Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pivnická rokle: úžasný kaňon, kam turistické značky nevedou

Je až s podivem, jak mohou v dnešní moderní době uniknout pozornosti mnoha turistů místa, která by mohla s trochou nadsázky nést vzletná přízviska jako český Grand Canyon. Zveme vás do Pivnické rokle, kam nevede žádná turistická značka a již ty nejznámější výletní trasy jen těsně míjejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

proost

Pivnice

Jenom krátký komentář -pocházím z těch končin, takže to tam dobře znám. Jedná se sice o krásné místo, ale srovnávat ho s Grand Canyonem - no Velorex byl taky auto, takže v podstatě velmi podobné Royce Roysu. Asi tak nějak. Pivnice jsou malé krásné místo (celková délka skalní rokle včetně obou větví max. půl kilometru) s hezkou přístupovou cestou necestou. Ještě hezčí a napínavější je tohle místo na jaře a na podzim, kdy tudy protéká potok, hluboký místy deset i dvacet cm, který je nutno přeskakovat a podobně. Stav obou chodeb za rozdělením se velmi rychle mění kvůli relativně velmi měkkému pískovci, ze kterého stěny jsou. Po pár letech to tam vypadá úplně jinak - obzvláště v pravé části, kde dříve byla též hezká strž a dnes je rozsáhlý sesuv, který vše pohřbil. Pro malé děti a nešiky doporučuji skutečně pouze k rozdělení, protože dál hrozí úraz na kluzkých šikných kmenech stromů - umožňující v některých místech další postup. Jinak v tamnějších lesích je více takových krásných míst.

+1/0
4.6.2012 10:38

Standa Mirvald, Tanvald

Ona ta značka tam není úmyslně

Protože Pivnické rokle jsou jednou z mála lokalit, kde se ve větším množství vyskytuje přísně chráněný mlok skvrnitý.  Děkujeme Mladé frontě za, to že se tam teď nahrnou davy, které ve dvou ramenech roklí sice nic moc neuvidí, ale pro zdejší přírodu to bude konečná. Rv

+1/0
2.6.2012 10:51

biddle

Re: Ona ta značka tam není úmyslně

Znám poměrně dost míst, kde žije mlok skvrnitý a vede tam turistická značka. Navíc na začátku Pivnické rokle (nebo roklí) je šipka s popisem. Kdyby tam nechtěli lidi, žádná šipka tam nebude.

Jinak myslím, že do přírody chodí normální lidi, kteří se tam chovají slušně. A pak blbci, kteří se tam bohužel slušně nechovají. Stopy návštěv blbců jsem našel už na mnoha místech bez značek. Bohužel.

+1/0
4.6.2012 10:43

M. Blomkvist

Re: Ona ta značka tam není úmyslně

Já chci toho mloka vidět, ne jen od někoho vyvoleného slyšet o tom, že tam žije.

0/0
2.7.2012 10:34

rk3999

Krásný kout....

Poprvé jsme do Pivnické rokle zabloudili před lety a byla zrovna vedra jako hrom. Nahoře na cestě sahara a třicet ve stínu, dole v Pivnici odhadem velmi příjemných ani ne dvacet a přímo balzám na tělo. Pro zdatné se dá do pivnice slézt od cedule, která Pivnici popisuje, nahoře na cestě, kde vede modrá cyklistická trasa číslo 8. Sdružení obcí Toulovcovy maštale  vydalo mapu mikroregionu 1:25000 s vloženou brožurkou s popisem cyklostezek a přírodních zajímavostí a s detailní mapou 1:15000 Toulovcových maštalí. Vřele doporučuji zakoupit například v informačním středisku na náměstí v Proseči. Do Toulovek jezdíme prakticky rok co rok a pořád objevujeme nové a nové. Loni u kraje lesa u Picnice mraky bodláků se stádem motýlů (i otakárek fenyklový) a podél žluté cyklo z Dolan na Střítež (západní strana Pivnice) množství rulíku zlomocného, se kterým jsme si koukali z oka do oka (měřím 170). Každý si v Toulovkách něco najde, kopce, potoky, skály,  koupání, rozhledny, na kolo i na pěško.

0/0
1.6.2012 18:37

jezero11

les

velmi krasne a tajuplne....

0/0
1.6.2012 18:29

petr02

Pár fotek...

... z Maštalí a Pivnické rokle: http://www.foto-vychodni-cechy.wz.cz/budislavske.html

0/0
1.6.2012 17:54

Fungy

nic pivnický tam není

;-€

0/0
1.6.2012 17:10

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: nic pivnický tam není

zizen:-P

0/0
1.6.2012 18:18

kuba.s

Turistické značení tam není ale cyklistické ano viz mapy.cz

každopádně dík za Tip na výlet

0/0
1.6.2012 15:40

Scout_duck

Perfektní oblast

Celá tahle oblast (Proseč, Zderaz, Chrudimsko ...) to je jedna velká bomba.

0/0
1.6.2012 13:21

bratr jp

pivnicka rokle?

tak tak se u nás v hospodě říká tomu, když před někým stojí čtyři piva...

+1/0
1.6.2012 13:15

Ruler

absence TZ vs. žlutá

tak jak to je? na mapce je žlutá, ale na mapy.cz není nic,,, každopádně to vypadá moc zajímavě, někdy se tam vydám :-)

0/0
1.6.2012 12:00

baghira21

Re: absence TZ vs. žlutá

Žlutá je fakt mizerně značená..ono v okolí ty značky za moc nestojí všude. Ale vzdušnou čarou je to od Zderaze asi kilák, takže moc možností se ztratit není :-). Ideál je mít mobil s GPRS a nahraný mapy...jen pozor, těch roklí tak je spousta, tak trefit tu správnou :-).

0/0
1.6.2012 12:07

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: absence TZ vs. žlutá

vzdušnou čarou to je od zderaze asi 300m, když to vemes od družstva k rokli :-)

0/0
1.6.2012 12:41

sksiol

chci se jen zeptat

autorka v článku píše, že se vydali po žluté z obce Zderaz směrem na Dolany. Tato stezka je vyznačená i na přiložené mapce pod článkem. Ale na turistické mapě na seznamu tato trasa není, tak se chci zeptat, jestli tato žlutá tam skutečně je, dík.

0/0
1.6.2012 11:52

luho.ob

Re: chci se jen zeptat

Zdravím, žlutá tur. značka tam kdysi vedla, čili jsou tam ještě občas zbytky značení, ale pokud si vytisknete výřez z mapy.cz nemůžete se ztratit. A doporučuji návštěvu, stojí to za to!

0/0
8.6.2012 12:35

krasos

Tam jsem byl , omylem

vyschlej jak váza jsem vyrazil za cedulí "PIVNICE" s vidinou pár dobře vychlazených.S jazykem u kolen jsem vše pochopil až uprostřed kopce u informační tabule " Nacházíte se v CHKO Pivnická rokle " :-/

+3/0
1.6.2012 11:44

Dron

Tam jsem byl

a je to tam bezva. Myslím, že nejhezčí to tam musí být v období dešťů, když se kaňonem valí voda.

0/0
1.6.2012 10:36

proost

Re: Tam jsem byl

No - valí je silné slovo, ale když taje sníh, tak je to občas slušná bojovka, projít to bez mokra v botách. Obzvláště zajímavé je to potom za rozdělením, kde jenutno občas překonat tůňku možná půl metru hlubokou.

0/0
4.6.2012 11:01

Zdeněk76

Nebyl jsem tam,

ale zajeďte si ke Kokořínu a roklí je tam nepočítaně, zcela opuštěných a bezejmenných.

0/0
1.6.2012 9:24

Dron

Re: Nebyl jsem tam,

Nejhezčí "kaňon" u nás je kolem Kamenice v Českém Švýcarsku. Trampové tomu odedávna říkali "Brodit Kamenici", tj. jít od Dolského mlýna podél potoka dolů až do Hřenska a cestou popojíždět na loďkách.

0/0
1.6.2012 10:39

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

znacka vede po svaznici nad rokli, coz je jediny stesti

R^R^R^R^

0/0
1.6.2012 8:33

hňup

Re: znacka vede po svaznici nad rokli, coz je jediny stesti

v tý rokli není značka potřeba, tam jdeš po dně, ale k ty rokly značky vedou ( před pár lety, kdy jsem tam byl, vedly) a upozorňují na ni....

0/0
1.6.2012 10:09

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: znacka vede po svaznici nad rokli, coz je jediny stesti

pokud jdes od zderaze, tak tam znacky nevedou:-)

mozna od dolan:-) ale z tej strany nechodim, tak vetsinou vychazim... a co vim, tak to ukazuje akorat k jeskyni:-)

0/0
1.6.2012 10:22

Amfibol2

Kde značky nevedou

Tak to je vcelku normální, že kde je něco "až moc zajímavého", tak tam značka nevede. Hodně dobře znám třeba Český kras a tam postupně všechny zajímavé značky (Třesina, Císařská rokle, ...) přeznačili po silnicích a nezajímavých cestách. A je to tak správně. Normální turisti ať si chodí po těch silnicích a kdo o to stojí, tak si ta hezká místa najít dokáže, a je tam aspoň klid.

+1/0
1.6.2012 8:11

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: Kde značky nevedou

R^R^R^R^R^

0/0
1.6.2012 8:33

Zdeněk76

Re: Kde značky nevedou

Chodíme dost pěšky a řeknu vám, že pěších potkáváme tak málo, že mám pocit, že už nikdo nechodí a všichni jezdí na kole. A proč? Protože na chození nepotřebuju drahé vybavení, kterým bych mohl někoho oslnit.

0/0
1.6.2012 9:22

Nikolas

Re: Kde značky nevedou

Taky to nemusí být pravda. Dřív jsem hodně chodil a pravda je, že teď zase víc jezdím na kole. Všechno má svoje. Kolo je dynamičtější, aktivnější a člověk toho vidí víc v kratším čase. Samozřejmě nemyslím šílence jezdící po silnicích, já preferuji cyklostezky, lesní cesty a pěšiny (když to není zakázáno).

0/0
1.6.2012 9:55

hňup

Re: Kde značky nevedou

a krom toho, na kole toho vidíš, když chceš, víc, a nebolí mě tolik kotníky jako při pěší tůře....

0/0
1.6.2012 10:12

Mražená spermie

Re: Kde značky nevedou

nesouhlasím. S těma kotníkama souhlasím. :-P

+1/0
1.6.2012 10:40

King_Feanor

Re: Kde značky nevedou

tý jo.. z chůze už mě bolelo skoro všecko... ale kotníky? Co máte za boty?

+1/0
1.6.2012 11:35

hňup

Re: Kde značky nevedou

plochý nohy, na ty si boty nevybereš....

0/0
1.6.2012 15:07

hňup

Re: Kde značky nevedou

ne při chůzi, po....

0/0
1.6.2012 15:08

macarát

Re: Kde značky nevedou

Jenže ještě před dvaceti lety byla i chůze od nádraží po silnici celkem příjemný zážitek. Dnes je často značka od nádraží zrušená, u silnici je alej vykácená, takže se jde po sluníčku, a provoz automobilů je výrazný a nechce se jim čekat, takže člověka div nelížou.

Pak se divte, že raději někdo na ten výlet vezme kolo, aby si ty úseky mezi zajímavými a hezkými místy pokud možno rychle odbyl.

+1/0
1.6.2012 13:04

ramm

Re: Kde značky nevedou

Tak s tím oslněním je to tedy dobrý kec ...

Já sám začínal jezdil do našich hor původně na kole až jsem si koleno odrovnal a "povinně" sesedl z kola, za což jsem teď rád, jelikož jsem přešel právě na neznačené pěšiny/průseky a vůbec si myslim, že pěšky člověk víc splyne s přírodou, i když na kolo ještě někdy sednu. Ale napsat takovou blbost, že někdo jezdí na kole, aby někoho jiného oslňoval svým vybavením, mi přijde jako dobrá kokotina :D

0/0
1.6.2012 16:09

.MichaL

Re: Kde značky nevedou

To, že nechápete kouzlo cyklistiky, ještě neznamená že musíte za každou cenu vymýšlet co nejabsurdnější motivaci k cyklistice - trošku se tím shazujete:)

0/0
3.6.2012 12:35

baghira21

Je pravda...

...že je to krásné místo a ve všední den téměř opuštěné. Nicméně nemyslete si, že je to celodenní výlet. Ze Zderaze je to i s prohlídkou akce na 2 hodiny, pokud teda nezabloudíte, protože místní zemědělci téměř stabilně rozorávají přístupovou polní cestu. Takže osobně bych volil spíš výlet od Perálce, přes rozhlednu Borůvka u Hluboké, pak se dát u Dolan na žlutou (velni špatně značeno) a přijdete k Pivnicím od spoda. Pak přes Zderaz zpět do Perálce. To je tak na 4-5 hodin a hlavně zapomeňte na kola, s těma se do pivnické rokle nedostanete.

0/0
1.6.2012 8:02

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: Je pravda...

no, podle me je mnohem krasnejsi prochazka pivnicema, do dolanskyho udoli, dojit k polance, pres novy hrady, roudnou, vranice, do toulovcovejch, pres bor zpatky do zderaze :-)

vzhledem k tomu, ze mam pivnickou rokli za barakem, tak vim, o cem mluvim:-)

0/0
1.6.2012 8:32

baghira21

Re: Je pravda...

Jenže to už je celodeňák spíš na kolo a navíc s dětma téměř neuskutečnitelnej :-). Taky máme Pivnickou rokli téměř za chalupou :-)...

0/0
1.6.2012 10:12

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: Je pravda...

to mi nerikej, ze sme sousedi:-)

jo, je to krasnej celodenni vejlet:-)

jit jenom do rokle, tak to je jenom fakt kratsi prochazka na odpoledne:-)

0/0
1.6.2012 10:28

baghira21

Re: Je pravda...

Jojo zřejmě :-)...my máme chalupu v Perálci :-). Ono po okolí je spousta hezkejch míst, chce to jen čas a chuť vyrazit :-). Jinak v Nových Hradech, hezky opravenej zámeček, ale kdo chce opravdu zážitek, ať si zajde do místního cyklo muzea, z toho jsem byl vyloženě nadšenej, jak malý dítě :-))).

0/0
1.6.2012 12:03

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: Je pravda...

odkud si jinak??? :-)

a jak dlouho tam tu chalupu máte a v kerejch místech???:-)

0/0
1.6.2012 12:38

baghira21

Re: Je pravda...

Z Liberce :-)...chalupu tam máme od jakživa, pocházíme od tamtud, já se narodil v Pardubkách, tak jsem to vzal s přestupem :-). No je kousek pod školou jako ke Kutřínu, na kopečku se tomu tam říkalo :-).

0/0
1.6.2012 20:08

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: Je pravda...

a jenom se zeptam, kterou cestu mas na mysli??:-)

0/0
1.6.2012 8:37

baghira21

Re: Je pravda...

Myslíš tu rozorávanou? No od zderazskýho JZD, až nad Pivnickou rokly. Každej rok vede jinudy, podle toho, kde zrovna jezděj traktory a předloni, tam nebyla vůbec :-).

0/0
1.6.2012 10:15

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

Re: Je pravda...

jo, obcas ji prevorou.. ale dyt to je stara zderazska a v nejakej podobe tam je dycky:-)

0/0
1.6.2012 10:44

kockopes

"Na loukách nad Pivnickou roklí roste spousta..."

... nádherných kytek"

Klasická úroveň tohoto serveru :-P

+2/0
1.6.2012 6:52

Yesname

Re:

Tam je něco špatně? Něco mi uniklo?

0/0
1.6.2012 8:32

kockopes

Re:

třeba smysl???

0/0
1.6.2012 8:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.