Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha, peklo cyklistů. Jak se probojovat Michlí a nezemřít

Při jízdě na kole z jihovýchodního okraje metropole do centra, třeba z Hostivaře či Jižního Města, nestojí v cestě žádné větší terénní překážky, cyklistům by se tady mohlo žít docela dobře. Když se však přiblížíte na rozhraní Záběhlic a Michle, narazíte na nepříjemný problém. Přitom by stačilo málo a křižovatkou ulic Chodovská/Záběhlická by se dalo projet docela dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TrueRobos

Praha, peklo chodců

Miluji, když mě cestou po Nuseláku zezadu málem sestřelí dva až tři cyklisti a při odjezdu ještě řvou, co se jim na tom chodníku sakra motám ;-€Rv

+5/0
4.10.2012 15:29

Posel z Liptákova V.

No, zatím nejagresivněji se tu typicky projevují zastánci...

...automobilismu. Že mě to ani nepřekvapuje? S tímto chováním se přece dnes a denně setkávám na silnicích ;-)

+1/0
4.10.2012 11:27

jgeo

Re: No, zatím nejagresivněji se tu typicky projevují zastánci...

Diskuze vypada tak, jak to vypada na silnicich - sprostaren plno, respektu k ostatnim pomalu. Jen takove ceske chamtive "ja chci", ale co by chteli ostani, do toho uz jim nic neni. Zase je mi na bliti v jake zemi ziju...

0/0
4.10.2012 20:09

Truhlík1

To bude zase

Kvalitní "diskuze" ;-D

+1/0
4.10.2012 8:22

JiMar

Re: To bude zase

To už je kvalitní diskuze od včerejška.;-D

0/0
4.10.2012 8:39

Korinek

helma

Kdy už budou tihle prudiči nosit přilbu alespoň při natáčení videa? Nechápu, proč si stěžuje na špatnou bezpečnost, když si za to může sám... Navíc ho nikdo nenutí jezdit v Michli ... Rv

+1/0
4.10.2012 7:54

Leinad

Re: helma

1) Ty znáš jeho start a cíl, že víš, že nemusí přes Michli? Kdyby někde zmínil, že jede Kačerov-Záběhlice, tak bych lepší cestu znal(přes les Roztyly-lávka nad Brněnskou-Chodovec- Spořilov/polňačky) ;-D

2) Je rozdíl mezi aktivní a pasivní bezpečností. Aktivní je pro to, aby k nehodě nedošlo, pasivní řeší když už nehoda nastane. Aktivní by měla být věc všech(přehlednost,...) pasivní je věcí jednotlivce(pásy, přilby).

0/0
4.10.2012 10:50

Opinion

Těmto cyklistům jde o život

:-)

http://www.youtube.com/watch?v=pU6iPTrLARw

0/0
3.10.2012 22:47

Karlos BS MC

za ty prachy, co piumpičkářům na jejich kratochvíli dávám

by měli bejt rádi a být zticha

+3/0
3.10.2012 22:21

Yesname

Re: za ty prachy, co piumpičkářům na jejich kratochvíli dávám

Tys mi někdy nějaký prachy dal? Já myslel, že jsem zatím do tebe cpal já. Asi to někdo nahoře blbě přerozdělil.

0/0
3.10.2012 22:33

Leinad

Re: za ty prachy, co piumpičkářům na jejich kratochvíli dávám

Vážně tě nezajímá, že to šlo efektivněji? Levněji a při odvedení cykloprovozu z více silnic? ;-D

0/0
4.10.2012 1:05

Posel z Liptákova V.

Re: za ty prachy, co piumpičkářům na jejich kratochvíli dávám

Kolik ty jsi dal pumpičkářům a kolik dáváme my na tebe a tvoje kratochvíle? ;-)

0/0
4.10.2012 11:24

vodic

Re: za ty prachy, co piumpičkářům na jejich kratochvíli dávám

Co to placas? Kdyz se spocita kolik lidi v Praze za den dojede na kole a kolik autem, tak do automobilove dopravy je nacpano na jednoho cloveka radove vic (presna cisla si uz nepamatuju, ale bylo to neco kolem 100x), nez do podpory cyklistiky. Takze je to silne podfinancovano.

0/0
4.10.2012 11:40

helmutaaak

Praha na kole

Prahou se na kole jezdí velmi dobře. Dneska například 40 km převážně lesem nebo cyklostezkou, smog jsem nějak nepocítil, asi jsem zvyklý, ale denně být na Šumavě nemůžu. Nejhorší je, že pan autor tady káže hovadiny (viz kritika jedné z nejhezčích cyklostezek v Dalejském údolí), zbytečně rozdmýchává vášně a zvyšuju už tak zbytečně velkou nevraživost mezi cyklisty, chodci, řidiči. Zajímalo by mě, co je účelem. Lidi neblbněte - řidič sem tam jede 60 v obci, cyklisti sem tam vedle sebe (ti rozumný, když nic nejede, a když tak rychle uhnou) nebo po chodníku/přechodu, když je to bezpečnější (ale s ohledem na chodce), chodec sem tam nečeká na zelenou nebo se netáhne k přechodu, když zrovna nic nejede. Chce to trochu rozumu, tolerance a nadhledu! A stop asfaltování cyklostezek - nechte tu přírodu proboha na pokoji!!! ;-)

0/0
3.10.2012 21:14

Leinad

Re: Praha na kole

Zdá se mi, že zaměňuješ cyklotrasy a cykloturistické trasy. Cyklotrasa (s dopravními značkami IS 19 - IS 21) http://www.dopravni-znaceni.eu/znacky/informativni-smerove-dopravni-znacky/ má vést tak, aby se tamtudy dalo jezdit třeba do práce,... Cykloturistická trasa http://www.nakole.cz/images/clanky/90/l/000104-index.jpg je na projížďky, předpokládá se, že povede terénem.

To v Danajském údolí podle má daleko více vlastností turistiky, než cesty do práce. Je to pastička na nemístní nezdatné.

S tím, že každý občas naplní skutkový aspekt přestupku, aniž by naplnil materiální(60 na výjezdu z obce...) souhlasím. :-P

0/0
4.10.2012 11:04

honza16

Nebezpečný cyklista

Je zajímavé, jak se cyklista na videu chová. Jedině naprostý diletant si může dovolit porušovat pravidla provozu na pozemních komunikacích a přitom poukazovat, jak je Praha pro cyklisty nebezpečná. Na přiloženém videu je vidět, že při přejíždění mezi jízdními pruhy nerespektuje vodorovnou dopravní značku "plná čára souvislá", při objíždění překážky silničního provozu nedává znamení o změně směru jízdy a jeho jízdní kolo nesplňuje technické podmínky pro provoz na pozemních komunikacích.

Takže takto si někteří cyklisté představuji "bezpečnou jízdu" a ještě poukazují na blbost všech okolo. Doufám, že redakce poskytne uvedené video Policii jako důkaz pro potrestání cyklisty.

+8/0
3.10.2012 20:30

L_N

Re: Nebezpečný cyklista

Já jsem si to schválně pustil. Takže s přilbou jednoznačně souhlasím. Ovšem ty ostatní body jsou na vodě. Plná čára souvislá - cyklista je z cyklopruhu "vyhnán" přes dva pruhy doleva a jinak se do potřebného pruhu prostě diostat nemůže, leda že by zacouval. Při objíždění překážky kontroluje provoz za sebou a zjišťuje, že může bezpečně objet překážku. Jen tak pro pořádek - Vy byste tam opravdu mával rukou, že překážku objíždíte? To znamení o směru jízdy je hlavně pro upozornění někoho, kdo jede za mnou, že musím objíždět. Tady by to každý viděl. No a poslední - v čem to kolo nesplňuje podmínky pro provoz na pozemních komunikacích?

Teda... popravdě - já bych tudy asi na kole nejezdil, na to se mám moc rád. Ale to je jiná věc.

0/0
3.10.2012 20:41

Potápka

Re: Nebezpečný cyklista

ad vaše obhajoba nedání znamení změny směru - takže souhlasíte, že když stojím v odbočovacím pruhu, nemusím dávat blinkr, nebo když přejíždím z pruhu do pruhu a za mnou nikdo není, tak také ne?

+1/0
3.10.2012 20:57

Yesname

Re: Nebezpečný cyklista

Ta úvaha je správná. Nicméně je jasné, že v rámci bezpečnosti jízdy je dávání znamení cyklistou nebezpečnější, a to poměrně výrazně. To byste mohl taky odsouhlasit. Jinak v autě dávám znamení o změně směru automaticky a neposuzuji, jestli za mnou někdo jede. Je to jistější, protože se člověk nemusí rozhodovat podle situace.

0/0
3.10.2012 21:12

Mac4872786

Re: Nebezpečný cyklista

Přečtěte si laskavě zákony než tady začnete něco blít. Pokud cyklista dává znamení o změně směru jízdy během manévru, tak porušuje zákon. V zákoně je, že dává znamení pouze před zahájením manévru. Je to logické, zátáčet a řídit jen jednou rukou je mnohem víc nebezpečné než neukázat vůbec. Na videu při objíždění náklaďáku je to střihlé tak, že už je dávno mimo svůj pruh, když záběr začíná, takže z čeho jste usoudil že neukazoval opravdu nevím. Co se týká plné čáry už vám bylo vysvětleno, cyklista je povinen cyklopruh použít, pokud je vyznačen. Kdyby odbočoval dřív, dopustil by se přestupku. Pokud to tedy technicky není možné projet správně, bude chyba asi v projektu křižovatky. Na kole jsem nic proti předpisům neshledal. Ve dne mít světla nemusí. Odrazky na šlapátkách mít nemusí pokud má reflexní prvky na botech. Ve výpletu nemusí mít odrazky pokud má reflexní pásek na plášti. To jsem z videa nebyl schopný poznat. Jestli řídíte tak jak znáte zákony tak potěš.

+1/0
3.10.2012 23:31

macarát

Re: Nebezpečný cyklista

Já jsem pro. Ale ať se to dělá poctivě. Kdyby se poctivě postihovaly dopravní přestupky, rázem je minimálně polovina pražských řidičů bez řidičáků, nebo alespoň bez peněz na provoz. A ulice krásně volné.

0/0
3.10.2012 20:41

astrudina

Re: Nebezpečný cyklista

cyklisté se zatím nepostihují, tak bych, být vámi, byla hodně nenápadná. Oni se zatím policisté bojí toho, že automati začnou hned řvát a otravovat v médiích, ale až začne větší tlak, tak vás taky budou kasírovat, neboj...

0/0
3.10.2012 22:38

Leinad

Re: Nebezpečný cyklista

Mě by nevadilo, kdyby pár trotlujících cyklistů zmizelo. ;-D Naopak, byl bych rád.

0/0
4.10.2012 1:08

danhar1

Bez helmy

se dívám že pán jezdí bez hlemy ještě asi nepoznal jaké to je spadnout na hlavu

0/0
3.10.2012 20:29

Gorila ze spisu

Re: Bez helmy

poznal, jinak by po Praze na kole nejezdil

+2/0
3.10.2012 20:39

l.g

Investice

"...Toto řešení sice předpokládá určité úpravy hlavně při nájezdech na chodník, nejde však o velké investice..."

Autor evidentně absolutně netuší, kolik takové "určité úpravy" město stojí. Namalovaný pruh na silnici je to nejlacinější a i tak to vyjde město na statisíce ročně.

0/0
3.10.2012 18:24

Leinad

Re: Investice

Statisíce ročně stojí ten jeden silničář s barvou, nebo městské odklony, malování dráž, ale za to méně trvanlivější barvou, zadávání zakázky firmě A, která použije subdodavatele firmu B,..., přičemž sám malíř pracuje pro firmu Z?

0/0
4.10.2012 1:17

kvedlal

Může mi někdo zodpovědět

proč vlastně lidi chtějí ve smradu ve městě jezdit na kole? 8-o

0/0
3.10.2012 17:23

SwimmingAtYourOwnRisk

Re: Může mi někdo zodpovědět

je to rychlejsi, protahnes se, muzes to spojit s delsi vyjizdkou...

0/0
3.10.2012 17:36

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Také to můžeš spojit s jízdou po chodníku,přejíždění křižovatek na červenou po přechodech,podjížděním stojících kolon automobilů atd.Prostě se všemi těmi věcmi co odporují zákonu o silničním provozu!Prostě paráda!A ten adrenalin,když se obleče cyklista do svého uplého trikotu a vyrazí porušovat všechny tyto pravidla silničního provozu musí být prostě k nezaplacení,že?

+3/0
3.10.2012 18:02

Yesname

Re: Může mi někdo zodpovědět

To je zajímavý, takhle se projevujou ti, co Trpišovskému závidí jeho auto. Že ty mi závidíš moje kolo? ;-D

+3/0
3.10.2012 18:36

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Tobě opravdu není co závidět ;-D

+1/0
3.10.2012 19:36

Yesname

Re: Může mi někdo zodpovědět

No právě. Já si to taky myslím, a přitom ty se tak chováš. To je celý nějaký divný.

0/0
3.10.2012 19:48

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Je zajímavé,jak si někdo dokáže zaměnit cokoliv za závist.To je na tobě to divné.

0/0
3.10.2012 19:52

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Ale konec,konců ono se není čemu divit.Jsi cyklista,takže automaticky předpokládáš,že vše čemu nerozumíš se jmenuje závist.;-D;-D;-D

+1/0
3.10.2012 20:07

Yesname

Re: Může mi někdo zodpovědět

Bingo! To byla zlatá úvaha. Taková... logická. :-P

+2/0
3.10.2012 20:11

Bochi1

Re: Může mi někdo zodpovědět

Podjizdeni stojici kolony aut rozhodne neni v rozporu se zakonem, racte si ho poradne precist. A ten zbytek? Kdo to dela, vystavuje se zbytecne riziku, ale pokud takove chovani automaticky podsouvate vsem cyklistum a tim si omlouvate svoji nenavist vuci nim, pak bude neco v neporadku spis s vami.

+3/0
3.10.2012 19:06

p_n_3

Re: Může mi někdo zodpovědět

všem ne, jen 11 z 10

+1/0
3.10.2012 19:36

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Vy mi automaticky podsouváte,že vám něco automaticky podsouvám.A tím si omlouváte svou nenávist vůči lidem,kteří napíší cokoliv negativního na cyklisty.Ono asi bude neco v neporadku spis s vami.

:-P

+1/0
3.10.2012 19:39

Yesname

Re: Může mi někdo zodpovědět

No... když píšeš poněkud nenávistné výkřiky, tak to není žádný podsouvání. To je jenom popis stavu.

0/0
3.10.2012 19:50

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Co bylo na mém původním příspěvku nenávistného?Prosím konkrétně!!!

0/0
3.10.2012 19:59

Yesname

Re: Může mi někdo zodpovědět

Jak bych to řekl... Celý ten příspěvek tak vyznívá. Nedělej ze sebe nechápavého. Psycholog by ti to určitě rozebral do konkrétních detailů.

0/0
3.10.2012 20:10

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Nebo jste jen vztahovačný.A nechápete co je to sarkazmus.Protože tak je ten příspěvek myšlen.A sarkazmus nemá s nenávistí nic společného.Tvůj psycholog ti to vysvětlí.Jen se nestyď zeptat :-P

0/0
3.10.2012 20:23

Yesname

Re: Může mi někdo zodpovědět

To nebyl sarkasmus, Pešku!!!

0/0
3.10.2012 20:25

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Ale byl.Cykotroubo.

0/0
4.10.2012 8:27

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

- jízda vedle sebe nebo ve větší skupině (opravdu

pravidla nedovolují jezdit po silnicích v pelotonu, takže jediný správný

způsob je, milí silničkáři, pouze ve vláčku) - podjíždět opatrně auta zprava sice pravidla za podmínky, že

je tam dost místa a cyklista dbá opatrnosti, dovolují, ale rozhodně to

nedovolují mezi nimi, tj. zleva.A to se děje dnes a denně když jezdím do práce a z práce.Takže mne nechytejte za slovíčko.

0/0
3.10.2012 19:55

Yesname

Re: Může mi někdo zodpovědět

On tam Bochi psal něco jiného?

0/0
3.10.2012 20:13

Leinad

Re: Může mi někdo zodpovědět

Podjíždění kolony je legální (pokud je to bezpečné, cyklista musí být opatrný.)

Jestli někdo jezdí na červenou o přechodě, tak by se měl potkat s kamionem (nebo radši ne, kdo má uklízet tu krev z nárazníků)

Jestli někdo jezdí po chodníku(tím nemyslím kterýkoli široký neznačený kus asfaltu, ale skutečný chodník ve městě) tak by měl potkat nějakého svalovce. ;-D

0/0
4.10.2012 1:31

kamikaze_czech

Re: Může mi někdo zodpovědět

Protože je to hrdinný cyklista,kterému patří celý svět.A také protože je to blázen ;-D

+1/0
3.10.2012 17:59

bubon

Re: Může mi někdo zodpovědět

A o to tu jde - aby toho smradu, rozuměj aut, bylo míň.

+2/0
3.10.2012 18:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.