Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: jak se obejít bez rozbité přehazovačky

Když při jízdě v terénu urazíme přehazovačku, je to malér. Ale i taková patálie se dá vyřešit. Přehazovačku zcela vyřadíme z provozu, zkrátíme řetěz a z kola vytvoříme "singlespeed", s nímž krásně dojedeme zpět do civilizace. S návodem nám pomůže známý mtb mechanik Pavel Čábelický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

InstinkTT

Děkuji za článek

O víkendu se to přihodilo kamarádovi na delší vyjížďce a tak jsme to podle návodu dali do kupy. Jen se nám nepovedl napnout u kola Pells řetěz, protože tam se osa zadního kola při sundávání neposunuje vzad, ale dolů. Takže to byl boj, ale aspoň po rovinách s tím mohl jet a nemusel jít pěšky. R^

0/0
12.6.2012 12:02

base

Jo jo, bez nýtovačky

při přetrženém řetězu mimo civilizaci končíte (a tlačíte). Mohl bych vyprávět. A to nejsem žádný závodník...

0/0
26.5.2012 11:36

ach jooo

Jakou nýtovačku?

Já si teda nemyslím, že je nýtovačka na cestě zbytečnost. Už docela dlouho přemýslím si nějakou skladnou pořídit. Zatím jsem jezdila jen s imbusy, samolepením, pumpičkou, montpákami a (na delší nebo terénější trasy) s duší.

Máte někdo tip na rozumnou nýtovačku (i příp. v sadě) za rozumnou cenu pro hobíka?

0/0
23.5.2012 22:39

dědek_mohy

Re: Jakou nýtovačku?

Pořiďte si "McGyverovský" multiklíč. Jsou v tom imbusy, šroubováky, klíč a dají se koupit i s nýtovačkou. Je to super skladné a vše v jednom. Pořídit se dají od 150Kč, ale to nedoporučuju, takový jsem už zničil :-) Pak jsem si pořídil multiklíč asi za 600 a teď už je vše v pohodě

0/0
24.5.2012 8:02

base

Re: Jakou nýtovačku?

Něco takovýho: http://www.kupkolo.cz/sks-tom-18_z89896/ .

0/0
26.5.2012 11:39

dědek_mohy

Multiklíč

Pro všechny co prskají nad množstvím nářadí. Tato oprava a drtivá většina běžných oprav při jízdě se dá opravit multiklíček za pár stokorun. Velikost minimální, váha taktéž......

0/0
23.5.2012 9:37

net.Xtreme se nevzdává

ROFL

"Stačí k tomu mít imbus a nýtovačku řetězu";-D

Jo to běžně vozím, kvůli poruše, která mě na 99,9...% nepotká;-D

0/0
23.5.2012 8:44

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: ROFL

Od doby, kdy mě postihla ta situace, ke které dochází s pravděpodobností  0,1%, přerval jsem řetěz a koloběžkoval 15 km domů, s sebou malou nýtovačku vozím.

+1/0
24.5.2012 15:36

Hroznej puberťák

Re: ROFL

Já s sebou vozím místo nýtovačky řetězovou spojku.

0/0
26.5.2012 19:19

osk

Re: ROFL

Hmm tak kdyby ses staral o kolo jak máš tak se ti řetěz nepřerve.

0/0
29.5.2012 17:25

Amper77

Sedlo dolů,

aby ses dostal nohama na zem a odrážet, odrážet a odrážet. Samozřejmě jen kousek k nejbližšímu sjezdu k vlakové zastávce.

0/0
22.5.2012 18:36

Hroznej puberťák

Re: Sedlo dolů,

To bych snad radši zkrátil ten řetěz.

0/0
22.5.2012 18:42

mim7

výrobní linku sebou

Nejlepší je vozit sebou celou výrobní linku pro jízdní kola. Pak se i při naprostém zničení kola dá lehce vyrobit náhradní.

+1/0
22.5.2012 17:27

CYnikCYnik

Rady na ho...

Nejtovačku s sebou vozím od té doby co mi prasknul řetěz. Naštěstí jsem ji nemusel použít, tak jsem se chtěl podívat, jak se to dělá.

Ale panáčci takové video se samými střihy je celkem na ho... Je to sice akční, trendy a cool, ale neni tam nic vidět. Takže si to asi zkusim až někdy v terénu. :-/

+3/0
22.5.2012 14:48

Bogus

Co tady řešíte?

Nejtovačka je na multiklíči o velikosti švýcaráku, montpáky, lepení, malá pumpička a náhradní duše, to všechno se vejde do camelbaku i goráčovkou, tatrankou a dvěma litrama vody. To je pro vás opravdu takovej problém přenejtovat řetěz? bože, kupte si radši koloběžky nebo si to nechejte spravit za pětikilo někde v krámě. OMG

0/0
22.5.2012 14:35

Yesname

Re: Co tady řešíte?

Hustéééj. Oumajgád!!!

0/0
22.5.2012 19:42

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: Co tady řešíte?

No jo, ale má pravdu a na nýtování řetězu fakt není nic složitého, stačí si to doma vyzkoušet na kousku starého řetězu.

0/0
24.5.2012 15:38

BikerM

řetězová linka ?

před pár lety jsem řešil podobny problem (praskla patka) vytahl jsem nejtovač šup single speed... bohužel ne vždy se řetěz napnout tak idealne a dodržet řetězová linka tak aby řetez neseskočil nebo nevyskočil o pastorek výše a to se pak dejí veci pamatuji že mně vlivem napnutého řetezu málem ani nešlo vyndat zadní kolo.

Takže radeji tlačenka koloběžka nebo nahradní patka R^

+1/0
22.5.2012 14:03

MJFA

Absurdní debata i rada

Jo, možná, kdybych jel napříč Aljaškou. Taky můžete vozit na hrbu celý náhradní kolo. Co kdyby.;-D

+1/0
22.5.2012 12:54

jan.banos

Re: Absurdní debata i rada

R^

na přívěsném vozíku mít náhradní díly na další 2 kola. ;-D

0/0
22.5.2012 12:57

Hekynen druhý

Re: Absurdní debata i rada

Honza Kopka je neměl a stejně tu Aljašku na kole dal...;-)

+1/0
22.5.2012 13:09

Hekynen druhý

Šaltr jsem zatím vyložene neutrhl

ale párkrát už ho docela solidně pokroutil. Prostě jsem ho rukou taknějak srovnal a dojel na dva tři převody... Ale nýtovačku od jisté doby vozím; sice s ní neumím, ale v nouzi se dá naučit i na housle housti (viz Dalibor), takže bych se s tím nějak propral. Prostě musel...:-)

0/0
22.5.2012 12:40

Bundas

holt šímano.. ":)

Tohle jsem jednou řešil tak, že jsem šaltr rozmontovat kamenem vyklepal haluz do "původní" polohy za použití síly srovnal patku a šaltr  a dojel... na singlspeed bych to domů asi nedal...ale to bylo ještě na shimanu :)

0/0
22.5.2012 12:14

cuniq

co takhle náhradní patka?

párkrát jsem už přehazovačku v lese utrhl a taky jsem to takhle řešil. Jelikož to v 90% za přehazku odnese výměnná patka, která tam od toho je, tak vozím náhradní patku, což mi přijde nejjednodušší. Single speed je ale taky řešením a dojet se tak dá i pár desítek km - i když radši po silnic

0/0
22.5.2012 11:57

jan.banos

Re: co takhle náhradní patka?

dojet se dá, když to bude rovina.

0/0
22.5.2012 12:52

Premek11

Re: co takhle náhradní patka?

Presne tak. Daleko jednodussi a hlavne je to pro, co jezdi agresivne a musi s tim pocitat.

0/0
22.5.2012 15:19

pavelthelong

tak na vylety po Korsice nebo Sicilii

jsem vozil nytovacku i 2 duse - ale zkracovani retezu na poli neni zrovna prace pro zacinajici cykloturisty....ani v dilne ne

0/0
22.5.2012 10:48

batoh

Re: tak na vylety po Korsice nebo Sicilii

Když už mám nýtovačku, tak nevidím velký rozdíl mezi polem a dílnou. I když, v dílně můžu mít židli:-)

0/0
22.5.2012 11:26

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: tak na vylety po Korsice nebo Sicilii

A v dílně ze mě nekapou potoky potu. V terénu vždycky musím oschnout a vytřít sůl z očí.

0/0
24.5.2012 15:42

ricpic3

Redakce pokračujte

nenechte se zmást zdejšími chytrolíny, my běžní hobíci se na tyhle rady rádi podíváme....R^;-)

+1/0
22.5.2012 10:23

batoh

Re: Redakce pokračujte

V postatě jo, ale myslím, že když někdo umí zacházet s nýtovačkou a vozí ji ssebou, tak už na to přijde sám.

0/0
22.5.2012 10:35

pedr64

Re: Redakce pokračujte

a tomu kdo ji nemá je to rada na prd

0/0
22.5.2012 10:56

batoh

Otázkou je

jestli ničit řetěz, nebo zavolat přítele na telefonu:-)

0/0
22.5.2012 10:10

ricpic3

Re: Otázkou je

Pokud jedeš bikovat třeba z Brna do Jeseníků, pochybuju, že za tebou přítel pojede 200 km.....8-o

0/0
22.5.2012 10:20

batoh

Re: Otázkou je

Pak mám smůlu, musím nýtovat.

0/0
22.5.2012 10:34

Hroznej puberťák

Asi mám divný kolo,

... ale zadní kolo mi fakt dopředu v patkách posunout nejde. A co kdyby jen u toho jednoho, mám to tak minimálně u pátého v řadě. Jo to před dvaceti lety u Liberty, tam to šlo, ale kde je jí konec...

0/0
22.5.2012 8:30

pedr64

Re: Asi mám divný kolo,

asi myšleno ne v patkách(horizontální patky se fakt už nedělají 20 let), ale mimo patku o pul cm dopředu

0/0
22.5.2012 9:00

Hroznej puberťák

Re: Asi mám divný kolo,

Možná. Nicméně pokud bych už podobnou situaci musel řešit (jako že stejně nevozím nýtovačku, ale dejme tomu), spíš bych nechal zadní kolo tam, kde je, natáhl řetěz přes zvolený převodník a pastorek, zjistil, o kolik musím řetěz zkrátit, pak jej shodil o převodník dolů, snýtoval a vytáhl zpátky protočením dozadu a navedením rukou - stejně bude trochu volný, tak tam vyleze.

+1/0
22.5.2012 9:05

Yesname

Re: Asi mám divný kolo,

Šikovnej kluk. ;-D

0/0
22.5.2012 11:34

cypys

single speed?

no nevim jednou se mi to stalo udelal si z toho single speed temer podle navodu az na to posunuti kola dopredu a pak dozadu a o single speedu se mluvit nedalo. retez nebyl o moc vic povolen nez na videu ale jizda na polnacce byla temer nemozna stale to preskakovalo z prevodu na prevod a pak se z toho stal single speed takovej ze se napnul retez takovym stylem ze neslo ani otacet kolem ... takze jsem vyhodil retez a z kola udelal kolobezku ...

0/0
22.5.2012 8:27

154296

no to mě po§er

Po lese jezdí MacGyver . Ještě tam byl i Chuck Norris, ale ten odjel na kole bez řetázku....;-)

+2/0
22.5.2012 8:24

pavelthelong

Re: no to mě po§er

chuck norris by odjel i na retezu bez kola :-))

+4/0
22.5.2012 10:50

vysypany_lozisko

problém je v nýtování

I zkušený borec s tím někdy může mít problém, navíc mimo svoji dílnu či garáž.

Možná jednodužší by bylo neroznýtovat řetěz, jen imbusem rozmontovat kladku_ramínko přehazky, tím dostanu řetěz z přehazky, nasadit řetěz na nejvyšší pastorek(kde je to mimo dosah jakkoliv pokroucené přehazovačky) a šlapat.

0/0
22.5.2012 8:22

nilgiri

Re: problém je v nýtování

Nevím, jestli jsem to dobře pochopil, ale nezkrácenej řetěz by byl i na největším pastorku hrozně volnej...

0/0
22.5.2012 8:50

Hroznej puberťák

Re: problém je v nýtování

Hlavně by při prvním šlápnutí z toho největšího pastorku vesele spadnul o několik pastorků níž, když jej nevede přehazovačka. Pokud se vyhodí přehazovačka a chybí tak vedení řetězu, lze jej mít jen rovně - prostě na pastorku, který je v jedné linii s vybraným převodníkem. Takže při volbě velkého převodníku to bude tak třetí nejmenší pastorek - na dojezd leda po rovině.

0/0
22.5.2012 8:54

pedr64

Re: problém je v nýtování

tak normálního člověka napadne dát prostřední převodník a k tomu odpovídající pastorek

0/0
22.5.2012 9:01

Hroznej puberťák

Re: problém je v nýtování

Normálního možná, na tom instruktážním videu maj velkej....

0/0
22.5.2012 9:08

pedr64

Re: problém je v nýtování

však taky jezdec pak už jede jenom z kopce dolů;-)

0/0
22.5.2012 9:56

Hroznej puberťák

Re: problém je v nýtování

To je fakt, a když bude v cestě ještě jeden výjezd, v nejhorším zas přenejtuje :-P

+1/0
22.5.2012 10:05

Yesname

Re: problém je v nýtování

;-D

0/0
22.5.2012 11:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.