Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I když mi šlo o život, toulat se nepřestanu, říká cestovatelka Holcová

Dobrodružná povaha Mileny Holcové se projevila už v dětství, na první toulky se vydala, když jí byly čtyři. Ve třiceti se začala toulat stopem po světě, projela čtyři kontinenty a na cestách zažila i strach. To když se s manželem ocitli v Afghánistánu ovládaném Talibanem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

olusak

Můžu jen závidět...

To je můj sen. Jenže nemám dost odvážnýho manžela, zdravý nohy na dlouhý chození (bývávalo) a záda (na těžký bágl) a naopak mám zase doma miminko.

+1/0
30.8.2012 19:30

baxaras248

V afghánistánu bych si dal SAKRA pozor

narazíš tam na blbce a za 10 minut ti ve sklepě tlupa opic řeže tupym nožem hlavu....

0/0
30.8.2012 8:58

Ehmuhm

Normální paní s normálními názory

Bohužel jedna z mála :-/

+1/0
29.8.2012 9:48

olusak

Re: Normální paní s normálními názory

R^

0/0
30.8.2012 19:31

myskamiki001

Re: Normální paní s normálními názory

prosim??? Plot bere jako vyzvu....tak takove lidi nepovazuju za normalni ani omylem a ze jich je ;-O

0/0
3.10.2012 13:38

TrueRobos

Cestování je dobrodružství a zábava

Problém je ale v tom, že cestovatelé si vytvoří zcela pomatený názor na dané země - dokud jste někde jako TURISTA, tak vám leccos projde, protože pro domorodce jste milí, zmatení a zábavní. Spoustu věcí vám odpustí a tolerují, pokud tam turistů není moc a nejsou na ně alergičtí. Ta země ovšem začne vypadat lautr jinak ve chvíli, kdy v ní začnete ŽÍT a přestanou vám procházet věci, které se turistům často promíjejí. Pak ta země začne vypadat hodně jinak. Takový Irán vypadá bezpečně a organizovaně, ale tak vypadalo i Německo v době, kdy Hitler pořádal olympiádu a takhle viděli zápaďáci ČSSR, když jsem jezdili za obchodem. Pro domorodce je ale realita jiná.

+1/0
29.8.2012 7:09

Ehmuhm

Re: Cestování je dobrodružství a zábava

Souhlasím.

0/0
29.8.2012 9:43

Tix

Nezodpovědnost a neúcta k pravidlům

To že je paní svérázná je jedna věc, ale že v duchu svých názorů vychovává děti je smutné. Co si asi dítě odnese z toho, že přelezou plot a jdou si prohlédnout památky večer sami bez placení? Samozřejmě že to musí být krásný zážitek, ale ať se to paní zdá nesmyslné nebo ne, je to porušování zákona a pokud děti vychová v duchu "sám si řekni jaký zákon je správný a jaký ne", tak moc úcty k zákonu mít nebudou...

Škoda že všude neplatí zákony na ochranu majetku, jako mají v USA - přelezete plot a riskujete broky do zadku...přinejmenším... Tohle by mělo platit všude a paní by si rozmyslela svévolně přelézat ploty a ohýbat pravidla ku svému prospěchu...

Cestovat dnes může bohudík každý, na tom co dělá tato paní nevidím nic obdivuhodného, spíš je to zážitkové drancování - ona si užije (třeba návštěvu památek přes plot), ale ostatní to za ní zaplatí (třeba v údržbě a opravách památky a třeba i toho poškozeného plotu)...

+3/0
28.8.2012 11:48

kruhvobili

Re: Nezodpovědnost a neúcta k pravidlům

to je zase názor, nevím, jestli se mám smát nebo brečet

+3/0
28.8.2012 13:51

TrueRobos

Re: Nezodpovědnost a neúcta k pravidlům

No hlavně je to pravda. Vzpomeň si na to, až zase nějaký ožralý kretén ulomí kus sochy na Karlově mostě, třeba s ním doma dělají podobné rozhovory o tom, jak je super porušovat pravidla.

0/0
29.8.2012 7:10

Astaroth

Re: Nezodpovědnost a neúcta k pravidlům

Dyt ty sochy jsou kopie :-) Originaly, uz nahlodane zubem casu, jsou v depositu.

0/0
31.8.2012 11:01

olusak

Re: Nezodpovědnost a neúcta k pravidlům

tak tak, souhlas.

0/0
30.8.2012 19:32

myskamiki001

Re: Nezodpovědnost a neúcta k pravidlům

ja bych brecel, ale z jedincu jako jste Vy...zjevne holy zadek, zadna starost, tak co je mi do ciziho majetku, ze? Proc ho neznicit, nevyuzit, kdyz se nekdo nediva...proste moralni gigant na zbliti

0/0
3.10.2012 13:40

Astaroth

Re: Nezodpovědnost a neúcta k pravidlům

I v tom USA plati castle doctrine az v budove, takze ostrostrelba po nekom, zkracujicim si cestu po zahrade neprojde.

0/0
31.8.2012 11:02

_lu

...

bomba! palec nahoru;-)R^R^R^R^R^

+2/0
28.8.2012 10:39

CART09

Psycholog

Já myslím, že paní je zralá na psychologa, nebo spíš psychiatra... Jet do země a nic si o ní nezjistit, a pak se divit, že musí v Afghánu ustupovat chlapovi z cesty, to je prostě koledování si o průšvih, a to tak že velký. A že se jí za celou tu dobu nic nestalo, to beru spíš jako obrovskou kliku...

0/0
28.8.2012 10:25

kruhvobili

Re: Psycholog

blbost

+1/0
28.8.2012 10:40

TrueRobos

Re: Psycholog

Je to hlavně o toleranci k turistům. Západní turista si myslí, že mu vše projde - a ono většinou projde. Tak se nedivte, že se Amíci chovají, jako by jim to tu všechno patřilo. Je to to samé v bledě modrém.

0/0
29.8.2012 7:11

kruhvobili

1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

2) O Afganistánu - nebyli jste tam, nehodnoťte něco, o čem nemáte ani páru. Jestli si myslíte, že je to v pohodě a paní přehání, tak tam jeďte (já měl kolikrát velkej strach v pakistánu, natož tam)

3) Špína, smrad hygiena - bez toho se pravé cestování neobejde, na některých místech se není kde umýt i když byste stokrát chtěli, v horách nebo třeba africe moc hotelů nenajdete a když tak většinou stojí za to

4) K porušování zákonů a lezení přes ploty - ona sice tvrdí, že ráda porušuje, ale bude natolik zkušená, že ví, co si může dovolit. Žvanilové co to tady kritizují, kdyby vyrazili do zemí s jinou kulturou, tak by ze svojí neznalosti nadělali mnohem víc problémů a fopa. A to i kdyby si zjišťovali informace předem, chce to prostě zkušenosti

5) O stopování a cestování s dětmi - vsadím se, že její děti a vnoučata budou mít mnohem zajímavější dětství a budou na něj daleko více vzpomínat, než vaše děti co jej prosedí u televize a jedou se jednou za rok vyvalit do Bibione nebo Chorvatska

+6/0
28.8.2012 10:19

kruhvobili

Nechtěl jsem se někoho dotknout,

ale některé příspěvky mě vytočili. Cestování je o poznávání přírody, historie, ale to nejdůležitější - o poznávání cizích kultur. Pokud jedete někam na západ, tak právě ta nejdůležitější věc v podstatě odpadá, kulturní rozdíly jsou minimální. Pokud jedete do kulturně odlišných zemí, nesmírně vás to obohatí a máte potom mnohem větší rozhled. A je v podstatě nutné cestovat jen tak s baťohem, jinak ty lidi nepoznáte. Když pár zemí projedete, tak zjistíte, že spousta z nich je krasných a bezpečných (možná víc než ČR). Irán, Kambodža, Indie, Vietnam a to bych mohl pokračovat dlouho. Nevěřte všemu co vám tady cpou do hlavy, není to pravda, zkuste si udělat vlastní úsudek z vlastních zkušeností. Pokud na to nemáte koule -OK, chápu, ale je to škoda. Jsem názoru, že jednu cestu by měl v životě absolvovat každý a ideálně sám. Poznáte sami sebe víc, než kdy jindy. Ale je to každého věc. Peace, As-salám alajkum, Mír s Vámi.

+3/0
28.8.2012 10:40

mokrykcb

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

2.) zajímavý termín pravé cestovaní....co to je? pravý cestovatel je tedy ten kdo cestuje např. do indie spí v hostelu za pár drobnejch kde je vše plesnivé,neteče voda a lezou tam šváby? ten kdo navštíví třeba japonsko,nový zéland cestuje po památkách,přírodě spí kulturně v hotelích není praví cestovatel ?!

4.) pokud je něco zakázané neexistuje termín co si "může dovolit"!! prostě se to nesmí !! kdyby to dělal každý kam dojdeme! až na to dojede tak to bude zase divení - viz.ty fotografové brouků..

0/0
28.8.2012 17:31

kruhvobili

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

2) pravé cestování - tady jsem to myslel tak, že jsou destinace, kde to prostě jinak nejde. samozřejmě jsou lidé, kteří takhle spí i když můžou mít něco lepšího, ale je to také o penězích, někdo je prostě nemá. A ještě připomínka, třeba zmíněné japonsko - on je rozdíl hlavně v tom, že v zemích kde není civilizace na takové (materiální) úrovni jako západ, zažijete něco jiného než v japonsku. Ale rozhodně nevyvracím to, že cestovat lze i v civilizovaných zemích. Byla to spíš narážka na 4 hvězdičkové resorty třeba v egyptě, za jejichž plotem jsou chudí co kolikrát nemají co do huby a evropané se tam jedou "rekreovat" a o samotné zemi a jejích obyvatelích nemají ani páru

4) rozhodně nesouhlasím s tím, že každý zákaz a pravidlo se má dodržovat-nejsem ovce. Spíš musí být každý soudný. Pokud něco poruším a nic tím nezpůsobím, nevidím v tom problém. To samozřejmě uvedený příklad fotografů nebyl.

+3/0
28.8.2012 18:14

Astaroth

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

Osobne bych si na zbytek zivota vystacil s Nemeckem, Rakouskem, Francii, Italii a Tyroly :-) Jo jeste Svycarsko ;-D

0/0
31.8.2012 11:04

kruhvobili

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

totiž pravý cestovatel pro mě je ten, kdo jede do jakékoliv země, kde není extra nebezpečno (válka, extrémní zločinnost apod.), ale to v moc zemích není. když budu ohrnovat nos nad asií nebo afrikou, tak část světa nepoznám a nemohu si dotvořit představu o něm

Když jsi takový cestovatel(á), napiš kde jsi byl(a), klidně ti vypíšu svoje cesty, můžeme porovnat. Zatim jsem toho tolik nestihl, vzhledem ke svému věku

0/0
28.8.2012 18:31

kruhvobili

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

2004 - 1) Rumunsko, Moldávie, 2) Maroko_ 2005 - 1) Řecko, 2) Benelux, 3) Mexiko _ 2006 - 1) Albánie 2) Kambodža, Vietnam_ 2007 - 1) Etiopie, 2) Francie_ 2008 - 1) Irsko, Skotsko, 2) JAR_ 2009 - 1) Turecko, Iran, Pakistan, Indie_ 2010 - 1) Čína, 2) Portugalsko_ 2011 - 1) Nový Zeland, 2) Mongolsko_ 2012 - 1) Peru, 2) Norsko, 3) Chystá se další Maroko

Sand jsem na něco nezapomněl. Jezdím od té doby co jsem udělal maturitu a dávám na to veškeré finance, dokud to jde.

0/0
28.8.2012 18:44

kruhvobili

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

a ještě vlastně 2003 španělsko, ale to bylo jen takový oťukávání - polocestování, zatim nikde žádnej problém až na 2 přivezený řídký stolice

0/0
28.8.2012 18:47

mokrykcb

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

to se asi neshodnem...já si země vybírám a bezpečnost s určitou životní úrovní je pro mne priorita...z tvého seznamu bych hodně zemí nenavštívil...

rakousko,německo,maďarsko,slovinsko,řecko,finsko,malta,španělsko,portugalsko,azorské ostrovy,kanárské ostrovy,dánsko,švýcarsko,malajsie,jižní korea,singapur,japonsko,thaiwan,srí lanka(to byl tedy úlet - děs běs!),nový zéland,samoa,austrálie,tonga,jeju,nová kaledonie,chile,argentína(pouze patagonie),brazílie(pouze jedna transferní noc)

0/0
28.8.2012 21:20

kruhvobili

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

transfery, párdenní výlety a lyžovačky, výlety jako dítě a návštěvy našich sousedů sem nepsal, to mě nepřijde jako cestování. pokud chceš bezpečnost a životní úroveň, tak zkus iran, ten je fakt v pohodě, dobrý spojit s tureckem. mam radši maroko a vietnam s kambodžou ale tam je to trošku chudší, ale jde to-zase o to je tam levněji. pakistán peklo, ten sem jenom projížděl a stačilo. a to sem jel sám stopem

0/0
28.8.2012 22:28

mokrykcb

Re: 1) Kdo nevíte o čem je cestování - nehodnoťte ji!

iran no "díky" tedy...kambodža,vietnam snad ani zadarmo nee.....já beru cestování jako relax,oddech,dovolenou,klid a pohodu tj. po denní tůře,výletu hotel,sprcha a dobrá večeře.... ani na zélandu jsem nedal vícedenní trek jelikož spát v nějaké"boudě" s x-lidma prostě není pro mne,výjimkou bylo chile(patagonie,tam se dal ale alespoň vyjednat samostatný pokoj)..a třeba v rakousku jsem strávil v kuse více než měsíc to samé německo to neznamená,že když je to za humny,že to není atraktivní..

takže díky za nabídky,ale za pár dnů odlétam do kanady:-)

0/0
29.8.2012 18:44

Cortez

všechno gut až na ten bagl spola narvany kosmetikou...

tak nevim jestli to nerikala ze srandy. takova cestovatelka a bez takovych veci by se neobesla?

0/0
28.8.2012 0:16

kamca

Cestovatelce patří můj obdiv!

Tak ten počet nepřejícných, závistivých a hnusných komentářů pod tímto článkem mě dostal. Pořád mám dojem, že se to s tou českou závistí přehání, ale nepřehání. Vypadá to, že naopak.

Paní Holcová je zajímavá, neotřelá žena, která má pro strach uděláno, a za to zaslouží obdiv. Jinakost je zajímavá a má co říci. Dodává odvahu a chuť něco zkusit. Díky za rozhovor, dokázala bych si sednou a dlouho poslouchat. Protože já bych na tato dobrodružství neměla. Což ale neznamená, že bych s obdivem neposlouchala! R^

+4/0
27.8.2012 12:49

m-karr

Klobouk dolů..

Paní Holcová je krásný příklad toho, že předsudky které máme o většině kulturně odlišných zemích jsou dost často tak mimo, jako by prošly ústním podáním přes pět jarmarečních drben. No a těch pár zemí na které si je potřeba dát větší pozor možná za ten zbytek stojí. Hlavně když kejhák zůstane tam kde ho máme rádi. Já na to taky nemám náturu abych jel v podstatě kamkoli takhle naslepo, ale když vidím jak lidé zvyklí na all inclusive se tady v diskusi chytají za hlavu, nadávají do bláznů, mají osypky až na prdeli jen z té představy, tak doufám že takový úpadek samostatnosti, svázanost kdejakými pravidly a zaručeně správnými postupy při vytažení klíče z vlastních dveří zvenčí, tady předvádí jen hrstka zoufalců a ti ostatní minimálně chápou že existuje i něco jiného než jejich pohled na správné cestování..

Sám jsem sice stopem moc zemí neprojel a už vůbec ne tak exotických, ale kapánek vím o čem se tu píše a jen se nad tím nadšením z cestování chápavě usmívám a přeju pěkné další cesty.

+6/0
26.8.2012 20:47

kruhvobili

Re: Klobouk dolů..

souhlas, spousta lidí jsou ovce, co mají všechno nalinkovaný a když je něco jinak tak neví, co mají dělat

0/0
28.8.2012 10:44

TrueRobos

Re: Klobouk dolů..

Pokud máš kliku, tak je to jistě hezké. Pokud máš smůlu, tak tě ani nemusí najít. Malér se může stát kdekoliv, jako tomu snoubeneckému páru, co jel do Paříže a při přespávání v parku je podřízl místní Arab. Takže doufám, že cestovatelé máte zaplacenou pojistku na repatriaci těla, ať to za vás nemusí platit rodiče, když na to přijde, je to dost mastný.

0/0
29.8.2012 7:14

m-karr

Re: Klobouk dolů..

Cestovatelé by měli mít pojistku i pro případ kdy přežijí, ale nad tím jsem se nepozastavoval. Jde o to, že míra rizika kterou člověk podstupuje je pouze na něm. Takže když někdo jede do cizí země poznávat, obvykle je potřeba se s místními setkávat jaksi po jejicho. To že vás podřízne místní arab, se vám klidně stane i v Praze a ve dne. Být na špatném místě ve špatnou chvíli se občas stává, když vytáhnete paty ze dveří. Jsou místa kde je to pravděpodobnější, ale třeba je to tam zase zajímavější.

+1/0
31.8.2012 1:51

Gustav Nečas

pardon, jen hlupák si nezjistí nic dopředu

a pak to vydává za bezvadný adrenalin. Naštěstí jste sebou neměli vnučku.

Možná pár znásilnění, či kamenování zlepší úsudek. Ale to vám opravdu nepřeju, snad rozum a uvážlivost přijdou s dalšími léty.

+3/0
26.8.2012 17:20

pavlik05

jo

R^

0/0
26.8.2012 10:14

mokrykcb

takže

paní nám tu napsala,že miluje špínu,smrad,hygienu neřeší8-o

a navrch lituje hosty hotelů8-o svatá prostoto8-o

+2/0
25.8.2012 23:27

nejkrásnější a nejchytřejší!

Re: takže

To jste si fakt z celýho rozhovoru odnesl (-a) právě tohle?

+8/0
25.8.2012 23:53

mokrykcb

Re: takže

ještě že ráda porušuje zákony navštívených zemíRv

tyto cestovatelé dělají česku akorát ostudu!!

+2/0
26.8.2012 12:40

kruhvobili

Re: takže

ne, ostudu dělají většinou ty co jezdí do hotelů a resortů. hloupí lojzové na výletě. ona ví dobře, co si může dovolit, aby z toho nebyl problém

+3/0
28.8.2012 10:57

síma25

Re: takže

Asi jsem četla jiný článek: "Hmyz, prach, špína, špatné hygienické podmínky...

to patří k věci. Jak řekl někdo chytrý: peněženkou se neumyješ. Ale

pokud jsem do něčeho schopná vkládat maximum energie, tak do toho,

abychom našli vodu na opláchnutí. I když je vzdálená několik kilometrů,

stojí nám ta štrapáce za to."

+1/0
27.8.2012 13:13

_lu

Re: takže

mně je teda taky zle z lidí, co si libujou v all inclusive v egyptě...

0/0
28.8.2012 10:41

kruhvobili

Re: takže

zapni si televizi, jdi si nakoupit do obchoďáku a pak si kup zájezd u čedoku do "egypta" nepruď

+1/0
28.8.2012 10:59

mokrykcb

Re: takže

ty budeš trošku jednoduchý....já mám procestováno celkem dost...preferuji tedy země na úrovni tj. rozhodně ne indii,afgánistán a podobné díry!

cestuji jak sólo,tak i s ck

rozhodně ale spím v hotelech a za památky platím !;-D

0/0
28.8.2012 17:19

kruhvobili

Re: takže

spíš ty máš nosánek trochu nahoru, když označuješ indii dírou!! typicky namyšlený obyvatel evropy, pro nějž je půl světa póvl..... s CK bych nejel ani zadarmo. A chtěl bych vidět, jaký hotel si zaplatíš třeba v norsku (civilizované zemi) v přírodě, tam často žádné hotely nejsou

0/0
28.8.2012 18:20

Policejni vyslech

To je k neuvěření !

Opravdu nevím, co ta dáma tím svým cestováním sleduje ! ! ! Místo toho, aby založila rodinu a starala se o děti a zahrádku, si courá po světě ! Tradiční hodnoty jako rodina, svíčková, bůček a poctivý život už nikomu nic moc neříká ! To by se za minulého režimu rozhodně nestalo ! ! !

+4/0
25.8.2012 21:21

QPM

Re: To je k neuvěření !

Co tím sleduje? Ta paní napsala několik hodně zajímavých (a vtipných) cestopisů. A rodinu má. Má dceru, se kterou chodila do třídy má sestra. Obě (maminka i dcera) jsou moc příjemné dámy. Takže si nechte ty vaše zasmušilé hospodské kecy pro sebe. VY jste nikdy nic nedokázal, jen blbě kecat.

+1/0
25.8.2012 21:44

JMoudry

Re: To je k neuvěření !

Don´t feed the troll!

+1/0
25.8.2012 22:13

nejkrásnější a nejchytřejší!

Re: To je k neuvěření !

;-D Co tím sleduje? A co sledujete tím svým blábolem vy?

Té paní je už přes 50 a má tři děti. Ale toho jste si asi nevšimnul, co?

0/0
25.8.2012 23:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.