Diskuze

Nebe, peklo, ráj. Jak se jezdí cyklistům v Mnichově, Praze a Vídni

Mnichov, Praha a Vídeň tvoří ve střední Evropě zhruba rovnostranný trojúhelník, jde o srovnatelně velká města přibližně stejné rozlohy. Historii ani památky ale tentokrát nezkoumáme. Zajímalo nás, jak se v těchto městech žije cyklistům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

enpassant

10. 9. 2012 21:28
Kdo za tím stojí

Slyšel jsem, že za tlakem na cyklostezky stojí taxikáři. Špatný dojem z autoslužby bude zapomenut odvozem rikšou a navíc se vyjde vstříc zájmu všech, kterým jde o životní prostředí a pohodové město, kde se dá žít.

0 0
možnosti
S

sveny

24. 8. 2012 21:18
Mrtvý město

v širším smyslu to koresponduje s typickým českým městem, Praha se dá považovat pouze za skanzen pro turisty. Bydlím tam půl roku a čekal sem, že to bude žívý, ale ono ne. Kdo může, tak na víkend zmizí mimo. Lidi jsou v podstatě jen na nejrušnějších ulicích, a to sou z 99% turisti. Pokud vím, tak jediný, do čeho se lijou peníze sou silnice a staví se bytový domy - toť vše. Naopak musím říct, že ohledně stezek se v Praze asi alespoň něco udělalo, sem bruslař a ta stezka např. na Žižkově je fajn, i když je krátká, ale na to, jaký je tam terén se tomu nedá nic vytknout

0 0
možnosti
JP

Carrallina

23. 8. 2012 16:41
Bouchala zabil neopatrný řidič ?

Fakt jo ? A já měla za to, že neopatrný cyklista nedal přednost!

0 0
možnosti

jirkass1

19. 8. 2012 20:48
zas ta špatná Praha

ještě by jste mohli srovnat jak se v těchto městech lyžuje. Taky dobrej nápad, ne?

Bydlel jsem v Mnichově a na kole jsem tam jezdil pořád. Představa ježdění po kopcích ve městě, není nic co bych chtěl podnikat 2x za den. I kdyby mi ke každé cestě dali úředníci lahev mléka.

0 0
možnosti
L

lajika

18. 8. 2012 16:40
a to si to zkuste

ještě v Brně, to budete teprv koukat....

0 0
možnosti
JV

Buffalo007

17. 8. 2012 23:57
Souhlas s Prahou

Pár měsíců jsem Prahou projížděl na kole a musím říc, že to je příšerné. Jako ten kdo se nechce zabít jsem když byl v ulici malej provoz jel po silnici a když byl hustý, tak jsem raději přejel na chodník (samozřejmě s obezřetností na chodce s tím, že jim vždy dávám přednost). Naštěstí všichni policajti, které jsem potkal měli rozum a nechali mě být.

Faktem sice je, že v centru by se těžko dělali cyklostezky, když se do těch ulic sotva vejde auto, ale i zbytek města nestojí za nic. Hlavním problémem asi bude zmíněná neexistují koncepce. To aby jste hledali při plánování trasy cyklostezku a pak hledali kudy pojedete a kde najedete na další cyklostezku, tak aby jste nemuseli moc po silnici.

0 0
možnosti
TZ

T.Karel

17. 8. 2012 22:32
Není to tak špatné...

Dovolím si přinést trochu pozitivního pohledu na cyklodopravu v Praze. Od jara do podzimu jezdím skoro každý den po Praze na kole a není to tak špané. Pokud cyklista ví kudy, cyklostezka se skoro vždy najde, jen to chce delší trasu. Např. moje cesta do školy je z 80% po cyklostezkách, zbytek bez problémů po silnici. Cyklista projede všude, takže by nedostatky na cyklostezkách (kořeny atd...) neměly být problém. I s těmi řidiči to není zas tak špatné, někdy dají i přednost tam kde nemusí. A když na ně cyklista nadává, měl by si uvědomit, jak se chová na cyklostezkách on. Zkrátka, podle mě není problém jezdit na kole v Praze, stačí se nebát a vědět kudy.

1 0
možnosti
BP

pavelthelong

17. 8. 2012 18:54
vysvetleni snimku c.6

pro ty, kteri nemaji ridicak a nevyznaji se v dopravnich znackach (viz zmateny popisek snimku c. 6) : po silnici zakaz vezdu cyklistu. Vpravo od silnice kombinovany chodnik a stezka pro chodce - cyklista je povinen v takoem pripade se pohybovat rychlosti chodce, tzn zhruba 5 km/hod  ( v pripade srazky s chodcem by to bylo za mastnou pokutu)

0 0
možnosti
VN

wercza

19. 8. 2012 11:52
Re: vysvetleni snimku c.6

To je nějaká blbost, ne? Proč by měl cyklista v cyklopruhu na chodníku jet pětkou? Samozřejmě nemůže valit 30 km/hod, ale chodci se nemají v cyklopruhu co motat...

0 0
možnosti
PS

los.petros

17. 8. 2012 15:57
Problém je v lidech, ne v infrastruktuře

Dokud budou lidi řídit jako prasata, a cyklisti jezdit jako smyslů zbavení, tak nedojde ke zlepšení.

1 0
možnosti
L

lokutus

17. 8. 2012 11:31
Cyclists, please!

Nemám problém s výstavbou cyklostezek, mám problém s tím, že si na to sami cyklisté, vzhledem k jejich minimálním počtům, prostě sami téměř nic nepřispívají. Infrastruktura, kterou sami cyklisté požadují vyjde jen v Praze na slušných pár miliard a bude po nich jezdit pár tisíc nadšenců, a to maximálně pět měsíců v roce, když se vydaří počasí. Z těch pár tisíc vyjede drtivá většina jen tak, pro radost z ježdění - málokdo bude v kopcovité Praze jezdit na kole do práce, nebo dokonce za klienty - to je naprosto nereálné.

Takže fajn, uděláme dohodu, postavíme vám ty cyklostezky, ale vy si na to také přispějete. Dejme tomu ve formě ročních poplatků v podobě nějaké cykloznámky. Tato známka vás bude opravňovat využívat na kole jakoukoliv zpevněnou komunikaci v souladu se zákonem. Součástí bude povinná registrace kola na konkrétní osobu a SPZ, aby byl jednoznačně dohledatelný majitel. Poplatek za roční známku bude pro začátek 10 000,- Kč. Co vy na to? To je fér, ne? Nebo chcete dál parazitovat?

3 0
možnosti
ZF

sigishoara

17. 8. 2012 13:11
Re: Cyclists, please!

1. Vy platíte za dálniční známku 10.000?

2. Vy platíte nějaké peníze za užívání silnic ve městě?

3. Co takhe poplatky za užívání parků, kam se dostane jen úzká skupina obyvatelů z okolí a to většinou jen když je pěkně?

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na omyl. Tyto úchvatné přírodní divy ve skutečnosti stvořil člověk

10. dubna 2024

Obdivujeme se jejich majestátu, žasneme nad jejich krásou a těší nás, co všechno jimi všemocná...

Očima šotouše: prohlédněte si nejkrásnější fotografie laminátek v Česku

9. dubna 2024  14:16

V březnu jsme se v naší fotografické soutěži pro milovníky železnice zaměřili na jednu z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

VIDEO: Konec všech křivd. Vodní festival v Myanmaru vítá Nový rok

16. dubna 2024  14:01

Buddhistický festival Thingyan patří v Myanmaru mezi nejdůležitější svátky celého roku. Polévání a...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Po stopách templářů. Pět míst, kde nahlédnete do historie tajemného řádu

16. dubna 2024

Premium Je tomu více než 700 let, co byl zrušen rytířský řád templářů. Jeho bohatství, vliv a také...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...