- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jinak se k němu dostane nějaký radikál a vytáhne ho
až bude pilot naněkolikáté trefovat runway, protože je zrovna příliv nebo odliv a on není schopen zjistit svojí výšku nad tím plovoucím pontonem
jasně, vaše představa, že se bude 5km dlouhá runway houpat jako nějaká kocábka na moři je velice úsměvná... dál to raději komentovat nebudu..
když někdo řekne, že v roce tom a tom nastane kolaps a že koncept za 50 miliard GBP je řešením, pak si jen vzpomenu na eurotunel, který nakonec zbankrotoval a dodnes se potýká s finančními problémy. Podle mne nejsou řešením velkoprojekty, které staví na premisách reality dneška. A protože budoucnost nelze předpovědět, nechal bych to koňovi, neboť střednědobé trendy jistě nabídnou řešení. Jedinou podmínkou je fungující trh. Sand tom do roku 2050 nebudou mít evropský socialismus...
Myšlenka je to hezká, ale s podobným nápadem již přišli Japonci a pláčí nad výdělkem. Také se rozhodli postavit v Osáce plovoucí letiště, které mělo být nejmodernější na světě a výkladní skříní Japonska. Na papíře vypadlo vše nádheně, ale odflákli geologický průzkum a při stavbě zjistili, že se jim propadá podloží.
Základy museli bagrovat a betonovat mnohem hlouběji než plánovali, navíc se přidaly další předem nečekané problémy a stavba letiště se katastrofálně protáhla a prodražila. Díky tomu se letištní poplatky zdražily natolik, že se z Osáky stalo nejdražší japonské letiště a řada aerolinek tam přestala létat.
Mám obavu, aby se v Londýně nestalo něco podobného.
tohle by asi hrozit nemelo, jelikoz to ma byt plovouci letiste. tudiz zadne uzemneni
dokážu si představit že to postaví, ale co lidi? kde budou parkovat? jak na letiště a zpět? trajekty? podvodní parkoviště?
něco podobného bych čekal spíše v číně ve snaze zaujmout ... ale v londýně to tipuju tak na novou dráhu ..
Píšou tam, že odbavovací haly by byly na souši.
Ale stejně je to nesmysl. V roce 2050 se na dálkové cesty bude jezdit buď (rychlo)vlakem, nebo skoro vůbec. Ceny energií stále rostou ...
pekny ale ta lodni doprava to bude brzdit
Takze dopravni piloti budou muset jeste projit kurzem pristani na letadlove lodi.
jaké je podloží pod vodou, už např. ostrovy v Dubaji se pomalu potápějí... doprava do Londýna, protože ústí je vzdálené asi 50-60 km od města, kdo letěl např do Říma přes Fiumicino, ví své, a to je vzdáleno 30 km... no je to zajímavá teze, ale nepraktická a v neposlední řadě peníze... může přijít také nějaké neočekávané počasí z moře... atd atd, těch proti je víc než pro podle mě, pokud by to bylo v nějakém zálivu, který je ochráněn ze všech stran tak je to něco jinýho, ale tohle je velmi nákladné a nepraktické
Tak Heatrhow taky není úplně v centru, že? Problém ale je, že v roce 2050 už nebude stejně mít tu kapacitu a stavět nové letiště v blízkosti Londýna by asi stejně nebylo pro odpor obcí možné. Takhle vám do toho aspoň nebude nikdo kecat.
Ale už v prvním obrázku maj jasné porušení předpisů a velmi nebezpečnou situaci. Na pravé vnitřní dráze je na dráze startujicí letoun a na finále té samé dráhy je přistávající letoun, co vypadá jako Jumbo přilétající krásně ze slunce. Tak když už chci navrhovat letiště, tak se snad trochu seznámím s předpisama a požadavkama na letecký provoz a neprezentuju to s takovouhle chybou. Pokud je podobně "kvalitně" navržen celý projekt tak potěš koště. Už jen nápad stavět letišně na vodě je silně diskutabilní, přínáší to sebou obrovské technické potíže. Nehledě k tomu že cena je taky mnohanasobně vyšší než letiště na souši. Pokud maj alespoň trochu zdravého ruzumu, tak zůstane jen u návrhu...
cim vic letadel
tim vic letiste