Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha, peklo cyklistů. Horor po kolejích mezi auty na Vltavské trase

Ve 3. díle našeho seriálu se věnujeme cyklotrase A2 podél Vltavy, která patří v jižní části mezi nejvyužívanější v Praze. Ve směru od jihu, z Modřan, vede zprvu po separátní komunikaci, později v bezpečném koridoru vedle chodníku či po náplavce, což je v pohodě. Počínaje Jiráskovým mostem ale tahle idyla končí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kazeasch

Jezdí,...

...bez helmy, beztak nepojištěnej, kdo ví jestli vůbec zná dopravní předpisy, a ještě bude něco držkovat. Ať si táhne pryč ze silnic na uzavřený cyklostezky.

0/0
3.10.2012 12:24

rtc

Re: Jezdí,...

... az bude v tomhle useku cyklostezka, s radosti na ni taky potahnu R^

0/0
4.10.2012 10:25

jorbl2

nic moc

v centru holt clovek musi vic improvizovat, a nelpet na tom, ze musi po nakresleny (cyklo)trase. Nektery casti Prahy jsou jen pro otrly, a tezko se na tom neco da zmenit.

Jinak me zvedne ze zidle, kdyz vidim jak si Vitek Stepanek jezdi bez prilby a pak mudruje o bezpecnosti na nejaky krizovatce. Nekdy v duchu temhle frajerum preju at si tu hlavu rozbijou. (A to sam jezdim krome zimy skoro denne)

+1/0
21.9.2012 13:22

Lojza158

Re: nic moc

Ty jsi ale přející "člověk":-(

+1/0
21.9.2012 13:23

fix

promiňte,

ale každý není zdravý atlet pod třicet, jak zřejmě předpokládají vášniví propagátoři dopravy na bicyklech. Představím si třeba sebe: 45 let, mírná nadváha, práce v kanceláři. V autě pytel míčů, po práci trénink s dětmi na druhém konci Prahy. V mezičase nákup, po tréninku cesta domů ke sporáku a pračce. Cesta autem trvá 20 minut, Neumím si představit sama sebe na kole, jak ověšena nákupy, balóny a pytlem s převlečením zdolávám pražské kopce na kole...

+2/0
21.9.2012 10:31

K.Bartak

Re: promiňte,

No a podle toho vypadáte. Uštvaná a zbědovaná. Co takle změnit životní priority?

+1/0
21.9.2012 13:16

Amoniak II

Re: promiňte,

Třeba děti šoupnout do děcáku, z jejich pokoje udělat garáž na kola ... ?

0/0
21.9.2012 13:20

Lojza158

Re: promiňte,

Přesně to odpovídá vašemu "myšlení". Nic jiného asi neumíte:-(

+4/0
21.9.2012 13:24

Amoniak II

Re: promiňte,

Neblafejte a popište, jak si představujete změnu priorit?

0/0
21.9.2012 16:21

Hroznej.puberťák

Re: promiňte,

V takovém případě se té "mírné" nadváze nedivím, ani tomu, že stejně "mírně" pořád poroste. Na pr... v kanclu, na pr... v autě, ještě kdyby na nákup dávali golfový vozejčky a nebude potřeba ani kupovat boty :-/

0/0
21.9.2012 14:16

Kazeasch

Re: promiňte,

A že jsi vypíchnul ty jediný dvě nepodstatný věci. Rv

0/0
3.10.2012 12:19

fujojte

Re: promiňte,

jak jste si to zařídila, tak to máte, někdo zase jezdí na kole i na ten trenink, nenakupuje každý den a prostě si to umí zařídit tak, aby mohl jet na kole.Rv

0/0
3.10.2012 21:01

rtc

Re: promiňte,

Elektrokola jsou uz celkem levna a muzou na jich jezdit i nesportovci do kopecka, aniz by z toho dostali infarkt. Po rovine (coz neni uplne pripad Prahy) to zvladaji vsechny vekove kategorie, jak je vidno treba v Polabi.

Zbytek je otazka zivotniho stylu.

0/0
4.10.2012 10:30

votok2

Pro lepší a zdravější život v Praze se dá udělat mnoho.

Dá se změnit myšlení lidí, kteří si myslí, že město musí pojmout co nejvíce aut, že má umožnit řidičům aut co nejproblémovější průjezd kamkoliv, např. z jednoho konce města na druhý skrz centrum. Praha má jednu z nejlepších veř. doprav na světě, zároveň se ale těžko zbavuje trendu vytáhnout tranz. dopravu na okraj města, omezit auta v centru a rezid. čtvrtích, málo se dělá pro chodce (dlouhé čekání na přechodu atd.), daleko více se přizpůsobujou stavby pro auta. Roste ale počet těch, kteří si toto uvědomují a kteří chtějí žít zdravěji a proto např. jezdí po městě na kole. Nejsou to hipíci, ale normální lidi, kteří také jezdí autem, je-li třeba. Ulice patří a budou patřit jak jim, tak chodcům i autům a k tomu je dobré je přizpůsobit. Z části se to již daří - omez. rychlosti aut na 30km/h v Karlíně, cyklostezky, z části ne - Smet. nábř. apod. Lze to a prokazatelně zkvalitňuje život lidí ve městě (opravdu patří lidem a ne autům), pamatuju si dobu, kdy se po Příkopech proháněly tatrovky.

+1/0
21.9.2012 10:17

Amoniak II

Re: Pro lepší a zdravější život v Praze se dá udělat mnoho.

Podívejte se příště pozorněji. V těch autech sedí lidé.

-

Jo, vidíte?

-

To jsou desetitisíce, možná statisíce těch, co zvolili auto jako dopravní prostředek. Mezi nimi pak vidíte tu a tam výjimku - člověka, co se rozhodl pro kolo.

+1/0
21.9.2012 11:26

Lojza158

Re: Pro lepší a zdravější život v Praze se dá udělat mnoho.

A to je právě ten průšvih. Nevidíte, že tímto životním stylem se řítíte do záhuby. Připadáte mi jako příznivci a obdivovatelé Adolfa. Také si mysleli, že konají správnou věc!Následovali je komouši a nyní "rozvinutá moderní" konzumní společnost.

+2/0
21.9.2012 13:22

Amoniak II

Re: Pro lepší a zdravější život v Praze se dá udělat mnoho.

Zakazuje Vám někdo jezdit na kole a cpe Vás do auta? Ne, klidně se můžete po ulicí třeba šoupat po zadku, když máte tolik času.

Nenuťte ale jiným názory a postoje, o které nemají zájem.

0/0
21.9.2012 14:09

Lojza911

Re: Pro lepší a zdravější život v Praze se dá udělat mnoho.

Zatím jediný kdo tady agresivně vnucule své názory druhým jsi tyRv. A slušnosti jsi také moc nepobral. Ani to nepřekvapuje.

0/0
21.9.2012 14:54

Jiří 1971

Re: Pro lepší a zdravější život v Praze se dá udělat mnoho.

Slušnější postoj k cykloteroristům snad ani napsat nemohl. Vynucování výhod menšinou oproti většině všemi prostředky není agrese, terorizování? Všechna ta videa mají jeden společný bod. Dokumentují jednoho jediného figuranta na kole, který se snaží cosi prokázat a kolem tisíce lidí, kteří jedou auty za svými potřebami. Nějak v záběru chybí ty spousty utiskovaných cyklistů kolem, v protisměru, ve vedlejších ulicích. Doufám, že tedy svoje další pokusy trochu dotáhnete.

0/0
29.10.2012 10:27

rtc

Re: Pro lepší a zdravější život v Praze se dá udělat mnoho.

Ve vyspelych mestech pochopili ze proste kdyz si vsichni pohodlne sednou do auta a vyjedou do centra, tak se tam NEVEJDOU, i kdyby nakrasne promenili veskerou plochu na dalnice a parkoviste. Je treba hledat jine reseni = MHD + kola.

Ze se vsichni jednotlive svobodne rozhodnou pro auto neznamena ze z toho ve vysledku nemuze byt problem. !

0/0
4.10.2012 10:37

kunta_kinte - protistatni zivel

Nechapu

proc takova minorita v radech jednotek promile, jako jsou cykliste, dostava v doprave tolik prostoru. Za ty cyklostezky uz by meli platit myto. :-/

+4/0
20.9.2012 23:55

_lu

Re: Nechapu

ona kdyby se platila daň za blbost, tak by to taky byla slušná částka do rozpočtu... jen byste byl asi chudej, jak kostelní myš:-)

+1/0
21.9.2012 9:11

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Nechapu

Kdyz nemate co rict, tak aspon vytahnete ponekud trapny pokus o urazku, jste k smichu.. ;-DRv

0/0
21.9.2012 9:44

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Nechapu

Proč by si cyklisté měli platit cyklostezky, to platí přece EU;-D

0/0
21.9.2012 9:47

T.Karel

Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Zmíněným úsekem obačas jezdím a pokud se cyklista nebojí aut a dodržuje všechny předpisy, jet se dá bez problémů. Hlavně se držet kraje, auta respektovat a nebát se jich. Ale cyklostezka opravdu chybí, až bude hotová Blanka tak se snad omezí vjezd na Smetanovo nábřeží... Jinak nesouhlasím s několika diskutéry, že Praha není pro cyklisty- každý kopec se dá vyjet a většina lidí jich nemá na cestě víc než dva. Pokud by se změnil přístup firem a škol k cyklistice (sprchy, úschovny kol), cyklistů by se ve městě objevilo více, vždyť jezdit se tu dá :D

+3/0
20.9.2012 21:39

Amoniak II

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Pokud se někdo bojí jet v normálním provozu po nábřeží, může také projet uličkami Starého Města. Ale proč - aktivisté pořád vykřikují, jak jsou rovnocennými účastníky provozu, proč tedy nějaké speciality?

-

0/0
20.9.2012 23:41

Amoniak II

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Ano, každý kopec se dá vyjet. Ovšem málokdo má chuť pokaždé se cestou hezky zpotit.

-

No a ten přístup, ten se změnit dá. Jste ochoten zaplatit za to, že vám bude zaměstnavatel poskytovat sprchu a prostor na vyvětrání propoceného oblečení?

+1/0
20.9.2012 23:45

řehoř z řep

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Při pohybu se nemusíš nutně zpotit. To je otázka trénovanosti a rychlosti. Trénovaný cyklista jedoucí na své poměry pohodovým tempem se nezapotí.

0/0
21.9.2012 6:22

Amoniak II

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Pokud mluvíte o "trénovaných cyklistech", tak je řeč o sportu. Tahle diskuse je ale o dopravě. Nebo ne, že by reálně neexistovala cyklodoprava a byl to vždy více či méně sport? ;-)

-

(a jste ochoten platit?)

0/0
21.9.2012 10:22

rtc

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Kdo nemuze trenovat, muze si pomoct eletromotorkem...

0/0
4.10.2012 10:40

_lu

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

sprcha už je dneska prakticky v každé firmě... vždycky když se bavím s přáteli o tom, proč nejezdí na kole do práce, není důvod sprcha, ale pohodlnost;-) navíc u nás stále platí, že kdo má auto, je king a musí se v něm ukazovat:-) já mam taky auto, ale kolo je prostě bomba. Zkuste to někdy v takový zimě, jako je dnes, přijet do práce na kole a dát si sprchu, výmluvy okamžitě hodíte za hlavu... Mnohým diskutérům by to navíc zvedlo sebevědomí, koukám...

0/0
21.9.2012 9:15

Amoniak II

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Správně používáte jednotné číslo. Sprcha pro cyklistu je.

Byl byste ale ochoten hradit náklady spojené s vybudováním a provozem větších sprch?

0/0
21.9.2012 10:25

Lojza911

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Jsi jak kolovrátek

0/0
21.9.2012 13:28

Amoniak II

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Je zajímavé, že na otázku, zda by byl ochoten platit náklady spojené s vybudováním a provozem sprch a "garáže" pro kola, na tu mi nikdo neodpoví.

Hm. Typické. Vykřikovat "já chci", to jde dobře ...

0/0
21.9.2012 14:07

elegani

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Ja bych praci bez sprch a kolarny nevzal. Slusny zamestnavatel, kteremu jde o zmaestnance, tyhle drobnosti rad zaridi. Nikdy jsem s tim nemel problem.

0/0
21.9.2012 14:49

Lojza911

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Ale to je snad samozřejmé. Nebo ty jsi zvyklý dostávat něco zadarmo? Pravděpodobně anoRv

0/0
21.9.2012 14:51

Jiří 1971

Re: Cyklostezka v centru opravdu chybí...

Každý automobilista si platí vlastní infrastrukturu formou silniční daně, kterou platí s každým litrem PHM. Čím si platíš obyčejnou silnici, neřku-li dokonce cyklostezky ty? Ničím, to všechno ti platím já. Ty jsi jen obyčejný parazit. A ne, nevadí mi cyklisté (sám kolo používám), vadí mi cykloteroristé.

0/0
29.10.2012 10:41

jirkass1

Praha

Cyklistů je málo v Praze právě pro to, že je to tu samý kopec!!! Tohle pořád dokola. Proč nikdo neřeší, že na Mácháči nejezdí zaoceánské parníky??? I kdyby tady bylo cyklostezek 2x tolik co v Mnichově, tak po nich o mnoho lidí víc jezdit nebude. Jelikož do těch kopců nikdo šlapat nechce. Zvlášť když je zastávka MHD na každém rohu. Když chci na kolo, jedu do přírody. Když chci do práce, nechci přijet na teréním kole a upocenej jak z chlíva. V Praze je velmi mnoho úzkých uliček, kam se sotva vejde auto, natož ještě budovat cyklostezky. Kočičí hlavy. Nejde srovnávat vybombardovanou placku s Prahou. Kdy už to ti rádoby cyklisti pochopí? NEJDE!!!![>-] Najděte si něco logičtějšího, díky čemu můžete mektat a ohrnovat noc nad Prahou.

+8/0
20.9.2012 18:37

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Praha

R^

0/0
20.9.2012 23:56

MapleLeafs15

nechápu

nechápu na co si p. Štěpánek hraje.

Proč kritizuje nekvalitní silnici po které chce jet na kole? Nutí ho někdo tudy jezdit? Ať si najde jinou cestu, když se mu daná trasa nelíbí.....opravdu mě nezajímá, že se mu tam blbě jede na kole....v Čr máme 10 tisíc kilometrů silnic, po kterých se blbě jezdí v autě....takže pane Štěpánku táhněte někam!!

+2/0
20.9.2012 18:06

Tlusťáma

Cykloun bez helmy co jede na červenou

(ke konci u Národního divadla) a vykládá něco o bezpečnosti myslím dělá dost medvědí službu ostatním cyklounům.

+10/0
20.9.2012 13:29

Fair-Play

Mrhání prostředky

A jaké je využití cyklostezek v zimě.....lépe řečeno minimálně  půl roku? Proč se na cyklostezkách například nepovolí jízda na malém motocyklu - skútru do  ccm. a km/h ? Cyklistů je tak málo, že budovat pro ně zvláštní komunikace ještě na úkor ostatní dopravní infrastruktury je zvrhlost !!

+1/0
20.9.2012 12:58

Fair-Play

Re: Mrhání prostředky

skůtru do 50 ccm a 45 km/h :-)

0/0
20.9.2012 12:59

elegani

Re: Mrhání prostředky

Jezdim i v zime. Pocet cyklistu je pochopitelne nizsi. Stezky jsou v klicovych oblastech pretizene. Male motocykly jsou jeste vetsi zabijaky zivotniho prostredi nez auta. Nic se spalovacim motorem na stezku nepatri.

+2/0
20.9.2012 13:39

Fair-Play

Re: Mrhání prostředky

ekoterorista?;-D

+1/0
20.9.2012 13:41

elegani

Re: Mrhání prostředky

Kde? Kdo?

+1/0
20.9.2012 13:45

Fair-Play

Re: Mrhání prostředky

Ty.

0/0
20.9.2012 13:47

elegani

Re: Mrhání prostředky

Z ceho tak soudis? Kazdy, kdo jezdi na kole je ekoterorista? Jezdim na kole a autem, MHD nepouzivam. Jenom znam vysledky studii automobiloveho provozu na zdravi lidi. Je to masakr a snazim se korigovat sve chovani.

+2/0
20.9.2012 13:50

Fair-Play

Re: Mrhání prostředky

Masakr jsou spíš chemičky, továrny, lokální topeniště a .....pak až auta. Dnešní auta ten vzduch spíš filtrují ;-D

0/0
20.9.2012 13:54

elegani

Re: Mrhání prostředky

Tak se nekdy zavri se svym autem do garaze. Pravda, svet zadnou skodu neutrpi.

+1/0
20.9.2012 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.