- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jinak by nemohl dát do titulku, že Trabant je nejhorší auto, protože třeba ve spolehlivosti a opravitelnosti na Trabanta krámy z Boleslavi typu Š105-120 nikdy neměly!
ty jsi ale ocas...
..hrozný je jet za ním, ale v něm to celkem jde. A nezapomínat, že dvoutakt je podstatně jednodušší než ctyřtakt - žádné ventily, vačková hřídel, rozvodový řetěz, olejové čerpadlo.. Wartburg prý udával, že jeho motor má pouhých sedm točících se částí.. (což je poněkud přehnané, protože to platí pro samotný motor, co dynamo atd., ale stejně). A Trabant je ještě jednodušší, nemá třeba vůbec benzínovou pumpu, má nádrž na motoru a benzín do něj teče samospádem.
Já se spíš bojím o Malucha, to auto jsem měl a v podstatě se dá říct, že co dva tisíce kilometrů to porucha. Zase se ale velice jednoduše rozebíral.
Ještě k tomu - Maluchů (Fiatů 126)prý jezdilo v Jižní Americe hodně a vyráběl se tam i licenčně, takže asi nebudou mít problémy s dílama..
Tyjo. Jejich film Trabantem napříč Afrikou jsem viděl asi 3x, tak moc ho mám rád a tak moc mě pokaždé udivuje i baví. O to víc fandím těmhle dobrodruhům. Škoda, že Pionýr se nakonec nekoná.
Před chviličkou jsem si objednal jejich DVD, měl jsem to udělat už dávno.
Technická - když je na Guyanu nejlepší říjen a na Amazonii září, tak proč jste to nejeli opačně?
U motocyklu dvoutakt nikoho neuráží, u auta ano? Trabant je z doby, kdy auto především sloužilo k nezbytnému převážení osob a nákladu, na rozdíl ode dneška, kdy je vnímáno jako modla a hranice mezi "sockami" (jak automobilisté rádi urážlivě nazývají ty, kteří buď vůbec nebo právě teď nesedí za volantem) a "normálnimi" lidmi. Občas auto poslouží dokonce i jako rozlišovací znak mezi zastánci pravice a levice, prostě těch úkolů má dnes celou řadu. K takovým "nezbytnostem" obyčejný trabant jistě posloužit nemůže a patrně ani nikdy nemohl. Nicméně raději bych v ulicích viděl 1000 trabantů se zdokonaleným spalováním, které budou využívány s rozumem a s mírou, než 1000000 "moderních" aut jezdících hlavně z 80 % zbytečně, pro dobrý pocit řidiče, že patří do té "správné" kasty.
a proč zbytečně rychlý, vzduch ničící, hypermoderní trabant?
vždyť žebřiňák s volem je osvědčená záležitost a dá se s ním i orat!
Nezbyva, nez jenom drzet palce. Kdyz si vzpomenu na opravy vejfuku kamenem, tak se divim, ze se do toho zase dali.
s většinou diskutujících, že je to sice nostalgie a vozidla jsou notně stará, nicméně asi větší adrenalin by to bylo s vozidly po r 2005. Chtěl jsem se zastávat trabantu, neb dnešní doba má tendenci ohrnovat nos nad vším co není cool (nemyslím tu televizi), ale ono to tenkrát mělo něco do sebe a co znám trabantáře, nedají na ně dopustit. Asi budou trochu vyklepaní, hluší, přiotrávení... ale dojedou. Myšlenka podniknout podobnou trasu s vozidlem podstatně novějším (ne snad s tím Favoritem - ten by to nejspíš nedal již dle předpokladu) ale s jiným i zahraničním "nesmrtelným vozem. Každopádně jim přeji krásný zážitek. Jo a jen tak mimochodem, v článku - pokdu to není výplod pisálka - si velmi dobře pamatují na ty útrapy a stejně do toho jdou - asi jen pky pro čtenáře. Připomíná mi to lidi, co vám na večírku říkají "ne já nebudu" a pak toho sežerou nejvíc
Kdysi dávno jsem vymýšlel nesmysly a pro podobnou divočinu mě napadlo naprosto ideální auto - Škoda Favorit křížená s Jeepem Willysem. Trabi se tu určitě neztratí, vždyť se tam nemá co porouchat, je to naprosto jednoduchá až primitvní technika. Nezapomíneje že existovala i rallye verze Trabanta, tak proč by to nezvládla sériovka. Já myslím že to v pohodě dají.
no on ten trabant především nemá motor trabantu, tak to s tím začouzením nebude tak horké :)