- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Děkuji panu Pravdovi za další z jeho objektivních, fundovaných a nezaujatých článků, je to nejlepší novinář na iDnes, vždy se dozvím spoustu nových a hodnotných informací.
Divím se všem jeho kritikům co je vede k neustálému urážení.
Trochu to vypadá jako březí hrošice v trikotu na malém cirkusovém kolečku.
A kde udělali soudruzi ze Zippu chybu, když musí mechanici navrtávat jejich ráfky, aby se v nich nedržela voda?
Jinak gratulace panu Pravdovi, na rozdíl od škarohlídů je na videu poznat, že docela hodně shodil.
obdivuju tvoji schopnost poznat z videa úbytek na váze cca 30 gramů
Klasický PR článek, ostatně jako skoro vždy, když píše pan Pravda. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ale proč ne. Jen by se to tak možná mělo označit, aby čtenář nenabyl dojmu, že kola ZIPP jsou ta jediná možná. A když už je v nadpise napsáno "proč", tak by se to v článku také mělo vysvětlit. Tam je pouze uvedeno, že vysoké ráfky zrychlují, ale nikde se nepíše, čím to je. Že jsou ráfky lehčí a pevnější, to sice ano, ale to platí pouze u nízkých ráfků na členité závody. Ale laici vůbec netuší, že vysoké ráfky a disky se používají hlavně a především kvůli lepší aerodynamice a kvůli vyšší obvodové rychlosti a lepší setrvačnosti. Zjednodušeně řečeno - vysoký ráfek nebo disk je těžší "roztočit", ale pak už to jede "samo"! A když už jsme u té aerodynamiky - nejpodstatnějším faktorem není šířka ráfku nebo struktura povrchu, ale především počet a rozmístění drátů! Co třeba párový výplet u kol Corima nebo Rolf prima? A ostatně, od té doby co ZIPP patří pod SRAM už to vůbec není ono!
pumpi*káře, jebnu sebou na zem.
a teď zkus spočítat, o kolik rychleji pojedeš, když sundáš tu cejchu...
a jeho další sponzor...tentokrát Zippáče Fakt by mne zajímalo pro koho ty články píše. Jinak mne opravdu baví a jsem rád, že si mohu přečíst i na idnesu sem tam "lehké" čtení od nezávislého mistra a objevitele cyklistiky Petra Pravdy.přiznám se že mu docela závidím jeho práci, vyzkoušet si top modely kol a materiálu, být pravděpodobně sponzorován těmito značkami a psát o tom kydy, za které mi redakce platí...dobře si to zařídil