Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ryanair létá s minimem paliva. Úřady vyšetřují ohrožení bezpečnosti

Po vlně posledních technických závad a neplánovaných přistání letadel Ryanairu došla úřadům trpělivost. Není žádným tajemstvím, že pilotům nízkonákladové aerolinky vedení nařizuje, aby létali s co nejmenší zásobou paliva. Odborníci se ale obávají, že to ohrožuje bezpečnost cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lezici_spici

musím se smát

jak si tu jistí diskutjící honí ego, že s Ryanairem nelétají. Mají totiž vyšší požadavky. :-) No a? Tak létejte. Nám, kterým nevadí letět "za pár korun", to stejně neznechutíte a jenom se tu odkopáváte. Prostě si lítejte s kým chcete, kam chcete a kolikrát chcete.

Taky tzv "mám na to" letět s BA, LF nebo Swiss Airem, ale nechápu proč bych měl letět za 3x tolik, když můžu letět levněji. To si taky kupujete rohlík za 6,-Kč, protože se na vás poladní usměje? To určitě ;-)

0/0
29.9.2012 11:59

Dr. Fe (5)

Re: musím se smát

To s tím rohlíkerm je nesmyslný přirovnání. :-/

0/0
29.9.2012 13:01

Piotr Velikyj

Tohle

je právě mnohem horší pro znečištění vzduchu, než všechny auta. Low cost aerolinky. Kdejaký blb považuje za nutné letět v sobotu do Anglie na fotbal a v neděli do Vídně na kafe. Protože letenka stojí 99 Kčs v akci. Proto se taky tak krsáně vyčistil vzduch, když byly po 11. září zakázané lety.

0/0
26.9.2012 12:13

TrueRobos

Já se těším, až Ryanair vymyslí "duo" systém

Letoun s palivem (místa tam budou s příplatkem) vytáhne letoun bez paliva (místa tam budou se slevou) do dostatečné výšky a socky do cílové destinace (a nebo nějakého místa v tom směru po trase) prostě doplachtí. Ani halíř nazmar! Ani halíř nazmar! ;-DR^

0/0
26.9.2012 8:14

tak to pozor

potíž je ta, že

je vždy potřeba vyhodnotit užitnou hodnotu... cena není jediný parametr, je to zejména čas a to jak na cestě, tak odletu-příletu a rovněž i pohodlí, servis.

Létám často (cca 30 letů od začátku roku), ač bych mohl lowcostem, což by bylo cca 3x levnější, právě ta užitná hodnota je pro mě 0, tudíž není pochyb.

Krom toho dostat najíst a napít považuju za slušnost.

0/0
21.9.2012 21:44

halagajda

Co vsichni tolik nadavate?

Kdyz nekdo povi, ze s nema nikdy nemel problemy, tak hned "dost neletal"bla bla bla... Litavala jsem s British Airways, ale ty problemy co jsem s nema mivala, asi pech no nevim, posledni kapka byla, kdyz ztratili kocar malemu... Pak jsem zacala zkouset "ty levne", a treba s Ryanairem jsem nemela problem ani jednou, a to s nema litame docela pravidelne, take letaji do Katowic(skoda ze ne do Ostravy;)))- coz je pro me take vvyhodne.

0/0
21.9.2012 17:45

Azgalor

Beru

že chce Ryanair ušetřit co nejvíc, ale hádat se o extra fuel :-/ Jestli to teda opravdu je tak...se nedivim, že posadky potom řvou.

0/0
21.9.2012 0:58

Amoniak II

Kdo chce kam ...

Zákazníci chtěj levný letenky. No tak je mají. Pokud by chtěli, aby se s nimi nakládalo líp, proč se o lowcosty zajímají?

0/0
20.9.2012 23:54

Andee in Red Book

Re: Kdo chce kam ...

To není tak úplně pravda. Vzhledem k rizikům prostě musí dodržovat určitá pravidla, pod která nejde jít.

0/0
21.9.2012 9:57

Lojza911

Re: Kdo chce kam ...

Tím bych si nebyl tak jist:-P

0/0
21.9.2012 16:54

petacx

kolik ma Ryanair problemu na 100 000 prepravenych pasazeru a

kolik ma Ryanair problemu na 100 000 prepravenych pasazeru a kolik maji stejnych problemu ostatni casto polostatni nebo statni dopravci ???

-

Clanek naprosto o nicem, a kritizovat placene zachody naprosta ubohost !!! Pokud budu chtit jako student se podivat do Londyna nikdo jiny nez Ryanair mi to neumozni!!!

Neni snad zakaznik kdo si voli nejakou sluzbu ci vyrobek???

8-o ;-€ 8-o

+2/0
20.9.2012 23:45

grimosa

Re: kolik ma Ryanair problemu na 100 000 prepravenych pasazeru a

no pokud vím měl problémů celkem dost, pristani misto v parizi na nejakem zpadlem letisti v Belgii, Pri letu do Madridu zase misto toho pristali ve Valencii. Ryanair je spolecnost, o ktere se hodne mluvi ale na pocet prepravenych pasazeru uz to zase tak slavne neni v porovnanis velkymi dopravci jako BA, AF, Lufthansa. Treba pro ceskou republiku maji vsechny Low costy cca 20% prepravenych zakazniku, zbytek jsou normalni aerolinky hlavne CSA.

0/0
21.9.2012 8:39

coachk

Re: kolik ma Ryanair problemu na 100 000 prepravenych pasazeru a

Hlavně ČSA? Kde jste to zjistil? Např v červenci byla největším pravidelným leteckým dopravcem v Praze Lufthansa....

0/0
21.9.2012 22:29

JiHik

Nechápu problém

Raynar s jejich manýry moc nemusím, ale i to minimum paliva podle směrnice by mělo být bezpečné. Pokud není, tak ať zvednou (předefinují), co je minimum a hotovo.

+2/0
20.9.2012 22:33

Turner

Hahaha

To je tu zase sraz vse kritizujicich trapaku...Budte radi ze diky Ryanu tu muzeme vsichni litat za par slupek po cele evrope a nemusime si dny parit zadky v zajezdovych autobusech abychom nemuseli dat za letenku vejplatu. Ja nevim jak Vy ale ja s nima letel mnokrat a nemel jsem jediny problem a nemam potrebu resit jestli se za tu hodku a pul obejdu bez zradla nebo jestli na me haze usmevy nejaka baba nebo ne, stejne od ni nic nepotrebuju. Jestli je to pro vas takovej povl nad kterym se vase ego povznasi tak si proste litejte jinde a za jiny penize. Me to na hodinove trasy A-B bohate staci...

+10/0
20.9.2012 19:13

Bibiche

Re: Hahaha

No, mluvte raději jen za sebe. Já absolvuji každý rok průměrně 10 letů a rozhodně mě nic nepudí k Ryanairu. Ba co dím, je mi z praktik této společnosti a jejího pana ředitele šoufl. Ryanair je zkrátka společnost pro socky, které si potřebují ukojit libido, že někam letěly letadlem, i za cenu, že jim budou na zádech dříví štípat.

+1/−1
20.9.2012 21:46

Turner

Re: Hahaha

Socky co ukojojou libido :)) By me zajimalo jestli jste ve skutecnosti stejny trouba jako se prezentujete;-D

+6/0
20.9.2012 22:02

Comissario

Re: Hahaha

Je to mag.r nebo agent highcost letecké společnosti.

0/0
20.9.2012 22:47

paja80-2

Re: Hahaha

Největší trouba je pro mne ten, co používá slovo "socka"...čili velká část místních síťových machrůR^

0/0
21.9.2012 11:08

petacx

Re: Hahaha

naprosty souhlas R^

-

staci ze statni podnik ČSA a jemu podobni produkuji pouze ztratu o kterou plati akcionari statnich podniku tj.

obyvatele dane zeme.

Ono se asi hure tuneluje kdyz jsou statni podniky ve ztratach tak proto jsou soudruzi v Bruselu a jinde tak nervozni !!! ;-€

+1/0
20.9.2012 23:49

Mickey_

Ryanair a Easyjet vs regulérní aerolinky

Pokud si spočítáte celkovou cenu, pak Ryanair a EJ občas vyjdou nastejno jako běžné aerolinky, ne-li dráž. Pokud se něco pokazí, jako že se mi to stalo, vůbec se o vás nepostarají. Let byl zrušen a za 8 týdnů mi přišly peníze za letenku. Na checkinu nebyla jediná oranžová vesta (easyjet zaměstnanec), náhradní letenka mě stála 250 liber. Regulérní aerolinky vám alespoň dají voucher na jídlo, nabídnou jiný let a pokud si letenku rezervujete alespoň měsíc dva předem, kolikrát to vyjde i levněji (VIE-ZRH zpáteční za 120eur s taxama a kufrem se SWISS air). Už jen kvůli té aroganci ze strany Ryanairu bych s nimi znovu neletěl.

+5/0
20.9.2012 18:36

lucky_24

Re: Ryanair a Easyjet vs regulérní aerolinky

Jo, třeba pokud bydlíte v Brně a potřebujete do Londýna, vyplatí se drcat do Prahy a pak letět s prestižníma BA nebo ČSA, protože s Ryanairem by to stálo čtvrtinu a místo z Brna do Prahy by vás čekala cesta z letiště u Londýna do Londýna.

+1/0
20.9.2012 20:43

grimosa

Re: Ryanair a Easyjet vs regulérní aerolinky

no on Stansted taky není zrovna blízko centra :-)

+1/0
20.9.2012 22:38

Comissario

Re: Ryanair a Easyjet vs regulérní aerolinky

To není, ale nevede od něj do centra D1 jako z Brna do Práglu.

0/0
20.9.2012 22:49

halagajda

Re: Ryanair a Easyjet vs regulérní aerolinky

Na co D1? co Stansted Expres-vlak primo z pod letiste az na Liverpool street?8-o

0/0
21.9.2012 17:37

petacx

Re: Ryanair a Easyjet vs regulérní aerolinky

ANO

jsou lide co jeste veri ze za 3 nasobnou cenu a znacku dostanou 3 nasobnou kvalitu, rychlost ... ;-D ;-D ;-D

mozna i lide s mensim sebevedomim potrebuji si po-simrat ego ZNACKAMI :-P

0/0
20.9.2012 23:52

Clayton

Re: Ryanair a Easyjet vs regulérní aerolinky

technická poznámka: s ČSA už do Londýna opravdu nepoletíte. ČSA už totiž nelétají skoro nikam...

+1/0
21.9.2012 5:02

sama_pozitiva

Majitel moc šije do EU

Takže je jasné, že po něm a jeho společnosti půjdou, když ho nemůžou ignorovat.

0/0
20.9.2012 18:20

generál Failure

Re: Majitel moc šije do EU

Kdyby někdo nevěděl o co jde: http://euroseptik.cz/michael-oleary-ryanair-rika-aparatcikum-z-evropske-komise-co-si-o-nich-mysli/

0/0
20.9.2012 19:22

Franta Prudil

Ryaner eyeehhh

No opakem Ryanerů byl Fisher, který tankoval plné nádrže. Bohužel na našem "specifickém" východním trhu neobstál - protože cena je pro Čecha hlavní kritérium... Tady by mělo být jasné nařízení, Chceš s takovým typem ledadla naletět tolik km. Musíš natakovat tolik litrů. Jinak to tyhle společnosti budou vždy ojebávat. Uvědomte si, že pár letadel už takhle spadlo. Stačí nějaká událost, zhoršení počasí v kombinaci s dalším faktorem a kluzák je na světě. A to bych opravdu nechtěl zažít ten pocit, jak ty motory udělají to vvrrrrr konec. Zhasnou světla a ticho. Jen hvizd větru.

0/0
20.9.2012 17:55

Ubaram

Re: Ryaner eyeehhh

Myslíte ten Fischer, který tu jel tak dlouho s dumpingovými cenami ve snaze likvidovat konkurenci, až zlikvidoval vlastní cestovku, a posléze totéž provedl i s Tomi Tour, přičemž zanechal desítky a stovky milionů dluhů?

Jasné nařízení pro rezervy mmch již je, a Ryanair ho dodržuje.

0/0
20.9.2012 18:12

silversurfer

s Ryanairem i Easyjetem toho mam odletano dost

a nikdy jsme s nimi nemel zadne problemy, nehlede na to, ze maji nejmladsi letecke flotily v Evrope

0/0
20.9.2012 16:53

Unikatni prezdivka

Re: s Ryanairem i Easyjetem toho mam odletano dost

Z toho je jen videt, ze toho s nimi naletano dost nemate.

+4/0
20.9.2012 17:12

all_the_way

Re: s Ryanairem i Easyjetem toho mam odletano dost

No tak to rozhodně nemají

0/0
20.9.2012 17:17

lucky_24

Re: s Ryanairem i Easyjetem toho mam odletano dost

Tak schválně, kolik jich vypotíte co jsou na tom líp jak Ryanair? Zkuste jen ty z Evropy

0/0
20.9.2012 20:26

Admiral General Aladeen

Re: s Ryanairem i Easyjetem toho mam odletano dost

podle planespotters má nejmladší flotilu Wizzair 3,5 roku

0/0
20.9.2012 21:12

lucky_24

Re: s Ryanairem i Easyjetem toho mam odletano dost

No jenže to je další zlá nízkonákladovka :-)

0/0
20.9.2012 22:54

xcruz

Re: s Ryanairem i Easyjetem toho mam odletano dost

Tak o tom pochybuji. Lítám hodně a s Ryanairem je to složitý. Když je vše v pořádku, tak s nimi problém nemám. Ale už několikrát se mi stalo, že bez udání důvodu zrušili let a krom ceny letenky Vám nic jiného nedají a ani se o Vás nepostarají.

0/0
20.9.2012 22:09

semperparatus

Nejhorší

letecká společnost světě.V tomto případě jednou a už nikdy.

+1/0
20.9.2012 16:16

nove.kostatko

Re: Nejhorší

evidentně jste nikde dál ve stvětě ještě nelítal

0/0
20.9.2012 23:14

akleen

S Ryanair uz nikdy

Jeden let do GB satacil, tak odporny a neprofesionalni personal, aby jeden pohledal.

0/0
20.9.2012 15:51

pinocchiocz

Rayanair

Létám 3x 4x do roka ČR - UK dvakrát jsem využil Rayanair. Nikdy víc... Protivný personál,a na palubě prodávají cigára a alkohol jak Poláci na trhu. nehledě na to,že mi jednou zrušily let,a nedostal jsem ani Smsku. Neprofesionální a drahý. Rayanair nebrat. Rv

+4/0
20.9.2012 15:48

Cocik

ale no tak

Letecky predpisy hovori celkem jasne o tom, jaky ma mit letadlo palivovy rezervy. Ke kazdymu letu navic existuje pomerne podrobna dokumentace, takze se da v klidu dohledat, kolik paliva melo letadlo v nadrzich. Dost pochybuju o tom, ze by si jakakoliv vetsi aerolinka dovolila porusit pomerne transparentni a hodne zasadni predpis. Proto jsem zvedavej na vysledek vysetrovani.

+1/0
20.9.2012 15:18

pan vomáčka

nutí posádku omezit palivo na palubě na minimum, které žádaj

taková drzost 8-o zavřít a postřílet!

0/0
20.9.2012 17:19

pan vomáčka

Re: nutí posádku omezit palivo na palubě na minimum, které žádaj

které žádají evropské směrnice

0/0
20.9.2012 17:21

marat12345

Palivo

Pro neznalé, proudová letadla létají na naftu, "vylepšenou" Babišem.

0/0
20.9.2012 14:33

grimosa

Re: Palivo

proudová letadla létají na kerosin a to je neco trosku jiného nez nafta

0/0
20.9.2012 14:47

skrbling

Re: Palivo

Proudová letadla létají na Jet A1, což je naftě docela podobné.

+1/0
20.9.2012 15:09

grimosa

Re: Palivo

jet A1 je oznaceni pro letecký petrolej, je to jina frakce vyrobena z ropy nez nafta

0/0
20.9.2012 15:18

Cocik

Re: Palivo

Skrbling ma pravdu, zas tak velkej rozdil tam neni. Treba v USA jezdi vojenska letistni technika v pripade potreby na klasickej JP-8, dost to zjednodusuje logistiku.

0/0
20.9.2012 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.