Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dovolenou do Itálie autem. Z Prahy do Rimini je to 900 km

Když nejsou patálie na silnici, jste za devět hodin u nejbližšího italského moře. Většina trasy vede po dálnicích, v Rakousku a Itálii se za ně musí platit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spiegel

Na severu Italieje lepší jet po nacionálkách

Jsou v lepším stavu neš naše. A j krásně vidět na dálnice zacpané kamiony a my si to fičeli po krásné bývalé dálnici. A je pravdou, že je blbost jezdit na Bibione, nebo Rimini. Sicilie je nejkrásnější.

0/0
25.7.2012 21:45

faiva

To je furt jestli tuhlenctudy nebo támhlectudy

normálně by měla být dálnice Plzeň - Passau - Salsburg a nejkratší cesou k moři a hotovo.

0/0
25.7.2012 19:19

faiva

Re: To je furt jestli tuhlenctudy nebo támhlectudy

Salzburg

0/0
25.7.2012 19:20

dhj7

tak jak to je??

V nadpisu je tvrzení a pár vět poté " Od Rozvadova je to zhruba 900 kilometrů."  Jak to prosim Vás je:-P Opravte si ten titulek děkuji.

0/0
25.7.2012 18:19

Libarus

Nechápu

Stále nepochopím lidi co jezdí vždy k tomu nebližšímu moři, do Chorvatska jedou na Istrii a do Itálie jedou do Bibione. Přece když jedou takovou dálku, to nemohou popojet ještě dál? Určitě najdou lepší.

0/0
25.7.2012 17:44

arné knobloch

Už aby roztály všechny ledovce,

moře bude u Drážďan.

+1/−1
25.7.2012 15:57

AlesJa

každý jsme jiný

to ano, ale ne nadarmo mají i profíci po těch 4 hodinách střídačku dokonce někde uváděli, že člověk méně zvyklý by měl střídat už po 2,5 hodinách pak je jeho reakce o dost pomalejší

0/0
25.7.2012 15:28

Hroznej_puberťák

Re: každý jsme jiný

Jakou střídačku po 4 hodinách?

0/0
25.7.2012 21:28

AlesJa

Re: každý jsme jiný

bubusáci

0/0
26.7.2012 8:51

Hroznej_puberťák

Re: každý jsme jiný

Např.: http://soubory.proridice.eu/aetr_narizeni561_2006/Evropska_dohoda_AETR.pdf

Počti si, kolik může jet jeden řidič a za jakých podmínek, abys neplácal hovadiny.

0/0
26.7.2012 8:57

AlesJa

Re: každý jsme jiný

co tam je psáno nevím, ale realita je taková že při dálkových linkách, každé 3-4 hodiny mají bezpečností přestávku při které se střídají,

0/0
26.7.2012 10:32

Hroznej_puberťák

Re: každý jsme jiný

Když máš tak strašně velký problém se čtením, tak maximální doba řízení pro jednoho řidiče je 56 hod týdně, tedy může v týdnu jet 4x 9 hod a 2x dokonce 10 hod, s tím, že maximálně v kuse smí jet 4,5 hod a pak mít bezpečnostní pauzu 45min, tudíž 10 hod musí jet min. natřikrát. To, že se střídají dva řidiči je pouze VOLBA, nikoliv povinnost mít dva řidiče, pokud se někam dá dojet za 10 hod, jezdí prostě jen jeden. Na delší trase se střídají pouze z důvodu optimalizace doby řízení a přestávek, kdyby ses do toho dokumentu aspoň podíval, je to tam dokonce i nakreslené pro ty, co mají problém se čtením.

0/0
26.7.2012 10:49

AlesJa

Re: každý jsme jiný

problém se čtením máš ty já nikde neuvádím, že to je povinnost, uvádím, že tak činní a vědí proč

0/0
26.7.2012 11:21

IfčaX

Re: každý jsme jiný

Jasně, že vědí proč... kdyby jel jeden, musel by mít pauzu celých 45 minut - pokud ještě vydává nějaké občerstvení pasažérům, tak by bus stál na parkovišti ještě déle. Navíc se obvykle vrací týž den zpátky a jednomu řidiči by ty pauzy prostě nevyšly.

0/0
26.7.2012 12:34

kali-gandaki

Máme zemičku jak prdítko,

veledůležitě se přesunujeme po té naší slavné D1 a tvrdíme, že náročnější provoz nikde neexistuje. Dále máme i něco jako dálnice ve směru Praha - Liberec, Praha - Dobříš, Praha - Nové Strašecí. Nějakým nedopatřením jsme se propojili s evropskou sítí dálnicí Praha - Plzeň - Rozvadov. Úsek Praha - Libišany (Hradec Králové) je proslavený hlavně tím, že díky němu známe nejvyšší českou selku, a že došlo k bezprecedentnímu propojení s konkurenční osadou Pardubice.

Takže asi proto neustále řešíme, jestli je bezpečných 800km/den, nebo ještě i 1000km/den.

+6/−1
25.7.2012 14:24

CART09

D3

D3 by cestě do oblasti Benátek samozřejmě pomohla, ale jel jsem to teď před ani ne měsícem, v jednu z Prahy, a naprosto v klidu, i ta cesta na Budějice krásně uběhla, až na Dvořiště jsme téměř nepotkali živáčka, a už někdy o půl šesté jsme byli před Tauernem... Jasně, pak v 9 ráno v Itálii už to je živější, ale pořád souvislý pohyb 100-120...

0/0
25.7.2012 13:18

J i ř í

tálii mám rád, ale ne v létě.

To je tam moc vedro. Zato v takové Skandinávii je krásně...

+1/−1
25.7.2012 12:52

JAR-47

Re: tálii mám rád, ale ne v létě.

o tom mě povídej, nejlepší země - švédsko, nosrsko, finsko jsem nebyl

0/0
25.7.2012 12:52

zlomená lopata

Re: tálii mám rád, ale ne v létě.

R^

0/0
25.7.2012 15:11

Oslíčkové otřeste se

V Itálii jsem platil na dálnici neembosovanou kartou

Visa Electron

+2/−1
25.7.2012 12:35

Gooorila

Re: V Itálii jsem platil na dálnici neembosovanou kartou

Ano, tři roky po sobě jezdíme do Bibione a vždy jsme mýto platili neembosovanou kartou Vica electron, takže v tomto není problém.

+1/−1
25.7.2012 12:49

Robert Kron

Re: V Itálii jsem platil na dálnici neembosovanou kartou

Je to vyjímka, na dálnici můžeš platit čím chceš, nedáváš PIN ani nic, prostě to projede a ani ho nezajímá, jestli tam jsou prachy, to si pak vyřiď s bankou. Pouze pokud by byla blokovaná, potom nezaplatíš.... Ale jinak zaplatíš i věrnostní Shelkou... :-)

+3/−1
25.7.2012 14:06

JirkaP

Jojo Bibione

jezdili jsme tam v 90. tých letech. Město plné čechů. Od té doby jsem tam nebyl a možná bych se tam na pár dní i podíval, jak se to za 20 let změnilo. Jinak to omezení na Rakouské dálnici by mi ani tak nevadilo. Stačí zapnout tempomat a noha může odpočívat a ta ušetřená půlhodina není až tak rozhodující.

0/0
25.7.2012 12:31

Gooorila

Re: Jojo Bibione

Jezdíme se psem a malým dítětem, které nechci trápit dlouhou cestou, takže jezdíme do bibione posledný tři roky pravidelně ve stejném termínu. Letos jsme se vrátili a byl jsem překvapen čistotou moře, kterou jsem v bibione ještě neviděl. Naopak jsme poprvé chytli docela komáry. Na pokoji OK, venku jsme se nastříkali, ale frajeři kousali i skrze trička.

0/0
25.7.2012 12:51

Robert Kron

Nejbližší moře

Já jezdím nahoru blízko Caorle a jedu i s přestávkami asi 7 hod. A celkem určitě levněji jako v Rimini... Ale asi redaktor byl tam a jiný moře nezná........ A ceny benzínu jsou samozřejmě na dálnicích horší jako mimo. Rozdíl dělá v Itálii i 30 centů a u moře jsme tankovali levněji, jako poslední pumpa u Dreieckelandu v Rakousku.

+1/−1
25.7.2012 12:23

avaťap

Re: Nejbližší moře

a na Lipně je ještě levněji

0/0
25.7.2012 13:36

Robert Kron

Re: Nejbližší moře

tak to bych netvrdil, jedině bych ušetřil za cestu....

+1/−1
25.7.2012 13:59

rychtar

Re: Nejbližší moře

To je uplne jedno, Lipno mam rad a u more jsme kazdy druhy vykend.

0/0
25.7.2012 17:50

dedust2002

Re: Nejbližší moře

ja jezdim k nejblizsimu mori "nahoru" ke Stralsundu ;-)

0/0
25.7.2012 16:38

Hroznej_puberťák

Re: Nejbližší moře

Usedom je ještě blíž, ale fouká tam hůř než ve Wieku ;)

0/0
25.7.2012 21:33

qucker81

Zase z Prahy

Podle redaktoru Idnes je Praha zacatek a konec ČR a jeniom z Prahy se jezdi na dovolenou...porad to samy...z Prahy do Rimini,z Prahy na Makarskou...z Prahy do Chorvatska...a co treba z Ostravy,Brna,Plzne...Olomouce?Zamyslete se nad tim,ze Praha je na zapade ČR,leccos je bliž než treby z Moravy nebo vychodnich Čech...

+1/−1
25.7.2012 12:13

zapetr

Re: Zase z Prahy

koukám že máte mindrák a ještě neumíte číst... Tipuju že budete z Moravy, že?

+3/−1
25.7.2012 12:17

qucker81

Re: Zase z Prahy

Tipujete spatne.Jsem z Prahy.A ctu dobre,90% članku je cesta z Prahy...A takovych članku uz tady bylo letos asi 15...takze zadnej mindrak,jde to na nervy...pak se divime,ze nas ostatni nemaj radi...

+5/−1
25.7.2012 12:20

wotomtoje.

Re: Zase z Prahy

Na Pražáka dobrý! R^:-)

0/0
25.7.2012 14:26

kali-gandaki

Re: Zase z Prahy

Mně to taky vadí, hodně, a jsem z Prahy. Je to vyloženě trapný. Navíc tenhle "itinerář" je úplná ovádina. To jsou rady jako pro batolata. EU

0/0
25.7.2012 13:54

stefi_ul

Re: Zase z Prahy

jenze ono to tam napsany je, takze sis precetl jen nadpis a kecas...

0/0
25.7.2012 12:55

Pravda stojí dukáty

Re: Zase z Prahy

Rozvadov, Mikulov, Dvořiště. Tyhle varianty jsou zmíněny, o moc víc jich není směrem do Itálie. Maximálně Hatě a z Chebu na Weiden. Jinak mi to až tak neúplné nepříjde !

0/0
25.7.2012 13:16

protikandidat

Re: Zase z Prahy

No jo, ono by bylo hrozně zajímavý psát detailní rozbory o tom, jak se dostat z Tábora do Tokia, jenomže prostě v Táboře žije 35 tisíc lidí a v Praze 1.2 milionu. Nejsem fanda pragocentrizmu, ale je potřeba si uvědomit, že v Praze žije víc lidí, než v šesti následujících největších městech ČR dohromady. Když teda někdo napíše článek v deníku celostátního rozsahu, o Praze prostě bude slyšet častěji než o ostatních městech, to se nedá svítit, protože statistická většina čtenářů bude tam odtud. Doporučuji číst regionální tisk - tam budou nejspíše daleko více akcentovány obce blízké tvému bydlišti.

0/0
26.7.2012 15:37

Krištof

Nejbližší moře

Nejbližší italské moře je na severu jadranu a je to cca 700 km. A snížení rychlosti na dálnici ze 130 na 110 na úseku 200 km nedělá zdržení půl hodiny ale 17 minut. Jako bonus je k tomu třeba připočítat úsporu benzinu odhadem 2 litry.

+1/−1
25.7.2012 12:10

Gooorila

Re: Nejbližší moře

Letos upozorňuji, že cestou skrze Vídeň je problém. Zhruba polovina rakouské trasy od Vídně je rozkopaná a rychlost snížena na 100 a 80 km.

Jezdím dle předpisů a když není omezení, snažím se dodržovat rozmezí 120-130 km/h a trasa Ostrava-Bibione se nám nepovedla stihnout pod 10 hodin (zastávky jsem odpočítal).

0/0
25.7.2012 12:56

saniska

Proč Rimini?

Jezdíme již několik let autem z Ostravy do Kalábrie, naposledy TROPEA, což bylo cca 2500 km na jeden zátah a nikdy nebyl žádný problém. Ano, je to vysilující a dlouhá cesta, ale stále lepší, že být nucen letět na dovolenou až odpoledne a mít to započítání jako první den dovolené a poslední den dovolené být v 10 ráno vyhozen z pokoje. Kalábrie a Sicílie je překrásná, proto je nespornou výhodou jet autem, přetrpět cestu a poté si každé ráno rozmyslet, jaké krásné místo navštívit nebo si pobyt prodloužit. Takováto cesta se dá v pohodě podniknout s více řidiči a střídat se..

+3/−1
25.7.2012 12:03

saniska

Re: Proč Rimini?

A co se týče dětí, jezdíme s rodiči a mou teď již osmiletou sestrou a ani jednou jsem nezažila protivné, či otravné chování, bud spí nebo si hraje hry na malinkém dětském PC, či poslouchá hudbu ve sluchátkách..Je to jen o tom, jak se k tomu postavíte..

0/0
25.7.2012 12:07

qucker81

Re: Proč Rimini?

Dalši kandidati na katasrofu...doufam,ze vas nikdy nezastihne mikrospanek.I kdyz jste dva ridici v jednom aute,nerikejte mi,ze je ten druhej odpocinutej,kdyz sedi vedle v automobilu...na jeden zatah...a pak to konci tragediemi.Proc se cestou nezastavite nekde kde se vyspite?Dnesni ceny apartmanu na takove vyspani jsou smesne.Nechci vas poucovat,ale riskujete a hodne.Preji hodne stastnych km...

+3/−1
25.7.2012 12:17

JAR-47

Re: Proč Rimini?

pravda, pravda .já mám vyzkoušeno max 300 km jízdy a pak výměna řidiče, muj limit je za den max 1200 km, pak nutný spánek a odpočinek, a myslím tím spánek v posteli ne v autě či  křoví

0/0
25.7.2012 12:24

Oslíčkové otřeste se

Re: Proč Rimini?

My jsme Calábrii dali za asi 18 hodin + 4 hodiny spánku, ve dvou je to v pohodě. Dole na jihu je auto potřeba, je tam běžně 45°, objevovat pěšky nebo busem je čirá utopie.

+1/−1
25.7.2012 12:43

JMoudry

Re: Proč Rimini?

Každý má své limity pohodlného dojezdu někde jinde, takže bych jim do toho nekecal - předpokládám, že jsou soudní a nedřou to za každou cenu, i když už jsou unavení a pomalu u řízení usínají.

+1/−1
25.7.2012 12:43

JAR-47

Re: Proč Rimini?

jasně - psla jsem svoji zkušenost - a to jezdíme skandinávii, sicilii, jižní španělsko apd ...............tedy cesty o hodně více než 2.500 km

0/0
25.7.2012 12:51

JMoudry

Re: Proč Rimini?

jj, já to tak bral a tu poznámku nesměřuju vám, ale tomu člověku, co z nich hned dělá kandidáty na katastrofu.

0/0
25.7.2012 12:54

JAR-47

Re: Proč Rimini?

jasně- ale těchto střelců co takto jezdí ( a převážně jsou to lidé kteří během roku najezdí cca 5000 km tedy nic) je mraky a ještě se s tím chlubí,  já najezdím cca 40000 km a jsou věci na kteréí bych si netroufl ani pomyslit, a navíc mám rád trošku pohody ;-D

0/0
25.7.2012 12:57

JMoudry

Re: Proč Rimini?

No tak pokud je někdo magor, přes rok jezdí maximálně tak do vedlejší vsi a jednou za čtrnáct dní do nejblližšího hypermarketu a pak sedne do auta usmyslí si, že urazí v kuse tisíc mil, tak je to samozřejmě nebezpečné, ale na druhou stranu pro člověka, který jezdí víc, je fyzicky v pohodě a má aspoň jakž takž slušné auto, nemusí být tisíc kilometrů žádným sebevražedným nebo příliš nepohodlným počinem. Důležité je nepřeceňovat se. Najezdím ročně zhruba kolem 30000 km, ale poměrně často jezdím i delší cesty, takže jsem si vyzkoušel, kolik tak zvládnu ujet a tisíc kilometrů je zhruba ta hranice, za kterou už bych to na jeden zátah nepokoušel (byť jsem několikrát ujel víc, když to jinak nešlo). Tím nechci tvrdit, že to tak má dělat každý, ale byl bych opatrnější v tom kategorickém odsuzování.

+1/−1
25.7.2012 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.