Diskuze

Konec výhledů z výšky. Letadla budoucnosti nemají okna a už se testují

Sedadlo v letadle u okénka považují mnozí cestující za jedinou výhodu ekonomické třídy. Tomu však může být v budoucnu konec. Společnost Boeing společně s NASA nyní v Kalifornii úspěšně testují model nejnovějšího dopravního letounu X-48C, který bude bez oken, napsal britský list Daily Mail.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RS

RadekS

18. 9. 2012 16:52
To zas bude v letadlech nabl..

Na sedadlech dál od podélné osy letadla bude při prudším zatáčení působit takové vertikální přetížení, které asi slušně prověří žaludky některých cestujících... :-/

0 0
možnosti
Z

zorro_rojo

18. 9. 2012 22:13
Re: To zas bude v letadlech nabl..

Tak nejak. Presne tenhle duved vedl k tomu, ze se letadla tohoto typu v civilnim letectvi neosvedcila.

Zadna novinka to totiz neni, princip je znamy uz nejakych sto let..

0 0
možnosti
TH

tm004

15. 8. 2012 4:34
KRaviny na entou

Tohle je spise koncept kridla, nez cokoliv jineho. Je to alespon neco realnejsiho nez Airbusovska studie ktera nemuze projit (kde by byla prirucni zavazadla, kde by vedla vzduchotechnika a elektronika,..., lidi by se po par minutach prudkeho slunce zblaznili - kdo nekdy letel letadlam ve dne tak vi o cem mluvim, atd).

Problem okenek je ze pri nouzove situaci by nebylo videt vubec ale vubec nic.

problem letajiciho kridla je pokud vim v tom ze se jim zatim nepodarilo evakuovat takovou priseru v predepsanem casovem limitu. Navic - soucasny tvar letadel umoznuje (a jit to bylo nekolikrat vyuzito) pokracovat v letu i za totalniho selhani vsech motoru. Letadlo klasickeho typu je pomerne stabilni, zatimco tohle kridlo je naopak vysoce nestabilni a de facto se manualne ridit neda.

O letadlech s rychlosti 7000km/h si vazne muzeme nechat zdat, staci mrknout na Concorde - nemel pomalu kam letat kvuli hlukovym limitum pri sonickem boomu.

0 0
možnosti
M

mf809

14. 8. 2012 12:57
Letadlo budoucnosti

Tak myslím že co se týka letadel budoucnosti tak nás čeká větší masakr. Narazil jsem na článek o tryskáči co poletí přes 7,000 km/h ;-D http://www.magickecestovani.cz/aktuality/tryskac-waverider-z-new-yorku-do-londyna-za-hodinu/

0 0
možnosti
RN

chudejklukzvesnice

13. 8. 2012 23:22
Jde jen o zvyk a o pocit

stejně není 95% času nic zajímavého vidět a většina lidí to prochrápe

1 0
možnosti
TH

tm004

15. 8. 2012 4:25
Re: Jde jen o zvyk a o pocit

Nejde o okenka pro cestujici, jde o bezpecnost pri nouzovych situacich.

0 0
možnosti
GN

Gustav Nečas

13. 8. 2012 20:49
Airbus vozí lidi, Boeing asi jen dobytek

Podle v článku popsaného přístupu je pro Boeing pasažér stejná mrtvá váha jako kufr či kráva.

Udělat z letu šou je pěkná myšlenka. Já bych šel ještě dál a oživil bych tradici zaoceánských vzdušných lodí - vzducholodí. Let by se tak mohl stát součástí dovolené, nebo přímo dovolenou samotnou. Taková nebeská plavba.

4 0
možnosti
SP

slapr

13. 8. 2012 21:57
Re: Airbus vozí lidi, Boeing asi jen dobytek

přístup je rozdílný - Airbus zase bude dělat letadla s průhlednou střechou :-P

0 0
možnosti
LM

biggles

13. 8. 2012 19:40
tak jsme to dotáhli

až k létání dobytčákem...

2 0
možnosti
TH

tm004

15. 8. 2012 4:27
Re: tak jsme to dotáhli

No to jste to dotahli uz davno s nizkonakladovkama. Dobytcak neni o tvaru letadla ci o okynkach, ale o tom kolik mate mista, zda sedite nebo uz jen stojite, jak se k Vam chova personal a podobne.

0 0
možnosti

Korvetní kapitán Pepan A2

13. 8. 2012 16:59
Pokud bude mít letadlo průhůedné stěny a strop,

tak to znamená že mě Ufouni budou moci šmírovat když půjdu na záchod?

0 0
možnosti
PM

pavel-m

13. 8. 2012 17:19
Re: Pokud bude mít letadlo průhůedné stěny a strop,

Kdyby jen Ufoni.. i všichni mimo letadlo:)

(ale předpokládám že ta "průhlednost" bude jen zevnitř ven)

0 0
možnosti
PF

jakub7

13. 8. 2012 16:04
huh?

"Sedadlo v letadle u okénka považují mnozí cestující za jedinou výhodu ekonomické třídy."

Takze v business a first sedadla u okenka nejsou?

0 0
možnosti
RB

Tajemný muž

13. 8. 2012 16:09
Re: huh?

Vy jste asi ještě neletěl, že? ;-D

Dekóduji Vám to - ekonomická třída je dost často mučení. Člověk se to prostě snaží nějak přežít. Přál bych Vám letět touto třídou 10 hodin, to je pochoutka. A okno je to jediné, co Vás tak nějak drží při smyslech. Naproti tomu business a first mají spoustu místa, lepší obsluhu, jídlo, TV, DVD,... Tam je těch výhod spousta. Už tomu rozumíte? ;-)

1 0
možnosti
I

ivan.ivan

13. 8. 2012 15:38
ivan.ivan

prístup Airbusu mi je bližší..

2 0
možnosti
RB

Tajemný muž

13. 8. 2012 16:11
Re: ivan.ivan

R^ Mě taky. Nechtěl bych být celou dobu zavřený v kóji a nic nevidět. Bych si připadal jako trestanec v kóji... 8-o

1 0
možnosti
I

intago

13. 8. 2012 15:36
chtějí změnit zákony aerodynamiky podzvukových letadel??

Jinak si nedovedu představit, proč by to trojúhelníkové křídlo dělali, To je vhodné na nadzv.rychlosti. Stará dobrá koncepce s ocasními plochami je daleko aerodynamicky vhodnější, než všelijaká samokřídla, co jich už v dějinách bylo! To je jako chtít měnit bicykl, prostě nelze čekat zázraky.:-/

0 0
možnosti
TM

opas

13. 8. 2012 16:12
Re: chtějí změnit zákony aerodynamiky podzvukových letadel??

Jasně, takže konstruktéři jsou blbí, ne?

A k té staré dobré koncepci... nastudujte si jméno Alexander Lippisch.

Jediná zásadní výhoda "klasické koncepce" je snadná výroba a relativní blbuvzdornost, něco jako u aut staré vozy s klasickým vidlicovým rámem a plechovou nesamonosnou karoserií.

0 0
možnosti