leinad

Když nevíš tak nic

Nekončit cyklopruh těsně před křižovatkou, jelikož to působí těžko řešitelné situace(při točení doleva stejně dojet na konec cyklopruhu a pak se řadit přes 2-3 pruhy do odbočovacího.) Když tam cyklopruh nebude žádný, bude se moc cyklista doleva zařadit dřív.

Mimochodem co namalovat cyklopřejezd kolmo k vozovce, takže by cyklista mohl dojet po pravé straně k přejezdu a otočit se kolmo doleva?

0/0
23.10.2012 4:19

tramtadadaaaa

Cyklopruhy na chodnících

Jezdím na kole velmi často - do práce i jako koníček. Společné chodníky s cyklopruhem jsou horší řešení, než pruh na silnici. Je to z důvodu časté nedisciplinovanosti chodců i některých cyklistů. Matky s pobíhajícíma děckama co táhnou kočár jak buldozer, domácí mazlíčci i ostatní prostě nedodržují nic. Já se jim pak složitě vyhýbám a ještě občas poslouchám přiblblé poznámky, co si to dovoluju jezdit po cyklostezce, když oni tam jdou. Mnohem lépe se mi jezdí v pruhu, kde navíc nemusím dávat pořád přednost. Cítím se tam i bezpečněji, protože mě zatím žádné auto ani náznakem neohrozilo.

+2/0
22.10.2012 12:00

roedor

Re: Cyklopruhy na chodnících

no jistě, oni si chodci dovolují chodit po chodníku, který byl odjakživa určený k chození. Hlavně že cyklisti můžou být vzorem dodržování silničních pravidel:-P

+2/−1
22.10.2012 12:27

pedr64

Re: Cyklopruhy na chodnících

to je stejný nesmysl jako tvrdit, že si cyklisti dovolujou jezdit do jednosměrky, protože to vždycky byla obousměrka. prostě je ta cyklostezka namalovaná, tak ji laskavě respektujte

+1/0
22.10.2012 13:25

Leinad

Re: Cyklopruhy na chodnících

Jedno co to bylo, důležité sou dnešní značky. :-P Je to smíšená stezka(chodci+cyklisté) s pruhem pro cyklisty? Pokud ano, tak pruh pro cyklisty nech cyklistům.

+1/0
23.10.2012 3:52

astrudina

Re: Cyklopruhy na chodnících

no jo a vy jeďte po silnici tam, kde není na chodníku namalované NIC. Kolo je dopravní prostředek.

+1/0
23.10.2012 10:30

Leinad

Re: Cyklopruhy na chodnících

Já jezdím po silnici všude tam, kde to předpis nařizuje. :-P

Mimochodem kromě horizontálního značení existuje i vertikální.

+1/0
23.10.2012 12:22

kobejda

Re: Cyklopruhy na chodnících

Přesně tak. Cyklopruhy jsou to NEJLEPŠÍ MOŽNÉ  řešení pro dopravního cyklistu, který se potřebuje někam dostat a ne si jen zasportovat.  Takové město potřebuje nejvíce. Jsem za pruhy nesmírně vděčný V  V pruhu mám jako cyklista jistotu a pohodu, že tam patřím a že nejsem ohrožován auty. Řidiči aut jsou zase rádi, že mě nemusí objíždět. Co heršvec pořád někomu vadí?  Pruhy končí před křižovatkou kvůli zatím chybějící legislativě. Časem to bude dokonalé.

--

A že vedou kolem autobusové zastávky?  Cyklista který neví, že má pustit vybočující autobus, nemá na silnici co dělat. Vyřešeno. Rodiny s dětmi ať tam proboha nejezdí. Pro ně jsou rekreační stezky mimo provoz. Stačí použít rozum, žít a nechat žít.

0/0
26.10.2012 18:30

kobejda

Re: Cyklopruhy na chodnících

Myslím samozřejmě cyklopruhy na silnici.

0/0
26.10.2012 18:32

roedor

A proč mistr Štěpánek netáhne

do Vídně, když je to tam tak úžasné? Já jsem jako běžný chodec ráda, že chodníky jsou z naprosté většiny stále určené obyčejným chodcům a ne fanatikům ve vycpaných elasťákách.

+2/−1
22.10.2012 11:03

J i ř í

Re: A proč mistr Štěpánek netáhne

A proč Vy netáhnete východním směrem? V ruských městech se nedělá pro cyklisty nic, tam by se Vám jistě líbilo.

+3/0
22.10.2012 14:09

roedor

Re: A proč mistr Štěpánek netáhne

já jsem tady spokojená:-P.

0/−1
22.10.2012 14:31

hokejový expert von Kei III.

Alternativu? Svou zájmovou činnost...

...si provozujte v místech k tomu určených. Kolo jako dopravní prostředek uznám, až ho budou provozovat nezávisle na ročním období. Jinak je to v našich končinách sezónní zájmová činnost. Tečka.

+4/−1
22.10.2012 10:06

rtc

Re: Alternativu? Svou zájmovou činnost...

... auto jako městský dopravní prostředek uznám, až nebude zamořovat vzduch nezávisle na ročním období. Jinak je v našich městech ekologická katastrofa. Vykřičník !

+3/0
22.10.2012 18:52

jbubik

Re: Alternativu? Svou zájmovou činnost...

vozíš si snad zboží do krámu na kole? Nevozíš. Takže zamořují i kvůli Tobě......:-)

+1/−1
23.10.2012 10:38

Leinad

Re: Alternativu? Svou zájmovou činnost...

Je rozdíl mezi zásobováním (cesťákem ve službě, instalatérem s nářadím k zákazníkovi,...) a autosedem který sockou nepojede z principu(bez ohledu na rychlost, fakt že náklad nemá,...) :-)

+1/0
23.10.2012 12:26

Leinad

Re: Alternativu? Svou zájmovou činnost...

To samý se týká i MHD? (znám souseda, který v dešti jezdí autem, protože nechce jít 5 minut na zastávku s deštníkem.) ;-D

+1/0
23.10.2012 3:54

Leinad

Re: Alternativu? Svou zájmovou činnost...

Týká se to i aut? (myslím pár let starých, které v zimě nestartují,..;-D )

+1/0
23.10.2012 4:07

L75í21d40a 95Z44e50m69a27n82o24v64á 1940198545105

Přítel v prosinci ujel 700 km, v lednu asi 1100, v únoru ještě víc a teď má necelých 500. myslím, že je to dost nezávislé, nemyslíte?;-)

0/0
5.3.2013 7:02

l.g

Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

Ve městě jsou priority pevně dané. Na prvním místě jsou VŽDY chodci, takže nelze ubírat jejich prostor na úkor jiných skupin. Dále se to řídí podle lokality. V klidných rezidenčních částech města je priorita: chodci - cyklisté - auta. Na hlavních a páteřních tazích je priorita: chodci - auta - cyklisté.

Z toho plyne, že na uvedené křižovatce jakožto páteřní komunikaci, jsou cyklisté ti poslední, kteří tam mají na něco nárok a tudíž řešení, které tam je, je v rámci možností vůči nim ještě velmi velkorysé.

+2/−1
21.10.2012 22:34

mimouch

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

A ty by sis' měl uvědomi tu nejzásadnější věc a to je ta, že město je místo pro život a ne pro popojíždění autem. V Praze docela dobře funguje MHD a je to jen o lidech, jejich pohodlnosti a zažitému klišé, že MHD je pro socky, proč většina lidí poposkakuje osamocena v autě přeplněnými ulicemi. Já bydlím v centru Prahy a i když nejsem žádný cyklosktivista a mám auta dvě, tak po Praze nejčasteji jezdím MHD, potom na motorce, pak na kole a nejméně často autem. A to z prostého důvodu, že autem je to na většinu míst nejpomalejší a nemám kde zaparkovat, protože centrum Prahy je auty přesyceno.

+2/0
22.10.2012 0:00

astrudina

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

a velkoměsto není zklidněná vesnice, na co si to hraješ?

0/−1
22.10.2012 0:25

mimouch

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

Odpovím ve stejném duchu - Velkoměsto není prostřední pruh dálnice, na co si hraješ Ty? Potřebuješ, aby každý viděl, jaké máš auto a proto bys' do tramvaje nevlezl? Nebo by se Ti na kole mohl porouchat pečlivě nagelovaný účes? Ok, každý jsme nějaký, nic proti tomu nemám. Ale Tvoje názory patří právě někam na náves, pokud stejné sdílí milion lidí na jednom malém místě, nedá se tam žít...

+1/0
22.10.2012 0:33

astrudina

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

nevím, proč si myslíš, že každý, kdo s tvým názorem nesouhlasí, musí mít SUV a mít nagelované vlasy? To je zvláštní souvislost, asi v tom tvém městě žijí jen puberťáci a ty?;-D

0/−1
22.10.2012 0:48

jbubik

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

holt někdo dává na odiv auto, jiný křiklavý barevný obleček s nápisem Astana a Red Bull ;-D

+1/−1
23.10.2012 10:39

jbubik

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

protože bydlíš v centu Prahy, máš to všude blízko pěšky, metro Ti jezdí po 5 minutách a tramvají je hafo. Bydlíš  v nájemním bytě, kde nic neděláš a na víken tipuji jezdíš mimo Prahu

Představ si, že mimo centru jsou v Praze i místa, kam večer či o víkendech MHD jezdí po hodině či víc, každé ráno jsou autobusy přeplněné lidmi, takže se dostaneš do třetího a cesta do práce trvá hodinu i více.  Autem ovšem vsedě a za polovinu času.....

Fascinuje mi, jak zejména radikální cyklisté požadují, aby velkoměsto se z hlediska životního prostředí chovalo jako tichý šumavský les.

+1/0
23.10.2012 10:36

mimouch

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

Já rozhodně nejsem radikální cyklista :D A jak sis' mohl všimnout, psal jsem o vnitřní Praze. Jasně, pokud někdo bydlí třeba v Čakovicích, nejezdí mu tam bus tak často, jako tramvaje v centru. Ale může si tím autem dojet do Letňan k metru, tam ho odstavit na P+R a nemusí jet do centra, nadávat, že ve Vodičkový není místo na zaparkování a pojíždět sem a tam ve snaze zaparkovat. Pro ježdění do centra autem má skutečně objektivní důvody jen zlomek těch, co tam dnes jezdí. Je to jen o pohodlnosti nebo o nějakém klišé, že MHD jezdí jenom "socky".

+1/0
23.10.2012 11:02

Leinad

Re: Cyklisté by si měli uvědomit zásadní věc

Drahé neznamená velkorysé. ;-D

Že tam tvůj kamarád namaloval cyklopruh za cenu, za kterou by se v civilizovaném státě dalo pořídit víc, než dopravní značení na tak krátkém úseku, neznamená, že to cyklistům prospěje. I za míň peněz lze pořídit více. :-P

+1/0
23.10.2012 3:57

Helena J.

logika?

Logika 1: "Tam, kde to možné je, tak musí být každopádně oddělený prostor pro chodce a cyklisty, tedy barevně. Praxe známá z mnoha měst západní Evropy. Pak "slalom mezi překážkami a chodci", který zmiňujete, nehrozí."

Jedině pokud se toto rozdělení bude dodržovat. Co jsem měla možnost vidět, tak se nedodržuje. Hlavně ze strany chodců, kterých na kombinovaných chodco/cyklostezkách (jsou-li uvnitř města) bývá více. Tři kočárky vedle sebe apod. nejsou výjimka. Myslela jsem si, že je to z jejich strany omyl, ale už jsem se v diskusích dočetla, že občan XY je zvyklý chodit kdekoli na chodníku, a nebude to měnit proto, že úřady nakreslily cyklopruh.

Logika 2: "Vídeň, Amsterdam, Mnichov či Kodaň a desítky dalších, též historických měst, na tom nejsou jinak, a přesto je tam cyklodoprava vyřešena mnohem lépe než v Praze." Jo, protože se tam méně jezdí auty, takže je možné větší část prostoru spotřebovat na chodník. V Praze se naopak chodníky zužují, aby bylo kde parkovat.

+1/0
21.10.2012 21:25

Helena J.

Re: logika?

Logika 3: "zákon č. 361/2000 (tzv. silniční zákon) v paragrafu č. 57 tuto povinnost bohužel nařizuje. Doslova se v něm praví, že "... je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty... je cyklista POVINEN ho použít"."

Článek navrhuje, že cyklista může jet JINUDY, tedy po JINÉ TRASE. Netvrdí, že by cyklista měl jet po chodníku (což smí jen samotné děti) nebo v jiném silničním pruhu, nebo já nevím kudy. Myslím, že z toho přirovnání k motoristovi na D1 je to zřejmé. Když nejedu po D1, tak to znamená že jedu např. po 112, a ne že jedu po odstavném pruhu D1.

Věta "Rodina s dětmi však na křižovatku Bohdalecká x Záběhlická nepatří." mi taktéž přijde dosti jednoznačná.

+1/0
21.10.2012 21:27

astrudina

Re: logika?

no, řešte si to, jak chcete, ale kolo je dopravní prostředek a na chodník nepatří. Dětmi a rodinami s dětmi nedojímejte. Každý dokáže zvážit, zda riskovat život svých dětí v hustém dopravním provozu.

Nemáte právo nutit ostatní, aby kvůli vám přestali jezdit auty anebo vás s dětmi strpěli na chodníku, i když je to nezákonné. Můžete jet na výlet někam jinam než na rušné dopravní křižovatky.

+1/−1
22.10.2012 0:30

Andy_SK

hmm

Na diskusných forách českých webov som si všimol jednu zaujímavú vec Keď sa objaví nejaký článok o cyklistoch, tak väčšina ľudí o nich píše s veľkou nenávisťou. :-)

Pohybujem sa po Prahe na bicykli veľmi často, a našťastie v realite je to presne naopak. Zo strany automobilistov je voči cyklistom pomerne veľká tolerancia, autá namiesto predbiehania cyklistov nad rýchlostný limit v pohode spomaľujú, a celkom dávajú aj prednosť tam kde majú, na rozdiel od Bratislavy, kde sa jazdí omnoho riskantnejšie, a cyklista to má tam ťažšie.

+2/0
21.10.2012 21:03

Emiliano Zapata I

Re: hmm

Ona je tu sice na diskuzích nenávist, nicméně se u nás prodá asi nejvíc jízdních kol na hlavu. Takže statisticky je u nás asi docela dost cyklistů. To se odráží i na stylu jízdy. Já už to pozoruji několik let, že se vztah řidič - cyklista spíše zlepšuje. V těchto diskuzích to není zrovna reprezentativní vzorek populace.

+2/0
21.10.2012 22:17

pedr64

Re: hmm

nemyslím, že je to většina, stačí jeden, dva, a zaplevelí celou diskuzi. Příklad máš i tady, mele furt jedno a to samé dokola

+2/0
22.10.2012 7:47

roedor

Re: hmm

protože většina těch článků o cyklistech je psána pohledem cyklofanatiků, co považují svoje kolo a svoje imaginární právo dostat se pohodlně kamkoliv na kole za středobod vesmíru. Občas mi přijdou jak cikáni - zanedbatelné procento obyvatel, slyšet jsou všude, mají pocit, že ostatní je permanentně utiskují, ale jejich přínos je nulový.

+4/−1
22.10.2012 11:08

kobejda

Re: hmm

Je to tak. Konečně v diskuzi někdo normální, kdo má kontakt s realitou. Mám zkušenost, že cyklista dodržující pravidla, který kvalitně a předvidatelně jezdí nemá a řidiči aut problém. Naopak pozoruji vstřícnost a slušnost. V To jen v diskuzích se bohužel často zvrací ;-O (pardon) negativní emoce pár osamělých jedinců. Realita je naštěstí jiná.  :-)  Díky

0/0
26.10.2012 18:20

roman37j

Pokud cyklista jede po silnici,

víc se věnuje bezpečnosti. Jestliže mu někdo nabídne pseudocyklostezku, bude mít pocit že je na ní pánem. Bohužel není. Někdy je lepší nedělat nic, než nějakej paskvil. Dokud důchodci nevěděli že mají na přechodu absolutní přednost, tak je ani nenapadlo se vrhat před projíždějící auto.

+2/0
21.10.2012 20:56

kretzschmar

kritizovat umi, ale jak ma neco predvest...

Dobre to vedeni radnice udelalo, kritika vyzvat k navrhu reseni. a jak se ukazalo, pan chytrolin nic lepsiho nebyl schopen vymyslet. jj, blbe kecat umi kazdej...:-P

+1/−1
21.10.2012 15:28

Sluníčko po ránu

Je s podivem

že paní místostarostka nezná ani silniční zákon č. 361/2000, podle kterého cyklisté musí jez po cyklopruhu, jak poukazuje p.Štěpánek, to je tedy smutné, to jsou úředníci placení z našich daní...Rv

+4/0
21.10.2012 13:48

Helena J.

Re: Je s podivem

Já si myslím, že z její odpovědi je poměrně dost jasné že má na mysli aby takoví cyklisté jeli po jiné trase, třeba po málo frekventované silnici (byť bez cyklopruhu) která vede stejným směrem...

Nevím co jiného by tím měla implikovat, že cyklista který se bojí jet po silnici v cyklopruhu má jet po silnici v autopruhu? To přeci nedává žádný smysl.

+1/0
21.10.2012 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.