Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejšílenější nápad s nejhoršími auty startuje. Trabanti začoudí Jižní Ameriku

Parta dobrodruhů za volanty a řídítky výkvětu východního průmyslu se vydává napříč Jižní Amerikou. Sledujte on-line dva trabanty, malucha a jawu, jak pojedou přes Amazonii a Andy do nejjižnějšího města světa. Díky přímému spojení přes satelitní telefon budete moci, poprvé na českém internetu, sledovat cestu živě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vifon

Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Jinak by nemohl dát do titulku, že Trabant je nejhorší auto, protože třeba ve spolehlivosti a opravitelnosti na Trabanta krámy z Boleslavi typu Š105-120 nikdy neměly!RvRvRv

+1/0
7.10.2012 21:13

Don_Alex

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

ty jsi ale ocas...;-D;-D;-D

0/0
13.10.2012 7:43

Vifon

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Všechny šroubové spoje na podvozku Trabanta ( i Wartburka) byly kadmiované a šly rozebrat i po 20 letech provozu, to už šrouby na škodovkách uhnily! Konstrukce přední nápravy Š105-120 se svislým a vodorovným čepem patří někam do 1. republiky. Jediné, v čem Trabanty a Wartburgy na škodovkly zaostávaly, byla životnost motoru, což je dáno tím, že byly dvojtakty, ale zase kdejaký čičmunda na nich uměl udělat za pár šupů výbrus a jezdilo se dál!

0/0
13.10.2012 9:32

Rambo-x

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Ale prosímtě,ty zase máš svůj den co;-D

0/0
14.10.2012 22:35

Vifon

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Kdo s tím nejezdil, neměl by soudit!Rv

0/0
15.10.2012 5:17

Rambo-x

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Já jsem s tím jezdil hošku,kdybys viděl co už jsem zrekonstruoval aut z toho období tak by ti zůstala viset čelist;-D.....proti trabantu nic nemám,jeden jsem rekonstruoval a je to dobré auto,ale na škodu 120 nemá....ta je aspoň o 2 generace v předu,sice nemá přední náhon ale jinak je ve předu ve všem,hlavně co se motoru a jízdích vlastností,pohodlí i výkonu týče.....spolehlivost je vyšší,motor u škody 120 vydrží při dobrém zacházení 200 tis.u trabanta tak 60tis a má dost

0/0
15.10.2012 15:42

Vifon

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Škoda 120 byl nejhorší krám, jaký z Boleslavi vylezl, co se spolehlivosti týče šrot, v létě vařila, v zimě nestarovala, odporně přetáčivá v zatáčkách atd.RvRvRv

0/0
15.10.2012 16:31

Rambo-x

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Nevím co jsi s ní dělal ty,ale asi nic moc pěkného.....já jsem ji měl dlouhé roky a pohoda,nemůžu si na ni stěžovat nebo říct křivého slova,neuvařila se ani jednou,v zimě nastartovala vždycky,sice moc netopila a přetáčivá je taky,ale zase vyjede všude....semtam seřídit karbec a ventily,vyměnit olej případně brzdovku a sloužila výborně,vždycky kamkoliv dojela a spolehlivě.....nutno uznat že já jsem se o ni staral poctivě,ne jak někdoRv

0/0
15.10.2012 20:20

ddtx

Re: Titulkář je zřejmě mladý nezkušený blb

Trabos byl opravdu nejednoduseji opravitelne auto, jedina bolest byla vlastovka co umela nenapadne proreznout a vyfuk s tepelnym vymenikem, ktery pri proreznuti umel z auta udelat plynovou komoru. Pokud se clovek o trabose staral, tak byl neznicitelny, akdyz si vzpomenu co zatim tahali vychodni nemci za privesy a jakou jeli rychlosti, tak klobouk dolu. Sam jsem na kamaraduv dal S-hlavy a pravidelne serizpval a i spotreba (pri pouziti kvalitniho 2t oleje a rozumneho pomeru) byla bice nez dobra. Dodnes lituju ze jsem si ho tenkrat neporidil. Nejvic me dostal trabos 4x4, jednoduche terenni vozitko, ktere nemelo chybu. A o tom, ze dvoutakt coudi je to taky blbost, dvoutakt necoudi, pokud dostane sve, pokud ne, pak samozrejme ano stejne jako diesel nebo i ctyrtakt benzim

0/0
24.10.2012 12:51

Carrallina

Jste blázni

ale palce vám držím.

0/0
4.10.2012 9:04

WebFilozof

Ono jako, Trabant..

..hrozný je jet za ním, ale v něm to celkem jde. A nezapomínat, že dvoutakt je podstatně jednodušší než ctyřtakt - žádné ventily, vačková hřídel, rozvodový řetěz, olejové čerpadlo.. Wartburg prý udával, že jeho motor má pouhých sedm točících se částí.. (což je poněkud přehnané, protože to platí pro samotný motor, co dynamo atd., ale stejně). A Trabant je ještě jednodušší, nemá třeba vůbec benzínovou pumpu, má nádrž na motoru a benzín do něj teče samospádem.

Já se spíš bojím o Malucha, to auto jsem měl a v podstatě se dá říct, že co dva tisíce kilometrů to porucha. Zase se ale velice jednoduše rozebíral.

0/0
3.10.2012 21:56

WebFilozof

Re: Ono jako, Trabant..

Ještě k tomu - Maluchů (Fiatů 126)prý jezdilo v Jižní Americe hodně a vyráběl se tam i licenčně, takže asi nebudou mít problémy s dílama..

0/0
3.10.2012 21:58

Wolf 2

Můj názor - fandím a přispívám

Tyjo. Jejich film Trabantem napříč Afrikou jsem viděl asi 3x, tak moc ho mám rád a tak moc mě pokaždé udivuje i baví. O to víc fandím těmhle dobrodruhům. Škoda, že Pionýr se nakonec nekoná.

Před chviličkou jsem si objednal jejich DVD, měl jsem to udělat už dávno.

0/0
3.10.2012 14:28

CART09

Směr

Technická - když je na Guyanu nejlepší říjen a na Amazonii září, tak proč jste to nejeli opačně? ;-)

0/0
3.10.2012 13:40

falda

Proč nejhorší auto?

U motocyklu dvoutakt nikoho neuráží, u auta ano? Trabant je z doby, kdy auto především sloužilo k nezbytnému převážení osob a nákladu, na rozdíl ode dneška, kdy je vnímáno jako modla a hranice mezi "sockami" (jak automobilisté rádi urážlivě nazývají ty, kteří buď vůbec nebo právě teď nesedí za volantem) a "normálnimi" lidmi. Občas auto poslouží dokonce i jako rozlišovací znak mezi zastánci pravice a levice, prostě těch úkolů má dnes celou řadu. K takovým "nezbytnostem"  obyčejný trabant jistě posloužit nemůže a patrně ani nikdy nemohl. Nicméně raději bych v ulicích viděl 1000 trabantů se zdokonaleným spalováním, které budou využívány s rozumem a s mírou, než 1000000 "moderních" aut jezdících hlavně z 80 % zbytečně, pro dobrý pocit řidiče, že patří do té "správné" kasty.

0/0
3.10.2012 8:08

Pierre de Croissant

Re: Proč nejhorší auto?

a proč zbytečně rychlý, vzduch ničící, hypermoderní trabant?

vždyť žebřiňák s volem je osvědčená záležitost a dá se s ním i orat!

0/0
3.10.2012 13:26

ddtx

Re: Proč nejhorší auto?

Proc nicici vzduch? taky toho o dvoutaktech moc nevite co? stejne jajo ouradove, tam je ten problem

0/0
24.10.2012 12:56

stefi_ul

Drzime palce

Nezbyva, nez jenom drzet palce. Kdyz si vzpomenu na opravy vejfuku kamenem, tak se divim, ze se do toho zase dali. R^R^R^[>-][>-][>-]

+1/0
3.10.2012 6:53

Mystic_CZ

Souhlasím

s většinou diskutujících, že je to sice nostalgie a vozidla jsou notně stará, nicméně asi větší adrenalin by to bylo s vozidly po r 2005. Chtěl jsem se zastávat trabantu, neb dnešní doba má tendenci ohrnovat nos nad vším co není cool (nemyslím tu televizi), ale ono to tenkrát mělo něco do sebe a co znám trabantáře, nedají na ně dopustit. Asi budou trochu vyklepaní, hluší, přiotrávení... ale dojedou. Myšlenka podniknout podobnou trasu s vozidlem podstatně novějším (ne snad s tím Favoritem - ten by to nejspíš nedal již dle předpokladu) ale s jiným i zahraničním "nesmrtelným vozem. Každopádně jim přeji krásný zážitek. Jo a jen tak mimochodem, v článku - pokdu to není výplod pisálka - si velmi dobře pamatují na ty útrapy a stejně do toho jdou - asi jen pky pro čtenáře. Připomíná mi to lidi, co vám na večírku říkají "ne já nebudu" a pak toho sežerou nejvíc ;-)

0/0
3.10.2012 6:10

TDW

Los Trabantos

Kdysi dávno jsem vymýšlel nesmysly a pro podobnou divočinu mě napadlo naprosto ideální auto - Škoda Favorit křížená s Jeepem Willysem. Trabi se tu určitě neztratí, vždyť se tam nemá co porouchat, je to naprosto jednoduchá až primitvní technika. Nezapomíneje že existovala i rallye verze Trabanta, tak proč by to nezvládla sériovka. Já myslím že to v pohodě dají.

0/0
3.10.2012 2:19

elektri

.

no on ten trabant především nemá motor trabantu, tak to s tím začouzením nebude tak horké :)

0/0
3.10.2012 2:01

Dluhousek Mirda Parkanovic

projedete to

s nejhorsima autama ano

ty jde totiz opravit i svycarakem

kdybyste meli super hyper modni karu, tak jste v riti, to totiz na rozdil od spatnych aut z minulosti nekde uprostred dzungle nevyresite.

pocitace jsou previt.

0/0
3.10.2012 1:01

macarát

Trabant je dobré auto

Ano, z hlediska komfortu jsou dnes automobily jinde, pokud člověk má auto na bourání, tak se mu u Trabanta nebude líbit mizerná pasivní bezpečnost.

Ale zase má jiné výhody. Jednoduchost. Ty chybějící deformační zóny nezabírají místo, takže je z vnějšku malý, ale zevnitř celkem prostorný.

Kdybych chtěl automobil pro běžné pojížďky mezi vesnicemi, považuji za ideál něco typu Trabantu s modernějším motorem. Při té nízké hmotnosti by to mělo úžasně nízkou spotřebu. A jinak svou práci odvede.

0/0
3.10.2012 0:32

Praotec

Re: Trabant je dobré auto

Velice ucelne mezi tema vesnicema v Brazilii.8-o!!

0/0
3.10.2012 0:55

honza2007

Re: Trabant je dobré auto

No s tou spotřebou ne nebyla sláva. 7l + litřík za každou osobu. ;-)

0/0
4.10.2012 14:49

Praotec

Tyto mista

dobre znam pri odchytu tropickych rybicek a mate odvahu hlavne z Manaus na jih.Drzim Vam vsechny na obouch.Az budete na MatoGroso zastavte se u Batu.Radi Vas uvidi..R^V!!

0/0
3.10.2012 0:29

jacih

S nejhorsimi auty?

Pokud za nejhorsi povazujete snadnou opravitelnost, zivotnost 50 let, tak prosim.Pak je kejvacka a trabant nejhorsi vozidlo.Chtel bych videt takova dnesni skvela vozidla (treba jako Fabia 1.2 htp) za 50 let..hahaha..

+5/0
2.10.2012 23:42

flajboj82

Re: S nejhorsimi auty?

máte naprostou pravdu...R^

0/0
3.10.2012 8:41

ak1975

Jižní Amerika

Dan Přibáň nějak zapoměl na to že už zde loni byl na průzkumu s Tatra 805..  viz www.volny.cz/t805

0/0
2.10.2012 22:16

stefi_ul

Re: Jižní Amerika

ja ho tam na seznamu nikde nevidim...

0/0
3.10.2012 6:52

Huckleberry Švédd 10

jsou to frajeři, tiše závidím ....

co tiše!!!! NAHLÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁSSSSSS !!!!!! ;-(

+2/0
2.10.2012 21:57

von-bis

Re: jsou to frajeři, tiše závidím ....

Já taky, odvahy by bylo, ale čas a sponzoři chybí. To nepočítám rodinku.;-(

0/0
3.10.2012 0:37

FcapaB

hheeeejjjj?!?!

Heeeej!!! Zapoměli jste mě doma! fňuk ;-(

Hodně štěstí (snad se taky brzo vydám na cestu)

+1/0
2.10.2012 21:54

ryccardo

jste blazni

ale drzim vam palce :-)

0/0
2.10.2012 21:33

Huckleberry Švédd 10

Re: jste blazni

já taky .... škoda, že vzdali toho fichtla ;-D

0/0
2.10.2012 21:53

pedrolas

Top Gear

No,tak takova blbost by snad nenapdla ani lidi s Top Gearu.;-D[>-]R^

0/0
2.10.2012 20:37

Idina

Re: Top Gear

hele a ono napadlo! :) Nedávno jsem viděla v TV díl, jak jeli přes Andy - pořád stoupali a stoupali a nakonec to vzdali kvůli řídkému vzduchu, nemohli to udýchat po fyzické stránce. A stejně tak motory aut. Tak jsem zvědavá na trabanty a motorku, jak těch 5000 m n. m. zvládnou! :)

0/0
2.10.2012 22:10

petr_leicester

Re: Top Gear

dil se jmenuje: Bolivia special ;-)

0/0
2.10.2012 23:52

von-bis

Re: Top Gear

Tak tyto stroje jde v pohodě i tlačit. To takový landrover těžko.

0/0
3.10.2012 0:41

von-bis

Re: Top Gear

Top Gear jsou proti nim snobští pitomci.

0/0
3.10.2012 0:38

Zakov

Re: Top Gear

Jenze Top Gear je zabavni porad. A oni zabavni jsou. Teda az na ten dil z Indie, ten tak dobry nebyl. Oni se neberou vazne a to se mi na nich libi. Na druhou stranu, Clarkson a spol. za sebou maji stab jako prase. Tahle parta dobrodruhu jede "jen tak". Drzim palec a tesim se na DVD :-)

+1/0
3.10.2012 20:58

Zakov

Nechci blbe rejpat, ale

ta jawa je 250 Special? Vzdyt ta vypada uplne jinak, nebo se pletu? Viz: http://www.eltsen.cz/jawa/netvorice/gal/images/03-JAWA-250-Special.jpg

A i kdyby to byla, tak 250 special nemela 5,5k, ale 9k.

Tuhle podle nadrze tipuju na 250 typ 592, ta mela 12k... Opravte me pokud se mylim.

+1/0
2.10.2012 20:24

ryccardo

Re: Nechci blbe rejpat, ale

taky sem jawu 250 s 5,5 konema jeste nevidel zil sem v domeni ze ma 12 aspon ja takovou mel

+1/0
2.10.2012 21:35

von-bis

Re: Nechci blbe rejpat, ale

Přesně tak. Měl jsem ČZ kyvnu a ta měla 12. Tato Jawa panelka měla ještě víc.

0/0
3.10.2012 0:35

bulanek31

Re: Nechci blbe rejpat, ale

592 měla tuším dokonce 13 koní.

5,5 koně měl psáno u fichtla (větší válec+další úpravy, ale stejně moc nevěřím), se kterým chtěl ten blázen jet původně.

0/0
2.10.2012 22:34

Zakov

Re: Nechci blbe rejpat, ale

559 - 14k pri 5000ot / min. , 592 - 12k pri 4500 ot / min. Tak jsem to vycetl v technickych prukazech. Mam obe. Resp. 592 uz je zrusena a rozebrana :-)

0/0
3.10.2012 20:55

Janaa

Škoda

že te slovák nejel na pionýru jak původně avizoval. To by bylo asi docela zajímavý...

0/0
2.10.2012 18:40

von-bis

Re: Škoda

Jestli pojedou příště, tak se přidám s kozidechem S11.;-D

0/0
3.10.2012 0:40

E Nomine

chyba

Článek není aktuální. Co já mám informace, tak Jawa 21 special to nezvládla už v ČR a místo toho jedou na nějaké "dospělé" Jawě. Myslím že 250ka.

U Jawy bych upozornil na nešikovnou konstrukci víčka karburátoru, až se víčko vyčvachtá a celé šoupátko vyletí ven, tak se už jede jenom na plný plyn :-) . ( může být z toho nepříjemná nehoda)

0/0
2.10.2012 18:39

E Nomine

Re: chyba

aha, až teď jsem si přečetl článek :-)

0/0
2.10.2012 18:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.