Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolo olympijského vítěze Kulhavého. Samý karbon a spousta vychytávek

Stroj našeho zlatého olympijského medailisty Jaroslava Kulhavého se od běžného horského kola liší natolik, že to možná překvapí i některé čtenáře. Jde hlavně o jiné materiály a moderní technologie. Je přitom velmi pravděpodobné, že se některé nejnovější vychytávky brzy prosadí i do běžné a dostupné produkce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

to sou moc pekny komponenty

fox specialized, avid specialized, rock shock specialized ;-D

0/0
24.8.2012 9:46

kuceraptak

Moje kombinace je ideální pro mě... pro koho jiného!

Stejně jako pár kámošů, jezdím s dvoutalířem (22,32z + rockring), ale mám silniční kazetu (11-25z). Takže mám převodový poměr od 0,88-2,9. Lehčí převody pro mě nemají smysl, poněvadž to už bych byl rychleji nahoře pěšky. Pro referenci, Rychlebské stezky (trail Dr.Wiesnera) s tím vyjedu. Po silnici jezdit nechci, takže rychlejší převod bych taky nevyužil. Spíš chci mít z kopce lepší prostupnost přes překážky, 72cm řídítka a hlavně si to užít a ne se někam honit.

.

Divím se, že řada přátel si po sundání velké placky nechala kazetu 11-34z. Větší pastorky než 27z vůbec nepoužijou.

0/0
23.8.2012 16:56

kuceraptak

Re: Moje kombinace je ideální pro mě... pro koho jiného!

Hlavní myšlenka je, aby si biker dal na svoje kolo přesně to, co mu vyhovuje, a nenechal se masírovat nejnovějšími trendy výrobců, kteří dělají, že ví přesně nejlíp, co zrovna letos potřebujete, abyste byl dostatečně in.

Záleží na vaší výkonnosti, typu kola, šířce pláštů, terénu / stylu jízdy atd.

0/0
23.8.2012 17:03

Hijo De Puta II

Životnost karbonového rámu?

Tak jedna závodní sezona...možná ani to ne. Karbon je pružný a lehký, ale není pevný. :-P

0/0
22.8.2012 13:49

Jan Spatny

Re: Životnost karbonového rámu?

vidis to, a ja mel vzdycky za to, ze karbon je pevny, lehky a krehky .... avsak v zadnem pripade pruzny ....

+1/0
22.8.2012 18:52

Hijo De Puta II

Re: Životnost karbonového rámu?

Když je křehký, tak nemůže být současně pevný, to je, ehm, protimluv.

0/0
23.8.2012 10:28

petrxl

Re: Životnost karbonového rámu?

hmm měl jsi někdy vůbec kolo s karbonovým rámem? asi ne co?

0/0
23.8.2012 8:19

Hijo De Puta II

Re: Životnost karbonového rámu?

Neměl a ani nechci. Kamarád karbonové rámy opravuje, je to dost legrace, co to všechno (ne)vydrží...:-P

0/0
23.8.2012 10:29

Hans N.

Re: Životnost karbonového rámu?

Mám carbon rám Specialized už 4roky(Cr10). Je pevný,lehký, pružný,nekroutí se atd. Prostě super! Životnost nevyzkoušená-uvidíme. Praskl mě ale už hliník i hořčík(cca po 10letech). S carbonem mám osobní zkušenost kdy jsme ho použili jako páčidlo a bez problému vydržel!!! Vřele doporučuji (především jako rám a ráfky)! Ostatní komponenty jsou problematické(viz kliky atd.)

0/0
23.8.2012 8:39

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: Životnost karbonového rámu?

pro me vazim 105 by karbon prdnul po prvnim sjezdu. za me souhlas. od karbonu v tuhle dobu ruce pryc

0/0
24.8.2012 9:47

Doktor Jandera

On už

nejezdí Rubenu?

0/0
22.8.2012 6:45

clever21

Pěkný článek

Pěkný článek, ale možná by se více hodil do rubriky Technet. Kolo má náš olympijský vítěz opravdu vymazlené. Akorát jsem si myslel, že to kolo stojí třeba 500 tisíc a ne "jen" cca 250 tisíc. Dnes jsou technologie zadního odpružení opravdu vychytané, což se můžeme dočíst například v cyklo časopise Velo.

0/0
22.8.2012 3:41

Shakhar

Karbon

Karbon je karbon, ne nadarmo se z nej delaji diamanty. A tuha. Chjo

0/0
22.8.2012 0:48

master19

Re: Karbon

To jo, karbonové diamanty, to je věc. ;-D;-D;-D

+1/0
22.8.2012 12:47

petrxl

Re: Karbon

Diamant je jedna z forem čistého uhlíku, to se učí už na ZŠ.

0/0
23.8.2012 8:18

trophop2

Kdyby

jezdil a vyhrával na "Ukrajině" To by byl u mne frajer!;-D

0/0
21.8.2012 15:42

Jeneek

EPIC 29"r

Teď jsem měl na jeden závod půjčený EPIC 29"r v nižší verzi než provozuje J. Kulhavý a musím uznat, že to tlumení zadní stavby je opravdu velmi dobře provedené. Měl jsem obavy z propružení při výjezdech po asfaltu, ale nakonec jsem to skoro nevnímal. Přínos této technoligie se pak projevlil nejen ve sjezdech, ale také výrazně menší únavou způsobenou otřesy pevné stavby. Takže o tomto stroji začínám vážně uvažovat... Co se týkápřevodů, mělo to dvouplacku a počty pastorků vzadu jsem nekontroloval, ale bylo to poskládáné hezky, až na malou "díru" nekde mezi 2-3 řevodem zdola. Takže myslím, že komerční kola 2013 už budou většinou 2x10 (11).

0/0
21.8.2012 10:02

senožrout

... samý karbon a spousta vychytávek...

Tov stáj připravila kolo pro top záv na1,5h závod na profil a char.trati,kde uspěl.Klob dolů před OH vítězem.Co nechápu,je čl=reklamní blamáž.Kdo další pojede v Lond OH závod?Ať jsme hobby,jez. marathony,cykloturistiku atd je pro nás nabádání k OH kolu nesmysl.Potř kolo univ s cca život na víc než závod.Když čtu Velo 2r zpět a tam pění na Blury,RB-čka atd a dnes čtu,že26"byla katastrofa a nic než29"se nedá užít,tak se to=KSČ mýdlu mozků.Cíl je cokoliv27,5",29",řazení1x11jen,aby šlo stop výr stáv dílů a lidi si mohli ty mega kol,které mají doma strčit, když na ně neseženou nh díl.Karb MTB rám atd.nepotřebuji.Lépe poctivý Al a top tlumič.Na sil karbon beru=jiné užití.MTB řazení3x9kryje rozsah převodů a ten řetěz trochu vydrží.Žádám autora čl, aby si dal na kolo1x11a zkusil:a)celodenní švih.b)marathon:Sudety,Krále Š-100km atd.c) naložil 20kg báglů na 2kt a jel do out koutů Zakarpatí,Rumunska atd.Jak pojede?A jestli"to dojede"nebo přinese "karbon v hrsti".Rád si přečtu jeho články :-).

0/0
19.8.2012 18:27

Cisa1

Re: ... samý karbon a spousta vychytávek...

Bože to je blábol. Krom toho, že se to nedá pro samé zkratky číst, tak to je mimo mísu. Článek je o kole olympijského vítěze. A ten jel na výše popsaném stroji. Kdyby jel na Ukrajině a vyhrál na ní, bude se psát o Ukrajině. Jenže na te by ujel sotva jedno kolo. Na každý závod či výlet je samozřejmě vhodné to či tamto. Samozřejmě nikdo neříká, že s tímhle kolem pojedeš na týdenní okružní výlet s brasnama jak namazanej blesk. Nehledě na to, že na tenhle speciál ty brašny ani nepridelaš.

A co se týká toho 1x11. Mně to přijde fajn. ušetřit na presmykaci, trojtacu, řazení, lanku a bovdenu a ještě mit o jedno sdružování min... Proc ne? Navíc, kolik faktických převodu vyuzijes u 3x9, aniž bys extrémně zatezoval řetěz a pastorky? 10? 12?

Taky by me zajímalo, kde by Jarda dojel na 26"? Ja, az doroste mladší dcera a nebudu potrebovat taznou tyč a sedačku, si devětadvacítku poridim. Mám to vyzkoušené a se 190 cm se to zda jako logická volba. V době nákupu stávajícího kola na trhu nebyly.

+4/0
19.8.2012 21:00

Cisa1

Re: ... samý karbon a spousta vychytávek...

OPRAVA: Ach ta T9. Ne sdružování, ale SEŘIZOVÁNÍ.

0/0
19.8.2012 21:03

master19

Re: ... samý karbon a spousta vychytávek...

Mám 180cm a devětadvacítka je úplně super, nemůžu než doporučit.

0/0
22.8.2012 12:50

negrositos

Re: ... samý karbon a spousta vychytávek...

mám 170 když si plivnu pod nohy a asi zůstanu u 26....napořád....i s trojtácem

0/0
24.8.2012 9:55

m123m

Re: ... samý blábol...

to se nedá číst Rv

+1/0
21.8.2012 19:38

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Profíkům to kolo určitě pomůže nahonit cenné vteřiny. Ale spíš mě děsí, jak výrobci tlačí za každou cenu profi vychytávky i do spotřebáku. Komu z rekreačních jezdců nestačí 3x7 a odpružená vidlice? Za chvilku aby si člověk na cestu na koupaliště pořizoval carbonového fulla s elektronickým řazeným a hydraulickými kotoučovkami. A hlavně za 3 roky přijít s novým systémem, který je absolutně nekompatibilní.

0/0
18.8.2012 9:03

ricpic3

Re: Hmm

3x10 je pro turisty fakt kravina, stačí nopravdu 3x7 popř. 2x8 a silnější řetěz co něco vydrží, ale na to se dnes nehraje.... Odpružená vidla je základ - bez toho si to fakt představit neumím, ale co mě bere jsou ceny - vyšší řady biků stojí jak motorka, která je technologicky mnohem složitější stroj.

0/0
18.8.2012 11:02

xToMMeT

Re: Hmm

ovsem ne materialove

0/0
18.8.2012 13:00

sudovec

Re: Hmm

No vidíš, a zrovna v tomhle s tebou nesouhlasím - 1) turista potřebuje velký rozsah převodů, má často mizernou kondici a potřebuje zvládnout hodně různý terén, hodí se mu spíš převody lehčí než těžké, 2) turista se v klidu obejde bez odpružené vidlice, stačí vhodný plášť a vhodná pevná vidle. Pravidelný servis té odpružené je drahý špás a opruz a většina low-end vidlic jsou jen zbytečná těžítka, která nefungují a okrádají člověka o energii, 3) samozřejmě že záleží na tom, kde ten turista chce jezdit, pro cesty na výše zmíněné koupaliště, či ježdění po evropských asfaltových cyklostezkách s občasným přejezdem po polňačce či lesní cestě je jako dělané krosové kolo, na to není potřeba MTB.

+2/0
19.8.2012 22:10

Jack-CZ

Re: Hmm

Jasně u lowendu ta vidlice není žáden div, ale těžítko to zase není. Nedávno jsem jel na takovém krámu z půjčovny, a jel jsem jen lehký terén, po cyklostezce z Prahy do Kralup. To kolo mělo jednu vadu - vidlice se z nějakého důvodu sama zamykala.Takže jsem občas vletěl do díry v přesvědčením, že mám odpruženou vidli a ono ne:) Ten rozdíl byl teda dost značný, tak značný že ta jízda byla celkem o hubu.

To kolo celkově nebyl žáden div, Alivio+Altus, ale i tak ta vidlice dost pomáhala, když zrovna fungovala.

Takže bez odpružené vidlice bych si koupil maximálně silničku:)

0/0
22.8.2012 1:31

sudovec

Re: Hmm

Na celopevňáku stále občas jezdím. Když má vhodné pláště (rychlé, s dobrým vzorkem a velkým objemem vzduchu), tak pro běžné ježdění po polňačkách, cyklostezkách a občas lesních cestách výhody převažují nad nevýhodami. Ale ano, je to méně pohodlné.

0/0
22.8.2012 7:29

ender

RB

Podporuji domácí výrobce.Na každém kole se musí šlapat,bud na to máš,nebo ne!Budu se bát otevřít konzervu,aby na mně nevyskočila reklama od Specialized.[>-]

0/0
18.8.2012 1:39

ricpic3

Re: RB

spešl je kvalitka.... vyměnil jsem authora za GT a je to rozdíl, ve prospěch GT samozřejmě.

0/0
18.8.2012 11:03

reactt

Re: RB

Když ono je to těžký.. Také jsem zastával tento názor, ale rám je základ kola.. Je pravda, že každému sedí něco jiného, ale člověk by zase neměl být uplně najivní a myslet si, že se naše rámy vyrovnají třeba dvojici inovátorů Specialized a Trek. Objektivně si člověk musí přiznat, že třeba nejlepší hliníkové rámy od Specialu překonávají rámy carbonové od Authoru.. Člověk musí akceptovat to, že když někdo investuje do vývoje milionkrát víc, než čínská fabrika (ze které Author a další firmy odebírají), musí to být někde znát.. R^

0/0
18.8.2012 17:31

sudovec

Re: RB

A teď tu o Sněhurce.

0/0
19.8.2012 22:12

gobak

Re: RB

Jo, RB jsem chtěl... akorát že model, na který jsem měl spadeno, byl dostupný za dva-tři měsíce (IQ6 race), takže jsem si radši koupil novou kytaru a dál jezdím na svém starém spešlu.

0/0
19.8.2012 7:59

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: RB

mel a mam moznost porovnat ht ram rb a hoppera speslu. rb ma o tridu tuzsi ram, na speslu se pak sedi jak na shopperu. rb tlaci telo dopredu (viz zde kulhavyho poloha ryj tlamou hlinu). RB rozhodne doporucuju. Na jejich strankach je dokonce i pouzitej material hliniku.U speslu se max dozvize ze jde o velice kvalitni hlinikovou slitinu ;-D

0/0
24.8.2012 9:50

bubon

Silnice vede

S MTB jsem už víceméně skončil. Kulhavý už taky přišel na to, že silnice je holt královská záležitost;-D

0/0
18.8.2012 0:11

a budou mě mazat a budou.....

Re: Silnice vede

to je věc názoru....když ti nevadí motat se mezi autama a míjet les, řeky, rybníky pěkně z dálky....;-)

0/0
18.8.2012 11:26

reactt

Re: Silnice vede

No já to v tomhle směru mám tak nějak na půl.. Silničky jsou krásné, ale né zdaleka tak praktické. V místě kde bydlím jsou celkem pěkné cesty, ale stonásobně víc lesních cest, různé sjezdy atd. Sám ač jezdím na horáku, tak mám dres Saxo Bank (silniční cyklistiku miluju), ale nemám zase tolik financí, abych si mohl dovolit dvě kola za pěta-třicet. Když pak sem tam zabrouzdám se svojí 29 na silnice, tak si vždycky říkám, že ty silnice jsou boží a navýšení výkonu o cca 15 procent, to už by bylo něco.. Ale pak zase vjedu do lesa plného kořenů a skalního podkladu a zase si říkám, že ten Horák za to prostě stojí. A tak už to dlouhá léta řeším mojí oblíbenou disciplínou - Honění silniček na asfaltu.. Člověk k této činosti potřebuje 44-zub. velký převodník, univerzálnější pláště a sílu.. :) Samozřejmě, že pokud člověk narazí na pořádného silničkáře, tak nemá šanci.. Ale pak je tu 90 procent lidí, kteří jezdí na carbonové silnici s průměrkou okolo 30 km/h a to je moje skupina soupeřů.. :)

+2/0
18.8.2012 17:59

tervic

Re: Silnice vede

To bych ti sednul, vratil jsem se k cyklistice, vytah stareho zavodaka, akorat forma uz neni co byvala... clovek aby ten karbon necim maskoval a recorda prestrikal:D

0/0
23.8.2012 22:54

reactt

29er je budoucnost..

Když jsem tuhle velikost viděl poprvé, tak jsem tomu moc nevěřil a tvrdil jsem, že bych si nic takového nepořídil.. Pak my kámoš půjčil Carve a hned jsem změnil názor.. Nyní spokojeně na Carve Expert brouzdám. A nemůžu si ho vynachválit. Držím tempo s 26 celopéry jak do kopců tak z kopců a na rovinatějších místech jim dokonce ujíždím.. :) Co se týče převodů, tak tam jsem měl možnost zvolit mezi 2x - 3x - šel jsem do druhé varianty kvuli variabilitě. 2x10 mají na předním největším 36 zubů, nebudu přehánět, když řeknu, že na takovým převodě dostanete maximálku 40 kmh, ale budete šlapat jako blázni. A tím jsem tedy prakticky odpověděl i na 1x11. Pokud má člověk čas se hrabat v převodech a vyměňovat kolečka dle tratě, pak to beru. Pokud by 2x10 dělali třeba s 44 na větším předním kolečku, tak bych neváhal ani sekundu. Přijde mě, že to dělají proto, aby za dva tři roky dorazili s tím, že objevili kolečka 44 a jak to kolo po tom jede rychle..

+1/0
17.8.2012 23:47

jan.banos

Re: 29er je budoucnost..

To má jen 80 mm vidlici? :-/

0/0
19.8.2012 11:17

SocPredator

Re: 29er je budoucnost..

Jestli potřebujete hopsat nad 10 cm, doporučuji 26´ ;-D

0/0
22.8.2012 12:03

SocPredator

Re: 29er je budoucnost..

Vy my mluvíte z duše. Tento nedostatek způsobuje, že váhám, jestli si vůbec 29ku pořídit. Stačí mi 2xX, ale proč na velké dávají max 39 zubů, to mi fakt uniká. Jestli oni si nemyslí, že 29ka je prostě rychlá, tak to stačí, resp. horské kolo není primárně na rychlost. Jenže já nechci jiné než horské a rychlost potřebuji :-)

0/0
22.8.2012 12:01

Pepan11

nulova informacni cena

Je to clanek s nulovou informacni cenou. Snad desetkrat se tam opakuje, ze materilem je karbon (tedy asi uhlikata vlakna zalita v epoxidu).

+1/0
17.8.2012 23:43

bubon

Re: nulova informacni cena

No jo no, je to dost záležitost inteligence vyabstrahovat z celku jednotlivé informace...

0/0
18.8.2012 0:09

Brkleš

Jak to?

Je jasné, že vývoj se pomalu blíží jakoby kosmickému výzkumu. Proto by mě zajímalo, když se kola dělají tak vědecky a jednotlivé součásti se zkouší na kdovíjaké zatížení, jak se mohlo ulomit sedlo Fontanovi. To by mě zajímalo, nikde jsem nečetl důvod.

+1/0
17.8.2012 22:32

ricpic3

Re: Jak to?

jo, nebo měnit řetěz po 800 km - to je pro slušného bikera 2 x měsičně....

+1/0
18.8.2012 11:05

HWSpeedy

Nepouzitelnost 1x11 pro amaterske pouziti

Tento system neni pouzitelny pro amatery, ne pro pocet prevodu, ale hlavne kvuli rozsahu. Ja napriklad pouzivam 3x8 (22,32,42x11-30), vyuzivam 13 prevodu ktere se navzajem neprekryvaji. Mam rozsah pomeru (od nejlehciho) 0,7333 - 3,8182. A to bych pro opravdu krpaly obcas potreboval jeste vetsi kolecko vzadu. A ani tento muj rozsah zadny 1x11 nepokryje. A navic prevody u 3x9 maji jeste vetsi rozsah. Napriklad asi nejpouzivanejsi 3x9 (44,32,22x11-34) ma rozsah: 0,6471 - 4,0000

Zde jsou rozsahy 1x11 pro ruzne velke prevodniky:

28: 0,666666667 - 2,8 | 30: 0,714285714 - 3 | 32: 0,761904762 - 3,2 | 34: 0,80952381 - 3,4 | 36: 0,857142857 - 3,6 | 38: 0,904761905 - 3,8

+2/0
17.8.2012 21:44

klobouk.emanuel

Re: Nepouzitelnost 1x11 pro amaterske pouziti

Ale když si příhodně poskládám kazetu...

0/0
17.8.2012 22:07

HWSpeedy

Re: Nepouzitelnost 1x11 pro amaterske pouziti

???

0/0
17.8.2012 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.