Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úžasný ukrajinský Semmering: železniční lahůdka, kterou zná málokdo

Horských železnic nesoucích přívlastek věhlasné rakouské dráhy Semmering je mnoho. Jedna z nich se nachází také na Ukrajině. Přestože patří k nejúchvatnějším železničním tratím v Karpatech, její kouzlo turisté zatím neobjevili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

swalbe

Vám to možná připdadá super,

ale my s tím musíme jezdit každej den do práce...:-)

+1/0
12.9.2012 22:03

Rosomak

Dva tunely by to spravily

5,5 km a 3,5 km. Celou trasu by to zkrátilo o 15 km a trať velmi zrychlilo a zatraktivnilo, takže odhaduji návratnost tak 15-20 let, možná i méně.

Ale zase by spousta místních přišla při cestování o krásné výhledy.

Jinak mi to připomíná zvětšenou trať z Nejdku do Potůčků.  V Tisové se vystoupí z vlaku, cestou se na Kukačce hodí pivo (v současnosti Budvar) a seběhne se z kopce do Nejdku zastávky, kde se nastoupí zpět...

0/0
12.9.2012 20:30

Petr-007

Opomijeny Uzansky narodni park

Na Zakarpati jezdi opravdu velke mnozstvi turistu z CR. Na nekterych poloninach je to temer jako nekde v Jesenikach. Kupodivu Uzansky park upadl do zapomeni. Poloninu Runu, Turjanskou dolinu, Lumsory atd. nasi turiste vynechavaji, pritom to byly za I. republiky oblibene destinace.

0/0
12.9.2012 12:26

Astaroth

Re: Opomijeny Uzansky narodni park

Spravne se tomu rika podkarpati. Zakarpati je rusismus, znamena to, ze tato cast zeme byla z pohledu Moskvy az ZA karpatami. Takze podkarpati, nebo lepe predkarpati :-)

0/0
12.9.2012 12:29

Petr-007

Zakarpati je dnes bezne pouzivany nazev.

Narozdil od nesmyslne Zakarpatske Ukrajiny je to nazev spravny. Samozrejme jde pouzit i Podkarpatska Rus, Ostatne Uzansky park neni ani pod karpatami ani za nimi, je na jejich hrebenech.

0/0
12.9.2012 12:39

Fare.l

Re: Opomijeny Uzansky narodni park

A kdo určí co je správné? Malinký národ Čechů? Podkarpatská značí v očích Ukrajinců/dříve CCCP poddanost Vídni/Praze/Budapešti. Aby se zdůraznila úloha Kyjeva (dříve Moskvy), používá se název Zakarpatská oblast/Ukrajina.

0/0
12.9.2012 18:38

Fare.l

Re: Opomijeny Uzansky narodni park

Tady to máte oficiální: Закарпатська область

0/0
12.9.2012 18:39

Astaroth

Re: Opomijeny Uzansky narodni park

Myslim, ze vyber, jestli patrit pod Viden-Prahu-Budapest, nebo Kyjev-Moskvu je vcelku jednoznacny a okamzity ;-D

+1/0
13.9.2012 8:55

miropiro

Nádhera...

Loni jsme si s kamarády trať projeli rychlíkem z Užhorodu do Kyjeva. Byli jsme nadšení ... fotky z naší cesty zde: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/270021/Obrazem-vlakem-pres-ukrajinske-Karpaty.html

0/0
12.9.2012 11:30

computer

Jojo,

budeme jezdit za normální přírodou bohužel jinam. Třeba na Ukrajinu. Ze Šumavy se stane do pěti let jeden velký jarmark.

+3/0
12.9.2012 9:26

delegát I.sjezdu

Re: Jojo,

U každého stromu uvázaný jeden aktivista.

+1/0
12.9.2012 15:06

fuozx

Re: Jojo,

V Cesku je zatim priroda dobra. Bydlim ve Svycarsku a vzdycky se tesim do Ceska na normalni prirodu.

0/0
12.9.2012 17:14

graph4

krásná

příroda

0/0
12.9.2012 7:19

feese

Re: krásná

zejména na zastávce v Užoku ;-)

+4/0
12.9.2012 8:44

oboloň

Re: krásná

Taky jsem si jí nazoomoval..... přírodu..... :)

0/0
12.9.2012 10:30

Astaroth

Re: krásná

Ta nikoho nezajima, dulezita je ta zeleznice.

Mimochodem, ten ohavny, typicky sovetsky pagodovity betonovy most je originalni?

0/0
12.9.2012 8:56

Tulák Joska

Jedním slovem

PARÁDAR^

+2/0
12.9.2012 5:08

Josef II

Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Co bylo postaveno za 1. republiky a co postavili komousi ?? Stavelo Rakousko a ted stavi Evropa (na Tabor). Jiz se nemuzu dockat az bude benzin za 50 kc a budou se stavet trate. Jsou lacinejsi a vinou se panenskou prirodou !

+1/0
12.9.2012 3:39

Simakj

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

A až rohlíčky budou stát 5 Kč (kvůli tomu benzínu) a cesta do práce bude trvat opět dvě hodiny (místo jedné)... jojo to bude krása...

0/0
12.9.2012 7:26

Astaroth

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Za rakouska je rozvazeli na bicyklech s obrimi nusemi. I v nejake povidce se pise, jak rozvazece hraly teple housky do zad.

0/0
12.9.2012 8:58

pedr64

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

no tak to je dáno technickým pokrokem v daném období...automobilismus neexistoval a stavba železnice byla jedinou možností přepravy zboží a osob ve velkém množství na větší vzdálenosti, proto tedy největší rozvoj železnice v 19. a na začátku 20. století

0/0
12.9.2012 7:55

IQ pouhých 41

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Za prvni republiky byly postaveny vsechny silnice :-P Predtim byly max zpevnene cesty pro kravske povozy ;-)

+2/0
12.9.2012 8:25

jjt

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Bohuzel potvrzujete cest sve prezdivce: Prvni republika byla co se tyka rozvoje dopravni infrastruktury v ceskych zemich jednim slovem katastrofa. Ve vetsine smeru dnesnich silnic I. a II. tridy v ceskych zemich byly vybudovany komunikace za mocnarstvi.

0/0
12.9.2012 22:21

feese

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Jenomže za 1. republiky jsme neměli tak rozežraný sociální systém, tak zbývalo na věci, které mají pro stát skutečný strategický význam. On nás ten současný socialismus prostě něco stojí. Jenomže zkuste chtít po lidech 30 Kč za recept nebo nedat prvňákům pastelky :-/

+3/0
12.9.2012 8:47

vyskocenaplatnicka

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

A dneska se vojenský úder bude konat z letadla, takže nepotřebujeme (stát) ani železnice ani silnice  a to je pravý důvod jejich technického a kvalitativního úpadku.

0/0
15.9.2012 19:16

Banjo Banjo

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Co se těch pastelek týká, těm je socani zkusili dát před volbami, které následně projeli rekordním skóre.

Takže já bych to klidně zkusil - nedat...

0/0
2.10.2012 13:11

Astaroth

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Komousi dodali tratim elektricke vedeni ;-D

0/0
12.9.2012 8:57

Dr. Fe (4)

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

Co to jako je "postaveny Rakouskem" ? ! Ty železnice stavěly čeští inženýři a čeští dělníci. Snad s výjimkou tunelů, na to se specializovali Italové. ČSR byla nejrozvinutější část monarchie, takž o nějákém financování z Rakouska také nemůže být řeč.

+5/0
12.9.2012 10:33

honza83

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

S tím, že všechny železnice v Československu byly postaveny za R-U nelze souhlasit, viz např. dvě technicky nejnáročnější železniční tratě v celém Československu (Margecany - Červená Skala a Vrútky - Zvolen byly stavěny ve 30.letech 20.století)

0/0
12.9.2012 21:05

Astaroth

Re: Prakticky vsechny zeleznice v CSR byly postaveny Rakouskem !

To je sice na Slovensku, ale i nase stara Brnenska pres Zdar a Havlbrod je dilo prvni republiky, mam pocit, ze snad dokoncena az za totality v 50.

0/0
13.9.2012 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.