Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak lépe přežít leteckou havárii? V ekonomické třídě, ukázal pokus

Pokud máte panickou hrůzu z létání a možných nehod, nekupujte si letenku do první třídy a vyhněte se i byznys třídě a premium economy. Poslední experiment potvrdil, že při havárii mají největší šanci na přežití pasažéři v ekonomické třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xychteen

To mi připomíná cvičení Lidových milicí...

...kde doprovodná legenda začínala slovy "nad vaším městem vybuchla atomová puma o síle pěti megatun" a šedáci pak trénovali, jak si lehnou a čím poté zahájej záchranné práce :-)

0/0
20.9.2012 9:40

Lojza911

Re: To mi připomíná cvičení Lidových milicí...

Co všechno jste při těch cvičeních trénovali?

0/0
21.9.2012 14:43

locom

No nevim ....

Kazda havarie je jina. Toto me pripomina rizenou havarii cumakem dolu, kterych je v realu minimum. Vetsinou se to pilot (i kdyz plachti) snazi posadit na bricho, popr. napred strjchne zadkem, a pak to polozi na bricho. Takze pokud to primo nenapali do baraku, nebo do hory, tak me ten test pripada uplne zbytecnej.

Nejvice lidi pri leteckych havarii zemre tak, ze se udusi. Nadrze jsou na kridlech, ta zacnou horet a kabina je behem par vterin plna koure, ze neni videt. Nejzakladnejsi pravidlo pro cestujici, na kterem se zhoduji temer vsichni experti, je, ze pri posazeni na sve sedadlo spocitame operky k nejblizsimu nouzovemu vychodu. Kdyz se pak kabina zaplni kourem a neni videt na krok, tak po hmatu alespon najdu cestu k nouzovemu vychodu.

0/0
19.9.2012 13:15

čirokéz

Před dopadem

Před dopadem letadla ještě nezapomenout vytrhnout z pasu stránku s fotografii, srolovat a zasunout do konečníku. Lépe se pak záchranářům identifikují mrtvoly.

+1/0
19.9.2012 9:06

AAA3

Re: Před dopadem

uz si to zkousel s biometrickym pasem? ;-D;-D;-D

+1/0
19.9.2012 13:07

corpusdelicti2

Re: Před dopadem

au :)

0/0
19.9.2012 13:45

kajak v zakoně

bych se spíš než na pokusy zaměřil na statistiky...

:-/

0/0
18.9.2012 21:08

fotrtom

at se dá přežít či nikoliv

takové to zprávy bych zakázal publikovat - 6.10. letíme a tento článek se k mé ženě nesmí dostat, nebo sedíme doma!

+1/0
18.9.2012 21:04

TBC

Re: at se dá přežít či nikoliv

Otázka zní, kde je doma economy class:-)

0/0
18.9.2012 22:18

roman37i

Re: at se dá přežít či nikoliv

Proč? Ve chvíli kdy vleze do letadla, tak první co uvidí bude ukázka co dělat v případě havárie. Rv Jestli je to taková citlivka, tak jí vem vlakem na Mácháč. :-)

0/0
19.9.2012 12:33

Blucher

Absolutní nesmysl

Pokud se podíváte na většinu leteckých nehod, letadla začnou hořet. Nádrže leteckých pohonných hmot jsou u současných dopravních letadel umístěny převážně v křídlech a v centroplánu v řádu desítek tisíc litrů, u některých (Airbus A380 až stovek tísíc litrů)

0/0
18.9.2012 20:36

username

Re: Absolutní nesmysl

No záleží na to, při jakém typu havárie. Tohle byl v podstatě řízený sestup, tedy něco jako situace, kdy vypadnou všechny motory a pilot zkouší plachtit a nouzově přistát na poušti. V takovém případě by měl dost času na ty vypustit všechny nádrže, takže by k žádnému výbuchu dojít nemuselo. Navíc v tomto případě funguje písek jako slušný hasící prostředek.

0/0
18.9.2012 23:30

roman37i

Re: Absolutní nesmysl

To je hlavně při nehodě při startu. Pokud dojde k problému během letu, pilot většinu paliva vypustí. Nejhorší je ale že je docela problém najít vhodné místo na "pád". Poušť je ideální, stejně tak vodní hladina. I když jak kdy. Nejhorší je skončit ve městě, nebo v horách v neznámém terénu, kde je to samá skála. Ani dálnice není ideální. Případ kdy letadlo smetlo čerpací stanici se již také stal.

0/0
19.9.2012 12:39

Lojza911

Re: Absolutní nesmysl

Jak pak takový pilot to palivo vypouští?

0/0
21.9.2012 14:45

nnobuddy

Ach jo, iDnes, ...

... to jste tomu dali. Každá havárie je jiná.

0/0
18.9.2012 20:33

skokánek

Re: Ach jo, iDnes, ...

to mě přesně napadlo při čtení článku,že letadla nepadají nijak řízeně a organizovaně,ale jak se jim chce

0/0
18.9.2012 21:14

fujojte

Kde v ekonomické třídě se lidem vejde hlava mezi kolena???

jen v přední řadě před kterou je ulička, jinde ne, tak nemelte nesmyslyRv

+4/0
18.9.2012 19:30

Jujing

Re: Kde v ekonomické třídě se lidem vejde hlava mezi kolena???

ještě u nouzových východu, ale to je tak všechno...

0/0
18.9.2012 20:05

Chytrý píše, hloupý maže

Re: Kde v ekonomické třídě se lidem vejde hlava mezi kolena???

já to mám s výškou přes 2m jasný v autě i letadle - vaz jde do kytek první, aspoň to bude rychlý

0/0
18.9.2012 21:40

Tulák Joska

Re: Kde v ekonomické třídě se lidem vejde hlava mezi kolena???

mno, kdyby kapitán hlásili že bude nouzové přistání, ať jdou lidi do nouzové pozice s hlavou mezi koleny, tak to tam narvu během zlomku sekundy, i kdybych měřil dva metry ani nevím jak;-)8-o

0/0
19.9.2012 11:32

MychalB.

Re: Kde v ekonomické třídě se lidem vejde hlava mezi kolena???

Přesně to mě napadlo taky ;-D

0/0
25.9.2012 9:05

Inkvizitor Johny

Nesmyslnost testu

To byl teda stupidní test, jestli probíhal tak, jak je popsáno. Ani pořádný video záznam z toho snad není. To s tou B720 byla užitečnější legrace.

0/0
18.9.2012 18:46

Pillipala

Víte proč se dává

hlava mezi kolena? Abyste si dřív zlomili vaz. :-)

0/0
18.9.2012 18:45

trojslozkovy.polyester.CHS104

Re: Víte proč se dává

Ty si taky ,,expert,, .;-D

0/0
18.9.2012 18:51

Inkvizitor Johny

Re: Víte proč se dává

Myslím si, že páteř se lépe vyrovná s přetížením ve svislé ose z. A že je to vlastně univerzální poloha proti různým směrům.

0/0
18.9.2012 18:52

Labia Majora Zemanová

Re: Víte proč se dává

ty lidi nekdo nuti? ;-D

0/0
18.9.2012 20:27

Chytrý píše, hloupý maže

Re: Víte proč se dává

braise, braise, braise!!!

0/0
18.9.2012 21:41

Spalovač_šancí

Jenže všichni vzadu sedět nemohou

:-P

0/0
18.9.2012 18:02

TBC

Re: Jenže všichni vzadu sedět nemohou

mohou, ale nikam nepoletí:-)

0/0
18.9.2012 22:20

yrral

je to tedy sice risk

ale raději budu létat první třídou

0/0
18.9.2012 16:49

trojslozkovy.polyester.CHS104

Re: je to tedy sice risk

Kdyz na to mas, proc ne. A co se tyka ,,risku,, , to je opravdu hodne silne slovo, pravdepodobnejsi je mozna i to, ze se probodnes nozem pri krajeni cibule nez to, ze zrovna letadlo ve, kterem poletis spadne a ty zemres.;-) Takze v tomto pripade mluvit o nejakem ,,risku,, je opravdu spis medialni blabol.

0/0
18.9.2012 18:55

lucky_24

Re: je to tedy sice risk

No taky záleží, kde zrovna letíš. V Africe nebo Rusku bych to s tím nožem a cibulí až tak neviděl.

0/0
18.9.2012 21:23

gumidos

Jediný problém

je v tom, že v reálu obvykle málo padají letadla řízeným pádem v poušti s prázdnými nádržemi.

Obvykle se roztrhnou ve vzduchu, narazí do kopce nebo do moře. Ti co přežijí s hlavou mezi koleny, se pak utopí či uhoří, pokud nezemřou v důsledku dekomprese.

Opravdu moc dobrá statistika, podobně jako kdybych prohlásil, že  v autě máte největší šanci přežít havarii, budete-li mít na sobě růžový rolák, oranžové kalhoty a boty na 25 cm. podpatcích, přičemž na hlavě máte nasazenou beranici.

+2/0
18.9.2012 16:38

nnobuddy

Re: Jediný problém

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/0
18.9.2012 20:35

Azgalor

Re: Jediný problém

Obvykle se roztrhnou ve vzduchu? Jste si jistý? A kdy naposled se to někomu stalo? Možná AF447 naposled. Většina nehod se dá přežít, stejně tak většina nehod je vyjetí z dráhy, většinou při přistání do předpolí. A tam to vždycky odskáčou nejvíc piloti a logicky přední řady.

0/0
18.9.2012 23:39

soc01

Re: Jediný problém

AF447 se rozpadl až při nárazu na hladinu.

Ale jinak souhlas....

0/0
19.9.2012 7:47

Mispulda

Tak si to nekdy zkuste

A uz jste si nkedy zkusili dat v letadle hlavu ke kolenum? Tak to nekdy zkuste... Staci mit nad 180cm a nesedet u nouzoveho vychodu.

0/0
18.9.2012 15:34

Dololezec na pravdě boží

Re: Tak si to nekdy zkuste

Jooo, s pivnim pupkem to nedas. Zkus nechlastat a kup si svihadlo.

+2/0
18.9.2012 15:52

Eifi

Re: Tak si to nekdy zkuste

A ty zkus vytáhnout paty z rodný vesnice.............zjevně si letadlem ještě nikdy neletěl...

+3/0
18.9.2012 20:25

Želvák před smazáním

...

Problém je, že takovej pár se moc nestává a když už nastane skutečnej pád, tak nepřežije nikdo, takže je uplně jedno jestli jste v economy, nebo jinde :-)

+3/0
18.9.2012 15:03

kovalsky

Re: ...

souhlas, kdyz uz mam umrit v letadle, tak aspon v "luxusu" takze 1. trida to jisti:D (nastesti jsem tohle dilema jeste neresil, a asi dlouho nebudu:)

0/0
18.9.2012 17:33

Premiant

Dobrý pocit

Podle jednoho dokumentu pád letadla přežijí skoro všichni, protože nárazová rychlost na jedno sedadlo je pouhých 60 km/ hodinu, ale většinou uhoří nebo se udusí ...... takže ve finálních počtech je 0 zachráněných ;-D

JInak zajímavé je, že všichni myslí na ty chudší a ty bohatý strčí dopředu, kde je to ,,prý" nebezpečné, asi předpokládají, že se bohatý zachrání pomocí peněz ;-D No škoda, že boha a Ježíška nejde podplatit, páč neexistují ;-D;-D;-D

0/0
18.9.2012 14:55

opas

Re: Dobrý pocit

Vepředu je větší ticho, víte?

+2/0
18.9.2012 17:26

username

Re: Dobrý pocit

No hlavně zepředu se rychleji vystupuje/nastupuje, hluk už v dnešních letadlech není až tak problém (a krom toho tam máte stejně televizi se sluchátky, takže to příliš neřešíte)

0/0
18.9.2012 23:33

fuozx

Divny navrh experimentu

Ten experiment jen se tremi figurinami mi prijde velmi divne navrzeny. Chteli zkoumat 3 cestovni tridy (prvni, obchodni a ekonomicka) a tri typy posazeni (bez pripoutani, s pripoutanim a s pripoutanim a hlavou mezi koleny). Cekal bych tedy prinejmensim, ze daji figurinu na kazdou kombinaci tridy a posazeni. Pri tom experimentu, ktery provedli, jim confounding moc neumoznuje delat zavery. Ze by na navrh tak velkeho a draheho experimentu nemeli statistika?

+1/0
18.9.2012 14:52

on7.

Re: Divny navrh experimentu

podle me jde o spatny preklad

+1/0
18.9.2012 15:03

Sluníčko po ránu

Re: Divny navrh experimentu

překlad je dobrý, tady je originál: "Three crash-test dummies were arranged in three different positions on board the plane: one in the classic brace and wearing a seat-belt; one belted but not in the brace position; and one neither belted nor in the brace."

Ale proč tam dali jen 3, nechápu, na druhou stranu asi přepovídalil, že ten předek půjde do kytek úplně?

+1/0
18.9.2012 15:31

TBC

Re: Divny navrh experimentu

Protože tady si zase musíme uvědomit, že než se článek dostal k nám, prošel novinářským dementátorem. Co se týče úmrtí, tak to bylo samozřejmě určeno na základě měření akcelerometrů v letadle. Na figurínách zkoumali pouze vliv bezpečnostní pozice vs. pásů bez bezpečnostní pozice vs. bez pásů (logicky tyto seděly v letadle vzadu - nemá cenu zkoumat to v přední části, která byla rozšmelcovaná na kusy)

0/0
18.9.2012 22:28

Premiant

letadlo

čas na vyvíjení nového letadla, teď nikdo nebude chtít létat vepředu a všichni budou chtít sedět vzadu, tudíž aerolinky budou mít část letadla neobsazené ;-D

0/0
18.9.2012 14:49

Astaroth

Re: letadlo

Na to prisly uz i Ceske drahy, lide zjistili, ze v prvnich trech a poslednich trech vozech je nejvetsi nebezpeci a nejezdili jimi, proto je drahy prestaly do vlaku zarazovat.

+4/0
18.9.2012 15:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.