- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
fox specialized, avid specialized, rock shock specialized
Stejně jako pár kámošů, jezdím s dvoutalířem (22,32z + rockring), ale mám silniční kazetu (11-25z). Takže mám převodový poměr od 0,88-2,9. Lehčí převody pro mě nemají smysl, poněvadž to už bych byl rychleji nahoře pěšky. Pro referenci, Rychlebské stezky (trail Dr.Wiesnera) s tím vyjedu. Po silnici jezdit nechci, takže rychlejší převod bych taky nevyužil. Spíš chci mít z kopce lepší prostupnost přes překážky, 72cm řídítka a hlavně si to užít a ne se někam honit.
.
Divím se, že řada přátel si po sundání velké placky nechala kazetu 11-34z. Větší pastorky než 27z vůbec nepoužijou.
Hlavní myšlenka je, aby si biker dal na svoje kolo přesně to, co mu vyhovuje, a nenechal se masírovat nejnovějšími trendy výrobců, kteří dělají, že ví přesně nejlíp, co zrovna letos potřebujete, abyste byl dostatečně in.
Záleží na vaší výkonnosti, typu kola, šířce pláštů, terénu / stylu jízdy atd.
Tak jedna závodní sezona...možná ani to ne. Karbon je pružný a lehký, ale není pevný.
vidis to, a ja mel vzdycky za to, ze karbon je pevny, lehky a krehky .... avsak v zadnem pripade pruzny ....
Pěkný článek, ale možná by se více hodil do rubriky Technet. Kolo má náš olympijský vítěz opravdu vymazlené. Akorát jsem si myslel, že to kolo stojí třeba 500 tisíc a ne "jen" cca 250 tisíc. Dnes jsou technologie zadního odpružení opravdu vychytané, což se můžeme dočíst například v cyklo časopise Velo.
Karbon je karbon, ne nadarmo se z nej delaji diamanty. A tuha. Chjo
jezdil a vyhrával na "Ukrajině" To by byl u mne frajer!
Teď jsem měl na jeden závod půjčený EPIC 29"r v nižší verzi než provozuje J. Kulhavý a musím uznat, že to tlumení zadní stavby je opravdu velmi dobře provedené. Měl jsem obavy z propružení při výjezdech po asfaltu, ale nakonec jsem to skoro nevnímal. Přínos této technoligie se pak projevlil nejen ve sjezdech, ale také výrazně menší únavou způsobenou otřesy pevné stavby. Takže o tomto stroji začínám vážně uvažovat... Co se týkápřevodů, mělo to dvouplacku a počty pastorků vzadu jsem nekontroloval, ale bylo to poskládáné hezky, až na malou "díru" nekde mezi 2-3 řevodem zdola. Takže myslím, že komerční kola 2013 už budou většinou 2x10 (11).
Tov stáj připravila kolo pro top záv na1,5h závod na profil a char.trati,kde uspěl.Klob dolů před OH vítězem.Co nechápu,je čl=reklamní blamáž.Kdo další pojede v Lond OH závod?Ať jsme hobby,jez. marathony,cykloturistiku atd je pro nás nabádání k OH kolu nesmysl.Potř kolo univ s cca život na víc než závod.Když čtu Velo 2r zpět a tam pění na Blury,RB-čka atd a dnes čtu,že26"byla katastrofa a nic než29"se nedá užít,tak se to=KSČ mýdlu mozků.Cíl je cokoliv27,5",29",řazení1x11jen,aby šlo stop výr stáv dílů a lidi si mohli ty mega kol,které mají doma strčit, když na ně neseženou nh díl.Karb MTB rám atd.nepotřebuji.Lépe poctivý Al a top tlumič.Na sil karbon beru=jiné užití.MTB řazení3x9kryje rozsah převodů a ten řetěz trochu vydrží.Žádám autora čl, aby si dal na kolo1x11a zkusil:a)celodenní švih.b)marathon:Sudety,Krále Š-100km atd.c) naložil 20kg báglů na 2kt a jel do out koutů Zakarpatí,Rumunska atd.Jak pojede?A jestli"to dojede"nebo přinese "karbon v hrsti".Rád si přečtu jeho články :-).
Bože to je blábol. Krom toho, že se to nedá pro samé zkratky číst, tak to je mimo mísu. Článek je o kole olympijského vítěze. A ten jel na výše popsaném stroji. Kdyby jel na Ukrajině a vyhrál na ní, bude se psát o Ukrajině. Jenže na te by ujel sotva jedno kolo. Na každý závod či výlet je samozřejmě vhodné to či tamto. Samozřejmě nikdo neříká, že s tímhle kolem pojedeš na týdenní okružní výlet s brasnama jak namazanej blesk. Nehledě na to, že na tenhle speciál ty brašny ani nepridelaš.
A co se týká toho 1x11. Mně to přijde fajn. ušetřit na presmykaci, trojtacu, řazení, lanku a bovdenu a ještě mit o jedno sdružování min... Proc ne? Navíc, kolik faktických převodu vyuzijes u 3x9, aniž bys extrémně zatezoval řetěz a pastorky? 10? 12?
Taky by me zajímalo, kde by Jarda dojel na 26"? Ja, az doroste mladší dcera a nebudu potrebovat taznou tyč a sedačku, si devětadvacítku poridim. Mám to vyzkoušené a se 190 cm se to zda jako logická volba. V době nákupu stávajícího kola na trhu nebyly.
Profíkům to kolo určitě pomůže nahonit cenné vteřiny. Ale spíš mě děsí, jak výrobci tlačí za každou cenu profi vychytávky i do spotřebáku. Komu z rekreačních jezdců nestačí 3x7 a odpružená vidlice? Za chvilku aby si člověk na cestu na koupaliště pořizoval carbonového fulla s elektronickým řazeným a hydraulickými kotoučovkami. A hlavně za 3 roky přijít s novým systémem, který je absolutně nekompatibilní.
3x10 je pro turisty fakt kravina, stačí nopravdu 3x7 popř. 2x8 a silnější řetěz co něco vydrží, ale na to se dnes nehraje.... Odpružená vidla je základ - bez toho si to fakt představit neumím, ale co mě bere jsou ceny - vyšší řady biků stojí jak motorka, která je technologicky mnohem složitější stroj.