Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus zvětší sedadla pro obézní. Přidá jim 5 cm, které vezme štíhlým

Hlavně aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Tak by se dal zjednodušeně nazvat nedávný návrh společnosti Airbus zvětšit pro obézní cestující v letadle sedadla. Zatímco vybraná sedadla v uličce se pro potřeby těžkých pasažérů mají rozšířit o 5,08 centimetru, sousední sedadla se proporčně zúží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JayVandermark

Ať se radši začnou hejbat a žrát méně svinstva

tlustoprdi.

+1/0
25.7.2012 15:54

captain cook

Re: Ať se radši začnou hejbat a žrát méně svinstva

Doufam, ze jenom prazdne nemeles, sam jdes prikladem, dodrzujes zdravou zivotospravu a koukas se udrzovat ve stihle podobe;-);-);-)

0/0
4.8.2012 13:04

ordy

5cm pro vysoké

Nemám pocit, že bych byl nějak extrémně vysoký (193 cm), ale problém se normálně (ne pohodlně) posadit mám nejen v letadle, ale i ve všech autobusech. s jakou průměrnou výškou se v takových případech počítá ?

Co takhle přidat 5cm všem, abychom si nepřipadali jako joginí nebo průměrní křováci ....

0/0
24.7.2012 20:26

Kenneth 706

Tak ať si koupí dvě sedačky!!!

Proč já mám na tohle doplácet??? S tímhle ať jdou fakt do háje, platím stejnou cenu letenky jako oni. Když chci pohodlí a víc místa, tak bych si musel připlácet za business class ;-€

+1/0
24.7.2012 0:33

Růžový Panter vás maže

A co ti co měří nad 2M?

a včil mudruj... loni mě kámoši ukecali letět s Wizzairem...no sedl bych si, ale musel bych si uříznout nohy....

0/0
23.7.2012 23:51

adam72

Nechci aby to znělo hnusně

Ale neměl by ten člověk platit za dva? ;-D

+4/−1
23.7.2012 22:52

stojíspěstí

Re: Nechci aby to znělo hnusně

Mnohdy i za tři.

0/0
23.7.2012 23:48

Vinia

Proč tak složitá opatření ?

Nechala bych na ruční opěrky mezi sedačkami nainstalovat vysouvací "přepážku". Na šířku cca tolik jako je délka opěrky, na výšku 50 cm. Hubený by si přepážku zvednul a vepř ať si vesele roztéká v daných mantinelech. Obávám se, že jakékoliv promítnutí váhy do letenky je neprůchozí, protože aerolinky se tak tak drží a klienty nesmí odrazovat.

0/0
23.7.2012 22:51

bereniqa

Re: Proč tak složitá opatření ?

nebo si pan(i) obezni zvedne operky mezi sedackami obe a zaplati obe sedadla.....je to cele podle me nesmysl, 5cm nikomu nepomuze...

0/0
24.7.2012 7:38

jirkass1

5cm

Jak tou chlapovi na fotce pomůže 5cm?

+1/0
23.7.2012 21:36

Růžový Panter vás maže

Re: 5cm

vypadla NULA?

0/0
23.7.2012 23:50

jirkass1

Re: 5cm

jemu by nepomohlo ani 50cm :)

0/0
23.7.2012 23:52

hokejový expert von Kei II.

...

Jako hubený, dlouhý a těžký jsem koukám diskriminován ve všech bodech ;-) Ale je mi to jedno, Bergkampův syndrom to řeší za mě...

0/0
23.7.2012 18:00

ODS čstější než Standův kříšťál

víte kdo je dnes nejvíce diskriminován?

Bílý heterosexuální muž dbající o své zdraví i zevnějšek, nekuřák, který splodil potomky a stará o rodinu !

+5/−1
23.7.2012 14:25

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: víte kdo je dnes nejvíce diskriminován?

..zplodil...

0/0
23.7.2012 14:43

_lu

...

jsou horší varianty... např. být úspěšný, bohatý a krásný homosexuál... všude ječí děti, jejich neurotický rodiče, co nezvládají výchovu a koupí dítěti 4 kopečky zmrzliny (který by sám nesnědl čistej) do 30C vedra a pak ječí, že to dítěti teče všude, přijdete na koupaliště a hnusný tlustý lidi, vochlupený nevychovaný, co nemaj styl a plavky z roku 1976... jedete na dovolenou a burani všude, falešný kabelky LV, děs... jdete do divadla a heteráci v riflích?! věřte, buďte ráda, že jste jenom "štíhlá, europoidní a pracující heterosexuálka";-)

+1/−1
23.7.2012 10:11

negrositos

Re: ...

buzíci taky nepatřej do většinový společnosti, je to hříčka přírody, která by je sama o sobě vytlačila na okraj - takže jen díky multi-kulti zvrácený dnešní společnosti maj právo na rovnocenný (možná i víc jak to) život s většinou

+5/−1
23.7.2012 10:42

jirkass1

Re: ...

Lidé s nízkou inteligencí jsou také hříčkou přírody. Bohužel díky jejich vysokému výskytu ve společnosti jsou tolerováni a "maj právo na rovnocenný život s většinou" a vkládání příspěvků do diskuzí na internetu. Je proti Bohu, být mentálně pozadu. Někdo je teplej, jinej blbej. Lepší být inteligentní homosexuál, než-li debilní heterosexuál. !!

+2/−1
23.7.2012 21:32

adam72

Re: ...

Ti se tu nevyskytují díky hojnému zastoupení ve společnosti. Moje teorie se opírá o fakt, že celkem dost žen trpí takovou trochu zoofilní úchylkou a přitahují je primitivnové, ale to je hold jejich problém

0/0
23.7.2012 22:56

negrositos

Re: ...

lepší pro koho? pro společnost? Přečti si, cos napsal a zkus se zamyslet - pokud je to u tebe vůbec možný - cos napsalRv

0/0
24.7.2012 6:21

jirkass1

Re: ...

Lepší pro společnost. Ale společnost bez hloupých lidí je utopie.

0/0
24.7.2012 6:55

negrositos

Re: ...

Můžu Vás ubezpečit, i když to tak z příspěvků nevypadá, že mám smysl pro rovnoprávnost a nijak proti buzíkům nezbrojím - navíc celá naše společnost je jedna z nejvíc tolerantních na světě, co se sexuality, rasismu a náboženství týká. Ale serou mě ty kecy samotnejch buzíků, jako že bez heteráků by bylo na světě líp a jak se furt cejtěj utlačovaný - připomíná mi to jednu neviditelnou "menšinu." Jo, bylo by krásně, kdyby ze světa zmizeli ti netolerantní heteráci, že.....ale ruku na srdce, právě buzíci jsou hříčkou přírody a v podstatě příroda sama si s nimi poradí tak, že se nemůžou rozmnožit....A kecy o výchově dětí jsou také nesmysl, jsem proti - pokud dítě není prokazatelně taký teplé....Ale v dnešní zvrácený době maj holt zelenou takovéto "menšiny"RvRv

0/0
24.7.2012 7:05

jirkass1

Re: ...

Nikde jsem nezmínil nic o špatných netolerantních heterosexuálech. Psal jsem jen o hloupých lidech. Navíc mně tedy osobně dnešní společnost až tak tolerantní nepřipadá, když za hranicemi Evropy se lidé věší pro jinou sexuální orientaci. Nebo se ve Střední Evropě hází lidem zápalné lahve do oken pro barvu kůže. V Čechách ta tolerance je, ale jen v Praze. Jelikož tam nějak ostatní nezajímá co dělají ti druzí, pokud se jich to osobně nedotýká. Mají asi svých starostí dost. Jen nevím v čem menšiny dostávají zelenou. Daňové zvýhodnění? Vyšší důchod? btw. buzíky prý příroda stvořila proto, aby pomohli svým sourozencům se zabezpečením jejich potomků. Ale to jsem jen někde četl. Může to být blábol. I když určitě lepší dvě lesby co se mají rády a vychovávají dítě s láskou. Než rodiče typu: fotr v kriminále za domácí násilí se soudí o dítě s manželkou která je věčně v baru. Takových zpráv je ale víc, než těch o trpících dětech z homosexuálního partnerství. No ne?

0/0
24.7.2012 7:24

negrositos

Re: ...

Myslím, že kdyby v Praze bylo tolik cikánů na počet obyvatel, jako v příhraničí, tak by byla tolerance Prahy fuč....a zpráv o trpících dětech v homopartnerství asi není tolik proto, že těch dětí, co vychovávaj homo asi moc nebude - a to je dobře....Samo že jsou lepší lesby nebo homíci, co se mají opravdu rádi, nic proti - ale výchovu dětí, no nevím....Ta myšlenka zabezpečit sourozence, to se mně líbí, ale realita je asi jiná....Co se menšin týká, stačí se zajít podívat na úřady, které rozdávají soc. dávky....chuť těchto lidí se zapojit je nulová!!! Pracovní proces je pro ně sprostý slovo...;-)

0/0
24.7.2012 7:35

jirkass1

Re: ...

Těch dětí je dost, jen se o nich nemluví. Popravdě bohužel méně, než těch druhých. Tím nezastávám takové adopce, ale jen z důvodu, že by ty děti, mezi dětmi s hetero rodiči trpěli. A když si občan většiny zajde na úřad pro dávky, dostane stejnou sumu jako občan menšiny. Nejsou tabulky podle barev. Ale souhlasím, že by měla být od státu větší motivace pracovat, než si "dělat" obrok potomka a pak do konce života jen pobírat dávky. Tím víc, když čtu jako organizace na podporu začleňování, dotovaná z peněz státu, tedy daní, získala za posledních 5 let na dotacích 5 milionů. Z toho na začleňování šel 1mil., další 2mil. na nákup mercedesů pro "vedení" a na další dva mil., záhadně shořelo účetnictví. Zvlášť když to vede člověk se základní školou, který mluví jak kdyby do ČR přijel před rokem. Před nástupem do funkce bydlel na ubytovně a teď má hezkou novou vilku.:-/

0/0
24.7.2012 8:23

jirkass1

Re: ...

Jo a "hloupý / homosexuál". Jsem mínil změnu ve fungování mozku oproti tomu co je většinově přijímáno za standardní.

0/0
24.7.2012 7:30

bubon

Re: ...

Ale prdlajs, Gaussovu křivku znáš? Jejich výskyt je standardní, stejně jako těch velmi inteligentních. Bohužel pro homosexuály jejich procentuální zastoupení spadá do kategorie deviace - to je normální sociologický pojem, týká se i jiných jevů. S tím nic nenadělají - jsou jen podivnou odchylkou.

0/0
25.7.2012 14:48

mokikin

Re: ...

a jéééje, už jsme zase u módy a ochlupení ;-D;-D

Vidím to brzy na nějakou směrnici EU, která bude říkat, jak se mají lidé oblékat, aby náhodou nebyl poškozen něčí jemnocit ;-D;-D

0/0
24.7.2012 13:44

prngrr

Divná doba

Obezita (vlastně Vyžranost) je nemoc (má své číslo), naopak homosexualita je normální Rv

+1/−1
23.7.2012 0:30

dodo-dodo

Re: Divná doba

oboji normalni neni:-/

0/0
23.7.2012 9:18

barnabas_666

řešení

Cena letenky by se skládala ze dvou částí

1) palivo - jednalo by se čistě o hmotnost pasažéra plus jeho zavazadel

2) rozměr sedačky - o tom se píše v článku

Takže nějaká drobná žena bez větších zavazadel by si objednala jedno z těch užších sedadel a zaplatila by třeba polovinu současné ceny letenky. :-P

+1/−1
23.7.2012 0:08

jardaah

Re: řešení

Pokud platíte víc za hmotnost, logicky by se na tu vyšší hmotnost mělo vyčlenit i víc místa, takže bod 2 je nesmysl. Za místo by měl být konstantní poplatek pro všechny (odrážející náklady nutné na odbavení a péči o cestujícího) a pak by měl být poplatek za každý kg pasažéra včetně jeho zavazadel. Potom v letadle by cestující s hmotností nad X kg měl nárok na širší sedadlo (mohlo by být klidně i několik šířek sedadel, každá se stanoveným hmotnostním intervalem) stejně jako větší (tj. zpravidla i těžší) kufr má "nárok" na víc místa.

Ani tento systém samozřejmě není dokonalý - lze například namítnout, že větší hmotnost nemusí nutně automaticky znamenat větší objem a naopak (zejména u zavazadel) - ale i tak je mnohem lepší a spravedlivější než nějaký systém příplatků pro tlouštíky.

0/0
23.7.2012 11:53

daadyy

dle mé logiky

Cena letenky by měla být třeba za 100kg-člověk plus zavazadlo. Co člověk překročí to si zaplatí. Nevím proč já, když vážím 70kg bych měl platit stejně jako člověk co váží 150kg!

+1/−1
22.7.2012 23:16

anncz

Re: dle mé logiky

Vaha cloveka neni problem, to co platis jako "nadvahu", tak je poplatek, ze nekdo musi tvuj 40kg kufr vzit 10x do ruky.... A to nemuze delat kazdy.

0/0
22.7.2012 23:43

daadyy

Re: dle mé logiky

vážně to není problém? takže letadlo kde poletí dvěstě 100kg lidí spotřebuje stejně paliva jako letadlo ve kterém poletí dvěstě 60kg lidí?

0/0
23.7.2012 0:52

dodo-dodo

Re: dle mé logiky

to urcite ne, ale preprava zavazadel ma teke sve limity a pokud by doletadla naskakalo 200 bab, co maji 50kg, ale s 50kg kufrem, tak se zvedne cena za odbaveni, jelikoz bude stat manipulace s kuframa vice penez a pak znam kupu lidi, co ma +- 100kg a maji sportovni postavu a do sedacky se pohodlne vejdou a dle vaseho rozdeleni by jiz meli platit za zavazadlo jako nadvahu

0/0
23.7.2012 9:22

letecmig

Re: dle mé logiky

njevetsi "naklad" pri letu je vaha samotneho letadla+paliva. Takove prazdne A320 vazi ccz 60 000kg, plna nadrz dalsich bratru 20 000kg.  Kdyz veze dejme tomu 130 pasazeru, prumerne 100kg ziva vaha+zavazadla, je to 13000kg.

Takze pasazeri +jejich zavazadla tvori +- pouze 15% vahy letadla  (zbylych 85% se 'veze' nehlede na poctu pasazeru)

Takze platit za nadvahu je ekonomicky nesmysl. Ma cenu priplacet pouze za zabrany prostor na palube (dobre staveny chlapik vazici 100kg se v pohode vejde do normalniho sedadla, ale stokilovy roztekly vepr ne)

0/0
23.7.2012 23:38

letecmig

Re: dle mé logiky

p.s. to je i k tem zavazadlum...priplatky za vahu zavazadel jsou ekonomicky nesmisl....naklady jsou v tom ze se ty zavazadla musi nakladat, vykladat, prevazet (v tom i riziko zdrzeni) etc. etc

0/0
23.7.2012 23:41

kjama

no já vážím 70 i s kufrem a docela mě naštvalo

když jsem před týdnem na letišti vyndávala šampony abych nemusela platit nadváhu... Jedno kilo jim bylo problém.

0/0
23.7.2012 10:50

jardaah

Re: dle mé logiky

Ano, a proč by tedy např. moje dcera, vážící 20 kg měla platit stejně jako vy? Pokud poletím s dcerou na dovolenou (vážím 120 kg), zaplatím podle vaší logiky dvě letenky plus příplatek za 20 kg nadváhy, přitom v průměru máme hmotnost 70 kg/letenka, stejně jako vy...

Jakékoliv příplatky jsou nesmysl. Mělo by se platit prostě za každý převážený kg (včetně zavazadel) a je to.

0/0
23.7.2012 11:59

daadyy

Re: dle mé logiky

taky řešení, ať každý platí za svá kila R^ je to debata, jiným nápadům se nebráním

0/0
23.7.2012 21:46

letecmig

Re: dle mé logiky

mate pravdu, vaha cestujicich+zavazadel plne nalozeneho letadla dela jen 10-20% z celkove vahy, zbytek vaha stroje+paliva.

tedy by se v cenach melo regulovat jen to aby tlustoch nesebral prostor spolucestujicim (zaplaceni 2 sedadel)

0/0
23.7.2012 23:46

jardaah

Re: dle mé logiky

Jenže zaplacení dvou sedadel (tj. dvou letenek) je dost výrazná skoková přirážka. Většina tlouštíků nepotřebuje dvě sedadla, ale třeba 1,1 sedadla. Všechno to pak naráží na standardní šířku sedadla. Docela si dovedu představit, jak na situaci, kdy se zavedou pro tlouštíky platby za dvě sedadla, zareagují letecké společnosti tím, že sedadla zúží - proč mít v jedné řadě tři sedadla, když se tam vejdou čtyři užší - tím se jim zvedne kapacita letadla a do kategorie tlouštíků "povýší" víc lidí - tj. za chvíli bude platit dvě sedadla třeba třetina všech cestujících...

...navíc nejde jen o tlouštíky, jde i o dlouhány (ti se sice do sedačky vejdou, ale kolena mají tak daleko od sebe, že zasahují do prostoru souseda kolikrát víc než tlouštík) a další (například vozíčkáři).

0/0
24.7.2012 14:07

letecmig

Re: dle mé logiky

No tak to pravdepodobne skonci tak ze s temi aerolinkami co budou mit jen uzsi sedacky tim bude nutit lidi kupovat dbe bude litat malo lidi.

Tady musim pouzit to otrepane-trh to vyresi. A ze to takto opravdu funguje potvrzuje neustale snizovani realnych cen letenek za poslednich 10 let.

Kdo by si pred deseti lety rekl ze za  polovinu prumerneho mesicniho platu si je mozno zaletet treba do Thajska? Konkurence proste funguje ve prospech zakaznika.

0/0
25.7.2012 12:26

jardaah

Re: dle mé logiky

Jste naivní. Ano, s tou třetinou cestujících jsem to přehnal (tam by to trh opravdu vyřešil), ale představte si, že to bude o něco méně výrazný podíl, například třetina dospělých mužů, což je dejme tomu 15 procent všech cestujících. Ano, aerolinka tyto zákazníky ztratí, ale ze zbylých 85 procent bude dobrá polovina tuto společnost preferovat (protože nebudou muset sedět vedle "tloušíka" - viz. množství oslavných příspěvků pod každým článkem na podobné téma) a ještě se jim zvýší kapacita letadla...

...je známý fakt, že trh nedokáže řešit situace týkající se "příliš malé menšiny" zákazníků, zvlášť v situaci, kdy je tato menšina většinou nenáviděna.

0/0
29.7.2012 1:32

Kurri-22

To je diskriminace štíhlých.

Budou mít štíhlí potom levnější letenky?

0/0
22.7.2012 21:22

Hans Wurst

To je jednoduche:

zvirata se transportuji dobytcakem. Pekne podle vahy! R^

+4/−1
22.7.2012 19:27

panbixby

Jako bývalý kuřák ...

také vedle "aktivního" trpím přímo strašlivě. Ale opět - nešlo by vzadu udělat pro delší lety oddělenou a dobře odvětrávanou sekci? Tu cestu na WC bych klidně přežil.

0/0
22.7.2012 18:21

panbixby

K předchozímu pro upřesnění:

Bral bych cenu takové 1,5-sedačky za moji normální cenu plus čistý zisk přepravce za půlku té třetí.

To mi připadá velmi přijatelné. Nebo se mýlím?

0/0
22.7.2012 18:14

T_x_y

Re: K předchozímu pro upřesnění:

Náklady dopravce jsou z velké části fixní, takže cena za jedenapůlsedačku by nebyla o moc nižší než 150% normální ceny.

0/0
22.7.2012 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.