Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Karbonové superkolo váží 7 kg. S tím se vyhrává Tour de France

Se zahájením největšího cyklistického závodu roku Tour de France představujeme špičkové silniční závodní kolo, na kterém jezdí profesionální jezdci. Je zajímavé vidět, z jakých moderních materiálů a pomocí jakých technologií se takové kolo vyrábí, kolik váží, jak vypadají nejrůznější detaily a technické vychytávky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honx

Kolik je rozdíl proti normálu. 5 kilo?

To se dá zhubnout za pár týdnů a výsledek bude stejný ;-D

0/0
2.7.2012 15:13

ricpic3

Re: Kolik je rozdíl proti normálu. 5 kilo?

nebude, veř mi....

0/0
5.7.2012 10:17

Bubaak1

Fotograf

Fotograf který to fotil, neuvažuje nad používaním kompaktu?

Nebo ať se alespoň naučí ostřit.... 100% detailů je zaostřeno uplně "někam" a z detailu se stala jen mazanina

+1/0
2.7.2012 13:23

fikacek

jak se vyhrává na starém kole

Když jsem začal po 40 zase závodit na kole, vytáh jsem své strané kolo, z dob dorosteneckých: ocelový rám Favrorit F1, obločky z bowdenů nad řidítky. Všichni se mi smáli na závodech, jakou to mám vykopávku. Já si jich nevšímal, a jezdil jsem dál. Za několik měsíců jsem na tom stařičkém kole vyhrál svůj první závod. Kdosi na mě v cíli křičel: "Co tady dělá ten starý chlap na tom starém kole."

Tak mé soupeře poznámky o staré plečce přešly, a když už to tedy pochopili, že se chovali hloupě, koupil jsem si už modernější stroj. A když furt řešili ty svoje gramy, vyhrožoval jsem jím, že vytáhnu to staré kolo a ukážu jim, jak jsou tu gramy důležité. :-)

+1/0
2.7.2012 0:13

fikacek

proč mít kolo 7kg ?

Nač mít kolo o 7kg, když má člověk na pupku 20 kg navíc, jako autor článku? :-) Pak je ještě další daleko efektivnější metoda k rychlé jízdě: trénovat. Až se pár let potrénuje, a zhubne, pak má cenu uvažovat nad váhou kola. Do tý doby stačí kolo za 15 tisíc, která má 10 kg.

0/0
2.7.2012 0:05

politicky nekorektní trolejbus

špalíkové brzdy?

U tohohle bych čekal kotoučové brzdy.

0/0
1.7.2012 23:48

dedust2002

Re: špalíkové brzdy?

;-D

0/0
2.7.2012 16:16

Zádumčivá žížala

Re: špalíkové brzdy?

A odpruženou vydli.:-)

0/0
10.7.2012 11:13

ČtenářXYZ

Takovydle kola tady sou mnozstvi z ty kradeze na tom zavode

jak je tam nedavno ukradli skoro kazdy zahranicni vyprave, budou mit krasnou vzpominku na Cechy krasne, Cechy me.

0/0
1.7.2012 22:10

cypys

fotky

jeste ze ty fotky nejsou ostry pac by to hned nekdo mohl okopirovat ... jiny duvod me nenapada

0/0
1.7.2012 17:36

yrral

kilo sem, kilo tam

na kolo navěsím brašny, děcko do sedačky nebo na lano, na výletě si dám klobásku, zapiju pivem a jestli má kolo o pár kilo víc nebo míň mě vůbec netrápí, ale chápu že pro někoho může být kilo navíc obrovskej problém

+3/0
1.7.2012 14:50

ricpic3

Re: kilo sem, kilo tam

pokud za 3 týdny ujedeš cca 3500km průměrem přes 50km/hod, pak řešíš gramy. Pokud jedeš s děckem na výlet, tak řešíš kde si dáš pivo...asi tak.

+1/0
1.7.2012 16:53

bonboniera

Re: kilo sem, kilo tam

3500 km za tri tydny prumerem pres 50 km/hod jeste nikdo nikdy neujel ;-)

ale vim jak to myslis, to souhlas

+1/0
1.7.2012 17:05

yrral

Re: kilo sem, kilo tam

to je jasný, kdybych řešil každý gram a jezdil jak popisuješ, tak bych nemohl psát do diskuze, protože bych teď měl nějaký závody ve Francii :-)

+6/0
1.7.2012 18:23

111

?

Jasně, je to přehlídka nejmodernější techniky, ale závodního favorita ze 70. let jste mohli mít 11 kilového i bez těch vychytávek, a nikdo se nepo....tehdy, tak se uklidněte.

+1/0
1.7.2012 14:21

nilgiri

Re: ?

Autor tomu evidentně moc nerozumí. Podle článku to vypadá, že to kolo váží 6,8 kg právě kvůli všem těm technologiím a ceně. Jedinej důvod, proč je tak "těžký" je ten, že podle pravidel UCI nemůže vážit míň. Pravda je taková, že se dnes dají vyrobit výrazně lehčí kola a ani nemusí stát tolik...

+1/0
1.7.2012 23:00

chriswebb

Re: ?

Kvůli technologiím určitě ne, je to blbost. Ve slovníku cizích slov se dozvíš proč.

0/0
2.7.2012 17:51

cport

cestina place

imageová záležitost8-o

0/0
1.7.2012 13:50

ludra.hnida

Prdnout na

Colnago s logem Ferrariho sadu od šikmookého Shimana je téměř zločin! Hnus! Campagnolo tam má být!

+3/0
1.7.2012 13:14

bonboniera

Re: Prdnout na

naprostej souhlas, dat shimano na tenhle extra model, to je zvracenost...

0/0
1.7.2012 17:03

carlos.con

Re: Prdnout na

Nebál bych se slova prasečina. Mimochodem- to shimanovské ovládání el. sady mi připadá, že bylo vyvinuto ve spolupráci s panenkou Barbie. Titěrné páčky, příliš blízko u sebe... Ať žije Campa!!!

0/0
1.7.2012 21:48

chriswebb

Re: Prdnout na

SRAM  R^

+2/0
2.7.2012 17:52

USPS_ forever

Re: Prdnout na

R^R^R^

0/0
2.7.2012 18:34

Kurri-22

Je na čase udělat test.

Tohle superkolo vs ukrajina. Na kterém se vyjede dříve kopec.;-D

+1/0
1.7.2012 13:10

10 nových životů 21-30

Potřeboval bych takovou trojkolku!

...aby bylo dítě in.

+1/0
1.7.2012 12:22

Max - třetí nick

Nádherný

co k tomu víc dodat :-)R^

+1/0
1.7.2012 12:21

Zubcasu

...

Týjo. Tomu říkám slovní obrat: "dvakrát lehčí než obyčejné horské kolo". Nebylo by trochu míň kostrbatý napsat že má hmotnost poloviční. No nic.

Docela by mě zajímalo jaký je suběktivní rozdíl mezi tímhle kolem a kolem řekněme za 25k.

+1/0
1.7.2012 11:32

ludra.hnida

Re: ...

Značný, věř mi...

0/0
1.7.2012 13:15

Zubcasu

Re: ...

Tak například. Jaký bude rozdíl v čase třeba na 100km mírně zvlněného terénu?

0/0
1.7.2012 13:35

slapr

Re: ...

pivo si dáte o 7:36 dřív :-)

+1/0
1.7.2012 18:40

koxxx

Re: ...

"subjektivni" - kdyz uz jsem u te cestiny...

+1/0
1.7.2012 20:17

Hijo De Puta II

Fotky jak z mobilu....

:-P

0/0
1.7.2012 10:11

gars

Technologický hit dneška carbon ???

ten pán spal tak asi deset let  pod cypřišem ....:-)

0/0
1.7.2012 9:49

ricpic3

Re: Technologický hit dneška carbon ???

pokud jede 90% peletonu na karbonu, tak se dá předpokládát, že je to technologický hit. čemu na tom nerozumíš???

0/0
1.7.2012 16:56

gars

Re: Technologický hit dneška carbon ???

karbonové rámy se používají už léta ...

0/0
1.7.2012 20:03

soc01

Re: Technologický hit dneška carbon ???

tak ale dokud nebude nic nového a lepšího, tak to holt bude technologický hit i dneška, nejenom zítřka....

0/0
1.7.2012 20:13

Zádumčivá žížala

Re: Technologický hit dneška carbon ???

Stejným technologickým hitem dneška jsou nafukovací obruče Dr.Dunlopa.

A vlastně i kola starých Sumerů.

:-)

0/0
10.7.2012 11:22

vodní želva

Chtělo by říci něco o těch 6,8 kg.

To je totiž nejnižší váha závodního kola a výrobci dovedou kola ještě mnohem lehčí, ale závodit se na nich nesmí. Třeba Cannondale má novinku, která komplet osazená váží pod 5 kg.

0/0
1.7.2012 9:23

Lanolin

kdyby jen z karbonu, ono je to dokonce z uhlíku

Tahle jazyková tupost je až k pláči. Stále máme nejnovější silikonové čipy (křemík není silikon), kdeco se vyrábí z karbonu (přitom uhlík, uhlíková vlákna a i uhlíkové nanotrubice jsou známé výrazy).

Tak mne napadá, co se asi tak učí na těch VŠ pro novináře? Cit pro jazyk to jistě není.

+5/0
1.7.2012 9:14

BigpetBig

Re: kdyby jen z karbonu, ono je to dokonce z uhlíku

No já ti nevím, ale když bych se náhodně zeptal zda slyšel dotyčný o kole z carbonu nebo uhlíku, tak carbon by měl stoprocentně větší úspěch. Proč násilně přetvářet něco co je zažité?

0/0
1.7.2012 10:21

Jean-Luc Picard

Re: kdyby jen z karbonu, ono je to dokonce z uhlíku

A uhlíkový rám, nebo rám z kompozitů jste nikdy neslyšel? Já tedy mockrát.

+1/0
1.7.2012 10:49

Pedro Rodriguez

Re: kdyby jen z karbonu, ono je to dokonce z uhlíku

Když to je právě ono... pár amatérskejch překladů z angličtiny a ze špatnýho překladu se rázem stává nový slovo :-/

+1/0
1.7.2012 12:29

nekdoosmdesatyšesty

Re: kdyby jen z karbonu, ono je to dokonce z uhlíku

A přesně tak má jazyk vznikat. Nevím, proč by měl násilně vznikat podle toho, jak si pár lidí usmyslí, že je to správně.

0/0
18.8.2012 21:38

Stephane Margelle

Re: kdyby jen z karbonu, ono je to dokonce z uhlíku

Zase dalsi chytrolin, ktery na sebe chce upoutat pozornost prostrednictvim slovickareni... Jen tak si tipnu, ze na skole si nebyl asi moc oblibeny a frustrace se s Tebou potahne asi az do důchodoveho veku ;-D

+2/0
1.7.2012 12:15

StG08

Problém je ale v tom,

že i na tom nejdražším kole musíš šlapat.:-P

+4/0
1.7.2012 8:07

spiderpig

Re: Problém je ale v tom,

Nemusíš, chce to motorek to štangle

0/0
1.7.2012 10:20

Livrak IV

Re: Problém je ale v tom,

A vo to de. ))

0/0
1.7.2012 11:01

InstinkTT

Re: Problém je ale v tom,

Od toho je tam přece ta baterie - viz video, kde se o ní nic neříá. :-) Ta pohání řetěz.  ;-)

0/0
3.7.2012 11:22

BBarret

Je fakt pravda?

Část zadní stavby s brzdou a korkovým brzdícím špalíkem?????

To fakt jako brzdí korkem?

0/0
1.7.2012 7:19

Jiřin

Re: Je fakt pravda?

Ano, korek je nutny na karbonovych kolech, kde by se guma pripekala. A kdyz se zapece, katapultuje to jezdce pres riditka :)

0/0
1.7.2012 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.